Agronet
Keskusteluaiheet => Yleistä maa- ja metsätaloudesta => Aiheen aloitti: bonneville - 11.02.11 - klo:10:51
-
hoplaa iskipä taas ongelma teollisuuden pakkaajan/kuljetusliikkeen kans , parilla lavalla nelisen tonnia rautaa milläpä otat lavalta alas kun kuljetus liike vaan ajaa ei pura. mittari näytti -29 ja jos sattuusit saamaan traktorin käyntiin puolen tunnin viiveellä niin milläs nostat liki paritonnisen lavan alas ??? eikö nuo teollisuuden pääs tajua että ei joka maatilalla oo trukkia orottamas piikit ojos töitä tuon painoluokan lavoja siirtelemään. eikä ollu eres ensimmäinen kerta viimeksi tuli 8 kerroksinen siilo yhdellä lavalla, taitaa olla melkoises kurssis nuo lavat ??? ???
-
Kun tuli tää nautojen joukkotuhonta Honkajoella pakolliseksi, ja yks isäntä ekaa kertaa tilas lauhaluomalta kyydin, niin siinä tulikin vähän verisempi talkoo, kun talossa ei ollut mitään nostovälinettä kantturan ruholle. ;D
-
Kyllä siellä tehtaalla voidaan olettaa että purku onnistuu, yleensä tiloilla on nostokalustoa tai sitä on jostain saatavissa nopeasti. Tällaisilla pakkasilla tietysti pitäisi tietää aiemmin saapumisesta. :)
-
ENNENkuin meillä itsellä oli etukuormaajatraktori niin
a) naapuri kävi kahvipalkalla nostamassa raadot ek-traktorilla. Raatojen nostelutarve on onneksi ollut hyvin pieni viime aikoina.
b) autoilija purki valkuaislisärehut, kivennäiset ym. KÄSIN nostelemalla, koska hänen autossaan ei ole puomi- eikä perälautanostinta. Semmoiset kolmekin tonnia nostelee kokenut aika nopsaan, mutta vähän tylsäähän se on...kun ek-traktori on ollut käytettävissä niin ei oo sen jälkeen käsin purkanu! :)
Rakennustarvikkeita ja jotain muutenkin kun kaukokiito on tuonut, niin olen yleensä erikseen maininnut tilauksessa, että jakeluun tarvitaan nostolaitteella varustettu ajoneuvo. Toistaiseksi on toiminut ja saavat pudottaa tavarat vaikkei olisi ketään kotonakaan. Toi rehukuski siis purkaa itse talon traktorilla tarvittaessa!
-
Siis kuljetusliike ei pura? Äkkiä kuljetusvirma vaihtoon jos ei ole sopivaa kalustoa! Noi nousee melkeen hiabilla kuin hiabilla, sama mikä pilkki siellä on päällä. Jos ei firman sopimuskuski pysty palveleen niin joku toinen pystyy. Ostat ne vapaasti tehtaalla ja hommaat ite rahdin.
-
Liimapuupalkit Versowoodilta puhelimessa sanottiin, että painavat kai 600 kg kappale tai jotain. En muista tarkkaan. Auto pihaan ja havainto: neljä palkkia nipussa. Just kikkailemalla rengillä lavalta alas.
Parsipedit reilun tonnin lavoilla. Lastattu terminaalissa puoliperään trukilla perästä. Lavat semmoisia, että purku myös vain perästä, sivusta ei mahdollista. Kaksi koneella alas ja loput patja kerrallaan käsin.
Toiset liikkeet on taitavampia kuin toiset. Yleensä purkumahdollisuus varmistetaan ja ennakolta soitetaan. Joskus soitto vaan tulee, että puolen tunnin päästä oltais teillä.
-
Kyllä siellä tehtaalla voidaan olettaa että purku onnistuu, yleensä tiloilla on nostokalustoa tai sitä on jostain saatavissa nopeasti. Tällaisilla pakkasilla tietysti pitäisi tietää aiemmin saapumisesta. :)
Tuosta on aiemmin keskusteltu liittyen pihan auraamiseen, tuossa toinen näkökohta. Jos pyydetty ennakkoilmoitusta niin ilmoittavat 5 kilometrin päästä että tulossa ollaan jos sitäkään >:(
-
Kyllä siellä tehtaalla voidaan olettaa että purku onnistuu, yleensä tiloilla on nostokalustoa tai sitä on jostain saatavissa nopeasti. Tällaisilla pakkasilla tietysti pitäisi tietää aiemmin saapumisesta. :)
Tuosta on aiemmin keskusteltu liittyen pihan auraamiseen, tuossa toinen näkökohta. Jos pyydetty ennakkoilmoitusta niin ilmoittavat 5 kilometrin päästä että tulossa ollaan jos sitäkään >:(
Aivan totta. Laita siinä sitten roikalla traktoria käyntiin -30 pakkasesssa. ;D No onneksi oli auto vaan hallissa itsellä tiellä, kun ilmottivat, että tulossa ollaan.
-
Ja kun semmoinenkin asia pitäisi ymmärtää, että vaikka maalla ollaan, niin ei tod.olla 24/7/365 siinä pirtin pihakeinussa istumassa ja odottamassa kuormaa, traktori lämpöisenä :P Muitakin töitä ja menoja voi ihmisillä olla, jopa ihan kaukana kotoa ::)
-
Kesällä kun tuli tavaraa, niin lähettäjä varoitti, että kuljetusliike veloittaa hiab nostosta 50€. Olisivat
mielellään purkaneet, mutta nostin itse ja säästin viiskybän ;)
-
Kurottaja on aina lämpimässä tallissa. Sillointällöin tulee nostokeikkoja naapureihinkin.
-
Lautanippuja tuotiin ja ennalta ilmoitettiin että max 2t nippuihin. Lopputulos oli että kurottajalla sai sen verran kevennettyä, että auton pystyi ajaa alta pois. Maasta ei enää nousuut mihinkään. Kurottaja nostaa 3.1t...
-
Joo soitetaan alle kilsan päästä, että mahtuuko pihaan. Ite oot kokouksessa sillon, pakkasta riittävästi. No vanha isäntä sahaamaan rattoreita käyntiin roikottamatta. Ja sitte seuraavana päivänä selviää, että osa kuormasta siirrettävä nähtävästi kuorma-autolla eri osotteeseen, kun ei kuski vihti soittaa myyjälle tai edes ajoissa asiakkaalle... Tämmöstä tämä just on.
Ois pitäny heti sanua, että soitappa huomenna uuestaan.
-
Ja kun semmoinenkin asia pitäisi ymmärtää, että vaikka maalla ollaan, niin ei tod.olla 24/7/365 siinä pirtin pihakeinussa istumassa ja odottamassa kuormaa, traktori lämpöisenä :P Muitakin töitä ja menoja voi ihmisillä olla, jopa ihan kaukana kotoa ::)
Vaikka myyjän/tilauksen vast.ottajan kanssa on so***** ja varmistettu soitto
hyvissä ajoin,(väh) 1 vrk etukäteen ennen kuljetuksen saapumista, kuski soittaa
pihasta ja ihmettelee kun ei ketään ole paikalla. Tästä rahdista maksetaan
täysi hinta, myös kuljettajan ammatitaidosta. Osa rekkapettereistä on
selkeesti vielä 60-luvulla, jolloin automies oli teiden kuningas.
Useita vuosia olen käyttänyt vain kulj.liikkeitä joilla on ammatitaitoa ja homma
pelaa. Esim TB:n p-ainetta ei tilata meille niinkauan kuin nykyinen kulj.liike
hoitaa jakelun.
-
ostaa tavaran toimitusosoitteeseen/ostajan osoittamaan paikkaan purettuna niin ei ole ongelmaa..
