Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: jariman - 20.05.08 - klo:22:15
-
Maaginen raja meni rikki! eli moottorilöpö maksaa jo
yli 1€/L , voi helkk**** kuustoista ja tietty farmarit
tyhjinä, olis vaan pitänyt alkutalvesta ottaa farmarisäiliöt täyteen
vaikkakin väli/talvilaatua olis ollut.
Pakko hommata lisää, touot jus sai tehtyä, kuluu sitä kesänmittaan
jonkinverran, viimeksi kun hommasin moottorilöpöä, hinta
noin 0,60 €/l pikkasen on kallistunut, olis kannattanut hommata
viimevuonna 5000 L farmarisäiliö lisää, olis tienannut hintansa
melkein kättelyssä.
mites muilla , farmarisäiliöt tyhjinä, tilaten vaan minimitoimitus
kerrallaan, eipä juuri ole hinnalla eroa, ottaako 1500 L tai
5000 L.
>:( ???
-
Kopioitu www.metsakoneet.fi sivuilta!
Olen kuullut ennustettavan, että bensan hinta saattaa syksyyn mennessä nousta litralta jopa € 1,90 :een
Haluatko, että bensan hinta laskee? Sen puolesta on toimittava heti ja viisaasti!
Viime vuonna esitettiin mm., että: « Älkää ostako tiettynä päivänä lainkaan bensaa!» Öljyfirmojen johtajat nauroivat, sillä he tiesivät, että maanantaisin ostamatta jätetty bensa ostettaisiin kuitenkin tiistaina. Tästä saattoi olla heille hiukan haittaa, mitään merkitystä kokonaisuudelle ei ollut.
Joku fiksu on keksinyt idean, joka saattaa toimia. Lue vielä hiukan eteenpäin ja toimi kanssamme, jotta se saataisiin toimimaan;
Bensa myydään tänään noin 1,50 € / Litra. Tiedämme kaikki, että isot öljyfirmat tekevät mahtavasti voittoa kustannuksellamme.
Muistelkaapa, mitä sanottiin, kun hinnan aikoinaan anneettiiin nousta lähelle Euroa. Silloin väitettiiin, että öljy on maailmasta loppumassa. Tänään ei edes väitetä, että öljy loppuu – öljyä on käytetettävissä enemmän kuin 35 vuotta sitten. Silloin bensa maksoi 0,20€ litra.
Meidän täytyy toimia agressiivisesti ja näyttää, että kuluttajat voivat hallita markkinoita. Että asiakas saa olla oikeassa! Ainoa mahdollisuus saada hinnat laskemaan, on lyödä öljyfirmoja sinne ainoaan paikkaan, missä se tekee kipeää: lomapakkoon.
Kun kerran kaikki tarvitsemme ajokkejamme, emme voi jättää bensoja ostamatta.. Mutta voimme vaikuttaa hintaan: Yhdessä toimiessamme saamme aikaan hintasodan!
Ehdotamme seuraavaa ideaa:
Emme kukaan koko loppuvuonna osta kahdelta johtavalta yhtiöltä, Shelliltä ja Nesteeltä lainkaan polttoainetta.
Ajatelkaapa!
Kun 2 suurinta öljy-yhtiötä eivät enää onnistu myymään bensaa, täytyy niiden pakon edessä laskea litrahintaansa. Tämä johtaa välittömästi hintasotaan ja muiden on seurattava. Mutta, jotta saavutamme toivotun tuloksen, täytyy meidän tavoittaa ja vakuuttaa satojatuhansia Nesteen ja Shellin asiakkaita, sekä kaikkien toimia johdonmukaisesti.
Voimmeko laske varaasi…?
Aihehan kyllä käsitteli Bensan hintaa, mutta väliäkö tuolla....Ei muutako talkoot pystyyn.... ;D
-
Kopioitu www.metsakoneet.fi sivuilta!
Olen kuullut ennustettavan, että bensan hinta saattaa syksyyn mennessä nousta litralta jopa € 1,90 :een
Haluatko, että bensan hinta laskee? Sen puolesta on toimittava heti ja viisaasti!
