Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Terminator II - 15.05.12 - klo:19:19

Otsikko: jarrupala!
Kirjoitti: Terminator II - 15.05.12 - klo:19:19
Onko kellään muulla käynyt että autosta lähtee kävelemään sylinterin puoleinen jarrupala niin ettei jää kuin 1mm peltilevy muistoksi. :o
Otsikko: Vs: jarrupala!
Kirjoitti: SAS - 15.05.12 - klo:19:23
No jo on ! Onko lukitustapitkin lähteneet !
Otsikko: Vs: jarrupala!
Kirjoitti: Terminator II - 15.05.12 - klo:19:25
No jo on ! Onko lukitustapitkin lähteneet !

Ei löytynyt palasta kuin se 1mm pelti. Ei kiassa ole mitään lukitus tappeja, palat lähtee painamalla irti.
Otsikko: Vs: jarrupala!
Kirjoitti: Ropsoni - 15.05.12 - klo:19:42
Missäs autossa ne jarrupalojen "pellit" ovat 1 mm paksuja???
Otsikko: Vs: jarrupala!
Kirjoitti: Antidesantti - 15.05.12 - klo:19:47
Onko kellään muulla käynyt että autosta lähtee kävelemään sylinterin puoleinen jarrupala niin ettei jää kuin 1mm peltilevy muistoksi. :o

Sylinterin puoleinen kulluu monesti nopiammin.
Otsikko: Vs: jarrupala!
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 15.05.12 - klo:20:21
No jo on ! Onko lukitustapitkin lähteneet !

Ei löytynyt palasta kuin se 1mm pelti. Ei kiassa ole mitään lukitus tappeja, palat lähtee painamalla irti.

Ensin kysyt että onko kenelläkään muulla AUTOSTA lähtenyt jarrupalat, ja pari viestiä myöhemmin puhutkin jostain kiasta.

Otsikko: Vs: jarrupala!
Kirjoitti: maraani - 15.05.12 - klo:20:25
Onko kellään muulla käynyt että autosta lähtee kävelemään sylinterin puoleinen jarrupala niin ettei jää kuin 1mm peltilevy muistoksi. :o
Joskus on ollu pala niin loppu, että se taustalevykin lopulta solahtaa mäelle sieltä välistä...on sen ongelaman kyl kuullu jonkin verran aikaisemmin :D Ja inan paksumpi se palan takalevy, ainakin alunperin!
Otsikko: Vs: jarrupala!
Kirjoitti: arzyboy - 15.05.12 - klo:22:16
Just tein hunraihin takapäähän jarrupalojen vaihdon kun oli lähtenyt pinta irti ojan puolelta. Eipä ollut paljoa enää jäljellä joten ihan ymmärrettävää että lähtikin irti. Harmittaa kun tuli aluksi väärät palat ja turhaan meni ensimmänen remontti :( Jos tarkoitat sillä pellillä kitinänvaimennuslevyä niin hunraissa se paksuus on jotain millin osia ??? Ennakoiva remontti olis tässäkin tapauksessa säästänyt aikaa ja vaivaa ;) Nyt piti levyäkin hieman hioa lamellilaikalla.
Otsikko: Vs: jarrupala!
Kirjoitti: Terminator II - 16.05.12 - klo:06:22
Just tein hunraihin takapäähän jarrupalojen vaihdon kun oli lähtenyt pinta irti ojan puolelta. Eipä ollut paljoa enää jäljellä joten ihan ymmärrettävää että lähtikin irti. Harmittaa kun tuli aluksi väärät palat ja turhaan meni ensimmänen remontti :( Jos tarkoitat sillä pellillä kitinänvaimennuslevyä niin hunraissa se paksuus on jotain millin osia ??? Ennakoiva remontti olis tässäkin tapauksessa säästänyt aikaa ja vaivaa ;) Nyt piti levyäkin hieman hioa lamellilaikalla.

