Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: apilas - 12.02.11 - klo:12:49

Otsikko: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: apilas - 12.02.11 - klo:12:49


UURES KM:SSÄ KOMIAA LUOTTEVAA SIVU 94 ;D
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: Dynashift - 12.02.11 - klo:14:22
Kukas sitten?;D Aina maajussien traktoreista, puimureista, tien sotkemisesta yms jaksetaan marista joka kevät ja syksy varsinkin yleisönosastoissa.. Eiköhän ne tiet ole kaikki tehty maajussien maille..Pakkolunastettu ilman korvausta tai nimellisellä korvauksella..
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: CV Lemken - 12.02.11 - klo:14:29
Mutta yhdenkään traktorin ei tarvitse kulkea yli 50 km/h, hulluuteen menee jos huippunopeutta nostetaan.
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: Dynashift - 12.02.11 - klo:14:33
Samaa mieltä. Kyllä 40kmh piisaa vallan hyvin.. Joka tartte nopeampaa kuljetustehtäviin niin kuorma-autokauppaan
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: SKF - 12.02.11 - klo:14:45
KYYYLLÄ se ny satasta tarttiis saara menee! ;)
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: apilas - 12.02.11 - klo:15:18
tosa oli juttua paljonko ko kulut nousoo ko ajo matkat pitenee tilan etälohkojen kate palaa maantie ajeluun erääl tilalla oli lopetettu tollanen hölmöily säästynyt aika ja raha käytettiin emännän kans laatuaikaan,perustäppärille on laatuaikaa rentil ajaminen etälohkoille ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: TriSixVario - 12.02.11 - klo:15:31
Samaa mieltä. Kyllä 40kmh piisaa vallan hyvin.. Joka tartte nopeampaa kuljetustehtäviin niin kuorma-autokauppaan

Minkäs sille voi jos verku ei kulje kovempaa ;D
Fendt vario 50 km\h
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: SKF - 12.02.11 - klo:15:32
tosa oli juttua paljonko ko kulut nousoo ko ajo matkat pitenee tilan etälohkojen kate palaa maantie ajeluun erääl tilalla oli lopetettu tollanen hölmöily säästynyt aika ja raha käytettiin emännän kans laatuaikaan,perustäppärille on laatuaikaa rentil ajaminen etälohkoille ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Kylä se nuin pakkaa käymää eläkkeelle jääresä!
Sitä laatuaikaa alakaa riitttääääääÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ! ;)
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: realisti - 12.02.11 - klo:16:03
saisi se nopeus nousta 65km/h:n kunhan nuo yli 50km/h kulkevat katsastettaisiin, eikä niiden perässä saisi hinata yli 50km/h nopeudella mitään jarrutonta.
50km/h nopeus on turvallinen sulalla kelillä nykyisillä jousitetuilla koneilla.
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: Dynashift - 12.02.11 - klo:17:43
Samaa mieltä. Kyllä 40kmh piisaa vallan hyvin.. Joka tartte nopeampaa kuljetustehtäviin niin kuorma-autokauppaan

Minkäs sille voi jos verku ei kulje kovempaa

Saahan niitä nopeampiakin Verkuja kaupasta :) Ja hyvä että saa.. Niitä tarvitsevalle. Mutta on se vähän hurjaa kun pikkpoijat ajeloo Valtroilla kuuttakymppiä :/ Mikäs siinä jos paljon pitkän matkan ajoa hyvällä tiellä.. Mutta pääasias traktoreilla kuitenkin ajellaa pienillä kyläteillä ja sillon ei tartte mennä yli 40 tosiaankaan:D
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: CV Lemken - 12.02.11 - klo:18:05
Komppaan juuri Dynashiftia,miksi traktorilla pitää päästä yli 40km/h korkeintaan 50.
Jos mennään tuon nopeuden yli on aivan oikeutettua että vaaditaan kuljettajalta C kortti ja jos kärryt perässä pitää olla E kortti. Kärryt pitää olla jarruilla varustettu,myös hinattava pyöröpaalain,kylvökone ym.hinattava laite. Niin ja vuosikatsastus ehdottomasti ko.hinattaville kärryille/työkoneille.
Jossain pitää tulla vastaan mikä on traktorikuljetus ja mikä kuorama-autokuljetus.
Älkää vaivautuko kirjoittamaan mitään jotka kotoa saatte mennä äitin luvalla kymmenien kilometrien päähän traktorilla.
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: ijasja2 - 12.02.11 - klo:18:46
Komppaan juuri Dynashiftia,miksi traktorilla pitää päästä yli 40km/h korkeintaan 50.
Jos mennään tuon nopeuden yli on aivan oikeutettua että vaaditaan kuljettajalta C kortti ja jos kärryt perässä pitää olla E kortti. Kärryt pitää olla jarruilla varustettu

60km/h, C-kortti (E  :o), ABS jarrut ja kärryissä jarrut.