Viime vuonna esitettiin mm., että: « Älkää ostako tiettynä päivänä lainkaan bensaa!» Öljyfirmojen johtajat nauroivat, sillä he tiesivät, että maanantaisin ostamatta jätetty bensa ostettaisiin kuitenkin tiistaina. Tästä saattoi olla heille hiukan haittaa, mitään merkitystä kokonaisuudelle ei ollut.
Joku fiksu on keksinyt idean, joka saattaa toimia. Lue vielä hiukan eteenpäin ja toimi kanssamme, jotta se saataisiin toimimaan;
Bensa myydään tänään noin 1,50 € / Litra. Tiedämme kaikki, että isot öljyfirmat tekevät mahtavasti voittoa kustannuksellamme.
Muistelkaapa, mitä sanottiin, kun hinnan aikoinaan anneettiiin nousta lähelle Euroa. Silloin väitettiiin, että öljy on maailmasta loppumassa. Tänään ei edes väitetä, että öljy loppuu – öljyä on käytetettävissä enemmän kuin 35 vuotta sitten. Silloin bensa maksoi 0,20€ litra.
Meidän täytyy toimia agressiivisesti ja näyttää, että kuluttajat voivat hallita markkinoita. Että asiakas saa olla oikeassa! Ainoa mahdollisuus saada hinnat laskemaan, on lyödä öljyfirmoja sinne ainoaan paikkaan, missä se tekee kipeää: lomapakkoon.
Kun kerran kaikki tarvitsemme ajokkejamme, emme voi jättää bensoja ostamatta.. Mutta voimme vaikuttaa hintaan: Yhdessä toimiessamme saamme aikaan hintasodan!
Ehdotamme seuraavaa ideaa:
Emme kukaan koko loppuvuonna osta kahdelta johtavalta yhtiöltä, Shelliltä ja Nesteeltä lainkaan polttoainetta.
Ajatelkaapa!
Kun 2 suurinta öljy-yhtiötä eivät enää onnistu myymään bensaa, täytyy niiden pakon edessä laskea litrahintaansa. Tämä johtaa välittömästi hintasotaan ja muiden on seurattava. Mutta, jotta saavutamme toivotun tuloksen, täytyy meidän tavoittaa ja vakuuttaa satojatuhansia Nesteen ja Shellin asiakkaita, sekä kaikkien toimia johdonmukaisesti.
Voimmeko laske varaasi…?
Aihehan kyllä käsitteli Bensan hintaa, mutta väliäkö tuolla....Ei muutako talkoot pystyyn.... ;D
Ja mitäs tuo autaisi? Neste toimittaa kaikille, myös Shellille suomessa poltoaineet. Neste vain laittaisi jakelu portaansa kilometritehtaalle ja möisi edelleen poltoaineensa tukkurina. Vieläpä ainoana
-
Entä teboil?
-
Kaupan osuus hinnassa on aivan olematon. Ainoastaan silloin kun hinnat nousee tai laskee niin ne tapahtuu eripäivinä koska hintaputket o
n joko 3 tai 4 pävää, siitä tulee se tunne että kaupalla on isot palkkiot. Kyllä hinnat lähtee nousuun kun dollari alkaa vahvistua helposti kuivausaikana on selvästi kalliinpaa kun nyt. Eurooppalaisen mitan mukaan meillä on halpa löpö, se vaan on ongelma ettei ne tarvitse kuivatuksessa, meillä se on suuri menoerä. Ostakaa öljyä se on nyt halpaa. Lannoitteet oli selvä esimerkki siitä kun ne pidettiin halvenpana kuin euroopassa. ??? ??? ??? ??? ???
-
Pumppu haukkas eilenillalla tyhjää. Lyhyellä soittokierroksella löytyi melkein neljänsentin hinnanero. Verolla sai jonkinverran alle €. ::)
-
Laskekaapas piruuttaan: Polttoaineen hinnannousu vuodessa ainakin 40 senttiä litralle. 5000 litran pötti täyteen, säästöä 2000 euroa. Voiko enempää ...tuttaa kun potkasee tyhjyyttään kumisevaa säiliötä?
