Agronet
Keskusteluaiheet => Maidontuotanto ja lihanaudat => Aiheen aloitti: Ojala - 08.02.12 - klo:15:34
-
Maastullissa näky taas tilanne olevan päällä pohjoisrintamalla :o
Mikä on faktaa ja mikä kotikutoista onkelmaa ?
-
Kyllähän oli paskat sivut!! muka rakentamisesta,conexx mollaamista ja muuta aivan turhaa... >:(
-
Kyllähän oli paskat sivut!! muka rakentamisesta,conexx mollaamista ja muuta aivan turhaa... >:(
Jutun sponsoroi Mestari farmi ja conexsia tunkkaamaas korruptio lööfi eksa... Eli semmoista toisen nilkoille kusemista ilman mittään tolkkua.
Vaan pari conexsi tekelettä ihaillut (kauhistelllut lähinnä) miten halvalla saa hyvän navetan vai saiko ihan kaikki sittenkään mitä olitiin so***** jne. Tuskin kaikki yhtä susi suorituksia on mitä olen nähnyt ja mikäs siinä jos isännille se vältää 8)
Jaa taitaa se halpa ja hyvä olla vieläkin kaksi eri tuotetta :)
-
Kyllähän oli paskat sivut!! muka rakentamisesta,conexx mollaamista ja muuta aivan turhaa... >:(
Jutun sponsoroi Mestari farmi ja conexsia tunkkaamaas korruptio lööfi eksa... Eli semmoista toisen nilkoille kusemista ilman mittään tolkkua.
Vaan pari conexsi tekelettä ihaillut (kauhistelllut lähinnä) miten halvalla saa hyvän navetan vai saiko ihan kaikki sittenkään mitä olitiin so***** jne. Tuskin kaikki yhtä susi suorituksia on mitä olen nähnyt ja mikäs siinä jos isännille se vältää 8)
Jaa taitaa se halpa ja hyvä olla vieläkin kaksi eri tuotetta :)
mikäs siinä notta jos välttää ko pitää olla komiaa maksaa mitä maksaa :o
-
http://yle.fi/alueet/savo/2011/08/uuden_tutkimusnavetan_katto_heti_remonttiin_maaningalla_2766877.html
Kukaas tän on tehenyt :o
-
Nyt minä alan ymmärtämään nuita Ojalan juttuja kun luin tuon mt:n jutun. "Viljelijä voi saada muutaman prosentin provision, jos toinen viljelijä tekee kaupat hänen suosituksestaan". Näitten keskustelupalstojen juttuja kun seuraa näyttää vahvasti siltä, että sama systeemi on myös Valiolla, Lelyllä ja Fendillä ;D
-
Nyt minä alan ymmärtämään nuita Ojalan juttuja kun luin tuon mt:n jutun. "Viljelijä voi saada muutaman prosentin provision, jos toinen viljelijä tekee kaupat hänen suosituksestaan". Näitten keskustelupalstojen juttuja kun seuraa näyttää vahvasti siltä, että sama systeemi on myös Valiolla, Delavalilla, ja MF:llä ;D
Mitäs luulette, ei kai poijaat ny pelkästään haalaripaketin voimalla jaksa kaupallista ilosanomaansa täällä julistaa.... vai julistaako hölmöimmät sittenkin? :o
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
täp-management... sponsored by....
-
Nyt minä alan ymmärtämään nuita Ojalan juttuja kun luin tuon mt:n jutun. "Viljelijä voi saada muutaman prosentin provision, jos toinen viljelijä tekee kaupat hänen suosituksestaan". Näitten keskustelupalstojen juttuja kun seuraa näyttää vahvasti siltä, että sama systeemi on myös Valiolla, Delavalilla, ja MF:llä ;D
Mitäs luulette, ei kai poijaat ny pelkästään haalaripaketin voimalla jaksa kaupallista ilosanomaansa täällä julistaa.... vai julistaako hölmöimmät sittenkin? :o
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
täp-management... sponsored by....
uuceedee pyörii pelkästää powered by idiotism :D ;D
-
Vaihtoehtouskon bulvaani apilas sponsored by magneettimedia corp. ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
http://yle.fi/alueet/savo/2011/08/uuden_tutkimusnavetan_katto_heti_remonttiin_maaningalla_2766877.html
Kukaas tän on tehenyt :o
Liian raskaasti ja typerästi tehty katto. Nuo kaikki samalla tavalla tehdyt tulevat alas n. 2-4 vuotta rakentamisesta :P
-
Minä en voi ymmärtää ylipäätään miksi navettarakentamisessa on käytetty kipsilevyä :( Ainoa mahdollinen paikka johon vois edes harkita on toimistotilan seinässä. Eipä ole paljoa suunnittelijoilla ja katon tekijöillä säteillyt kun on hommaa lähdetty tekemään. Vaikka olis minkälaiset tuuletukset niin katossa on varmasti jossain vaiheessa kosteutta.