Nykytraktorit oikeasti hyviä ajaa, isolla pikitiellä vauhti ei tuntuisi missään hyvillä keleillä. Talvella tai pikkuteillä, kuski saa käyttää järkeään. Kulkeehan autotkin järkiään yli 200km/h, ja rajoituksien mukaan ajetaan.

Eipä tosin tule ajettua traktorilla viittäkymppiäkään kuin poikkeustapauksissa, viitti lähes kaasupohjassa polttaa löpöä. Eli tuokin nopeus riittäisi useimmille,mikäli välitykset olisi paremmat. Vaihteilla voi säätää millä kierroksilla nopeus saavutetaan, kuorman ja traktorin tehon mukaan.

Kuudenkympin koneiden ohittaminen rekalla melko mahdoton paikka ellei kuski älyä himmata vauhtia ohitustilanteessa ::)
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: samppaj76 - 12.02.11 - klo:19:20
kyllä jousittamattomalle traktorille riittää ihan hyvin 40 km/h. polttoainetta säästää kun ajelee pienemmillä kierroksilla, liikenneperä on hyvä kun voi kierroksia laskea. ei matka aika paljon muutu vaikka nopeutta laskee. toivottavasti ei ainakaan hitaampiin traktoreihin tule katsastusta autojen katsastus on ihan riittävän kallista ja ylimääräinen homma. traktorissa on hyvä olla jarruventtiili niin saa vetää raskaita kuormia turvallisesti ja säästää traktorin jarruja.
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: Mäksä - 12.02.11 - klo:19:37
40km/h on aika hyvä vauhti rattorilla, tai max 50 :) Niin huimia vaunujakin näkee raktoreiden perässä nykyään, että kovempaa jos kulkisivat vielä ja jokkut humanterit alkais talvella niiden isojen kärryjen kanssa urheilemaan, niin kehnosti käy... todennäköisesti riippumatta siitä onko kärryssä jarrut vai ei. On raktori kuitenkin niiiiiiiin paljon köykäsempi vetäjä kuin kuorma-auto.
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: CV Lemken - 12.02.11 - klo:19:48
Totuuden sanoja sanoit, niii-in ja rungoltaan jäykkä verrattuna kuorma-autoon. Traktorien nopeuksien nostoja puolustaa kansa joka ei ikuna ole kuorma-auton ohjaimissa ollutkaan,varsinkaan joa k-a.n perään on kytketty perävaunu.
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: pötsjölööm - 12.02.11 - klo:19:56
Koska aletaan mittaamaan paskapöntön aerodynamiikkaa?  ;D
http://media.adamdodson.org/var/albums/Random/you%20mums%20dildo.jpg?m=1295267758
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: vms1 - 12.02.11 - klo:20:53
Ihme homma. Vaikka kaikki tietää että koneiden hinta nousee ja tilojen koko kasvaa joten samalla urakoitava/tehtävä ala kasvaa jolloin väistämättä joudutaan rullaamaan tiellä pidempään. Lisäksi moni puhuu kuorma-auton ostosta jotta raktorit saa seistä talven tallissa kun massat siirrellään kuorma autolla.

mun mielestä voitais kehitellä raktori jonka nopeus rajattais 89. Konehuoneessa olisi säätömotikka jolla rajattais nopeus senhetkisten varusteiden mukaan ja aina ilmoitettais verottajalle kun ruuviin koskettais. Nopeuden sitten rajais alla olevat pyörät, jouset, jarrut, valot, lokasuojat, painot, kuskin ajokorttiluokat jne.jne. Kaikki yli viidenkympin raktorit ja työkoneet/ kärryt olisi katsastettu ja verot juoksis sen mukaan missä asennossa nopeusruuvi olisi.
näin saavutettaisi kokonaistaloudellisuus kun ei tarvittaisi perustilalla kuin raktori millä homma kulkis.
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: apilas - 12.02.11 - klo:21:01
Ihme homma. Vaikka kaikki tietää että koneiden hinta nousee ja tilojen koko kasvaa joten samalla urakoitava/tehtävä ala kasvaa jolloin väistämättä joudutaan rullaamaan tiellä pidempään. Lisäksi moni puhuu kuorma-auton ostosta jotta raktorit saa seistä talven tallissa kun massat siirrellään kuorma autolla.

