Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: jariman - 05.12.11 - klo:15:30
-
Näkyy uudehko massikka kulkevan reippaanpuoleisesti (ilm 7000 srj.)
pakulla saavutin, näky kulkevan reippaanpuoleisesti,
vilkasu auton mittariin, vilkasu toisen kerran :P ::), pentele
maasika kulkee reipasta seittemääkymppiä, auton mittari
näytti 75, mittavirhe huomioitu.
kylmäkosken kertojaako naitettu dynavt.??
no megavallut kulkee ainaskin 90 nokian suunnalla.
ja lentäviä oli mennen tullen kaupungilla asioinnilla käydessä
+ tullin paku liikenteessä, hyvä säkä kuskilla, ja itellä
lievää ylinopeutta miltei aina, huh. ::)
-
MULLE PIISAA KYL 30 KM H
MIHIN TUOLLAI ON HOSU
-
dyna-vt ja vario fendt saadaan kulkemaan noita lukemia nätisti, kunhan on vaan joku joka hommaan suostuu.
-
MULLE PIISAA 25 KM H
LINKOHOMMISSA 12 KM H
-
Jos traktori menöö yli viittäkymppiä, olisi oman ja muiden tielläliikkujien turvallisuuden takia rengasmerkinnät ja
jarrut oltava vähintään tällääset ja tietysti jouset eres ja takana.
(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3366128.jpg)
(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3366129.jpg)
-
Tästä on jo aikaa reilu 10 vuotta. Yks kloppi kulki koulussa 565: sella massikalla. meni kuulemma reilua 80km/h. Oli aika hassun näkönen kattella pellolta maantielle kun se meni autojen kans samaa tahtia. Oli kemppi käyny planeettapyörillä.
-
Tästä on jo aikaa reilu 10 vuotta. Yks kloppi kulki koulussa 565: sella massikalla. meni kuulemma reilua 80km/h. Oli aika hassun näkönen kattella pellolta maantielle kun se meni autojen kans samaa tahtia. Oli kemppi käyny planeettapyörillä.
Kototilalla oli -70 luvulla kymppivaihteinen 10/60 nuffi kylmäkoskelaisella kertojalla . Noin seittämääkymppiä kulki .
-
SORKKA MAATALON POIKIA
EI USKOISI
-
SORKKA MAATALON POIKIA
EI USKOISI
Sorkkis on jääny kehityksessä metallihäkkyrätasolle.
Leikkikehäänsä hitsaili muutamia ulokkeita sekä vipupyöriä niin siitä tuli sorkkateline.
;D
-
Tästä on jo aikaa reilu 10 vuotta. Yks kloppi kulki koulussa 565: sella massikalla. meni kuulemma reilua 80km/h. Oli aika hassun näkönen kattella pellolta maantielle kun se meni autojen kans samaa tahtia. Oli kemppi käyny planeettapyörillä.
Olikin niitä harvoja traktoreita, minkä piti hidastaa meidän kohdalla kurvissa. ;D
-
Jos traktori menöö yli viittäkymppiä, olisi oman ja muiden tielläliikkujien turvallisuuden takia rengasmerkinnät ja
jarrut oltava vähintään tällääset ja tietysti jouset eres ja takana.
Eikö käy 40 mm leveät rumpuhillihtimet, tarpeeksi väljä etuakseli ja tavalliset kymppikankaiset barumit?
Menee nätisti hiekkatielläkin, etuakseli vain tärtettää, kuski ei.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1875491.jpg (http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1875491.jpg) Menee 57 km/h tuolla yhdistelmälläkin vielä tasaisella, tosin kärrissähän on myös jarrut 8) Loikkari on kyllä mahtava keksintö ;)
Itseasiassa 38-45 nopeusalueella tuo on aika urahakuinen ja renkaat ottavat pomppua, mutta siitä yli kun päästään niin menee kuin juna ja on tunnokas ohjaus!
-
SORKKA MAATALON POIKIA
EI USKOISI
Sorkkis on jääny kehityksessä metallihäkkyrätasolle.
Leikkikehäänsä hitsaili muutamia ulokkeita sekä vipupyöriä niin siitä tuli sorkkateline.