-
se voi olla paikallisen paloviranomaisen mielestä ainoo oikee vaihtoehto puolen tunnin palonkestoon.
-
se voi olla paikallisen paloviranomaisen mielestä ainoo oikee vaihtoehto puolen tunnin palonkestoon.
Juuri tästä oli kyse
-
se voi olla paikallisen paloviranomaisen mielestä ainoo oikee vaihtoehto puolen tunnin palonkestoon.
Juuri tästä oli kyse
Praise to profession :P Mistä näitä palovalopäitä oikein tulee ??
:D :D
-
se voi olla paikallisen paloviranomaisen mielestä ainoo oikee vaihtoehto puolen tunnin palonkestoon.
Juuri tästä oli kyse
Praise to profession :P Mistä näitä palovalopäitä oikein tulee ??
:D :D
Tuo Maaningan lato ei ole ainoa josta katosta on alkanut satamaan kipsiä päähän :-\
-
Tuo Maaningan lato ei ole ainoa josta katosta on alkanut satamaan kipsiä päähän :-\
No ei niin, mutta missä on maalaisjärki? Jos ammattitaito ei auta....eihän kipsilevyä voi ilman suojaa laittaa saunaankaan ja lähinnä siihen vertautuu tommonen normihikipunkkeri..
-
Tuo Maaningan lato ei ole ainoa josta katosta on alkanut satamaan kipsiä päähän :-\
No ei niin, mutta missä on maalaisjärki? Jos ammattitaito ei auta....eihän kipsilevyä voi ilman suojaa laittaa saunaankaan ja lähinnä siihen vertautuu tommonen normihikipunkkeri..
Em mä tiedä mistä välistä se märkä sinne elementtiin on mennyt.
Maalaisjärkeä ei saa käyttää, pitää käyttää virkamiesjärkeä: Tehdään päin persettä, mutta pykälät täyttyvät ;D
-
Torniossa joku paikallinen viranomainen oli ottanu hampaisiinsa jo
luvitetun Conexx työmaan... :o
Huomena ministeriö toteaa asian ja sen jälkeen 2/3 osaa tulevaisuuden
navetoista on Conexx:ia tai saman hintaista Suomalaista hallia 8)
(Kivelä joutuu nyt kaljan tarjota tästä tietovuodosta ;) )
-
Em mä tiedä mistä välistä se märkä sinne elementtiin on mennyt.
Yks syy on toimimaton ilmastointi ja käyttö virheet. Mm. noissa seinä-elementin päällä olevissa kennolevy luukuissa on käytetty liian ohutta materiaalia ja siihen yhdistetään kehnosti vetävä valoharja-ilmastointi. Sitten kun yritetään vielä pitää lämpötilaa liiaan korkealla niin avot ja kaamea utu. Pahimmilllaan luukut on jäässä eikä pystytä säätämään lainkaan. On noita kamalan näköisiä liimapuu palkkejakin tullut nähtyä muutama vuoden vanhassa navetoissa. Jos en nyt väärin muista niin tuolla "Muaningalla" oli kuitenkin verhoseinät & hormit ja tuo kosteus oli jo osittain joutunut rakennus aikana tuonne kipsin alle.
-
Em mä tiedä mistä välistä se märkä sinne elementtiin on mennyt.
Yks syy on toimimaton ilmastointi ja käyttö virheet. Mm. noissa seinä-elementin päällä olevissa kennolevy luukuissa on käytetty liian ohutta materiaalia ja siihen yhdistetään kehnosti vetävä valoharja-ilmastointi. Sitten kun yritetään vielä pitää lämpötilaa liiaan korkealla niin avot ja kaamea utu. Pahimmilllaan luukut on jäässä eikä pystytä säätämään lainkaan. On noita kamalan näköisiä liimapuu palkkejakin tullut nähtyä muutama vuoden vanhassa navetoissa. Jos en nyt väärin muista niin tuolla "Muaningalla" oli kuitenkin verhoseinät & hormit ja tuo kosteus oli jo osittain joutunut rakennus aikana tuonne kipsin alle.
