Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: molymatti - 12.12.10 - klo:16:11
-
http://www.nettikone.com/muu-merkki/palas/893432 . Mistähän nuo tuodaan? Onko kellään kokemuksia/tietoa
-
espanjasta.
-
Jos se JD keulaaan kelpaa puolet kalliimpana niin kelpaa varmaan edullisesti myös muille... ;D ;D
-
"Palasta" laatua. Toimitusta odottelen tammikuun alkupuolella tuollaiseen Case cx 90 traktoriin, malli tai olla SC 350...
-
Jos se JD keulaaan kelpaa puolet kalliimpana niin kelpaa varmaan edullisesti myös muille... ;D ;D
Jos tuommosen ostaa, se on kiireellä vihreeksi maalattava, ja poron kuvalla paiskattava ;D
-
Juu kiinnosti kans kovasti kyseinen kuormain,mutta aika vähäistä on tieto vuoto moisesta "pilkistä".Sais sen ainakin kaikilla varusteilla halvalla ja olis viä ne "pitkät sovitteet" mikä tuntuu olevan noihin nyky traktoreihin aika harvinaista.
-
aiheeseen palaten; onko kokemuksia kertynyt? Tuli kaupat tuosta 6420s peurasta, ja siihen pitäisi laittaa kuormain. Kotimaisista mp-lift edullisin 10520€ sähköisesti ohjattuna, isme turhan arvokas. Tuontikuormaimista Palas ehdottomasti edullisin alle 9000€ verollista sähköohjauksella, quicke puolestaan kallein n.13500€
Uskaltaako tuon palasin ostaa, siinä ainakin hinta/varustelu suhde on ihan lyömätön. Jos joku on nähnyt 370 tai 405 mallin luonnossa, niin kertokoon miltä näyttäisi 6420:n nokassa. Meillä ei tarvita kovin pitkää aisastoa, vaan nostotehoa.
-
Jos se JD keulaaan kelpaa puolet kalliimpana niin kelpaa varmaan edullisesti myös muille... ;D ;D
Mutta ne agripoonukset jää saamatta koko hinnasta... :D
Ja poronkuva.
-
Kenelläkään kokemuksia Ara-etukuormaajista?
http://gallery.kuukuna.net/gallery/d/31532-2/ARA_etukuormaaja.jpg
-
äh... agronetin asialinja on taas hieman hukassa, pitää varmaan kysyä murtolassa. Ihme kun kukaan ei tiedä tuosta kuormaajasta mitään, agrossa kun yleensä tiedetään kaikki.
-
Iisalmessa on LH osan pihalla ainakin tuommoinen sc370 siellä ainakin näkee livenä. Eipä ole vielä kokemuksia, mutta eiköhän tammikuulla niitäkin ala kertyä. Aikaisemmin olleet Trimoja ne kestäneet hyvin , paitsi eurosovitteen ala tapit .Palas näyttää hyvin tehdyltä, pitkät sovitteet ja muodikkaasti letkut kulkevat rungon sisällä.Sc malleissa vaimennin kytkettävissä sähköisesti päälle/pois ja lisä hydrauliikka vakiona,.eiköhän sillä normi"rehuhommat" ja pikku lumityöt hoitele.
-
nyt alkaa tarkat tarjoukset hahmottua.
mp-lift 260: 10 520€ (sis.asennus)
palas sc 370: 8640€
isme 170: 9700€ (+hydr. varustelukko)
john deere 633: (ilman venttiiliä,vaimenninta ja hydr.varustelukkoa) 6470€
quicke 55: (ilman hydr.varustelukkoa. ilman sähköohjainta -3200€) 12350€
deeren kuormaimen sähköinen ohjain (jd-joystic) maksaa niin paljon ettei ole mitään järkeä laittaa sellaista (5000€), eli siksi siitä puuttuu sähköohjaus. Tuohon voisikin vaikka laittaa ergokahvan ja venttiilin (1640€).