-
Muuan vuosi sitten siemenet 3600 kg tilasin 600 kg säkeissä Keskolta. Tilasiemenen heppu toi jostain satakunnasta autolla pihaan. Olin itse poissa, mutta isäukko raapi päätään auton vieressä. Ei ollut autossa nosturia ja siihen aikaan ei ollut mitään sopivaa nostovehjettä itselläkään. Kuulemma nosturia ei ollut, kun olisi vienyt kantavuuden. Ei kun jannu takaisin satakuntaan siemenineen. Myöhemmin kuulemma ajoi siemenensä johonkin kaupan varastoon, josta rekan nuppi ne haki ja toi meille. Ei tullut ostajalle (minulle) lisäkustannusta tästä.
Joskus on kanssa joku valopää soittanut pihalla, missä oon, vaikka ennakkoilmoitusta on luvattu. Aina jotenkin on selvitty, enkä koskaan ole lisähintaa joutunut maksamaan, vaikka ei olisi ihan putkeen mennytkään.
-
Sitten kun rehulava on ilmantunut pihaan ja vettä sataa, niin onpa kiva. ;D
-
Kuljetusliikeitä pitää opettaa.
Jos kerran on so***** ilmoitus päivää ennen. Silloin soitosta on alkaa purku seuraavana päivänä. Kyllä ne yleensä purkavat kuorman itse :o Eivät tule huomenna uudestaan.
Mutta tämä perkeleen MOVERE. Kuski tietää vasta kun kuorma on kyytissä mihinkä purku :-X :'(
Tässä asiassa tarvittais joukkovoimaa. Alkais äkkiä kuljetusliikeet oppimaan kun joka kuormalla saisi odottaa tai järjestää nosturia.
-
Liimapuupalkit Versowoodilta puhelimessa sanottiin, että painavat kai 600 kg kappale tai jotain. En muista tarkkaan. Auto pihaan ja havainto: neljä palkkia nipussa. Just kikkailemalla rengillä lavalta alas.
Mulle tuli kans liimapuupalkkeja. 13.5m pitkiä palkkeja 5tn nipuissa...
Ja tämä selvis kun auto oli jo pihassa. Eikun puhelin kouraan ja soittamaan paikalliselle sahalle josko tulisivat pyörökuormaajan kanssa. Oli kuulemma kiire ja sanoivat että menee toista tuntia ennen kun ehtii.
Virolainen rekkamies tuumi vain että ei mikään ongelma, hänellä ei ole minnekään kiire... :D
-
Mä oon tilatessa laittanut toimitus ehdoksi ilmoituksen toimituksesta vähintään vuorokautta ennen. Ja kun se rekkakuski tulee pihaa kysyn koska tuot kuorman ja olis voinut soittamallakin tehdä sen ilmoituksen. Mut kyllä se näinkin käy et käy paikanpäällä.
Ja jos haluut et puretaan nyt niin vähennän laskusta rahdin osuuden sopimusrikkomuksena.
Ei vät montaa kertaa tuo samasta firmasta ennekko ilmoittamatta.
-
Liimapuupalkit Versowoodilta puhelimessa sanottiin, että painavat kai 600 kg kappale tai jotain. En muista tarkkaan. Auto pihaan ja havainto: neljä palkkia nipussa. Just kikkailemalla rengillä lavalta alas.
Parsipedit reilun tonnin lavoilla. Lastattu terminaalissa puoliperään trukilla perästä. Lavat semmoisia, että purku myös vain perästä, sivusta ei mahdollista. Kaksi koneella alas ja loput patja kerrallaan käsin.
Toiset liikkeet on taitavampia kuin toiset. Yleensä purkumahdollisuus varmistetaan ja ennakolta soitetaan. Joskus soitto vaan tulee, että puolen tunnin päästä oltais teillä.
Juu, liimapalkkeja tuotiin kanssa, pituutta 14 metriä, painoa 2500 kg/nippu. Ei minkäänlaista purkulaitetta autossa, kuskeilla puukengät.
Seuraavaksi kattoelementtejä. Niput jämptisti laitojen välissä toisissaan kiinni, pituus oli sovitettu lavan mittoihin, molemmista päistä laidoissa kevyesti kiinni, ja kappas, tolpat nurkissa ei irtoa lavasta. Ei muuta kuin etukuormaimella yläkautta pois, rikkomatta pontteja?
Jokaisessa talossa nyt pitää aina olla valmiina sellainen kone, joka vähintään kolme tonnia nostaa, ja kapelleiden yli tietysti???
-
Näitä kyllä riittää. Rakennusaikana tavaraa tuli joka päivä, yleensä rakennusliike hoiti purkamiset. Kattoa varten kivivillaeriste oli tulossa, viikko ja päivä tiedettiin, milloin alkaa. Villaa tuli 9 rekkalastia ja tietysti ne kaikki oli peräkkäin siinä redillä oottamassa. Tuli yhdellä kurottajalla kiire.....onneksi traktoriurakoitsijan kone oli pihalla piikein varustettuna, purettiin silläkin. Villaletkat oli vaan tarkkoja siirrosta, heilua ei saanut tai nippu kaatui piikeistä vaikka sivuttain. Oli siis hidasta. Kuusi tuntia purettiin sitä erää.
Latvialaisilla rekkakuskeilla ei ollut mitään kiirettä. Uskoivat vielä, kun rattorikaveri niitä valisti siitä mitä rakennetaan: Uimahallia.... ;D ;D
-
Niin tulipa vielä mieleen yks mahtava kuljetusliikekomus rakennusajalta! Kurottajas henkilökori kiinni ja kaks kirvesmiestä koris töis. Samaan aikaan pärähtää apulannat pihaan hiab-autolla. Sanoin kuskille että puri keskelle pihaa niin siirtelen ne siitä myöhemmin kurottajalla pois. Kuski aloitti hirveän vaahtoamisen etteikö niitä ny muka voi kurottajalla purkaa ettei tarttisi hiabbia ruveta käyttämään. Kysyin että vähennätkö rahdista sen hiab-auton osuuden+kahden kirvesmiehen palkan siltä ajalta kun odottavat?
On se ny perkele jos lannat tuodaan hiab-autolla eikä viitsitä sitä ruveta käyttämään...
-
Yllä olevaa liipaten:
Tilasin 5 kuution kuorman betonia pumpattuna kohteeseen.
Kyseisellä autoilijalla ei sille päivälle muita keikkoja ollut ja toimitusaika tuolle minun tilaamalle satsille oli jo niin myöhäinen ilta ettei enää keikkaa tulisikaan.
Autoilija oli ottanut vänkärin mukaan ja kärräsivät kuran perille, muutamia kymmeniä metrejä.
Tuumasi autoilija ettei kannata pumppua ja letkuja sotkea näin vähän takia.
Eipä voinut moittiakaan toimitusta, tuli perille asti kuten sovittiin. Yhtään kärryllistä ei tarvinnut itse pukata. Levittelyssä, hierrossa ja liippauksessa olikin yksin tehden hommaa ihan nokko.
Kerrassaan mainio tapaus ollut! Riittävän laiska kun on, niin näkee vähän vaivaakin ettei jotain hommaa tarvitse tehdä! :D
-
Yllä olevaa liipaten:
Tilasin 5 kuution kuorman betonia pumpattuna kohteeseen.
Kyseisellä autoilijalla ei sille päivälle muita keikkoja ollut ja toimitusaika tuolle minun tilaamalle satsille oli jo niin myöhäinen ilta ettei enää keikkaa tulisikaan.
Autoilija oli ottanut vänkärin mukaan ja kärräsivät kuran perille, muutamia kymmeniä metrejä.