...mielenkiintoiset rakenneratkaisut jatkuvat...kuulemma...elementeillä joita ei saa asentaa kosteisiin tiloihin...suunnittelutoimistolla ollut enimmillään yksi navetta referenssinä sivuillaan...
-
Olen kuullut myös aikaisemmin noista kipsilevyistä jotka on pehmenneet katossa. Tätä se on kun joku viranomainen pääsee tekemään vaatimuksia jostain asiasta eikä tajua mikä on lopputulos. Onhan näitä esimerkkejä olemassa muitakin >:( Pitäisköhän nuo viranomaiset saada vastuuseen jotenkin näissä asioissa ::)
Aika mielenkiintoinen juttu seurata mitenkä käy tämän conexxin hallien kanssa. Mulla ei ole mitään sitä vastaan että rakentaminen muuttuisi halvemmaksi ;D En osaa kyllä sanoa ehtiikö enää vaikuttaa meidän projektiin ???
-
Tuo Maaningan lato ei ole ainoa josta katosta on alkanut satamaan kipsiä päähän :-\
No ei niin, mutta missä on maalaisjärki? Jos ammattitaito ei auta....eihän kipsilevyä voi ilman suojaa laittaa saunaankaan ja lähinnä siihen vertautuu tommonen normihikipunkkeri..
Tilaaja oli sen kipsilevyn vaatinut ja tämä ei ollu Conexx vaan ihan kotimainen toimija :P
-
Jonkunlaista yhdenmukaisuutta täytyy saada näihin paloviranomaisten touhuun. Aivan liian kirjavaa ja tulkinnan varaista touhua. >:( >:( Nythän on tämä Tyyppinavetta hanke menossa joten olisko siinä paikka vaikuttaa ?
-
Luin tuon lehtijutun ja eipä se maaningan navetta ole tietenkään conexxin toimittama kun on sellainen betonihikibunkkeri. Tervettä kilpailua tuo markkinoille tietenkin "uusi" toimija. Vaikka eipä conexxin halli ole sellainen ratkaisu mitä me ollaan ajateltu.
Ihmettelen tuota "tyyppinavetta" hommaa kovasti. Tarkoittaako se sitä että navetat pitäisi tehdä juuri tietyllä rakenteella, kustannusrakenteen selvittäminen vai mikä siinä on ajatuksena?
-
Luin tuon lehtijutun ja eipä se maaningan navetta ole tietenkään conexxin toimittama kun on sellainen betonihikibunkkeri. Tervettä kilpailua tuo markkinoille tietenkin "uusi" toimija. Vaikka eipä conexxin halli ole sellainen ratkaisu mitä me ollaan ajateltu.
Ihmettelen tuota "tyyppinavetta" hommaa kovasti. Tarkoittaako se sitä että navetat pitäisi tehdä juuri tietyllä rakenteella, kustannusrakenteen selvittäminen vai mikä siinä on ajatuksena?
Kai siinä on ideana suunnitella rakenteiltaan ideaali pihatto eri tahojen yhteistyönä. Ja lopputuloksena näyttää olevan 11000€/lehmäpaikka maksava 55-paikkanen asema-pihatto jossa muistaakseni yli 20 neliötä / makuuparsi.
-
Tuo Maaningan lato ei ole ainoa josta katosta on alkanut satamaan kipsiä päähän :-\
No ei niin, mutta missä on maalaisjärki? Jos ammattitaito ei auta....eihän kipsilevyä voi ilman suojaa laittaa saunaankaan ja lähinnä siihen vertautuu tommonen normihikipunkkeri..
Tilaaja oli sen kipsilevyn vaatinut ja tämä ei ollu Conexx vaan ihan kotimainen toimija :P
Joo, kyl me tiedetään että Conexxilla ei ole ollut mitään tekemista asian kanssa.
-
Em mä tiedä mistä välistä se märkä sinne elementtiin on mennyt.