;D
Saako sorkkapukkia ajaa B-kortilla vai täytyykö lompsassa olla "elämän hanttikortit" ;D
-
SORKKA MAATALON POIKIA
EI USKOISI
Sorkkis on jääny kehityksessä metallihäkkyrätasolle.
Leikkikehäänsä hitsaili muutamia ulokkeita sekä vipupyöriä niin siitä tuli sorkkateline.
;D
Timppa vastailee itselleen
-
SORKKA MAATALON POIKIA
EI USKOISI
Sorkkis on jääny kehityksessä metallihäkkyrätasolle.
Leikkikehäänsä hitsaili muutamia ulokkeita sekä vipupyöriä niin siitä tuli sorkkateline.
;D
Timppa vastailee itselleen
Vatikolo rohkaistui. ;D
-
SORKKA MAATALON POIKIA
EI USKOISI
Sorkkis on jääny kehityksessä metallihäkkyrätasolle.
Leikkikehäänsä hitsaili muutamia ulokkeita sekä vipupyöriä niin siitä tuli sorkkateline.
;D
Timppa vastailee itselleen
Vatikolo rohkaistui. ;D
Timpan Dyna VT on erikoisvarusteltu: Siinä on kiinteä itkuhälytin ;D Hotline rva. Timpalle ;D
-
Tästä on jo aikaa reilu 10 vuotta. Yks kloppi kulki koulussa 565: sella massikalla. meni kuulemma reilua 80km/h. Oli aika hassun näkönen kattella pellolta maantielle kun se meni autojen kans samaa tahtia. Oli kemppi käyny planeettapyörillä.
Millainen on 565:n Massikka??
-
Tästä on jo aikaa reilu 10 vuotta. Yks kloppi kulki koulussa 565: sella massikalla. meni kuulemma reilua 80km/h. Oli aika hassun näkönen kattella pellolta maantielle kun se meni autojen kans samaa tahtia. Oli kemppi käyny planeettapyörillä.
Millainen on 565:n Massikka??
Todennäköisesti huono,kun kerran maasika on :P
-
SORKKA MAATALON POIKIA
EI USKOISI
Sorkkis on jääny kehityksessä metallihäkkyrätasolle.
Leikkikehäänsä hitsaili muutamia ulokkeita sekä vipupyöriä niin siitä tuli sorkkateline.
;D
Timppa vastailee itselleen
Vatikolo rohkaistui. ;D
Timpan Dyna VT on erikoisvarusteltu: Siinä on kiinteä itkuhälytin ;D Hotline rva. Timpalle ;D
Ei tod ole! ;D
-
Tästä on jo aikaa reilu 10 vuotta. Yks kloppi kulki koulussa 565: sella massikalla. meni kuulemma reilua 80km/h. Oli aika hassun näkönen kattella pellolta maantielle kun se meni autojen kans samaa tahtia. Oli kemppi käyny planeettapyörillä.
Millainen on 565:n Massikka??
Normi takapotku, kolmisen tonnia painoa ja olikohan siinä about 60 heppaa ja huippunopeus noin 30km/h.
Vähän huikea on tuo 80km/h nopeus sillä purkilla jos edes lähelle ovat päässeet. :o
-
SORKKA MAATALON POIKIA
EI USKOISI
Sorkkis on jääny kehityksessä metallihäkkyrätasolle.
Leikkikehäänsä hitsaili muutamia ulokkeita sekä vipupyöriä niin siitä tuli sorkkateline.
;D
Timppa vastailee itselleen
Vatikolo rohkaistui. ;D
Timpan Dyna VT on erikoisvarusteltu: Siinä on kiinteä itkuhälytin ;D Hotline rva. Timpalle ;D
Ei tod ole! ;D
Njäh njäh ;D Taisi olla OSUMA :D
-
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=32556.0
Raktorit kulukee nykyysin liian lujaa , ko se järjenkäyttö jää usseimmiten vanahemmillaki sinne hallille viilapenkim päälle!
JA net Turvavyät !!!!! Olis oltava sitte käytösä jos .....!
Uusimmisa konneisa nuita sentäs näkee , vaan empä oo monen nähäny kiinni vetävän!
Olis ehkä antannu tualleki pojalle jatkoajjaan. :(
-
Tästä on jo aikaa reilu 10 vuotta. Yks kloppi kulki koulussa 565: sella massikalla. meni kuulemma reilua 80km/h. Oli aika hassun näkönen kattella pellolta maantielle kun se meni autojen kans samaa tahtia. Oli kemppi käyny planeettapyörillä.
