Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Sekator - 31.10.11 - klo:21:45
-
Mikäs malli tuo on? on halvempi lähtöhinnaltaan kun 6080pce? Mitä siitä on riisuttu? Traktorikuume ei ota heltiäkseen enään lainkaan...pumasta tarjous mutta aloin kattoon hollantereiden hintoja kanssa niin nehän on kautta linjan halvempia kuin caset...täytyypä ottaa tarjous noistakin...nyt täytyy katsoa kaikki merkit läpi ;D
-
T sarjan valtra vaan suosiolla ;)
-
T sarjan valtra vaan suosiolla ;)
Varmaan ihan hyvä kone mutta on se jollainlailla niin aneeminen, hyttikin on pirun vanhanaikainen vrt muihin merkkeihin...mutta kai se silti hyvä kone on...
-
sieltä nykyaikaisesta sähköhelvettikopista onkin kiva alkaa hakemaan vikaa ;D
-
Taitaa olla se normi pc malli mekaanisella hydraulikalla ja siinä ei ole sitä sidewinder käsinojaa?
-
Ittellä moinen rompe ollu muutaman vuoden ja se pce malli on vaan merkki tosiaan siitä, että vähän on noita erotiikka-osion namiskoita lisätty. Ihan niinku JTJ tuossa arveli. Nuo 6080 ja 6090 on nyt jo kalliimpia kun nämä pienimmät 7-tonnarit varmaankii niitten isomman kysynnän takia. Laikoja paskojahan nämä seiskatonniset onkii, jos ei motin ohjausyksiköllä käydä tietsikan kanssa. Nyt jos valita pitäis, niin ehottomasti tuommonen iso 6-tonnari kun tämä 7-tonninen.
-
Ittellä moinen rompe ollu muutaman vuoden ja se pce malli on vaan merkki tosiaan siitä, että vähän on noita erotiikka-osion namiskoita lisätty. Ihan niinku JTJ tuossa arveli. Nuo 6080 ja 6090 on nyt jo kalliimpia kun nämä pienimmät 7-tonnarit varmaankii niitten isomman kysynnän takia. Laikoja paskojahan nämä seiskatonniset onkii, jos ei motin ohjausyksiköllä käydä tietsikan kanssa. Nyt jos valita pitäis, niin ehottomasti tuommonen iso 6-tonnari kun tämä 7-tonninen.
eikös nuo 7-tonniset oo +200hv, nekö on vielä sielläki laiskoja.. ::) ::)
-
eikös nuo 7-tonniset oo +200hv, nekö on vielä sielläki laiskoja.. ::) ::)
Nuo PC ja RC vaihteistot syö tehoa aika paljon.
-
Ite oon kans miettinyt tuommoista Nyykkää.
Hyvää:
- Mukava ja hiljainen ohjaamo, verrattuna tuohon Valtran 20 vuotta vanhaan hökötykseen
- vaihteistoa lukuunottamatta mekaanista perustekniikka. ei tarvitse seikkailla tietokoneen valikoissa
- voimansiirto kestää suurenkin tehonlisäyksen
Huonoa:
- aika isoraaminen ja raskas
- vaihteisto syö tehoa, varsinkin siirtoajossa
-
Juu 6090 on liki 1,5 tonnia kevyempi kuin 7030 ja liki samat hepat. Mutta 6090 koneen tehon lisäystä en suosittele koska kevyemmin tehty. Itse noista valitsin 7030 ja piristäisin sen 7040 tehoihin sama kampe niin sisältä kuin ulkoa.. Keväällä ajelin 7030 auto commandilla. Mielestäni siirtoa ajossa pirteämpi kuin nuo pc laatikot.
-
onkohan tuo 7000 sarja paljo kankiee ku isot 6000laaset,olis ulkomailla vain aika edukkaita..
