Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: yks.9 - 03.02.12 - klo:22:26
-
...kun laitoit työryhmän tutkimaan tiemaksuja Ollilan johdolla ens vuoden loppuun asti..... Mietitköhän loppuun asti mitä teit? Kuinkahan paljon setelirahaa tässäkin rojektissa palaa ja mitä saapi aikaan? Arvaus: liian paljon tuloksiin nähden!!!!! :(
-
Mun mielestä ihan hyvä juttu tää, tässä toteutuu oikeudenmukaisuus, mitä enemmän ajat, sitä enemmän maksat ajamisestasi, erittäin yksinkertaista ja erittäin oikeudenmukaista.
Joku voi tietysti sanoa, että sen tai tän syyn takia on pakko ajaa paljon, vaikka ei haluaisikaan, no sitten pitää vain keksiä keinot jolla sitä ajamista voi vähentää, mielestäni olisi hyvä juttu, josa kaikki ne maksut menisi ihan kilometrien mukaan.
-
ei se nyt ihan nuin mee
-
Oikeudenmukaista ja kiistatta ekologista on verottaa auton käytöstä eikä omistamisesta, mutta se ei ole eikä saa koskaan olla mikään puolustus orwellilaiselle kyttäämiselle.
Vasemmisto (varsinkin laitavasemmisto) on aina ideologisesti vastustanut yksityisautoilua ja nyt on lähdetty ajamaan ideologiaa täydellä raivolla.
SDP, Vihreät ja RKP sanovat varmasti jaa, mutta missä viipyy Kokoomuksen ja Kristillisdemokraattien vastustus?
-
Mun mielestä ihan hyvä juttu tää, tässä toteutuu oikeudenmukaisuus, mitä enemmän ajat, sitä enemmän maksat ajamisestasi, erittäin yksinkertaista ja erittäin oikeudenmukaista.
Joku voi tietysti sanoa, että sen tai tän syyn takia on pakko ajaa paljon, vaikka ei haluaisikaan, no sitten pitää vain keksiä keinot jolla sitä ajamista voi vähentää, mielestäni olisi hyvä juttu, josa kaikki ne maksut menisi ihan kilometrien mukaan.
Maaseudulla noita kilometrejä kertyy helposti.
-
Mun mielestä ihan hyvä juttu tää, tässä toteutuu oikeudenmukaisuus, mitä enemmän ajat, sitä enemmän maksat ajamisestasi, erittäin yksinkertaista ja erittäin oikeudenmukaista.
Joku voi tietysti sanoa, että sen tai tän syyn takia on pakko ajaa paljon, vaikka ei haluaisikaan, no sitten pitää vain keksiä keinot jolla sitä ajamista voi vähentää, mielestäni olisi hyvä juttu, josa kaikki ne maksut menisi ihan kilometrien mukaan.
Maaseudulla noita kilometrejä kertyy helposti.
takuulla tulee järjestelmä kun nippeleihin mieltynyt ollila on mukana
eikä se merkitse mitään paljonko tuon järjestelmän hankkiminen ja ylläpito maksaa ???
eikö polttoainevero ja kilometrit ole edes jotenkin yksinkertaisen muoto
koska siinä palkitaan vähän kuluttava ::)
-
Mun mielestä ihan hyvä juttu tää, tässä toteutuu oikeudenmukaisuus, mitä enemmän ajat, sitä enemmän maksat ajamisestasi, erittäin yksinkertaista ja erittäin oikeudenmukaista.
Joku voi tietysti sanoa, että sen tai tän syyn takia on pakko ajaa paljon, vaikka ei haluaisikaan, no sitten pitää vain keksiä keinot jolla sitä ajamista voi vähentää, mielestäni olisi hyvä juttu, josa kaikki ne maksut menisi ihan kilometrien mukaan.
Kallis järjestelmä. Asiahan hoituisi yksinkertaisesti siten ,että katsastuksessa katsottaisiin kilometrit ( katsotaan jo nyt)
Ja siitä vaan lasku ajetuista kilometreistä. Tämän auton käyttömaksun voisi hyvin muuttaa ajettujen kilometrien mukaiseksi. Miksi pitää olla moninkertaisia järjestelmiä yksinkertaisessa asiassa. Ja dieselvero pois. Kaikki passiivinen verotus on vääriin. Se joka ajaa paljon saastuttaa paljon. ;)
-
Mun mielestä ihan hyvä juttu tää, tässä toteutuu oikeudenmukaisuus, mitä enemmän ajat, sitä enemmän maksat ajamisestasi, erittäin yksinkertaista ja erittäin oikeudenmukaista.