Kototilalla oli -70 luvulla kymppivaihteinen 10/60 nuffi kylmäkoskelaisella kertojalla . Noin seittämääkymppiä kulki .
nuffikuskien märkiä päiväunia. Ei se Santalahden topin loota niinpal voi tehdä. Laatikon I=1.5 Eli maksiminopeus 45km/h pumpun ollessa vakiosäädöissä.
Oletuksena maksimikierrokset 2400 kieppeillä. Jotta 70 nopeus loikkarilla olisi mahdollinen, moottorin kierroksien tulisi olla reilut 3700. Mitähän BMC tykkäis tuollaasista lukemista?
Matematiikka on tylsää, alvit ei :o
-
Aivan sama mitä ne kulkee, autollakin pääsee kahtasataa muttei sillä ajeta niin lujaa... se turvavyö pelastaisi traktorissa pienelläkin nopeudella tapahtuvassa kolarissa tai kaatumisessa tapahtuneet isot vammat, varmaan useimmat kuolematkin edellyttäen että sitä KÄYTETÄÄN aivan sama autossa jos ei sitä käytä niin pihalta itsesi löydät...tai joku muu löytää.
-
nuffikuskien märkiä päiväunia. Ei se Santalahden topin loota niinpal voi tehdä. Laatikon I=1.5 Eli maksiminopeus 45km/h pumpun ollessa vakiosäädöissä.
Oletuksena maksimikierrokset 2400 kieppeillä. Jotta 70 nopeus loikkarilla olisi mahdollinen, moottorin kierroksien tulisi olla reilut 3700. Mitähän BMC tykkäis tuollaasista lukemista?
Matematiikka on tylsää, alvit ei :o
Nuffield 460 huippunopeus on tehtaan ilmoituksen mukaan perusrengastuksella HUOM. 2000 rpm:llä noin 30 km/h
Loikkarin avulla saadaan huippunopeus 45 km/h 2000 rpm:llä. 2400 kierroksella Nuffield 460 kulkee jo 54 km/h.
Oma ottaa 2600 rpm, tarkastettu dynotuksen yhteydessä. Näin ollen teoreettinen huippunopeus on 58,5 km/h, mutta sitä ei saavuteta kuin alamäessä vastuksesta johtuen.
10/60 välitykset ovat hieman tuosta erilaiset, olisikohan 32 km/h 2000 rpm:llä.
Sitten tieto jolla 10/60 Nuffin saa kulkemaan 70 km/h.
Kuivajarruisen Synchro Leylandin jarruakselin ja vetoakselin rattaan vaihtamalla (käy suoraan) muuttuu perävälitys niin, että Nuffi kulkee 2000 rpm:llä 38 km/h (tätä on aikoinaan myyty H-mallin Leylandeina, muttei suomessa).
Tuohon loikkari: 57 km/h 2000 rpm. Ja kun kiekat suurennetaan 2400 rpm:n kulkee Nuffield ihan täysin "vakiokomponentein" 68,7 km/h.
Ja tämä puhdasta matematiikkaa 8)
Ps. Moni on haastanut meidänkin kylällä minun "seittämänkymppiä" kulkevasta nuffista. Jos auto ajaa loivassa alamäessä perässä, näyttää moni japsi-auto n. 68 km/h sillä kympin mittarivirheellä kun oma nopeus n. 56-57 km/h
Siitä ne legendat yleensä johtuu, mutta on täysin Nuffin komponentein myös saavutettavissa.
Mutta tosiaan aina ei hurjastella, eikä muutenkaan toimita kuin puheissa "kovakulkusina". Pidetään Nuffieldin legendaa ja perinnettä kovakulkuisimpina urakkapeleinä yllä, se on tehtävänämme!
-
Tästä on jo aikaa reilu 10 vuotta. Yks kloppi kulki koulussa 565: sella massikalla. meni kuulemma reilua 80km/h. Oli aika hassun näkönen kattella pellolta maantielle kun se meni autojen kans samaa tahtia. Oli kemppi käyny planeettapyörillä.
Millainen on 565:n Massikka??