-
Ittellä moinen rompe ollu muutaman vuoden ja se pce malli on vaan merkki tosiaan siitä, että vähän on noita erotiikka-osion namiskoita lisätty. Ihan niinku JTJ tuossa arveli. Nuo 6080 ja 6090 on nyt jo kalliimpia kun nämä pienimmät 7-tonnarit varmaankii niitten isomman kysynnän takia. Laikoja paskojahan nämä seiskatonniset onkii, jos ei motin ohjausyksiköllä käydä tietsikan kanssa. Nyt jos valita pitäis, niin ehottomasti tuommonen iso 6-tonnari kun tämä 7-tonninen.
eikös nuo 7-tonniset oo +200hv, nekö on vielä sielläki laiskoja.. ::) ::)
No siis vakiona ovat. Nimenomaan tuon teho/painosuhteensa takia. Ittellä on otettu tuosta se 7050 tehot kanssa pellolle, koskapa kaikki palikat on samat kuin tuossa pienemmässäkii, vaikka toisin joku voisi väittää. Tämän nimittäin varmistin just huoltomieheltä muutama päivä sitte. Askin paineita vois ehkä lisätä vähän sen mukaan, muuten toiminta hyvin samanlainen mallien välillä.
Mitä tulee koneen ketteryyteen, niin ei paljoa häpeä pienemmilleen. Isoilla munkeilla tietty vähän rajottaa, muttapa nuita kääntökulman rajottavia tappeja kun vähän ruuvaa piukeemmalle, niin kääntyy komiasti. Tietty jos tuo SS akseli, niin ei kait tuossa kilpailijoita tarvii ees samalle viivalle ketteryyden kanssa laittaa.
Oman koneen kohdalla mietittiin tuota kääntyvyyttä ja sen kankeutta alkuun kun kone tuli, mutta etusorkat kun heitti valsseineen toisinpäin, niin jopa alko kääntyvyyttä tulemaan.
-
Kuten aiemmin kerroin isot 6000 tonniset on tehty keveämmästä tarpeista kuin 7000 set, mikä tarkoittaa sitä että ne on suunnattu vähän vetovoimaa tarvittaviin töihin joissa tarvitaan suurta ulosoton tehoa.
6000 akseli väli on lyhyempi kuin 7000 siinä suurimmat erot noiden välillä.
Mistä johtuu että 7050 on 200 kiloa painavempi kuin 7030?. Eikös muuten ole samasta koneesta kyse?
-
Itellä 6080pc ja tykkään!
Painava värkki,etukuormaajan kanssa tankki täynnä yli 8ton.
Voimmaa saa saman mitä 7tonnisista ja näyttää kestävän.
-
Täs on tutulla nevalla 6080 250hv tumpista. Ollu kaks kesää palakonee ja vankkurin eessä eikä miinkäälaisia ongelmia. Ei edes lämpiämistä, toisin ku Valtra risoissa ku niitä virittää...
:P
-
Ei edes lämpiämistä, toisin ku Valtra risoissa ku niitä virittää...
:P
Onks tää juttu käännetty nyt toisin päin, yhteen aikaan ainakin puhuttiin TM:ien lämpenemisongelmista??
-
Kuten aiemmin kerroin isot 6000 tonniset on tehty keveämmästä tarpeista kuin 7000 set, mikä tarkoittaa sitä että ne on suunnattu vähän vetovoimaa tarvittaviin töihin joissa tarvitaan suurta ulosoton tehoa.
6000 akseli väli on lyhyempi kuin 7000 siinä suurimmat erot noiden välillä.
Mistä johtuu että 7050 on 200 kiloa painavempi kuin 7030?. Eikös muuten ole samasta koneesta kyse?