Minkä näistä itse ottaisitte?
-
tossa quickessa on kyllä ilmaa ja paljon vielä
mistä oikeen tarjouksen kysyit?
-
nyt alkaa tarkat tarjoukset hahmottua.
mp-lift 260: 10 520€ (sis.asennus)
palas sc 370: 8640€
isme 170: 9700€ (+hydr. varustelukko)
john deere 633: (ilman venttiiliä,vaimenninta ja hydr.varustelukkoa) 6470€
quicke 55: (ilman hydr.varustelukkoa. ilman sähköohjainta -3200€) 12350€
deeren kuormaimen sähköinen ohjain (jd-joystic) maksaa niin paljon ettei ole mitään järkeä laittaa sellaista (5000€), eli siksi siitä puuttuu sähköohjaus. Tuohon voisikin vaikka laittaa ergokahvan ja venttiilin (1640€).
Minkä näistä itse ottaisitte?
Mä en ainakaan mitään neverheard-palasia ostais jos hintaeroa on noin vähän. Ja vaimenninpallot voi laittaa monesti paremmat ja halvemmalla kuin noi "originaalit." Kyllä mä noista Quicken puoleen kääntyisin. Ei ole mitään pahaa sanottavaa ollut...Stollikin on ihan hyvän tuntuinen, mutta maahantuoja on Källiman. Paikallinen Yrmykin myy nykyään Deutzit Quickella juurikin Källimanin touhuista johtuen? . John Deere-kuormaimesta kun kerran eroon pääsin niin olen siihen kauppaan tyytyväinen.
-
mulle tarjottiin guicke 55 hydrvarustelukolla 9600e.
-
Eilen ostin asiallisen 2005-mallisen Quicke 980 kuormaajan 3.ja4.lohkolla, vaimentimilla,hydraulisarjalla ja
sovitteilla hintaan 4500 euroo sis.alv. :-\
-
mulle tarjottiin guicke 55 hydrvarustelukolla 9600e.
tuon verran se maksaakin ilman sähköohjausta, s-ohjaus tekee 3200€, kannattaisiko sitten hoitaa se ergokahvalla ja miten ergo lie pelaa?
-
mulle tarjottiin guicke 55 hydrvarustelukolla 9600e.
tuon verran se maksaakin ilman sähköohjausta, s-ohjaus tekee 3200€, kannattaisiko sitten hoitaa se ergokahvalla ja miten ergo lie pelaa?
meillä on valtra cityssä ergo ja hyvin toimii.voi ravistaa kauhaa aivan kuten mekaanisillakin.ei mitään moittimista
-
Tuo quicken sähköohjaus on aivan ylihintainen laatuun nähden.
-
Tuo quicken sähköohjaus on aivan ylihintainen laatuun nähden.
Joo. Hinta lähestyy jo liki kahtakymmentätuhatta mummonmarkkaa...
Ainakin ne alkupään joustikit söi niitä sähköaivoja oikein urakalla.
Ergokahva ilman muuta jos sähköistä haluaa.
www.ergokahva.fi
(http://www.ergokahva.fi) :)
-
jontikan omassa kuormaajassa ylöspäin koukistus ihan surkea, samoin etunäkyvyys johtuen korkealle sijoitetusta poikkiputkesta. Taitaa quicke olla kumminkin 1.vaihtoehto johtuen myös sopivuudesta vanhemman koneen sovitteisiin.
-
Harkitte ny kumminki vielä Ismeä. Kolmesta ismestä kokemusta eikä niitä moittia voi. Mun mielestä hinta/laatu on kohdallaan.
-
laiton casen nokalle syksyllä q65 ja ergo sähköohjauksen. muita en ees kyselly.tyytyväinen oon ollu.
-
jontikan omassa kuormaajassa ylöspäin koukistus ihan surkea, samoin etunäkyvyys johtuen korkealle sijoitetusta poikkiputkesta. Taitaa quicke olla kumminkin 1.vaihtoehto johtuen myös sopivuudesta vanhemman koneen sovitteisiin.