mun mielestä voitais kehitellä raktori jonka nopeus rajattais 89. Konehuoneessa olisi säätömotikka jolla rajattais nopeus senhetkisten varusteiden mukaan ja aina ilmoitettais verottajalle kun ruuviin koskettais. Nopeuden sitten rajais alla olevat pyörät, jouset, jarrut, valot, lokasuojat, painot, kuskin ajokorttiluokat jne.jne. Kaikki yli viidenkympin raktorit ja työkoneet/ kärryt olisi katsastettu ja verot juoksis sen mukaan missä asennossa nopeusruuvi olisi.
näin saavutettaisi kokonaistaloudellisuus kun ei tarvittaisi perustilalla kuin raktori millä homma kulkis.

laittasin tähän sellasen hymiön joka lyö itseään lekalla päähän jos mul sellanen olis ;D
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: vms1 - 12.02.11 - klo:21:27
Ihme homma. Vaikka kaikki tietää että koneiden hinta nousee ja tilojen koko kasvaa joten samalla urakoitava/tehtävä ala kasvaa jolloin väistämättä joudutaan rullaamaan tiellä pidempään. Lisäksi moni puhuu kuorma-auton ostosta jotta raktorit saa seistä talven tallissa kun massat siirrellään kuorma autolla.

mun mielestä voitais kehitellä raktori jonka nopeus rajattais 89. Konehuoneessa olisi säätömotikka jolla rajattais nopeus senhetkisten varusteiden mukaan ja aina ilmoitettais verottajalle kun ruuviin koskettais. Nopeuden sitten rajais alla olevat pyörät, jouset, jarrut, valot, lokasuojat, painot, kuskin ajokorttiluokat jne.jne. Kaikki yli viidenkympin raktorit ja työkoneet/ kärryt olisi katsastettu ja verot juoksis sen mukaan missä asennossa nopeusruuvi olisi.
näin saavutettaisi kokonaistaloudellisuus kun ei tarvittaisi perustilalla kuin raktori millä homma kulkis.

laittasin tähän sellasen hymiön joka lyö itseään lekalla päähän jos mul sellanen olis ;D

no ei sitten muuta kun ostamaan kuorma-autot ja sydeemit. Mä ajelisin mielummin vaan yhdellä koneella joka kulkis tarvittaessa niin että riittäis.

en sitten tarkoita että 502 valmetti sais kulkea 80 mutta jos koneessa on jouset edessä ja takana + vaikka kuorkin renkaat niin miksi ei.
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: - 12.02.11 - klo:21:51
vms ykkösellä on kyllä ehkä lennokkaimmat ideat koko foorumilla  ;D
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: vms1 - 12.02.11 - klo:21:56
vms ykkösellä on kyllä ehkä lennokkaimmat ideat koko foorumilla  ;D

Täytyy olla mutta jos vaikka ajattelee unimoggia niin miksi ei esimerkiksi se ei voisi olla rekisteröity raktoriksi jos siihen laittais peltorenkaat ja paalaajan perään sekä rajoittais nopeuden 50 ja sitten kun kuljettais paalit kotio kärryllä niin ruuvais tiekummit ja kääntäis rajoittimen kaakkoon ja ilmoittais sen 80 luokkaan jolloin veroluokka siirtyis kuorma-autopuolelle. Kertokaa nyt ihan oikeasti mikä mättää.
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: AgerSilva - 12.02.11 - klo:22:43
vms ykkösellä on kyllä ehkä lennokkaimmat ideat koko foorumilla  ;D

Täytyy olla mutta jos vaikka ajattelee unimoggia niin miksi ei esimerkiksi se ei voisi olla rekisteröity raktoriksi jos siihen laittais peltorenkaat ja paalaajan perään sekä rajoittais nopeuden 50 ja sitten kun kuljettais paalit kotio kärryllä niin ruuvais tiekummit ja kääntäis rajoittimen kaakkoon ja ilmoittais sen 80 luokkaan jolloin veroluokka siirtyis kuorma-autopuolelle. Kertokaa nyt ihan oikeasti mikä mättää.