Ei kannata kattoa tänään kakkoselta tulevaa sarjaa "Tankki täyteen". Se on ittensä kiusaamista.
-
Tossa lokakuussa ,kun tuli talvilaatusta moottoripolttoöljyä niin hinta oli 0,74€/l ja nytten tossa parisen viikkoa sitten 0,97€/l. Tarttee rupee jo kattoon miten ajeleen näillä hinnoilla.
Se siitä saatiin,kun tuli autoverouudistus ja kaikki meni ostaan sen dieseliauton pihaan.
Kohta se Dieselin hinta kipuaa ylitse sen bensan hinnan. Niinkun on jo esim. Ruotsissa ja Virossa on .
-
viime syksynä tuli otettua tankit täyteen liki 20000 litraa maksoi silloin 62-64 cent litra nyt taitaa olla päälle euron. säästöä syntyi ;D. en ole koskaan tehnyt kevät töitä näin vähällä löpöllä ajokertoja on karsittu suorakylvöä on harrastettu ja moottorin kierroksia kateltu tarkemmin kuin ennen. kyllä tässä on pakko säästää muuten lompakko haukkaa tyhjää.
-
viime syksynä tuli otettua tankit täyteen liki 20000 litraa maksoi silloin 62-64 cent litra nyt taitaa olla päälle euron. säästöä syntyi ;D. en ole koskaan tehnyt kevät töitä näin vähällä löpöllä ajokertoja on karsittu suorakylvöä on harrastettu ja moottorin kierroksia kateltu tarkemmin kuin ennen. kyllä tässä on pakko säästää muuten lompakko haukkaa tyhjää.
Ostakko nyt kanssa 20t litraa varastoon koska ens vuonna maksaa 2€/litra minkä jo nyt osaat ennakoida?
Jotta voit ens vuonnakin kirjoitella tänne olleesi viksu.
-
viime syksynä tuli otettua tankit täyteen liki 20000 litraa maksoi silloin 62-64 cent litra nyt taitaa olla päälle euron. säästöä syntyi ;D. en ole koskaan tehnyt kevät töitä näin vähällä löpöllä ajokertoja on karsittu suorakylvöä on harrastettu ja moottorin kierroksia kateltu tarkemmin kuin ennen. kyllä tässä on pakko säästää muuten lompakko haukkaa tyhjää.
Ostakko nyt kanssa 20t litraa varastoon koska ens vuonna maksaa 2€/litra minkä jo nyt osaat ennakoida?
Jotta voit ens vuonnakin kirjoitella tänne olleesi viksu.
TiNpalla taitaa olla tyhjä pytty kuivurin vieressä :(
-
viime syksynä tuli otettua tankit täyteen liki 20000 litraa maksoi silloin 62-64 cent litra nyt taitaa olla päälle euron. säästöä syntyi ;D. en ole koskaan tehnyt kevät töitä näin vähällä löpöllä ajokertoja on karsittu suorakylvöä on harrastettu ja moottorin kierroksia kateltu tarkemmin kuin ennen. kyllä tässä on pakko säästää muuten lompakko haukkaa tyhjää.
Ostakko nyt kanssa 20t litraa varastoon koska ens vuonna maksaa 2€/litra minkä jo nyt osaat ennakoida?
Jotta voit ens vuonnakin kirjoitella tänne olleesi viksu.
TiNpalla taitaa olla tyhjä pytty kuivurin vieressä :(
Ei ole. Ostin ne nyt täyteen, koska kahden vuoden päästä ne öljyt käyttämällä saan säästöä 2€/litra.
Mulla on kaikki mahdolliset varastot täynnä just niitä tuotteita minkä hinta tulee yllätyksellisesti nousemaan.
Olenhan älykäs.
Luomuviljelijän ammattitaitoon verrattavaa.
-
1,5 CENTTIÄ NOUSUSSA 1 PÄIVÄÄ POIS PUTKESTA KOLMANTENA NOUSEE AINAKIN SEN. ??? ??? ???
