Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: nalle - 28.11.11 - klo:13:07
-
Neuvoja kaivataan. Kun 6550 irroittaa puhdistukseen hydrauliikan imusiivilän (perän alakerrassa). Tuleeko hydrauliikkaöljyt samantien ulos. Ja toinen ongelma. Lieneekö miehessä vika vai tekniikassa, kun en saa hydrauli suodattimien koteloita auki. Kiitos hyvistä neuvoista jo etukäteen. ::)
-
Vika on miehessä
Syö llisää ruista ranteeseen
:(
-
Neuvoja kaivataan. Kun 6550 irroittaa puhdistukseen hydrauliikan imusiivilän (perän alakerrassa). Tuleeko hydrauliikkaöljyt samantien ulos. Ja toinen ongelma. Lieneekö miehessä vika vai tekniikassa, kun en saa hydrauli suodattimien koteloita auki. Kiitos hyvistä neuvoista jo etukäteen. ::)
Kyl öljyjen pitäisi pohjapropusta valua pois jos traktori on oikein päin, eikä esimerkiksi katollaan.
Pitävätkö tiivisteet koteloita kiinni vaiko pultti jumissa? Tuskin kuuppa on sentään ruostunut kiinni ;D
-
Imusiivilä asiasta en tiä mittään.
Mutta edellisessä traktorissa oli hyvin pitkälti samanlaiset suodattimien kestokuoret kuin nykyisessä (N-Valtra) ja olettaisin että puhut niistä kiertämällä kiinnitettävistä peltitötteröistä joissa n. 32 mm kuusiokanta alapäässä? Kai net on sulla samanlaiset?
Nehän tiivistyy O-renkaalla ja tarpeeton murjominen kiinnitysvaiheessa tietä hankaluuksia seuraavalla irrotuskerralla.
Jotenka en usko että vika löytyy miehestä tai tekniikasta, vaan ex suodattimenvaihdon tehneestä hlöstä.
elikkä ei muuta kuin vipuvartta avaimeen ja momenttia vääntöön.
Muista nyt kuitenkin tsekata että väännät varmasti kupin pohjaan alhaalta päin katsoen vastapäivään. ;)
-
Tehtaalta jo varmaan mennyt väärille jengoilleen , Maanatain vehje kuten muutkin valtut ?
:-[
-
Yleensä irtoaa helposti kun vääntää pikkasen ja samalla koputtaa vasaralla kevyesti kylkeen
-
Iskevällä ilmavääntimellä näyttää noi huoltomiehet sen irroittavan ja kiinnittävän 1m:n varrella, hylsyn kanssa.
-
Iskevällä ilmavääntimellä näyttää noi huoltomiehet sen irroittavan ja kiinnittävän 1m:n varrella, hylsyn kanssa.
:o Luulisi pysyvän kiinni. Vai hitsaavatko vielä pari pistettä puolelleen ;D
-
Ympäri vaan ,,,, ei tule öljyt ulos
8)
-
Täälä tua 8400 suodatinta huidottiin hylsyllä ja puolentoista metrin metalli putkella ja yhdellä 120 kg miehellä niin se aukes ::)
-
Juu, ne painesuodattimien valukupit on välillä aika lujaa kiinni, vaikka olis laitettu vaseliinia väliin. Helpottaa varmasti jos vaikka kaveri pitäis hylsynvarressa jännitystä ja moskalla auttaa kupin kylkeen kierteen kohdille....
Pelkkä vääntäminen voi pahimmillaan johtaa ripustuksen hajoamiseen/kiertymiseen.
-
Jeps kuten edellä jo joku sanoikin, ei siinä kannata jatkovartta irrotukseen etsiä, vääntelee niitä turhaan kiinnikkeitä, 36 millinen hylsy vaan kunnon mutterimyllyyn ja kas kummaa, niin lähtee pyörimään. Itellä alkoi joskus se kolmas sieltä astinlaudan alta syljeskelemään o-rengasta pihalle mutta auttoi, kun vaihdoin sen siihen paineettomaan paluusuodattimeen ja sieltä tilalle, pitää vaan olla nyt sekoittelematta niitä kuppeja. Luulen, että sai metsässä siipeensä sielä hytin alla, ainakin sielä oli kunnon pölli pystys kun alkoi vuotelemaan.
-
Noita ei kyl kannattaisi liian tiukkaan laittaa kiinni. Mezzossa kävi joskus silleen että painesuotimelta lohkolle menevästä letkusta oli puristusliitos murtunut ja kerran pöllejä lastaillessa ampui letkun irti. Tulkitisin että kun letku on jäykkä, niin letku joustaa puristusliitoksesta painesuodinta väännellessä ja aikaansa saattaa liitos pettää. Myös yhdessä 800:ssa kuulin tapahtuneen samallalailla.