Joo ei se pelti pala ole kuin oikeasti varmaan millin osia. Minulta oli hävinnyt koko pala sitä peltiä vaille. Toisen etusen sisemmässä palassa oli vielä vähän kulutuspintaa jäljellä. On muuten villi tunne kun pala lähtee kävelemään ja polin hurahtaa pohjaan.
Otsikko: Vs: jarrupala!
Kirjoitti: hiluhi - 16.05.12 - klo:07:58
Just tein hunraihin takapäähän jarrupalojen vaihdon kun oli lähtenyt pinta irti ojan puolelta. Eipä ollut paljoa enää jäljellä joten ihan ymmärrettävää että lähtikin irti. Harmittaa kun tuli aluksi väärät palat ja turhaan meni ensimmänen remontti :( Jos tarkoitat sillä pellillä kitinänvaimennuslevyä niin hunraissa se paksuus on jotain millin osia ??? Ennakoiva remontti olis tässäkin tapauksessa säästänyt aikaa ja vaivaa ;) Nyt piti levyäkin hieman hioa lamellilaikalla.

Joo ei se pelti pala ole kuin oikeasti varmaan millin osia. Minulta oli hävinnyt koko pala sitä peltiä vaille. Toisen etusen sisemmässä palassa oli vielä vähän kulutuspintaa jäljellä. On muuten villi tunne kun pala lähtee kävelemään ja polin hurahtaa pohjaan.

Varsinkin moottoripyörällä mutkaisella soratiellä (ja kahva eikä poljin).
Otsikko: Vs: jarrupala!
Kirjoitti: Greenpwr - 16.05.12 - klo:09:11
Just tein hunraihin takapäähän jarrupalojen vaihdon kun oli lähtenyt pinta irti ojan puolelta. Eipä ollut paljoa enää jäljellä joten ihan ymmärrettävää että lähtikin irti. Harmittaa kun tuli aluksi väärät palat ja turhaan meni ensimmänen remontti :( Jos tarkoitat sillä pellillä kitinänvaimennuslevyä niin hunraissa se paksuus on jotain millin osia ??? Ennakoiva remontti olis tässäkin tapauksessa säästänyt aikaa ja vaivaa ;) Nyt piti levyäkin hieman hioa lamellilaikalla.

Joo ei se pelti pala ole kuin oikeasti varmaan millin osia. Minulta oli hävinnyt koko pala sitä peltiä vaille. Toisen etusen sisemmässä palassa oli vielä vähän kulutuspintaa jäljellä. On muuten villi tunne kun pala lähtee kävelemään ja polin hurahtaa pohjaan.

Varsinkin moottoripyörällä mutkaisella soratiellä (ja kahva eikä poljin).

 ...mikä ennakoiva huolto... pikkumiesten kiina-mönkijä-ihmeessä toimi hetken aikaa jarrupalana jarrumäntä, kunnes kului pää vinoksi ja välistä nesteet karkas...pienkone korjaaja taas vihjailee jostain...
Otsikko: Vs: jarrupala!
Kirjoitti: JoHaRa - 16.05.12 - klo:09:28
Just tein hunraihin takapäähän jarrupalojen vaihdon kun oli lähtenyt pinta irti ojan puolelta. Eipä ollut paljoa enää jäljellä joten ihan ymmärrettävää että lähtikin irti. Harmittaa kun tuli aluksi väärät palat ja turhaan meni ensimmänen remontti :( Jos tarkoitat sillä pellillä kitinänvaimennuslevyä niin hunraissa se paksuus on jotain millin osia ??? Ennakoiva remontti olis tässäkin tapauksessa säästänyt aikaa ja vaivaa ;) Nyt piti levyäkin hieman hioa lamellilaikalla.

Joo ei se pelti pala ole kuin oikeasti varmaan millin osia. Minulta oli hävinnyt koko pala sitä peltiä vaille. Toisen etusen sisemmässä palassa oli vielä vähän kulutuspintaa jäljellä. On muuten villi tunne kun pala lähtee kävelemään ja polin hurahtaa pohjaan.