-
Tulee tiisselistä pian niukkuustuote. Nyt jo 200 dollaria kalliimpaa tonnilta kuin bensiini! Ei mene kauaa kun diesel maksaa pumpulla enemmän kuin bensiini. Että repikää siitä huumoria, kun nokivasaraa tankkaatte... ??? Monia alkaa houkuttaa varmasti pieniruokainen bensakone tämän viimeaikaisen dieselvillityksen sijaan.
Moottorilöpökin tässä mielessä "tulenarkaa" tavaraa, että seuraa bensiiniä herkemmin raakaöljyn hintakehitystä.
-
0,99 mpö ja 0,96 lämmitys soppa 3500 ,3000 litraa
Miinus agribonus ,tietenki !
ps: NEOT myy täällä Nesteen soppaa ::)
-
raakaöljyn hinnat näyttää vaan nousevan, joten kuluttaja hinnat myös. en tuosta omasta viksuudesta tiedä. mutta löpöä menee vuodessa helposti 20000 litraa, kuivaajat nielee ja työkoneet kans. muutos on ollut iso puolessa vuodessa. maksaja löytyy varmaan tämän pöydän äärestä. säiliöt kun pitää täynnä talvella niin ei kerry niin paljon vettä pohjalle. heti pitää taas tilata lisää kun kylvöt saa päätökseen syksyä kohden kallistuu varmasti.
-
raakaöljyn hinnat näyttää vaan nousevan, joten kuluttaja hinnat myös. en tuosta omasta viksuudesta tiedä. mutta löpöä menee vuodessa helposti 20000 litraa, kuivaajat nielee ja työkoneet kans. muutos on ollut iso puolessa vuodessa. maksaja löytyy varmaan tämän pöydän äärestä. säiliöt kun pitää täynnä talvella niin ei kerry niin paljon vettä pohjalle. heti pitää taas tilata lisää kun kylvöt saa päätökseen syksyä kohden kallistuu varmasti.
Totta.
-
Sen verran asiaan hinnan noususta ,että alle 30€ tunti ei kannata yli 100 hv konetta enää käynnistellä,muuten tuleepi persnettoo. 8)
-
En tiedä sitten jos löpöä menee 100.000 litraa vuosi putkesta pihalle, niin oon itte laskenut että täytyy 50 verotonta tuntivelotusta tarkistaa vetokoneelle että sais edes jonkun osarin maksettua.
(olikkona tosissas että alle 30 jokukone muka liikkuis, vai *****ilikko vain)
-
Entä teboil?
En tiedä, mutta ainakin eilen pujahti Naantalin jalostamon portista teppanan auto sisälle. En kyllä jäänyt katselemaan, tuliko uloskin.
-
Entä teboil?
En tiedä, mutta ainakin eilen pujahti Naantalin jalostamon portista teppanan auto sisälle. En kyllä jäänyt katselemaan, tuliko uloskin.
Ihan samasta tulee nykyään TB:kin mönjät. Ei voi enää jenkkiraudan omistajalle *****ila: Tankasin TB:llä venäläistä menovettä, nyt kyllä setä samulin mottti leikkaa kiini
-
Keväällä ostin moottoripolttoöljyä pytyn täyteen heti kun sitä vaan toimitettiin kesälaatuisena ja uskalsi ostaa ulkosäiliöön. Oli olevinaan 1900 litraa kallis kun maksoi 0.89 € / litra
Tuntiveloituksia on väkisin tarkistettava. Eikä harmita yhtään, kun ostin syksyllä liikennetraktorin niin pystyy vähän säästämään siirtoajossa kun malttaa ajella neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla.
Bensa-autossa on sekin hyvä puoli että osan bensakuiteista voi pistää moottorisahabensaksi ja vähennyksiin. Näin ainakin joku naapuri kylillä sanoi tekevänsä...