Joku voi tietysti sanoa, että sen tai tän syyn takia on pakko ajaa paljon, vaikka ei haluaisikaan, no sitten pitää vain keksiä keinot jolla sitä ajamista voi vähentää, mielestäni olisi hyvä juttu, josa kaikki ne maksut menisi ihan kilometrien mukaan.
Kallis järjestelmä. Asiahan hoituisi yksinkertaisesti siten ,että katsastuksessa katsottaisiin kilometrit ( katsotaan jo nyt)
Ja siitä vaan lasku ajetuista kilometreistä. ;)
Aivan riittävästi maksetaan jo nyt siellä pumpulla ja vieläpä etukäteen. ::)
-
Mun mielestä ihan hyvä juttu tää, tässä toteutuu oikeudenmukaisuus, mitä enemmän ajat, sitä enemmän maksat ajamisestasi, erittäin yksinkertaista ja erittäin oikeudenmukaista.
Joku voi tietysti sanoa, että sen tai tän syyn takia on pakko ajaa paljon, vaikka ei haluaisikaan, no sitten pitää vain keksiä keinot jolla sitä ajamista voi vähentää, mielestäni olisi hyvä juttu, josa kaikki ne maksut menisi ihan kilometrien mukaan.
Kallis järjestelmä. Asiahan hoituisi yksinkertaisesti siten ,että katsastuksessa katsottaisiin kilometrit ( katsotaan jo nyt)
Ja siitä vaan lasku ajetuista kilometreistä. ;)
Aivan riittävästi maksetaan jo nyt siellä pumpulla ja vieläpä etukäteen. ::)
Autoilu on niin halpaa, että sitä on hyvä verottaa. ;) Autoilun verotus on 50% kokonaiskustannuksista. Koko järjestelmä romahtaisi jos tämä verotus poistettaisiin. Kiristämisen varaa siinä kyllä on.
-
Autoilu on niin halpaa, että sitä on hyvä verottaa. ;) Autoilun verotus on 50% kokonaiskustannuksista. Koko järjestelmä romahtaisi jos tämä verotus poistettaisiin. Kiristämisen varaa siinä kyllä on.
On sulla laskentakaavat... ei likikään 50% - eli korotusvaraa on rutkasti :P ;D
-
Kallis järjestelmä. Asiahan hoituisi yksinkertaisesti siten ,että katsastuksessa katsottaisiin kilometrit ( katsotaan jo nyt)
Ja siitä vaan lasku ajetuista kilometreistä. Tämän auton käyttömaksun voisi hyvin muuttaa ajettujen kilometrien mukaiseksi. Miksi pitää olla moninkertaisia järjestelmiä yksinkertaisessa asiassa. Ja dieselvero pois. Kaikki passiivinen verotus on vääriin. Se joka ajaa paljon saastuttaa paljon. ;)
Eikös se olisi ihan sama, jos laitetaan polttoaineen hintaan kaikki tämä. Matkamittareitakin on helppo ruuvailla. Maalaisille oikeudenmukaisuutta sillä, että tulisi joku ylimääräinen negatiivinen tulovero (kansalaispalkka, liikkumisavustus ym.) kattamaan kalliimman polttoaineen haittoja. Silloin olisi vähän väljempää kasvukeskusten sisäänajoväylillä.
Petri
-
Autoilu on niin halpaa, että sitä on hyvä verottaa. ;) Autoilun verotus on 50% kokonaiskustannuksista. Koko järjestelmä romahtaisi jos tämä verotus poistettaisiin. Kiristämisen varaa siinä kyllä on.