Tuumasi autoilija ettei kannata pumppua ja letkuja sotkea näin vähän takia.
Eipä voinut moittiakaan toimitusta, tuli perille asti kuten sovittiin. Yhtään kärryllistä ei tarvinnut itse pukata. Levittelyssä, hierrossa ja liippauksessa olikin yksin tehden hommaa ihan nokko.
Kerrassaan mainio tapaus ollut! Riittävän laiska kun on, niin näkee vähän vaivaakin ettei jotain hommaa tarvitse tehdä! :D
Viisas paljon työtä tekee, laiska pääsee vähemmällä :D Tuo autoilija kyllä tienasi ensiksi kympin kuutio kärräyksestä ja sitten vielä säästyi se pari tuntia autonpesua.
-
Yllä olevaa liipaten:
Tilasin 5 kuution kuorman betonia pumpattuna kohteeseen.
Kyseisellä autoilijalla ei sille päivälle muita keikkoja ollut ja toimitusaika tuolle minun tilaamalle satsille oli jo niin myöhäinen ilta ettei enää keikkaa tulisikaan.
Autoilija oli ottanut vänkärin mukaan ja kärräsivät kuran perille, muutamia kymmeniä metrejä.
Tuumasi autoilija ettei kannata pumppua ja letkuja sotkea näin vähän takia.
Eipä voinut moittiakaan toimitusta, tuli perille asti kuten sovittiin. Yhtään kärryllistä ei tarvinnut itse pukata. Levittelyssä, hierrossa ja liippauksessa olikin yksin tehden hommaa ihan nokko.
Kerrassaan mainio tapaus ollut! Riittävän laiska kun on, niin näkee vähän vaivaakin ettei jotain hommaa tarvitse tehdä! :D
Viisas paljon työtä tekee, laiska pääsee vähemmällä :D Tuo autoilija kyllä tienasi ensiksi kympin kuutio kärräyksestä ja sitten vielä säästyi se pari tuntia autonpesua.
ois vaan ollu vähän paskempi homma jos kohde olis ollu välikatolla kolmessa metrissä
-
Hallia varten tuli 17km puutavaraa täysperävaunulla pihalle iltayhdeksältä. Täysiä lautanippuja tuumasia lautoja, 2x4, 2x5 ja 6 tuuman piiruja. Mitat vaihteli 4,5 aina 5.8 metriin. Pisimmät niput jäi nostamatta 220 Ismella/V8150+peräpuntilla. Ei muutakon hehkutonta pyöräkuormaajaa sahaamaan -25 pakkasesta käyntiin.
Sahalla oli tehty viisaasti kun tämä 5,8m nippu ja painavin nippu oli nostettu toiseen kerrokseen toisten nippujen päälle. Eihän se 120/150 Volvolla paljon ahdista lastata 8)
-
Mutta tämä perkeleen MOVERE. Kuski tietää vasta kun kuorma on kyytissä mihinkä purku :-X :'(
Monella muullakin sama. Apulannat, rehut yms, yleensäkin ajojärjestely ilmoittaa vaan purkukunnat. Nykyisin tekstarilla/sähköpostilla, kuski ei edes pääse puhelinyhteyteen kenenkään vastaavan kans. Jonku vuoden kokemus tästä paskasta. Rekkakuskina on mukavaa, yleinen käsitys on että kaikki ajotaidottomia puukenkäpellejä. Shellin paarissa kuulee lämpimiä kommentteja. Jos joku ketjussa mainituista asioista tapahtuu kuski haukutaan ajojärjestelyn, auton omistajan ja asiakkaan toimesta. Ja harvoin kuski näille mitään voi. Tahallaan laitetaan nosturiton auto maatilalle (säästösyyt) "kyllähän tilalla täytyy olla purkukone". Lastaus tehty tuntia aiemmin ja kuski saanut tilan yhteystiedot 45min aiemmin.....
-
Mutta tämä perkeleen MOVERE. Kuski tietää vasta kun kuorma on kyytissä mihinkä purku :-X :'(
Monella muullakin sama. Apulannat, rehut yms, yleensäkin ajojärjestely ilmoittaa vaan purkukunnat. Nykyisin tekstarilla/sähköpostilla, kuski ei edes pääse puhelinyhteyteen kenenkään vastaavan kans. Jonku vuoden kokemus tästä paskasta. Rekkakuskina on mukavaa, yleinen käsitys on että kaikki ajotaidottomia puukenkäpellejä. Shellin paarissa kuulee lämpimiä kommentteja. Jos joku ketjussa mainituista asioista tapahtuu kuski haukutaan ajojärjestelyn, auton omistajan ja asiakkaan toimesta. Ja harvoin kuski näille mitään voi. Tahallaan laitetaan nosturiton auto maatilalle (säästösyyt) "kyllähän tilalla täytyy olla purkukone". Lastaus tehty tuntia aiemmin ja kuski saanut tilan yhteystiedot 45min aiemmin.....
OLI rikos antaa kaikenmaailman TOMTOMTOMIT ja KARVINIT autokuskeille!
Aikaasemmi kuski soitti ko oli lastannu, ny ajetaan kaikem maailman pitkospuitapisin ja sitte haukutaan isäntä !
Ko oliis soittannu nin oliis voinu neuvoo sen 45 km lyhemmän reitin sille 17km matkalle!
-
Mutta tämä perkeleen MOVERE. Kuski tietää vasta kun kuorma on kyytissä mihinkä purku :-X :'(
Eiköös seki oo kolomen H: vikatikki!
Halla
Hukkakaurra
Hankkija
-
Mutta tämä perkeleen MOVERE. Kuski tietää vasta kun kuorma on kyytissä mihinkä purku :-X :'(
Monella muullakin sama. Apulannat, rehut yms, yleensäkin ajojärjestely ilmoittaa vaan purkukunnat. Nykyisin tekstarilla/sähköpostilla, kuski ei edes pääse puhelinyhteyteen kenenkään vastaavan kans. Jonku vuoden kokemus tästä paskasta. Rekkakuskina on mukavaa, yleinen käsitys on että kaikki ajotaidottomia puukenkäpellejä. Shellin paarissa kuulee lämpimiä kommentteja. Jos joku ketjussa mainituista asioista tapahtuu kuski haukutaan ajojärjestelyn, auton omistajan ja asiakkaan toimesta. Ja harvoin kuski näille mitään voi. Tahallaan laitetaan nosturiton auto maatilalle (säästösyyt) "kyllähän tilalla täytyy olla purkukone". Lastaus tehty tuntia aiemmin ja kuski saanut tilan yhteystiedot 45min aiemmin.....
OLI rikos antaa kaikenmaailman TOMTOMTOMIT ja KARVINIT autokuskeille!
Aikaasemmi kuski soitti ko oli lastannu, ny ajetaan kaikem maailman pitkospuitapisin ja sitte haukutaan isäntä !
Ko oliis soittannu nin oliis voinu neuvoo sen 45 km lyhemmän reitin sille 17km matkalle!
Taivahan tosi. Karmiini on hyvä renki mutta pahanen isäntä. Mun karmiinisa on vuosia vanha karttapohja. Oon todennu ettei se siitä viisastu vaikka sitä uusis. Nykysellään moni isäntä sanoo jo puhelimesa että nakkaa se allikaattori pihalle... Ei se mua harhauta, virrattomana ylälaatikosa...
