Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: rene-rane - 01.11.11 - klo:21:34

Otsikko: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: rene-rane - 01.11.11 - klo:21:34
Tälläisistä koneista kokemuksia kaipaillaan, tehoa sais olla vähintään sen 110Hv Kuormaajakone, 80ha viljatilalle. Käytetään myös talvikunnossapidossa. Vai onko ehdottaa muita koneita samasta hintaluokasta tuo Isoin (141 vain tuon tarjouksen vuoksi muuten liian kallis). oltava:ilmastointi, Kuormaaja, vaihteisto jossa pikavaihteita, hydr. suunnanvaihtaja vähintään 3 lohkoa taakse, melutaso on valtrassa miellyttävin alle 70desipeliä joka puoltaa siihen suuntaan, risut ja ruusut. Sekä niitä ehdotuksia.

Jo tyrmättyjä; Jontikka, Massikka.
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: taisker - 01.11.11 - klo:22:33
121 käytössä vuoteen 1000h hyvä peruskone tehdään viljatilan hommat ja lumitöitä kuormaaja 45 kuikka
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: 3070 E - 01.11.11 - klo:22:44
Äestykseen vai kylvöön?? Milläs apulantasäkit kylvimelle kiikutetaan, vai onko täyttökärry?? Valtra on länsimaisista taatusti meluisin!! N111:sta, NH:sta tai Ferkusta lähtisin valitsemaan. Kuormaintahan sää hait jo ennen kuin traktoriakaan oli päätetty...  ;D
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: rene-rane - 01.11.11 - klo:23:19
Nojoo mietein tota kuormaaja juttua ja hintoja mutta kyllä tuo Valtra olisi mukava, täyttökärry on, Kone tulisi lähinnä äestykseen ja kyntöön Kylvökonetta vedetään sitte kakkoskonella. Onko nuo kulutuslukemat millaisia ?

Sanotaan että T-sarjalaista olen ajanut enemmänki ja ne kulutuslukemat kyllä hirvittää heikompaa...(lastutettu)

Ja taas on aurattavaa aluetta sen verran että lenkin pituus 200-300km ja kaksi kuskia pää asiassa koneella on toinen ei ole eläessään valtraan koskenut ja minä taas... noh sanotaan nyt että mielestäni mukavin kone millä olen ajanut  :P

Massikka ei oikeen ollut se mitä lähdettiin hakemaan ja Hollantia ei ole kauheasti tullut vilkuiltua sen jälkeen kun uskollinen Hollantimies (omistaa n10) haukkui uusimmat ihan lyttyyn  ::)

Noh saas nyt nähdä millainen talvi tulee, ei viitsi tuohon pihaa hommata uutta konetta seisomaan (eikä oikeen olisi varaa siihen seisottamiseen jos 70 000€ koneen ostaa.

On se vaan niin ihanan hiljainen peli ajaa, nykyinen case kun on mallia kivi ja keppi (JXU)... kuuroksi sielä tulee  :P
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: Wejjo - 02.11.11 - klo:07:17
Mulla N121 turbiinilla navetan yleiskoneena, 1000h vuodessa josta varmaan noin 70% ek-hommia.

Hyvä kone se on siihen hommaan. Turbiinia on vaikea korvata ek-hommissa, no ehkä portaattomilla, mutta se hinta...

Itsellä merkitsee aika paljon koneen valinnassa myös huollon olemassaolo kohtuullisella etäisyydellä. Toistaiseksi noihin Valtroihin siirtymisen jälkeen seisokkipäivät väheni oleellisesti ja sillä on oikeasti merkitystä.

Täältä on noin yleisesti aika turha kotimaisen ruuan tuottajilta kysellä kotimaisista koneista, jostain syystä asiallista keskustelua ei tahdo tulla.
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: landehande - 02.11.11 - klo:07:40
Ei 80 ha:n tavanomaisesti viljellylle viljatilalle kannata ostaa mitään koneita. Taloudellisinta on kuluttaa vanhat loppuun ja sitten myydä tai vuokrata pellot pois. Tietenkin sitten jos kiinnostaa valmetteja korjailla. ;)  Kollegojen kokemukset valmeteista ovat sellaisia, että pitää ostaa uusi ja ajaa sillä takuuaika loppuun (2000 h) ja sitten vaihtaa se taas uuteen. Siten voi istua hytissä jotenkin rauhallisesti. Paitsi kun remonttimies taas yrittää löytää miten koneen saisi taas käymään.  Verkuissa ei tuollaisia ongelmia ole laisinkaan.
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: Savotoija - 02.11.11 - klo:07:54
Mulla N121 turbiinilla navetan yleiskoneena, 1000h vuodessa josta varmaan noin 70% ek-hommia.

Hyvä kone se on siihen hommaan. Turbiinia on vaikea korvata ek-hommissa, no ehkä portaattomilla, mutta se hinta...

Täällä kans 121 advance 55 kuormaajalla ja turbiinilla. Näppärä etukuormainkone. Pikavaihteita kun  ois vaikka se 5... Tai sitten kokonaan portaaton  :-*
Onko kellään noitten ohjelmoinnista kokemuksia?

Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: piki1 - 02.11.11 - klo:08:13
edellisellä 141:llä kokemusta 5v,peltotöitä lumen aurausta peräkärryn vetoa,ei moittimista eikä vikoja.nyt uusi samanlainen.
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: Cynic - 02.11.11 - klo:08:37
Lainaus
jostain syystä asiallista keskustelua ei tahdo tulla

Niin mistähän mahtaa johtua. Mulla oli hyvä vaihtokone, tarjoukset uusista: NH, MF ja Valmet. Valtra 15% kalliimpi ja siitä puuttui kaikki varusteet mitä muissa oli. Ei tullut kauppaa, liian kalliit pyyntihinnat peruskoneista. Vuoden päästä katselin taas 3-4v käytettyjä (6000 sarjat); samalla rahalla oli käytetyissä MF:ssä ilmastointi, hydekoukku, 4 ulostuloa, Dyna-6, jousitukset ja sähkötikku EK:lle. NH:ssa osa noista ja Valtrassa murto-osa. JD jäi pois mm ahtaan oviaukon takia.

Revi siitä sitten kotimaista. Joka varustepalikasta pitää maksaa lisää. Ajaisin mielelläni N-sarjalla mutta en mihin hintaan tahansa. Jotta se onnistuisi, pitäisi vaihtaa Valtrasta Valtraan. Jos tarvetta olisi 6-koneelle, kallistuisin kyllä nopeammin Valtraan kuin pienemmissä.
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: nAGGI-nYLYGGI - 02.11.11 - klo:09:11
Vaikken kaikkien suurin Valtra fani ookkaan koskaan ollu, niin tuo 141 kyllä oli mukava peli ohjastaa. Oli lainassa naapurin ukolta paalin ajussa ja mukavahan sillä oli pärrätä. Kulutukset oli muistaakseni jotakin alle 7 litran luokkaa viimesen 1500 tunnin jäljiltä, vaikka seassa kylvöä, äestystä yms.