On sulla laskentakaavat... ei likikään 50% - eli korotusvaraa on rutkasti :P ;D
Toi on nyt tollanen lonkalta vedetty arvio, autovero, käyttömaksu,polttoainevero, vakuutusvero, alv:n määrästä kokonaiskuluihin :D
-
Kallis järjestelmä. Asiahan hoituisi yksinkertaisesti siten ,että katsastuksessa katsottaisiin kilometrit ( katsotaan jo nyt)
Ja siitä vaan lasku ajetuista kilometreistä. Tämän auton käyttömaksun voisi hyvin muuttaa ajettujen kilometrien mukaiseksi. Miksi pitää olla moninkertaisia järjestelmiä yksinkertaisessa asiassa. Ja dieselvero pois. Kaikki passiivinen verotus on vääriin. Se joka ajaa paljon saastuttaa paljon. ;)
Eikös se olisi ihan sama, jos laitetaan polttoaineen hintaan kaikki tämä. Matkamittareitakin on helppo ruuvailla. Maalaisille oikeudenmukaisuutta sillä, että tulisi joku ylimääräinen negatiivinen tulovero (kansalaispalkka, liikkumisavustus ym.) kattamaan kalliimman polttoaineen haittoja. Silloin olisi vähän väljempää kasvukeskusten sisäänajoväylillä.
Petri
Polttoaineen hintaan tosiaan kaikki korotus ja sitten jotkut saa itse hakea jotain helpotuksia kuitteja vastaan ja perustellulla syyllä. Uusilla ja vähäruokaisilla autoilla ajavat saavat toki sitten tukkia teitä ja kuluttaa pintoja enemmän samalla rahalla. Samoin vuosittainen vero pitäisi siirtää polttoaineen hintaan. Kyllä Prius joka kulkee 50 000 km vuodessa saastuttaa enemmän ja käyttää tieverkkoa monta kertaa enemmän kuin joku 80-luvun lopun dodge avolava joka kulkee 2000 km vuodessa.
Ruuhkamaksuja voi sitten erikseen miettiä pääkaupunkiseudulla jos niin halutaan, täällä Turussa ei moisia ruuhkiä näy ja vielä vähemmän varmaan näkisi jos bensa olisi vielä 50 senttiä kalliimpaa.
-
Polttoaineen hintaan tosiaan kaikki korotus ja sitten jotkut saa itse hakea jotain helpotuksia kuitteja vastaan ja perustellulla syyllä.
Saa toki hakee... mut ei myönnetä... maksakoon :P ;D
-
Kallis järjestelmä. Asiahan hoituisi yksinkertaisesti siten ,että katsastuksessa katsottaisiin kilometrit ( katsotaan jo nyt)
Ja siitä vaan lasku ajetuista kilometreistä. Tämän auton käyttömaksun voisi hyvin muuttaa ajettujen kilometrien mukaiseksi. Miksi pitää olla moninkertaisia järjestelmiä yksinkertaisessa asiassa. Ja dieselvero pois. Kaikki passiivinen verotus on vääriin. Se joka ajaa paljon saastuttaa paljon. ;)
Eikös se olisi ihan sama, jos laitetaan polttoaineen hintaan kaikki tämä. Matkamittareitakin on helppo ruuvailla. Maalaisille oikeudenmukaisuutta sillä, että tulisi joku ylimääräinen negatiivinen tulovero (kansalaispalkka, liikkumisavustus ym.) kattamaan kalliimman polttoaineen haittoja. Silloin olisi vähän väljempää kasvukeskusten sisäänajoväylillä.
Petri
Polttoaineen hintaan tosiaan kaikki korotus ja sitten jotkut saa itse hakea jotain helpotuksia kuitteja vastaan ja perustellulla syyllä. Uusilla ja vähäruokaisilla autoilla ajavat saavat toki sitten tukkia teitä ja kuluttaa pintoja enemmän samalla rahalla. Samoin vuosittainen vero pitäisi siirtää polttoaineen hintaan. Kyllä Prius joka kulkee 50 000 km vuodessa saastuttaa enemmän ja käyttää tieverkkoa monta kertaa enemmän kuin joku 80-luvun lopun dodge avolava joka kulkee 2000 km vuodessa.
Ruuhkamaksuja voi sitten erikseen miettiä pääkaupunkiseudulla jos niin halutaan, täällä Turussa ei moisia ruuhkiä näy ja vielä vähemmän varmaan näkisi jos bensa olisi vielä 50 senttiä kalliimpaa.