-
tuo liikenne traktori on hyvä kun vaan malttaa ajella vähän hitaammin, tieajossa säästää paljon polttoainetta kun pitää kierrokset alle 2000. muutenkin kannattaa ajella traktorin vääntöaluella joka 1500 kierroksen tienoilla. kulutus on pienintä kilovattituntia kohden, nykyään kun traktoreissa on turbot ja välijäähdyttimet niin tehoa on miltei sama mitä 2000 kierroksella. tuntiveloituksissa on pakko laskea kustannuksien nousu hintaan muuten ei voi tehdä mitään kannattavasti. ei kannata maksaa siitä että saa tehdä enemmän töitä.
-
Tuo on kyllä aivan totta,että kun pitää kierrokset alle 2000 niin säästyy pirusti. Tuskin se työ siitä niin kärsii vaikka ajelis vaan 40km/h,ettei 50km/h.
Itsekkin muokkauksessa kierrokset ei yli 1700 nousseet ja työ etenee hyvin.
-
Löpö taas kallistuu huomenna. Tilasin tänään enkä uskaltanut kysyä tämänkään päivän hintaa... :P
-
Mulla on Nesteen D-asema lähellä ranchia.Mä tinkasin Nesteen kanssa ja lopputuloksena saan kortilla löpöä, suurinpiirtein samaan hintaan kuin tilaisin kotiin.
Tämä ratkaisu sopii mulle,koska tilani sijaitsee pohjavesialueella,ei tarvitse pelkätä farmaritankin vuotoa.
Laskun mukaan ,hinta jonka olen vapun jälkeen maksanut on 0,9215-0,9465,siis talvilaatunen mopö.Kuivuriin toki tilaan säiliöön.
-
Onko joku oikein mitannut tarkkaan kuinka paljon säästyy löpöä ajamalla 50 mallilla 40:tä?.Nimittäin kilometriä kohden?.Tuntikulutus tottakai pienempi,mutta mites iso on ero kuljettua matkaa kohden.
Testakkaa joku samalla matkalla,sama,miel iso kuorma ja mäkinen maasto.
Mä koetan tehdä moisen testin kunhan osuu sopiva ajo kohdalle.
Itse kokeilin kahdella eri traktorilla hyvin samanlaista reissua,noin 40 km/sivu ja mittaustarkkuuteni rajoissa nää kaksi eri traktoria veivätkin saman litramäärän löpöä.Tän foorumin mukaan ja osittain omankin ennakkokäsityksen mukaan toinen pitäis olla 'juoppo' ja toinen taloudellinen.Toinen 40 toinen 50 malli.Molemmilla ajoin nk.lämä tiskissä tässä kokeilussani.
-
Mulla on Nesteen D-asema lähellä ranchia.
Siis omistat D-aseman. Käytiin viime kesänä kemiönsaaren ainoalla (liha?) karjatilalla eikä sen lähellä mitään asemia ollut.
-
Onko joku oikein mitannut tarkkaan kuinka paljon säästyy löpöä ajamalla 50 mallilla 40:tä?.Nimittäin kilometriä kohden?.Tuntikulutus tottakai pienempi,mutta mites iso on ero kuljettua matkaa kohden.
Testakkaa joku samalla matkalla,sama,miel iso kuorma ja mäkinen maasto.
Mä koetan tehdä moisen testin kunhan osuu sopiva ajo kohdalle.
Itse kokeilin kahdella eri traktorilla hyvin samanlaista reissua,noin 40 km/sivu ja mittaustarkkuuteni rajoissa nää kaksi eri traktoria veivätkin saman litramäärän löpöä.Tän foorumin mukaan ja osittain omankin ennakkokäsityksen mukaan toinen pitäis olla 'juoppo' ja toinen taloudellinen.Toinen 40 toinen 50 malli.Molemmilla ajoin nk.lämä tiskissä tässä kokeilussani.
Näinhän se on. Pelkkään tuntikulutukseen tuijottaminen harhauttaa. Noissa niittohommissa ja äestyksessä on hyvin huomannut sen, että kun työkone on mitoitettu niin, että suuri osa työajosta on lähes nimellisteholla ajoa, niin tehtyä työtä kohden kulutus pienenee.