Sitten kun yritetään vielä pitää lämpötilaa liiaan korkealla niin avot ja kaamea utu. Pahimmilllaan luukut on jäässä eikä pystytä säätämään lainkaan. On noita kamalan näköisiä liimapuu palkkejakin tullut nähtyä muutama vuoden vanhassa navetoissa.
Valtion navetoissa pidetään kovat löylyt kun ei töitä tekemällä järjesty se tarkenemispuoli, kuten Johara tietää. Yhden navetan ilmoja mittailin, niin kaikki räppänät oli kiinni ja ulko-ovi kiilattu raolleen robotin vieressä. Vallitsi sopiva lämpötila toimistotyöläiselle.
-
Em mä tiedä mistä välistä se märkä sinne elementtiin on mennyt.
Sitten kun yritetään vielä pitää lämpötilaa liiaan korkealla niin avot ja kaamea utu. Pahimmilllaan luukut on jäässä eikä pystytä säätämään lainkaan. On noita kamalan näköisiä liimapuu palkkejakin tullut nähtyä muutama vuoden vanhassa navetoissa.
Valtion navetoissa pidetään kovat löylyt kun ei töitä tekemällä järjesty se tarkenemispuoli, kuten Johara tietää. Yhden navetan ilmoja mittailin, niin kaikki räppänät oli kiinni ja ulko-ovi kiilattu raolleen robotin vieressä. Vallitsi sopiva lämpötila toimistotyöläiselle.
Mulla on aina nuolukivet teipattuna ranteisiin jotta saa hien pintaan navettatöissä
-
Em mä tiedä mistä välistä se märkä sinne elementtiin on mennyt.
Sitten kun yritetään vielä pitää lämpötilaa liiaan korkealla niin avot ja kaamea utu. Pahimmilllaan luukut on jäässä eikä pystytä säätämään lainkaan. On noita kamalan näköisiä liimapuu palkkejakin tullut nähtyä muutama vuoden vanhassa navetoissa.
Valtion navetoissa pidetään kovat löylyt kun ei töitä tekemällä järjesty se tarkenemispuoli, kuten Johara tietää. Yhden navetan ilmoja mittailin, niin kaikki räppänät oli kiinni ja ulko-ovi kiilattu raolleen robotin vieressä. Vallitsi sopiva lämpötila toimistotyöläiselle.
Mulla on aina nuolukivet teipattuna ranteisiin jotta saa hien pintaan navettatöissä
Telamiinat vyötäröllä.. ;D
-
Luin tuon lehtijutun ja eipä se maaningan navetta ole tietenkään conexxin toimittama kun on sellainen betonihikibunkkeri. Tervettä kilpailua tuo markkinoille tietenkin "uusi" toimija. Vaikka eipä conexxin halli ole sellainen ratkaisu mitä me ollaan ajateltu.
Ihmettelen tuota "tyyppinavetta" hommaa kovasti. Tarkoittaako se sitä että navetat pitäisi tehdä juuri tietyllä rakenteella, kustannusrakenteen selvittäminen vai mikä siinä on ajatuksena?
Kai siinä on ideana suunnitella rakenteiltaan ideaali pihatto eri tahojen yhteistyönä. Ja lopputuloksena näyttää olevan 11000€/lehmäpaikka maksava 55-paikkanen asema-pihatto jossa muistaakseni yli 20 neliötä / makuuparsi.
Samaa tuumasin itekin että ajatus oli varmaan hyvä kaikinpuolin kun projekti polkastiin käyntiin mutta ainakin ton jutun perusteella puihin meni :'(
-
Valtion navetoissa pidetään kovat löylyt kun ei töitä tekemällä järjesty se tarkenemispuoli, kuten Johara tietää. Yhden navetan ilmoja mittailin, niin kaikki räppänät oli kiinni ja ulko-ovi kiilattu raolleen robotin vieressä. Vallitsi sopiva lämpötila toimistotyöläiselle.
Jos ATK-tuki on kieltänyt pitämästä useampaa ikkunaa auki samanaikaisesti. Saattaa koko masiina kaatua. ::)
-
Luin tuon lehtijutun ja eipä se maaningan navetta ole tietenkään conexxin toimittama kun on sellainen betonihikibunkkeri. Tervettä kilpailua tuo markkinoille tietenkin "uusi" toimija. Vaikka eipä conexxin halli ole sellainen ratkaisu mitä me ollaan ajateltu.
