Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Uuno74 - 26.03.11 - klo:18:56

Otsikko: Case 4230 tehonlisäys
Kirjoitti: Uuno74 - 26.03.11 - klo:18:56
Olen välillä kaivanut vähän lisätehoa 4230:een ja kun vertailin case 845 ja case 4230 teknisiä tietoja niin kaikissa on sama kone eli D-268 ilman turboa mutta tehot vaihtelee 80-94hv 845 sarjassa ja toi 4340 on 82hv. Vääntö 4230:ssa vähiten eli 289Nm. Onko nää muulla tavalla kun syötöllä tuunattuja?
Kai sitä jonkun verran uskaltais syöttöä lisätä  ::) Onko ideoita  :-*

http://www.konedata.net/Traktorit/caseih745plus.htm
http://www.konedata.net/Traktorit/caseih3210.htm

/Uuno
Otsikko: Vs: Case 4230 tehonlisäys
Kirjoitti: Waltteri - 26.03.11 - klo:19:30

Eiköhän tuossa ole jo teho paino suhde ihan hyvin kohdillaan vakionakin En suosittelisi lisäämään hirveästi tehoja. Ainakin itselläni piristyksen jälkeen alkoivat kalliit pikavaihde ja vaihteistoremontit. Ovat ehkä alimitoitettuja jo noihinkin tehoihin. Moottori kyllä varmastikin kestää. Omassa ex koneessa ongelmia alkoi tulla jo 3000 tunnissa.
Otsikko: Vs: Case 4230 tehonlisäys
Kirjoitti: volvo88 - 26.03.11 - klo:20:00
Ei tuosta koneesta ilman turboa kovin paljoa lisätehoa kyllä saa, savua kyllä. Tuossahan on sakemannin kone, joka kyllä kestää turbotettunakin. Tehoja voi varmaan ottaa ongelmitta 120hv. Ongelma on se moottorin jälkeinen osa joka pohjautuu englantilaisiin natikoihin, jotka on alunperin mitoitettu max 80hv teholle. No toki voi olla että matkan varrella on heikkoja kohtia vahvistettu. Riippuu paljon siitä mitä kautta tehoja otetaan. Meidän 885-englesmanni turbotettiin 130hv tappitehoon apevaunun eteen ja hyvin se siinä kesti viitisen vuotta, kunnes vaihdettiin. Sama kone on naapurikylässä vieläkin apevaunun edessä. Tiedä sitten mitä olisi tapahtunut jos tehoa otettaisiin pyörien kautta?
Otsikko: Vs: Case 4230 tehonlisäys
Kirjoitti: Ropsoni - 26.03.11 - klo:20:45
Ei tuosta koneesta ilman turboa kovin paljoa lisätehoa kyllä saa, savua kyllä. Tuossahan on sakemannin kone, joka kyllä kestää turbotettunakin. Tehoja voi varmaan ottaa ongelmitta 120hv. Ongelma on se moottorin jälkeinen osa joka pohjautuu englantilaisiin natikoihin, jotka on alunperin mitoitettu max 80hv teholle. No toki voi olla että matkan varrella on heikkoja kohtia vahvistettu. Riippuu paljon siitä mitä kautta tehoja otetaan. Meidän 885-englesmanni turbotettiin 130hv tappitehoon apevaunun eteen ja hyvin se siinä kesti viitisen vuotta, kunnes vaihdettiin. Sama kone on naapurikylässä vieläkin apevaunun edessä. Tiedä sitten mitä olisi tapahtunut jos tehoa otettaisiin pyörien kautta?

Tarkoitatko moottorin jälkeistä osaa, sitä booriakselia jonka läpi voimanulosoton akseli menee? Se maksaa mukavan summan rahaa...
Tehoerot noissa mallisarjoissa taitaa etupäässä tulla ruiskutuspumpun säädöistä yms. "tuunauksista".
Otsikko: Vs: Case 4230 tehonlisäys
Kirjoitti: Peurajussi - 26.03.11 - klo:21:07

Eikös keissi ole tunnettu siitä, että suunnilleen muuttamattoman voimansiirtolinjan eteen nakattiin aina vaan suurempi mylly. Oli itselläkin 885 natikka, about 90 heppaa kutiteltu. Päivänä muutamana loppui meno, pääakseli kytkimestä poikki. Pakat meni myös uusiksi, vajaan viiden tonnin paukku.  :-[

Naapurilla on 4230 jolla itsekin ajelin, siinä täytyy olla jotain vikaa koska se on tautisen laiska. Oikeasti, sitkeys on huonompi kuin edeltäneessä 80-90 fiudessa..  :o
Otsikko: Vs: Case 4230 tehonlisäys
Kirjoitti: mi-pau - 26.03.11 - klo:21:18