-
Mutta tämä perkeleen MOVERE. Kuski tietää vasta kun kuorma on kyytissä mihinkä purku :-X :'(
Monella muullakin sama. Apulannat, rehut yms, yleensäkin ajojärjestely ilmoittaa vaan purkukunnat. Nykyisin tekstarilla/sähköpostilla, kuski ei edes pääse puhelinyhteyteen kenenkään vastaavan kans. Jonku vuoden kokemus tästä paskasta. Rekkakuskina on mukavaa, yleinen käsitys on että kaikki ajotaidottomia puukenkäpellejä. Shellin paarissa kuulee lämpimiä kommentteja. Jos joku ketjussa mainituista asioista tapahtuu kuski haukutaan ajojärjestelyn, auton omistajan ja asiakkaan toimesta. Ja harvoin kuski näille mitään voi. Tahallaan laitetaan nosturiton auto maatilalle (säästösyyt) "kyllähän tilalla täytyy olla purkukone". Lastaus tehty tuntia aiemmin ja kuski saanut tilan yhteystiedot 45min aiemmin.....
OLI rikos antaa kaikenmaailman TOMTOMTOMIT ja KARVINIT autokuskeille!
Aikaasemmi kuski soitti ko oli lastannu, ny ajetaan kaikem maailman pitkospuitapisin ja sitte haukutaan isäntä !
Ko oliis soittannu nin oliis voinu neuvoo sen 45 km lyhemmän reitin sille 17km matkalle!
Taivahan tosi. Karmiini on hyvä renki mutta pahanen isäntä. Mun karmiinisa on vuosia vanha karttapohja. Oon todennu ettei se siitä viisastu vaikka sitä uusis. Nykysellään moni isäntä sanoo jo puhelimesa että nakkaa se allikaattori pihalle... Ei se mua harhauta, virrattomana ylälaatikosa...
Viksu!!! :) :)
-
Taivahan tosi. Karmiini on hyvä renki mutta pahanen isäntä. Mun karmiinisa on vuosia vanha karttapohja. Oon todennu ettei se siitä viisastu vaikka sitä uusis. Nykysellään moni isäntä sanoo jo puhelimesa että nakkaa se allikaattori pihalle... Ei se mua harhauta, virrattomana ylälaatikosa...
Kaikissa karmineissa lienee sama vanha pohja, joka taitaa olla uusimmiltakin kohdin runsaat neljä vuotta vanha. Mullakin semmoinen härveli autossa on, mutta eipä juur oo reissuja outoihin paikkoihin. Nopeusmittarina käytän joskus vaikka toki tiedän, mitä vakiomittari saa näyttää laillisissa lukemissa.
-
Taivahan tosi. Karmiini on hyvä renki mutta pahanen isäntä. Mun karmiinisa on vuosia vanha karttapohja. Oon todennu ettei se siitä viisastu vaikka sitä uusis. Nykysellään moni isäntä sanoo jo puhelimesa että nakkaa se allikaattori pihalle... Ei se mua harhauta, virrattomana ylälaatikosa...
Kaikissa karmineissa lienee sama vanha pohja, joka taitaa olla uusimmiltakin kohdin runsaat neljä vuotta vanha. Mullakin semmoinen härveli autossa on, mutta eipä juur oo reissuja outoihin paikkoihin. Nopeusmittarina käytän joskus vaikka toki tiedän, mitä vakiomittari saa näyttää laillisissa lukemissa.
Ei muutoon oo ! Tiärän tuas paikan mihi on 1920-luvulla hakattu tiävaraus uurelle valtatiälle jota ei ikinä tehty!
Namitaattori näyttää erelleen valtatiänä! Maastosa om kasvujakauma ero havaattavis tukkimettäsä.
-
kyl ny piha kuuluu aina olla niin hyvin aurattu et siel henkilöautol pääsee.
-
Tänään iltapäivällä soitettiin, että voiko huomenna iltapäivällä tuoda lannotteita. Hyvin toimii... 8)
-
Tänään iltapäivällä soitettiin, että voiko huomenna iltapäivällä tuoda lannotteita. Hyvin toimii... 8)
Sillon pikkusäkki aikaan isäntä oli tehny hyvät telineet, että voi kuljettaja nostaa säkkilavat siihen päälle. Kuorma-auton kuljettaja oli kummiskin laittanu säkkilavat telineiden viereen, vaikka kuormakirjassa oli ollu ohjeet. No lannoitteiden myyjä oli ollu sit lannoitteiden kylvöaikaan ollu kaverina mättämässä säkkejä koneeseen :)
-
Viitisen vuotta sitten vielä yhdessä kartanossa varastoitiin lannoitteet pikkusäkeissä vanhassa sikalassa. Automiehet otti säkit lavoilta ja kantoivat sisään. :o
-
Tänään iltapäivällä soitettiin, että voiko huomenna iltapäivällä tuoda lannotteita. Hyvin toimii... 8)
Tänään tuli lannotteita eikä MITÄÄN ilmoitusta etukäteen..uskomatonta toimintaa kyllä.Siinäpä rekkapekka ootteli että kaveri tuli 10km päästä purkamaan kuormaa. Mitenkähän noi kaverit olettaa että isännät on aina kotona odottamassa traktorit lämpimänä kuormia saapuviksi?? meinas päästä muutama kirosana kuskille mutta mitäpä se ois auttanu :/
-
Mut hei, kyllä me ostajinakin voidaan sitä vastuuta ottaa sen verran, että kun kauppoja hierotaan, niin jo siinä vaiheessa tehdään selkeästi selväksi, millä tavalla tavara puretaan toimituskohteessa, sovitaan milloin ja millä tavalla tulee etukäteis- ilmoitus tavaran saapumisesta, jos sitten ei kaikki tapahdukaan niin kuin on so*****, ei vastuu ainakaan ole tavaran tilaajalla, ja kun viljelijä yleensä sen rahdin maksaa, niin kyllä meillä sitä maksua vastaan on oikeus nuristakin, jos siihen on aihetta.
-
Mut hei, kyllä me ostajinakin voidaan sitä vastuuta ottaa sen verran, että kun kauppoja hierotaan, niin jo siinä vaiheessa tehdään selkeästi selväksi, millä tavalla tavara puretaan toimituskohteessa, sovitaan milloin ja millä tavalla tulee etukäteis- ilmoitus tavaran saapumisesta, jos sitten ei kaikki tapahdukaan niin kuin on so*****, ei vastuu ainakaan ole tavaran tilaajalla, ja kun viljelijä yleensä sen rahdin maksaa, niin kyllä meillä sitä maksua vastaan on oikeus nuristakin, jos siihen on aihetta.
no täytyy sanoa että omalla kohdalla toi oli ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen kerta kun ilman mitään ilmoitusta tuovat..tietysti näitä "oon vartin päästä siinä" asioijia on riittänyt
-
Movere = Monta velkaista rekkaa ???
-
kyl ny piha kuuluu aina olla niin hyvin aurattu et siel henkilöautol pääsee.
On erikseen piha ja talouspiha.
-
Silloin kun sonneja kasvattelin, sain monta edullista rehuerää sillä, että oli paikka valmiina ja vastasin aina temppuilematta puhelimeen. Keravalta tuoremäskikuorma kun lähti liikkeelle, eikä isäntää jonka piti vähän siivoilla varastoa, tavoitettu, niin meillehän se piti tuoda, kun ei sellaisen isännän siivoiluista ole mitään takeita, kun ei puhelimeenkaan osaa vastata.
-
onko jollain lastauslaituria ja pieni mökki sen takana. Itte tykkäisin kun kuski sais suurimman osan tuotteista pois ja katon alle itte kun olis pumppukärry käytössä. Isommat elementit ja rakennustavarat sitten erikseen.
-
Parsipedit reilun tonnin lavoilla. Lastattu terminaalissa puoliperään trukilla perästä. Lavat semmoisia, että purku myös vain perästä, sivusta ei mahdollista. Kaksi koneella alas ja loput patja kerrallaan käsin.