Loogistahan tuo onkin, ihan moottoritekniikan perusjuttuja - osatehoilla ajaen moottorin "oman kulutuksen" osuus kasvaa ja hyötysuhde heikkenee.
Tieajossa tosin kierrosluvun laskulla voi saada hieman kulutuksen laskua, koska harvoin tieajossa merkittävää osuutta koko matkanteosta ajetaan lähellekään nimellistehoa. Tässä portaattomien ylivälitys ja alennettu kierrosluku tulee hyötyyn, vaikkakin osa siitä hyödystä hukkuu muuhun voimansiirron hukkatehoon (=lämmöntuottoon)
-
Valmet 8400 vei samalla matkalla yli 50 % enemmän kun 905. Litroja en muista tarkasti mutta tuo prosentti jäi mieleen. Niin kierrokset oli luokkaa: 8400 2900 1/min ja 905 2300 1/min. Perstuntumalta väittäisin että ei juuri väliä kuormalla kun on hyvät kärryt. :P
-
tuolta saksankielisiltä http://www.dlg.org/de/landwirtschaft/testzentrum/pruefberichte/traktoren.html
tuolta john deeren kohdalta löytyi ihan virallinen vertailu eco 6820 vastaan tavallinen. säästöä oli saatu 10 litraa satasella. tuo eco mallihan on käsittääkseni sama kuin 50 nopeudella on vaan rajoitettu vähän päälle 40 nopeus. kierroksia 40 nopeudella vajaa 1700 vertaa tavallisen noin 2200. toimii varmasti muissakin merkeissä. saman suuntaisia kokemuksia itelläkin. säästöä tulee tuossakin vuoden mittaan. kerran oli autojen polttoaineen säästön ihme laitteet vertailussa. suurin säästö saatiin jäykällä styroksin palalla joka esti kaasun painamisen pohjaan ;D.
-
Valmet 8400 vei samalla matkalla yli 50 % enemmän kun 905. Litroja en muista tarkasti mutta tuo prosentti jäi mieleen. Niin kierrokset oli luokkaa: 8400 2900 1/min ja 905 2300 1/min. Perstuntumalta väittäisin että ei juuri väliä kuormalla kun on hyvät kärryt. :P
Ensin viritetään kiertämään 3000 rpm ja sitten valitetaan että patavalu on juoppo. ???
-
N 111 eh arvoja vääntö 520/1000 rmin 580/1200 hnopeus 44
moottori ei ole cr vaan perinteinen 2 valve ei kierrosten nostonappia vaan huippukierrokset 1800 .Kokeiltu metsäkärryllä ,kuormana koivun kuitua noin 5,5 kiintoa ,mäkinen osuus kulutus tunnissa 8,5 litraa.
Väitän että tämä traktori on luokkansa taloudellisin huom jos kuski
osaa käyttää hyväkseen mahtavaa alavääntöä.Aiheesta juttua talvella Valtra lehdessä .
-
Mulla on Nesteen D-asema lähellä ranchia.
Siis omistat D-aseman. Käytiin viime kesänä kemiönsaaren ainoalla (liha?) karjatilalla eikä sen lähellä mitään asemia ollut.
He he en nyt sentään.Nesteen väreissä oleva huoltoasema missä D-asema löytyy Kemiön ja Taalintehtaan väliltä. Ja mun ranchilla ei ole elukoita.
-
N 111 eh arvoja vääntö 520/1000 rmin 580/1200 hnopeus 44
moottori ei ole cr vaan perinteinen 2 valve ei kierrosten nostonappia vaan huippukierrokset 1800 .Kokeiltu metsäkärryllä ,kuormana koivun kuitua noin 5,5 kiintoa ,mäkinen osuus kulutus tunnissa 8,5 litraa.
Väitän että tämä traktori on luokkansa taloudellisin huom jos kuski
osaa käyttää hyväkseen mahtavaa alavääntöä.Aiheesta juttua talvella Valtra lehdessä .
