Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Maalaispoika - 11.10.11 - klo:18:36

Otsikko: Dyna-VT
Kirjoitti: Maalaispoika - 11.10.11 - klo:18:36
Tänään kävi urakoitsija ajamassa muutaman kuorman lietettä 7495 Fergulla ja pitihän sitä kyytissäkin istua. Kyllähän portaaton on mukava ajaa merkistä riippumatta, mutta miksi Dyna-VT täytyy pysäyttää ennen kuin voi vaihtaa tiealueelta peltoalueelle?  ??? Ei autopowerissa vain tartte.  ;D
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: hvinnamo - 11.10.11 - klo:18:39
 Ei kait sitä tartte välttämättä pysäyttää , ainakaan Fendtissä, mutta jotenkin tuntuu että parempi se on pysäyttää. Ei siitä ainakaan vahinkoa ole...
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: Karju - 11.10.11 - klo:18:43
Eipä tuosta varmaankaan vahinkoa mutta jotenki se luonnikkaasti tulee hoideltua "pellolle,pois" :)
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: Timppa - 11.10.11 - klo:18:47
 Ei autopowerissa vain tartte. 

***Ei tarttekaan koska se on aina verstaalla leviänä odottamassa uutta vaihtelootaa.  ;D
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: hvinnamo - 11.10.11 - klo:18:55
Ei autopowerissa vain tartte. 

***Ei tarttekaan koska se on aina verstaalla leviänä odottamassa uutta vaihtelootaa.  ;D

 Tai sitten se on madellut itsekseen verstaan seinään, kun ei onneton osaa pysähtyä ilman jarrua.

 Autopower isännälle kostaa , jos luulee että pysähtyy kun jalan nostaa! (Kälviä 2003)
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: JoHaRa - 11.10.11 - klo:19:18
Ei autopowerissa vain tartte. 

***Ei tarttekaan koska se on aina verstaalla leviänä odottamassa uutta vaihtelootaa.  ;D

 Tai sitten se on madellut itsekseen verstaan seinään, kun ei onneton osaa pysähtyä ilman jarrua.

 Autopower isännälle kostaa , jos luulee että pysähtyy kun jalan nostaa! (Kälviä 2003)

Eli homma on vähän kuin keskeytetty yhdyntä ehkäisykeinona  :D
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: Konemies - 11.10.11 - klo:20:26
Vanhemmat pitää "ohjeiden" mukaan pysäyttää aluevaihdon ajaksi vaikka vaihtavat muutenkin. Uudempia, ainakaan dtm ei tarvi stopata..
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: Maalaispoika - 11.10.11 - klo:20:28
Ei autopowerissa vain tartte. 

***Ei tarttekaan koska se on aina verstaalla leviänä odottamassa uutta vaihtelootaa.  ;D

 Tai sitten se on madellut itsekseen verstaan seinään, kun ei onneton osaa pysähtyä ilman jarrua.

 Autopower isännälle kostaa , jos luulee että pysähtyy kun jalan nostaa! (Kälviä 2003)

Eikö se ole niin loogisintakin, että vauhti hidastuu, kun nostaa jalan kaasulta. Jarrulla sitä muillakin kulkuneuvoilla pysähdytään. Vai hä?
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: sirkussonni - 11.10.11 - klo:20:30
Vanhemmat pitää "ohjeiden" mukaan pysäyttää aluevaihdon ajaksi vaikka vaihtavat muutenkin. Uudempia, ainakaan dtm ei tarvi stopata..

No jos ei aivan pysäyttää tarvii, mutta yli 3 km/h vauhdissa se ei aluetta vaihda, siitä pitää tinapoksi huolen. Ei ainakaan mun -04 malli. Se sitten onkin ainoa asia mikä hiukan harmittaa.
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: sirkussonni - 11.10.11 - klo:20:32
Ei autopowerissa vain tartte. 

***Ei tarttekaan koska se on aina verstaalla leviänä odottamassa uutta vaihtelootaa.  ;D

 Tai sitten se on madellut itsekseen verstaan seinään, kun ei onneton osaa pysähtyä ilman jarrua.

 Autopower isännälle kostaa , jos luulee että pysähtyy kun jalan nostaa! (Kälviä 2003)

Eikö se ole niin loogisintakin, että vauhti hidastuu, kun nostaa jalan kaasulta. Jarrulla sitä muillakin kulkuneuvoilla pysähdytään. Vai hä?

Se vaan on esim. paalauksessa hiukan kiva, kun ei tarvii jalkaa nostaa jarrulle koko päivänä, tulis siinä muutamillekin yli 700 jarrunpainallusta päivän aikaan ylimääräistä...
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: Konemies - 11.10.11 - klo:20:34
Se sama poxi näkyy uusissakin estävän vaihdon jos on kylmät öljyt. Pikku matkan jälkeen alue vaihtuu sitte vauhdissa.
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: realisti - 11.10.11 - klo:20:35
Ei meidän DTM versiossa tartte stopata, alle 30km/h kun on vaan vauhti.



Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: Timppa - 11.10.11 - klo:20:36
Se sama poxi näkyy uusissakin estävän vaihdon jos on kylmät öljyt. Pikku matkan jälkeen alue vaihtuu sitte vauhdissa.

Onko tuo ominaisuus hyvä vai huono jonnumiehen mielestä?
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: Ojala - 11.10.11 - klo:20:38
Ei autopowerissa vain tartte. 

***Ei tarttekaan koska se on aina verstaalla leviänä odottamassa uutta vaihtelootaa.  ;D

 Tai sitten se on madellut itsekseen verstaan seinään, kun ei onneton osaa pysähtyä ilman jarrua.

 Autopower isännälle kostaa , jos luulee että pysähtyy kun jalan nostaa! (Kälviä 2003)

Eli homma on vähän kuin keskeytetty yhdyntä ehkäisykeinona  :D

Vaikka perääntyy niin silti pruutaa loppuun asti  ;D
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: zetor8045 - 11.10.11 - klo:20:53
Ei autopowerissa vain tartte. 

***Ei tarttekaan koska se on aina verstaalla leviänä odottamassa uutta vaihtelootaa.  ;D

 Tai sitten se on madellut itsekseen verstaan seinään, kun ei onneton osaa pysähtyä ilman jarrua.

 Autopower isännälle kostaa , jos luulee että pysähtyy kun jalan nostaa! (Kälviä 2003)

Eikö se ole niin loogisintakin, että vauhti hidastuu, kun nostaa jalan kaasulta. Jarrulla sitä muillakin kulkuneuvoilla pysähdytään. Vai hä?

Se vaan on esim. paalauksessa hiukan kiva, kun ei tarvii jalkaa nostaa jarrulle koko päivänä, tulis siinä muutamillekin yli 700 jarrunpainallusta päivän aikaan ylimääräistä...
Suunnanvaihtimella saa myös stopattua ja ihan kovalla lootalla varustetulla deutsillakaan ei lumitöissä tarvitse kytkintä kun vapauttaa suunnavaihtimesta vedon  :D
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: sirkussonni - 11.10.11 - klo:20:56
Ei autopowerissa vain tartte. 

***Ei tarttekaan koska se on aina verstaalla leviänä odottamassa uutta vaihtelootaa.  ;D

 Tai sitten se on madellut itsekseen verstaan seinään, kun ei onneton osaa pysähtyä ilman jarrua.

 Autopower isännälle kostaa , jos luulee että pysähtyy kun jalan nostaa! (Kälviä 2003)

Eikö se ole niin loogisintakin, että vauhti hidastuu, kun nostaa jalan kaasulta. Jarrulla sitä muillakin kulkuneuvoilla pysähdytään. Vai hä?

Se vaan on esim. paalauksessa hiukan kiva, kun ei tarvii jalkaa nostaa jarrulle koko päivänä, tulis siinä muutamillekin yli 700 jarrunpainallusta päivän aikaan ylimääräistä...
Suunnanvaihtimella saa myös stopattua ja ihan kovalla lootalla varustetulla deutsillakaan ei lumitöissä tarvitse kytkintä kun vapauttaa suunnavaihtimesta vedon  :D

Ootko koskaan paalannu ??
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: fds - 11.10.11 - klo:20:57
Epätietoinen TTV:n hytistä kysyy , mikä on tiealue ja peltoalue ?? Vai onko tuo Ryna-vt joku keppilootainen ?? Mä en ole tuosta TTV:stä löytäny kyseisiä pelto-ja tiealuetta , vaikka se on mukamas jonkunlainen portaaton .
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: Timppa - 11.10.11 - klo:21:00
Epätietoinen TTV:n hytistä kysyy , mikä on tiealue ja peltoalue ?? Vai onko tuo Ryna-vt joku keppilootainen ?? Mä en ole tuosta TTV:stä löytäny kyseisiä pelto-ja tiealuetta , vaikka se on mukamas jonkunlainen portaaton .

Sun tvv ei ole portaaton. Siin luistatetaan hydrauliikalla pikavaihteitten välit sillai että tuntuu muka portaattomalta.

Helvetin vaikiasti toteutettu.  :D
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: zetor8045 - 11.10.11 - klo:21:04
Epätietoinen TTV:n hytistä kysyy , mikä on tiealue ja peltoalue ?? Vai onko tuo Ryna-vt joku keppilootainen ?? Mä en ole tuosta TTV:stä löytäny kyseisiä pelto-ja tiealuetta , vaikka se on mukamas jonkunlainen portaaton .

Sun tvv ei ole portaaton. Siin luistatetaan hydrauliikalla pikavaihteitten välit sillai että tuntuu muka portaattomalta.

