Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Cornfarmer - 08.05.11 - klo:13:34
-
Aika mukavasti on 2004 vuoden ventillä ajettu ku 11500h ;D Taitaa olla suomen eniten ajettu vario ehkä..??? On täytynyt pelata kyl hyvin kaikin puolin ku on näinki paljon ajettu (onkahan vario lootalle tehty ikää mitään remppaa)
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3108441&com=0&fl=&ba=0&sid=&fromclub=
Siinä monelle muulle portaattomalle tattorille tekemistä et pääsee edes lähelle tuota tunti määrää ;D
PS. Onkahan valtran direktiin vaihdettu :P Heh!! ONKAHAN OJALAN VANHA VENTTI...
-
Kuvassa on etukuormain mutta tekstissä ei. Myyjän kuntoarvio 6, eli suomeksi 5+ ;D
-
Hienosti kyllä 820 fendt kulkee kun tuli tänään hiukan opeteltua sellaisen käyttöä ja istuttua muutenkin kyydissä ;D Omistaja vaan ihmetteli että miksi joku on joskus väittänyt fergua helpommaksi käyttää kuin fendtiä kun asia on täysin päinvastoin.... Ja aika nappisulkeiset on kyllä että dyna-vt fergun saa liikkeelle kun sellaisella tuli tuossa eilen ajeltua ja huomenna ja siitä eteenpäinkin jonkun aikaa pitkin kesää ;D
-
Ja aika nappisulkeiset on kyllä että dyna-vt fergun saa liikkeelle kun sellaisella tuli tuossa eilen ajeltua ja huomenna ja siitä eteenpäinkin jonkun aikaa pitkin kesää
***Ihan yhtä nappia täytyy painaa... kuittaus poljinajolle.
-
no eipä noi kovat tunnit ole yleisesti ottaen. s-joella myynnissä t170 jossa 8600h ja vuosimalli 07.sillä on pitänyt ajaa jo 2150h/vuosi
fendtin tunnit ei tee kuin reilu 1000h/vuosi. ei silti hyvä kone tuommonen fendti on ja varmasti on yli 15000h ajettuja varioita suomessa...on oltava.
-
Viimeks näin 412-Varion pari viikkoa sitten jossa oli vajaa 15000h lasissa. Ei ollu kuulemma lootassa muuta kun yksi stefa vaihdettu, normaalihuoltojen lisäksi.
-
Ja aika nappisulkeiset on kyllä että dyna-vt fergun saa liikkeelle kun sellaisella tuli tuossa eilen ajeltua ja huomenna ja siitä eteenpäinkin jonkun aikaa pitkin kesää
***Ihan yhtä nappia täytyy painaa... kuittaus poljinajolle.
Yksi kaveri jutteli, ettei ferkussa tarvita portaatonta vaihteistoa, koska dyna 6 on keksitty... ::) Onko dyna-vt siis turha? ???
-
Ja aika nappisulkeiset on kyllä että dyna-vt fergun saa liikkeelle kun sellaisella tuli tuossa eilen ajeltua ja huomenna ja siitä eteenpäinkin jonkun aikaa pitkin kesää
***Ihan yhtä nappia täytyy painaa... kuittaus poljinajolle.
Yksi kaveri jutteli, ettei ferkussa tarvita portaatonta vaihteistoa, koska dyna 6 on keksitty... ::) Onko dyna-vt siis turha? ???
Aika erikoinen lausunto kaveriltasi. Eihän noissa ole oikein mitään yhtenäväisyyksiä, muuta kun että kummallakin saa traktorin liikkumaan eteen/taakse eri nopeuksilla.
-
Ja aika nappisulkeiset on kyllä että dyna-vt fergun saa liikkeelle kun sellaisella tuli tuossa eilen ajeltua ja huomenna ja siitä eteenpäinkin jonkun aikaa pitkin kesää
***Ihan yhtä nappia täytyy painaa... kuittaus poljinajolle.
Ja sitten hydrauliikka täytyy kuitata päälle... Mutta lähinnä tuo hitaus häiritsee eniten kun joutuu odottamaan että saa painaa nappulaa ja jos painat liian äkkiä niin täytyy sammuttaa ennenkuin rupee taas toimimaan.... :P
-
Ja aika nappisulkeiset on kyllä että dyna-vt fergun saa liikkeelle kun sellaisella tuli tuossa eilen ajeltua ja huomenna ja siitä eteenpäinkin jonkun aikaa pitkin kesää