Normi takapotku, kolmisen tonnia painoa ja olikohan siinä about 60 heppaa ja huippunopeus noin 30km/h.
Vähän huikea on tuo 80km/h nopeus sillä purkilla jos edes lähelle ovat päässeet. :o
Juu, olisihan tuo pitänyt muistaa, ajatus vaan katkes siinä kohtaa kun rupesin sekoittamaan 565:sta Valmettia ja Ferkua keskenään.
-
Miten 500 Valmetin sais kulkemaan lujempaa?
Eikä sitte mitään "lavetin päällä" vastauksia! :D
-
Miten 500 Valmetin sais kulkemaan lujempaa?
Eikä sitte mitään "lavetin päällä" vastauksia! :D
Avaruussukkulaan lastattuna ???
-
Aivan sama mitä ne kulkee, autollakin pääsee kahtasataa muttei sillä ajeta niin lujaa...
Suurin osa isännistä joiden koneet kulkee yli 50km/h on jäänyt sinne mopojen virittely asteelle.
Aina kun suinkin mahdollista ajetaan niin kovaa kuin kone kulkee..
-
Sitä en käsitä että joku rupee virittelee jotain takavetosta härveliä. Jos ei muuten pääse hengiltä niin sitten ainakin. Mutta näiden uusien isojen raktorien kasvanet nopeudet ymmärrän varsin hyvin. Mun puolesta voitais muuttaa maksiminopeudeksi 60 ja tie pyörillä ja jousilla aina 80 saakka. Mulle tulevaisuudessa se on ihan aika ja kustannustekijä että raktori sais kulkee tiellä ieman lujempaa.
-
Mulla oli joskus ihan vakio 574 natikka, ei ollut tientukkona ;D Tarkkaa nopeutta en koskaan mitannut, mutta 44 kulkeva vallu häviää 20 minuuttia kolmellakymmenellä kilsalla :o Sille ois oikeastaan vieläkin tilausta noissa klapujen vienneissä, mutta eipä niitä enää saa käytettynä asiallisessa kunnossa tai ainakin vaatii kovan rempan ja pyyntihinta on jäänyt johonkin likelle uudenhintaa, jos sellaisen harvinaisuuden jostain löytää.
-
Mulla oli joskus ihan vakio 574 natikka, ei ollut tientukkona ;D Tarkkaa nopeutta en koskaan mitannut, mutta 44 kulkeva vallu häviää 20 minuuttia kolmellakymmenellä kilsalla :o Sille ois oikeastaan vieläkin tilausta noissa klapujen vienneissä, mutta eipä niitä enää saa käytettynä asiallisessa kunnossa tai ainakin vaatii kovan rempan ja pyyntihinta on jäänyt johonkin likelle uudenhintaa, jos sellaisen harvinaisuuden jostain löytää.
Meillä on ja ollut vm.-78 IH 574
Kone otti 2800 kierrosta ja 38" takapyörillä kulki kovempaa kuin Tunturin mopo 13-piikkisellä eturattaalla edistettynä.Siinä 50:n korvilla.
-
Mulla oli joskus ihan vakio 574 natikka, ei ollut tientukkona ;D Tarkkaa nopeutta en koskaan mitannut, mutta 44 kulkeva vallu häviää 20 minuuttia kolmellakymmenellä kilsalla :o
Eli Natikka kuluki 30 km 21 minuutissa, eli n. 85 km/h?
-
Mulla oli joskus ihan vakio 574 natikka, ei ollut tientukkona ;D Tarkkaa nopeutta en koskaan mitannut, mutta 44 kulkeva vallu häviää 20 minuuttia kolmellakymmenellä kilsalla :o
Eli Natikka kuluki 30 km 21 minuutissa, eli n. 85 km/h?
Usein totuus on tarua ihmeellisempää.
-
Meitin 824 Natikka kulkee 34 km/h ja se on sille katiskalle jo ihan tarpeeksi :o En muista koska olisin viimeksi uskaltanut ajaa yli kahtakymppiä. Keväällä piti ajaa ehkä vähän kovempaa kun mummot koittivat ohittaa polkupyörällä matkallaan kirkonmenoihin.
