Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: jiipee - 15.07.11 - klo:17:19
-
Milloinkahan noi sit esitellään virallisesti jostain luin et elokuussa...7624 onkin jo ehdolla vuoden traktoriksi.. kuvia ei hirveesti ole missään...
tossa nyt yks.
http://www.nilehnteknik.se/?p=14249
Vai onks noi nyt vaan välisarja 7400 sarjan ja 8600 välille?
-
Milloinkahan noi sit esitellään virallisesti jostain luin et elokuussa...7624 onkin jo ehdolla vuoden traktoriksi.. kuvia ei hirveesti ole missään...
tossa nyt yks.
http://www.nilehnteknik.se/?p=14249
Vai onks noi nyt vaan välisarja 7400 sarjan ja 8600 välille?
Surkea pettymys, että hytti näyttää olevan kehitelmä vanhasta MF:n ohjaamorungosta, eikä uusi, MF 8600:ssa ja Valtra S:ssä käytetty Beauvais'n tuote.
-
Seon onni että näin on. Koska vanhaa ohjaamorunkoa parempaa ei olekkaa.. Hyvät sopivan kokoset ovet ja pieni takalasi. 8600 sarjas kun on se leveä kaareva takalasi joka ulottuu hieman ohjaamon sivuille kahen puolen.. Eivät saa lasia talvella auki ollenkaan kun lunta ja jäätä lokasuojan päällä.
-
Seon onni että näin on. Koska vanhaa ohjaamorunkoa parempaa ei olekkaa.. Hyvät sopivan kokoset ovet ja pieni takalasi. 8600 sarjas kun on se leveä kaareva takalasi joka ulottuu hieman ohjaamon sivuille kahen puolen.. Eivät saa lasia talvella auki ollenkaan kun lunta ja jäätä lokasuojan päällä.
Olen samaa mieltä, tuo 3000 sarjasta periytyvä koppi vaan sopii omaankin makuun.... ;D
-
Seon onni että näin on. Koska vanhaa ohjaamorunkoa parempaa ei olekkaa.. Hyvät sopivan kokoset ovet ja pieni takalasi. 8600 sarjas kun on se leveä kaareva takalasi joka ulottuu hieman ohjaamon sivuille kahen puolen.. Eivät saa lasia talvella auki ollenkaan kun lunta ja jäätä lokasuojan päällä.
Olen samaa mieltä, tuo 3000 sarjasta periytyvä koppi vaan sopii omaankin makuun.... ;D
Ei vieläkään verkuun koppia joka sopisi muidenkin kuin verkustien makuun :P
-
Seon onni että näin on. Koska vanhaa ohjaamorunkoa parempaa ei olekkaa.. Hyvät sopivan kokoset ovet ja pieni takalasi. 8600 sarjas kun on se leveä kaareva takalasi joka ulottuu hieman ohjaamon sivuille kahen puolen.. Eivät saa lasia talvella auki ollenkaan kun lunta ja jäätä lokasuojan päällä.
Olen samaa mieltä, tuo 3000 sarjasta periytyvä koppi vaan sopii omaankin makuun.... ;D
Ei vieläkään verkuun koppia joka sopisi muidenkin kuin verkustien makuun :P
Ei vieläkään verkua joka... ;D
-
Ohjaamo on mainio, mutta kilpailijoilla tuntuu olevan suuntaus selvästi tilavampiin. JD 6R:ssä näyttää tosin kulkutie apumiehen istuin taiteltuna olevan edelleen ahdas.
Beige sisustusväri MF:ssä ei miellytä, melkein yhtä 80-lukua kuin JD:n iänikuinen ruskea.
Toinen seikka mitä hämmästelen on se, miksi uusi 5400-sarja on nimetty edelleen 5400:ksi eikä 5600-sarjaksi?
-
Seon onni että näin on. Koska vanhaa ohjaamorunkoa parempaa ei olekkaa.. Hyvät sopivan kokoset ovet ja pieni takalasi. 8600 sarjas kun on se leveä kaareva takalasi joka ulottuu hieman ohjaamon sivuille kahen puolen.. Eivät saa lasia talvella auki ollenkaan kun lunta ja jäätä lokasuojan päällä.
Olen samaa mieltä, tuo 3000 sarjasta periytyvä koppi vaan sopii omaankin makuun.... ;D
Ei vieläkään verkuun koppia joka sopisi muidenkin kuin verkustien makuun :P
Ei vieläkään verkua joka... ;D
Noh noh poijat, vaikka oottakin runkkareita, ei sitä tarvi paikata toisten vehkeitä haukkumalla.
