Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: petteri78 - 25.01.11 - klo:20:40

Otsikko: massikan vetari
Kirjoitti: petteri78 - 25.01.11 - klo:20:40
Onko muilla ollut ongelmia mf 6470.sen etuakselin vetoakseleiden kanssa?Minulla meni jo toinen akseli poikki vuoden sisään tosin eri puolilta,koneessa on etukuormaaja ja se on lähinnä aurahommissa ja keväsin harjaamassa. Takana on liikenneketjut ja  hesen raskas perälevy, edessä on starkin nivelaura eikä etupyörissä ole ketjuja että mielestäni akseleiden pitäis kyllä kestää kyseisen käyttö koska konetta ei varmasti ole revitetty!Sitten tulee vielä tämä keskon varaosatoimitukset jotka ei todellakaan toimi,edellistä akselia odotettiin 2 viikkoa että saa nähdä kuinka kauan tälläkertaa kestää akselin tulla!
Otsikko: Vs: massikan vetari
Kirjoitti: maraani - 25.01.11 - klo:21:09
Onko muilla ollut ongelmia mf 6470.sen etuakselin vetoakseleiden kanssa?Minulla meni jo toinen akseli poikki vuoden sisään tosin eri puolilta,koneessa on etukuormaaja ja se on lähinnä aurahommissa ja keväsin harjaamassa. Takana on liikenneketjut ja  hesen raskas perälevy, edessä on starkin nivelaura eikä etupyörissä ole ketjuja että mielestäni akseleiden pitäis kyllä kestää kyseisen käyttö koska konetta ei varmasti ole revitetty!Sitten tulee vielä tämä keskon varaosatoimitukset jotka ei todellakaan toimi,edellistä akselia odotettiin 2 viikkoa että saa nähdä kuinka kauan tälläkertaa kestää akselin tulla!
Kylä mää ainakin yhden stoorin tiedän tai siis muistan lukeneeni...en satavarma oo massikan mallista, mutta muuten kuulostaa tutulta ainakin uuden osan saamisen ja sen sopimisen suhteen...  >:(
Otsikko: Vs: massikan vetari
Kirjoitti: pötsjölööm - 25.01.11 - klo:21:09
Onkohan varma ettei ole muuta vikaa? Esim. tasauspyörästönlukko jäänyt/mennyt päälle? Tuossakin noita sähkösököstyksiä, ja automaatioita piisaksi asti. Jossain hiekan mätössä tuon vielä ymmärtäisi.
Otsikko: Vs: massikan vetari
Kirjoitti: D-Tune - 25.01.11 - klo:21:33
nii, onk kukkaa kattonu tasauspyörästöö? oliks kitkalukko? tosa tul yks sellane vastaan, misä ol kitkalukko ja huamas heti ko tunkkas ylös ni pyöri samaan suuntaan etupyörät, eli kitkalukkopaskan
Otsikko: Vs: massikan vetari
Kirjoitti: Suorakylvaja - 25.01.11 - klo:21:45
Jos on danan akseli niin normi meininki...
Otsikko: Vs: massikan vetari
Kirjoitti: Dynashift - 26.01.11 - klo:00:02
Danan akselit katkasee vetoakselin.. seon heikoin paikka. Carrarossa menee vetokehä halki ---> kaikki sisuskalut rikki eli n.4500e per puoli. Ei oo Massikan ongelma sen enempää ku muittenkaan merkkien.. Massikassa Danaa sekä Carraroa niinku muissaki paitsi Jontikassa taitaa olla joku omansa?

Ei sillä harvinaisia vikoja ovat mutta kuitenkin kuuluu tapahtuneen rikkoutumisia
Otsikko: Vs: massikan vetari
Kirjoitti: redbull - 26.01.11 - klo:01:29
Sulla on vanhat tai sopimattomat öljyt siellä etuperässä ja se lukon levyvälys
on niin olematon, että hakkaa lukkoa vasten kun koneen pyöriä kääntää..Mulla teki samaa, mutta loppui kun vaihdoin uudet öljyt ja laitoin vaan merkkiin asti sitä öljyä ;)
Otsikko: Vs: massikan vetari
Kirjoitti: peijooni - 26.01.11 - klo:06:28
Danan akselit katkasee vetoakselin.. seon heikoin paikka. Carrarossa menee vetokehä halki ---> kaikki sisuskalut rikki eli n.4500e per puoli. Ei oo Massikan ongelma sen enempää ku muittenkaan merkkien.. Massikassa Danaa sekä Carraroa niinku muissaki paitsi Jontikassa taitaa olla joku omansa?