Helvetin vaikiasti toteutettu.  :D
No ei oo rynä-veetikään portaaton jos siinä on kaksi aluetta :D Ja pakkikin on kuin pyöräalustaisesta kaivurista eli mehuvetoinen  ;D  Ja jumalauta kun menee kun tiellä kevittää kaasua niin ottaa kierroksia niin helkutisti... Mielummin mä kyllä keppilootasella deutsilla lietettä ajoin kuin rynällä eikä tarvinnut kuittailla hydrauliikkaa eikä jännittää pääsekö sillä nyt tuon mäen ylös asti  ;)  
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: Karju - 11.10.11 - klo:21:05
Vanhemmat pitää "ohjeiden" mukaan pysäyttää aluevaihdon ajaksi vaikka vaihtavat muutenkin. Uudempia, ainakaan dtm ei tarvi stopata..
On sen vauhdin hyvä olla kohtuullinen kun vaihtaa,kyllä sitä kerkee! :)
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: de Citonni - 11.10.11 - klo:21:08
Tämähän onkin mielenkiintoinen aihe. Ei varmaan ole aikaisemmin palstalla keskusteltukaan........... ::) ::) ::) ::) ::) ;D ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: Timppa - 11.10.11 - klo:21:10
No ei oo rynä-veetikään portaaton jos siinä on kaksi aluetta  

***Kyl se vaan on portaaton  0 - 53km/h.  Sille sää et voi mitään vaikka kuinka selittäisit.  ;D

     Kierroksia se nostaa jotta ei moottorijarruttais liian nopeasti, vois nimim. zetka lentää läpi klasin.  ;D
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: Karju - 11.10.11 - klo:21:14
Zetorimiehet ajaa mielummin deutzilla paskaa,ymmärrän ::)
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: fds - 11.10.11 - klo:21:20
No lähtihän se sieltä kun vähän potkii . ;D
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: icefarmer - 11.10.11 - klo:21:28
Ei autopowerissa vain tartte. 

***Ei tarttekaan koska se on aina verstaalla leviänä odottamassa uutta vaihtelootaa.  ;D

 Tai sitten se on madellut itsekseen verstaan seinään, kun ei onneton osaa pysähtyä ilman jarrua.

 Autopower isännälle kostaa , jos luulee että pysähtyy kun jalan nostaa! (Kälviä 2003)

Eikö se ole niin loogisintakin, että vauhti hidastuu, kun nostaa jalan kaasulta. Jarrulla sitä muillakin kulkuneuvoilla pysähdytään. Vai hä?
Eikös jonsedeeressä oo tuo jarrujen käyttö vähän ongelmallista, oon kuullu että vaihteilla pitäis mieluiten menoa hillitä ennenaikaisten remonttien välttämiseksi tai tietty paree ku vaan hiljokseen hyssyttelee ja lähde ollenkaan isojen poikien leikkiin mukaan ???
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: rookie - 11.10.11 - klo:21:35
tapella ny jostain helvetin vaihdelaatikosta..aikuiset ihmiset.
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: Greenpwr - 11.10.11 - klo:21:39
Ei autopowerissa vain tartte. 

***Ei tarttekaan koska se on aina verstaalla leviänä odottamassa uutta vaihtelootaa.  ;D

 Tai sitten se on madellut itsekseen verstaan seinään, kun ei onneton osaa pysähtyä ilman jarrua.

 Autopower isännälle kostaa , jos luulee että pysähtyy kun jalan nostaa! (Kälviä 2003)

Eikö se ole niin loogisintakin, että vauhti hidastuu, kun nostaa jalan kaasulta. Jarrulla sitä muillakin kulkuneuvoilla pysähdytään. Vai hä?
Eikös jonsedeeressä oo tuo jarrujen käyttö vähän ongelmallista, oon kuullu että vaihteilla pitäis mieluiten menoa hillitä ennenaikaisten remonttien välttämiseksi tai tietty paree ku vaan hiljokseen hyssyttelee ja lähde ollenkaan isojen poikien leikkiin mukaan ???

 Käyttiksen mukaan vaihteella ei saa jarrutella, orkkis 20-sarjassa vinohampaalle tulee momentti  vähän vikasuunnasta, 30-sarjassa suorat hampaat, mökää sekaan mahtuu...liian pehmeästä aineesta tehdyt ventiilipaketin kannet koskettaa puolestaa kolmiportaisia portaattomia...
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: Verku - 11.10.11 - klo:22:01
tapella ny jostain helvetin vaihdelaatikosta..aikuiset ihmiset.

Sitten vielä kaiken maailman vajaat huutelee sivusta vieraisiin pöytiin. ;D
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: rookie - 11.10.11 - klo:22:04
tapella ny jostain helvetin vaihdelaatikosta..aikuiset ihmiset.

Sitten vielä kaiken maailman vajaat huutelee sivusta vieraisiin pöytiin. ;D

joo niin tekee
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: Verku - 11.10.11 - klo:22:23
tapella ny jostain helvetin vaihdelaatikosta..aikuiset ihmiset.

Sitten vielä kaiken maailman vajaat huutelee sivusta vieraisiin pöytiin. ;D

joo niin tekee

Hysssssssss........   :D
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: sirkussonni - 11.10.11 - klo:23:15
No ei oo rynä-veetikään portaaton jos siinä on kaksi aluetta :D Ja pakkikin on kuin pyöräalustaisesta kaivurista eli mehuvetoinen  ;D  Ja jumalauta kun menee kun tiellä kevittää kaasua niin ottaa kierroksia niin helkutisti... [/quote]



Et oo vissiin tutustunu koneen säätöihin, siinä on moottorijarrutuksen säätö, joka olis tietysti mukava säätää työhön sopivaksi, on muuten ihan mukava ominaisuus erilaisiiin tarpeisiin. Ja toisekseen, tottomattomalle on se ennakointi tietysti vieras asia....  Sitä pedaalia kun myös voipi kevittää jo paljon totuttua aiemmin....

