Agronet

Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Lohisoppa - 08.07.11 - klo:21:35

Otsikko: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kirjoitti: Lohisoppa - 08.07.11 - klo:21:35
Liikenneministeri on aika raukka pelkuri, ensin hän ehdotti ruuhkamaksuja pääkaupunkiseudulle, sitten kun moni taho, erityisesti kokoomus ärähti, alkoi uusi liikenneministeri heti peruutella että;  "sitten ehkä mahdollisesti joskus vuosien päästä voitaisiin ehkä mahdollisesti varmaankin hiukan harkita asiaa"


Kyllä pääkaupunkiseudulle pitäis ehdottomasti määrätä ruuhakamaksut niin nopeasti kuin mahdollista, nyt muukin Suomi joutuu rahoittamaan sikäläisiä tienkorjauksia ja parannuksia, koska tieliikenne on niin vilkasta pääkaupunkiseudulla, ruuhkamaksut olisivat sikäli oikeudenmukaisia, että ne jotka sikäläisiä teitä eniten kuormittavat, myös teiden kunnossapidon kustantaisivat.

Ruuhkaisasta liikenteestä pääkaupunkiuseudulla aiheutuu monenlaista harmia, joten ruuhkamaksut vähentäisivät yksityisautoilua ja siten sen tuomia haittoja, ja ne jotka edelleen autoilisivat omilla autoillaan, ruuhkamaksuilla rahoittaisivat autoilunsa tuomien haittojen lieventämistä.

Kun kerta ihmiset poliiittisella ideologialla halutaan ahtaa ahtaalle pääkaupununkiseudulle ja Uudellemaalle, niin kyllä pitäisi poliitikkojen vastata myös tämän ideologian seurauksista, ja  uskaltaa määrätä ne ruuhkamaksut, vaikka se poliittista kannatusta kenties söisikin.
Otsikko: Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kirjoitti: icefarmer - 08.07.11 - klo:21:43
Liikenneministeri on aika raukka pelkuri, ensin hän ehdotti ruuhkamaksuja pääkaupunkiseudulle, sitten kun moni taho, erityisesti kokoomus ärähti, alkoi uusi liikenneministeri heti peruutella että;  "sitten ehkä mahdollisesti joskus vuosien päästä voitaisiin ehkä mahdollisesti varmaankin hiukan harkita asiaa"


Kyllä pääkaupunkiseudulle pitäis ehdottomasti määrätä ruuhakamaksut niin nopeasti kuin mahdollista, nyt muukin Suomi joutuu rahoittamaan sikäläisiä tienkorjauksia ja parannuksia, koska tieliikenne on niin vilkasta pääkaupunkiseudulla, ruuhkamaksut olisivat sikäli oikeudenmukaisia, että ne jotka sikäläisiä teitä eniten kuormittavat, myös teiden kunnossapidon kustantaisivat.

Ruuhkaisasta liikenteestä pääkaupunkiuseudulla aiheutuu monenlaista harmia, joten ruuhkamaksut vähentäisivät yksityisautoilua ja siten sen tuomia haittoja, ja ne jotka edelleen autoilisivat omilla autoillaan, ruuhkamaksuilla rahoittaisivat autoilunsa tuomien haittojen lieventämistä.

Kun kerta ihmiset poliiittisella ideologialla halutaan ahtaa ahtaalle pääkaupununkiseudulle ja Uudellemaalle, niin kyllä pitäisi poliitikkojen vastata myös tämän ideologian seurauksista, ja  uskaltaa määrätä ne ruuhkamaksut, vaikka se poliittista kannatusta kenties söisikin.
jaa, lienee kohta VR myyty norjalaisille pilkkahintaan, joten kyllä se on vaan viisain leventää teitä siellä eteläsuomessa ???
Otsikko: Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kirjoitti: Aimo Jortikka - 08.07.11 - klo:22:13

 *** Oikeestaan näille kasvukeskuksiin rekisteryille autoille pitäisi laittaa erityinen haittavero. Nehän on periaatteessa tarpeettomia hyvien julkisten liikennepalvelujen rinnalla. Eli jos omistajan kotiosoite on asutuskeskuksessa. Erityinen huvi-ja haittavero turhake-autoille. Sopiva summa vois olla 5000 €/auto/v

