Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: sorkkis - 01.06.11 - klo:19:24

Otsikko: Izuzu
Kirjoitti: sorkkis - 01.06.11 - klo:19:24
Mites pelanneet ? Onkos kellään 4*4 lava-autoista
Otsikko: Vs: Izuzu
Kirjoitti: Timppa - 01.06.11 - klo:20:51
Osta 3,0 litrainen automaatti. Kokeile. Sun surkia elämäs ei ole entises sen jälkeen.
 :D
Otsikko: Vs: Izuzu
Kirjoitti: Astral - 01.06.11 - klo:23:29
Musta kyllä se automaatti oli yks paskimpia esityksiä pitkään aikaan, tolla manuaalilla nyt vatkattu 60tkm ja suurin ongelma on airbagin merkkivalo ku haistelee hantin penkin alta jotain ja penkkii liikuteltaessa johdot ottaa itteensä.

Mut eihän sulla kuitenkaan ketään kyydissä ole joten kyllä sä sellasen voit ostaa, eipä tuo taida Rangerii ja Hiluxii hirveesti hävetä. Rangerissa ne raiskariovet on kyllä iso plussa tohon verrattuna.
Otsikko: Vs: Izuzu
Kirjoitti: hogi - 02.06.11 - klo:00:23
Osta 3,0 litrainen automaatti. Kokeile. Sun surkia elämäs ei ole entises sen jälkeen.
 :D

Eipä se elämä kovin kummoisesti muutu isuzun rattiin hyppäämisen jälkeen.

Syksyllä -09 ostin Isuzun 3,0l automaatti double-cabin (5-paikkainen), suht hyvin on pelannut. Isoin häiritsevä tekijä on todella p..ka neliveto, olen ollut sillä jo puolen kymmentä kertaa kiinni. Etupäässä ei minkään näköistä lukkoa ja takanakin vain 30% kitkalukko, joka vaatii toimiakseen sen että auto on liikkeessä. Kaiken huipuksi vakiona olevat bridgestonen renkaat ovat aivan surkeat savella ja mudalla (mutta hyvät ja äänettömät maantiellä). Maasto-ominaisuudet vastavaat tuossa Isuzussa siis perus katumaasturia.

Tuo automaatti on kyllä ehdoton, keppeihin en sekaannu kun on automaattiin tottunut. Vastaava hiluksi olisi tuolloin ollut 10 keur kalliimpi ja suurin sallittu vetopaino tonnin pienempi. Siksi valinta oli Isuzu.
Otsikko: Vs: Izuzu
Kirjoitti: JoHaRa - 02.06.11 - klo:07:48
Meillä on jossain vajassa Opel Frontera vm.-93  2,4i alennusvaihteistolla. Se on Isuzu johon on kaksipuolisella teipillä liimattu Opelin pyhä logo.

Pieni käyntiin liittyvä ongelma, korjaaminen maksaa 380€.

Juu... mää en ostaisi enää nelivetoa jossa kaikki akselit, laakerit ja ristikot ovat sellaisilla mitoilla että mistään ei löydy  :D
Otsikko: Vs: Izuzu
Kirjoitti: Astral - 02.06.11 - klo:08:49
Osta 3,0 litrainen automaatti. Kokeile. Sun surkia elämäs ei ole entises sen jälkeen.
 :D

Eipä se elämä kovin kummoisesti muutu isuzun rattiin hyppäämisen jälkeen.

Syksyllä -09 ostin Isuzun 3,0l automaatti double-cabin (5-paikkainen), suht hyvin on pelannut. Isoin häiritsevä tekijä on todella p..ka neliveto, olen ollut sillä jo puolen kymmentä kertaa kiinni. Etupäässä ei minkään näköistä lukkoa ja takanakin vain 30% kitkalukko, joka vaatii toimiakseen sen että auto on liikkeessä. Kaiken huipuksi vakiona olevat bridgestonen renkaat ovat aivan surkeat savella ja mudalla (mutta hyvät ja äänettömät maantiellä). Maasto-ominaisuudet vastavaat tuossa Isuzussa siis perus katumaasturia.