Sama juttu meilläkin 5 vuotta sitten, kuskikin oli Virosta, joten paljon ei juteltu. Justiin sai etukuormaajalla patjaniput alas rekan kyytistä, kun nopeasti laski alas, muuten takarenkaat alkoi nousta. Käsin ei tarvinnu puljata kuin yksi nippu, mikä pääsi kaatumaan trukkipiikeistä ja tietysti hajalle.
-
En tiedä johtuuko pakkasesta, mutta juuri äsken kuljetusliikkeestä soitettiin että torstaina puolen päivän aikaan olis auto perillä, sopiiko teille? Ja nythän siis eletään tiistaita, eli joillakin firmoilla homma toimii.
-
Olen useasti muistuttanut että lämpöinen traktoritalli on hyvä keksintö Suomen arktisessa talvessa. ;D
-
Tänään iltapäivällä soitettiin, että voiko huomenna iltapäivällä tuoda lannotteita. Hyvin toimii... 8)
Juu, lannoitteet tuli. Kuski soitti klo 13.00, että ehkä noin klo 16.00 olisi paikanpäällä. Lupasi vielä soittaa tarkempaa aikataulua. Klo 15.00 soitti, että aikaisemmin so***** aikataulu pitää ja tasan tunnin päästä eli klo 16.00 olisi paikanpäällä, niinkuin olikin. 8)
-
toimi ihan kuin mulla tuon raision rehujen kanssa! tuloo melkein minuutilleen sillon kun so*****!
mutta totta tosiaan nuo navinaattorit on pirun keksintö! itellä muutama vuosi sitten öölikuski soitti että hää ei nää kyllä pöntöö missään, kyselin maisemasta ja totesion että tuu neljä kilsaa lähemmä, -letkut ei muuten riitä! oli eräällä kylän toisella elävällä talolla pihassa! kuten navi oli opastanu!
paras oli kun tarttein ampuautoo ja soittivat kuuden kilsan päästä että onko jo? olivatten ihan vikatien päässä mettätiellä! tuli loppumatkan sitten joutuummin!
-
Nimpä jokune vuasi takapeerrosi muuvan faari lähti hakkuullensa kattoo ko kaukaasemppaa lottia hakattii.
Kolohi jalakansa eikä päässyn hankisesa risukosa kulukee. Mikä liä polovi taikken lonkka sijooltaa ja liike loppuus siähe. Palokunta hätii ja ampulanssia perää. Matkalta paniikkisentuumi soitti lissää ajoohjehia ja opasti apuva paikalle.
Vihroon sitte kuurennen taikka seittemännen puhelun jäläkee oli sanonnu" notta pirääs puhelin ny auki ",sitte pojjaat soitteloo ruikkaa pualen kilomeetrin välei ja sano sitte ku saattaas olla risteys kohoralla.
Aikaansa kuulosteli notta mihi h*****iin sitä ruikkaa tarviitta ko siä om tiämpääsä kyltti. Ei uskonu, soittelivattem vissii 10-15 km ja vihroon kuulosti likeltä.
Kurvasivattem lanssille ja uraa pitki sitte potilasta hakoon. Kyselivättem sitte vaarilta notta koskaas tää tiä om tehty ko heittin kartta tätä tunne ja uus oli vaan viikon vanaha.
" 21 vuatta sitte se tehtii!"
Palomestari anto palautteen välittömästi virveli verkkoo ja käski hirttää munista kunnan tiämestarin!
" Täsä om liki 5000 ha mettää ja lairasa kaupunki ja lasaretti yhrellä sivulla vaikka vaa makuulasseja onkii, jos täälä syttyy mettäpalo ei kukaa ehri eres matkalle kusee ko valakia om kirkoolla!"
-
Tämmöisiä nämä "ammattikuskit"
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011021713205941_uu.shtml
-
Kiitos kun muistutit tapauksesta. :'( Tämä orvoksi jäänyt on ollut usein äidilläni hoidossa ja iloinen päivänsäde kaikesta huolimatta.
-
Tämmöisiä nämä "ammattikuskit"
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011021713205941_uu.shtml
Ei tästä ny ainakaan kuorma-autonkuljettajaa saa syyttää.
Keskity sää vaan siihen pihan auraamiseen.
-
Tämmöisiä nämä "ammattikuskit"
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011021713205941_uu.shtml
Ei tästä ny ainakaan kuorma-autonkuljettajaa saa syyttää.
Keskity sää vaan siihen pihan auraamiseen.
Kyllä sitä tullaan syyttämään. Olen jo kertonut esimerkkinä miten Hesassa muutama vuosi sitten ylinopeutta ajanut tuomittiin vaikka väistämisvelvollinen taksi ajoi eteen kääntyessään vasemmalle sivukadulle. Matkustaja kuoli.
-
Tämmöisiä nämä "ammattikuskit"
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011021713205941_uu.shtml
Ei tästä ny ainakaan kuorma-autonkuljettajaa saa syyttää.
Keskity sää vaan siihen pihan auraamiseen.
Kyllä sitä tullaan syyttämään. Olen jo kertonut esimerkkinä miten Hesassa muutama vuosi sitten ylinopeutta ajanut tuomittiin vaikka väistämisvelvollinen taksi ajoi eteen kääntyessään vasemmalle sivukadulle. Matkustaja kuoli.
suomi on ollu jo kauan uusio ameriikka aina pitää löytää syyllinen vaikka mullan alta jos ei muualta löydy. pääsee isoot herrat , asianajajat ja tuamarit osingoolle jokaasesta asiasta mistä nyt vaan voiraan yleensä jotain syyllistää. kun torelliset rikolliset jotka tieten tahtoen rikoksia värkkää (pedofiilit,raiskaajat,murhamiehet,talousrikolliset...)pääsee pälkähästä lähes samoilla rangaistuksilla kun sellainen kuski joka ajaa 10km/h ylinopeutta ja jonka eteen paukahtaa stopin takaa mopoauto....asianajajien luvattu maa :( :(
-
Tämmöisiä nämä "ammattikuskit"
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011021713205941_uu.shtml
Ei tästä ny ainakaan kuorma-autonkuljettajaa saa syyttää.
Keskity sää vaan siihen pihan auraamiseen.
Kyllä sitä tullaan syyttämään. Olen jo kertonut esimerkkinä miten Hesassa muutama vuosi sitten ylinopeutta ajanut tuomittiin vaikka väistämisvelvollinen taksi ajoi eteen kääntyessään vasemmalle sivukadulle. Matkustaja kuoli.
suomi on ollu jo kauan uusio ameriikka aina pitää löytää syyllinen vaikka mullan alta jos ei muualta löydy. pääsee isoot herrat , asianajajat ja tuamarit osingoolle jokaasesta asiasta mistä nyt vaan voiraan yleensä jotain syyllistää. kun torelliset rikolliset jotka tieten tahtoen rikoksia värkkää (pedofiilit,raiskaajat,murhamiehet,talousrikolliset...)pääsee pälkähästä lähes samoilla rangaistuksilla kun sellainen kuski joka ajaa 10km/h ylinopeutta ja jonka eteen paukahtaa stopin takaa mopoauto....asianajajien luvattu maa :( :(
Tämä "Konginkankaan sankari" veti esikuvansa tapaan rajoitinta päin ylikuormalla 60 kmh alueella!
-
Olisi asiallista lopettaa jankkaaminen Konginkankaasta. Asiasta eniten huutaa sellaiset jotka ei ole metriäkään isolla yhdistelmällä ajanut,tuskin on korttiakaan E-luokkaan,joten siitä se.
-
Tappajia olemme kaikki kun oikein silmiin katsotaan...vai sankareitako se oli ?
Kuinkahan monta onnettomuutta vuosittain ME aiheutamme "alinopeudella",kiireellä, puutteellisella varustelulla (valaisimet) ?