 Täähän istuis nykyhallituksen aatemaailmaan kuin nenä päähän. Maakuntiin vastaavasti valtio vois jakaa ymp.yst. dieselmaasturit joka torppaan. Säästö teitten kunnossapidossa ois merkittävä. Ei mitään raskaita maisemia pilaavia väylähankkeita myöskään tarvittaisi. Kaapuntilaisille laajennetut seutuliput ja me yritettäs niillä maastureilla pärjätä.
Otsikko: Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kirjoitti: nänninnyplääjä - 08.07.11 - klo:22:15

 *** Oikeestaan näille kasvukeskuksiin rekisteryille autoille pitäisi laittaa erityinen haittavero. Nehän on periaatteessa tarpeettomia hyvien julkisten liikennepalvelujen rinnalla. Eli jos omistajan kotiosoite on asutuskeskuksessa. Erityinen huvi-ja haittavero turhake-autoille. Sopiva summa vois olla 5000 €/auto/v

 Täähän istuis nykyhallituksen aatemaailmaan kuin nenä päähän. Maakuntiin vastaavasti valtio vois jakaa ymp.yst. dieselmaasturit joka torppaan. Säästö teitten kunnossapidossa ois merkittävä. Ei mitään raskaita maisemia pilaavia väylähankkeita myöskään tarvittaisi. Kaapuntilaisille laajennetut seutuliput ja me yritettäs niillä maastureilla pärjätä.

juu ja sitte autovuokraamot kunniaan!! ;)
Otsikko: Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kirjoitti: sorkkis - 08.07.11 - klo:22:16

 *** Oikeestaan näille kasvukeskuksiin rekisteryille autoille pitäisi laittaa erityinen haittavero. Nehän on periaatteessa tarpeettomia hyvien julkisten liikennepalvelujen rinnalla. Eli jos omistajan kotiosoite on asutuskeskuksessa. Erityinen huvi-ja haittavero turhake-autoille. Sopiva summa vois olla 5000 €/auto/v

 Täähän istuis nykyhallituksen aatemaailmaan kuin nenä päähän. Maakuntiin vastaavasti valtio vois jakaa ymp.yst. dieselmaasturit joka torppaan. Säästö teitten kunnossapidossa ois merkittävä. Ei mitään raskaita maisemia pilaavia väylähankkeita myöskään tarvittaisi. Kaapuntilaisille laajennetut seutuliput ja me yritettäs niillä maastureilla pärjätä.
Muuten hyvä mutta Pääkaupunkiseudulla on pitkä matka joka paikkaan .
Otsikko: Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kirjoitti: Aimo Jortikka - 08.07.11 - klo:22:22

 *** Oikeestaan näille kasvukeskuksiin rekisteryille autoille pitäisi laittaa erityinen haittavero. Nehän on periaatteessa tarpeettomia hyvien julkisten liikennepalvelujen rinnalla. Eli jos omistajan kotiosoite on asutuskeskuksessa. Erityinen huvi-ja haittavero turhake-autoille. Sopiva summa vois olla 5000 €/auto/v

 Täähän istuis nykyhallituksen aatemaailmaan kuin nenä päähän. Maakuntiin vastaavasti valtio vois jakaa ymp.yst. dieselmaasturit joka torppaan. Säästö teitten kunnossapidossa ois merkittävä. Ei mitään raskaita maisemia pilaavia väylähankkeita myöskään tarvittaisi. Kaapuntilaisille laajennetut seutuliput ja me yritettäs niillä maastureilla pärjätä.
Muuten hyvä mutta Pääkaupunkiseudulla on pitkä matka joka paikkaan .

 *** Mutta kuvittele tilanne, jossa yksityisautoilu ois vaan maalaisserkkujen varassa. Kyllä siinä ois silloin kaistaa dösän puhaltaa ja ratikan kulkee hurukyytiä. Ihan vissiin pitää ympäristö- ja liikenneministeriöitä asian tiimoilta lähestyä. Taksisuharit saattais lähtee kimppaan myös  ;)
Otsikko: Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kirjoitti: sorkkis - 08.07.11 - klo:22:48

 *** Oikeestaan näille kasvukeskuksiin rekisteryille autoille pitäisi laittaa erityinen haittavero. Nehän on periaatteessa tarpeettomia hyvien julkisten liikennepalvelujen rinnalla. Eli jos omistajan kotiosoite on asutuskeskuksessa. Erityinen huvi-ja haittavero turhake-autoille. Sopiva summa vois olla 5000 €/auto/v