Ei tämä asia kuitenkaan valmiiksi tule, tässäkään topikissa, mutta ompa sitä kiva pakkaa sekoittaa, ja paskaa jauhaa samasta asiasta vuodesta toiseen!
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: Maalaispoika - 12.10.11 - klo:08:17
Asiasta toiseen, aika liukasliikkeinen oli fergu, kun kulki kuulemma yli 60 navigaattorin mukaan. Ilmeisesti pystyy huijaamaan rengaskokoja muuttamalla.
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: nAGGI-nYLYGGI - 12.10.11 - klo:08:40
Niinku pystyy lähes kaikkia muitakii traktorimerkkejä!
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: Oksa - 12.10.11 - klo:08:49
mut pitääkö noi navinaktorit paikkansa?   koska miun nyy kulkee navikonin mukaa 52 ja miä nään vain mittarissa 42!       hitto nyt noin heitä!
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: Greenpwr - 12.10.11 - klo:09:40
Asiasta toiseen, aika liukasliikkeinen oli fergu, kun kulki kuulemma yli 60 navigaattorin mukaan. Ilmeisesti pystyy huijaamaan rengaskokoja muuttamalla.

 Taannoisen masserimyyjän mukaan kulkee, ilman mitään liikennevarusteita, ekat VT:t ainakin...
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: +250 - 12.10.11 - klo:09:49
Asiasta toiseen, aika liukasliikkeinen oli fergu, kun kulki kuulemma yli 60 navigaattorin mukaan. Ilmeisesti pystyy huijaamaan rengaskokoja muuttamalla.
Ja niin huonoilla jarruilla :o
Koneviestin testis ne hätinä riitti kolmenkympin vauhdillekkaan ;D
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: zetor8045 - 12.10.11 - klo:18:08
Zetorimiehet ajaa mielummin deutzilla paskaa,ymmärrän ::)
No mä mikään setori mies ole kuin nimimerkiltä ennemmin jonnumies  :D  En vaan tykännyt ajaa massikalla kun tiellä sai kokoajan pelata jarrulla ja kaasulla ettei ota ylikierroksia ja tosiaan ennakoimaan joutuu ihan vitusti mutta kun tarttis kuutioita saada liikkumaan samalla niin ei mene kuin hermo ja en tosiaankaan tutustunut säätöihin mutta jotain ruuvia siinä sivupaneelissa kääntelin niin kyllä se hiukan parani mutta kyllä sillä työt teki kunnes hajos... Ja tuon massikan omistajalla on myös fendt ja totes että taitaa massikka vaihtua myös fendtiin koska on se vaan traktori eikä ota ylikierroksia kiitos pakokaasujarrun ja moottori/voimansiirron paremman yhteistyön  ;)  Ja deutsilla oli vaan niin paljon rennompi ajaa (eniten johtuu varmaan tottumuksesta)  8) 
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: 3070 E - 12.10.11 - klo:18:12
Zetorimiehet ajaa mielummin deutzilla paskaa,ymmärrän ::)
No mä mikään setori mies ole kuin nimimerkiltä ennemmin jonnumies  :D  En vaan tykännyt ajaa massikalla kun tiellä sai kokoajan pelata jarrulla ja kaasulla ettei ota ylikierroksia ja tosiaan ennakoimaan joutuu ihan vitusti mutta kun tarttis kuutioita saada liikkumaan samalla niin ei mene kuin hermo ja en tosiaankaan tutustunut säätöihin mutta jotain ruuvia siinä sivupaneelissa kääntelin niin kyllä se hiukan parani mutta kyllä sillä työt teki kunnes hajos... Ja tuon massikan omistajalla on myös fendt ja totes että taitaa massikka vaihtua myös fendtiin koska on se vaan traktori eikä ota ylikierroksia kiitos pakokaasujarrun ja moottori/voimansiirron paremman yhteistyön  ;)  Ja deutsilla oli vaan niin paljon rennompi ajaa (eniten johtuu varmaan tottumuksesta)  8) 

Kuka täällä nyt käy ylikierroksilla..?  ;D
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: zetor8045 - 12.10.11 - klo:18:13
Zetorimiehet ajaa mielummin deutzilla paskaa,ymmärrän ::)
No mä mikään setori mies ole kuin nimimerkiltä ennemmin jonnumies  :D  En vaan tykännyt ajaa massikalla kun tiellä sai kokoajan pelata jarrulla ja kaasulla ettei ota ylikierroksia ja tosiaan ennakoimaan joutuu ihan vitusti mutta kun tarttis kuutioita saada liikkumaan samalla niin ei mene kuin hermo ja en tosiaankaan tutustunut säätöihin mutta jotain ruuvia siinä sivupaneelissa kääntelin niin kyllä se hiukan parani mutta kyllä sillä työt teki kunnes hajos... Ja tuon massikan omistajalla on myös fendt ja totes että taitaa massikka vaihtua myös fendtiin koska on se vaan traktori eikä ota ylikierroksia kiitos pakokaasujarrun ja moottori/voimansiirron paremman yhteistyön  ;)  Ja deutsilla oli vaan niin paljon rennompi ajaa (eniten johtuu varmaan tottumuksesta)  8) 