Eikös keissi ole tunnettu siitä, että suunnilleen muuttamattoman voimansiirtolinjan eteen nakattiin aina vaan suurempi mylly. Oli itselläkin 885 natikka, about 90 heppaa kutiteltu. Päivänä muutamana loppui meno, pääakseli kytkimestä poikki. Pakat meni myös uusiksi, vajaan viiden tonnin paukku.  :-[

Naapurilla on 4230 jolla itsekin ajelin, siinä täytyy olla jotain vikaa koska se on tautisen laiska. Oikeasti, sitkeys on huonompi kuin edeltäneessä 80-90 fiudessa..  :o
[/quote

Meillä oli vuosina 1996-2004 Case 4230. Siinä ei tehoilla juhlittu, pikemminkin patalaiska. Mutta Hankmoa veti hyvin, että ehkä se se moottorin temperamentti oli laiskanpuoleinen.

Pahempi vika Case 4230:ssä on metsäkäyttöön soveltuvuus, pohjapanssari on täysin välttämätön, ettei öljyt karkaa. Case 4230 sai meillä lempinimen "leikkikalu". Ei metsään, ei mihinkään raskaaseen. Vain etukuormaajahommia.
Otsikko: Vs: Case 4230 tehonlisäys
Kirjoitti: volvo88 - 26.03.11 - klo:21:26
Ei tuosta koneesta ilman turboa kovin paljoa lisätehoa kyllä saa, savua kyllä. Tuossahan on sakemannin kone, joka kyllä kestää turbotettunakin. Tehoja voi varmaan ottaa ongelmitta 120hv. Ongelma on se moottorin jälkeinen osa joka pohjautuu englantilaisiin natikoihin, jotka on alunperin mitoitettu max 80hv teholle. No toki voi olla että matkan varrella on heikkoja kohtia vahvistettu. Riippuu paljon siitä mitä kautta tehoja otetaan. Meidän 885-englesmanni turbotettiin 130hv tappitehoon apevaunun eteen ja hyvin se siinä kesti viitisen vuotta, kunnes vaihdettiin. Sama kone on naapurikylässä vieläkin apevaunun edessä. Tiedä sitten mitä olisi tapahtunut jos tehoa otettaisiin pyörien kautta?

Tarkoitatko moottorin jälkeistä osaa, sitä booriakselia jonka läpi voimanulosoton akseli menee? Se maksaa mukavan summan rahaa...
Tehoerot noissa mallisarjoissa taitaa etupäässä tulla ruiskutuspumpun säädöistä yms. "tuunauksista".


Ei, en tarkoittanut tuota linjaa. Se meillä kesti ihan ongelmitta. Tiesimme kyllä tehoa lisätessä riskit että nimenomaan tuon linjan korjaus maksaa hunajaa. Mutta se kesti, ei tarvinnut selvittää kustannuksia. Pikavaihde noissa kai on se paikka joka ensimmäisenä hajoaa. Apevaunun edessä sitä ei paljoa tarvita.
Otsikko: Vs: Case 4230 tehonlisäys
Kirjoitti: Uuno74 - 26.03.11 - klo:21:38
No tässä minun versiossa ei ole pikavaihdetta, että sen puolesta ei tarvi pelätä. Eikä traktori muutenkaan joutuisi raskaisiin hommiin tämmöisellä pienellä viljatilalla. Joskus on naapurin hinattava carrieri (3m) lainassa ja sen vedossa pieni piristys ei olis haitaksi. Kyllähän se nytkin tulee perässä mutta... :P

Teillä kun on ollut 4230 mallia niin paljonko ottaa kierroksia? nyt en muista tarkkaan mitä se mun ottaa mutta tuntui siltä ettei ottanut ihan niitä viimeisiä.... ::)

Uuno
Otsikko: Vs: Case 4230 tehonlisäys
Kirjoitti: lypsyukko - 27.03.11 - klo:08:39
No tässä minun versiossa ei ole pikavaihdetta, että sen puolesta ei tarvi pelätä. Eikä traktori muutenkaan joutuisi raskaisiin hommiin tämmöisellä pienellä viljatilalla. Joskus on naapurin hinattava carrieri (3m) lainassa ja sen vedossa pieni piristys ei olis haitaksi. Kyllähän se nytkin tulee perässä mutta... :P

Teillä kun on ollut 4230 mallia niin paljonko ottaa kierroksia? nyt en muista tarkkaan mitä se mun ottaa mutta tuntui siltä ettei ottanut ihan niitä viimeisiä.... ::)

Uuno

4240 muistaakseni otti 2700 rinkiä  . Siinä oli teho / paino hienossa suhteessa  ::) Vääntävä peli ... mutta olihan siinä se turbo ... ja "sopivasti" ruuvattu . Hakkaa varmaan uudet 130 "heppaiset"
Otsikko: Vs: Case 4230 tehonlisäys
Kirjoitti: pötsjölööm - 27.03.11 - klo:08:59

Pahempi vika Case 4230:ssä on metsäkäyttöön soveltuvuus, pohjapanssari on täysin välttämätön, ettei öljyt karkaa. Case 4230 sai meillä lempinimen "leikkikalu". Ei metsään, ei mihinkään raskaaseen. Vain etukuormaajahommia.

