Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: realisti - 04.02.11 - klo:15:27
-
no nyt tuli elholta kova peli!
http://www.elho.fi/WebRoot/1000211/ProductPage.aspx?id=1000253&MainCategory=1&SubCategory=16
-
Yhtään elhon konetta en omista enkä oo käyttäny, mutta täytyy sanoa että elholla panostetaan tuotekehitykseen ihan eri tyyliin kuin monessa muussa suomi-firmassa. Agriteknikassakin elholla oli heti valtran jälkeen suomi-koneista ylivoimaisesti näyttävin osasto!
-
Näkyy olevan ihan järkevä ajatus. Hyvänä puolena on karhotusta ajatellen, että parittaisia karheita saa kapeammallakin karhottimella yhteen, huonoja puolia sitten taas se, että se ojan pientareen karhe jää orvoksi. Ja sekin huono puoli, että jos ei karhotetakaan, niin karheet liian lähekkäin-> sotkee viereistä karhetta.
Kiehtova kone kyllä. Olisko ajatus etukarhottimen kanssa.....?
-
Heh, oikeasti luin ensin että Volvo Duett. http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Duett
Täällä puhuttiinkin jostain heinäkoneista.. :D
-
elholla kopioitu kuunin idea..
-
elholla kopioitu kuunin idea..
entäs sitten? Aika samannäköisiä on noi hinattavat murskaimetkin, samoin roottorikarhottimet. Vinokelakarhottimiakin on rapakon takana useampaa merkkiä. Mutta elho se vaan kopioi, muut ei.
Oisko pieni suomiasennevamma.
-
elholla kopioitu kuunin idea..
ei ole kuhnin idea... Kuhn osti ideansa roc:lta Oli alkujaan parempi kuin kuhn, mutta taisi UFO:ssa tulla hinta eteen. Toivottavasti Elho on parempi kuin yliraskas kuhnin rimpula.
-
Tollasen kun iskis etunostolaitteisiin.... 8)
-
Näppärä kaveri virittelis vähä normi perhosen runkoa ja laittas sellasen vielä taka.
-
Tollasen kun iskis etunostolaitteisiin.... 8)
Miksi? ??? ??? ??? ??? ???
-
Tollasen kun iskis etunostolaitteisiin.... 8)
Miksi? ??? ??? ??? ??? ???
Että menettäis hyödyn joka tuosta koneesta tulee taakseajolaitteilla?
-
elholla kopioitu kuunin idea..
ei ole kuhnin idea... Kuhn osti ideansa roc:lta Oli alkujaan parempi kuin kuhn, mutta taisi UFO:ssa tulla hinta eteen. Toivottavasti Elho on parempi kuin yliraskas kuhnin rimpula.
http://www.youtube.com/watch?v=sXdf4aEHFR8&feature=related
Siihen pitää olla TRAKTORI tuohon niittoon eikä mitään rimpuloita :o
-
elholla kopioitu kuunin idea..
ei ole kuhnin idea... Kuhn osti ideansa roc:lta Oli alkujaan parempi kuin kuhn, mutta taisi UFO:ssa tulla hinta eteen. Toivottavasti Elho on parempi kuin yliraskas kuhnin rimpula.
http://www.youtube.com/watch?v=sXdf4aEHFR8&feature=related
Siihen pitää olla TRAKTORI tuohon niittoon eikä mitään rimpuloita :o
sitää se soonkis eukko sanoo mut ojala ei tajuu ;D
-
elholla kopioitu kuunin idea..
ei ole kuhnin idea... Kuhn osti ideansa roc:lta Oli alkujaan parempi kuin kuhn, mutta taisi UFO:ssa tulla hinta eteen. Toivottavasti Elho on parempi kuin yliraskas kuhnin rimpula.
http://www.youtube.com/watch?v=sXdf4aEHFR8&feature=related
Siihen pitää olla TRAKTORI tuohon niittoon eikä mitään rimpuloita :o
Saatari ku tapahtu nättiin, se on tuo Fendtin taakseajo sellainen kun taakseajon kuuluu olla.
-
Tollasen kun iskis etunostolaitteisiin.... 8)
Miksi? ??? ??? ??? ??? ???
Että menettäis hyödyn joka tuosta koneesta tulee taakseajolaitteilla?
Tuo voisi soveltua todella etunostolaitteeseen, miksi ei kun painoa on noin maltillisesti. Tehoa vaatii rajusti jos vähintään 150kw pitää olla. ??? Ei ole kyllä maailma valmis vieläkään.