Mutta muovikartiotappihärpäkesovitteet ei mene yhteen quicken vanhempien sovitteiden kanssa... ??? ???
Voin olla väärässäkin, mutta ISMEn sovitteet on samat kuin esim quicken 600-sarjassa?
-
Isme on kova sana. Mun mielestä siinä on ollu aina Ismen oma varustelevy, ja kuikassa oma Euro-levy. Saahan noihin kai tehtaalta eri varustelevyjä...
Mut kysyppä piruuttas Kjellmanilta Vretenin etuveitikkaa. Jos haluaa vahvan kuormaajan, se on sellainen. Olivat muuten Mp-Liftit aikoinaan noita Vreteneitä. Valmistus "siirtyi" suomeen joskus 98 - vuoden jälkeen tai jotain sinne päin.
-
jontikan omassa kuormaajassa ylöspäin koukistus ihan surkea, samoin etunäkyvyys johtuen korkealle sijoitetusta poikkiputkesta. Taitaa quicke olla kumminkin 1.vaihtoehto johtuen myös sopivuudesta vanhemman koneen sovitteisiin.
Mutta muovikartiotappihärpäkesovitteet ei mene yhteen quicken vanhempien sovitteiden kanssa... ??? ???
Voin olla väärässäkin, mutta ISMEn sovitteet on samat kuin esim quicken 600-sarjassa?
mulla on dm-sovitteet tuossa vanhassakin koneessa. Kjellman myy nykyään stollia kuormaimena, liekö vreten tekeekään etukuormaimia enää.
Nyt vaihtoehdot on lähinnä:
isme
quicke
palas
hydrac
niille jotka hydracia ei ole nähneet niin: http://www.youtube.com/watch?v=ZYtTytqDzRg
-
Jotenkin, johtuu varmaan ennakkoluuloista, vierastan käytettyä traktoria jossa on esim. Isme tai Mp-lift-kuormain. Varmaan ihan toimivia ovat, mutta kuitenkin. Jos on taas Quicke niin se on heti arvoa nostattava tekijä minun silmissäni. No, makuasioita kuitenkin.
-
Entäs Itävaltalainen SAUER
tai Ranskalainen MAILLEUX ? Laatukuormaimia molemmat. :-\
-
Jotenkin, johtuu varmaan ennakkoluuloista, vierastan käytettyä traktoria jossa on esim. Isme tai Mp-lift-kuormain. Varmaan ihan toimivia ovat, mutta kuitenkin. Jos on taas Quicke niin se on heti arvoa nostattava tekijä minun silmissäni. No, makuasioita kuitenkin.
Kuikka on kyllä sellanen ylihinnoiteltu rimpula että Oksat pois... :P
-
Eurotierissä kattelin tota Hydraccia. Ihan näppärä tuo irrotus ainakin. Onko tolla ketään maahantuojaa Suomessa?
-
jontikan omassa kuormaajassa ylöspäin koukistus ihan surkea, samoin etunäkyvyys johtuen korkealle sijoitetusta poikkiputkesta. Taitaa quicke olla kumminkin 1.vaihtoehto johtuen myös sopivuudesta vanhemman koneen sovitteisiin.
Mutta muovikartiotappihärpäkesovitteet ei mene yhteen quicken vanhempien sovitteiden kanssa... ??? ???
Voin olla väärässäkin, mutta ISMEn sovitteet on samat kuin esim quicken 600-sarjassa?
mulla on dm-sovitteet tuossa vanhassakin koneessa. Kjellman myy nykyään stollia kuormaimena, liekö vreten tekeekään etukuormaimia enää.