Kukaan mitään minnekkään ilmottelis. Sivukylillä kukaan mitään seuraa ajaako se viittä vai kaheksaakymppiä. Tosin järki pitää olla mukana, että kone kestää tiellä, eikä ekasta pompusta hyppää mehtään.
Vissiin näille riittää nämä neljänkympin koneet joilla pellot on sopivasti siinä ikkunan alla, olkoot niitä sitten 5 tai 50ha.
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: supersammakko - 12.02.11 - klo:23:15
vms ykkösellä on kyllä ehkä lennokkaimmat ideat koko foorumilla  ;D

Täytyy olla mutta jos vaikka ajattelee unimoggia niin miksi ei esimerkiksi se ei voisi olla rekisteröity raktoriksi jos siihen laittais peltorenkaat ja paalaajan perään sekä rajoittais nopeuden 50 ja sitten kun kuljettais paalit kotio kärryllä niin ruuvais tiekummit ja kääntäis rajoittimen kaakkoon ja ilmoittais sen 80 luokkaan jolloin veroluokka siirtyis kuorma-autopuolelle. Kertokaa nyt ihan oikeasti mikä mättää.

Kukaan mitään minnekkään ilmottelis. Sivukylillä kukaan mitään seuraa ajaako se viittä vai kaheksaakymppiä. Tosin järki pitää olla mukana, että kone kestää tiellä, eikä ekasta pompusta hyppää mehtään.
Vissiin näille riittää nämä neljänkympin koneet joilla pellot on sopivasti siinä ikkunan alla, olkoot niitä sitten 5 tai 50ha.
Joo, kuin puintipäivän jälkeen ajan pellolta sitä kolmatta peräkärryä pois, niin kummasti olen kaivannut nopeampaa traktoria. Aikaa on palanut kolme tuntia, kello on puoliyö, valtatie tyhjä ja neljääkymppiä pompotellaan menemään. Ja niinkuin joku aikaisemmin jo totesi, niin ei sen 502 valmetin tarvii nopea olla, mutta jos on nopeuteen soveltuva kalusto niin 65 km/h olisi ihan passeli. Niillä nopeuksilla B tai C-kortti olisi ihan oikeutettu vaatimus.
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: rene-rane - 12.02.11 - klo:23:24
ja varmasti sopivilla koneilla olisi tuo 80 ihan suotava nopeus, koska kulkeehan rekatkin isompienkin kuormien kanssa yhtä lujaa, tosin jarrut täytyy tolla järeet niin vaunussa kun traktorissakin ja muutenki kunnossa oleva kone
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: CV Lemken - 12.02.11 - klo:23:32
Traktorien ei tarvitse ei nyt eikä tulevaisuudessa mennä yli 40 km/h menkööt sellaisten traktorikuskienmennä kuprmurikurssille.  PS.Kuskit kuskaa sontoo,kuljettajat on eri porukkoo,että se pirkanmaalaisille:)
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: rene-rane - 12.02.11 - klo:23:38
mutta toiki on rasittavaa ajaa tota pikatien reunaa pedaali lattiassa 40km/h tommoset 7 kilsaa et pääsee auraamaan, menee jo puolen tankkia tossa pikatien reunassa  :D
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: zetor8045 - 12.02.11 - klo:23:56
 Kyllä se vaan on mukavaa kun tarktori kulkee 50 niin siirtymät lumitöissäkin tapahtuu nopeasti ja 65 olisi ehkäpä maksimi mutta 50 nyt saa ainakin kulkea kunhan on jouset kummassakin päässä 8) 
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: Hervast - 13.02.11 - klo:00:05
Jos mennään laillisesti yli 50 nopeuksiin traktorilla niin melkein sais olla jo koneessa 300 hepan lisäksi ABS jarrut ja palakuviorenkaat tms. jotta ajo-ominaisuudet vastais suurempia nopeuksia. Ja kas kummaa miten traktori alkaakin muistuttaa kuorma-autoa...

Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: roadman - 13.02.11 - klo:09:03
Jaa. kans pähkäillyt kulkeakko 50km/h?
Alla nyt 40km/h laatikko. Kirjanpidon mukaan siirtoajoa tulee vuodessa n,200h joka on kuitenkin vain noin 15% kokonaistunneista.
Tämän perusteella en vaihda konetta sen takia että pitäisi kulkea 50km/h

Kyllä se mitä sillä koneella tehdään kokonaisuudessaan ratkaisee. Suhteessa se paalikuorman kuljettaminen on lyhytaika siihen nähden mitä se kone siellä pellolla pyörii niitä paaleja tekemässä.
Kaikista tehokkainta tuon siirtokuljettamisen tehon nostaminen on kuormakoon kasvattaminen eli isompia kärryjä perään kuin se noepuden nostaminen.
Jokainen voi laskea kuinka paljon aikaa voittaa jos samalla kärryllä kuskaa vaikka 3 kuormaa 40km/h tai 50km/h 15 km matkan.
tai jos tuokin ne paalit sieltä kahdessa kuormassa vaikkapa 40km/h 

Auralenkilläkin kilometrejä kertyy keskimäärin 200 km kahta puolen terämaassa. Auraus maantieaurausta. Monasti kellottanut lenkin niin keskituntinopudeksi tulee noin 25km/h
Tiekilometrejä 84km ja risteyksiä 19 kpl. Noilla savon kolmos luokan teillä ei aurausnopeutta paljon yli 35km/h pysty pitämään, muiden ja oman turvallisuuden tähden.
Kuitenkaan en ole ihmeemmin kaivannut 50km/h nopeutta. Ainoastaan  ehkä sen takia jotta vois ajaa pienemmillä kierroksilla jotta säästyis polttoainetta. Laskin jotta välirahana sijoitetulla pääoman korolla ostan sen polttoaineen joka nyt kuluu enemmän tuolla vanhalla ajaessa, eli ei sanottavaa hyötyä liiketaloudellisesti.

Itselle hyötyä vasta jos nopeus olisi siellä 65-70 km/h paikkellla.  nykyvauhtiin verrattuna.
Työkoneeksi rekisteröity kuormaauto on varsin pätevä noissa auraus hommissa.

 
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: nilihaara - 13.02.11 - klo:09:13
vms ykkösellä on kyllä ehkä lennokkaimmat ideat koko foorumilla  ;D

Täytyy olla mutta jos vaikka ajattelee unimoggia niin miksi ei esimerkiksi se ei voisi olla rekisteröity raktoriksi jos siihen laittais peltorenkaat ja paalaajan perään sekä rajoittais nopeuden 50 ja sitten kun kuljettais paalit kotio kärryllä niin ruuvais tiekummit ja kääntäis rajoittimen kaakkoon ja ilmoittais sen 80 luokkaan jolloin veroluokka siirtyis kuorma-autopuolelle. Kertokaa nyt ihan oikeasti mikä mättää.
HÖPÖHÖPÖ 8)   Jos ei ole varaa hankkia kuorkkia ni lopeta toi pelleily. 50 km/h riittää aivan hyvin, ei tänne kaivata lisää byrokratiaa. Ajan itse kaikki viljat tiloille ja myllylle ja ei mulla ole kiirettä, jos tulee niin ostan kuorkin. :)
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: vms1 - 13.02.11 - klo:09:18
Jos mennään laillisesti yli 50 nopeuksiin traktorilla niin melkein sais olla jo koneessa 300 hepan lisäksi ABS jarrut ja palakuviorenkaat tms. jotta ajo-ominaisuudet vastais suurempia nopeuksia. Ja kas kummaa miten traktori alkaakin muistuttaa kuorma-autoa...



tottakai suurissa nopeuksissa täytyy pyörät ja ajo-ominaisuudet vastata kuorma-autoa mutta mitä sitten. Pääsia että ei tarttis ostaa sitä autoa jos raktori olis vapaana.
Tota nopeusviisaria mitä visioin niin olis itseasiassa aika kätevä koska veroa maksettais aina sen mukaan mikä olis käyttö ja ilmoitetaanhan ja tehdäänhän nykyäänkin asioita kuten katsastukset ja vakuuutukset sekä päivämaksut joten tuskin toikaan jäisi ilmoittamatta  lisäksi kun sakot olis reilunlaiset.

sitä en tosiaankaan ymmärrä miksi löytyy niin paljon vastustajia. Ei kenenkään tartte näitä ostaa jos ei tarvitse nopeutta eikä halua investoida kuorma-auton ajo-ominaisuuksiin.
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: vms1 - 13.02.11 - klo:09:40
vms ykkösellä on kyllä ehkä lennokkaimmat ideat koko foorumilla  ;D