Tuohon melutasoon kyllä haluaisin vähän puuttua. Valtrassa mielestäni suhteettoman kova melutaso verrattuna esim. näihin omiin nyykkäreihin, vaikka tuo oma NH:n vertailukoko onkin jo vuodelta -03. Tämän saman kommentin totesi itse Valtumies, joka koneen omistaa.  Pääteltiin tämän johtuvan pääasiassa siitä, että ympäripyörivä penkki tarvitsee lisää tilaa ohjaamosta, jolloin renkaan ja hyvin välinen äänenvaimennus kärsii asiasta?
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: pappavolovo - 02.11.11 - klo:10:03
Mulla N121 turbiinilla navetan yleiskoneena, 1000h vuodessa josta varmaan noin 70% ek-hommia.

Hyvä kone se on siihen hommaan. Turbiinia on vaikea korvata ek-hommissa, no ehkä portaattomilla, mutta se hinta...

Täällä kans 121 advance 55 kuormaajalla ja turbiinilla. Näppärä etukuormainkone. Pikavaihteita kun  ois vaikka se 5... Tai sitten kokonaan portaaton  :-*
Onko kellään noitten ohjelmoinnista kokemuksia?

Samma här. Turbiinin edut on kyllä kiistattomat ja mukavuustekijänä ajossa verraton. Pikavaihteita tosiaan voisi hitecissa olla pari kpl enemmän mutta kyllä noilla kolmellakin pärjäilee. Ja mikä tärkeintä, automatiikka vaihtoehtoja on kaksi. Tehtaan ohjelma, sekä ainakin minulla huomattavasti enemmän käytössä oleva itse ohjelmoitava. Helppo muuttaa sopivasti vaihtavaksi jokaiseen hommaan, vaikka itse vaihtaminen perustuu kaiketi ainoastaan kierroslukuun.
Ajomukavuus yllätti kyllä positiivisesti vaikka siirryin uushankintahinnaltaan tuplasti kalliimmasta tähän aitohitec (siis ei a-sekasikiö) sarjan pienimpään 100 hp koneeseen jota pikkusen pruuvvattu ihan vanhanaikaisilla konsteilla n. 120 hp tehoille.
Kuormaajana on quicke 45 joka mielestäni on aika passeli tuohon roviin.
Renkaat on saanut vielä tuolloin (2006) oikean kokoiset näihin pieniinkin. 18,4/38 rattailla näyttääkin ihan traktorilta, toisin kuin nämä a-sekoitukset niillä pikkusilla takasilla.
Tunteja tullut vasta reilu 600 ja muutenkin kone uuttavastaavassa kunnossa. Seisoo ison osan vuotta työtä vailla joten vaihto halvempaankin ollut mielessä. Saa nähdä talven mittaan, löytyisikö hyvä 05-srj kone tai mezzo vaihdokiksi.
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: Highlander - 02.11.11 - klo:18:32
Meillä on N121 Hitech -08. Turbiinilla ja Quicken 55 kuormaimella. Ajettu sillä on nyt 2200h ja ihan hyvin se ainakin on toiminu. Noin 600h tulee vuodessa mittariin. Tosin oli siitä 2000h huollossa pakosarja vaihdettu kun oli kuulemma ollut haljennu.
Kuormaamiseen se on OK kone, vaikakin 2m kauha täynnä hiekkaa tai suurien 1000kg säkkien kanssa epätasasella ajaessa antaa ikävää efectiä penkille kun ohjaamojousitus työntää koppia eteen ja vielä lisää sitä mahalleen menon tunnetta kun ja jos takapyörä meinaa nousta ilmaan.
Mukavan tasasesti se kyllä kulkee vaikka ei pikiteitä tai etujousia olekkaan. Noi koppijouset toimii tiellä hyvin ja kuormain jouset tasaa etupäätä. Kulkee se mittarin mukaan 52km/h. Paljon sillä on vedetty 12.5m3 soravaunua ja ainakin kalliomurskekuorman kanssa sais olla vaik vähän enemmin voimaa näissä meidän kylän mäissä.
Polttoaineen kulutusta ei olla mitattu mutta kyllä sillä tankilla parikymmentä tuntii kylvää helposti. Merkkivalo tosin rupee palamaan aikasin koska tankin pohja on kohtalaisen laaja.
Koppi ainakin vanhempiin verrattuna on hiljanen vaikka onhan tossa joitain mekaanisia välityksiä runkoon asti.
Huoltomiehet suositteli kun kyselin niiltä kaksvuotta sitten joulun alla kun uutta konetta etsittiin, et osta Hiteck vaijeri ohjatulla kuormaajalla kun vaihtoehtona oli esittelykäytöstä Versu. Löyty sitten samana iltana viel Joensuusta tuo käytetty ja siitä tehtiin kaupat ja uudenvuoden aattona oli kone pihassa. Säästi siinä kuitenkii sen melkein 30000€ eikä vielä kaduta vaik ois Versun saanut sillon 35% alennuksella. Ehkä sellasen vois sit seuraavax ostaa merkkiähän ei enää vaihdeta.   ;D

Yksi asia siinä kyllä ärsyttää kun suunnanvaihtimen laittaa päälle nousee tyhjäkäyntikierrokset n.900 kun vapaalla ehkä n.700 ja kuormainhommissa pienet liirailut muuttuu hankaloiksi. Kierroksia sais kuulemma pienentänee vähän mutta samalla tippuu ne vapaan tyhjäkäyntikierrokset.
En kyllä ymmärrä et sähköohjattua moottoria ei pysty säätämään niin että tyhjäkäyntikierrokset saisi halutun laiseksi.

Ja nyt muistin et ärsyttäähän siinä toinenki feature! Miksi käsikaasun säätönuppi toimii väärin päin?
Aina kun on nupit kaakossa ni sillon pitää olla täys rähinä päällänsä eikä mikään tyhjäkaynti!!! PRKL!   ;)
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: nuffieldmaster - 02.11.11 - klo:19:18
Kaverilla 2010 vuosimallin N111 advance 55:lla kuikalla. Keskikulutus seuraavissa töissä: Maakärryn veto, tienvarsien niitto, lanaus järeällä tappiterälanalla ja lumenauruu on ollut siinä 7-7.5 litraa tunnissa mikä on minusta erittäin vähän tuon kokoiselle koneelle. Tehonmittauksessa tapista irtosi tehtaansäädöillä eco-asennossa samat lukemat mitä tehdas lupaa moottoritehona, vaikka joku älypää oli sanonut, että Valtrat on aina alitehoisia tehtaalta tullessaan. Nyt traktorissa on noin satatuntia vajaa 3000 tuntia, eikä nostolaitteen sylintereiden turpatiivisteitä kummempia remontteja ole ollut (hikosivat öljyä vähän).

Jos tarvitsisin tuon kokoluokan traktoria, niin mitä tuota konetta olen seurannut, niin ei voi kyllä omistaja muuta olla kuin erittäin tyytyväinen.

Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: velmatti - 02.11.11 - klo:19:47
Ja nyt muistin et ärsyttäähän siinä toinenki feature! Miksi käsikaasun säätönuppi toimii väärin päin?
Aina kun on nupit kaakossa ni sillon pitää olla täys rähinä päällänsä eikä mikään tyhjäkaynti!!! PRKL!   ;)

Tämä johtuu erään markkina-alueen lainsäädännöstä, joka vaatii kyseisen toimintasuunnan. Näppärä kaveri kääntää potikan takaa johdot toisin päin :)
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: hvinnamo - 02.11.11 - klo:20:09
 Koeajoin kurillani tänään 142 Versun. Ihan ok tuntuinen peli oli, mutta kuitenkin Ylivoimasta aika pitkän matkan takana. Tosin onhan niillä vähän hintaeroakin.
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: Neke - 02.11.11 - klo:20:21
  Joko kevääksi tulee markkinoille 5 portainen haitekki?
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: Vastaranta - 02.11.11 - klo:20:27
Koeajoin kurillani tänään 142 Versun. Ihan ok tuntuinen peli oli, mutta kuitenkin Ylivoimasta aika pitkän matkan takana. Tosin onhan niillä vähän hintaeroakin.