Nyt vaihtoehdot on lähinnä:
isme
quicke
palas
hydrac
niille jotka hydracia ei ole nähneet niin: http://www.youtube.com/watch?v=ZYtTytqDzRg
Niin, tiedä sitten minkälainen halukkuus heillä on myydä niitä, koska käsittääkseni sitä edelleen valmistetaan. Ja onhan Kjelmannilla Vretenin metsävaunuja myynnissä. Nekin muuten ovat jokseenkin järeämmän näköisiä. Eipä ainakaan oo välttämättä mitään pohojanmaan räkärautaa.
-
Jotenkin, johtuu varmaan ennakkoluuloista, vierastan käytettyä traktoria jossa on esim. Isme tai Mp-lift-kuormain. Varmaan ihan toimivia ovat, mutta kuitenkin. Jos on taas Quicke niin se on heti arvoa nostattava tekijä minun silmissäni. No, makuasioita kuitenkin.
Kuikka on kyllä sellanen ylihinnoiteltu rimpula että Oksat pois... :P
Niin kyllä minäkin olen alkanut Quikkaa karsastamaan, vanhemmat varmaan ihan hyviä mutta uudempia on harva omistaja kehunut..
-
Eurotierissä kattelin tota Hydraccia. Ihan näppärä tuo irrotus ainakin. Onko tolla ketään maahantuojaa Suomessa?
ei ole maahantuojaa, mutta tehdas tuntui olevan innokas myymään suoraankin. Kaikilla herkuilla oleva autolocilla varustettu hydrac on jd-väreissä saman hintainen kuin 55 kuikka.
näyttää kuitenkin siltä että isme 170 taitaa olla seuraava kuormain. Euro-levyllä, hydr.lukolla, 3+4 toiminnolla, vaimentimella, sähköohjauksella ja jd-värillä asennettuna alle 10500€. Jotenkin vaikuttaa mp-liftiä asiallisemmin tehdyltä, tiedä sitten.
-
Eurotierissä kattelin tota Hydraccia. Ihan näppärä tuo irrotus ainakin. Onko tolla ketään maahantuojaa Suomessa?
ei ole maahantuojaa, mutta tehdas tuntui olevan innokas myymään suoraankin. Kaikilla herkuilla oleva autolocilla varustettu hydrac on jd-väreissä saman hintainen kuin 55 kuikka.
näyttää kuitenkin siltä että isme 170 taitaa olla seuraava kuormain. Euro-levyllä, hydr.lukolla, 3+4 toiminnolla, vaimentimella, sähköohjauksella ja jd-värillä asennettuna alle 10500€. Jotenkin vaikuttaa mp-liftiä asiallisemmin tehdyltä, tiedä sitten.
Mutta mp-liftin asiakaspalvelusta ja myyjän joustavuudesta kannattaa maksaa parikin tonnia ylimääräistä ;)
-
Eurotierissä kattelin tota Hydraccia. Ihan näppärä tuo irrotus ainakin. Onko tolla ketään maahantuojaa Suomessa?
ei ole maahantuojaa, mutta tehdas tuntui olevan innokas myymään suoraankin. Kaikilla herkuilla oleva autolocilla varustettu hydrac on jd-väreissä saman hintainen kuin 55 kuikka.
näyttää kuitenkin siltä että isme 170 taitaa olla seuraava kuormain. Euro-levyllä, hydr.lukolla, 3+4 toiminnolla, vaimentimella, sähköohjauksella ja jd-värillä asennettuna alle 10500€. Jotenkin vaikuttaa mp-liftiä asiallisemmin tehdyltä, tiedä sitten.
Mutta mp-liftin asiakaspalvelusta ja myyjän joustavuudesta kannattaa maksaa parikin tonnia ylimääräistä ;)
joo, tuota samaa olen kanssa kuullut. Niin ja hinnasta kannattaa alkuun tinkasta parikymmentä prosenttia pois ;)
-
Eurotierissä kattelin tota Hydraccia. Ihan näppärä tuo irrotus ainakin. Onko tolla ketään maahantuojaa Suomessa?
On ainakin yksi suomessa (ei auto).
-
Kysy Fz stoll....harmittaa aikanaan kun ei tullu laitettua...