Tuo automaatti on kyllä ehdoton, keppeihin en sekaannu kun on automaattiin tottunut. Vastaava hiluksi olisi tuolloin ollut 10 keur kalliimpi ja suurin sallittu vetopaino tonnin pienempi. Siksi valinta oli Isuzu.

Joo, neliveto on kyllä kans yks vitsi, mut onhan se poikkeuksetta jokases lava-autos sama homma. Vastaava Fordi oli sillon -08 7t€ kalliimpi.
Otsikko: Vs: Izuzu
Kirjoitti: Tapani - 02.06.11 - klo:09:15
Mites pelanneet ? Onkos kellään 4*4 lava-autoista
Veljen firmalla on neljä käytössä. Ei oo vielä ainakaan ollu mitään ongelmia. Tosin noi kolme uusinta ei oo kuin puoli vuotta vanhoja.
Otsikko: Vs: Izuzu
Kirjoitti: Paalari - 02.06.11 - klo:09:47
Laita suoraan Navara 3.0 L V6 pannulla..
Otsikko: Vs: Izuzu
Kirjoitti: piki1 - 02.06.11 - klo:10:16
rangeri tosi huono ajaa.ja aina hajalla ja pajalla.
Otsikko: Vs: Izuzu
Kirjoitti: Timppa - 02.06.11 - klo:10:16
Maasto-ominaisuudet vastavaat tuossa Isuzussa siis perus katumaasturia.

Tuo automaatti on kyllä ehdoton, keppeihin en sekaannu kun on automaattiin tottunut.


****Eikai kukaan tuollaista maastokäyttöön osta?  ??? Katubrassailuun se ostetaan.

       Ja tuo automaatti on se hienous. Loppuu kepin vatkaaminen.... siis vaihrekepin.
Otsikko: Vs: Izuzu
Kirjoitti: sorkkis - 02.06.11 - klo:19:24
Maasto-ominaisuudet vastavaat tuossa Isuzussa siis perus katumaasturia.

Tuo automaatti on kyllä ehdoton, keppeihin en sekaannu kun on automaattiin tottunut.


****Eikai kukaan tuollaista maastokäyttöön osta?  ??? Katubrassailuun se ostetaan.

       Ja tuo automaatti on se hienous. Loppuu kepin vatkaaminen.... siis vaihrekepin.
En edes ajattele automaattia , vähennyslaatikko pitää olla .
Otsikko: Vs: Izuzu
Kirjoitti: Husokki - 02.06.11 - klo:19:40
Meinaatko vaihtaa Mitsun pois?
Otsikko: Vs: Izuzu
Kirjoitti: JoHaRa - 02.06.11 - klo:20:34
Meinaatko vaihtaa Mitsun pois?

S-Kiss meinaa pelata alveilla  ;) Voi jäädä saamapuolelle jos ostaa uuden firmalle. Sit loppuu valitus  :D
Otsikko: Vs: Izuzu
Kirjoitti: hogi - 02.06.11 - klo:22:39
Maasto-ominaisuudet vastavaat tuossa Isuzussa siis perus katumaasturia.

Tuo automaatti on kyllä ehdoton, keppeihin en sekaannu kun on automaattiin tottunut.


****Eikai kukaan tuollaista maastokäyttöön osta?  ??? Katubrassailuun se ostetaan.

       Ja tuo automaatti on se hienous. Loppuu kepin vatkaaminen.... siis vaihrekepin.
En edes ajattele automaattia , vähennyslaatikko pitää olla .

Alennusvaihteisto on automaateissa yhtä lailla, isuzussa sähköisesti kytkettävä, kuten nelivetokin. Mitä noihin lukkoihin tulee, niin käsittääkseni ainakin hiluksissa ja rangerissa on jonkinasteiset lukot etupäässä, mutta esim. navarakin täysin lukoton. Mitä olen kaverien hilukseja ajanut, niin ne ovat ainakin selvästi meluisampia kuin isuzu.
Otsikko: Vs: Izuzu
Kirjoitti: Timppa - 03.06.11 - klo:07:48
http://www.nettiauto.com/isuzu/pickup/4004770

Tuo izuzu on sopiva maastoajoon.