Tarkotatko Directiä, sitä portaatonta? Tämä Versu on se nappivaihde, minusta kuolleena syntynyt idea. Directistä voi vielä tulla hyväkin, ostaa ken uskaltaa  ;D Paljonkohan se ylivoima on sitten kalliimpi?

Mutta aloittaja taisi kysellä perusmallien perään. Perus HiTech lienee varma valinta, mutta tuota melutasoa kannattanee käydä kuuntelemassa omin korvin muutamassa vaihtoehdossa, jos se kerran on tärkeimpien valintaperusteiden joukossa.
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: Cornfarmer - 02.11.11 - klo:20:53
Mulla N121 turbiinilla navetan yleiskoneena, 1000h vuodessa josta varmaan noin 70% ek-hommia.

Hyvä kone se on siihen hommaan. Turbiinia on vaikea korvata ek-hommissa, no ehkä portaattomilla, mutta se hinta...

Itsellä merkitsee aika paljon koneen valinnassa myös huollon olemassaolo kohtuullisella etäisyydellä. Toistaiseksi noihin Valtroihin siirtymisen jälkeen seisokkipäivät väheni oleellisesti ja sillä on oikeasti merkitystä.

Täältä on noin yleisesti aika turha kotimaisen ruuan tuottajilta kysellä kotimaisista koneista, jostain syystä asiallista keskustelua ei tahdo tulla.


Jaa seisokki vähenee oleellisesti ku valtraan siirtyy ;D No onhan sillä kyllä hyvinkin paljon merkitystä 8)

Suosittelen ostamaan saksalaista tilalle, Deutz tai Fendt, josko se auttaisi asiaan :P
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: rene-rane - 02.11.11 - klo:21:11
fentti ei olisi huono mutta hinta on aivan järkyttävä  :o

e: versun kanssa olen jonkun n.100 tuntia ajanut ja hienokone sekin on ajaa, mutta onko melutasossa suurta eroa T-sarja Vs. N-sarja  ?

Lähinnä N121-N141 Vs. T151-T182 ?
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: Highlander - 02.11.11 - klo:21:25
Ja nyt muistin et ärsyttäähän siinä toinenki feature! Miksi käsikaasun säätönuppi toimii väärin päin?
Aina kun on nupit kaakossa ni sillon pitää olla täys rähinä päällänsä eikä mikään tyhjäkaynti!!! PRKL!   ;)

Tämä johtuu erään markkina-alueen lainsäädännöstä, joka vaatii kyseisen toimintasuunnan. Näppärä kaveri kääntää potikan takaa johdot toisin päin :)

Niinhän sitä vois tehäkkii mut sit pitää maalata uudet kilpparit ja jänötkin!  >:(
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: Cornfarmer - 02.11.11 - klo:22:46
fentti ei olisi huono mutta hinta on aivan järkyttävä  :o

e: versun kanssa olen jonkun n.100 tuntia ajanut ja hienokone sekin on ajaa, mutta onko melutasossa suurta eroa T-sarja Vs. N-sarja  ?

Lähinnä N121-N141 Vs. T151-T182 ?


Tuos kuulle rene rane on sulle aika kovat koneet....

ventillä ajat siihen 10000-11000h niin sit vaihdat uuden tai Deutzilla ajat saman verran, ei se oo kone eikä mikään jos ei se kestä täyttä työtä tuollaista tuntimäärää, nämä merkit kyllä sen kestää ;)


http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3189968&com=0&fl=&ba=0&sid=&fromclub=


http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3190003&com=0&fl=1&ba=0&sid=&fromclub=

Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: rene-rane - 02.11.11 - klo:22:49
perhana kun uuden saa samalla hintaa niin onhan se vähän sääli ostaa käytettyä  ??? (oma mielipide)
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: hvinnamo - 02.11.11 - klo:22:56
fentti ei olisi huono mutta hinta on aivan järkyttävä  :o



 Mulla 415 Fendt maksoi saman välirahan kuin 142 Directi olis maksannu...et en tiiä sitten kumpi oli kalliimpi?  ::) Uusissa koneissa on katetta ihan riittävästi kun joka vuosi hinnat vaan nousee eikä raudan ja muovin hinta ole noussut samalla lainkaan. Kauppa nostaa vaan katetavoitteitaan. Ja tämä ilmiö on lähes jokaisella liike-elämän sektorilla sama. Onneksi traktorimyyjien kanssa on vielä voinut neuvotella, toisin kuin autonmyyjien. Autokauppias ei paljoa alennuksia tunne.
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: Mannine - 03.11.11 - klo:07:54
Tuohon melutasoon kyllä haluaisin vähän puuttua. Valtrassa mielestäni suhteettoman kova melutaso verrattuna esim. näihin omiin nyykkäreihin, vaikka tuo oma NH:n vertailukoko onkin jo vuodelta -03. Tämän saman kommentin totesi itse Valtumies, joka koneen omistaa.  Pääteltiin tämän johtuvan pääasiassa siitä, että ympäripyörivä penkki tarvitsee lisää tilaa ohjaamosta, jolloin renkaan ja hyvin välinen äänenvaimennus kärsii asiasta?

Samaa mieltä Valtran melutasosta. Numeroiden mukaan hyvinkin hiljainen, mutta omassa n141 tulee mielellään käytettyä korvasuojia. Ehdottomasti meluisampi hytti kuin JD:ssä. Muihin en voi verrata kun en omista. Mutta tosiaan 3000h kokemuksella en lähde kehumaan valtraa hiljaiseksi.

Muuten oma N on pelannut ihan ok. Vikakoodeja joskus vilkuttelee mutta kerran on täytynyt viedä korjaamolle sen takia, eikä sekään mikään iso juttu ollut. Ihan perus varma kone, mutta ei mikään ergonomian huippu. Ja mieti vielä sitä meluasiaa ja vertaa rauhassa muihin merkkeihin ajamalla, älä numeroista.
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: fiurio - 04.11.11 - klo:20:06
Tälläisistä koneista kokemuksia kaipaillaan, tehoa sais olla vähintään sen 110Hv Kuormaajakone, 80ha viljatilalle. Käytetään myös talvikunnossapidossa. Vai onko ehdottaa muita koneita samasta hintaluokasta tuo Isoin (141 vain tuon tarjouksen vuoksi muuten liian kallis). oltava:ilmastointi, Kuormaaja, vaihteisto jossa pikavaihteita, hydr. suunnanvaihtaja vähintään 3 lohkoa taakse, melutaso on valtrassa miellyttävin alle 70desipeliä joka puoltaa siihen suuntaan, risut ja ruusut. Sekä niitä ehdotuksia.