Joskus tuo oli enemmän hajalla ja se otti vinhasti kierroksia.. Mittari meni toiselle kierrokselle (sieltä on se viisarin rajoitin poikki 8) ), nappasi varmaan yli 3000 rpm. Ääni vain parani... En uskaltanut laittaa vaihdetta päälle ja kokeilla saako sen päisteeseen katolleen :o
Masseri 590:n turvallinen maksiminopeus on 15 km/h. Sen jälkeen ajaminen on tuurista kiinni ;D Voi että voi olla kamala laite ajettavaksi :P
-
Mulla oli joskus ihan vakio 574 natikka, ei ollut tientukkona ;D Tarkkaa nopeutta en koskaan mitannut, mutta 44 kulkeva vallu häviää 20 minuuttia kolmellakymmenellä kilsalla :o
Eli Natikka kuluki 30 km 21 minuutissa, eli n. 85 km/h?
Usein totuus on tarua ihmeellisempää.
aika kultaa muistot-
-
Meitin 824 Natikka kulkee 34 km/h ja se on sille katiskalle jo ihan tarpeeksi :o En muista koska olisin viimeksi uskaltanut ajaa yli kahtakymppiä. Keväällä piti ajaa ehkä vähän kovempaa kun mummot koittivat ohittaa polkupyörällä matkallaan kirkonmenoihin.
Joskus tuo oli enemmän hajalla ja se otti vinhasti kierroksia.. Mittari meni toiselle kierrokselle (sieltä on se viisarin rajoitin poikki 8) ), nappasi varmaan yli 3000 rpm. Ääni vain parani... En uskaltanut laittaa vaihdetta päälle ja kokeilla saako sen päisteeseen katolleen :o
Masseri 590:n turvallinen maksiminopeus on 15 km/h. Sen jälkeen ajaminen on tuurista kiinni ;D Voi että voi olla kamala laite ajettavaksi :P
Meillä on 844 natikka vm.1976,sakemanni perä on tosi hitaalla välityksellä 34" pyörillä kulkee tuskin 30km/h.
Se 574 IH vaihtui pelarukseen ja siihen loppui nopeat ajot,koska IH475 joka meillä myös on,ei ole niin nopealla välityksellä kuin 574.
Outoa koska niiden ero on vain moottori,475:ssa on perkinssi ja 574:ssa Neuss.
-
Meitin 824 Natikka kulkee 34 km/h ja se on sille katiskalle jo ihan tarpeeksi :o En muista koska olisin viimeksi uskaltanut ajaa yli kahtakymppiä. Keväällä piti ajaa ehkä vähän kovempaa kun mummot koittivat ohittaa polkupyörällä matkallaan kirkonmenoihin.
Joskus tuo oli enemmän hajalla ja se otti vinhasti kierroksia.. Mittari meni toiselle kierrokselle (sieltä on se viisarin rajoitin poikki 8) ), nappasi varmaan yli 3000 rpm. Ääni vain parani... En uskaltanut laittaa vaihdetta päälle ja kokeilla saako sen päisteeseen katolleen :o
Masseri 590:n turvallinen maksiminopeus on 15 km/h. Sen jälkeen ajaminen on tuurista kiinni ;D Voi että voi olla kamala laite ajettavaksi :P
Meillä on 844 natikka vm.1976,sakemanni perä on tosi hitaalla välityksellä 34" pyörillä kulkee tuskin 30km/h.
Se 574 IH vaihtui pelarukseen ja siihen loppui nopeat ajot,koska IH475 joka meillä myös on,ei ole niin nopealla välityksellä kuin 574.
Outoa koska niiden ero on vain moottori,475:ssa on perkinssi ja 574:ssa Neuss.
No jopas on merkillistä :o :o ""Kyl mää vaan nii kauhiast ihmettele"". Onkohan mein Natsikassa isommat renkaat vaiko muistanko huiput väärin. En tiä, mutta 20 jälkeen alkaa etupää shakkaamaan veikeästi, ehkä raidetankoja kiinnittävät rautalangat ovat löystyneet ???