Ihmettelen tuota "tyyppinavetta" hommaa kovasti. Tarkoittaako se sitä että navetat pitäisi tehdä juuri tietyllä rakenteella, kustannusrakenteen selvittäminen vai mikä siinä on ajatuksena?
Kai siinä on ideana suunnitella rakenteiltaan ideaali pihatto eri tahojen yhteistyönä. Ja lopputuloksena näyttää olevan 11000€/lehmäpaikka maksava 55-paikkanen asema-pihatto jossa muistaakseni yli 20 neliötä / makuuparsi.
JOkunen vuosi sitten K-maatalous näytti markkinoivan myös "robonkokoista" tyyppipihattoa. JOS silloin ymmärsin oikein, niin olisi kerralla toiminnallisuus, mitoitukset, kalusteiden yhteensopivuus ja mitä_vielä_en_tiedä kohdallaan. Ettei jokaista navettaa tarvitsisi suunnitella puhtaalle paperille. Jos ne "tilakohtaisuudet" unohtaisi, eli tyytyisi vaan ihan vakiovarusteltuun. Pitäisi näkyä edullisempana hintana jne. Mutta jos silti kustannukset pompsahtaa ylös, niin sitten ei idea toimi kuin puoliksi.
Mitenkähän muuten: onko se K-tyyppinavetta vielä voimissan? Tuo paikallinen kantoi K-kyltin katolta pois, joten en ole seurannut enää tilannetta.
Petri
-
Ojala tyrkytti omaansa navettahanketta tyyppinavetta projektiin, mutta kieltäytyivät heti ottamasta. Syynä oli liian valmiit suunnitelmat edullisesta ratkaisusta, olisi ollut vaikeuksia saada koko projektirahoitusta kulumaan poikkitieteellisissä tutkimuksissa (matkustelua, saunailtoja, laivaseminaareja, jne). :o
-
Kai siinä on ideana suunnitella rakenteiltaan ideaali pihatto eri tahojen yhteistyönä. Ja lopputuloksena näyttää olevan 11000€/lehmäpaikka maksava 55-paikkanen asema-pihatto jossa muistaakseni yli 20 neliötä / makuuparsi.
Samaa tuumasin itekin että ajatus oli varmaan hyvä kaikinpuolin kun projekti polkastiin käyntiin mutta ainakin ton jutun perusteella puihin meni :'(
Tyyppinavetta (http://www.facebook.com/pages/Tyyppinavetta/260400253971857?sk=info)
No tuon "maasturin" juttu oli vasta eka projektista. FB - sivut nyt aikanakin on ihan mielenkiintoiset.
-
Ojala tyrkytti omaansa navettahanketta tyyppinavetta projektiin, mutta kieltäytyivät heti ottamasta. Syynä oli liian valmiit suunnitelmat edullisesta ratkaisusta, olisi ollut vaikeuksia saada koko projektirahoitusta kulumaan poikkitieteellisissä tutkimuksissa (matkustelua, saunailtoja, laivaseminaareja, jne). :o
Asia on varmasti juurikin näin. Projektien idea on lähinnä palkata joku tuttu touhuamaan itsestäänselviä kunnes rahat loppuvat. Ja jos loppuvat niin haetaan uutta.
-
Ojala tyrkytti omaansa navettahanketta tyyppinavetta projektiin, mutta kieltäytyivät heti ottamasta. Syynä oli liian valmiit suunnitelmat edullisesta ratkaisusta, olisi ollut vaikeuksia saada koko projektirahoitusta kulumaan poikkitieteellisissä tutkimuksissa (matkustelua, saunailtoja, laivaseminaareja, jne). :o
Asia on varmasti juurikin näin. Projektien idea on lähinnä palkata joku tuttu touhuamaan itsestäänselviä kunnes rahat loppuvat. Ja jos loppuvat niin haetaan uutta.
Eikös tämä ole vähän kaikkien projektien helmasynti?
Mutta toi projekti itsessään on vähän ihmeellinen: perustieto on olemassa ja tyyppinavetta ei voi edes teoriassa alentaa rakentamiskustannuksia kuin ihan marginaalisesti. Tässä lienee takana sellainen tasapääajattelu, että kaikki voi rakentaa tällä.... ::)
-
Mitenkähän muuten: onko se K-tyyppinavetta vielä voimissan? Tuo paikallinen kantoi K-kyltin katolta pois, joten en ole seurannut enää tilannetta.