Jo tyrmättyjä; Jontikka, Massikka.
Kerrotaanpa lyhyesti N 141 Advancen  lyhyt mutta tapahtumarikas historia(vm-08 aj.3600h)
On ollut isoja ja pieniä vikoja riittämiin,seuraavat muistuu mieleen.
-Vesivahinko,jäähdytinnesteet kattoverhoilun läpi hyttiin(Klemmari kiristämättä lämm.laiteen kennossa)
-Anturivika peräöljyn lämpöanturissa,tietokoneelle tieto liian kuumasta öljystä,kulku alkoi katkeilla satunnaisesti.
-Epätarkka polttoaine mittari,tankissa 80l. ainetta jäljellä,kun varoitusvalo syttyy ja mittari näyttää tyhjää.Tästä johtuen käytän kyynärnojan näytöllä olevaa kokonaiskulutus mittaria(nollaus joka tankkauksella),ihan toimiva systeemi,toki näyttö hajonnut kahdesti.
-Sähköohjaus hydrauliika lohkoille.Yksittäisiä lohkoja mykistyi kolmesti,aina vaihdettiin ko. lohkon sähkökaapelit ja viimmeisellä kerralla kaikki.
yhdelle lohkolle on vaihdettu jo toistamiseen kaapelit,edelleen esiintyy satunnaisia häiriöitä,mutta vielä korjaantuvat hydr. uudelleen kuittauksella.Uudesta asti kiusallinen ominaisuus,kuormaajan nosto muutaman sekunnin hidas,kunnes herää normaaliksi(tämäkin satunnaisesti)
-Turbo,imupuolen siivikosta mutteri irti(täystuho).
-Voimansiirto alkoi ääntämään,resonointia ja välyksien kolahtelua.1.katkaisu,pikavaihteelta löytyi rikkinäisä osia,kone palautettiin ja totesin heti
vanhojen äänien olevan tallella.2.katkaisu,vika paikannettiin vetolevyyn kytkimen takana(huonosti suojattu altapäin,2500h ja rakenteet täynnä pölyä).osa vaihdettiin ja töihin taas,nyt totesin koneen pitävän melkoista helinää tyhjäkäynnillä. 3.katkaisu vaihdettiin oikean mallinen vetolevy.

Takuu loppuu.

2 viikkoa myöhemmin....
-Etujousitus hydraulinen jousisylinteri irti yläpäästä,nousi vasten tuulettimen siivikkoa,joka lakkasi pyörimästä,josta johtuen viskokytkin kuumeni ja räjähti,joka taas aiheutti jäähdyttimen täystuhon.Korjauksen yhteydessä ei huomattu että myös tukivarren saranapultti poikki.töihin taas,
mutta ei pitkälle koska traktori oli epävakaa ajaa,todettiin katkennut saranapultti,vaihdettiin ja taas töihin.puolen työpäivän jälkeen traktori epävakaa,jälleen saranapultti poikki,nyt purkuun koko keula ja öljypohja jossa saranapultin kiinnityskorvake.

n. viikko edellisestä
Tietokone sekoaa,tehot hukassa,uusi ohjelmointi

viimeaikoina mm. voimansiirron antureita 700 ekee,irtilähteviä takalasin saranoita........

Muuta ei oo sitte sattunutkaa.
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: kylmis - 04.11.11 - klo:20:13
Ihmeen rauhallisesti pystyt moiset vastoinkäymiset vastaanottamaan. Mulla olisi kyllä käämi ja hiat palaneet aivan täysin :)
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: mah - 05.11.11 - klo:15:21
Tälläisistä koneista kokemuksia kaipaillaan, tehoa sais olla vähintään sen 110Hv Kuormaajakone, 80ha viljatilalle. Käytetään myös talvikunnossapidossa. Vai onko ehdottaa muita koneita samasta hintaluokasta tuo Isoin (141 vain tuon tarjouksen vuoksi muuten liian kallis). oltava:ilmastointi, Kuormaaja, vaihteisto jossa pikavaihteita, hydr. suunnanvaihtaja vähintään 3 lohkoa taakse, melutaso on valtrassa miellyttävin alle 70desipeliä joka puoltaa siihen suuntaan, risut ja ruusut. Sekä niitä ehdotuksia.

Jo tyrmättyjä; Jontikka, Massikka.
Kerrotaanpa lyhyesti N 141 Advancen  lyhyt mutta tapahtumarikas historia(vm-08 aj.3600h)
On ollut isoja ja pieniä vikoja riittämiin,seuraavat muistuu mieleen.
-Vesivahinko,jäähdytinnesteet kattoverhoilun läpi hyttiin(Klemmari kiristämättä lämm.laiteen kennossa)
-Anturivika peräöljyn lämpöanturissa,tietokoneelle tieto liian kuumasta öljystä,kulku alkoi katkeilla satunnaisesti.
-Epätarkka polttoaine mittari,tankissa 80l. ainetta jäljellä,kun varoitusvalo syttyy ja mittari näyttää tyhjää.Tästä johtuen käytän kyynärnojan näytöllä olevaa kokonaiskulutus mittaria(nollaus joka tankkauksella),ihan toimiva systeemi,toki näyttö hajonnut kahdesti.
-Sähköohjaus hydrauliika lohkoille.Yksittäisiä lohkoja mykistyi kolmesti,aina vaihdettiin ko. lohkon sähkökaapelit ja viimmeisellä kerralla kaikki.
yhdelle lohkolle on vaihdettu jo toistamiseen kaapelit,edelleen esiintyy satunnaisia häiriöitä,mutta vielä korjaantuvat hydr. uudelleen kuittauksella.Uudesta asti kiusallinen ominaisuus,kuormaajan nosto muutaman sekunnin hidas,kunnes herää normaaliksi(tämäkin satunnaisesti)
-Turbo,imupuolen siivikosta mutteri irti(täystuho).
-Voimansiirto alkoi ääntämään,resonointia ja välyksien kolahtelua.1.katkaisu,pikavaihteelta löytyi rikkinäisä osia,kone palautettiin ja totesin heti
vanhojen äänien olevan tallella.2.katkaisu,vika paikannettiin vetolevyyn kytkimen takana(huonosti suojattu altapäin,2500h ja rakenteet täynnä pölyä).osa vaihdettiin ja töihin taas,nyt totesin koneen pitävän melkoista helinää tyhjäkäynnillä. 3.katkaisu vaihdettiin oikean mallinen vetolevy.

Takuu loppuu.

2 viikkoa myöhemmin....
-Etujousitus hydraulinen jousisylinteri irti yläpäästä,nousi vasten tuulettimen siivikkoa,joka lakkasi pyörimästä,josta johtuen viskokytkin kuumeni ja räjähti,joka taas aiheutti jäähdyttimen täystuhon.Korjauksen yhteydessä ei huomattu että myös tukivarren saranapultti poikki.töihin taas,
mutta ei pitkälle koska traktori oli epävakaa ajaa,todettiin katkennut saranapultti,vaihdettiin ja taas töihin.puolen työpäivän jälkeen traktori epävakaa,jälleen saranapultti poikki,nyt purkuun koko keula ja öljypohja jossa saranapultin kiinnityskorvake.

n. viikko edellisestä
Tietokone sekoaa,tehot hukassa,uusi ohjelmointi

viimeaikoina mm. voimansiirron antureita 700 ekee,irtilähteviä takalasin saranoita........