Täytyy olla mutta jos vaikka ajattelee unimoggia niin miksi ei esimerkiksi se ei voisi olla rekisteröity raktoriksi jos siihen laittais peltorenkaat ja paalaajan perään sekä rajoittais nopeuden 50 ja sitten kun kuljettais paalit kotio kärryllä niin ruuvais tiekummit ja kääntäis rajoittimen kaakkoon ja ilmoittais sen 80 luokkaan jolloin veroluokka siirtyis kuorma-autopuolelle. Kertokaa nyt ihan oikeasti mikä mättää.
HÖPÖHÖPÖ 8)   Jos ei ole varaa hankkia kuorkkia ni lopeta toi pelleily. 50 km/h riittää aivan hyvin, ei tänne kaivata lisää byrokratiaa. Ajan itse kaikki viljat tiloille ja myllylle ja ei mulla ole kiirettä, jos tulee niin ostan kuorkin. :)

ei siinä sitten mitään. Osta kuorkki ja rakenna sille säilytystilat sekä maksa verot ja ilmoita se ihan yhtälailla ajoon ja seisontaan. Itte vaihdan mielummin pyörät ilmaan ja heitän toiset alle jka ajelen raktoreilla lujempaa jos olis tarvetta. Tosin viellä ei ole tarvetta mutta niille jolla on niin suon sen vaihtoehdon.
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: zetor8045 - 13.02.11 - klo:12:12
Saakeli että kuorma-autolla olis hankala kuormata lunta ja sitten taas ruveta auraamaan ja keväällä harjata... Ja sitten vielä peltohommatkin tehdä sillä kuorma-autolla  :P Ei saatana taidetaan tyytyä tuohon reilu 50km/h kulkevaan traktoriin  ;D
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: ijasja2 - 13.02.11 - klo:17:23
tottakai suurissa nopeuksissa täytyy pyörät ja ajo-ominaisuudet vastata kuorma-autoa mutta mitä sitten. Pääsia että ei tarttis ostaa sitä autoa jos raktori olis vapaana.

Sun ideat tosiaan lennokkaita, se on tullut huomattua :)

Muuten ihan jees, mutta muutama asia tökkii samantien. Traktorin voimansiirto on tehty pellolle, kuorma-autonopeuksia lähestyessä öljyt lämpenee, tehoa vaaditaan julmasti.
Välityksien ja voimansiirron pitäisi olla molempia varten, tehoa tarvitaan vähintään 300 heppaa tieajoa varten ja pellolla vaaditaan sitten järeyttä voimansiirrolta.

JOS haluaa hyvää kompromissia, ostettava jotain tähdellistä 8)

Tai västäräkki, isoin västäräkki takuulla kova peli sekä pellolla että tiellä.
Tutulla oli västäräkki ja kyllä sillä sai 100km/h rikki. Oli kuulemma pelottava testiajo, mutta kokeiltava oli ;D
Otsikko: Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Kirjoitti: vms1 - 14.02.11 - klo:13:18
tottakai suurissa nopeuksissa täytyy pyörät ja ajo-ominaisuudet vastata kuorma-autoa mutta mitä sitten. Pääsia että ei tarttis ostaa sitä autoa jos raktori olis vapaana.

Sun ideat tosiaan lennokkaita, se on tullut huomattua :)

Muuten ihan jees, mutta muutama asia tökkii samantien. Traktorin voimansiirto on tehty pellolle, kuorma-autonopeuksia lähestyessä öljyt lämpenee, tehoa vaaditaan julmasti.
Välityksien ja voimansiirron pitäisi olla molempia varten, tehoa tarvitaan vähintään 300 heppaa tieajoa varten ja pellolla vaaditaan sitten järeyttä voimansiirrolta.

JOS haluaa hyvää kompromissia, ostettava jotain tähdellistä 8)

Tai västäräkki, isoin västäräkki takuulla kova peli sekä pellolla että tiellä.
Tutulla oli västäräkki ja kyllä sillä sai 100km/h rikki. Oli kuulemma pelottava testiajo, mutta kokeiltava oli ;D

Kyllä luulis että kuorma-autopuolelta löytyis voimalinjoja ja moottoreita joita vois soveltaa tällaisen kulkineen menoon. Västäräkissä olis tosiaan aika hyvä alusta ja löytyyhän näitä muiltakin. Sitä en nyt oikein tiedä että onko tällaisen isopyöräistä raktoria sovellettavissa 80 vauhteihin.

Mahtaakohan muuten lämpöongelmat poistua kun siirrytään sähköisiin voimansiirtoihin.