Tulee itselle mieleen kaksikin henkilöä jotka ovat menehtyneet kun ovat huonoissa olosuhteissa täräyttäneet puutteellisesti valaistuun/leveään/hitaaseen traktoriyhdistelmään..
Summa summarum...ei kukaan ketään tapa tahallaan tien päällä töissä ollessaan...
-
Voi voi kun ei olis konginkankaalla rajottajaa olluna, olis saanu yhyristelmän suoraks
-
Voi voi kun ei olis konginkankaalla rajottajaa olluna, olis saanu yhyristelmän suoraks
Juu... Ja bussissa kun olisi ollut rajoitin mikä olisi sallinut VAIN 80 KM/H, niin Bussi ja rekka eivät olisi kohdanneet silloin siinä kohtaan.
-
Voi voi kun äiti ja isäni ei olisi koskaan kohdanneet, en miekään tässä kirjottelis... ::)
-
Voi voi kun äiti ja isäni ei olisi koskaan kohdanneet, en miekään tässä kirjottelis... ::)
Niinhän se on aina voidaan jossitella ja voivotella.
Mutta asiasta kolmanteen. Minkä takia linja-autossa ei tarvii rajoitinta vaikka voi kuljettaa 50-60 ihmistä kerralla? Onko kuorma-autoissa kuljetettava tavara arvokkaampaa kuin ihmishenget?
-
Olisi asiallista lopettaa jankkaaminen Konginkankaasta. Asiasta eniten huutaa sellaiset jotka ei ole metriäkään isolla yhdistelmällä ajanut,tuskin on korttiakaan E-luokkaan,joten siitä se.
Sama kuin poliisiväkivallasta saisi puhua vain poliisit, alkoholismista vain alkoholistit, vaimojen hakkaamisesta vain hakkaajat. Uhreilla ei olisi sanansijaa?
-
Voi voi kun äiti ja isäni ei olisi koskaan kohdanneet, en miekään tässä kirjottelis... ::)
Niinhän se on aina voidaan jossitella ja voivotella.
Mutta asiasta kolmanteen. Minkä takia linja-autossa ei tarvii rajoitinta vaikka voi kuljettaa 50-60 ihmistä kerralla? Onko kuorma-autoissa kuljetettava tavara arvokkaampaa kuin ihmishenget?
Lisääköhän se rajoitin muka sen kyseisen auton turvallisuutta missä rajoitin on >:( Ei todella. Ja kai kaikissa linja-autoissa on jo sellainen rajoitin joka rajoittaa vauhdin johonkin 110 paikkeille.
-
Eikös se linja-autojen nopeusraja ole nykyisellään 100, ja siihen se 10 päälle, niin on rajoitin vastassa!
-
Eikös se linja-autojen nopeusraja ole nykyisellään 100, ja siihen se 10 päälle, niin on rajoitin vastassa!
Voi ollakin rajoitin, mutta pointi on se että miksi kuorma-auto ei saa kulkea kuin 90km/h ennen kuin rajoitin toppaa ja bussilla saa vetää 110 km/h. Talvi nopeusrajoitus alueella se tarkoittaa 30 km/h ylinopeutta, eli lähes 50%.
-
Miksi henkilöauto saa kulkea vaikka 240 km/h, vaikka siinä tienposken kyltissä lukee 80. Sehän on sitten 300 %!
Eiköhän se ole kuskista kiinni (ja ammattiautoilijoilla työnantajasta) kuinka lujaa siellä tienpäällä ajaa. Kaikki rajoitukset on tehty rikottaviksi. Asenteesta kiinni jos ei rajoitukset riitä.
Yhteiskuntaa opetetaan koko ajan vaan enemmän holhoukseen, kaikki on sallittua mitä pystyy tekemään, eikä jää kiinni. Laitteet pitää rakentaa siten, ettei niillä pysty itseään, eikä muita vahingoittamaan. Järkeä ei kenellekään ole enää luotu, eikä tätä tahtia kyllä enää kehitykään.
On sitä sentään aikaisemmin autoiltu ilman turvatyynyjä, turvavöitä, lastenkaukaloita, ABS:sää, luistonestoo ym. En tarkoita että pitäisi ilman näitä tulla toimeen, vaan sitä, että kun tehdään sitä turvallisuuden tunnetta, ja sitten ei enää osata ajaa!
-
Miksi henkilöauto saa kulkea vaikka 240 km/h, vaikka siinä tienposken kyltissä lukee 80. Sehän on sitten 300 %!
Eiköhän se ole kuskista kiinni (ja ammattiautoilijoilla työnantajasta) kuinka lujaa siellä tienpäällä ajaa. Kaikki rajoitukset on tehty rikottaviksi. Asenteesta kiinni jos ei rajoitukset riitä.
Yhteiskuntaa opetetaan koko ajan vaan enemmän holhoukseen, kaikki on sallittua mitä pystyy tekemään, eikä jää kiinni. Laitteet pitää rakentaa siten, ettei niillä pysty itseään, eikä muita vahingoittamaan. Järkeä ei kenellekään ole enää luotu, eikä tätä tahtia kyllä enää kehitykään.
On sitä sentään aikaisemmin autoiltu ilman turvatyynyjä, turvavöitä, lastenkaukaloita, ABS:sää, luistonestoo ym. En tarkoita että pitäisi ilman näitä tulla toimeen, vaan sitä, että kun tehdään sitä turvallisuuden tunnetta, ja sitten ei enää osata ajaa!
Täsä tuloo ny lakian kuskien vaikiampi ossuus, net mäet!
Tiämpirom rhat vähenöö joka vuasi ja joka talavi enämpi näitä solomuu taiteltuja rekkoja ja pääosa samallaasissa paikoosa.... MÄISSÄ!
Jos se kyrp* ja järki seisoo samasa SEIPÄÄSÄ EIKÄ KUMPIKAA TIÄ KUMPI OHJAA NIN LISÄTÄÄ VAA HILAVITKUUTTIMIA. Tää om loputoon sua , kylä kalustolla pitääs olla mahroollisuus oikoo mäkehe sen 10-20 km lisää tarpehen vaaties, mutta sitä ei sitte muutoon sais käyttää.
Soon nin halavatun heleppoo ajjaa ko pitkälla taipalleella tinttaa rajoottimeen noppeuren nin sitä kuski saa ottaa vaikka piänet tirsat ajaasa. Vanahemmisa autoosa ko noita rajoottimia ollu nin se rajootin tuli visuaalisena havvaantona "Sinnine vilikku" pari kuukautta--, "ansiosironnaasta"!
-
Miksi henkilöauto saa kulkea vaikka 240 km/h, vaikka siinä tienposken kyltissä lukee 80. Sehän on sitten 300 %!
Eiköhän se ole kuskista kiinni (ja ammattiautoilijoilla työnantajasta) kuinka lujaa siellä tienpäällä ajaa. Kaikki rajoitukset on tehty rikottaviksi. Asenteesta kiinni jos ei rajoitukset riitä.
Yhteiskuntaa opetetaan koko ajan vaan enemmän holhoukseen, kaikki on sallittua mitä pystyy tekemään, eikä jää kiinni. Laitteet pitää rakentaa siten, ettei niillä pysty itseään, eikä muita vahingoittamaan. Järkeä ei kenellekään ole enää luotu, eikä tätä tahtia kyllä enää kehitykään.
On sitä sentään aikaisemmin autoiltu ilman turvatyynyjä, turvavöitä, lastenkaukaloita, ABS:sää, luistonestoo ym. En tarkoita että pitäisi ilman näitä tulla toimeen, vaan sitä, että kun tehdään sitä turvallisuuden tunnetta, ja sitten ei enää osata ajaa!