;D
-
Ohjaamo on mainio, mutta kilpailijoilla tuntuu olevan suuntaus selvästi tilavampiin. JD 6R:ssä näyttää tosin kulkutie apumiehen istuin taiteltuna olevan edelleen ahdas.
Beige sisustusväri MF:ssä ei miellytä, melkein yhtä 80-lukua kuin JD:n iänikuinen ruskea.
Toinen seikka mitä hämmästelen on se, miksi uusi 5400-sarja on nimetty edelleen 5400:ksi eikä 5600-sarjaksi?
Tulikos siihen jotakin uutta? Konepeitto?
Ei oo esitettä tullu eikä jaksa netistä kattella. ;D
-
Uusi 7100 sarjakin löytyy.
Siinä on vallumiehiä varten keppiviidakkokin vakiona.
http://www.masseyferguson.com/EMEA/int-en/products/tractors/mediumhp/295.aspx
"- Synchromesh transmission with 12 forward and 5 reverse speeds allows the operator to quickly and easily choose the correct gear for the application."
-
Ohjaamo on mainio, mutta kilpailijoilla tuntuu olevan suuntaus selvästi tilavampiin. JD 6R:ssä näyttää tosin kulkutie apumiehen istuin taiteltuna olevan edelleen ahdas.
Beige sisustusväri MF:ssä ei miellytä, melkein yhtä 80-lukua kuin JD:n iänikuinen ruskea.
Toinen seikka mitä hämmästelen on se, miksi uusi 5400-sarja on nimetty edelleen 5400:ksi eikä 5600-sarjaksi?
No joo tuossa massikassa apumiehen istuin ei varmaan kulkua häiritse mutta ei siinä kyllä pysty istunmaankaan... :P Mutta ei tuossa jonnikassa apumiehen istuin pitäis ahdistaa kun se kääntyy myös istuin osan kanssakin...
-
Toinen seikka mitä hämmästelen on se, miksi uusi 5400-sarja on nimetty edelleen 5400:ksi eikä 5600-sarjaksi?
Ei tainnut juuri mikään muuttua. Oikeastaan olisivat kyllä saaneet muuttaa numerosarjaa jossain siinä vaiheessa kun keppilaatikko vaihtui Dyna4:een, ja perkiisselit susidiiseleihin.
-
Uusi 7100 sarjakin löytyy.
Siinä on vallumiehiä varten keppiviidakkokin vakiona.
http://www.masseyferguson.com/EMEA/int-en/products/tractors/mediumhp/295.aspx
"- Synchromesh transmission with 12 forward and 5 reverse speeds allows the operator to quickly and easily choose the correct gear for the application."
jumankauta! 620ds moottori 12 pykäläinen ZF t-600 ja ZF etuakseli. koska noita saa? taitaa olla lämpösempien maiden markkinoille...harmi. sopis kotimaisillekkin karvakäsille. perä näyttää isonnetulta 185:n perältä... tuskin kulkevat 30 kovempaa...
-
jumankauta! 620ds moottori 12 pykäläinen ZF t-600 ja ZF etuakseli. koska noita saa? taitaa olla lämpösempien maiden markkinoille...harmi. sopis kotimaisillekkin karvakäsille. perä näyttää isonnetulta 185:n perältä... tuskin kulkevat 30 kovempaa...
VELOCIDADES 30.7 km/h.
-
Toinen seikka mitä hämmästelen on se, miksi uusi 5400-sarja on nimetty edelleen 5400:ksi eikä 5600-sarjaksi?
Ei tainnut juuri mikään muuttua. Oikeastaan olisivat kyllä saaneet muuttaa numerosarjaa jossain siinä vaiheessa kun keppilaatikko vaihtui Dyna4:een, ja perkiisselit susidiiseleihin.
Onhan näissä uusissa edelleen Perkinsit. Ja peräreppu ainakin ulkonäön puolesta uudistettu, mainostavat kevyemmäksi jä vähemmän tehoa syöväksi. Nuo uudet mallithan painaa alle 4 tonnia, vanhat tais mennä reilusti yli?
"NEW rear axle design:
Specifically designed for this tractor, the
new rear axle offers electro-hydraulic PTO
speed selection and electro-hydraulic
creeper control. Its compact design allows
for excellent ground clearance."
Sjoen Keskon pihalla muuten oli 6455 tuolla samanlaisella viistokeulalla kuin nämä uudet 5400:t. http://kuvablogi.com/nayta/3142476/
-
Uusi 7100 sarjakin löytyy.
