Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: winha35 - 15.01.12 - klo:17:32
-
6270 -03 Delphin ruiskutuspumpulla varustettu. Joskus huoltomies sitä vähä ruuvas mut ny tuntuu kyl tosi laiskalta. Ei meinaa jaksaa paalikuormaa vetää täysiä tiellä (17 kuivaa aiv paalia). Onkohan pumpussa jotain vikaa vai mikähän lienee. Saako pumpusta millään pikkusäädöllä enempää, siis jos varsinaista vikaa ei oo? Ajattelin et pitäiskö se käyttää jollain dieselpajalla.
-
Jos siinä koneessa on joku aivoboksi joka tietää, että ei talvella kuulu kovempaa ajaakkaan ;)
-
paalikärrin laakerit jumissa ;) 8)
-
paalikärrin laakerit jumissa ;) 8)
Ei paha diagnoosi :) Tai vaikka jarrut :)
-
Jos siinä koneessa on joku aivoboksi joka tietää, että ei talvella kuulu kovempaa ajaakkaan ;)
Täs voi ollatotuuskin, ilman aivoboksiakin. Case oli aikoinaan sellainen, että kylmillä öljyillä ei tosiaankaan pakkasella mennyt tiellä mihinkään, monesti piti käpälöidä käsijarruvipua, jotta onko siellä jarru päällä
-
Kyllä se tuntu jo lämpösemmillä ilmoilla samalta, ja myös muissa hommissa kuin paalikärryn eessä.
-
pane yksi paali kyytiin jos se sitten jaksas kulkee.kyllä siinä taitaa olla väljä moottori,antoko huoltomies takuun ruuvaukseen.
-
Mulla oli aikoinaan sama kone ja se oli myös tosi laiska kokoisekseen. Siitäkin pumppua ruuvattiin sillä seurauksella että savu musteni ja löpön menekki lisääntyi. Muuta vaikutusta en huomannut.
-
Mulla tehtiin ferguun (ei samanlainen) pumppuremontti, kun luulin että oli vikaa siinä. No oli hyvä että käytettiin huollossa kun olisi voinut laueta milloin tahansa :o Todellinen vika huonoon käynnistyvyyteen ja laiskuuteen oli kuitenkin suuttimissa. Laitetiin tehdaskunnostetut suuttimet ja johan alkoi pelittää. Ei maksanut tuollaiset suuttimet kovin paljoa enempää kuin pelkkä tarkistus... Suuttimet vois olla sellainen paikka mistä lähtisin tutkimaan vikaa, jos tuntuu että on laiskistunut. Halvin vika vois olla tietenkin lika polttoainepumpussa tms.
-
Massikan voima on sillai hämäävää, että se kuulostaa ja tuntuu laiskalta mutta totuus on toinen.
Massikka on vahva ja väkevä! :D
-
Massikan voima on sillai hämäävää, että se kuulostaa ja tuntuu laiskalta mutta totuus on toinen.
Massikka on vahva ja väkevä! :D
http://www.youtube.com/watch?v=pLAvg0Hg2Tg
-
Pitkän linjan Massikkamiehen kertomaa eräästä hankinnastaan: Vastaavalla koneella olevaa vähän ajettua Massikkaa oli ruuvattu pumpusta ja pianhan tuo lakkasi pelaamasta kunnolla, jotakin vaurioitui ruiskutuspumpulta aika pian käsittelyn jälkeen. Kone tietysti meni vaihtoon. Vaan eipä hätää, traktorin osti jutun kertonut MF-asiantuntija ja vei koneen ASIANTUNTEVAAN dieselpajaan ja pumppu remontoitiin ja rakennettiin samalla isomman tehon antavaksi. Tuli kuulemma hyvä kone pitkäksi aikaa ja vieläpä varsin sopivaan hankintahintaan, sittemmin vaihtunut uuteen ja taas isompaan Massikkaan. Onhan Valmeteissakin Stanadynen jakajia levinnyt totaalisesti asiaatuntemattomien ruuvajien työn tuloksena.
-
Massikan voima on sillai hämäävää, että se kuulostaa ja tuntuu laiskalta mutta totuus on toinen.
Massikka on vahva ja väkevä! :D
http://www.youtube.com/watch?v=pLAvg0Hg2Tg
http://www.youtube.com/watch?v=sPWkqQUrCWc&feature=related Tätä on mukavampi tanssi akan kans ennen ja jälkeen yhtymisen ;D ;D ;D
-
Massikan voima on sillai hämäävää, että se kuulostaa ja tuntuu laiskalta mutta totuus on toinen.
Massikka on vahva ja väkevä! :D
toki tällöin puhutaan aina sisun koneella olevasta massikasta ;)
-
Kesällä oli 6610 jonteere lainassa ja se oli huomattavasti pirteämpi peli. Konedatan mukaan 115hv.Massikassa vakiona 120.
-
Huomasin että syöttöpumpusta oli joku sähköjohto irti. Lähellä moottorin kylkeä ja pumpun alaosassa joku mötikkä mihin se meni. Mikähän mahtaa olla?
-
Ei massikkaa saa moittia, 148 on kova vetämään, tatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatata,typerimpiä keksintöjä maasialta mitä voi olla tatatatatatatatatatatatatata :D
-
Massikan voima on sillai hämäävää, että se kuulostaa ja tuntuu laiskalta mutta totuus on toinen.
Massikka on vahva ja väkevä! :D
Ja vaikka mummot menee rollaattorien kans ylämäes ohi,se on masserikuskeille tuttuajuttua ;D
-
Massikan voima on sillai hämäävää, että se kuulostaa ja tuntuu laiskalta mutta totuus on toinen.