-
Niin tuolla vallulla samaan seinäjoen reisuus tahtoo mennä karvan auki tunti;) eli se kolkyt kilsaa ei ihan tarkka, mutta natikalla sinne päästi 40 minuutis autolla samaan paikkaan meni noin 30 minuuttia, rajoitusten mukaan ;D 475 ja 574 on kaiketi sama perä mutta tuota perkinssiä on armahdettu, 36 tuuman renkailla, kun ei se muutenkaan jaksa, 574 on 38 tuumaiset, ero nopeuteen tullee sieltä. Etupää tosiaan väljistyy todella nopeasti kyseises vehkees ja samoin sen seuraajassa 685 joka on kutakuinkin sama kone, vain hitaammalla välityksellä se ei kulje kuin 35 navikaattori aikaa :o siihenkin tarvii 2700 rinkiä.
-
Se pyöreävaloinen 824 kulkee kovempaa kuin se missä valot ovat enemmän suorakulman malliset :o
Pitäisikö mun nyt vaihtaa tuo nykyinen 824 nopeampaan :o Maantieajoa oli kuitenkin viime kesänä 9 kilometriä ja pellolla 30 tuntia :o Paljonko säästäisin vuodessa jos päivittäisin tuon tai ajaisin tiesiirtymät aina lämä tiskissä ???
-
Se pyöreävaloinen 824 kulkee kovempaa kuin se missä valot ovat enemmän suorakulman malliset :o
Pitäisikö mun nyt vaihtaa tuo nykyinen 824 nopeampaan :o Maantieajoa oli kuitenkin viime kesänä 9 kilometriä ja pellolla 30 tuntia :o Paljonko säästäisin vuodessa jos päivittäisin tuon tai ajaisin tiesiirtymät aina lämä tiskissä ???
844:n peppu on erilainen kuin 824:n.
844 akseliputket on nelikulmaiset ja märät jarrut,824:ssa on pyöreät akseliputket ja kuivat jarrut.
Aivan ikuisia rakenteita,kunhan öljyä on sisällä.
Engelsmanniperät on nopeita ja kevytrakenteisempia,mutta lujia silti.
Vaihteensiirto on niissä heikoin lenkki.
Vanha raktori pitää olla kunnossa,jos kovaa aikoo ajaa.
Muuten metsähallitus kutsuu.
-
Se pyöreävaloinen 824 kulkee kovempaa kuin se missä valot ovat enemmän suorakulman malliset :o
Pitäisikö mun nyt vaihtaa tuo nykyinen 824 nopeampaan :o Maantieajoa oli kuitenkin viime kesänä 9 kilometriä ja pellolla 30 tuntia :o Paljonko säästäisin vuodessa jos päivittäisin tuon tai ajaisin tiesiirtymät aina lämä tiskissä ???
844:n peppu on erilainen kuin 824:n.
844 akseliputket on nelikulmaiset ja märät jarrut,824:ssa on pyöreät akseliputket ja kuivat jarrut.
Aivan ikuisia rakenteita,kunhan öljyä on sisällä.
Engelsmanniperät on nopeita ja kevytrakenteisempia,mutta lujia silti.
Vaihteensiirto on niissä heikoin lenkki.
Vanha raktori pitää olla kunnossa,jos kovaa aikoo ajaa.
Muuten metsähallitus kutsuu.
Onkohan 624 eri voimansiirrolla kuin 824?¨
Mulla on 624 ja se ei kyllä kulje paljoa 25km/h kovempaa.. Toi on kyllä Agriomatic S vaihteistolla, voihan se olla erilailla välitetty kuin tavallinen.
-
Se pyöreävaloinen 824 kulkee kovempaa kuin se missä valot ovat enemmän suorakulman malliset :o
Pitäisikö mun nyt vaihtaa tuo nykyinen 824 nopeampaan :o Maantieajoa oli kuitenkin viime kesänä 9 kilometriä ja pellolla 30 tuntia :o Paljonko säästäisin vuodessa jos päivittäisin tuon tai ajaisin tiesiirtymät aina lämä tiskissä ???
Aina oppii jotain uutta ja yllättävää.
Siis Joharalla on Natikka.
Sähän oletkin oikea MIES etkä mikään pelkkä nuudeli-puudeli jontikka poika... 8)
-
Se pyöreävaloinen 824 kulkee kovempaa kuin se missä valot ovat enemmän suorakulman malliset :o
Pitäisikö mun nyt vaihtaa tuo nykyinen 824 nopeampaan :o Maantieajoa oli kuitenkin viime kesänä 9 kilometriä ja pellolla 30 tuntia :o Paljonko säästäisin vuodessa jos päivittäisin tuon tai ajaisin tiesiirtymät aina lämä tiskissä ???