K:n navettakuviot meni Mestarifarmille eli lie tuo joltain osin voimissaan
-
Ojala tyrkytti omaansa navettahanketta tyyppinavetta projektiin, mutta kieltäytyivät heti ottamasta. Syynä oli liian valmiit suunnitelmat edullisesta ratkaisusta, olisi ollut vaikeuksia saada koko projektirahoitusta kulumaan poikkitieteellisissä tutkimuksissa (matkustelua, saunailtoja, laivaseminaareja, jne). :o
Asia on varmasti juurikin näin. Projektien idea on lähinnä palkata joku tuttu touhuamaan itsestäänselviä kunnes rahat loppuvat. Ja jos loppuvat niin haetaan uutta.
Eikös tämä ole vähän kaikkien projektien helmasynti?
Mutta toi projekti itsessään on vähän ihmeellinen: perustieto on olemassa ja tyyppinavetta ei voi edes teoriassa alentaa rakentamiskustannuksia kuin ihan marginaalisesti.
Muinoin meilä rakennettiin niitä rintamamiestaloja, onko niitä kolmea mallia. Navetoissa kävisi sama systeemi, olisi kolmet piirrustukset 120 lehmää, 240 lehmää ja 800 lehmää. Valmiit paperit ja valmis summa jolla tuetaan ;D Valtio voisi antaa tuen suoraan puutavarana omista metsistään yms.
Nyt rahaa tuhlataan 1000-3000€/lehmä ihan turhaan nysväämiseen, eli paperien pyörittämiseen ja kalustovalintoihin.
-
Ojala tyrkytti omaansa navettahanketta tyyppinavetta projektiin, mutta kieltäytyivät heti ottamasta. Syynä oli liian valmiit suunnitelmat edullisesta ratkaisusta, olisi ollut vaikeuksia saada koko projektirahoitusta kulumaan poikkitieteellisissä tutkimuksissa (matkustelua, saunailtoja, laivaseminaareja, jne). :o
Asia on varmasti juurikin näin. Projektien idea on lähinnä palkata joku tuttu touhuamaan itsestäänselviä kunnes rahat loppuvat. Ja jos loppuvat niin haetaan uutta.
Eikös tämä ole vähän kaikkien projektien helmasynti?
Mutta toi projekti itsessään on vähän ihmeellinen: perustieto on olemassa ja tyyppinavetta ei voi edes teoriassa alentaa rakentamiskustannuksia kuin ihan marginaalisesti.
Muinoin meilä rakennettiin niitä rintamamiestaloja, onko niitä kolmea mallia. Navetoissa kävisi sama systeemi, olisi kolmet piirrustukset 120 lehmää, 240 lehmää ja 800 lehmää. Valmiit paperit ja valmis summa jolla tuetaan ;D Valtio voisi antaa tuen suoraan puutavarana omista metsistään yms.
Nyt rahaa tuhlataan 1000-3000€/lehmä ihan turhaan nysväämiseen, eli paperien pyörittämiseen ja kalustovalintoihin.
Kuulostaa vähän liikaa kommunismilta.
-
Kai siinä on ideana suunnitella rakenteiltaan ideaali pihatto eri tahojen yhteistyönä. Ja lopputuloksena näyttää olevan 11000€/lehmäpaikka maksava 55-paikkanen asema-pihatto jossa muistaakseni yli 20 neliötä / makuuparsi.
Samaa tuumasin itekin että ajatus oli varmaan hyvä kaikinpuolin kun projekti polkastiin käyntiin mutta ainakin ton jutun perusteella puihin meni :'(
Tyyppinavetta (http://www.facebook.com/pages/Tyyppinavetta/260400253971857?sk=info)
No tuon "maasturin" juttu oli vasta eka projektista. FB - sivut nyt aikanakin on ihan mielenkiintoiset.