***Ihan yhtä nappia täytyy painaa... kuittaus poljinajolle.
Ja sitten hydrauliikka täytyy kuitata päälle... Mutta lähinnä tuo hitaus häiritsee eniten kun joutuu odottamaan että saa painaa nappulaa ja jos painat liian äkkiä niin täytyy sammuttaa ennenkuin rupee taas toimimaan.... :P
Ei kyllä mulla tarvi mitään muuta ku heittää poljinajolle ni pelaa kaikki mitä pitääki. Onko Timpalla tietoo saisko ton ohjelmoituu niin että poljinajo olis käynnistyessä se oletusajotapa?
-
Ja aika nappisulkeiset on kyllä että dyna-vt fergun saa liikkeelle kun sellaisella tuli tuossa eilen ajeltua ja huomenna ja siitä eteenpäinkin jonkun aikaa pitkin kesää
***Ihan yhtä nappia täytyy painaa... kuittaus poljinajolle.
Ja sitten hydrauliikka täytyy kuitata päälle... Mutta lähinnä tuo hitaus häiritsee eniten kun joutuu odottamaan että saa painaa nappulaa ja jos painat liian äkkiä niin täytyy sammuttaa ennenkuin rupee taas toimimaan.... :P
Ihan ***** kauheeta, joutuu painaan muutamaa nappia, ja sitte lopun päivää ei tarvii ku pedaalia polkee, ihan kauheeta! Joillakin on vielä keppilootaisiakin koneita, minullakin vielä, ja elän vielä tämänkin päivän jälkeen.... :o
Ohje numero yksi: Laita virrat päälle, ODOTA, kunnes isompi osa valoista mittaristossa sammuu, starttaa, ODOTA, muutaman sekunnin päästä mittariston valot sammuu, nyt voit alkaa räpeltää.....
-
no eipä noi kovat tunnit ole yleisesti ottaen. s-joella myynnissä t170 jossa 8600h ja vuosimalli 07.sillä on pitänyt ajaa jo 2150h/vuosi
fendtin tunnit ei tee kuin reilu 1000h/vuosi. ei silti hyvä kone tuommonen fendti on ja varmasti on yli 15000h ajettuja varioita suomessa...on oltava.
Juu en sitä toki meinannutkaan et vuotuiset tunnit olis mitään suomen ennätyksiä, vaan sitä et kuitenki suht paljon ajettu suomen koneeseen nähden ku yleensä isännät vaihtelee niitä 2000-3000 tunnin hujakoilla merkki mikä merkki... Itse en näihin lukeudu ku yleensä se 10000h on ollu mittarissa toki traceja ei voi näihin laskea ku ne nyt kerää tunteja vaikka miten paljon ;D
-
Ei kyllä mulla tarvi mitään muuta ku heittää poljinajolle ni pelaa kaikki mitä pitääki. Onko Timpalla tietoo saisko ton ohjelmoituu niin että poljinajo olis käynnistyessä se oletusajotapa?
***Ei saa poljinajoa oletukseskis. Joku asiaa tietämätön menis hyttiin ja kaasuttelis...
Työturvallisuuskysymys.
Sama juttu tuon hydrauliikan kanssa. Ei tule vahingossa tehtyä virhettä.
-
Ei kyllä mulla tarvi mitään muuta ku heittää poljinajolle ni pelaa kaikki mitä pitääki. Onko Timpalla tietoo saisko ton ohjelmoituu niin että poljinajo olis käynnistyessä se oletusajotapa?
***Ei saa poljinajoa oletukseskis. Joku asiaa tietämätön menis hyttiin ja kaasuttelis...
Työturvallisuuskysymys.
Sama juttu tuon hydrauliikan kanssa. Ei tule vahingossa tehtyä virhettä.
Fentissä on poljinajo nykyisin oletuksena. Ehkäpä ne ovat tehtaalla ajatelleet että ei näitä typerykset ajele, kuten Massereita? ;D ;D :P
-
Fentissä on poljinajo nykyisin oletuksena.
**En kyl ihan heti tuota usko.
-
Fentissä on poljinajo nykyisin oletuksena.