Ei sillä harvinaisia vikoja ovat mutta kuitenkin kuuluu tapahtuneen rikkoutumisia
deere kymppi sarjassa ainakin zf itsellä lukkorenkaasta pala hampaitten väliin.....
onneksi piha ajussa meni olis muuten saattanut tulla enempikin muusia....
onkos yleistä?
Otsikko: Vs: massikan vetari
Kirjoitti: sirkussonni - 26.01.11 - klo:10:51
Mestari

Viestejä: 2480



     Vs: Apua,
« Vastaus #3 : 07.07.09 - klo:01:46 » Lainaus Muokkaa Poista  

--------------------------------------------------------------------------------

Tämän viikon torstaina on juhlapäivä, silloin täyttää varaosatilaukseni keskolle neljä viikkoa, kyseessä on 6470 fergun etupään vetoakseli, tai paremminkin tee se itse vetoakseli, nimittäin keskolta ei saa kyseistä osaa pakettina, vaan kaikki tilpehöörit tulee tilata erikseen!!! Onnea vaan jos osat joudut keskolta tilaamaan!!  

Elikkä tuossa kopio aiemmasta keskustelusta.
Mistä kohtaa katkes? Ristikoista?
 Molemmille puolille olen joutunut vetarit vaihtamaan, tai oikeammin sen väliosan siihen ristikoiden väliin. Alkuperäinen on hintelä, ja varsinkin etukuormainkäyttöön. Uusi varaosa on vahvistettu. Eli on huomattu myöskin tehtaalla sen heikkous. Tuossa traktorissahan on pienempi etuakseli, seuraavassa mallissa on jo reilusti järeämpi, eli alimittainen on kuormaajakäyttöön.
Yksinkertaisesti se laajakulmanivel alkaa murtua ja lopulta katkee. Se kehä siis katkeaa. Jos ei aikanaan huomaa, rikkoo myös vetoakselit ja pahimmillaan muutakin. Eli jos alkaa vähänkin murtumaa näkymään, niin heti vaan vaihtoon kyseinen osa, ristikot myös samantien.

Massikassa mitään kitkalukkoja ole!
Otsikko: Vs: massikan vetari
Kirjoitti: malanko - 28.01.11 - klo:08:38
Luulisi AGCOn antavan negatiivista palautetta keskolle tuosta varaosahuollosta. On voinut moni vaihtaa merkkiä keskon toiminnan takia. Muuten, onko tuota Sige-etuakselin versiota, jota on mm.valtra 900- a-95:ssa, muissa merkeissä?. On ilmeisesti luja, vai onko? :-\
Otsikko: Vs: massikan vetari
Kirjoitti: pötsjölööm - 28.01.11 - klo:09:17
Luulisi AGCOn antavan negatiivista palautetta keskolle tuosta varaosahuollosta. On voinut moni vaihtaa merkkiä keskon toiminnan takia. Muuten, onko tuota Sige-etuakselin versiota, jota on mm.valtra 900- a-95:ssa, muissa merkeissä?. On ilmeisesti luja, vai onko? :-\

Onkos se sige missä on nuusasti niitä rasvanipoja?  ;D Yks nippa visiin raaskittu antaa.
Otsikko: Vs: massikan vetari
Kirjoitti: SAS - 28.01.11 - klo:13:02
Sige/Dana on markkinoiden lujin .
Otsikko: Vs: massikan vetari
Kirjoitti: sirkussonni - 28.01.11 - klo:13:43
Sige/Dana on markkinoiden lujin .


Ja kyseisessä koneessa juurikin Dana....... :-X
Otsikko: Vs: massikan vetari
Kirjoitti: Mäksä - 28.01.11 - klo:18:45
Danan akselit katkasee vetoakselin.. seon heikoin paikka. Carrarossa menee vetokehä halki ---> kaikki sisuskalut rikki eli n.4500e per puoli. Ei oo Massikan ongelma sen enempää ku muittenkaan merkkien.. Massikassa Danaa sekä Carraroa niinku muissaki paitsi Jontikassa taitaa olla joku omansa?

Ei sillä harvinaisia vikoja ovat mutta kuitenkin kuuluu tapahtuneen rikkoutumisia
deere kymppi sarjassa ainakin zf itsellä lukkorenkaasta pala hampaitten väliin.....
onneksi piha ajussa meni olis muuten saattanut tulla enempikin muusia....
onkos yleistä?

Mulla meni viime keväänä äestäessä kymppi sarjalaisesta zf:n navassa lukkorenkaan pala hampaiden väliin ja sieltä meni vaihtoon oikeastaan kaikki paitsi se iso rullalaakeri.

Purkaessa planeettapyöriä irti yks toinenkin lukkorengas meni poikki, kun vähän hipaisikin sitä pihdeillä.