Komeita kanadan navetoita tuolla kuvakalleriassa :D
-
Ojala tyrkytti omaansa navettahanketta tyyppinavetta projektiin, mutta kieltäytyivät heti ottamasta. Syynä oli liian valmiit suunnitelmat edullisesta ratkaisusta, olisi ollut vaikeuksia saada koko projektirahoitusta kulumaan poikkitieteellisissä tutkimuksissa (matkustelua, saunailtoja, laivaseminaareja, jne). :o
Ei kuulemma enää ollut kehitettävää hankkeessa :P
-
Muinoin meilä rakennettiin niitä rintamamiestaloja, onko niitä kolmea mallia. Navetoissa kävisi sama systeemi, olisi kolmet piirrustukset 120 lehmää, 240 lehmää ja 800 lehmää. Valmiit paperit ja valmis summa jolla tuetaan ;D Valtio voisi antaa tuen suoraan puutavarana omista metsistään yms.
Nyt rahaa tuhlataan 1000-3000€/lehmä ihan turhaan nysväämiseen, eli paperien pyörittämiseen ja kalustovalintoihin.
[/quote]
Kuulostaa vähän liikaa kommunismilta.
[/quote]
Mistäs nää suunnittelijat sitten rahastaisivat jolleivat pääse suunnittelemaan "tilakohtaisia" ratkaisuja..
Muistaakseni vielä ainakin 70-luvulla oli niitä maatalouskeskuksen tyyppipiirustuksia joista voi valita ainakin pohjaa omille suunnitelmilleen,,mutta eipä silloin vielä papereista tarvinnut maksaakkaan maltaita kun ei jokaiselle tarvinnut värkätä omia ratkaisuja..
-
kuinkas monella asiaa kommentoineella on itsellä Conexx?
-
kuinkas monella asiaa kommentoineella on itsellä Conexx?
Mull ei oo. Mutta jos olisi rahaa/tarvetta niin voisi tulla.
-
Conexx paketti sisältää suunnittelun, piirrustuksen yms asiaa n.20 000 eur
arvosta. Asia mistä ei paljoa puhuta... 8)
Kaupantekijäisinä ikuinen ystävyys Kivelän kanssa 8)
Tekee Conexx halliista ylivoimasen :o
Kuinkahan on käyny ministeriön meetingissä paloluokitus asialle ???
-
kuinkas monella asiaa kommentoineella on itsellä Conexx?
Mull ei oo. Mutta jos olisi rahaa/tarvetta niin voisi tulla.
Niinpä minäkin ajattelen. Rästäät näyttää soukilta, vai onko ne kopit vaan niin levveitä?
-
Conexx paketti sisältää suunnittelun, piirrustuksen yms asiaa n.20 000 eur
arvosta. Asia mistä ei paljoa puhuta... 8)
Kaupantekijäisinä ikuinen ystävyys Kivelän kanssa 8)
Tekee Conexx halliista ylivoimasen :o
Kuinkahan on käyny ministeriön meetingissä paloluokitus asialle ???
Tuo Ojalan väite pitää paikansa täysin. Tuolla 20000€ et pääse kuin vasta hakemaan ympäristölupaa, rakennuslupaa, rahoituspäätöstä ja ely keskuksen tuki päätöstä. Että pikkuisen kallista se suunittelu.
Tuo tyyppipihatto on jo rakennettu Roborana suomeen, että turhaa touhua koko projekti. Mulla on puörinyt päässä vähän samallainen mielikuva, mutta katsotaan nyt voi mielikuvat vielä muuttua.
On tässä tyyppipihatto hankkeessa hyviäkin puolia! Saavat taas Pro Agrian suunitelioita työllistettyä. ;D
-
Pitkäranta on kans muutaman tollasen suunnitellu. Verhoilla tosin.
-
Pitkäranta on kans muutaman tollasen suunnitellu. Verhoilla tosin.
Ja mihin sitä Pitkärantaa tarvitaan? Joku muu piirtää rakenteet ja ottaa vastuun.
-
Pitkäranta on kans muutaman tollasen suunnitellu. Verhoilla tosin.
Ja mihin sitä Pitkärantaa tarvitaan? Joku muu piirtää rakenteet ja ottaa vastuun.
Kuka ottaa vastuun? Kyllä siinä vaiheessa kun katto tulee niskaan, niin syyttävä sormi osoittaa isäntää herkimmin ja koviten. ;D Aina voidaan vedota kosteuteen, väärin käytöksiin jotka on johtaneet rakenjteiden heikentymiseen enm. syihin.
-
Viime kädessä vastuunkantaa rakennuttaja eli isäntä... lähes kaikissa tapauksissa.