Muuta ei oo sitte sattunutkaa.
Vähän samoja vikoja -07 121 advancessa, 3600 h ajettu. Tuo hydrauliikan sähköistys on juuri sieltä missä se onkin, takapuolessa. Vanhemmissa ännissä ei etujousituksen takapään tapit kestä kuormaajakäyttöä. Nykymalleissa onkin jo kahdet korvakkeet. Meillä on melkopitkälti selvitty noilla pikkuvioilla... :'(
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: winha35 - 05.11.11 - klo:18:58
Tuohon melutasoon kyllä haluaisin vähän puuttua. Valtrassa mielestäni suhteettoman kova melutaso verrattuna esim. näihin omiin nyykkäreihin, vaikka tuo oma NH:n vertailukoko onkin jo vuodelta -03. Tämän saman kommentin totesi itse Valtumies, joka koneen omistaa.  Pääteltiin tämän johtuvan pääasiassa siitä, että ympäripyörivä penkki tarvitsee lisää tilaa ohjaamosta, jolloin renkaan ja hyvin välinen äänenvaimennus kärsii asiasta?

Samaa mieltä Valtran melutasosta. Numeroiden mukaan hyvinkin hiljainen, mutta omassa n141 tulee mielellään käytettyä korvasuojia. Ehdottomasti meluisampi hytti kuin JD:ssä. Muihin en voi verrata kun en omista. Mutta tosiaan 3000h kokemuksella en lähde kehumaan valtraa hiljaiseksi.

Muuten oma N on pelannut ihan ok. Vikakoodeja joskus vilkuttelee mutta kerran on täytynyt viedä korjaamolle sen takia, eikä sekään mikään iso juttu ollut. Ihan perus varma kone, mutta ei mikään ergonomian huippu. Ja mieti vielä sitä meluasiaa ja vertaa rauhassa muihin merkkeihin ajamalla, älä numeroista.

No voi helvetti!!!  Massikassa ei oo tarvinnu kuulosuojaimia sitte -70 luvun jälkeen.. Oisko hivenen parannettavaa jos vielä uusissa koneissa luurit tarvii.
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: rene-rane - 05.11.11 - klo:22:13
Onko noissa isoissa ännissä iso ero isojen T-Mallien melutasoon ?  ??? T182V tullut ajeltua 20h ja sitten T151,T171 Hitech kanssa sellanen 100h
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: SAS - 05.11.11 - klo:22:16
N 111 Ecopower hi hiljaista voimaa ,miksi mouruttaa kun sama tyo tulee tehtyä pienemillä kierroksilla.
Polttoaineen kulutus 15% pienempi kuin normaalimallissa.
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: nänninnyplääjä - 05.11.11 - klo:22:22
voi herrajee, poijun painoksi tommoset..
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: pappavolovo - 05.11.11 - klo:23:02
[
Deutzin kanssa on päässy kyl tosi helpolla, toki ei oo mikään profiline malli, mut ei oo niissäkään mun kuullen mitää erikoosta ollu, vaikka on sähkölohkot ;D

Eli 06-vuoden agrotron 150... uudesta asti ollu meillä, ekan vuoden aikana olleet pienet itseä häiritsevät tekijät, suunnanvaihtajan kalibrointi (lievennettiin) ottamista ku se nykäisi aika kovaa suuntaa vaihtaessa, nostolaitteen kalibrointi ku oli niin herkkä, ja sitten viat, pakoputki poikkesi suojaverkon sisältä, takuuseen uusi tilalle, ja vanha korjattiin heti ku havaittiin et se on murtunut alapäästä, ku se heiluu, suojaverkko popniiteistä irti ja pienet latta raudan palat vielä tueksi hitsaten putken kylkeen murtumakohtaan joka hitsattiin ja vähä maalia päälle ja suojaverkko poppareilla takasi kiinni. Ja uusi takuuseen tullut pakoputki odottaa sitten (joskus) jos tarvii asennusta pajan hyllyllä ;D Kulut noissa onkelmissa periaatteessa 0 euroa. Ku oli takuu aikaa näillä tapahtumilla. Ja sitten lastua kehiin, 160 hv vakiona ja 40hv pantiin lisää niin alkoi moottori vetämään ;D

Sitten saaki mennä jo 2010 vuoteen saakka jolloin piti alkukesästä vaihtaa ilmastoinnin anturi kennoon joka maksoi 60e vaihdettiin itse. Ja sitten 2011 halusin ohjaamo jousitukseen muutosta koska se pohjasi turhan helposti niin ostin mopon tarvike etujouset 2kpl hinta jotain 50e niin kaveriksi noille omille jousille niin sai vähä joustovaraa lisää nyt joustovaraa on 5-6cm ennen topparia ja voin kertoa et tuli saatanan hyvä enää ei pohjaa ja sen tuntee ku koppi joustaa pirun hienosti nyt ;D Ja myös penkkiä on tullut parannettua sivuttais jousituksella, isommilla kyynärnojilla, selkänojan jatkeella ja paremmalla istuin osalla...

Ja vähä monipuolisuutta lisää sauterin etunostolaitteella joka hommatiin n. vuosi sitten ja melkein uudesta asti ollu sähköinen päävirtakytkin!

Et siinähän nuo 2500 tunnin aikana...

Teutsin kanssa pääsin minäkin helpolla kun älysin hävittää sen hyvissä ajoin. ;D
Tuo kopinjousien pohjaanlyönti on murheista pienimmästä päästä vaikka monet tekarit joutuikin uusimaan tuon ominaisuuden takia. ;D
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: zetor8045 - 05.11.11 - klo:23:11
[
Deutzin kanssa on päässy kyl tosi helpolla, toki ei oo mikään profiline malli, mut ei oo niissäkään mun kuullen mitää erikoosta ollu, vaikka on sähkölohkot ;D

Eli 06-vuoden agrotron 150... uudesta asti ollu meillä, ekan vuoden aikana olleet pienet itseä häiritsevät tekijät, suunnanvaihtajan kalibrointi (lievennettiin) ottamista ku se nykäisi aika kovaa suuntaa vaihtaessa, nostolaitteen kalibrointi ku oli niin herkkä, ja sitten viat, pakoputki poikkesi suojaverkon sisältä, takuuseen uusi tilalle, ja vanha korjattiin heti ku havaittiin et se on murtunut alapäästä, ku se heiluu, suojaverkko popniiteistä irti ja pienet latta raudan palat vielä tueksi hitsaten putken kylkeen murtumakohtaan joka hitsattiin ja vähä maalia päälle ja suojaverkko poppareilla takasi kiinni. Ja uusi takuuseen tullut pakoputki odottaa sitten (joskus) jos tarvii asennusta pajan hyllyllä ;D Kulut noissa onkelmissa periaatteessa 0 euroa. Ku oli takuu aikaa näillä tapahtumilla. Ja sitten lastua kehiin, 160 hv vakiona ja 40hv pantiin lisää niin alkoi moottori vetämään ;D

Sitten saaki mennä jo 2010 vuoteen saakka jolloin piti alkukesästä vaihtaa ilmastoinnin anturi kennoon joka maksoi 60e vaihdettiin itse. Ja sitten 2011 halusin ohjaamo jousitukseen muutosta koska se pohjasi turhan helposti niin ostin mopon tarvike etujouset 2kpl hinta jotain 50e niin kaveriksi noille omille jousille niin sai vähä joustovaraa lisää nyt joustovaraa on 5-6cm ennen topparia ja voin kertoa et tuli saatanan hyvä enää ei pohjaa ja sen tuntee ku koppi joustaa pirun hienosti nyt ;D Ja myös penkkiä on tullut parannettua sivuttais jousituksella, isommilla kyynärnojilla, selkänojan jatkeella ja paremmalla istuin osalla...