No sitä aikaa ei tarvitse pitkään odottaa, kun bensa on 50 senttiä kalliimpaa. :D
-
perimmäinen tarkoitushan näillä maksuilla on
yrittää paikata ja peitellä kokoomuksen tekemät hirvittävät virheet :)
http://www.seppohauta-aho.net/Voiko%20Sauli%20Niinistoon%20nyt%20luottaa.pdf
valitettavasti tuossa ei ole kuin osa siitä :)
-
perimmäinen tarkoitushan näillä maksuilla on yrittää paikata ja peitellä kokoomuksen tekemät hirvittävät virheet :)
Perimmäinen tarkoitus on lopettaa keputollojen loisiminen :P ;D
-
perimmäinen tarkoitushan näillä maksuilla on yrittää paikata ja peitellä kokoomuksen tekemät hirvittävät virheet :)
Perimmäinen tarkoitus on lopettaa keputollojen loisiminen :P ;D
paljonko siellä etelä euroopassa niit kepuja onkaan ,,,,,150 milj ,,,ehkä ???
-
perimmäinen tarkoitushan näillä maksuilla on yrittää paikata ja peitellä kokoomuksen tekemät hirvittävät virheet :)
Perimmäinen tarkoitus on lopettaa keputollojen loisiminen :P ;D
paljonko siellä etelä euroopassa niit kepuja onkaan ,,,,,150 milj ,,,ehkä ???
joo
kokoomus kuulemma käyttää eussa kin
suurinta valtaa
ja jälki on hirviääää
http://www.seppohauta-aho.net/Voiko%20Sauli%20Niinistoon%20nyt%20luottaa.pdf
-
Polttoaineen hinnassa on jo nyt ihan tarpeeksi veroa, ihan ilman mitään korotuksia. Mutta KOKOOMUSTOLLOJEN maksumiehenä oleminen on kallista puuhaa; siinä apupuolue-vasurien ministerikin joutuu koville keksiessään keinoja mistä lissee rahhoo. Huolettaa vain että kai ne maksaa sille mietintätyöryhmälle, tai ainakin sen puheenjohtajalle, riittävän suuren korvauksen siitä valtavasta työstä jonka on edessä :o .
-
ei se nyt ihan nuin mee
Kyl sieltä teiltäpäin tulee tosi fiksuja ministereitä ;)
-
Maaseudulla tulee paljon kilometrejä, höpö höpö. Navettaan yleensä kymmeniä metrejä kuin kilometrejä matkaa. Tutkitusti pisimmät työmatkat ajetaan pääkaupunkiseudulla. Verotusta tietysti voisi muuttaa esimerkiksi asuinpaikan mukaan kiinteä vuosimaksu joka hesassa, siis juuri Helsingin kaupungin alueella, oli törkeän kova vaikka 5000€/vuosi. Hesakuona ei tarvitse henkilöautoa kuin mökkimatkoihin ja pysyköön stadissa. Niillä on HKL, kulkekoon julkisilla. Pääkaupunkiseudun ympäristökunnissa se olisi vastaavasti pienempi vaikka nykyistä luokkaa. Auto välttämättömyys pitkien työmatkojen takia. Muualla taas hieman korkeampi kun niitä teitä joudutaan siellä ylläpitämään muutenkin etelän ihmisten verovaroilla. Jos autolla ajetaan paljon niin se kai osoittaa että sillä on tarvetta eikä ole mikään ylellisyyshyödyke hupailumatkoja varten.
-
Autoilu on niin halpaa, että sitä on hyvä verottaa. ;) Autoilun verotus on 50% kokonaiskustannuksista. Koko järjestelmä romahtaisi jos tämä verotus poistettaisiin. Kiristämisen varaa siinä kyllä on.
On sulla laskentakaavat... ei likikään 50% - eli korotusvaraa on rutkasti :P ;D
Auliksen kuulin kerran sanovan: Meistä AY politrukeista on kuulemma 95% työttömiä kusipäitä, , , Mut eihän meitä edes ole niin montaa!