-
hydrauliikan imusiivilän (perän alakerrassa). Tuleeko hydrauliikkaöljyt samantien ulos.
Usein traktorin opuksessa mainitaan, tuleeko öljyt ulos vai ei. Toisen merkkisessä saman siivilän pystyy ottamaan auki ja öljyt pysyvät sisällä, kun ajaa traktorin pieneen mäkeen nokka alaspäin.
Joten jos hyvää neuvoa et saa etkä aio vaihtaa samalla öljyjä (jos siivilän putsaat ja suodattimet vaihdat/putsaat, niin miksi et vaihda öljyjä samalla???), niin arvioi kuinka korkealla se on öljyn pintaan nähden, varaudu tarpeeksi suurella ämpärillä ja löysää siivilän kiinnitys. Etköhän aika pian näe, tuleeko öljyä enemmän kuin muutama pisara...
-
Noita ei kyl kannattaisi liian tiukkaan laittaa kiinni. Mezzossa kävi joskus silleen että painesuotimelta lohkolle menevästä letkusta oli puristusliitos murtunut ja kerran pöllejä lastaillessa ampui letkun irti. Tulkitisin että kun letku on jäykkä, niin letku joustaa puristusliitoksesta painesuodinta väännellessä ja aikaansa saattaa liitos pettää. Myös yhdessä 800:ssa kuulin tapahtuneen samallalailla.
Ei sitä tarvi hullunlujaan kiinni vääntää, mutta tarttuu silti rajusti kiinni kun on sillä tuulella ;D juuri tuolla, että jatkovarrella väännetään sitä auki varmaankin saattaa letkut lähteä liittimistä ja jalan kiinnitys pettää, siks myllyllä iskien auki, niin ei käy sen kiinnityksen päälle.
-
Oliko mulla Deeressä taas jotain vikaa kun kuuppa irtosi lyhyehköllä kiintoavaimella ja sillä sen laitin myös kiinni ???
-
Oliko mulla Deeressä taas jotain vikaa kun kuuppa irtosi lyhyehköllä kiintoavaimella ja sillä sen laitin myös kiinni ???
Varmaan ;D vai onko peltikuorinen kuuppa, tuo valupötti näyttää jämähtävän varsinkin jos menee öljynvaihtojen välissä aikaa vähän enemmän, eikä niitä vaihdetakkaan kerran kuussa, silloin yleensä lähtee nätisti ;D
-
Nää ruljanssit tuli kyllä koettua keväällä kuuden viikon korjaamotyöharjoittelussa. Proput auki, painesuodattimet kuvut auki isolla räikällä/avaimella ja jatkovarrella, painesuodattimien vaihto, kuvut kiinni, mutta ei liian piukkaan, imusiivilän luukku auki, imusiivilä ulos ja puhtaaksi pesurilla ja paineilmalla ja takaisin ja luukku paikkaan, proput uusien prikkojen kanssa kiinni ja öljyt sisään.
-
Se painesuotimen kotelon kannattaa ruuvata kuitenkin kunnolla kiinni . Ainaskin vanhoissa pienissä valmeteissa se on hankalasti avattavissa ja jää kiinni laitettaessa helposti löysälle . Kun se kuppi pyörähtää vähänkin aukipäin niin O-rengas ei enää pidäkään sen jälkeen .
-
Imusiivilä lienee samassa paikassa kun -05 6300:ssa. Jos on niin tällöin öljyt on tyhjennettävä ennen luukun avaamista. Linkistä avautuvalla sivulla on alhaalla kuva paikasta ja siivilästä: http://juubi.hlan.net/index.php?page=tractor/6300/1000hService2
-
Oliko mulla Deeressä taas jotain vikaa kun kuuppa irtosi lyhyehköllä kiintoavaimella ja sillä sen laitin myös kiinni ???
Varmaan ;D vai onko peltikuorinen kuuppa, tuo valupötti näyttää jämähtävän varsinkin jos menee öljynvaihtojen välissä aikaa vähän enemmän, eikä niitä vaihdetakkaan kerran kuussa, silloin yleensä lähtee nätisti ;D
Valua on. Viimeksi auki 4 vuotta sitten. Ei ole vuotanut siitä, muualta kylläkin ;D
-
onko kukaan muuten käyttänny tohon paikkaan jotainesim. kuparitahnaa jolla vois estää jämähtämisen? vai onko siitä jotain haittaa?