Siinä on vallumiehiä varten keppiviidakkokin vakiona.
http://www.masseyferguson.com/EMEA/int-en/products/tractors/mediumhp/295.aspx
"- Synchromesh transmission with 12 forward and 5 reverse speeds allows the operator to quickly and easily choose the correct gear for the application."
jumankauta! 620ds moottori 12 pykäläinen ZF t-600 ja ZF etuakseli. koska noita saa? taitaa olla lämpösempien maiden markkinoille...harmi. sopis kotimaisillekkin karvakäsille. perä näyttää isonnetulta 185:n perältä... tuskin kulkevat 30 kovempaa...
Brasilian malli, olis mukava tietää minkä hintainen tuollainen uusi on. http://www.youtube.com/watch?v=fdQSkNzTPKY&feature=related
-
attractive post
-
Brasilian malli, olis mukava tietää minkä hintainen tuollainen uusi on. http://www.youtube.com/watch?v=fdQSkNzTPKY&feature=related
Käytetyissä ei ollut noin uusia:
http://www.agroads.com.ar/seccion.asp?marca=42&subcat=10
-
Seon onni että näin on. Koska vanhaa ohjaamorunkoa parempaa ei olekkaa.. Hyvät sopivan kokoset ovet ja pieni takalasi. 8600 sarjas kun on se leveä kaareva takalasi joka ulottuu hieman ohjaamon sivuille kahen puolen.. Eivät saa lasia talvella auki ollenkaan kun lunta ja jäätä lokasuojan päällä.
Olen samaa mieltä, tuo 3000 sarjasta periytyvä koppi vaan sopii omaankin makuun.... ;D
juu, 755 tai 855 valmetti tuolla 3000 sarjan hytillä missä vielä penkki kääntys ja jaloille kunnon tilat niin het tulis kaupat ;)
-
Mikseihän 7100 sarjaa tuoda suomeen.. luulis että menis kaupaks. Hintahan täytys olla melkosesti halvempi ku 5400 tai 6600 sarjoilla.. Ihan fiksu perustraktori olisi.
-
Mikseihän 7100 sarjaa tuoda suomeen.. luulis että menis kaupaks. Hintahan täytys olla melkosesti halvempi ku 5400 tai 6600 sarjoilla.. Ihan fiksu perustraktori olisi.
voipi olla CE-merkin mukaisuus ja tier päästönormit niitä ongelmia, etenkin näistä jälkimmäinen.
-
Mikseihän 7100 sarjaa tuoda suomeen.. luulis että menis kaupaks. Hintahan täytys olla melkosesti halvempi ku 5400 tai 6600 sarjoilla.. Ihan fiksu perustraktori olisi.
Satu Hässin päätökset päästöistä...!!!!!!!!!
-
Tainnu tulla nuo päästörajat vähän isommasta pensselistä....
Se on kyllä harmi, niin kuin eräs linnavuorelainen tuumas, että kun tällä päästöjen leikkaamisella nostetaan valmistushintaa, ei riitä että siirretään se myyntihintaan vaan toki tästä pitää saada samassa suhteessa tulosta.
Eli valmistushinta + X % ja siihen + Y % katetta päälle.
Eli...... >:(
-
Mikseihän 7100 sarjaa tuoda suomeen.. luulis että menis kaupaks. Hintahan täytys olla melkosesti halvempi ku 5400 tai 6600 sarjoilla.. Ihan fiksu perustraktori olisi.
AGCO myy jo yhtä etelä-amerikasta tuttua keppivaihteista kehitysmaamallistoa suomessa.
-
Mikseihän 7100 sarjaa tuoda suomeen.. luulis että menis kaupaks. Hintahan täytys olla melkosesti halvempi ku 5400 tai 6600 sarjoilla.. Ihan fiksu perustraktori olisi.
AGCO myy jo yhtä etelä-amerikasta tuttua keppivaihteista kehitysmaamallistoa suomessa.
;D
-
Uusi 7100 sarjakin löytyy.
Siinä on vallumiehiä varten keppiviidakkokin vakiona.
http://www.masseyferguson.com/EMEA/int-en/products/tractors/mediumhp/295.aspx
"- Synchromesh transmission with 12 forward and 5 reverse speeds allows the operator to quickly and easily choose the correct gear for the application."
jumankauta! 620ds moottori 12 pykäläinen ZF t-600 ja ZF etuakseli. koska noita saa? taitaa olla lämpösempien maiden markkinoille...harmi. sopis kotimaisillekkin karvakäsille. perä näyttää isonnetulta 185:n perältä... tuskin kulkevat 30 kovempaa...
No huhhuh. MF7180: 9940 KG ja 180hv. Onko tuo nyt ylipainoinen vai alitehoinen vai molempia?
-
No huhhuh. MF7180: 9940 KG ja 180hv. Onko tuo nyt ylipainoinen vai alitehoinen vai molempia?