Eli... kyse olikin siitä, että et ollut vaihtanut jarrupaloja ajoissa  ??? Mä luulin, että kyseessä oli joku tekninen vika
Otsikko: Vs: jarrupala!
Kirjoitti: Terminator II - 16.05.12 - klo:09:58
Just tein hunraihin takapäähän jarrupalojen vaihdon kun oli lähtenyt pinta irti ojan puolelta. Eipä ollut paljoa enää jäljellä joten ihan ymmärrettävää että lähtikin irti. Harmittaa kun tuli aluksi väärät palat ja turhaan meni ensimmänen remontti :( Jos tarkoitat sillä pellillä kitinänvaimennuslevyä niin hunraissa se paksuus on jotain millin osia ??? Ennakoiva remontti olis tässäkin tapauksessa säästänyt aikaa ja vaivaa ;) Nyt piti levyäkin hieman hioa lamellilaikalla.

Joo ei se pelti pala ole kuin oikeasti varmaan millin osia. Minulta oli hävinnyt koko pala sitä peltiä vaille. Toisen etusen sisemmässä palassa oli vielä vähän kulutuspintaa jäljellä. On muuten villi tunne kun pala lähtee kävelemään ja polin hurahtaa pohjaan.

Eli... kyse olikin siitä, että et ollut vaihtanut jarrupaloja ajoissa  ??? Mä luulin, että kyseessä oli joku tekninen vika

Kyllä minusta palat pitää pysyä paikallaan vaikka olisivat raudoilla. Ajattele nyt jos uusista paloista lähtee pinta ja lopulta raudatkin kävelemään. Voi olla kehä III villi olotila letkassa joa liikkuu 80km/h ja jarut ei tomi. :o
Otsikko: Vs: jarrupala!
Kirjoitti: JoHaRa - 16.05.12 - klo:10:11
Just tein hunraihin takapäähän jarrupalojen vaihdon kun oli lähtenyt pinta irti ojan puolelta. Eipä ollut paljoa enää jäljellä joten ihan ymmärrettävää että lähtikin irti. Harmittaa kun tuli aluksi väärät palat ja turhaan meni ensimmänen remontti :( Jos tarkoitat sillä pellillä kitinänvaimennuslevyä niin hunraissa se paksuus on jotain millin osia ??? Ennakoiva remontti olis tässäkin tapauksessa säästänyt aikaa ja vaivaa ;) Nyt piti levyäkin hieman hioa lamellilaikalla.

Joo ei se pelti pala ole kuin oikeasti varmaan millin osia. Minulta oli hävinnyt koko pala sitä peltiä vaille. Toisen etusen sisemmässä palassa oli vielä vähän kulutuspintaa jäljellä. On muuten villi tunne kun pala lähtee kävelemään ja polin hurahtaa pohjaan.

Eli... kyse olikin siitä, että et ollut vaihtanut jarrupaloja ajoissa  ??? Mä luulin, että kyseessä oli joku tekninen vika

Kyllä minusta palat pitää pysyä paikallaan vaikka olisivat raudoilla. Ajattele nyt jos uusista paloista lähtee pinta ja lopulta raudatkin kävelemään. Voi olla kehä III villi olotila letkassa joa liikkuu 80km/h ja jarut ei tomi. :o

Onneksi Kiassa on pitkä takuu... ja vissiin sitä myös tarvitaan  :D
Otsikko: Vs: jarrupala!
Kirjoitti: Hervast - 16.05.12 - klo:10:27
On niitä jarrupintoja irtoillut jarrupaloista, siltävaruilta on tullut pidettyä vanhoja paloja varastossa. Ei viitsi hankuuttaa jarrulevyä pilalle kymmenen minuutin homman takia.
Otsikko: Vs: jarrupala!
Kirjoitti: icefarmer - 16.05.12 - klo:10:56
No jo on ! Onko lukitustapitkin lähteneet !

Ei löytynyt palasta kuin se 1mm pelti. Ei kiassa ole mitään lukitus tappeja, palat lähtee painamalla irti.