-
Tuosta valukuorisesta painesuodattimesta,
suodatin sijaitsee turhan kuraisessa paikassa, 05-srj paljon
järkevämmässä (puhtaammassa paikassa )
ruostehan pääsyynä tohon jämähtämiseen, on ittelläkin ollut
megan suodatin perin lujassa, aukes vasta kun otti irti ja
ankkuroitti isoon korjaamoprässiin , auki sai ehjänä 8)
eli kannattaa puhdistaa laippapinnat rungosta ja kuoresta
hiomapaperilla ja vaseliinia sivellä pintoihin.
lähtee kohtuuhelpolla auki.
-
Painekoneella auki ja lyhkäsellä 36:lla kiinni, voimakkaasti vaseliinia siihen o-renkaaseen. Ohjearvo kiristykseen tais olla 30 Nm eli ei tosiaankaan paljon.
Perä tulee tyhjäksi kun imusiivilän kannen avaa, kannattaa sitten kyylätä tarkoin se siivilä ettei ole reikiä tai ratkeimia tullut.
-
Mikä siinä on noin vaikeeta, vuoskymmenestä toiseen? Miten lie esim. Ännäläisissä tuo suodatin kiinni, samanlainen? Ei paljon houkuta näin merkin ulkopuolelta vaihtamaan konetta, jos yksinkertainenkin huolto on noin tuskasta.
-
Imusiivilä lienee samassa paikassa kun -05 6300:ssa. Jos on niin tällöin öljyt on tyhjennettävä ennen luukun avaamista. Linkistä avautuvalla sivulla on alhaalla kuva paikasta ja siivilästä: http://juubi.hlan.net/index.php?page=tractor/6300/1000hService2
tässä on juubilla kyllä selkeät kuvat ja hyvät ohjeet valtran huoltokirja jää toiseksi :) :) :) :) :) :) :) :)
-
Mikä siinä on noin vaikeeta, vuoskymmenestä toiseen? Miten lie esim. Ännäläisissä tuo suodatin kiinni, samanlainen? Ei paljon houkuta näin merkin ulkopuolelta vaihtamaan konetta, jos yksinkertainenkin huolto on noin tuskasta.
samanlainen!!
-
Mikä siinä on noin vaikeeta, vuoskymmenestä toiseen? Miten lie esim. Ännäläisissä tuo suodatin kiinni, samanlainen? Ei paljon houkuta näin merkin ulkopuolelta vaihtamaan konetta, jos yksinkertainenkin huolto on noin tuskasta.
Ihan yhtä lujas ne oli vihreäskin. Siellä oli suodattimen pohjas tuumaanen kolo johon sai suoraan pulttipysyyn vääntiön. Sillä hiljaa koputteli hetken niin aukes helposti!
-
Painekoneella auki ja lyhkäsellä 36:lla kiinni, voimakkaasti vaseliinia siihen o-renkaaseen. Ohjearvo kiristykseen tais olla 30 Nm eli ei tosiaankaan paljon.
Perä tulee tyhjäksi kun imusiivilän kannen avaa, kannattaa sitten kyylätä tarkoin se siivilä ettei ole reikiä tai ratkeimia tullut.
juurikin näin, jos kotelo on turhan tiukas, kannattaa miettiä kuka viimeksi kattonu ja koska, ei se sen merkin vika oo ::) se tosiaan aukee pikkumopollaki jos jengat kunnos ja hylsy tivis.. ja siihen pitämiseen niin asennusvaihees vaseliinillä o rengas paikoilleen, eikö järkiki sano että jos o-rengas pyörähtää kuivas (kiristettäes) niin kipiää tulee :o vanhemmis oleva muovitukirengas sama juttu.. ulkoistakaa huolto josei peukalot pysy muuta kämmenen sisällä ;D
-
Mikä siinä on noin vaikeeta, vuoskymmenestä toiseen? Miten lie esim. Ännäläisissä tuo suodatin kiinni, samanlainen? Ei paljon houkuta näin merkin ulkopuolelta vaihtamaan konetta, jos yksinkertainenkin huolto on noin tuskasta.
Samanlaisia juu ja directeissä ja versuissa on neljää pienempää peräkkäin joihin on vielä tehty tyylikäs agcon logo, eikä muuten saa vaihdettua ilman renkaan irroitusta tai hankalaa ainakin on. On se metka kun noita aina vuosien mittaan täytyy lisätä ja jokaiseen huoltoon kuuluu nykyään venttiilien säätö, joita harva viljelijä edes osaa säätää.