 Täähän istuis nykyhallituksen aatemaailmaan kuin nenä päähän. Maakuntiin vastaavasti valtio vois jakaa ymp.yst. dieselmaasturit joka torppaan. Säästö teitten kunnossapidossa ois merkittävä. Ei mitään raskaita maisemia pilaavia väylähankkeita myöskään tarvittaisi. Kaapuntilaisille laajennetut seutuliput ja me yritettäs niillä maastureilla pärjätä.
Muuten hyvä mutta Pääkaupunkiseudulla on pitkä matka joka paikkaan .

 *** Mutta kuvittele tilanne, jossa yksityisautoilu ois vaan maalaisserkkujen varassa. Kyllä siinä ois silloin kaistaa dösän puhaltaa ja ratikan kulkee hurukyytiä. Ihan vissiin pitää ympäristö- ja liikenneministeriöitä asian tiimoilta lähestyä. Taksisuharit saattais lähtee kimppaan myös  ;)
Voi tietysti aina haaveilla mutta Hesa on ainoo paikka missä metsää on keskikaupunkilla ja maanviljelystä kehäkolmosella .

Vantaankaupunkilla on maatilakin .

Thorsvik on Hesan rajalla .

Suurkapitalisti ( hehheh) Aulis Anttilalla on 5,5ha helvetin hyvvää maat Lohjalla joka on Hesan esikaupunkia-aluetta . Koska ne ite sen tajuaa ei ole tietoa mutta joskus ehkä .














Otsikko: Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kirjoitti: Paalaaja - 09.07.11 - klo:03:02

 *** Oikeestaan näille kasvukeskuksiin rekisteryille autoille pitäisi laittaa erityinen haittavero. Nehän on periaatteessa tarpeettomia hyvien julkisten liikennepalvelujen rinnalla. Eli jos omistajan kotiosoite on asutuskeskuksessa. Erityinen huvi-ja haittavero turhake-autoille. Sopiva summa vois olla 5000 €/auto/v

 Täähän istuis nykyhallituksen aatemaailmaan kuin nenä päähän. Maakuntiin vastaavasti valtio vois jakaa ymp.yst. dieselmaasturit joka torppaan. Säästö teitten kunnossapidossa ois merkittävä. Ei mitään raskaita maisemia pilaavia väylähankkeita myöskään tarvittaisi. Kaapuntilaisille laajennetut seutuliput ja me yritettäs niillä maastureilla pärjätä.
Muuten hyvä mutta Pääkaupunkiseudulla on pitkä matka joka paikkaan .

 *** Mutta kuvittele tilanne, jossa yksityisautoilu ois vaan maalaisserkkujen varassa. Kyllä siinä ois silloin kaistaa dösän puhaltaa ja ratikan kulkee hurukyytiä. Ihan vissiin pitää ympäristö- ja liikenneministeriöitä asian tiimoilta lähestyä. Taksisuharit saattais lähtee kimppaan myös  ;)
Voi tietysti aina haaveilla mutta Hesa on ainoo paikka missä metsää on keskikaupunkilla ja maanviljelystä kehäkolmosella .

Vantaankaupunkilla on maatilakin .

Thorsvik on Hesan rajalla .

Suurkapitalisti ( hehheh) Aulis Anttilalla on 5,5ha helvetin hyvvää maat Lohjalla joka on Hesan esikaupunkia-aluetta . Koska ne ite sen tajuaa ei ole tietoa mutta joskus ehkä .





No hei sorkkis, vähän faktaa pöytään!

Tai ainakin kunnon kompa:

Missä on maan suurimmat tilat?