Toiselle puolelle pitäis vissiin jo ennakkoon vaihtaa ne lukkorenkaat ennenkuin taas kolisee... tai jos saisin pois käsistäin tuon konehen pian niin ei tarvis siitä enää murehtia.
Otsikko: Vs: massikan vetari
Kirjoitti: Make - 28.01.11 - klo:19:31
Eikös se Jontikkaan 20-sarjan uudistuksen mukana tullut uusi akseli ole myös Dana, vaikka silloin julkistuksessa sitä väitettiin Jontikan omaksi.
Otsikko: Vs: massikan vetari
Kirjoitti: peijooni - 28.01.11 - klo:19:33
Danan akselit katkasee vetoakselin.. seon heikoin paikka. Carrarossa menee vetokehä halki ---> kaikki sisuskalut rikki eli n.4500e per puoli. Ei oo Massikan ongelma sen enempää ku muittenkaan merkkien.. Massikassa Danaa sekä Carraroa niinku muissaki paitsi Jontikassa taitaa olla joku omansa?

Ei sillä harvinaisia vikoja ovat mutta kuitenkin kuuluu tapahtuneen rikkoutumisia
deere kymppi sarjassa ainakin zf itsellä lukkorenkaasta pala hampaitten väliin.....
onneksi piha ajussa meni olis muuten saattanut tulla enempikin muusia....
onkos yleistä?

Mulla meni viime keväänä äestäessä kymppi sarjalaisesta zf:n navassa lukkorenkaan pala hampaiden väliin ja sieltä meni vaihtoon oikeastaan kaikki paitsi se iso rullalaakeri.

Purkaessa planeettapyöriä irti yks toinenkin lukkorengas meni poikki, kun vähän hipaisikin sitä pihdeillä.

Toiselle puolelle pitäis vissiin jo ennakkoon vaihtaa ne lukkorenkaat ennenkuin taas kolisee... tai jos saisin pois käsistäin tuon konehen pian niin ei tarvis siitä enää murehtia.
mites suunnanvaihto ongelma korjaantui?
Otsikko: Vs: massikan vetari
Kirjoitti: Mäksä - 28.01.11 - klo:19:56
Danan akselit katkasee vetoakselin.. seon heikoin paikka. Carrarossa menee vetokehä halki ---> kaikki sisuskalut rikki eli n.4500e per puoli. Ei oo Massikan ongelma sen enempää ku muittenkaan merkkien.. Massikassa Danaa sekä Carraroa niinku muissaki paitsi Jontikassa taitaa olla joku omansa?

Ei sillä harvinaisia vikoja ovat mutta kuitenkin kuuluu tapahtuneen rikkoutumisia
deere kymppi sarjassa ainakin zf itsellä lukkorenkaasta pala hampaitten väliin.....
onneksi piha ajussa meni olis muuten saattanut tulla enempikin muusia....
onkos yleistä?

Mulla meni viime keväänä äestäessä kymppi sarjalaisesta zf:n navassa lukkorenkaan pala hampaiden väliin ja sieltä meni vaihtoon oikeastaan kaikki paitsi se iso rullalaakeri.

Purkaessa planeettapyöriä irti yks toinenkin lukkorengas meni poikki, kun vähän hipaisikin sitä pihdeillä.

Toiselle puolelle pitäis vissiin jo ennakkoon vaihtaa ne lukkorenkaat ennenkuin taas kolisee... tai jos saisin pois käsistäin tuon konehen pian niin ei tarvis siitä enää murehtia.
mites suunnanvaihto ongelma korjaantui?

Uudet levyt taakseajon pakkaan... ja A4 sivullisen verran muuta isompaa ja pienempää tilpehööriä laatikkoon. Nyt ryntää taaksepäin heti, kun ajatteleekin suunnanvaihtimen siirtämistä pakille.
Otsikko: Vs: massikan vetari
Kirjoitti: Hervast - 28.01.11 - klo:22:14
Kaverin isältä meni 6610 sontareestä etupyörännavasta lukitussokka poikki tuossa syksyllä. Ei se ihan halpa remppa ollut sekään kuulemma, jotain ylimääräistä oli kai käynyt rattaiden välissä pyörimässä  :'(
Oiskohan ideaa -10 sarjalaisten omistajien vaihtaa nuo sokat jo ennakkoon ? Eihän navan purku paha homma ole jos rakentaa vielä hallitunkkiin sopivan kannatinraudan napamöykkyä varten.

Massikan heikot akselit ei juuri yllätä, serkkulassa oli taannoin joku 600 sarjan neliveto verku sillä isommalla navalla ja siinä ei ne navat kestäneet kasassa.