Lukema on normaalien lisäpainojen kanssa.
-
No huhhuh. MF7180: 9940 KG ja 180hv. Onko tuo nyt ylipainoinen vai alitehoinen vai molempia?
Lukema on normaalien lisäpainojen kanssa.
Paljokohan nuo normaalilisäpainot on, 4000Kg?
Ei sillä, tää ylipainoisuus vaivaa kyllä nykyään lähes kaikkia uusia rattorimalleja :/
-
No huhhuh. MF7180: 9940 KG ja 180hv. Onko tuo nyt ylipainoinen vai alitehoinen vai molempia?
Lukema on normaalien lisäpainojen kanssa.
Paljokohan nuo normaalilisäpainot on, 4000Kg?
Ei sillä, tää ylipainoisuus vaivaa kyllä nykyään lähes kaikkia uusia rattorimalleja :/
Tuossa ei sanottu, mutta kuvissa näytti olevan kyllä melkoisen tukevasti lisäpainoa.
Suunnilleen vastaavien valtrojen painot on myös kymppitonnin tienoilla, esim valtra BT190 10.450 kg
Mutta paikalliset olosuhteet ovat kovin erilaiset kuin täällä.
-
220hp(mitattu)/7600kg(punnittu). Ja kyllä kehitysmaamalli, mutta kummastis sitä vaan näillä suomen traktorityöt tehdään 50 prosenttisesti...
-
220hp(mitattu)/7600kg(punnittu). Ja kyllä kehitysmaamalli, mutta kummastis sitä vaan näillä suomen traktorityöt tehdään 50 prosenttisesti...
Väärä %.
Itse arvioisin lähemmäs 80%.
Peruste: Silkkihansikas, kehittyneiden maiden mallistoa, näkee enimmäkseen kasvinviljelytiloilla joilla traktorityötunnit saattavat olla vain muutamia kymmeniä/vuosi.
Vaihtokonelistoiltakin tuo on havaittavissa. Koskaan ei ole sattunut silmään yhtään Valtraa jota myydään argumenteilla: vm. 1986, ajettu vain 2300 tuntia, ollut viljatilalla.
Toinen peruste: Urakointikoneena suvereeni ykkösmerkki, Valtra.
-
Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
Nuo paljon töitä tekevät näyttävät hankkivan yleensä valtran.
-
220hp(mitattu)/7600kg(punnittu). Ja kyllä kehitysmaamalli, mutta kummastis sitä vaan näillä suomen traktorityöt tehdään 50 prosenttisesti...
Väärä %.
Itse arvioisin lähemmäs 80%.
Peruste: Silkkihansikas, kehittyneiden maiden mallistoa, näkee enimmäkseen kasvinviljelytiloilla joilla traktorityötunnit saattavat olla vain muutamia kymmeniä/vuosi.
Vaihtokonelistoiltakin tuo on havaittavissa. Koskaan ei ole sattunut silmään yhtään Valtraa jota myydään argumenteilla: vm. 1986, ajettu vain 2300 tuntia, ollut viljatilalla.
Toinen peruste: Urakointikoneena suvereeni ykkösmerkki, Valtra.
Lähistöllä yhdellä on 10 vuotta vanha 6400:nen, ajettu 400 tuntia... :D
-
Uusi 7100 sarjakin löytyy.
Siinä on vallumiehiä varten keppiviidakkokin vakiona.
http://www.masseyferguson.com/EMEA/int-en/products/tractors/mediumhp/295.aspx
"- Synchromesh transmission with 12 forward and 5 reverse speeds allows the operator to quickly and easily choose the correct gear for the application."
Kovasti näyttäis, että Coventryn valumuotit on rahdattu Brasiliaan... Ainakin perän osalta...
-
Kovasti näyttäis, että Coventryn valumuotit on rahdattu Brasiliaan... Ainakin perän osalta...
Huomasitko jotta napavälitykset oli hiukan isommat kun satakuusviitoses? Noita on tuolla reseptillä tehty jo 70 luvulla, eli kuutoskone ja "vanhaperä" isoilla planeetoilla. Muutama esimerkki:
http://www.youtube.com/watch?v=5nD2Hpent_g
http://www.youtube.com/watch?v=bzS5A2POzgM
http://www.youtube.com/watch?v=yPAHQ6yKT18
-
7600-sarja esitelty jenkkilän puolella http://www.masseyferguson.us/products/tractors/7600-series-row-crop-tractors/
http://www.youtube.com/watch?v=5u6q3dn-djM
Uutta tappuriakin pukkaa: http://www.agworld.cc/news/9500_launch.htm