Tuota mallienvälistä eroa minäkin juuri kyselin huoltomieheltä, kun täällä kerran Adamin kanssa vähän siitä väiteltiin, jotta onko noissa sitten isompia jäähdytinlaitteistoja ja muita oheistarpeita, vaan kun ei kuulema ole. Tiedä häntä sitten, mutta jos en niihin ammattihuoltomiähiin pysty tässä luottamaan, niin jätän kokonaan miettimättä asian. :)
-
Ei edes lämpiämistä, toisin ku Valtra risoissa ku niitä virittää...
:P
Onks tää juttu käännetty nyt toisin päin, yhteen aikaan ainakin puhuttiin TM:ien lämpenemisongelmista??
Katos valtran risojenkin lämpöongelmat kun heitti porin ja voimaa.comin ohjelmat vidduun ja laittoi älteeärrän ohjelman samoilla tehoilla :o
-
Ok-
muistin että 7030 saa tavallisilla normaalin näköisillä vetoakseleilla oisko sittenkin noissa malleissa vähän kevyemmät raudat sisällä. amerika perällä varmasti samat hilut sisällä. noita kun näkyy liikkuvan molemmilla akseliloilla. Ei edes lämpiämistä, toisin ku Valtra risoissa ku niitä virittää...
:P
Onks tää juttu käännetty nyt toisin päin, yhteen aikaan ainakin puhuttiin TM:ien lämpenemisongelmista??
Ei sitä asiaa ole käännetty asia vaan on niin. Toissa kesän helteillä 33 celsiusta ajoivat palaa ylös 24h/vrk. verrokit. 6080 nh ja t 191 valtionmetallin tuote. nh.ssa ei mitään lämpö ongelmia moottori kuin ohjaamo puolellakaan. valtukuskit joutuivat seisottamaan konetta kun moottorin lämmöt nousi jatkuvasti ylös yksinkertaisesti jäähdytys kapasiteetti loppui kesken.
-
Ok-
muistin että 7030 saa tavallisilla normaalin näköisillä vetoakseleilla oisko sittenkin noissa malleissa vähän kevyemmät raudat sisällä. amerika perällä varmasti samat hilut sisällä. noita kun näkyy liikkuvan molemmilla akseliloilla.
Saakin normiakseleilla, mutta sillä että onko siinä säädettävä raideleveys vai ei, ei ole perän tai laatikon järeyden kanssa mitään tekemistä. Säätötumpit saa halutessaan moneenkin traktoriin lisävarustelistalta.
Ei oo tietoa mahd. 7030-7050 järeyseroista (7070 kyllä jo osittain eri kamaa), mutta vanhoihin 175-190 Temmeihin noi laatikot ja perät pohjaa. Jotkut hammaspyörien kantopinnat on leveämpiä kuin vanhoissa mutta ennen kaikkea jäähdytystä on parannettu paljon vanhoihin verrattuna, jotka on tunnettuja nostamaan lämpöjä.
PC-laatikothan ei TM-sarjassa kovin paljon toisistaan poikenneet mekaanisesti 120-190, joten sikäli vois ajatella, että noi lyhyemmätkin jonkunlaista piristystä kestää ainakin PC:nä.
Jännä sinänsä, että vasta T6090 korvasi vanhan TM165:n "välimallina" pyörätehon osalta. 165:han oli myöhempää 155:ttä joltain osin järeämpi. Liekö uusissa sitten T6080/T7.200 nostettu palikoiltaan vanhan 165 Temmin tasolle, mene ja tiedä.
-
Ok-
muistin että 7030 saa tavallisilla normaalin näköisillä vetoakseleilla oisko sittenkin noissa malleissa vähän kevyemmät raudat sisällä. amerika perällä varmasti samat hilut sisällä. noita kun näkyy liikkuvan molemmilla akseliloilla. Ei edes lämpiämistä, toisin ku Valtra risoissa ku niitä virittää...
:P
Onks tää juttu käännetty nyt toisin päin, yhteen aikaan ainakin puhuttiin TM:ien lämpenemisongelmista??