Kaverilla N141 kylvökoneen edessä,kulutukset myöskin yllättävän pieniä. Edelliseen 6400 valluun verrattuna eroa kuin yöllä ja päivällä,uusi vetää paremmin ja kuluttaa vähemmän. Toisaalta toiset väittää nuhaiseksi,mutta kuten kaverilla,pitää olla oikeanlainen mittapuu ts. pienempi traktori ;D
-
Ja mun ranchilla ei ole elukoita.
Ranchi tarkoittaa karjatilaa. No sanotaanhan Suomessa Teksasin neroa Yrjö W Puskaakin jenkiksi :o
-
Mikä mun tila on?
http://en.wikipedia.org/wiki/Special:Search?search=putkinotko&go=Go
Ei löydy hakusanalla.
-
N 111 eh arvoja vääntö 520/1000 rmin 580/1200 hnopeus 44
moottori ei ole cr vaan perinteinen 2 valve ei kierrosten nostonappia vaan huippukierrokset 1800 .Kokeiltu metsäkärryllä ,kuormana koivun kuitua noin 5,5 kiintoa ,mäkinen osuus kulutus tunnissa 8,5 litraa.
Väitän että tämä traktori on luokkansa taloudellisin huom jos kuski
osaa käyttää hyväkseen mahtavaa alavääntöä.Aiheesta juttua talvella Valtra lehdessä .
Kuinka voi mennä noin paljon löpöä moisella klapikoneen pyörittäjällä?
Mahtava alavääntö? eehheehheee.
-
MasseyFerguson se on semmonen peli että syö totta jumalauta pilikut ja kaikki.
Mutta jokainen poltettu litra on nautinto.
http://www.metacafe.com/watch/488126/red_attraction/ (http://www.metacafe.com/watch/488126/red_attraction/)
Tuppaa vaan pakosarja sulamaan. 8)
Perkins V8 eikä mikään 2 valve nappikytkin
-
http://www.metacafe.com/watch/541420/girl_with_2_pussies/
-
MasseyFerguson se on semmonen peli että syö totta jumalauta pilikut ja kaikki.
Mutta jokainen poltettu litra on nautinto.
http://www.metacafe.com/watch/488126/red_attraction/ (http://www.metacafe.com/watch/488126/red_attraction/)
Tuppaa vaan pakosarja sulamaan. 8)
Perkins V8 eikä mikään 2 valve nappikytkin
olet tainnu muutaman litran taas nuuhkia ku noin sekoilet?
-
MasseyFerguson se on semmonen peli että syö totta jumalauta pilikut ja kaikki.
Mutta jokainen poltettu litra on nautinto.
http://www.metacafe.com/watch/488126/red_attraction/ (http://www.metacafe.com/watch/488126/red_attraction/)
Tuppaa vaan pakosarja sulamaan. 8)
Perkins V8 eikä mikään 2 valve nappikytkin
olet tainnu muutaman litran taas nuuhkia ku noin sekoilet?
varmaan tuota haistellut taas:
http://www.kiilto.com/fi/tuotteet/tuotetietokanta/?prod=115
-
Olen jo jonkun aikaa ihmetellyt, että kuinka joku voi noin kilahtaa jostain perkinssistä ja sitten täällä haistatella niille jotka ei nyt satu tuota märkien unelmiensa voimakonetta omistamaan.
-
Ensimmäisiä diesel transiittien kanssa toimineet näkevät varmaan vieläkin painajaisia Perkinsistä.
-
tänään tuli löpöä lisää 1,04 euroa litra, auts. no kevät työt meni mukavasti ilman muita suurempia murheita ja aurinko paistaa. juhannukseenhan ei ole kuin vajaa kuukausi ja taas päivä alkaa lyhentymään. tuohon polttoaineen kulutukseen vaikuttaa myös oikean kokoinen traktori oikeaan työhön ja oikean kokoiset työkoneet. ei kannata liian isolla ja painavalla koneella tehdä kevyitä töitä. massan liikuttelu vie aina polttoainetta. pieniä töitä on mukava tehdä pikku traktorilla eihän nuo isot edes käänny niin ketterästi. pikkutraktorilla ajaa tankilla koko kesän ;D :D.