Täsä tuloo ny lakian kuskien vaikiampi ossuus, net mäet!
Tiämpirom rhat vähenöö joka vuasi ja joka talavi enämpi näitä solomuu taiteltuja rekkoja ja pääosa samallaasissa paikoosa.... MÄISSÄ!
Jos se kyrp* ja järki seisoo samasa SEIPÄÄSÄ EIKÄ KUMPIKAA TIÄ KUMPI OHJAA NIN LISÄTÄÄ VAA HILAVITKUUTTIMIA. Tää om loputoon sua , kylä kalustolla pitääs olla mahroollisuus oikoo mäkehe sen 10-20 km lisää tarpehen vaaties, mutta sitä ei sitte muutoon sais käyttää.
Soon nin halavatun heleppoo ajjaa ko pitkälla taipalleella tinttaa rajoottimeen noppeuren nin sitä kuski saa ottaa vaikka piänet tirsat ajaasa. Vanahemmisa autoosa ko noita rajoottimia ollu nin se rajootin tuli visuaalisena havvaantona "Sinnine vilikku" pari kuukautta--, "ansiosironnaasta"!
Voishan sen rajoitimen vaihtaa vaikka gps paikantimeen.
Sais kuskit vetää 60 tonnin yhdistelmällä vaikka 160km/h ja silti sakkolappu kolahtaisi joka ylityksestä postilaatikkoon.
Sen voisi melkein laittaa kaikkiin autoihin, myös henkilöautoihin. Ei tarviisi valtion uhrata rahaa sen jälkeen pahemmin nopeusvalvontaan.
-
Olisi asiallista lopettaa jankkaaminen Konginkankaasta. Asiasta eniten huutaa sellaiset jotka ei ole metriäkään isolla yhdistelmällä ajanut,tuskin on korttiakaan E-luokkaan,joten siitä se.
Sama kuin poliisiväkivallasta saisi puhua vain poliisit, alkoholismista vain alkoholistit, vaimojen hakkaamisesta vain hakkaajat. Uhreilla ei olisi sanansijaa?
Sun jutuistais tarttis laittaa tutkintapyyntö ja sen jälkeen ois helppo laitta koko paskaläjä rahtaribanniin, ***** aja deerelläs kahus ***** homo paska... >:(
Sun nimimerkkis alla taitaa olla susta aika tuore kuva :D
-
Miksi henkilöauto saa kulkea vaikka 240 km/h, vaikka siinä tienposken kyltissä lukee 80. Sehän on sitten 300 %!
Eiköhän se ole kuskista kiinni (ja ammattiautoilijoilla työnantajasta) kuinka lujaa siellä tienpäällä ajaa. Kaikki rajoitukset on tehty rikottaviksi. Asenteesta kiinni jos ei rajoitukset riitä.
Yhteiskuntaa opetetaan koko ajan vaan enemmän holhoukseen, kaikki on sallittua mitä pystyy tekemään, eikä jää kiinni. Laitteet pitää rakentaa siten, ettei niillä pysty itseään, eikä muita vahingoittamaan. Järkeä ei kenellekään ole enää luotu, eikä tätä tahtia kyllä enää kehitykään.
On sitä sentään aikaisemmin autoiltu ilman turvatyynyjä, turvavöitä, lastenkaukaloita, ABS:sää, luistonestoo ym. En tarkoita että pitäisi ilman näitä tulla toimeen, vaan sitä, että kun tehdään sitä turvallisuuden tunnetta, ja sitten ei enää osata ajaa!
Täsä tuloo ny lakian kuskien vaikiampi ossuus, net mäet!
Tiämpirom rhat vähenöö joka vuasi ja joka talavi enämpi näitä solomuu taiteltuja rekkoja ja pääosa samallaasissa paikoosa.... MÄISSÄ!
Jos se kyrp* ja järki seisoo samasa SEIPÄÄSÄ EIKÄ KUMPIKAA TIÄ KUMPI OHJAA NIN LISÄTÄÄ VAA HILAVITKUUTTIMIA. Tää om loputoon sua , kylä kalustolla pitääs olla mahroollisuus oikoo mäkehe sen 10-20 km lisää tarpehen vaaties, mutta sitä ei sitte muutoon sais käyttää.
Soon nin halavatun heleppoo ajjaa ko pitkälla taipalleella tinttaa rajoottimeen noppeuren nin sitä kuski saa ottaa vaikka piänet tirsat ajaasa. Vanahemmisa autoosa ko noita rajoottimia ollu nin se rajootin tuli visuaalisena havvaantona "Sinnine vilikku" pari kuukautta--, "ansiosironnaasta"!
Voishan sen rajoitimen vaihtaa vaikka gps paikantimeen.
Sais kuskit vetää 60 tonnin yhdistelmällä vaikka 160km/h ja silti sakkolappu kolahtaisi joka ylityksestä postilaatikkoon.
Sen voisi melkein laittaa kaikkiin autoihin, myös henkilöautoihin. Ei tarviisi valtion uhrata rahaa sen jälkeen pahemmin nopeusvalvontaan.
Käytännössä jokaisessa autossa on mukana nykyään ainakin yksi paikannuslaite :) Huhu kertoo että edes akun irroittaminen ei heti lopeta puhelimen signaalia.
-
Voi voi kun äiti ja isäni ei olisi koskaan kohdanneet, en miekään tässä kirjottelis... ::)
Niinhän se on aina voidaan jossitella ja voivotella.
Mutta asiasta kolmanteen. Minkä takia linja-autossa ei tarvii rajoitinta vaikka voi kuljettaa 50-60 ihmistä kerralla? Onko kuorma-autoissa kuljetettava tavara arvokkaampaa kuin ihmishenget?
Lisääköhän se rajoitin muka sen kyseisen auton turvallisuutta missä rajoitin on >:( Ei todella. Ja kai kaikissa linja-autoissa on jo sellainen rajoitin joka rajoittaa vauhdin johonkin 110 paikkeille.
Linja-autossa rajoitin toppaa tasan 100 km/h.
Revi siitä siten..
-
Olisi asiallista lopettaa jankkaaminen Konginkankaasta. Asiasta eniten huutaa sellaiset jotka ei ole metriäkään isolla yhdistelmällä ajanut,tuskin on korttiakaan E-luokkaan,joten siitä se.
Sama kuin poliisiväkivallasta saisi puhua vain poliisit, alkoholismista vain alkoholistit, vaimojen hakkaamisesta vain hakkaajat. Uhreilla ei olisi sanansijaa?
Sun jutuistais tarttis laittaa tutkintapyyntö ja sen jälkeen ois helppo laitta koko paskaläjä rahtaribanniin, ***** aja deerelläs kahus ***** homo paska... >:(
Alkaa lähennellä kunnianloukkausta :P
-
Onko joku rekkakuski pissiny sun aamupuuroon, vai mistä tämä suunnaton viha alaa kohtaan?? Kerro ihmeessä niin vois ymmärtääkki tuota syyttelyä.
-
kyl ny piha kuuluu aina olla niin hyvin aurattu et siel henkilöautol pääsee.
Jaa sinäkö pyöräytät rekan henkilöauto paikalla :D
-
Onko joku rekkakuski pissiny sun aamupuuroon, vai mistä tämä suunnaton viha alaa kohtaan?? Kerro ihmeessä niin vois ymmärtääkki tuota syyttelyä.
Mitä syyttelyä? Minä kerron vain faktoja ja omia kokemuksia. Joka alalla on mätämunansa, toisille niitä vain valikoituu jostain syystä enemmän.
-
Joka alalla on mätämunansa,
Niin tuntuu olevan...
-
Joka alalla on mätämunansa,
Niin tuntuu olevan...