-
Kallis järjestelmä. Asiahan hoituisi yksinkertaisesti siten ,että katsastuksessa katsottaisiin kilometrit ( katsotaan jo nyt)
Ja siitä vaan lasku ajetuista kilometreistä. Tämän auton käyttömaksun voisi hyvin muuttaa ajettujen kilometrien mukaiseksi. Miksi pitää olla moninkertaisia järjestelmiä yksinkertaisessa asiassa. Ja dieselvero pois. Kaikki passiivinen verotus on vääriin. Se joka ajaa paljon saastuttaa paljon. ;)
Eikös se olisi ihan sama, jos laitetaan polttoaineen hintaan kaikki tämä. Matkamittareitakin on helppo ruuvailla. Maalaisille oikeudenmukaisuutta sillä, että tulisi joku ylimääräinen negatiivinen tulovero (kansalaispalkka, liikkumisavustus ym.) kattamaan kalliimman polttoaineen haittoja. Silloin olisi vähän väljempää kasvukeskusten sisäänajoväylillä.
Petri
Tuo olisi aivan liian helppo, tehokas ja tasapuolinen menetelmä ;D Kyl joka autoon täytyy saada joku 1000€:n hintainen GPS-vakooja jonka tietoja käsittelemään tarvitaan 500 virkamiestä ;D
-
Unohdat nyt että ne TYÖT on siellä kasvukeskuksissa. Pitääkö töiden tekijöitä rankaista? Tarpeeksi jo pankollamakaajia syrjäkylillä nostamassa työttömyyskorvauksia kun ei viitsitä lähteä hakemaan niitä töitä vähän kauempaa. Verotetaan ennemmin turhaa kulutusta kuten lentomatkoja Phuketiin yms.
-
Mun mielestä ihan hyvä juttu tää, tässä toteutuu oikeudenmukaisuus, mitä enemmän ajat, sitä enemmän maksat ajamisestasi, erittäin yksinkertaista ja erittäin oikeudenmukaista.
Joku voi tietysti sanoa, että sen tai tän syyn takia on pakko ajaa paljon, vaikka ei haluaisikaan, no sitten pitää vain keksiä keinot jolla sitä ajamista voi vähentää, mielestäni olisi hyvä juttu, josa kaikki ne maksut menisi ihan kilometrien mukaan.
Kallis järjestelmä. Asiahan hoituisi yksinkertaisesti siten ,että katsastuksessa katsottaisiin kilometrit ( katsotaan jo nyt)
Ja siitä vaan lasku ajetuista kilometreistä. Tämän auton käyttömaksun voisi hyvin muuttaa ajettujen kilometrien mukaiseksi. Miksi pitää olla moninkertaisia järjestelmiä yksinkertaisessa asiassa. Ja dieselvero pois. Kaikki passiivinen verotus on vääriin. Se joka ajaa paljon saastuttaa paljon. ;)
Oiskin tosi yksinkertainen järjestelmä, sen verran uusilla autoilla ajettu viimeiset 10 vuotta ettei ole tarvinnut katsastuskonttorilla vierailla. Eipä ois palijo laskua tullut
-
Mun mielestä ihan hyvä juttu tää, tässä toteutuu oikeudenmukaisuus, mitä enemmän ajat, sitä enemmän maksat ajamisestasi, erittäin yksinkertaista ja erittäin oikeudenmukaista.
Joku voi tietysti sanoa, että sen tai tän syyn takia on pakko ajaa paljon, vaikka ei haluaisikaan, no sitten pitää vain keksiä keinot jolla sitä ajamista voi vähentää, mielestäni olisi hyvä juttu, josa kaikki ne maksut menisi ihan kilometrien mukaan.