-
Nyt kävi niin että isme 170 tuli "kaikilla herkuilla". Muuten ehdottomasti stoll, mutta kolmen kuukauden toimitusaika sai unohtamaan sen suunnitelman. isme oli vastaavilla varusteilla kuin quicke n.3000€ halvempi.
-
Nyt kävi niin että isme 170 tuli "kaikilla herkuilla". Muuten ehdottomasti stoll, mutta kolmen kuukauden toimitusaika sai unohtamaan sen suunnitelman. isme oli vastaavilla varusteilla kuin quicke n.3000€ halvempi.
Isme on kyllä olemukseltaan sellainen kyläseppätason kyhäelmä, että en sellaisella ilkeäisi kallista traktoriani pilata. Quicke on tehdasvalmisteinen design-tuote. Olenko näkemykseni kanssa yksin? Miksi sitten vaikkapa päivän toiseen keskusteluun viitaten ostetaan kalliita Amazonen yms. ruiskuja, kun Kasilla homma hoituu yhtä lailla, kun pinta-alat ovat luokkaa <200 ha?
-
no nyt on sitten molemmat kyläsepän kyhäelmät sekä kasi että isme. Taitaa jotain junkkariakin talosta löytyä... Onhan isme kotimainenkin.
-
Kuormaajana varmaan ihan asiallinen, mutta soviteosat on kuin pajan nurkista lattialta olis löydetty erillaisia
levynpaloja ja lattarautoja, jotka sitten hitsattu nippuun... ;)
-
Eurotierissä kattelin tota Hydraccia. Ihan näppärä tuo irrotus ainakin. Onko tolla ketään maahantuojaa Suomessa?
ei ole maahantuojaa, mutta tehdas tuntui olevan innokas myymään suoraankin. Kaikilla herkuilla oleva autolocilla varustettu hydrac on jd-väreissä saman hintainen kuin 55 kuikka.
näyttää kuitenkin siltä että isme 170 taitaa olla seuraava kuormain. Euro-levyllä, hydr.lukolla, 3+4 toiminnolla, vaimentimella, sähköohjauksella ja jd-värillä asennettuna alle 10500€. Jotenkin vaikuttaa mp-liftiä asiallisemmin tehdyltä, tiedä sitten.
Mutta mp-liftin asiakaspalvelusta ja myyjän joustavuudesta kannattaa maksaa parikin tonnia ylimääräistä ;)
joo, tuota samaa olen kanssa kuullut. Niin ja hinnasta kannattaa alkuun tinkasta parikymmentä prosenttia pois ;)
Ja varautua siihen ettei meinaa asentajilta suunvuoroa saada.. :D
-
Nyt kävi niin että isme 170 tuli "kaikilla herkuilla". Muuten ehdottomasti stoll, mutta kolmen kuukauden toimitusaika sai unohtamaan sen suunnitelman. isme oli vastaavilla varusteilla kuin quicke n.3000€ halvempi.
Isme on kyllä olemukseltaan sellainen kyläseppätason kyhäelmä, että en sellaisella ilkeäisi kallista traktoriani pilata. Quicke on tehdasvalmisteinen design-tuote. Olenko näkemykseni kanssa yksin?
Et ole. Hyvä traktori on nyt sitten pilattu kotimaisella Isme-kuormaimella! :(
-
Eikös noista quikan kuormaimista ole ollut täälläkin riittävästi juttua. Huonoja letkuja, huono näkyvyys jne. Joten ite en ainakaan "vanhalle" laadulle paljoa laita arvoa. Meillä on mp-lift ja quicke (vanhoja) ja kummallakin pystyy tekemään hommia ja molemmissa on puolensa.