No Helsingissä tietysti! Olikohan keskipinta-ala luokkaa 100 ha..
..Vähät siitä että niitä on kaksi tai kolme ja omistajina kaupunki ja yliopisto...
Otsikko: Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kirjoitti: Aulis Anttila - 09.07.11 - klo:07:16

 *** Oikeestaan näille kasvukeskuksiin rekisteryille autoille pitäisi laittaa erityinen haittavero. Nehän on periaatteessa tarpeettomia hyvien julkisten liikennepalvelujen rinnalla. Eli jos omistajan kotiosoite on asutuskeskuksessa. Erityinen huvi-ja haittavero turhake-autoille. Sopiva summa vois olla 5000 €/auto/v

 Täähän istuis nykyhallituksen aatemaailmaan kuin nenä päähän. Maakuntiin vastaavasti valtio vois jakaa ymp.yst. dieselmaasturit joka torppaan. Säästö teitten kunnossapidossa ois merkittävä. Ei mitään raskaita maisemia pilaavia väylähankkeita myöskään tarvittaisi. Kaapuntilaisille laajennetut seutuliput ja me yritettäs niillä maastureilla pärjätä.
Muuten hyvä mutta Pääkaupunkiseudulla on pitkä matka joka paikkaan .
*** Mutta kuvittele tilanne, jossa yksityisautoilu ois vaan maalaisserkkujen varassa. Kyllä siinä ois silloin kaistaa dösän puhaltaa ja ratikan kulkee hurukyytiä. Ihan vissiin pitää ympäristö- ja liikenneministeriöitä asian tiimoilta lähestyä. Taksisuharit saattais lähtee kimppaan myös  ;)
Voi tietysti aina haaveilla mutta Hesa on ainoo paikka missä metsää on keskikaupunkilla ja maanviljelystä kehäkolmosella . Vantaankaupunkilla on maatilakin .  Thorsvik on Hesan rajalla .
Suurkapitalisti ( hehheh) Aulis Anttilalla on 5,5ha helvetin hyvvää maat Lohjalla joka on Hesan esikaupunkia-aluetta . Koska ne ite sen tajuaa ei ole tietoa mutta joskus ehkä .
No hei sorkkis, vähän faktaa pöytään! Tai ainakin kunnon kompa: Missä on maan suurimmat tilat? No Helsingissä tietysti! Olikohan keskipinta-ala luokkaa 100 ha.. ..Vähät siitä että niitä on kaksi tai kolme ja omistajina kaupunki ja yliopisto...

Ei jaksa eikä viitti kaivaa mut kyl ne suurimmat taitaa Varsinais-Suomessa olla...
Otsikko: Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kirjoitti: Aimo Jortikka - 09.07.11 - klo:07:21

Ei jaksa eikä viitti kaivaa mut kyl ne suurimmat taitaa Varsinais-Suomessa olla...

 *** Siis keskiarvoina. Miten lie.
Otsikko: Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kirjoitti: sorkkis - 09.07.11 - klo:08:44

Ei jaksa eikä viitti kaivaa mut kyl ne suurimmat taitaa Varsinais-Suomessa olla...

 *** Siis keskiarvoina. Miten lie.
Tilojen koosta en kirjoittanutkaan . On kuultu kehuja et tilustenkiertelmiseen menee kokopäivä joillakin . Varaa kunnolliseen autoon kun ei ole .
Otsikko: Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kirjoitti: JoHaRa - 09.07.11 - klo:08:55
Edelliseen löysästi liittyen: Helsinki on Suomen kovin maitopitäjä. Helsingin maidontuottajien keskituotos on Suomessa aivan omaa luokkaansa!!! Taitaa olla jotain 11 000 kg/pää vuodessa. Kakkosena tuleva häviää 1500 kiloa  :o

Stadilaisia ei siis pidä aliarvioida koska heillä on maatalousasiat hallussa  ;)

Ruuhkamaksusta: Mitä hyötyä tuosta on? Tuntuu pelkältä kiusanteolta.. Köyhillä ei ole pääkaupunkiseudulla autoja ja rikkaille jostain euron maksusta ei ole mitään haittaa. Tuo luokitellaan kuitenkin vähennyskelpoiseksi menoksi työmatkaliikenteessä vai mitä luulette  ???

Autoihin tullaan varmaan joskus asentamaan tallentavat GPS-laitteet jotta tällaisia maksuja olisi kätevää kerätä. Ja... kyllähän nuo tulevat silloin kaikkiin autoihin. Ruuhkamaksun vaatiminen tulee siis aiheuttamaan laskun myös meille jotka eivät tuolla ruuhkasuomessa käy kuin kerran vuodessa ja silloinkin pakotettuna.
Otsikko: Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kirjoitti: sorkkis - 09.07.11 - klo:09:00
Kummalla Tuottajalla se kovin maitotuotos on ?  ;)
Otsikko: Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kirjoitti: JoHaRa - 09.07.11 - klo:09:07
Kummalla Tuottajalla se kovin maitotuotos on ?  ;)