Massikka on vahva ja väkevä! :D
Ja vaikka mummot menee rollaattorien kans ylämäes ohi,se on masserikuskeille tuttuajuttua ;D
...ja turvallinen, säilyy nivelakselit ehjänä, satakuusvitosella yritin apevaunua pyörittää, semmonen siro pöyhijän akseli, putket parikymmentä senttiä sisäkkäin ja ei mee rikki...ees paali...
-
Massikan voima on sillai hämäävää, että se kuulostaa ja tuntuu laiskalta mutta totuus on toinen.
Massikka on vahva ja väkevä! :D
Ja vaikka mummot menee rollaattorien kans ylämäes ohi,se on masserikuskeille tuttuajuttua ;D
Rollaattoria ei koskekaan traktorin nopeusrajoitus.
-
Huomasin että syöttöpumpusta oli joku sähköjohto irti. Lähellä moottorin kylkeä ja pumpun alaosassa joku mötikkä mihin se meni. Mikähän mahtaa olla?
En tiedä, mutta jos olisi minun koneeni niin laittaisin johdon varmuuden vuoksi kiinni ???
-
Vois kannnattaa käyttää massikkaa jarrupenkissä.
Casee siinä ite säädätin,eikä maksannu kun 50e.
Ja ammattimies oli ruuvaamassa,kierrettiin pumpusta syöttöä ja ennakkoo. ::)
-
Huomasin että syöttöpumpusta oli joku sähköjohto irti. Lähellä moottorin kylkeä ja pumpun alaosassa joku mötikkä mihin se meni. Mikähän mahtaa olla?
En tiedä, mutta jos olisi minun koneeni niin laittaisin johdon varmuuden vuoksi kiinni ???
Mulla ts 110 syöttöpumpusta johto kanssa irti! tosin huoltomies käski irrottamaan kun kone oli laiska ja tupsutti sinistä savua. sano olevan joku kylmäkäynnistys mötikkä. Epäili että olisi pumpun ajoitus vähän muuttunut.
Syöttöjä kanssa kysyin jotta jos vähän lisättäis, vaan oli joku kerennyt jo ensin = syöttö ruuvi tapissa ;D
-
Keskiviikkona vien huoltoon,katotaan venttiilit ja suuttimet ny ekaks.Venttiilejä ei oo säädetty ku joskus alle 1000 tunnissa.
-
6270 -03 Delphin ruiskutuspumpulla varustettu. Joskus huoltomies sitä vähä ruuvas mut ny tuntuu kyl tosi laiskalta. Ei meinaa jaksaa paalikuormaa vetää täysiä tiellä (17 kuivaa aiv paalia). Onkohan pumpussa jotain vikaa vai mikähän lienee. Saako pumpusta millään pikkusäädöllä enempää, siis jos varsinaista vikaa ei oo? Ajattelin et pitäiskö se käyttää jollain dieselpajalla.
Siinä on ruiskutuspumpun päällä kalvo jonka kuluminen tekee koneen tehottomaksi. On helppo vaihtaa. Kalvo tunnustelee ahtopainetta ja säätää lisää soppaa kun ahtopaine nousee. Kaksi ruuvia auki ja kalvon tsekkaus.
Mika
-
Kesällä oli 6610 jonteere lainassa ja se oli huomattavasti pirteämpi peli. Konedatan mukaan 115hv.Massikassa vakiona 120.
Se onkin Peura! Ei kait sitä voi Maasikaan verratakaan? Peuran voima on väkevää ja jäntevää. 8)
-
Se piuha on joku ennakon säädin jolla vähennetään savutusta kylmänä(?) Dieselhuollon mies ylivieskassa sanoi että on sama onko se kiinni vai ei, turha hömpötys niinkuin koko lucasin pumppu. Omaan 6265:seen vaihtaisin ko. pumpun tilalle boschin jakajan jos ois meininki pitempää pitää. Asennus melko helppo ja tulis ihan eri kone.
"Kesällä oli 6610 jonteere lainassa ja se oli huomattavasti pirteämpi peli. Konedatan mukaan 115hv.Massikassa vakiona 120."
Saman tehosia ne on kun katot DIN tehoja. MF muutti jossain vaiheessa ilmoitus tavan ISO normin mukaan niin kaikkiin tuli n.5hv lisää. :D Jontikassa on näköjään enempi vääntöä.
-
Keskiviikkona vien huoltoon,katotaan venttiilit ja suuttimet ny ekaks.Venttiilejä ei oo säädetty ku joskus alle 1000 tunnissa.
No.. Löytykö mittään vikaa?
-
Keskiviikkona vien huoltoon,katotaan venttiilit ja suuttimet ny ekaks.Venttiilejä ei oo säädetty ku joskus alle 1000 tunnissa.
No.. Löytykö mittään vikaa?
No eipä nuissa isompaa vikaa ollu, mut kyl se vähä piristy. Varmaan pitää pumppu vaihtaa jos meinais enemmän tehoa saada. Mut kai tuolla pärjää siihen asti et saa isomman.
-
Meikäläisen 6270:ä taannoin ruuvattiin ja dieselhuollon kaveri meinas,jotta jos enemmän tehoja haluaa,pitää vaihtaa suuttimet suurempiin.
-
Meikäläisen 6270:ä taannoin ruuvattiin ja dieselhuollon kaveri meinas,jotta jos enemmän tehoja haluaa,pitää vaihtaa suuttimet suurempiin.
Onkohan sitten niin että 6280:ssä ja 6290:ssä ois eri suuttimet..? Onkohan niissä myös eri turbo?