**En kyl ihan heti tuota usko.
Näin se vain on ;D Eipä tuo reilu 7500h ajettu dynakaan yhtään hassumpi kones ole jolla tuli tänään ajettua koko päivä ja aamulla taas :D
-
Ja aika nappisulkeiset on kyllä että dyna-vt fergun saa liikkeelle kun sellaisella tuli tuossa eilen ajeltua ja huomenna ja siitä eteenpäinkin jonkun aikaa pitkin kesää
***Ihan yhtä nappia täytyy painaa... kuittaus poljinajolle.
Ja sitten hydrauliikka täytyy kuitata päälle... Mutta lähinnä tuo hitaus häiritsee eniten kun joutuu odottamaan että saa painaa nappulaa ja jos painat liian äkkiä niin täytyy sammuttaa ennenkuin rupee taas toimimaan.... :P
Ihan ***** kauheeta, joutuu painaan muutamaa nappia, ja sitte lopun päivää ei tarvii ku pedaalia polkee, ihan kauheeta! Joillakin on vielä keppilootaisiakin koneita, minullakin vielä, ja elän vielä tämänkin päivän jälkeen.... :o
Ohje numero yksi: Laita virrat päälle, ODOTA, kunnes isompi osa valoista mittaristossa sammuu, starttaa, ODOTA, muutaman sekunnin päästä mittariston valot sammuu, nyt voit alkaa räpeltää.....
on se kauheeta jos toisen merkkisen saa liikkelle painelematta ensin viittätoista nappia..
-
Ja aika nappisulkeiset on kyllä että dyna-vt fergun saa liikkeelle kun sellaisella tuli tuossa eilen ajeltua ja huomenna ja siitä eteenpäinkin jonkun aikaa pitkin kesää
***Ihan yhtä nappia täytyy painaa... kuittaus poljinajolle.
Ja sitten hydrauliikka täytyy kuitata päälle... Mutta lähinnä tuo hitaus häiritsee eniten kun joutuu odottamaan että saa painaa nappulaa ja jos painat liian äkkiä niin täytyy sammuttaa ennenkuin rupee taas toimimaan.... :P
Ihan ***** kauheeta, joutuu painaan muutamaa nappia, ja sitte lopun päivää ei tarvii ku pedaalia polkee, ihan kauheeta! Joillakin on vielä keppilootaisiakin koneita, minullakin vielä, ja elän vielä tämänkin päivän jälkeen.... :o
Ohje numero yksi: Laita virrat päälle, ODOTA, kunnes isompi osa valoista mittaristossa sammuu, starttaa, ODOTA, muutaman sekunnin päästä mittariston valot sammuu, nyt voit alkaa räpeltää.....
on se kauheeta jos toisen merkkisen saa liikkelle painelematta ensin viittätoista nappia..
Kivaa kun jää lietevaunun renkaat linkkuun kun hydrauliikka lakkaa toimimasta ja mittaristoon tulee erroreita :P No minuutin kun antaa olla sammuksissa niin taas mennään...
-
Ja aika nappisulkeiset on kyllä että dyna-vt fergun saa liikkeelle kun sellaisella tuli tuossa eilen ajeltua ja huomenna ja siitä eteenpäinkin jonkun aikaa pitkin kesää
***Ihan yhtä nappia täytyy painaa... kuittaus poljinajolle.
Ja sitten hydrauliikka täytyy kuitata päälle... Mutta lähinnä tuo hitaus häiritsee eniten kun joutuu odottamaan että saa painaa nappulaa ja jos painat liian äkkiä niin täytyy sammuttaa ennenkuin rupee taas toimimaan.... :P
Ihan ***** kauheeta, joutuu painaan muutamaa nappia, ja sitte lopun päivää ei tarvii ku pedaalia polkee, ihan kauheeta! Joillakin on vielä keppilootaisiakin koneita, minullakin vielä, ja elän vielä tämänkin päivän jälkeen.... :o
Ohje numero yksi: Laita virrat päälle, ODOTA, kunnes isompi osa valoista mittaristossa sammuu, starttaa, ODOTA, muutaman sekunnin päästä mittariston valot sammuu, nyt voit alkaa räpeltää.....
on se kauheeta jos toisen merkkisen saa liikkelle painelematta ensin viittätoista nappia..