Ei oo ko Viikki  ;D Siis Helsingissä.
Otsikko: Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kirjoitti: landehande - 09.07.11 - klo:11:26

 *** Oikeestaan näille kasvukeskuksiin rekisteryille autoille pitäisi laittaa erityinen haittavero. Nehän on periaatteessa tarpeettomia hyvien julkisten liikennepalvelujen rinnalla. Eli jos omistajan kotiosoite on asutuskeskuksessa. Erityinen huvi-ja haittavero turhake-autoille. Sopiva summa vois olla 5000 €/auto/v

 Täähän istuis nykyhallituksen aatemaailmaan kuin nenä päähän. Maakuntiin vastaavasti valtio vois jakaa ymp.yst. dieselmaasturit joka torppaan. Säästö teitten kunnossapidossa ois merkittävä. Ei mitään raskaita maisemia pilaavia väylähankkeita myöskään tarvittaisi. Kaapuntilaisille laajennetut seutuliput ja me yritettäs niillä maastureilla pärjätä.
Muuten hyvä mutta Pääkaupunkiseudulla on pitkä matka joka paikkaan .
Ei matkat ole pitkiä, mutta kestävät toivottoman kauan. Siinä sitten tupruaa paikallan seisten turhaa pakosaastetta.
Otsikko: Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kirjoitti: Jätkä - 09.07.11 - klo:14:53
Edelliseen löysästi liittyen: Helsinki on Suomen kovin maitopitäjä. Helsingin maidontuottajien keskituotos on Suomessa aivan omaa luokkaansa!!! Taitaa olla jotain 11 000 kg/pää vuodessa. Kakkosena tuleva häviää 1500 kiloa  :o

Stadilaisia ei siis pidä aliarvioida koska heillä on maatalousasiat hallussa  ;)

Ruuhkamaksusta: Mitä hyötyä tuosta on? Tuntuu pelkältä kiusanteolta.. Köyhillä ei ole pääkaupunkiseudulla autoja ja rikkaille jostain euron maksusta ei ole mitään haittaa. Tuo luokitellaan kuitenkin vähennyskelpoiseksi menoksi työmatkaliikenteessä vai mitä luulette  ???

Autoihin tullaan varmaan joskus asentamaan tallentavat GPS-laitteet jotta tällaisia maksuja olisi kätevää kerätä. Ja... kyllähän nuo tulevat silloin kaikkiin autoihin. Ruuhkamaksun vaatiminen tulee siis aiheuttamaan laskun myös meille jotka eivät tuolla ruuhkasuomessa käy kuin kerran vuodessa ja silloinkin pakotettuna.

 Foliohattu päälle niin GPS laitekkin mykistyy http://www.dealextreme.com/p/q40-mini-portable-cell-phone-signal-jammer-cdma-gsm-dcs-phs-wcdma-cdma2000-gps-l1-47674
Otsikko: Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kirjoitti: Oksa - 09.07.11 - klo:21:13
ja se että siellä on suurin osa sitymaastureista niin on aika hauska juttu!   asvalttia on joka paikassa ja tiet auki kesät talvet niin miksi pitää olla tollaset?                tiällä rintamailla pitää olla nastarenkailla varustettu kun tiet aurataan sitten kun keretään, joskus iltapäivällä!  ja kukaan ei siitä paljoa haloota nosta!                              nooo, saabi sentäs veroa maksaa!
Otsikko: Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kirjoitti: supersammakko - 09.07.11 - klo:22:07
ja se että siellä on suurin osa sitymaastureista niin on aika hauska juttu!   asvalttia on joka paikassa ja tiet auki kesät talvet niin miksi pitää olla tollaset?                tiällä rintamailla pitää olla nastarenkailla varustettu kun tiet aurataan sitten kun keretään, joskus iltapäivällä!  ja kukaan ei siitä paljoa haloota nosta!                              nooo, saabi sentäs veroa maksaa!
Maajussilla citymaasturia vastaa dyna-retee...
Otsikko: Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kirjoitti: Aimo Jortikka - 09.07.11 - klo:22:15
ja se että siellä on suurin osa sitymaastureista niin on aika hauska juttu!   asvalttia on joka paikassa ja tiet auki kesät talvet niin miksi pitää olla tollaset?                tiällä rintamailla pitää olla nastarenkailla varustettu kun tiet aurataan sitten kun keretään, joskus iltapäivällä!  ja kukaan ei siitä paljoa haloota nosta!                              nooo, saabi sentäs veroa maksaa!
Maajussilla citymaasturia vastaa dyna-retee...