Kuka täällä nyt käy ylikierroksilla..?  ;D
Jaa sori taitaa olla vähän paljon asiaa (ainakin sen vierestä) kun istunut koko päivän tarktorissa  :D
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: Cornfarmer - 12.10.11 - klo:19:50
Asiasta toiseen, aika liukasliikkeinen oli fergu, kun kulki kuulemma yli 60 navigaattorin mukaan. Ilmeisesti pystyy huijaamaan rengaskokoja muuttamalla.

Ei kait sitä renkaita tarvi muuttaa, ei ventis ku ttv deutzeissa, tai missää muussakaan merkissä... tietokone hommilla selviää ku vähä rukkaa et moottorinkierrosrajoitin suurimmalla välityksellä otetaan pois et kone ottaa täydet kierrokset mitä se nyt sitte ottaakin!

Ainaki yksi ventin huoltomies sanoi et ei mikää ongelma ole ottaa sitä pois ;D Sit mennäänki jo aika mukavaa vauhtia, nää vähä vanhemmatki mallit pitäs mennä kaikki sit 60km/h ja uudemmat viä paljo kovempaa!!
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: meikäläinen - 12.10.11 - klo:20:04
Zetorimiehet ajaa mielummin deutzilla paskaa,ymmärrän ::)
No mä mikään setori mies ole kuin nimimerkiltä ennemmin jonnumies  :D  En vaan tykännyt ajaa massikalla kun tiellä sai kokoajan pelata jarrulla ja kaasulla ettei ota ylikierroksia ja tosiaan ennakoimaan joutuu ihan vitusti mutta kun tarttis kuutioita saada liikkumaan samalla niin ei mene kuin hermo ja en tosiaankaan tutustunut säätöihin mutta jotain ruuvia siinä sivupaneelissa kääntelin niin kyllä se hiukan parani mutta kyllä sillä työt teki kunnes hajos... Ja tuon massikan omistajalla on myös fendt ja totes että taitaa massikka vaihtua myös fendtiin koska on se vaan traktori eikä ota ylikierroksia kiitos pakokaasujarrun ja moottori/voimansiirron paremman yhteistyön  ;)  Ja deutsilla oli vaan niin paljon rennompi ajaa (eniten johtuu varmaan tottumuksesta)  8) 

Niin, sehän on traktorin huonoutta, kun tollo ei osaa ajaa, eikä tehdä yksinkertaisiakaan säätöjä....
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: hvinnamo - 12.10.11 - klo:20:25
Zetorimiehet ajaa mielummin deutzilla paskaa,ymmärrän ::)
No mä mikään setori mies ole kuin nimimerkiltä ennemmin jonnumies  :D  En vaan tykännyt ajaa massikalla kun tiellä sai kokoajan pelata jarrulla ja kaasulla ettei ota ylikierroksia ja tosiaan ennakoimaan joutuu ihan vitusti mutta kun tarttis kuutioita saada liikkumaan samalla niin ei mene kuin hermo ja en tosiaankaan tutustunut säätöihin mutta jotain ruuvia siinä sivupaneelissa kääntelin niin kyllä se hiukan parani mutta kyllä sillä työt teki kunnes hajos... Ja tuon massikan omistajalla on myös fendt ja totes että taitaa massikka vaihtua myös fendtiin koska on se vaan traktori eikä ota ylikierroksia kiitos pakokaasujarrun ja moottori/voimansiirron paremman yhteistyön  ;)  Ja deutsilla oli vaan niin paljon rennompi ajaa (eniten johtuu varmaan tottumuksesta)  8)  

Niin, sehän on traktorin huonoutta, kun tollo ei osaa ajaa, eikä tehdä yksinkertaisiakaan säätöjä....

 Aika nopea johtopäätös sanoa toista tolloksi...musta tuntuu että Zetor 8045 osaa ajaa traktoria...korjaa jos olen väärässä!  8)
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: zetor8045 - 12.10.11 - klo:20:29
Zetorimiehet ajaa mielummin deutzilla paskaa,ymmärrän ::)
No mä mikään setori mies ole kuin nimimerkiltä ennemmin jonnumies  :D  En vaan tykännyt ajaa massikalla kun tiellä sai kokoajan pelata jarrulla ja kaasulla ettei ota ylikierroksia ja tosiaan ennakoimaan joutuu ihan vitusti mutta kun tarttis kuutioita saada liikkumaan samalla niin ei mene kuin hermo ja en tosiaankaan tutustunut säätöihin mutta jotain ruuvia siinä sivupaneelissa kääntelin niin kyllä se hiukan parani mutta kyllä sillä työt teki kunnes hajos... Ja tuon massikan omistajalla on myös fendt ja totes että taitaa massikka vaihtua myös fendtiin koska on se vaan traktori eikä ota ylikierroksia kiitos pakokaasujarrun ja moottori/voimansiirron paremman yhteistyön  ;)  Ja deutsilla oli vaan niin paljon rennompi ajaa (eniten johtuu varmaan tottumuksesta)  8) 