Naturalis? :-X
-
http://www.hs.fi/keskustelu/aihealue/Kotimaa/ketju/5777467
Jotenkin kiinnitti huomiota tuo ensimmäinen kommentti. V..tu mikä urvelo. Saman melkein joka "rekkakeskustelussa" joku täysperävaunukuski esittää. Ketä kiinnostaa ::)
-
http://www.hs.fi/keskustelu/aihealue/Kotimaa/ketju/5777467
Jotenkin kiinnitti huomiota tuo ensimmäinen kommentti. V..tu mikä urvelo. Saman melkein joka "rekkakeskustelussa" joku täysperävaunukuski esittää. Ketä kiinnostaa ::)
Sinulle RKP:tä äänestävä idiootti paskaläjä tiedoksi että ks. rekkakuski ei ole syyllistynyt yhtään mihinkään vaan joku sun kaltaisesi heti mulle kaikki tyyppi on aiheuttanut koko ***** hässäkän jossa sitten kuoli kolme henkilöä... >:(
-
http://www.hs.fi/keskustelu/aihealue/Kotimaa/ketju/5777467
Jotenkin kiinnitti huomiota tuo ensimmäinen kommentti. V..tu mikä urvelo. Saman melkein joka "rekkakeskustelussa" joku täysperävaunukuski esittää. Ketä kiinnostaa ::)
Sinulle RKP:tä äänestävä idiootti paskaläjä tiedoksi että ks. rekkakuski ei ole syyllistynyt yhtään mihinkään vaan joku sun kaltaisesi heti mulle kaikki tyyppi on aiheuttanut koko ***** hässäkän jossa sitten kuoli kolme henkilöä... >:(
En minä niin väittänyt vaan halusin vain osoittaa minkälaisia besserwisserkuorkkikuskit on. Eipä tuo kuski paljon liikennettä peileistä seurannut kun ei huomannut kyseistä onnettomuutta. Tai sitten huomasi mutta ei vain välittänyt mikä alan miehet tuntien on todennäköisempää.
-
Eipä tuo kuski paljon liikennettä peileistä seurannut kun ei huomannut kyseistä onnettomuutta. Tai sitten huomasi mutta ei vain välittänyt mikä alan miehet tuntien on todennäköisempää.
Kuinkahan kauan kuskilla on ollut näköyhteys takaa tulevaan, jos on ollut lainkaan ??? Peilejä tuijotellen olisi VOINUT vilaukselta nähdä.
Rekka ajaa 80km/h ja lumi pöllyää, vastaan tulee auto samaa vauhtia. Ohittaja vaihta kaistaa jossain rekan takana, pöllyssä, rekan kuljettajan näkemättä. Mitä kuljettaja voi ohittajan töppäykselle??
-
Eipä tuo kuski paljon liikennettä peileistä seurannut kun ei huomannut kyseistä onnettomuutta. Tai sitten huomasi mutta ei vain välittänyt mikä alan miehet tuntien on todennäköisempää.
Kuinkahan kauan kuskilla on ollut näköyhteys takaa tulevaan, jos on ollut lainkaan ??? Peilejä tuijotellen olisi VOINUT vilaukselta nähdä.
Rekka ajaa 80km/h ja lumi pöllyää, vastaan tulee auto samaa vauhtia. Ohittaja vaihta kaistaa jossain rekan takana, pöllyssä, rekan kuljettajan näkemättä. Mitä kuljettaja voi ohittajan töppäykselle??
Kylä toi näennäis viljelijä tietää :P
-
Eipä tuo kuski paljon liikennettä peileistä seurannut kun ei huomannut kyseistä onnettomuutta. Tai sitten huomasi mutta ei vain välittänyt mikä alan miehet tuntien on todennäköisempää.
Kuinkahan kauan kuskilla on ollut näköyhteys takaa tulevaan, jos on ollut lainkaan ??? Peilejä tuijotellen olisi VOINUT vilaukselta nähdä.
Rekka ajaa 80km/h ja lumi pöllyää, vastaan tulee auto samaa vauhtia. Ohittaja vaihta kaistaa jossain rekan takana, pöllyssä, rekan kuljettajan näkemättä. Mitä kuljettaja voi ohittajan töppäykselle??
Kylä toi näennäis viljelijä tietää :P
Miksi ne poliisit etsi sitä rekkakuskia jos sillä ei ole mitään merkitystä? Kovasti nämä rekkakuskit välillä kehuvat niistä panoraamapeileistään näkevänsä kaikennäköistä. Se lumikuski vissiin ei myöskään nähnyt sitä henkilöautoa jota se taannoin puski edessään kymmeniä metrejä?
-
Miksi ne poliisit etsi sitä rekkakuskia jos sillä ei ole mitään merkitystä?
Yleensä kolarin osapuolia, kaikkia asiaan liittyviä kuullaan?? Voidaan katella piirturista ajonopeuksia tms. asiaan liittyvää.
Rekkakuskihan voi olla vaikka joku ulkomaalainen tai ulkomailla reissussa, aavistakaan mitä takana on tapahtunut.
Traktorinkaan taakse ei näe, mikäli kärry perässä ja kunnon lumikeli. Jos liikennettä tulee vastaan, ei peilejä jatkuvasti tuijotella,varsinkin kun niistä näkee vain pöllyävää lunta.
Tiellä kaikki on vastuussa ensin omista liikkeistään ja sitä myöten muiden turvallisuudesta.
-
Traktorinkaan taakse ei näe, mikäli kärry perässä ja kunnon lumikeli. Jos liikennettä tulee vastaan, ei peilejä jatkuvasti tuijotella,varsinkin kun niistä näkee vain pöllyävää lunta.
Tiellä kaikki on vastuussa ensin omista liikkeistään ja sitä myöten muiden turvallisuudesta.
Sulla on vääränlainen traktori. Maanviljelijä ajaa viisnollakakkosellaan 20kmh ja 5t laidattoman ryskyn ohi näkee kun olan yli kurkkaa. ;D
-
Traktorinkaan taakse ei näe, mikäli kärry perässä ja kunnon lumikeli. Jos liikennettä tulee vastaan, ei peilejä jatkuvasti tuijotella,varsinkin kun niistä näkee vain pöllyävää lunta.
Tiellä kaikki on vastuussa ensin omista liikkeistään ja sitä myöten muiden turvallisuudesta.
Sulla on vääränlainen traktori. Maanviljelijä ajaa viisnollakakkosellaan 20kmh ja 5t laidattoman ryskyn ohi näkee kun olan yli kurkkaa. ;D
Eikä tiukkaa tee vaikka olisi laidatkin paikalla ;D ;D
-
Traktorinkaan taakse ei näe, mikäli kärry perässä ja kunnon lumikeli. Jos liikennettä tulee vastaan, ei peilejä jatkuvasti tuijotella,varsinkin kun niistä näkee vain pöllyävää lunta.
Tiellä kaikki on vastuussa ensin omista liikkeistään ja sitä myöten muiden turvallisuudesta.
Sulla on vääränlainen traktori. Maanviljelijä ajaa viisnollakakkosellaan 20kmh ja 5t laidattoman ryskyn ohi näkee kun olan yli kurkkaa. ;D
Eikä tiukkaa tee vaikka olisi laidatkin paikalla ;D ;D
Ei traktorista silleen näekään mutta kuorkissa ne peilit on yleensä parempia, korkeammalla ja leveämmällä, näkee paremmin auton sivun. Traktorin nopeus toisaalta mahdollistaa sen että takana tapahtuva on kauemmin näköpiirissä.
-
Voi voi kun ei olis konginkankaalla rajottajaa olluna, olis saanu yhyristelmän suoraks
Juu ja mäen alla 120 lasis, eikä siltikään suorana :o