Kivaa kun jää lietevaunun renkaat linkkuun kun hydrauliikka lakkaa toimimasta ja mittaristoon tulee erroreita :P No minuutin kun antaa olla sammuksissa niin taas mennään...
Kannattas korjata jos on vikaa, tuo ei ole ominaisuus!
-
on se kauheeta jos toisen merkkisen saa liikkelle painelematta ensin viittätoista nappia..
Kivaa kun jää lietevaunun renkaat linkkuun kun hydrauliikka lakkaa toimimasta ja mittaristoon tulee erroreita :P No minuutin kun antaa olla sammuksissa niin taas mennään...
[/quote]
Meinaan vaan, että sata kuormaa liikahti lietettä, eikä ollut yhtään kertaa hydrauliikat minkään nappisulkeisten takana! :P
-
Kyllä niitä sähkövikoja/kuittauksia vaan aika usein sattuu, pikkku sähköviat tuntuu noita Massikkoja vaivaavan, talvellahan Dyna VT pysyy hyvin ehjänä kun ei sitä saa pakkasella käyntiin...
-
Eikai sen periaatteessa pitäis olla ongelma jos poljinajo on oletuksena kun eihän vehkeet lähe tulille jossei suunnanvaihtaja oo vapaalla. Ja parkkiinkaan et voi jättää händärin kanssa vaihde päällä ku alkaa pillit huutaa.
Yks mitä Ferkuun kaipais olis sellanen JD / Valtra tyylin suunnanvaihtaja jossa händäri olis samassa eikä erikseen stagalla lattiassa.
-
Eikai sen periaatteessa pitäis olla ongelma jos poljinajo on oletuksena kun eihän vehkeet lähe tulille jossei suunnanvaihtaja oo vapaalla. Ja parkkiinkaan et voi jättää händärin kanssa vaihde päällä ku alkaa pillit huutaa.
Yks mitä Ferkuun kaipais olis sellanen JD / Valtra tyylin suunnanvaihtaja jossa händäri olis samassa eikä erikseen stagalla lattiassa.
On muuten käyttöohjekirjassa tuollainen suunnanvaihtovipu, vaan eipä kesko tuo maahan.... eli on kyllä valikoimissa!
-
Eikai sen periaatteessa pitäis olla ongelma jos poljinajo on oletuksena kun eihän vehkeet lähe tulille jossei suunnanvaihtaja oo vapaalla. Ja parkkiinkaan et voi jättää händärin kanssa vaihde päällä ku alkaa pillit huutaa.
Yks mitä Ferkuun kaipais olis sellanen JD / Valtra tyylin suunnanvaihtaja jossa händäri olis samassa eikä erikseen stagalla lattiassa.
On muuten käyttöohjekirjassa tuollainen suunnanvaihtovipu, vaan eipä kesko tuo maahan.... eli on kyllä valikoimissa!
V*tun kesko taas ;D
-
Kyllä niitä sähkövikoja/kuittauksia vaan aika usein sattuu, pikkku sähköviat tuntuu noita Massikkoja vaivaavan, talvellahan Dyna VT pysyy hyvin ehjänä kun ei sitä saa pakkasella käyntiin...
Sisu vai perkiisseli? Tuo oma sisukoneinen commonrail valtra on ainakin saatu kikkailematta käyntiin -20 asteesta lämmittämättä ja -34 asteesta roikan perästä!
-
Kyllä niitä sähkövikoja/kuittauksia vaan aika usein sattuu, pikkku sähköviat tuntuu noita Massikkoja vaivaavan, talvellahan Dyna VT pysyy hyvin ehjänä kun ei sitä saa pakkasella käyntiin...
Sisu vai perkiisseli? Tuo oma sisukoneinen commonrail valtra on ainakin saatu kikkailematta käyntiin -20 asteesta lämmittämättä ja -34 asteesta roikan perästä!
No sitten kun saat perskiisselin käymään niin sitten meinaa syöttöpumppu lähteä omille teilleen... Näin tänään :-X
-
Eikai sen periaatteessa pitäis olla ongelma jos poljinajo on oletuksena kun eihän vehkeet lähe tulille jossei suunnanvaihtaja oo vapaalla. Ja parkkiinkaan et voi jättää händärin kanssa vaihde päällä ku alkaa pillit huutaa.