Aina oppii jotain uutta ja yllättävää.
Siis Joharalla on Natikka.
Sähän oletkin oikea MIES etkä mikään pelkkä nuudeli-puudeli jontikka poika... 8)
Natsisika vetää kylvökonetta ja sitten siinä on ESA 2000 tuppisovitteilla. Ei kylläkään yht`aikaa. Aivan huippukone, vie 5 litraa löpöä tunnissa kylvötöissä :D Mut se on mulla vain vuokralla ::)
-
Se pyöreävaloinen 824 kulkee kovempaa kuin se missä valot ovat enemmän suorakulman malliset :o
Pitäisikö mun nyt vaihtaa tuo nykyinen 824 nopeampaan :o Maantieajoa oli kuitenkin viime kesänä 9 kilometriä ja pellolla 30 tuntia :o Paljonko säästäisin vuodessa jos päivittäisin tuon tai ajaisin tiesiirtymät aina lämä tiskissä ???
Kyllä rattorin on se 50km/h kulettava tommosilla pätkillä muuten ei millään kerkiä pellolle oikeaan aikaan ja tehokkaasti .
Maataloutesi on tuhoon tuomittu ei mitään mahdollisuutta voitolliseen tulokseen vero ilmoituksenkin voit jättää tekemättä.
-
Se pyöreävaloinen 824 kulkee kovempaa kuin se missä valot ovat enemmän suorakulman malliset :o
Pitäisikö mun nyt vaihtaa tuo nykyinen 824 nopeampaan :o Maantieajoa oli kuitenkin viime kesänä 9 kilometriä ja pellolla 30 tuntia :o Paljonko säästäisin vuodessa jos päivittäisin tuon tai ajaisin tiesiirtymät aina lämä tiskissä ???
Kyllä rattorin on se 50km/h kulettava tommosilla pätkillä muuten ei millään kerkiä pellolle oikeaan aikaan ja tehokkaasti .
Maataloutesi on tuhoon tuomittu ei mitään mahdollisuutta voitolliseen tulokseen vero ilmoituksenkin voit jättää tekemättä.
Kiitos! Otan HETI lainaa vaikka sata tuhatta ja päivitän koneen modernimpaan versioon. Kohta kaikki saavat nääs velkansa anteeksi ;D
-
Mulla oli joskus ihan vakio 574 natikka, ei ollut tientukkona ;D Tarkkaa nopeutta en koskaan mitannut, mutta 44 kulkeva vallu häviää 20 minuuttia kolmellakymmenellä kilsalla :o Sille ois oikeastaan vieläkin tilausta noissa klapujen vienneissä, mutta eipä niitä enää saa käytettynä asiallisessa kunnossa tai ainakin vaatii kovan rempan ja pyyntihinta on jäänyt johonkin likelle uudenhintaa, jos sellaisen harvinaisuuden jostain löytää.
Meillä on ja ollut vm.-78 IH 574
Kone otti 2800 kierrosta ja 38" takapyörillä kulki kovempaa kuin Tunturin mopo 13-piikkisellä eturattaalla edistettynä.Siinä 50:n korvilla.
Naapurin emäntä ajoi joskus tutkaan 574 natikalla 67 km/h. Tuli siitä myöhemmin joskus koneesta hilut kattelemaan ,kuka käskee. Noita tuli jokunen vielä normaaliakin nopeammilla välityksillä Suomeen
-
Sillä oli kiva tehdä kavereille kiusaa, kenenkään mopo ei sille pärjänny ;) Ne oli juuri nuo viimeiset sekurahyttiset kaikkein nopeimpia, vanhemmat ei niistäkään kulkenu yhtälujaa.