Ensin kysyt että onko kenelläkään muulla AUTOSTA lähtenyt jarrupalat, ja pari viestiä myöhemmin puhutkin jostain kiasta.
ei se oo ihme jos duunarit AUTOINEEN on terminaattorin silmätikkuna ;D   mutta eikö nuo kiiat pitäis olla sen takuun piirissä  vielä lähes järkeään, onko huolto missannut jarrujen tartkastuksen...
Otsikko: Vs: jarrupala!
Kirjoitti: Terminator II - 16.05.12 - klo:12:57
No jo on ! Onko lukitustapitkin lähteneet !

Ei löytynyt palasta kuin se 1mm pelti. Ei kiassa ole mitään lukitus tappeja, palat lähtee painamalla irti.

Ensin kysyt että onko kenelläkään muulla AUTOSTA lähtenyt jarrupalat, ja pari viestiä myöhemmin puhutkin jostain kiasta.
ei se oo ihme jos duunarit AUTOINEEN on terminaattorin silmätikkuna ;D   mutta eikö nuo kiiat pitäis olla sen takuun piirissä  vielä lähes järkeään, onko huolto missannut jarrujen tartkastuksen...

Kahdesti vaihdettu palat 140000 Teboililla ja nyt kolmannen remonti ajattelin tehdä itse. Toisessa pala remontissa yhdisteltiin vanhoja paloja kun sisäpuolen palat on raudoilla vaikka ulkopuolen palat on vielä uudenveroiset. Deltassa aikoinaan huolossa mainitsin rahinasta edestä ja epäilin että jarrupalat on menneet. Huoltomies teki huollon ja totesi että ihan hyvät palat. Ajoin suoraan teboilille ja kysyin että saako tuota rahinaa loppumaan, niin sielä huoltomies sanoi että saa jos vaihdetaan palat. ;D
Otsikko: Vs: jarrupala!
Kirjoitti: zetor8045 - 16.05.12 - klo:17:56
On sitä seatista ja muista VAG konsernin tuotteista kuluneet jarrupalat pois niin että vain pelti on ollut jäljellä... Hyvin on ainakin meitin KIA:ssa jarrupalat pysyneet... Ainakin vielä   ;D
Otsikko: Vs: jarrupala!
Kirjoitti: Jätkä - 16.05.12 - klo:18:56
On niitä jarrupintoja irtoillut jarrupaloista, siltävaruilta on tullut pidettyä vanhoja paloja varastossa. Ei viitsi hankuuttaa jarrulevyä pilalle kymmenen minuutin homman takia.