No ainakin minä sain sillä hankintasavotat ajettua.  ;D Pohjapanssari, ja kääntyvä istuin, eipä siinä muita erikoisvarusteita ollut. Onko siinä panssarissa joku paha sitten ,kun liukuu kantojen yli, eikä tarvitse kiviä varoa? CX100:een otin kanssa panssarin. Tosin eipä näissä pohjassa paljon muita otakkeita ole, kun nelivedon solenoidille menevä sähköjohto, joka on hämäävästi teräksisen suojaputken sisässä, näyttää öljyputkelta.
Otsikko: Vs: Case 4230 tehonlisäys
Kirjoitti: pötsjölööm - 27.03.11 - klo:09:00
No tässä minun versiossa ei ole pikavaihdetta, että sen puolesta ei tarvi pelätä. Eikä traktori muutenkaan joutuisi raskaisiin hommiin tämmöisellä pienellä viljatilalla. Joskus on naapurin hinattava carrieri (3m) lainassa ja sen vedossa pieni piristys ei olis haitaksi. Kyllähän se nytkin tulee perässä mutta... :P

Teillä kun on ollut 4230 mallia niin paljonko ottaa kierroksia? nyt en muista tarkkaan mitä se mun ottaa mutta tuntui siltä ettei ottanut ihan niitä viimeisiä.... ::)

Uuno


4240 muistaakseni otti 2700 rinkiä  . Siinä oli teho / paino hienossa suhteessa  ::) Vääntävä peli ... mutta olihan siinä se turbo ... ja "sopivasti" ruuvattu . Hakkaa varmaan uudet 130 "heppaiset"

3000.  ;D Sitten iskee hapen puute.
Otsikko: Vs: Case 4230 tehonlisäys
Kirjoitti: Uuno74 - 27.03.11 - klo:22:20
No eiköhän sit uskaltaa vähän lisätä syöttöä, rautakanki mallihan mulla on ilman pikavaihdetta.
Vähän haukuttu malli mutta aika näppärä pien rattori joka kuitenkin liikkuu kuormitettunakin....

/uuno
Otsikko: Vs: Case 4230 tehonlisäys
Kirjoitti: keskomies - 28.03.11 - klo:00:33
Maltillinen tehonnosto turbon avulla olis varmaan paras konsti. Ei muutako turbosarja hankintaan ja ruuvaus sinne 100 nurkille niin avot.
Otsikko: Vs: Case 4230 tehonlisäys
Kirjoitti: Uuno74 - 28.03.11 - klo:10:32
Maltillinen tehonnosto turbon avulla olis varmaan paras konsti. Ei muutako turbosarja hankintaan ja ruuvaus sinne 100 nurkille niin avot.

Ei varmaan hullumpi idea. Mistähän saa ja mitä kustantaa?

/Uuno
Otsikko: Vs: Case 4230 tehonlisäys
Kirjoitti: der bauer - 28.03.11 - klo:13:34
Maltillinen tehonnosto turbon avulla olis varmaan paras konsti. Ei muutako turbosarja hankintaan ja ruuvaus sinne 100 nurkille niin avot.

Ei varmaan hullumpi idea. Mistähän saa ja mitä kustantaa?

/Uuno

http://www.ersatzteile-landtechnik.de/product_info.php?info=p11791_Turbolader-Nachr-stsatz-f-r-IHC.html
Otsikko: Vs: Case 4230 tehonlisäys
Kirjoitti: Uuno74 - 29.03.11 - klo:09:23
Maltillinen tehonnosto turbon avulla olis varmaan paras konsti. Ei muutako turbosarja hankintaan ja ruuvaus sinne 100 nurkille niin avot.

Ei varmaan hullumpi idea. Mistähän saa ja mitä kustantaa?

/Uuno

Kiitos linkistä
Onhan se vähän tyyris mutta.... ::)

/Uuno

http://www.ersatzteile-landtechnik.de/product_info.php?info=p11791_Turbolader-Nachr-stsatz-f-r-IHC.html