Niin, sehän on traktorin huonoutta, kun tollo ei osaa ajaa, eikä tehdä yksinkertaisiakaan säätöjä....
No isäntä itte sanos ettei tuohon mikään auta ja hänellä on sentään yli 7000h kokemusta dyna-vt massikoista  ::)  Niin eipä kiinnostanut tutkia enkä kyllä ehtinytkään kun hajos sinne pellolle kun syöttöpumppu irtos lohkon kylestä  :D Mutta maalaispoikaa kompaten niin on se jonnikan portaaton helppo kun sillä pärjää paremmin tämmönen tollokin ilman koulutusta  ;)      
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: zetor8045 - 12.10.11 - klo:20:31
Zetorimiehet ajaa mielummin deutzilla paskaa,ymmärrän ::)
No mä mikään setori mies ole kuin nimimerkiltä ennemmin jonnumies  :D  En vaan tykännyt ajaa massikalla kun tiellä sai kokoajan pelata jarrulla ja kaasulla ettei ota ylikierroksia ja tosiaan ennakoimaan joutuu ihan vitusti mutta kun tarttis kuutioita saada liikkumaan samalla niin ei mene kuin hermo ja en tosiaankaan tutustunut säätöihin mutta jotain ruuvia siinä sivupaneelissa kääntelin niin kyllä se hiukan parani mutta kyllä sillä työt teki kunnes hajos... Ja tuon massikan omistajalla on myös fendt ja totes että taitaa massikka vaihtua myös fendtiin koska on se vaan traktori eikä ota ylikierroksia kiitos pakokaasujarrun ja moottori/voimansiirron paremman yhteistyön  ;)  Ja deutsilla oli vaan niin paljon rennompi ajaa (eniten johtuu varmaan tottumuksesta)  8)  

Niin, sehän on traktorin huonoutta, kun tollo ei osaa ajaa, eikä tehdä yksinkertaisiakaan säätöjä....

 Aika nopea johtopäätös sanoa toista tolloksi...musta tuntuu et Zetor 8045 osaa ajaa traktoria...korjaa jos olen väärässä!  8)
En osaa mutta yhtäkään en oo kaatanut enkä kolaroinut  :D   
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: Maalaispoika - 12.10.11 - klo:20:55
Asiasta toiseen, aika liukasliikkeinen oli fergu, kun kulki kuulemma yli 60 navigaattorin mukaan. Ilmeisesti pystyy huijaamaan rengaskokoja muuttamalla.

Ei kait sitä renkaita tarvi muuttaa, ei ventis ku ttv deutzeissa, tai missää muussakaan merkissä... tietokone hommilla selviää ku vähä rukkaa et moottorinkierrosrajoitin suurimmalla välityksellä otetaan pois et kone ottaa täydet kierrokset mitä se nyt sitte ottaakin!

Ainaki yksi ventin huoltomies sanoi et ei mikää ongelma ole ottaa sitä pois ;D Sit mennäänki jo aika mukavaa vauhtia, nää vähä vanhemmatki mallit pitäs mennä kaikki sit 60km/h ja uudemmat viä paljo kovempaa!!

Selitin asian vähän huonosti. Siis fergun tietokoneelle oli ohjelmoitu 38 renkaat, vaikka alla on 42 kummit. Se huono puoli tuossa nopeutuksessa on, että nopeusmittari näyttää väärin.
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: Karju - 12.10.11 - klo:21:30
No niin,on saatu sitte se sotku aikaiseksi,elikkä tietoteknisiä ihmisiä hyttiin niin koneet kulkee kivasti eikä kuluta löpöä turhaan.Kaikenlaiset anna ku mä vähä,kyllä mä osaan,oon mä ennenki,isä sano,enolla oli tällanen puheet voi unohtaa.Eli mä en paljonkaan aja näitä vehkeitä,seuraan vaan sivusta ettei piippu lämpene liikaa ;D
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: KJL - 12.10.11 - klo:21:49
Mä en sano muuta kuin, että kovasti yhtä jonnumiestä tuntui kiinnostavan Dyna-VT, kun päästin kerran kokeilemaan...

Moni topikissa moitittu Dyna-VT:n ominaisuus on säätökysymys ja jos ei säätää osaa tai viitsi, on parempi tyytyä keppilootaiseen... nimittäin taitaa kuitenkin suurin osa autopowerinkin kuskeista ajaa kaikki ajonsa samalla "full auto" säädöllä... mikä ei arvaukseni mukaan suinkaan ole paras mahdollinen joka tilanteeseen.

Mutta... kyllä tuntui ihan hyvin kummankin urakoijan 7530 avtopowr hoitavan hommansa, kun rehut tuli kasalle ja lietteet meni pellolle... kumpikaan ei lähteny pajalle kesken sesongin...