Ei tarvii varoa.

Mut ei kai kukaan tosissaan 50000€:n autolla maastoajoa harrastele...

On lukot tai ei ole.

*****************

Hyvä citymaasturi:

http://www.nettiauto.com/toyota/hilux/3948191
Otsikko: Vs: Izuzu
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 03.06.11 - klo:08:10
Mut ei kai kukaan tosissaan 50000€:n autolla maastoajoa harrastele...

Ongelma on lyhytaikainen.

Vähän aikaa kun metsässä ajelee, ei ole enää 50.000 euron auto.

Otsikko: Vs: Izuzu
Kirjoitti: Timppa - 03.06.11 - klo:08:13
Mut ei kai kukaan tosissaan 50000€:n autolla maastoajoa harrastele...

Ongelma on lyhytaikainen.

Vähän aikaa kun metsässä ajelee, ei ole enää 50.000 euron auto.



***Antaa sit mennä vaan.
Otsikko: Vs: Izuzu
Kirjoitti: Rockmaple - 03.06.11 - klo:08:23
Mitä noihin lukkoihin tulee, niin käsittääkseni ainakin hiluksissa ja rangerissa on jonkinasteiset lukot etupäässä, mutta esim. navarakin täysin lukoton.

Mun käsittääkseni missään autossa ei ole eikä voi olla etuakselissa "jonkinasteisia" lukkoja. Joissain oikeissa maastureissa on maastoajossa pälle/pois kytkettäväíä lukkoja. Pakettiauto ei ole maastoauto eikä niihin kannata lukkoja laitella kun ei niillä voi maastossa ajaa kuitenkaan. Toki pikapistakin voi rakentaa maastokelpoisen.
Otsikko: Vs: Izuzu
Kirjoitti: SAS - 03.06.11 - klo:16:09
Tuossa halapa maasturi ,miten nämä kestää,moottori jo vaihdettu ,onko fordin kone ?http://www.nettiauto.com/land-rover/freelander/4007105#yritys=bilcar
Otsikko: Vs: Izuzu
Kirjoitti: Räkkyjooseppi - 03.06.11 - klo:16:13
http://www.volkswagen-hyotyautot.fi/vv-auto/vw_ha4.nsf/HTML/020.015.010
Tollasen meinaan tilata ,on pikuppien aatelia.
Otsikko: Vs: Izuzu
Kirjoitti: sorkkis - 03.06.11 - klo:16:58
Meinaatko vaihtaa Mitsun pois?

S-Kiss meinaa pelata alveilla  ;) Voi jäädä saamapuolelle jos ostaa uuden firmalle. Sit loppuu valitus  :D

Se on kuules vain hetkellinen hurmio .

Transiitin tilalle ehkä .  8)
Otsikko: Vs: Izuzu
Kirjoitti: hogi - 03.06.11 - klo:20:01


Mun käsittääkseni missään autossa ei ole eikä voi olla etuakselissa "jonkinasteisia" lukkoja. Joissain oikeissa maastureissa on maastoajossa pälle/pois kytkettäväíä lukkoja. Pakettiauto ei ole maastoauto eikä niihin kannata lukkoja laitella kun ei niillä voi maastossa ajaa kuitenkaan. Toki pikapistakin voi rakentaa maastokelpoisen.

Ainoat kunnon on ARB:n, paineilmakäyttöiset lukot, joilla tämä on varustettu. http://www.youtube.com/watch?v=LWtbzcbbeCg&feature=related

Tässä näkyy hyvin, kuinka vain toinen etupyörä pyörii kerrallaan. Mikä ihmeen neliveto tämä on? Toinen takapyörä pyörii ja toinen etupyörä... Ei paljon lohduta: http://www.youtube.com/watch?v=7LSuyeszrSM&NR=1 tai näin lapsellisen helppo paikka ja isuzu lukottomana ei selvitä ristiriipuntaa: http://www.youtube.com/watch?v=JAmiwAoWfwM&feature=related

Vanhemmissa hilukseissa on mekaaniset, käännettävät napalukot (Isuzuunkin on käyttöohjekirjan mukaan saatavissa, mutta maahantuoja ei tuo...), uudemmissa hilukseissa käsittääkseni automaattiset, sähkökäyttöiset.