-
Tollasen kun iskis etunostolaitteisiin.... 8)
Miksi? ??? ??? ??? ??? ???
Että menettäis hyödyn joka tuosta koneesta tulee taakseajolaitteilla?
Tuo voisi soveltua todella etunostolaitteeseen, miksi ei kun painoa on noin maltillisesti. Tehoa vaatii rajusti jos vähintään 150kw pitää olla. ??? Ei ole kyllä maailma valmis vieläkään.
JA pari samanlaista takanostolaitteeseen 3,5m varren päähän!
-
Tollasen kun iskis etunostolaitteisiin.... 8)
Miksi? ??? ??? ??? ??? ???
Että menettäis hyödyn joka tuosta koneesta tulee taakseajolaitteilla?
Tuo voisi soveltua todella etunostolaitteeseen, miksi ei kun painoa on noin maltillisesti. Tehoa vaatii rajusti jos vähintään 150kw pitää olla. ??? Ei ole kyllä maailma valmis vieläkään.
JA pari samanlaista takanostolaitteeseen 3,5m varren päähän!
Eikun taakse V-Twin.. saa karhot yhteen...
Mutta miten tuo itse niittokone on noin painava...
-
elholla kopioitu kuunin idea..
ei ole kuhnin idea... Kuhn osti ideansa roc:lta Oli alkujaan parempi kuin kuhn, mutta taisi UFO:ssa tulla hinta eteen. Toivottavasti Elho on parempi kuin yliraskas kuhnin rimpula.
***joo kuhni se on aluksi kopioinu. ja eikös kuhni tee 3 karhoa joista yksi on kaikenlisäksi pienempi kuin 2 muuta...
varmaan ihan hyvä kone tuo elho. kevennys ja karhot on vahvoja puolia. miten lie sitte kestävyys. elho kammo vieläkin inlinerin ja kesän 98 jäljiltä ;)
-
meillä taitaa niitto muuttua samaszin etu-taka yhdistelmälle, tosin takakoneen mallista ei vielä ole tietoa. Koneet vaikuttaa hintaansa nähden asiallisilta, ja muihinkin merkkeihin kestää verrata. Jos massia olis käytössä enemmän niin elhon koneisiin kääntyisin.
No täytyy vielä ootella tarjous tuosta kunnostetusta big-m:stä.
-
meillä taitaa niitto muuttua samaszin etu-taka yhdistelmälle, tosin takakoneen mallista ei vielä ole tietoa. Koneet vaikuttaa hintaansa nähden asiallisilta, ja muihinkin merkkeihin kestää verrata. Jos massia olis käytössä enemmän niin elhon koneisiin kääntyisin.
No täytyy vielä ootella tarjous tuosta kunnostetusta big-m:stä.
Ihan mielenkiinnosta, selvititkö karheensiirtäjien hintaa/saatavuutta?
-
meillä taitaa niitto muuttua samaszin etu-taka yhdistelmälle, tosin takakoneen mallista ei vielä ole tietoa. Koneet vaikuttaa hintaansa nähden asiallisilta, ja muihinkin merkkeihin kestää verrata. Jos massia olis käytössä enemmän niin elhon koneisiin kääntyisin.
No täytyy vielä ootella tarjous tuosta kunnostetusta big-m:stä.
Ihan mielenkiinnosta, selvititkö karheensiirtäjien hintaa/saatavuutta?
ei oikeastaan ole saatavissa irtona. Ja jos sattuu kohdalle on kuulemma pyynti n.4000€/kpl
-
meillä taitaa niitto muuttua samaszin etu-taka yhdistelmälle, tosin takakoneen mallista ei vielä ole tietoa. Koneet vaikuttaa hintaansa nähden asiallisilta, ja muihinkin merkkeihin kestää verrata. Jos massia olis käytössä enemmän niin elhon koneisiin kääntyisin.
No täytyy vielä ootella tarjous tuosta kunnostetusta big-m:stä.
Ihan mielenkiinnosta, selvititkö karheensiirtäjien hintaa/saatavuutta?
ei oikeastaan ole saatavissa irtona. Ja jos sattuu kohdalle on kuulemma pyynti n.4000€/kpl
Hyvä on kilohinta käytetyllä raudalla, jos mallin mukaan tuollaiset tekisi niin saisi hyvän palkan. Tarvitsisi vain palan putkea, spiraalin, pari laakeria, hihnapyörät ja muutaman neliön peltiä. Ainakaan mattoperä ei tule halvemmaksi tehdä eikä helpompikaan ole.