Ei sitä asiaa ole käännetty asia vaan on niin. Toissa kesän helteillä 33 celsiusta ajoivat palaa ylös 24h/vrk. verrokit. 6080 nh ja t 191 valtionmetallin tuote. nh.ssa ei mitään lämpö ongelmia moottori kuin ohjaamo puolellakaan. valtukuskit joutuivat seisottamaan konetta kun moottorin lämmöt nousi jatkuvasti ylös yksinkertaisesti jäähdytys kapasiteetti loppui kesken.
TeeÄmmäläisissä havaittu ajoittoin öljyjen ylikuumenemista.
-
Kuulemma 6080:stä ylöspäin perän sisällön pitäisi vastata TM165:sta järeydeltään.
-
TM sarjan lämpeeminen tietyn vuosimallin jälkeen (jota en muista) johtuu pumpun ajoituksesta joka on päin *****a tehtaalta tulles säädetty. ja yllättäen päästöjen takia. Tämäkin asia on käytännössä koettu ja nähty sekä todettu todeksi.
Valtroissahan kaiketi "välijäähdyttimet" on näiden virityspajavelhojen mukaan ollu enemmänki ilmankuumentimia, niistä lämpiäminen. Nyt ymmärtääkseni valluissa on jo kahtena vuonna ollu eri valmistaja coolereissa ja hyötysuhde on parantunut. Tiedä häntä pitääkö paikkansa...
-
Ok-
muistin että 7030 saa tavallisilla normaalin näköisillä vetoakseleilla oisko sittenkin noissa malleissa vähän kevyemmät raudat sisällä. amerika perällä varmasti samat hilut sisällä. noita kun näkyy liikkuvan molemmilla akseliloilla. Ei edes lämpiämistä, toisin ku Valtra risoissa ku niitä virittää...
:P
Onks tää juttu käännetty nyt toisin päin, yhteen aikaan ainakin puhuttiin TM:ien lämpenemisongelmista??
Ei sitä asiaa ole käännetty asia vaan on niin. Toissa kesän helteillä 33 celsiusta ajoivat palaa ylös 24h/vrk. verrokit. 6080 nh ja t 191 valtionmetallin tuote. nh.ssa ei mitään lämpö ongelmia moottori kuin ohjaamo puolellakaan. valtukuskit joutuivat seisottamaan konetta kun moottorin lämmöt nousi jatkuvasti ylös yksinkertaisesti jäähdytys kapasiteetti loppui kesken.
Joo itte todennu saman asian. Ainut poikkeus valluissa 8400
-
Mega-sarja viä jotenki toimikin. 8400 ja 8750 ite noin pari tuhatta tuntia moisilla kamppeilla nevalla ajaneena. Olivat rautasia pelejä. Varsinki 8750 pikkuse piristettynä. Jyrsinkarheeja meni ku tyhjää vaan. T-sarja ku tuli niin sen jäläkeen en ole vallluja pitäny minään. Enkä ole tiettävästi ainut..
-
Mega-sarja viä jotenki toimikin. 8400 ja 8750 ite noin pari tuhatta tuntia moisilla kamppeilla nevalla ajaneena. Olivat rautasia pelejä. Varsinki 8750 pikkuse piristettynä. Jyrsinkarheeja meni ku tyhjää vaan. T-sarja ku tuli niin sen jäläkeen en ole vallluja pitäny minään. Enkä ole tiettävästi ainut..
juu paljon on T valtuja vaihtunut täälläkin muihin merkkeihin.
-
sieltä nykyaikaisesta sähköhelvettikopista onkin kiva alkaa hakemaan vikaa ;D
Valmetti kuskit ei oo vielä kuullukkaan erotiikasta saati kunnon hydrauliikasta ;D ;D ;D
-
Ite oon kans miettinyt tuommoista Nyykkää.
