Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: erppo - 27.04.08 - klo:10:35
-
Raatilaisten kokemuksia esim. Hydrollin mäntätyyppisistä kaasuvaimentimista etukuormainkäytössä. Nuo kalvovaimentimet tuntuvat olevan kokolailla löyhytikäisiä. Kestävämpiä olisi tarvis saada.
-
Paras ! Jälkiasenteisena Trimassa...Kerran olen sulkuventtiilin neljän vuoden aikana olen sulkenut...Ja on vastassa tilanteita, jolloin nostovoima 4.80:stä loppuu kesken ! Pallomallisia "räjähtänyt" kuulemma.
-
Nuo kalvovaimentimet tuntuvat olevan kokolailla löyhytikäisiä. Kestävämpiä olisi tarvis saada.
Joo, ei ne näy kestävän kuin n.8000h.. Viime keväänä piti jo vaihtaa
-Mf-
-
Nuo kalvovaimentimet tuntuvat olevan kokolailla löyhytikäisiä. Kestävämpiä olisi tarvis saada.
Joo, ei ne näy kestävän kuin n.8000h.. Viime keväänä piti jo vaihtaa
-Mf-
jos vuodessa on keskim. 8760 h, ennenpitkää menee kahdet vuoteen...
-
Pallot asensin jälkikäteen ja töitä tehtiin yli 6000 tuntia koneella, vaihtokoneen ostanut ajaa vielä tuntemattoman määrän tunteja ennen remontin tarvetta. Ei minusta kovinkaan lyhytikäisiä ole.
-
Hyvin on teillä akut kestäneet. Omassa käytössä jo toiset hengettöminä viiden vuoden sisään. Käyttötunteja toki muutama tuhat ja raskaita nostoja eikä lukitushanoja tule käytettyä.
Liekö kuormaimen mallilla merkitystä, oma lännen 1816.
-
100-600H räjähtää mulla akut.
Mäntä tyyppinen tilalle ja kestää
-
joo meillä putkimallinen ja vielä toimii.
tuossahan on muuten mahdollista että ota ne pallomalliset akut irti ja vie ne asiantuntevaan hydrauliliikkeeseen niin niihin voi siellä pistää uudestaan ne paineet sisälle ja taas toimivat!
-
Tuskin jos kalvot räjähtäneet..kuten yleensä ovat.
JA yleensä EK mukana tulevia palloja ei edes voi täyttää..
-
Jos jälkiinpäin asentelee tommosta hydrollia, pitäskös sen olla HPS vai HPD sarjaa? Kumpaakohan noista on ek-käytytöön laitettu. (veikkaan HPS)
-
Jos jälkiinpäin asentelee tommosta hydrollia, pitäskös sen olla HPS vai HPD sarjaa? Kumpaakohan noista on ek-käytytöön laitettu. (veikkaan HPS)
Jos pitäis lyhenteistä päätellä niin nuo lyhenteet voisi tarkoittaa "High Pressure Single" ja "High Pressure Double". Eli toisessa yksi öljytila ja toisessa kaski öljytilaa. Tämä on vain villi veikkaus lyhenteille, saa korjata jos olen väärässä.
Minulla on semmonen tuntuma, että nuissa käytetään HPD paineakkuja, eli mallia jossa on kaksi öljytilavuutta ja paine keskellä akkua. Tämä on luultavammin kestävämpikin(olettaisin), kun kaasu on kiinteästi öljyjen keskellä. Molempien puolien sylintereistä saadaan liitännät täysin symmetrisesti akkuun niin joustokin on täysin symmetrinen molemmin puolin kuormaajaa. En menisi takuuseen tästä, mutta itse tilaisin sellaisen kuormaimeeni. Soita suoraa hydrolin jälleenmyyjälle niin ne osaa antaa suoraa oikeen hyllystä, sillä se on ihan sarjatuotanto kamaa. Toi HPS on kyllä kukkarolle parempi ratkaisu, sillä voi olla noin hinta 50% halvempi.
Itse olen kuullut ainoastaan hyviä palautteita tähän mennessä nuista mäntäpainevaraajista. Pallo malliset "halvat"-akut on kyllä aika pommeja. Itse suhtaudun varauksella niihin.
Onko kellään hintatietoutta näiden akkujen hinnoista? Minulla on semmonen tuntuma, että "pallo"-akut 100e, sylinteriavaraajat 200e ja kaksoisvaraajat 250-300e.
-
Jos pitäis lyhenteistä päätellä niin nuo lyhenteet voisi tarkoittaa "High Pressure Single" ja "High Pressure Double". Eli toisessa yksi öljytila ja toisessa kaski öljytilaa. Tämä on vain villi veikkaus lyhenteille, saa korjata jos olen väärässä.
Ihan oikeassa oot:
http://www.hydroll.fi/fin/tuotteet.htm
Onko kellään hintatietoutta näiden akkujen hinnoista? Minulla on semmonen tuntuma, että "pallo"-akut 100e, sylinteriavaraajat 200e ja kaksoisvaraajat 250-300e.
http://www.mp-lift.fi/lisavarusteet.htm
Tuolta ostettuna Hydrolli 370 euroa.
-
Eipä noista MP-Liftin tiedoista käy ilmi, onko kyseessä ns. kaksoisvaimennin. Kuvan perusteella näyttäis olevan ainoastaan yhteen toimintoon vaikuttava.
Jos näin on, aika hintavalta vaikuttaa. Kiusaus "mennä halpaan" kasvaa..
-
Katsopa tuolta: www.a-faber.fi Tilasin tuolta vaimentimen omaan quickeen muutama vuosi sitten. Kyseinen vaimennin on kahteen suuntaan joustava, eli sisällä on ilmeisesti kaksi liikkuvaa mäntää. Hyvin on pelittänyt 5000 tuntia. Kertaakaan en ole sulkuhanaa kiinni laittanut, en edes raskaimmissakaan töissä.
-
Eipä noista MP-Liftin tiedoista käy ilmi, onko kyseessä ns. kaksoisvaimennin. Kuvan perusteella näyttäis olevan ainoastaan yhteen toimintoon vaikuttava.
Jos näin on, aika hintavalta vaikuttaa. Kiusaus "mennä halpaan" kasvaa..
HPD-mallinen vaimennin näytti ainakin naapurin 265:s MP-Liftissä olevan.
-
Joo HPD mallista näyttävän käyttävän ja vielä toinen painepuolisko sylinterin alapäähän ja toinen yläpäähän ja hana sitten alapään liitännöille, jos tarvii laspäin jäykkää kuormaajaa.