 Hankkisit sinäkin näitä herrasväenpirssejä, joissa jarrusylinterit menevät huoltotilaan vain korjaamon tietokoneen avustamana. Niin ei tarvitse käsiään paskata joittenkn jarrupalojen takia kun omatoiminen vaihtaminen on tehty aika hankalaksi.
Otsikko: Vs: jarrupala!
Kirjoitti: realisti - 16.05.12 - klo:19:52
Mersussa e320 -04 on nyt 330tkm ja toiset palat menossa, just katsastuksessa sanoi että tarttis vaihtaa seuraavaksi leimareissuksi sekä palat että levyt. Eli palat kestää n. 120tkm ja levyt n.350tkm.
Otsikko: Vs: jarrupala!
Kirjoitti: zetor8045 - 16.05.12 - klo:19:55
Mersussa e320 -04 on nyt 330tkm ja toiset palat menossa, just katsastuksessa sanoi että tarttis vaihtaa seuraavaksi leimareissuksi sekä palat että levyt. Eli palat kestää n. 120tkm ja levyt n.350tkm.
Riippuu varmaan miten ajaa  :P   Joskus palat ja levyt mennyt aika äkkiä kun on käynyt kerhon ratapäivillä useamman kerran kesässä ajelemassa  ;D
Otsikko: Vs: jarrupala!
Kirjoitti: Ropsoni - 16.05.12 - klo:20:39
Mersussa e320 -04 on nyt 330tkm ja toiset palat menossa, just katsastuksessa sanoi että tarttis vaihtaa seuraavaksi leimareissuksi sekä palat että levyt. Eli palat kestää n. 120tkm ja levyt n.350tkm.
Riippuu varmaan miten ajaa  :P   Joskus palat ja levyt mennyt aika äkkiä kun on käynyt kerhon ratapäivillä useamman kerran kesässä ajelemassa  ;D
Niin... tarviiko sitä joka mutkaan jarruttaa.. vois vähän itse kukin opetella sitä ajamista ja lopettaa sen jarrun turhan pumppailun.
Ainiin mutta kaikkihan me ollaan täydellisiä autoilijoita, osataan ajaa oikein, mutta ***** niiden törttöilijöiden kanssa.
Otsikko: Vs: jarrupala!
Kirjoitti: zetor8045 - 16.05.12 - klo:20:42
Mersussa e320 -04 on nyt 330tkm ja toiset palat menossa, just katsastuksessa sanoi että tarttis vaihtaa seuraavaksi leimareissuksi sekä palat että levyt. Eli palat kestää n. 120tkm ja levyt n.350tkm.
Riippuu varmaan miten ajaa  :P   Joskus palat ja levyt mennyt aika äkkiä kun on käynyt kerhon ratapäivillä useamman kerran kesässä ajelemassa  ;D
Niin... tarviiko sitä joka mutkaan jarruttaa.. vois vähän itse kukin opetella sitä ajamista ja lopettaa sen jarrun turhan pumppailun.
Ainiin mutta kaikkihan me ollaan täydellisiä autoilijoita, osataan ajaa oikein, mutta ***** niiden törttöilijöiden kanssa.
Siviilissä koitan käyttää aika vähän jarruja mutta ryytyvät perskule jollei ollenkaan käytä  ;D
Otsikko: Vs: jarrupala!
Kirjoitti: Terminator II - 16.05.12 - klo:20:46
Mersussa e320 -04 on nyt 330tkm ja toiset palat menossa, just katsastuksessa sanoi että tarttis vaihtaa seuraavaksi leimareissuksi sekä palat että levyt. Eli palat kestää n. 120tkm ja levyt n.350tkm.
Riippuu varmaan miten ajaa  :P   Joskus palat ja levyt mennyt aika äkkiä kun on käynyt kerhon ratapäivillä useamman kerran kesässä ajelemassa  ;D
Niin... tarviiko sitä joka mutkaan jarruttaa.. vois vähän itse kukin opetella sitä ajamista ja lopettaa sen jarrun turhan pumppailun.
Ainiin mutta kaikkihan me ollaan täydellisiä autoilijoita, osataan ajaa oikein, mutta ***** niiden törttöilijöiden kanssa.
Siviilissä koitan käyttää aika vähän jarruja mutta ryytyvät perskule jollei ollenkaan käytä  ;D

Tiiä siitä ajotavasta! Primeralla 250000km ja en muista että olisi kertaakaan vaihdettu jarrupaloja ja Kiassa 140000 ja kolme jarruremonttia eteen. ;D

No niin kuin joku jo totesi että on kulkuneuvoja ja autoja, meillä tuota auton virkaa toimittaa näköjään tuo crhysler vouger
Otsikko: Vs: jarrupala!
Kirjoitti: zetor8045 - 16.05.12 - klo:20:49
Mersussa e320 -04 on nyt 330tkm ja toiset palat menossa, just katsastuksessa sanoi että tarttis vaihtaa seuraavaksi leimareissuksi sekä palat että levyt. Eli palat kestää n. 120tkm ja levyt n.350tkm.
Riippuu varmaan miten ajaa  :P   Joskus palat ja levyt mennyt aika äkkiä kun on käynyt kerhon ratapäivillä useamman kerran kesässä ajelemassa  ;D
Niin... tarviiko sitä joka mutkaan jarruttaa.. vois vähän itse kukin opetella sitä ajamista ja lopettaa sen jarrun turhan pumppailun.
Ainiin mutta kaikkihan me ollaan täydellisiä autoilijoita, osataan ajaa oikein, mutta ***** niiden törttöilijöiden kanssa.
Siviilissä koitan käyttää aika vähän jarruja mutta ryytyvät perskule jollei ollenkaan käytä  ;D

Tiiä siitä ajotavasta! Primeralla 250000km ja en muista että olisi kertaakaan vaihdettu jarrupaloja ja Kiassa 140000 ja kolme jarruremonttia eteen. ;D