Kallis järjestelmä. Asiahan hoituisi yksinkertaisesti siten ,että katsastuksessa katsottaisiin kilometrit ( katsotaan jo nyt)
Ja siitä vaan lasku ajetuista kilometreistä. Tämän auton käyttömaksun voisi hyvin muuttaa ajettujen kilometrien mukaiseksi. Miksi pitää olla moninkertaisia järjestelmiä yksinkertaisessa asiassa. Ja dieselvero pois. Kaikki passiivinen verotus on vääriin. Se joka ajaa paljon saastuttaa paljon. ;)
Oiskin tosi yksinkertainen järjestelmä, sen verran uusilla autoilla ajettu viimeiset 10 vuotta ettei ole tarvinnut katsastuskonttorilla vierailla. Eipä ois palijo laskua tullut
Tähän voidaan muuttaa asetuksella, että pitää käydä näyttämässä katsastusasemalla kilometrit. Laskua siitä 50€ ;)
-
Kallis järjestelmä. Asiahan hoituisi yksinkertaisesti siten ,että katsastuksessa katsottaisiin kilometrit ( katsotaan jo nyt)
Ja siitä vaan lasku ajetuista kilometreistä. Tämän auton käyttömaksun voisi hyvin muuttaa ajettujen kilometrien mukaiseksi. Miksi pitää olla moninkertaisia järjestelmiä yksinkertaisessa asiassa. Ja dieselvero pois. Kaikki passiivinen verotus on vääriin. Se joka ajaa paljon saastuttaa paljon. ;)
Eikös se olisi ihan sama, jos laitetaan polttoaineen hintaan kaikki tämä. Matkamittareitakin on helppo ruuvailla. Maalaisille oikeudenmukaisuutta sillä, että tulisi joku ylimääräinen negatiivinen tulovero (kansalaispalkka, liikkumisavustus ym.) kattamaan kalliimman polttoaineen haittoja. Silloin olisi vähän väljempää kasvukeskusten sisäänajoväylillä.
Petri
Tuo olisi aivan liian helppo, tehokas ja tasapuolinen menetelmä ;D Kyl joka autoon täytyy saada joku 1000€:n hintainen GPS-vakooja jonka tietoja käsittelemään tarvitaan 500 virkamiestä ;D
Suomi poikahan se maksaa, mutta se ei ole sitten GPS vaan Galileo, jolle muutoin ei ole tarpeeksi käyttäjiä ja maksajia
http://www.digitoday.fi/mobiili/2003/04/28/euroopan-tietullit-pakolliseen-satelliittiaikaan-2008/20036702/66
-
Kallis järjestelmä. Asiahan hoituisi yksinkertaisesti siten ,että katsastuksessa katsottaisiin kilometrit ( katsotaan jo nyt)
Ja siitä vaan lasku ajetuista kilometreistä. Tämän auton käyttömaksun voisi hyvin muuttaa ajettujen kilometrien mukaiseksi. Miksi pitää olla moninkertaisia järjestelmiä yksinkertaisessa asiassa. Ja dieselvero pois. Kaikki passiivinen verotus on vääriin. Se joka ajaa paljon saastuttaa paljon. ;)
Eikös se olisi ihan sama, jos laitetaan polttoaineen hintaan kaikki tämä. Matkamittareitakin on helppo ruuvailla. Maalaisille oikeudenmukaisuutta sillä, että tulisi joku ylimääräinen negatiivinen tulovero (kansalaispalkka, liikkumisavustus ym.) kattamaan kalliimman polttoaineen haittoja. Silloin olisi vähän väljempää kasvukeskusten sisäänajoväylillä.
Petri
Tuo olisi aivan liian helppo, tehokas ja tasapuolinen menetelmä ;D Kyl joka autoon täytyy saada joku 1000€:n hintainen GPS-vakooja jonka tietoja käsittelemään tarvitaan 500 virkamiestä ;D
Suomi poikahan se maksaa, mutta se ei ole sitten GPS vaan Galileo, jolle muutoin ei ole tarpeeksi käyttäjiä ja maksajia
Ainoastaan pohojoospohojanmaalta voi tulla noin nerokkaita valopäitä. :D
Teitte koko suomelle paskatempun kun äänestitte sen eduskuntaan. ;)
-
Eikös ne vasta iltasanomissa laskeneet että leville meno tulee omalla autolla puolet halvemmaksi kuin junalla tai lentämällä.
-
Eikös ne vasta iltasanomissa laskeneet että leville meno tulee omalla autolla puolet halvemmaksi kuin junalla tai lentämällä.
Hommahan on kiinni siitä, onko auto täynnä. Yksin ajamalla tilanne muuttuu. ;)
-
Kyllönen rivikansanedustaksi. Ja joku vähemmän kommunistinen ministeriksi hänen tilalleen. Piste.
-
Kyllönen rivikansanedustaksi. Ja joku vähemmän kommunistinen ministeriksi hänen tilalleen. Piste.
Ne on siellä poohoojooospoojaaanmaaalla niin tyyttyväisi kun saivat oman kanisterin. ;)