-
meillä taitaa niitto muuttua samaszin etu-taka yhdistelmälle, tosin takakoneen mallista ei vielä ole tietoa. Koneet vaikuttaa hintaansa nähden asiallisilta, ja muihinkin merkkeihin kestää verrata. Jos massia olis käytössä enemmän niin elhon koneisiin kääntyisin.
No täytyy vielä ootella tarjous tuosta kunnostetusta big-m:stä.
Ihan mielenkiinnosta, selvititkö karheensiirtäjien hintaa/saatavuutta?
ei oikeastaan ole saatavissa irtona. Ja jos sattuu kohdalle on kuulemma pyynti n.4000€/kpl
Hyvä on kilohinta käytetyllä raudalla, jos mallin mukaan tuollaiset tekisi niin saisi hyvän palkan. Tarvitsisi vain palan putkea, spiraalin, pari laakeria, hihnapyörät ja muutaman neliön peltiä. Ainakaan mattoperä ei tule halvemmaksi tehdä eikä helpompikaan ole.
eihän se sitten ole ku alat tekeen..
-
meillä taitaa niitto muuttua samaszin etu-taka yhdistelmälle, tosin takakoneen mallista ei vielä ole tietoa. Koneet vaikuttaa hintaansa nähden asiallisilta, ja muihinkin merkkeihin kestää verrata. Jos massia olis käytössä enemmän niin elhon koneisiin kääntyisin.
No täytyy vielä ootella tarjous tuosta kunnostetusta big-m:stä.
Ihan mielenkiinnosta, selvititkö karheensiirtäjien hintaa/saatavuutta?
ei oikeastaan ole saatavissa irtona. Ja jos sattuu kohdalle on kuulemma pyynti n.4000€/kpl
Hyvä on kilohinta käytetyllä raudalla, jos mallin mukaan tuollaiset tekisi niin saisi hyvän palkan. Tarvitsisi vain palan putkea, spiraalin, pari laakeria, hihnapyörät ja muutaman neliön peltiä. Ainakaan mattoperä ei tule halvemmaksi tehdä eikä helpompikaan ole.
eihän se sitten ole ku alat tekeen..
Kierrosluku melkein sama kun murskainkelalla ja sama suunta, akseliputki 150mm, ruuvi noin 400mm, noin 200mm 2 uraiset hihnapyörät, B-hihnat. Täysin simppeliä tähän asti mutta nuo runkopeltin muodot ja välykset on tietysti valmistajan pitkäaikaisen kehittelyn tulos. Yhtä hyvää ilman mallia ei mitenkään saa aikaan.
-
meillä taitaa niitto muuttua samaszin etu-taka yhdistelmälle, tosin takakoneen mallista ei vielä ole tietoa. Koneet vaikuttaa hintaansa nähden asiallisilta, ja muihinkin merkkeihin kestää verrata. Jos massia olis käytössä enemmän niin elhon koneisiin kääntyisin.
No täytyy vielä ootella tarjous tuosta kunnostetusta big-m:stä.
Ihan mielenkiinnosta, selvititkö karheensiirtäjien hintaa/saatavuutta?
ei oikeastaan ole saatavissa irtona. Ja jos sattuu kohdalle on kuulemma pyynti n.4000€/kpl
Hyvä on kilohinta käytetyllä raudalla, jos mallin mukaan tuollaiset tekisi niin saisi hyvän palkan. Tarvitsisi vain palan putkea, spiraalin, pari laakeria, hihnapyörät ja muutaman neliön peltiä. Ainakaan mattoperä ei tule halvemmaksi tehdä eikä helpompikaan ole.
eihän se sitten ole ku alat tekeen..
Kierrosluku melkein sama kun murskainkelalla ja sama suunta, akseliputki 150mm, ruuvi noin 400mm, noin 200mm 2 uraiset hihnapyörät, B-hihnat. Täysin simppeliä tähän asti mutta nuo runkopeltin muodot ja välykset on tietysti valmistajan pitkäaikaisen kehittelyn tulos. Yhtä hyvää ilman mallia ei mitenkään saa aikaan.
Taisi Pöttinger ottaa käyttöön nuo ruuvisiirtäjät ja painonkin pitäis vähentyä.