No niin kuin joku jo totesi että on kulkuneuvoja ja autoja, meillä tuota auton virkaa toimittaa näköjään tuo crhysler vouger
Reilu 100tkm ja ei oo jarruremonttia tehty  :P   Tulee ainakin hiukan kiire että kolme kertaa ehtii tekemään tuohon määrään mennessä  ;)   Halpa autohan se KIA onkin mutta tuntuu kallimmatkin merkit olevan samanlaisia laadultaan... 
Otsikko: Vs: jarrupala!
Kirjoitti: metvil - 16.05.12 - klo:22:10
Jarrujakin on mitoitettu monellalailla.Toisissa vermessä niin, että toimii normaali ajossa hyvin eli ei jumitu ja takaa riittävän tehon.Vaan sitten on se kysymys mikä on riittävä teho.Yleensä massa suhteessa tehoon määrää sen.Omassa emännän autosta pitääkäydä säännölllisesti poistamassa ruosteet, kun hän ajaa taloudellisesti.Ei käytä jarruja tarpeeksi.Ruostuvat jumiin!
Tarkoittaa "hieman" agressiivista ajotapaa.Laikat kuumiksi edestä kaikilla neljällä palalla levyäkohti ja takalaikat kanssa, ja taas toimii!Eipähän rupea tietokonekkaan kettuilemaan.Niin ja onneksi löytyy "kalikka", millä voi purkaa vikakoodit.
Otsikko: Vs: jarrupala!
Kirjoitti: arzyboy - 16.05.12 - klo:22:17
Muistaakseni noita paloja testailtiin jossain lehdessä vuosia sitten ja isoja eroja on niiden kestävyydessä. Pehmeän palan ajattelis tarjoavan parempaa pitoa kestävyyden kustannuksella. Ehkä tuntumakin voi olla parempi pehmeällä palalla, mutta varmaan tehostimella ym. tekijöillä on enemmän vaikutusta siihen asiaan ???
Ite ajelen hyvinkin rauhallisesti ja jarruttelen aika maltillisesti kun on noin iso ja painava rohjo tuo meidän pirssi. Välillä pitää polkaista tietenkin kunnolla että pysyy jarrut kunnossa. Monessa autossa merkistä riippumatta ongelmia takalevyjen ruostumisen kanssa. Edellisissä vag konsernin vehkeissä oli tuota ongelmaa, mutta tässä korean ihmeessä ei jostain syystä. Ottaako sitten enemmän kiinni takapäästä kuin normaalisti ??? Setä sanoi että accordista (honda mies kun on) kuluu takapalat ennemmin kuin etupään palat. Paskoja nämä autot nykyään kun pitää vaihtaa kuluvia osia ;D Kaikissa merkeissä on omat juttunsa...
Otsikko: Vs: jarrupala!
Kirjoitti: Hervast - 16.05.12 - klo:22:54
On niitä jarrupintoja irtoillut jarrupaloista, siltävaruilta on tullut pidettyä vanhoja paloja varastossa. Ei viitsi hankuuttaa jarrulevyä pilalle kymmenen minuutin homman takia.

 Hankkisit sinäkin näitä herrasväenpirssejä, joissa jarrusylinterit menevät huoltotilaan vain korjaamon tietokoneen avustamana. Niin ei tarvitse käsiään paskata joittenkn jarrupalojen takia kun omatoiminen vaihtaminen on tehty aika hankalaksi.

Periaatteessa tuo emännän auto vois jo välillä kaivata välikaapelia+tietokoneohjelmaa, mutta olen pyrkinyt noiden kanssa nysväämistä välttelemään viime tinkaan asti.
Omat lossat ei paljoa diagnostiikka ym. jutuista ymmärrä ja Audissa tyyppivikana olevat takajarrusatulatkin varustin jo kohta 10 vuotta sitten rasvanipoilla ja senjälkeen ei ole ollut mitään ongelmia. Monet noiden kanssa tuntuvat jumppaavan melkein joka vuosi, mut huvinsa kullakin  8)