Ja vähä monipuolisuutta lisää sauterin etunostolaitteella joka hommatiin n. vuosi sitten ja melkein uudesta asti ollu sähköinen päävirtakytkin!

Et siinähän nuo 2500 tunnin aikana...

Teutsin kanssa pääsin minäkin helpolla kun älysin hävittää sen hyvissä ajoin. ;D
Tuo kopinjousien pohjaanlyönti on murheista pienimmästä päästä vaikka monet tekarit joutuikin uusimaan tuon ominaisuuden takia. ;D
Melkein 3000h ja ainoa vika on ollut kääntyvien lokasuojien saranat  ;D  Ja tehottomuus alkujaan... Eikä noissa edeltäjissäkään ole ollut kuin hydraulipumppu vika toisessa (lohko jäänyt päälle vahingossa) ja jousituksen (takuuna) ja nostolaitteenboxi  ;) Päivät ei ole stopanneet kuin rengasrikkoihin... Ehkä hyvää tuuriakin mutta sitä tarvitaankin konehommissa  ;D
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: pappavolovo - 06.11.11 - klo:11:22
[
Deutzin kanssa on päässy kyl tosi helpolla

Teutsin kanssa pääsin minäkin helpolla kun älysin hävittää sen hyvissä ajoin. ;D
Tuo kopinjousien pohjaanlyönti on murheista pienimmästä päästä vaikka monet tekarit joutuikin uusimaan tuon ominaisuuden takia. ;D


Joo ei oo kyl kertaakaan tullu mieleen et pitäis kone hävittää, onkelmien takia ku niitä ei pahemmin ole ollu... eikähän se tuonne 10000 tuntiin tuu ajettua niinku kaikki muutkin deutzit ja sitten uudempaa tilalle ;)

Ei mun mielestä sadantonnin koneessa pitäis kopin jousien pohjata tasaisella asfalttitiellä sellaisella pamahduksella että tuntuu kuin kaikki klasit ois pamahtaneet halki yhtä aikaa. Eka pamaus säikäytti miltei jaskat housuun että tuliko sieltä rekka persiiseen vai mikä se oli. Ei mitään muuta kuin routareikä tiessä minkä juuri ja juuri tuntee henkilöauton rattaan alla. Seuraaviin jysähdyksiin tunnetila olikin sitten paljon levollisempi kun tietoisuus saksalais-italialaisesta laadusta lukuisine heikkouksineen muutenkin oli saavuttanut ymmärryksen tason.
Koskaan ei ole ollut niin paljon harmia kuin tuossa vihreässä raakileessa vaikka on ollut käytössä jos jonkinlaista rotiskoa. Totaalinen pettymys oli tuo lapsellinen uskomus saksalaiseen laatuun.
Esim. melkein kaikki softat persiillään ja huoltomies vain tuumailee jotta sitä maahantuojan omistamaa, koko Suomessa olevaa, yhtä ainutta kaapelia pc:n ja traktorin väliin ei tahdo saada millään kun on niin paljon menossa.
Noo, oppirahat on maksettu ja vastedes ajelen vain ja ainoastaan kotimaisella mahdollisimman karvalakkiversiolla.
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: pappavolovo - 06.11.11 - klo:12:38

Nytte ei kyllä voi ku nauraa, vain jyväskylän itäpuolelle mentäessä korkeussuunnassa ei ole väliä, niin näin voi vain käydä ;D

Sinähän vahingoniloinen veitikka taijat olla? ;D
Tosiasiassa suomen tukialuekartasta selviää kutakuinkin teutsin jälkimarkkinointialueen raja.
B:ltä C:lle siirryttäessä palvelu loppuu kuin muuriin. :(

Soon vissihin tuo jyrmy tarkootettu enempi etelääsen suomen kartanonherrain palaveeluhun. :o
Tääläkin kaks ukkoa pyörittää paikalliskonttuuria omien vilijelyhommiensa sivussa ja tulos on semmukanen. :-\
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: kylmis - 06.11.11 - klo:12:58
Kyllähän niitä yrmyjä tulisi ympäri Suomea, jos olisi päteviä kaupanpitäjiä toimipaikkojen vetäjiksi.
Otsikko: Jörmy
Kirjoitti: pappavolovo - 06.11.11 - klo:13:50
Kyllähän niitä yrmyjä tulisi ympäri Suomea, jos olisi päteviä kaupanpitäjiä toimipaikkojen vetäjiksi.

Oishan niitä kaupanpitäjiä.
Joillakin laaja vakituinen asiakaspiiri valmiina.
Vaan ei tunnu kelpaavan jörmylle. ::)
Toisekseen, kuka kauppias tohtii lähteä tuollaisen firman kelkkaan joka on koko ajan myynnissä parhaiten tarjoavalle?
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: kylmis - 06.11.11 - klo:13:59
Ristiriitaista. Jörmyltä perusteltiin tyhjiötä Itä- ja Pohjois-Suomessa vetäjien puutteella. Tiiä sitten mistä kiikastaa.
Otsikko: lentsikkaa
Kirjoitti: pappavolovo - 06.11.11 - klo:14:04
Ristiriitaista. Jörmyltä perusteltiin tyhjiötä Itä- ja Pohjois-Suomessa vetäjien puutteella. Tiiä sitten mistä kiikastaa.

Pohjoisesta vyöryy jää...eikun lentsikkafirma, siis lentopallopuulaaki, joka myöskin näpertelee maatalouskaupanalalla.
Idästä loppuu maksavat asiakkaat.
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: mikko9b - 06.11.11 - klo:15:40

Nytte ei kyllä voi ku nauraa, vain jyväskylän itäpuolelle mentäessä korkeussuunnassa ei ole väliä, niin näin voi vain käydä ;D


Tääläkin kaks ukkoa pyörittää paikalliskonttuuria omien vilijelyhommiensa sivussa ja tulos on semmukanen. :-\

vissiin enää yksi kun uutta hakevat... :-\
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: pappavolovo - 06.11.11 - klo:17:58

Jos mä oikein muistan niin oisko siitä joku puoli vuotta sitten ku sinä haukuut tai kyseenalaistit deutzia ja kehuut ettei sulla ole sellaista

Ei ollutkaan, enää silloin. Eikä koskaan enää tule olemaan.
Ja se jos mikä on onneksi isäni maalle. ;D
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: sikaniska - 06.11.11 - klo:18:04
vieläkös uuden teutsin ostaneet viedään tutustumaan reeperpaanille 8)
Otsikko: Vs: Jörmy
Kirjoitti: supersammakko - 06.11.11 - klo:20:04
Kyllähän niitä yrmyjä tulisi ympäri Suomea, jos olisi päteviä kaupanpitäjiä toimipaikkojen vetäjiksi.