 *** Oliskin toi lähin automarketti lähempänä kuin 35km, niin sehän oiskin somaa mennä talvisin ostoksille traktorilla. Löytyis sitä parkkitilaakin paremmin kun vois asiallisella kalustolla tehdä tarvittaessa itselle tilaa  ;D
Otsikko: Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kirjoitti: Lohisoppa - 09.07.11 - klo:23:25
ja se että siellä on suurin osa sitymaastureista niin on aika hauska juttu!   asvalttia on joka paikassa ja tiet auki kesät talvet niin miksi pitää olla tollaset?                tiällä rintamailla pitää olla nastarenkailla varustettu kun tiet aurataan sitten kun keretään, joskus iltapäivällä!  ja kukaan ei siitä paljoa haloota nosta!                              nooo, saabi sentäs veroa maksaa!

Tuosta tulkin mieleeni, mikä on naurettavuuden ja avuttomuuden huipentuma?

No se kun citymaastrurilla ajava on vihainen kun ei ole tie aurattu. :D :D :D :D
Otsikko: Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 09.07.11 - klo:23:49
ja se että siellä on suurin osa sitymaastureista niin on aika hauska juttu!   asvalttia on joka paikassa ja tiet auki kesät talvet niin miksi pitää olla tollaset? 

Kyllä se on niin että haja-asutusalueella menee muutama tunti kun kaikki tiet on kertaalleen aurattu, mutta helsinskissä saattaa mennä kuukausi lumisateen jälkeen ennenkuin kukaan tekee mitään.

Otsikko: Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kirjoitti: maanviljelija - 10.07.11 - klo:01:11

 *** Oikeestaan näille kasvukeskuksiin rekisteryille autoille pitäisi laittaa erityinen haittavero. Nehän on periaatteessa tarpeettomia hyvien julkisten liikennepalvelujen rinnalla. Eli jos omistajan kotiosoite on asutuskeskuksessa. Erityinen huvi-ja haittavero turhake-autoille. Sopiva summa vois olla 5000 €/auto/v

 Täähän istuis nykyhallituksen aatemaailmaan kuin nenä päähän. Maakuntiin vastaavasti valtio vois jakaa ymp.yst. dieselmaasturit joka torppaan. Säästö teitten kunnossapidossa ois merkittävä. Ei mitään raskaita maisemia pilaavia väylähankkeita myöskään tarvittaisi. Kaapuntilaisille laajennetut seutuliput ja me yritettäs niillä maastureilla pärjätä.
Muuten hyvä mutta Pääkaupunkiseudulla on pitkä matka joka paikkaan .
Ei matkat ole pitkiä, mutta kestävät toivottoman kauan. Siinä sitten tupruaa paikallan seisten turhaa pakosaastetta.
Jossain nähnyt tilaston jonka mukaan pisimmät työmatkat on pääkaupunkiseudulla. Nythän tuo vero olisi tarkoitus kerätä niiltä jotka menevät sinne töihin eli työn verotusta lisätään. Työsuhdeautoijat ei sitä maksa, päinvastoin se korottaa ehkä työsuhde-etua so palkkaa ja eläkettä joten kakon kannattajakunnalle samantekevää kun ei koske kuin tavallista duunaria. >:(
Otsikko: Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kirjoitti: vms1 - 10.07.11 - klo:08:56

Kyllä pääkaupunkiseudulle pitäis ehdottomasti määrätä ruuhakamaksut niin nopeasti kuin mahdollista, nyt muukin Suomi joutuu rahoittamaan sikäläisiä tienkorjauksia ja parannuksia, koska tieliikenne on niin vilkasta pääkaupunkiseudulla, ruuhkamaksut olisivat sikäli oikeudenmukaisia, että ne jotka sikäläisiä teitä eniten kuormittavat, myös teiden kunnossapidon kustantaisivat.

Ruuhkaisasta liikenteestä pääkaupunkiuseudulla aiheutuu monenlaista harmia, joten ruuhkamaksut vähentäisivät yksityisautoilua ja siten sen tuomia haittoja, ja ne jotka edelleen autoilisivat omilla autoillaan, ruuhkamaksuilla rahoittaisivat autoilunsa tuomien haittojen lieventämistä.