Aika yllättävän huonoa on Hummerin eteneminen: http://www.youtube.com/watch?v=S6fq3BTfWJA&feature=related

Otsikko: Vs: Izuzu
Kirjoitti: jamako - 04.06.11 - klo:02:23
Mitä noihin lukkoihin tulee, niin käsittääkseni ainakin hiluksissa ja rangerissa on jonkinasteiset lukot etupäässä, mutta esim. navarakin täysin lukoton.

Mun käsittääkseni missään autossa ei ole eikä voi olla etuakselissa "jonkinasteisia" lukkoja. Joissain oikeissa maastureissa on maastoajossa pälle/pois kytkettäväíä lukkoja. Pakettiauto ei ole maastoauto eikä niihin kannata lukkoja laitella kun ei niillä voi maastossa ajaa kuitenkaan. Toki pikapistakin voi rakentaa maastokelpoisen.

Mersun G-sarjassa on kolme lukkoa:

http://www.nelonen.fi/ohjelmat/start/etusivu/media/48579

Land Roverin 1,8 Freelanderissa on ollut ongelmia, suuriakin (vaikka Solihullista kaikki hyvät autot tulevatkin; poikkeus vahvistaa säännön). Mielenkiintoista, mutta Iltasanomien mukaan Freelanderin jälleenmyyntiarvo on parempi kuin RAV 4:n ja RR Sportin parempi kuin MB GL:n.

Leasingautoja kyllä käsketään metsässä. Katselin keväällä, kun kolme päivää vanhaa RR 5,0 Autobiography:a (täyskoko-Range, Suomessa 250000 euron auto) käskettiin metsässä oikein kunnolla. Inchape vaan rahastaa Rangella, UK-hinta 92000 euroa (sis. ALV), Suomen 135000 euroa (autoveroton sis ALV.) ja yli 100000 euroa autoveroa päälle.
Otsikko: Vs: Izuzu
Kirjoitti: JoHaRa - 04.06.11 - klo:07:44
Meinaatko vaihtaa Mitsun pois?

S-Kiss meinaa pelata alveilla  ;) Voi jäädä saamapuolelle jos ostaa uuden firmalle. Sit loppuu valitus  :D

Se on kuules vain hetkellinen hurmio .

Transiitin tilalle ehkä .  8)
Transutti on tullut jo liian tutuksi. Isännät laittavat ovet lukkuun kun se näkyy kylätiellä  :D
Otsikko: Vs: Izuzu
Kirjoitti: sorkkis - 04.06.11 - klo:08:40
Meinaatko vaihtaa Mitsun pois?

S-Kiss meinaa pelata alveilla  ;) Voi jäädä saamapuolelle jos ostaa uuden firmalle. Sit loppuu valitus  :D

Se on kuules vain hetkellinen hurmio .

Transiitin tilalle ehkä .  8)
Transutti on tullut jo liian tutuksi. Isännät laittavat ovet lukkuun kun se näkyy kylätiellä  :D
Joo , väärinkäsityksiä on sattunut . Luulivat JoHaRaksi  :D
Otsikko: Vs: Izuzu
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 04.06.11 - klo:09:03
Tuossa halapa maasturi ,miten nämä kestää,moottori jo vaihdettu ,onko fordin kone ?http://www.nettiauto.com/land-rover/freelander/4007105#yritys=bilcar

Nuo halvat 1.8:t on roverin koneella.

Huoltovapaa moottori, ei tarvitse edes vaihtaa jakohihnaa.

http://www.roverfriends.fi/foorumi/viewtopic.php?t=1832&sid=05ae904095467cc63ba4947a3651d1ba