Oishan niitä kaupanpitäjiä.
Joillakin laaja vakituinen asiakaspiiri valmiina.
Vaan ei tunnu kelpaavan jörmylle. ::)
Toisekseen, kuka kauppias tohtii lähteä tuollaisen firman kelkkaan joka on koko ajan myynnissä parhaiten tarjoavalle?
Kyllä joka kylästä löytyy se kaupanpitäjä, tuottavan myyjän löytäminen on sitten eri juttu...
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: rene-rane - 08.11.11 - klo:19:05
Mikäs massikan malli olis N. 100-160hv ja saako koneeseen etunostolaitetta ja etukuormaajaa samaan aikaan, lähinnä tilalle tarvittaisiin kuormaajakonetta mutta auratessa olisi nostolaitesovitteinen parempi näkyvyyden kannalta kun pihoja ei aurata
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: 3070 E - 08.11.11 - klo:19:10
Mikäs massikan malli olis N. 100-160hv ja saako koneeseen etunostolaitetta ja etukuormaajaa samaan aikaan, lähinnä tilalle tarvittaisiin kuormaajakonetta mutta auratessa olisi nostolaitesovitteinen parempi näkyvyyden kannalta kun pihoja ei aurata

Kaikki mallit paitsi 3600 ja 8600 sarja, saa, käyttömäärästä riippuen valitsemaan Dyna4-DynaVT:n väliltä.
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: rene-rane - 08.11.11 - klo:20:18
Käyttömäärät vaihtelee niin hurjasti, Milloin vain 500h ja milloin 1000h vuoteen, riippuu paljon keleistä ja muista ajoista mitä tulee  :P
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: Aladeen Matafuka - 04.08.14 - klo:08:16
Ännää näkyy olevan melko runsaasti vaihdossa pienillä tunneilla. Onko oikeesti niin huonoja, vai mistä johtuu?
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: Oksa - 04.08.14 - klo:08:26
hyvittävät niin hyvin kun huolloissa käyvät niin halvempi vaihtaa kuin huoltaa, kaveri kerto!                kaiketi noitten tehoissa jotain toivomisen varaa kun isompiin aina menee vaihossa....   huomaa töissä että ennen mikä riitti sata hepoa niin nyt tartteekin jo 120 !
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: Aladeen Matafuka - 04.08.14 - klo:09:31
Huomaako noissa mitä käytönnön eroa töissä, vastaavan tehoseen haitekkiin?(6550 jne.)
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: Terminator II - 04.08.14 - klo:10:01
Jos nykyään tarvii 100 heppasen, niin kannattaa ostaa 150 hevosvoiman traktori. 25% on tehohäviö mootorilta takarenkaille karkeasti uusissa traktoreissa. Loppu 25% on sitten se reservi kun koneita uusitaan, niin ne tuskin on ainakaan pienempiä entisiin nähden.

Voimanottoakselissakin on tehohäiötä n.10% mootorista tapille.
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: Varjo79 - 04.08.14 - klo:10:10
Jos nykyään tarvii 100 heppasen, niin kannattaa ostaa 150 hevosvoiman traktori. 25% on tehohäviö mootorilta takarenkaille karkeasti uusissa traktoreissa. Loppu 25% on sitten se reservi kun koneita uusitaan, niin ne tuskin on ainakaan pienempiä entisiin nähden.

Voimanottoakselissakin on tehohäiötä n.10% mootorista tapille.
Juu tuo on ihan totta. Esim NH ilmoittaa monella eri teho normilla tehon. Eroa on suurimman ja pienimmän välillä noin 40hp. Silti konetta markkinoidaan tuolla max tehoisena. Esim 185hp mutta esitteistä löytyykin yllättän 155hpn teho. Tuo nyt on vain esimerkki jos jotain pilkun panijaa häiritsee muutaman hp ero oikeisiin lukuihin.
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: ilkka - 04.08.14 - klo:10:44
Jos nykyään tarvii 100 heppasen, niin kannattaa ostaa 150 hevosvoiman traktori. 25% on tehohäviö mootorilta takarenkaille karkeasti uusissa traktoreissa. Loppu 25% on sitten se reservi kun koneita uusitaan, niin ne tuskin on ainakaan pienempiä entisiin nähden.

Voimanottoakselissakin on tehohäiötä n.10% mootorista tapille.
Juu tuo on ihan totta. Esim NH ilmoittaa monella eri teho normilla tehon. Eroa on suurimman ja pienimmän välillä noin 40hp. Silti konetta markkinoidaan tuolla max tehoisena. Esim 185hp mutta esitteistä löytyykin yllättän 155hpn teho. Tuo nyt on vain esimerkki jos jotain pilkun panijaa häiritsee muutaman hp ero oikeisiin lukuihin.

esim. NH 6.140  moottoriteho n. 120 hp ja tapista n. 90 hp
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: Varjo79 - 04.08.14 - klo:10:59
Niin juuri tuota meinasin eli mainostetaan 140hp konetta mutta ulos ei tuukkaan oikein häävisti. Eihän tosta ole hukassa kuin 50heppaa ;D
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: ktm87 - 04.08.14 - klo:11:03
Ja teho/paino suhde heikkenee kokoajan o_O
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: Klapikauppias - 04.08.14 - klo:11:08
Mulla on molemmat 6550 ja 101, samoja koneita vie samalla lailla, n-läisessä pikkasen hitaampi vaihteisto, että äestäessä saa käyttää numeroa suurempaa pykälää, mutta nopeusmittari näyttää samaa ja ihan samalta tuntuu perstuntumalla voimatkin.
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: Terminator II - 04.08.14 - klo:11:18
Jos nykyään tarvii 100 heppasen, niin kannattaa ostaa 150 hevosvoiman traktori. 25% on tehohäviö mootorilta takarenkaille karkeasti uusissa traktoreissa. Loppu 25% on sitten se reservi kun koneita uusitaan, niin ne tuskin on ainakaan pienempiä entisiin nähden.

Voimanottoakselissakin on tehohäiötä n.10% mootorista tapille.
Juu tuo on ihan totta. Esim NH ilmoittaa monella eri teho normilla tehon. Eroa on suurimman ja pienimmän välillä noin 40hp. Silti konetta markkinoidaan tuolla max tehoisena. Esim 185hp mutta esitteistä löytyykin yllättän 155hpn teho. Tuo nyt on vain esimerkki jos jotain pilkun panijaa häiritsee muutaman hp ero oikeisiin lukuihin.

esim. NH 6.140  moottoriteho n. 120 hp ja tapista n. 90 hp

Tuo on jo melko karsee hävikki mootorista tapille. JD ja Fendt pääsee Tractor Powerin mitausten mukaan alle 10% ???
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: Jätkä - 04.08.14 - klo:11:44
Niin juuri tuota meinasin eli mainostetaan 140hp konetta mutta ulos ei tuukkaan oikein häävisti. Eihän tosta ole hukassa kuin 50heppaa ;D
Joskus muistan lukeneeni, että tehoja ilmotaessa pitäisi anttaa ne kampiakselin päästä tulevat tehot ja ilman apulaitteitten aiheutamaa hävikkiä. Juttu oli jotenkin noin ja mikälie direktiivin määräys että niin ilmoitetaan.
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: Terminator II - 04.08.14 - klo:15:22
Niin juuri tuota meinasin eli mainostetaan 140hp konetta mutta ulos ei tuukkaan oikein häävisti. Eihän tosta ole hukassa kuin 50heppaa ;D
Joskus muistan lukeneeni, että tehoja ilmotaessa pitäisi anttaa ne kampiakselin päästä tulevat tehot ja ilman apulaitteitten aiheutamaa hävikkiä. Juttu oli jotenkin noin ja mikälie direktiivin määräys että niin ilmoitetaan.