Kun kerta ihmiset poliiittisella ideologialla halutaan ahtaa ahtaalle pääkaupununkiseudulle ja Uudellemaalle, niin kyllä pitäisi poliitikkojen vastata myös tämän ideologian seurauksista, ja  uskaltaa määrätä ne ruuhkamaksut, vaikka se poliittista kannatusta kenties söisikin.

Onko varma tieto että raha liikkuu maaseudulta keskustoihin eikä toisinpäin. Tuntuu ouolta että maaseuulta jäisi rahaa yli. Että ei tilanne ole vaan niin että keskuksista rahoitetaan myös maaseudun tiestöä.
Otsikko: Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kirjoitti: nestori2 - 10.07.11 - klo:11:16
Ruuhkamaksu on todella hyvä ehdotus. Onhan se älytöntä, että määrättyhin aikoihin liikenne on lähes jumissa. Ruuhkamaksu ajaa porukat yhteiskyyteihin ja yleisten kulkuneuvojen käyttäjiksi ja sen jälkeen ruuhkat helpottavat huomattavsti.
Mutta Kokoomuksen kannattajien perse kun ei siedä bussin penkkiä ja yhteiskyyti naapurin kanssa taas on sosialismia.
Otsikko: Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kirjoitti: Tapani - 10.07.11 - klo:11:22
Ruuhkamaksu on todella hyvä ehdotus. Onhan se älytöntä, että määrättyhin aikoihin liikenne on lähes jumissa. Ruuhkamaksu ajaa porukat yhteiskyyteihin ja yleisten kulkuneuvojen käyttäjiksi ja sen jälkeen ruuhkat helpottavat huomattavsti.
Mutta Kokoomuksen kannattajien perse kun ei siedä bussin penkkiä ja yhteiskyyti naapurin kanssa taas on sosialismia.
Käyn pienessä kaupungissa töissä ja sielläkin on havaittavissa ruuhkia tiettyinä aikoina. Pystyn porrastamaan omaani töihin menoa ja menen joko tunnin aikasemmin tai tunnin myöhemmin kahdeksaan nähden. Ei oo ruuhkasta tietoakaan. Auttaskohan noihin pahimpiin aikoihin työajan porrastus kellä mahdollista.
Otsikko: Työaikojen porrastus...
Kirjoitti: Aulis Anttila - 10.07.11 - klo:11:36
Käyn pienessä kaupungissa töissä ja sielläkin on havaittavissa ruuhkia tiettyinä aikoina. Pystyn porrastamaan omaani töihin menoa ja menen joko tunnin aikasemmin tai tunnin myöhemmin kahdeksaan nähden. Ei oo ruuhkasta tietoakaan. Auttaskohan noihin pahimpiin aikoihin työajan porrastus kellä mahdollista.

Erittäin monissa hommissa on ollut jo vuosikymmeniä ns. liukuva työaika... ja prosessiteollisuudessa on sen perinteisen 3-vuoron sijaan ollu 5-vuoro-, jopa 6-vuorosysteemi.
Otsikko: Vs: Työaikojen porrastus...
Kirjoitti: Terminator - 10.07.11 - klo:11:42
Käyn pienessä kaupungissa töissä ja sielläkin on havaittavissa ruuhkia tiettyinä aikoina. Pystyn porrastamaan omaani töihin menoa ja menen joko tunnin aikasemmin tai tunnin myöhemmin kahdeksaan nähden. Ei oo ruuhkasta tietoakaan. Auttaskohan noihin pahimpiin aikoihin työajan porrastus kellä mahdollista.

Erittäin monissa hommissa on ollut jo vuosikymmeniä ns. liukuva työaika... ja prosessiteollisuudessa on sen perinteisen 3-vuoron sijaan ollu 5-vuoro-, jopa 6-vuorosysteemi.