-
MINNE TEILLÄ NOIN KOVA KIIRUS ON
-
Mees ny siitä linkoamaan. ;D
-
LINKOTA EI SAALIIKA LUJAA TULOO HUONOO JÄLKEE
-
Laita alennusvaihteella ja momentinlisääjällä oleva murtopultti nivelakseliin niin voit lingota vaikka pikkukiviä. :o
-
MINNE TEILLÄ NOIN KOVA KIIRUS ON
Ristus mihinkää oo kiirus, täysillä päästellään, notta kerkiää :o
-
Mulla oli joskus ihan vakio 574 natikka, ei ollut tientukkona ;D Tarkkaa nopeutta en koskaan mitannut, mutta 44 kulkeva vallu häviää 20 minuuttia kolmellakymmenellä kilsalla :o Sille ois oikeastaan vieläkin tilausta noissa klapujen vienneissä, mutta eipä niitä enää saa käytettynä asiallisessa kunnossa tai ainakin vaatii kovan rempan ja pyyntihinta on jäänyt johonkin likelle uudenhintaa, jos sellaisen harvinaisuuden jostain löytää.
Meillä on ja ollut vm.-78 IH 574
Kone otti 2800 kierrosta ja 38" takapyörillä kulki kovempaa kuin Tunturin mopo 13-piikkisellä eturattaalla edistettynä.Siinä 50:n korvilla.
Eipä mun taavetitkaan ihan noin kovaa kulje.. 52kmh kulkee 1490 neliveto.. Kuutonen hiukka hitaampi..
-
Miten 500 Valmetin sais kulkemaan lujempaa?
Eikä sitte mitään "lavetin päällä" vastauksia! :D
[/quote
361n tai ensimmäisen 565 valmetin perävälitykset ja 18.4-30 takarenkaat niin pitäs mennä 2500 r.min yli 40. Viissatanen kulkee vakiona 2500 kierroksella jo 35.
-
Minkäänlaisen traktoriksi kutsuttaman vermeen ei tarvitse kulkea 50 km/h lujempaa. Muut kuljetusvälineet sitten,pysykööt suutari lestissään. Vaarallisia ovat kuin perkele,jos lujempaa menevät.
-
Miten 500 Valmetin sais kulkemaan lujempaa?
Eikä sitte mitään "lavetin päällä" vastauksia! :D
[/quote
361n tai ensimmäisen 565 valmetin perävälitykset ja 18.4-30 takarenkaat niin pitäs mennä 2500 r.min yli 40. Viissatanen kulkee vakiona 2500 kierroksella jo 35.
Hallissa yks -68 vm. 565 valmetti mikä kyllä jätti kylän mopot kunnossa ollessaan :D
Itsesuojeluvaisto kyllä määräsi hiljentämmään kuoppiin ja mutkiin.
-
Minkäänlaisen traktoriksi kutsuttaman vermeen ei tarvitse kulkea 50 km/h lujempaa. Muut kuljetusvälineet sitten,pysykööt suutari lestissään. Vaarallisia ovat kuin perkele,jos lujempaa menevät.
Tätä ajatusta rakastan yli kaiken. Ei muuta kun ostamaan lavettia jotta saa rehuvehkeet siirrettyä. Toki se kulkis ihan sutjakasti 80 raktorinkin vetämänä mutta ei kai sellaista säästöä kannata miettiä. sora-auto eteen vaan ja 4 akselinen kärry perään ja rahaa palaa.
-
tolla mf 3090:llä pääsee kans 67:mää km/h kun siihin on laitettu kolmosen rattaiden tilalle 3070E-mallin kakkosen rattaat.
-
Minkäänlaisen traktoriksi kutsuttaman vermeen ei tarvitse kulkea 50 km/h lujempaa. Muut kuljetusvälineet sitten,pysykööt suutari lestissään. Vaarallisia ovat kuin perkele,jos lujempaa menevät.
Höpö höpö. Fastrack meni seittämääkymppiä. Ja pysähtyikin niillä jarruilla. Ja oli kova vetämään.
powered by CUMMINS 8) 8)
-
702 valmetiin ko laittaa vanhan 900.n vetopyörästöt niin pitäs kulkea kierroksista riippuen 60-70. tietty jarruja kannattas jotenki parannella ,D
-
702 valmetiin ko laittaa vanhan 900.n vetopyörästöt niin pitäs kulkea kierroksista riippuen 60-70. tietty jarruja kannattas jotenki parannella ,D
MITÄÄH...... JARRUJA.........PARANNELLA???????????????????????????????????????????????????????
EIhä olematonta voi parannella!?
Ei kylä net täytyy teherä sellaaset iha aluusta!
-
Jarrut on vauhdin surma