Ja tuo kuuluisaakin kuuluisampi pysähtyminen kilpikonnapuolelle vaihdettaessa... voi ***** mikä itku noinkin mitättömästä asiasta, joka ei oo mua koskaan häirinny... ja tuskin kovin montaa muutakaan Dyna-vt kuskia...

 ;D
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: +250 - 12.10.11 - klo:22:06
Mä en sano muuta kuin, että kovasti yhtä jonnumiestä tuntui kiinnostavan Dyna-VT, kun päästin kerran kokeilemaan...

Moni topikissa moitittu Dyna-VT:n ominaisuus on säätökysymys ja jos ei säätää osaa tai viitsi, on parempi tyytyä keppilootaiseen... nimittäin taitaa kuitenkin suurin osa autopowerinkin kuskeista ajaa kaikki ajonsa samalla "full auto" säädöllä... mikä ei arvaukseni mukaan suinkaan ole paras mahdollinen joka tilanteeseen.

Mutta... kyllä tuntui ihan hyvin kummankin urakoijan 7530 avtopowr hoitavan hommansa, kun rehut tuli kasalle ja lietteet meni pellolle... kumpikaan ei lähteny pajalle kesken sesongin...

Ja tuo kuuluisaakin kuuluisampi pysähtyminen kilpikonnapuolelle vaihdettaessa... voi ***** mikä itku noinkin mitättömästä asiasta, joka ei oo mua koskaan häirinny... ja tuskin kovin montaa muutakaan Dyna-vt kuskia...

 ;D
Ei niitä  vt-kuskeja haittaa nasta traktorinpenkilläkään,kun ne ei ymmärrä paremmasta ;D
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: kyntaja - 13.10.11 - klo:06:20
Mä en sano muuta kuin, että kovasti yhtä jonnumiestä tuntui kiinnostavan Dyna-VT, kun päästin kerran kokeilemaan...

Moni topikissa moitittu Dyna-VT:n ominaisuus on säätökysymys ja jos ei säätää osaa tai viitsi, on parempi tyytyä keppilootaiseen... nimittäin taitaa kuitenkin suurin osa autopowerinkin kuskeista ajaa kaikki ajonsa samalla "full auto" säädöllä... mikä ei arvaukseni mukaan suinkaan ole paras mahdollinen joka tilanteeseen.

Mutta... kyllä tuntui ihan hyvin kummankin urakoijan 7530 avtopowr hoitavan hommansa, kun rehut tuli kasalle ja lietteet meni pellolle... kumpikaan ei lähteny pajalle kesken sesongin...

Ja tuo kuuluisaakin kuuluisampi pysähtyminen kilpikonnapuolelle vaihdettaessa... voi ***** mikä itku noinkin mitättömästä asiasta, joka ei oo mua koskaan häirinny... ja tuskin kovin montaa muutakaan Dyna-vt kuskia...

 ;D

Itse asiassa kyl se pelaa joka paikassa. Koetin itse säätää....Ihmettelin kun lietteen ajussa kipusi saman rinteen 5km/h hitaammin... Ei lähteny oma säätö...
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: massikkamies - 16.10.11 - klo:11:25
Tänään kävi urakoitsija ajamassa muutaman kuorman lietettä 7495 Fergulla ja pitihän sitä kyytissäkin istua. Kyllähän portaaton on mukava ajaa merkistä riippumatta, mutta miksi Dyna-VT täytyy pysäyttää ennen kuin voi vaihtaa tiealueelta peltoalueelle?  ??? Ei autopowerissa vain tartte.  ;D


Ei tartte pysäyttää  ainakaan mun 7485:sessa
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: KJL - 16.10.11 - klo:12:32
Mä en sano muuta kuin, että kovasti yhtä jonnumiestä tuntui kiinnostavan Dyna-VT, kun päästin kerran kokeilemaan...

Moni topikissa moitittu Dyna-VT:n ominaisuus on säätökysymys ja jos ei säätää osaa tai viitsi, on parempi tyytyä keppilootaiseen... nimittäin taitaa kuitenkin suurin osa autopowerinkin kuskeista ajaa kaikki ajonsa samalla "full auto" säädöllä... mikä ei arvaukseni mukaan suinkaan ole paras mahdollinen joka tilanteeseen.

Mutta... kyllä tuntui ihan hyvin kummankin urakoijan 7530 avtopowr hoitavan hommansa, kun rehut tuli kasalle ja lietteet meni pellolle... kumpikaan ei lähteny pajalle kesken sesongin...

Ja tuo kuuluisaakin kuuluisampi pysähtyminen kilpikonnapuolelle vaihdettaessa... voi ***** mikä itku noinkin mitättömästä asiasta, joka ei oo mua koskaan häirinny... ja tuskin kovin montaa muutakaan Dyna-vt kuskia...