Yks mitä Ferkuun kaipais olis sellanen JD / Valtra tyylin suunnanvaihtaja jossa händäri olis samassa eikä erikseen stagalla lattiassa.
On muuten käyttöohjekirjassa tuollainen suunnanvaihtovipu, vaan eipä kesko tuo maahan.... eli on kyllä valikoimissa!
KV portaattomien testistä jäi mieleen että Rynä-vt verkussa oli lisävarusteena saatava käsijarru suunnanvaihtovivussa. Ai mistäkö jäi mieleen ? Poskettomasta listahinnasta joka oli jotain puoltoistatuhatta euroa.
Ja vieläköhän sakemannit vaatii sen mekaanisen käsijarrun liikennekoneisiin, se tais olla pakollinen varuste ainakin jossain vaiheessa.
-
Sisu vai perkiisseli? Tuo oma sisukoneinen commonrail valtra on ainakin saatu kikkailematta käyntiin -20 asteesta lämmittämättä ja -34 asteesta roikan perästä!
Siinäpä se kun meillä on Valtra ja Fergu samalla koneella, Valtran saa aina käyntiin, Dyna VT siirtyy hallin perälle kun alkaa räntää sataa >:(
-
Dyna on kesämaa traktori
Valtun kone tilauksesta tehty pakkasiin
huh
Åå
-
Kyllä niitä sähkövikoja/kuittauksia vaan aika usein sattuu, pikkku sähköviat tuntuu noita Massikkoja vaivaavan, talvellahan Dyna VT pysyy hyvin ehjänä kun ei sitä saa pakkasella käyntiin...
[/quote]
Enste pitäs määritellä toi "aika usein".Noin 9600 tuntia on ajeltu massikoilla missä on ollu samanlainen
sähköhydrauliikka ei sähkövikoja,6470 3100h kuittauksia 2.Dyna VT ollu myynnin alkamisesta asti joka
talvi tehty lumiurakoita,aina lähtent kylmästähallista.
Mitä noista 6200-6400 ja 7400 sarjasta on kokemuksia ni sähkövikoja on vähä(johtuu juuri siitä ympäri-
vuoitisesta ajosta,ehkä)
-
Yks mitä Ferkuun kaipais olis sellanen JD / Valtra tyylin suunnanvaihtaja jossa händäri olis samassa eikä erikseen stagalla lattiassa.
On muuten käyttöohjekirjassa tuollainen suunnanvaihtovipu, vaan eipä kesko tuo maahan.... eli on kyllä valikoimissa!
KV portaattomien testistä jäi mieleen että Rynä-vt verkussa oli lisävarusteena saatava käsijarru suunnanvaihtovivussa. Ai mistäkö jäi mieleen ? Poskettomasta listahinnasta joka oli jotain puoltoistatuhatta euroa.
Ai tuo käsijarru suunnanvaihtovivussa on lisävaruste? Vakiovarustukseen sen pitäis kuulua kun on se vaan niin mukava käyttää. :)
-
Meinaan vaan, että sata kuormaa liikahti lietettä, eikä ollut yhtään kertaa hydrauliikat minkään nappisulkeisten takana! :P
Mä ajoin 127 kuormaa...
-
Meinaan vaan, että sata kuormaa liikahti lietettä, eikä ollut yhtään kertaa hydrauliikat minkään nappisulkeisten takana! :P
Mä ajoin 127 kuormaa...
Mut meitin isipä.....
Jätettiin toinen allas vielä ajamatta.... ;D
-
Eikai sen periaatteessa pitäis olla ongelma jos poljinajo on oletuksena kun eihän vehkeet lähe tulille jossei suunnanvaihtaja oo vapaalla. Ja parkkiinkaan et voi jättää händärin kanssa vaihde päällä ku alkaa pillit huutaa.
Yks mitä Ferkuun kaipais olis sellanen JD / Valtra tyylin suunnanvaihtaja jossa händäri olis samassa eikä erikseen stagalla lattiassa.
On muuten käyttöohjekirjassa tuollainen suunnanvaihtovipu, vaan eipä kesko tuo maahan.... eli on kyllä valikoimissa!
V*tun kesko taas ;D
Kyllä tuos mönkkäriviestin testiyksilös sellainen oli, kun kapistusta tuos muutama viikko sitten kokeilin... Parkkilukoksi sitä kutsutaan.