Hyvää:
- Mukava ja hiljainen ohjaamo, verrattuna tuohon Valtran 20 vuotta vanhaan hökötykseen
- vaihteistoa lukuunottamatta mekaanista perustekniikka. ei tarvitse seikkailla tietokoneen valikoissa
- voimansiirto kestää suurenkin tehonlisäyksen
Huonoa:
- aika isoraaminen ja raskas
- vaihteisto syö tehoa, varsinkin siirtoajossa
***täh? mä ku ajoin tommosta pienempää portaatonta niin mun korviin se koppi oli paljon meluisampi kuin esimerkiksi oma t151a.
laatikko piti uskomatonta jollotusta ja ulinaa. isompi raaminen portaaton case viimetalvena oli huomattavasti hiljaisempi.
---------------------
tuo lämpenemis ongelma on t sarjan ominaisuus. siis jos kone on viritetty. vanhat 8000srj koneet ei lämpiä. mekaaninen pumppu ja koskeampi syyläri syynä. etenkin se syylärin korkeus ja maskin toimivuus hyvä. viimekesänä ei ollu hakkurikäytös lämpöongelmaa 8950/325hv voimanotosta.
nämä tupperware valtrat lämpenee paljo pienemmillä tehoilla punaselle...
-
Ei edes lämpiämistä, toisin ku Valtra risoissa ku niitä virittää...
:P
Onks tää juttu käännetty nyt toisin päin, yhteen aikaan ainakin puhuttiin TM:ien lämpenemisongelmista??
Katos valtran risojenkin lämpöongelmat kun heitti porin ja voimaa.comin ohjelmat vidduun ja laittoi älteeärrän ohjelman samoilla tehoilla :o
Ei vain saanu tuo älteeärrä nyykkäriin tehoja.
Laskun kyllä osas kirjottaa ja itte lämpes kun kuuli että muut sai virityksen onnistumaan!
-
Kaikista nyykkäreistä on laatikko avattu alle 4000 tunnin se siitä kestävyydestä.Silti kannattaa aina ostaa ulkomailla tehtyjä koneita koska nyykkärin tehtaalla on työntekijät lupautuneet aina syömään Suomalaista ruokaa. ;D
-
Kaikista nyykkäreistä on laatikko avattu alle 4000 tunnin se siitä kestävyydestä.Silti kannattaa aina ostaa ulkomailla tehtyjä koneita koska nyykkärin tehtaalla on työntekijät lupautuneet aina syömään Suomalaista ruokaa. ;D
Jaa ei minun tm190 ollu.
-
+8000h ja vielä ei oo tarvinnu laatikkoa ja perää avata,kop kop..
-
4 vuoteen liki 5000h ja noin 40000km eikä oo perää tai laatikkoa tarvinnu avata.
-
Kaikista nyykkäreistä on laatikko avattu alle 4000 tunnin se siitä kestävyydestä.Silti kannattaa aina ostaa ulkomailla tehtyjä koneita koska nyykkärin tehtaalla on työntekijät lupautuneet aina syömään Suomalaista ruokaa. ;D
Jaa ei minun tm190 ollu.
eikä oo minunkaan
-
Kaikista nyykkäreistä on laatikko avattu alle 4000 tunnin se siitä kestävyydestä.Silti kannattaa aina ostaa ulkomailla tehtyjä koneita koska nyykkärin tehtaalla on työntekijät lupautuneet aina syömään Suomalaista ruokaa. ;D
Jaa ei minun tm190 ollu.
eikä oo minunkaan
tm125 +4000h ja neitsyt.. :o
-
Valtra T151 ja neitsyys menee kohta :D
-
Valtra T151 ja neitsyys menee kohta :D
Hyi, meinaat sitä sitten alkaa laittelemaan :o Ei mitään muuta kotimaista 36 asteista nisäkästä olis?
-
Valtra T151 ja neitsyys menee kohta :D
Hyi, meinaat sitä sitten alkaa laittelemaan :o Ei mitään muuta kotimaista 36 asteista nisäkästä olis?
Koira ???