 ;D

Itse asiassa kyl se pelaa joka paikassa. Koetin itse säätää....Ihmettelin kun lietteen ajussa kipusi saman rinteen 5km/h hitaammin... Ei lähteny oma säätö...
Joo kyl se varmaan lietteenajoon sopiikin parhaiten tuo "full auto", mutta... onhan tuolla säädettävyydellä jokin merkitys oltava. Tuskin se siinä turhaankaan on.
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: Greenpwr - 16.10.11 - klo:13:16
Mä en sano muuta kuin, että kovasti yhtä jonnumiestä tuntui kiinnostavan Dyna-VT, kun päästin kerran kokeilemaan...

Moni topikissa moitittu Dyna-VT:n ominaisuus on säätökysymys ja jos ei säätää osaa tai viitsi, on parempi tyytyä keppilootaiseen... nimittäin taitaa kuitenkin suurin osa autopowerinkin kuskeista ajaa kaikki ajonsa samalla "full auto" säädöllä... mikä ei arvaukseni mukaan suinkaan ole paras mahdollinen joka tilanteeseen.

Mutta... kyllä tuntui ihan hyvin kummankin urakoijan 7530 avtopowr hoitavan hommansa, kun rehut tuli kasalle ja lietteet meni pellolle... kumpikaan ei lähteny pajalle kesken sesongin...

Ja tuo kuuluisaakin kuuluisampi pysähtyminen kilpikonnapuolelle vaihdettaessa... voi ***** mikä itku noinkin mitättömästä asiasta, joka ei oo mua koskaan häirinny... ja tuskin kovin montaa muutakaan Dyna-vt kuskia...

 ;D

Itse asiassa kyl se pelaa joka paikassa. Koetin itse säätää....Ihmettelin kun lietteen ajussa kipusi saman rinteen 5km/h hitaammin... Ei lähteny oma säätö...
Joo kyl se varmaan lietteenajoon sopiikin parhaiten tuo "full auto", mutta... onhan tuolla säädettävyydellä jokin merkitys oltava. Tuskin se siinä turhaankaan on.

 Oliko aapeestä kysymys...Full auto(5) menee mahdillisimman pienellä kierroksilla polkimella tilattua nopeutta, potikka 2,5-3,0 (ameriikan vehkeissä nämä kerrotaan kuvasymboleilla, laittaa semmosen jos numerot vaikuttaa liian vaikeilta) asennolla voimanoton ehdoilla kierrokset vakiona ja nopeus niiaa jos voimat ei riitä, maantiellä käsikaasuulla ja kun mäki tulee vastaan, niin käyttää kaasupolkimen lattiassa>kierrokset nousee vähäksi aikaa, älyboksille pitää kertoa, että vastus kasvaa lähitulevaisuudessa....miten tämä tapahtuu ylivimmaisessa variossa?
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: kyntaja - 16.10.11 - klo:19:10
Full auto asennossahan kone menee esim automaattisesti ulosotto tilaan kun laittaa sen päälle...
Ja kun käyttää hydrauliikkaa taas menee oliko kohtaan 2-3...
Tietenkin jos ruksit raksittu... 8)
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: Timppa - 16.10.11 - klo:19:12
Full auto asennossahan kone menee esim automaattisesti ulosotto tilaan kun laittaa sen päälle...

***Elikkä ei tartte edes jättää kuukausieriä maksamatta?  :o
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: JoHaRa - 17.10.11 - klo:09:15
Mitä tuossa Dyna VT:ssä tuo VT tarkoittaa ?

Onko nuukilta massikkamiehiltä jääneet vain vokaalit ostamatta  ;D
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: Greenpwr - 17.10.11 - klo:09:34
Full auto asennossahan kone menee esim automaattisesti ulosotto tilaan kun laittaa sen päälle...
Ja kun käyttää hydrauliikkaa taas menee oliko kohtaan 2-3...
Tietenkin jos ruksit raksittu... 8)

 Hei nythän mää tajusin...ehkä, sä puhut kenties -30 sarjan omituisuuksista? Nollekolmen vehkeistä tuommoset puuttuu...
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: metsajussi - 17.10.11 - klo:09:35
Mitä tuossa Dyna VT:ssä tuo VT tarkoittaa ?

Onko nuukilta massikkamiehiltä jääneet vain vokaalit ostamatta  ;D

Juu se on vi.... VOITTO :-)

Lienee VariableTransimission ?
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: kyntaja - 17.10.11 - klo:17:57
Full auto asennossahan kone menee esim automaattisesti ulosotto tilaan kun laittaa sen päälle...
Ja kun käyttää hydrauliikkaa taas menee oliko kohtaan 2-3...
Tietenkin jos ruksit raksittu... 8)

 Hei nythän mää tajusin...ehkä, sä puhut kenties -30 sarjan omituisuuksista? Nollekolmen vehkeistä tuommoset puuttuu...

Kyl kyl...

Ps. 7499 kuopion agrissa...leveillä nakeilla... eikai vaan ole vaihtunut R. Ja jos isännän arvaan oikein niin ei ole talossa enää yhtään MF.... Joskus oli 3....
Otsikko: Vs: Dyna-VT
Kirjoitti: Antidesantti - 18.10.11 - klo:18:53
Mitä tuossa Dyna VT:ssä tuo VT tarkoittaa ?
Lausutaan: Dyna ReTee...     ;)