Ja silti pitää ay-agitaatoreitten ajaa omalla autolla töihin, istuen takapenkillä laitonta kuubalaista tupruttaen. Ei voi ay-politrukki mennä linja-autolla, ratikalla, paikallisjunalla, metrolla kun joutuisi tavan kansan tasolle laskeutumaan. ;D
Otsikko: Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kirjoitti: vms1 - 10.07.11 - klo:13:37
huomaa että agronettiläiset ei käytä joukkoliikennettä koska muuten tietäis miten epäkäytännöllinen se on. tehtäis suomen kaupungeista edelläkävijöitä ja poistettais kaikki joukkoliikenne. jokaiselle asukille hommattais henkilökohtainen sähköllä kulkeva kulkine joka olisi vähän moottoripyörää leveämpi nelipyöräinen ja lasikopilla varustettu sekä mahdollisimman turvallinen. näitä mahtuis kaks rinnan kaistalle ja pysäköintiruutuunkin vähintään kaks. loppuis ylimääräinnen liikenne ja kaikki pääsis juuri sinne minne haluais silloin kun haluaisi ilman ylimääräisiä pysähdyksiä. sitten 10 vuoden päästä otettaisi ruuhkamaksut kättöön nykyisissä autoissa taajamissa. niin ja viellä pysäköinti toteutettaisi niin että tämä "auto" ajettaisi aina 1 kyljestä kiinni toisiin "autoihin" ja autosta poistumisen voisi tehdä joko eteen tai taaksepäin jolloin ylimääräistä pysäköintitilaa ei tarvittais oville niin kuin nykylään
Otsikko: Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kirjoitti: supersammakko - 10.07.11 - klo:14:10
huomaa että agronettiläiset ei käytä joukkoliikennettä koska muuten tietäis miten epäkäytännöllinen se on.
Jeps. Maatalouskouluun isä osti oman traktorin ettei tarvii turhaan bussipysäkillä notkua ja harjoittelukin tehtiin kotitilalla...  :o

Sontaluukusta näkyy ja haisee...
Otsikko: Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kirjoitti: Jätkä - 10.07.11 - klo:15:04
Ruuhkamaksu on todella hyvä ehdotus. Onhan se älytöntä, että määrättyhin aikoihin liikenne on lähes jumissa. Ruuhkamaksu ajaa porukat yhteiskyyteihin ja yleisten kulkuneuvojen käyttäjiksi ja sen jälkeen ruuhkat helpottavat huomattavsti.
Mutta Kokoomuksen kannattajien perse kun ei siedä bussin penkkiä ja yhteiskyyti naapurin kanssa taas on sosialismia.

 Ne Helsingin ruuhkat ovat suoraan liikennesuunnitelijan pöydältä kun "vihreäaaltokin" tehdään niin että bussilla pystyy noukkimaan kyytiläiset bussipysäkiltä ja myöskin 24 tunnin pyhitys bussikaistoilla pelkästään linjaautoille vähentää tilaa yksityisautoilta.
 600 000 asukkaan pikkukaupunkiin ei autoilijat pysty tekemään ruuhkaa, pitää olla ajokortiton liikennesuunittelija suunnittelemaan se.
 Se että ei pidä kuseltahaisevasta joukkoliikenteestä ei ole puoluekannatuksesta kiinni, riittää kun istuu kusiseen ja märkään penkkiin kerran pari.
Otsikko: Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kirjoitti: sorkkis - 10.07.11 - klo:15:18
Ruuhkamaksu on todella hyvä ehdotus. Onhan se älytöntä, että määrättyhin aikoihin liikenne on lähes jumissa. Ruuhkamaksu ajaa porukat yhteiskyyteihin ja yleisten kulkuneuvojen käyttäjiksi ja sen jälkeen ruuhkat helpottavat huomattavsti.
Mutta Kokoomuksen kannattajien perse kun ei siedä bussin penkkiä ja yhteiskyyti naapurin kanssa taas on sosialismia.

 Ne Helsingin ruuhkat ovat suoraan liikennesuunnitelijan pöydältä kun "vihreäaaltokin" tehdään niin että bussilla pystyy noukkimaan kyytiläiset bussipysäkiltä ja myöskin 24 tunnin pyhitys bussikaistoilla pelkästään linjaautoille vähentää tilaa yksityisautoilta.
 600 000 asukkaan pikkukaupunkiin ei autoilijat pysty tekemään ruuhkaa, pitää olla ajokortiton liikennesuunittelija suunnittelemaan se.
 Se että ei pidä kuseltahaisevasta joukkoliikenteestä ei ole puoluekannatuksesta kiinni, riittää kun istuu kusiseen ja märkään penkkiin kerran pari.
Jep.