Taitaa olla vähän maa kohtainen juttu tuo tehojen ilmoittelu. Saksassa taidetaan ilmoittaa ulosottoakselin päästä mitä lähtee ja jenkkilässä ilmoitetaan vetoteho.
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: BACKSPACE - 04.08.14 - klo:15:28
Mulla on sellainen olo, että olen ajanut >100 tuntia N111:llä ja mielestäni se on ihan hämmentävän hyvä traktori.

Mä luulen että se on tuollainen, ei ole tullut keulalta tarkastettua mitä siinä lukee.
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: Varjo79 - 04.08.14 - klo:15:51
Mulla on sellainen olo, että olen ajanut >100 tuntia N111:llä ja mielestäni se on ihan hämmentävän hyvä traktori.

Mä luulen että se on tuollainen, ei ole tullut keulalta tarkastettua mitä siinä lukee.
On neet näppäriä vehkeitä ajellu just tommosella n111sellä ja sitte n143sella ainakin käsittääksini oli 3sarjaa tuo isompi. Veti aika maukkaasti kyllä 4koneeksi. Tosin olihan tuo ohjelmoitu noin 180hp. Keulimaan tuo pyrki maansiirokärryn edessä kun oikein komensi. Muuten kyllä näppärä vehje.
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: Jätkä - 04.08.14 - klo:16:26
Niin juuri tuota meinasin eli mainostetaan 140hp konetta mutta ulos ei tuukkaan oikein häävisti. Eihän tosta ole hukassa kuin 50heppaa ;D
Joskus muistan lukeneeni, että tehoja ilmotaessa pitäisi anttaa ne kampiakselin päästä tulevat tehot ja ilman apulaitteitten aiheutamaa hävikkiä. Juttu oli jotenkin noin ja mikälie direktiivin määräys että niin ilmoitetaan.

Taitaa olla vähän maa kohtainen juttu tuo tehojen ilmoittelu. Saksassa taidetaan ilmoittaa ulosottoakselin päästä mitä lähtee ja jenkkilässä ilmoitetaan vetoteho.
http://kaytannonmaamies.fi/wp-content/uploads/2014/04/Isottelua.pdf (http://kaytannonmaamies.fi/wp-content/uploads/2014/04/Isottelua.pdf)
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: Terminator II - 04.08.14 - klo:18:44
Niin juuri tuota meinasin eli mainostetaan 140hp konetta mutta ulos ei tuukkaan oikein häävisti. Eihän tosta ole hukassa kuin 50heppaa ;D
Joskus muistan lukeneeni, että tehoja ilmotaessa pitäisi anttaa ne kampiakselin päästä tulevat tehot ja ilman apulaitteitten aiheutamaa hävikkiä. Juttu oli jotenkin noin ja mikälie direktiivin määräys että niin ilmoitetaan.

Taitaa olla vähän maa kohtainen juttu tuo tehojen ilmoittelu. Saksassa taidetaan ilmoittaa ulosottoakselin päästä mitä lähtee ja jenkkilässä ilmoitetaan vetoteho.
http://kaytannonmaamies.fi/wp-content/uploads/2014/04/Isottelua.pdf (http://kaytannonmaamies.fi/wp-content/uploads/2014/04/Isottelua.pdf)

Osoitti tuo lehti juttu sen tosiasiaksi ettei pirukaan ota selvää siitä mikä on traktorin teho!

Sulle voidaan myydä 150 heppanen traktori laillisesti vaikka ilman "viritämistä et todelisuudessa saa ikinä siitä 150 hevosvoimaa irti!
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: SAS - 04.08.14 - klo:19:33
Vääntömomentti on tärkeä esim. n 111 ecopower vääntö 1000 rim/520 ja 1500 rim 580
nämäluvut kertovat että on koko luokkansa sitkein puurtaja ja kuten tuosta lehtijutusta kävi ilmi tollon käsissä tälläinenkin tehokas puurtaja voi olla voimaton. ;D
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: Varjo79 - 04.08.14 - klo:20:27
Niih tuo teho ja sen normit. Itte tykkäisin kyllä semmosesta moottorista jossa teho ja vääntö nousisivat tappikierroksille asti. Ei sillä etteikö sitä momenttia saisi olla jo jostain 1000rpm paikkeilla vaikka 1000nm kunhan olis sitte siellä 2400rpm paikkeilla 2400nm ;D Joo kovalla laatikolla oleva traktori missä paras rutistus on noin1800rpm. Niin ei jaksa tiellä kulkea sitä  reilua 50kmh koska tuo saavutetaan vasta noin 2300rpm kohdalla. Samoin kun 1000kierroksen ulosotto vaatii noin 2100rpm niin ulosoton kierrokset laskee liikaa kun moottori vastaa parhaiten siinä 1600-1800 välillä >:( Ja sitten on torvi tukossa ja kuski räjähdyspisteessä >:( joten olenkin päättänyt ostaa noin 50kw isomman mitä ajateltu tehontarve on 8) Toki sivistyneemmillä voimansiirroilla ei moisia propleemia ole ainakaan yhtä merkityksellisesti. Mutta minä en pidäkkään sivistyneestä vaan prutaalin alkukantaisesta ;)
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: arzyboy - 04.08.14 - klo:20:27
Kyllä moottoreiden hevoset muuttui kylmäverisiksi siinä vaiheessa kun mittausstandardia muutettiin. Konedatassa on onneksi ilmoitettu millä standardilla tehot on ilmoitettu. Eri asia on sitten vielä paljonko tehoa jää voimansiirtoon... Paljon mehua ja pieniä hammasrattaita niin tehohukka on varmistettu :)
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: ijasja2 - 04.08.14 - klo:20:58
Vääntömomentti on tärkeä esim. n 111 ecopower vääntö 1000 rim/520 ja 1500 rim 580
nämäluvut kertovat että on koko luokkansa sitkein puurtaja ja kuten tuosta lehtijutusta kävi ilmi tollon käsissä tälläinenkin tehokas puurtaja voi olla voimaton. ;D

Oiskohan jotain mätää noissa luvuissa, yli 91kw 1500 kierroksella ja kone myydään 80 kilowattisena ::) Ihmetellyt aiemminkin tuossa sassin sepostusta ja totuus löytyi netistä, 1200rpm ja 580nm... Pudottaa tehoa lähemmäksi oikeaa, laakeaa käppyrää. Toki tuokin ISOtehoa...

Mulla autossa noin 700nm reilussa 1500 kierroksessa ja jatkuu samana kahteen ja puoleen tonniin, eikö tuollainen olisi vielä maukkaampi tuollaiseen kikottimeen. On vielä pienempi moottorikin, jos kerran väännöllä suurin merkitys :P
Otsikko: Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Kirjoitti: Oksa - 04.08.14 - klo:21:06
ja nykyisissä autoissa iha hirmutehoja!  jossain volvossakin 186 hepoa ja ylikin ja melko samanpainonen kuin vanha 242 jossa sitten tais olla se 70 kipposta.    mihin liet noilla tehoilla oikein pyritään mutta en oikein jaksa ymmärtää....