-
tänään tuli löpöä lisää 1,04 euroa litra, auts. no kevät työt meni mukavasti ilman muita suurempia murheita ja aurinko paistaa. juhannukseenhan ei ole kuin vajaa kuukausi ja taas päivä alkaa lyhentymään. tuohon polttoaineen kulutukseen vaikuttaa myös oikean kokoinen traktori oikeaan työhön ja oikean kokoiset työkoneet. ei kannata liian isolla ja painavalla koneella tehdä kevyitä töitä. massan liikuttelu vie aina polttoainetta. pieniä töitä on mukava tehdä pikku traktorilla eihän nuo isot edes käänny niin ketterästi. pikkutraktorilla ajaa tankilla koko kesän ;D :D.
Mikä on pikkutraktori? 8000 jonne?
-
tänään tuli löpöä lisää 1,04 euroa litra, auts. no kevät työt meni mukavasti ilman muita suurempia murheita ja aurinko paistaa. juhannukseenhan ei ole kuin vajaa kuukausi ja taas päivä alkaa lyhentymään. tuohon polttoaineen kulutukseen vaikuttaa myös oikean kokoinen traktori oikeaan työhön ja oikean kokoiset työkoneet. ei kannata liian isolla ja painavalla koneella tehdä kevyitä töitä. massan liikuttelu vie aina polttoainetta. pieniä töitä on mukava tehdä pikku traktorilla eihän nuo isot edes käänny niin ketterästi. pikkutraktorilla ajaa tankilla koko kesän ;D :D.
Mikä on pikkutraktori? 8000 jonne?
Meillä se on 602nen Vallu. Sekin kyllä nielee kaiken, minkä tankkiin tarjoaa. Raakaöljy on nyt muuten laskussa, ottaen vauhtia taas uuteen nousuun ja "mäkiennätykseen". K-pistekin on jo aikaa ylitetty. :-\
-
Mikä mun tila on?
Vakava?
-
Soon huomattu käytännössä jotta koneen koko ei ole aina suhtessa ketteryyteen.
Uskoo ken tahtoo, mutta kasitonni sarjan Jonne kääntyy lietevaunun kanssa pienemmässä ringissä, kuin esim. kuustonni nelisatanen Vallu.
Se on nimittäin kokeiltu.
-
Soon huomattu käytännössä jotta koneen koko ei ole aina suhtessa ketteryyteen.
Uskoo ken tahtoo, mutta kasitonni sarjan Jonne kääntyy lietevaunun kanssa pienemmässä ringissä, kuin esim. kuustonni nelisatanen Vallu.
Se on nimittäin kokeiltu.
kannattais kokeilla myös toisenlaista lääkitystä...
-
Soon huomattu käytännössä jotta koneen koko ei ole aina suhtessa ketteryyteen.
Uskoo ken tahtoo, mutta kasitonni sarjan Jonne kääntyy lietevaunun kanssa pienemmässä ringissä, kuin esim. kuustonni nelisatanen Vallu.
Se on nimittäin kokeiltu.
Kun on kummit leviällä ja koukku takana niin on aisaan piree matka renkaista eli kärsii kääntää. :P
-
Se kasitonnisarjalaisen vetokoukku on niin paljo takana, jotta kestää kärryn kanssa kääntää lähes 90 asteen kulmaan, ennen kuin ottaa aisaan kiinni, ja siitä se ketteryys.
Pitemmillä paskapytyillä käännettäessä telin takimmainen sisäkurvan puoleinen pyörä kääntyy lähes paikallaan.
Pienemmissä vetureissa ei koukkua voi sijoittaa niin kauas taakse, tai se sanoo päivää jo liikkeelle lähdettäessä.
Ja on se tuo jenkkipirulainen ketterämpi nuppinakin, kuin esim tuo seuraavana vaihtoon lähtevä ämmä valteemi.
-
Näkyy maailmalla talousherrojen puheet jonkin verran hillitsevän öljyn hintaa, nyt Nesteellä hinta jo laskenut 5 senttiä huipuista. :P