-
http://www.ismesales.fi/ENG/fendt820.htm
Kuinkas tuos avataan tuulilasi :P
Vois luonnehtia Fendtin raiskaamiseksi tuon kuormaajan asennusta :P :P ::)
-
Nyt kävi niin että isme 170 tuli "kaikilla herkuilla". Muuten ehdottomasti stoll, mutta kolmen kuukauden toimitusaika sai unohtamaan sen suunnitelman. isme oli vastaavilla varusteilla kuin quicke n.3000€ halvempi.
http://www.ismesales.fi/FIN/jd6430.htm
Kuinkahan tuo kippauskulma yläasennos, nuo niveltapit ja laajakulmanivel juu... :P
Kauhan ravisstaminen tekee gutaa liikkeen lopussa tapeille ja välystä kertyy.
Ihan laatu kamppeelta näyttää mut "ideologia" vrt Fendt Cargo kuormaimeen
jotenkin eri vuosituhannella :P
http://fendt.fi/traktorit_cargo-etukuormain.asp
-
Nyt kävi niin että isme 170 tuli "kaikilla herkuilla". Muuten ehdottomasti stoll, mutta kolmen kuukauden toimitusaika sai unohtamaan sen suunnitelman. isme oli vastaavilla varusteilla kuin quicke n.3000€ halvempi.
Isme on kyllä olemukseltaan sellainen kyläseppätason kyhäelmä, että en sellaisella ilkeäisi kallista traktoriani pilata. Quicke on tehdasvalmisteinen design-tuote. Olenko näkemykseni kanssa yksin?
Et ole. Hyvä traktori on nyt sitten pilattu kotimaisella Isme-kuormaimella! :(
Quicke on todellinen esimerkki "desing-tuotteesta", ulkonäkö ajaa käytännöllisyyden ohi. Näkyvyys on mahtava, kun ajaisi tunnelissa 24/7.
-
Nyt kävi niin että isme 170 tuli "kaikilla herkuilla". Muuten ehdottomasti stoll, mutta kolmen kuukauden toimitusaika sai unohtamaan sen suunnitelman. isme oli vastaavilla varusteilla kuin quicke n.3000€ halvempi.
Isme on kyllä olemukseltaan sellainen kyläseppätason kyhäelmä, että en sellaisella ilkeäisi kallista traktoriani pilata. Quicke on tehdasvalmisteinen design-tuote. Olenko näkemykseni kanssa yksin?
Et ole. Hyvä traktori on nyt sitt
en pilattu kotimaisella Isme-kuormaimella!
Kaunis Avattaren Kuva Teillä HV
-
Eikös ton hintaisessa ventissä pitäis löytyä jo ilmastointi, ettei se etulasin kanssa tarvi pelata... ??? ???
Vai täytyykö se ilmastoinnin varajärjestelmän toimia myös kuormain ylhäällä?
Yleensä siirtoajot tehdään kuormaaja alhaalla. Kai sieltä hytistä muita räppäniä kans saa auki :P
-
Eikös ton hintaisessa ventissä pitäis löytyä jo ilmastointi, ettei se etulasin kanssa tarvi pelata... ??? ???
Vai täytyykö se ilmastoinnin varajärjestelmän toimia myös kuormain ylhäällä?
Yleensä siirtoajot tehdään kuormaaja alhaalla. Kai sieltä hytistä muita räppäniä kans saa auki :P
Joo, kärpäsiä saa hampaan rakoon vaikka navetalla, jos niille on tarvetta! ;D
-
Edellisessä Deutzissa oli avattava tuulilasi ja kyllä se on jossain hommissa mukava varuste. Monesti tuppaa lasit olemaan huonosti pestyjä ja aurinkoa vasten ei meinaa aina nähdä kunnolla. Nykyisessä ei ole ja välillä sitä kaipaa. Tosta Ojalan linkin 820:n kuvasta ei oikein näy mahtuuko etulasi aukeamaan ollenkaan kun sovitteet ovat melko ylhäällä ja takana. Ja saahan sillä nopean tuuletuksen hyttiin kun ajaa hetken lasit auki. Lähtee suurimmat pöllyt ja oljen pätkät hetkessä.
-
Ismen heikko kohta on kauan ollut vakaajatangon ja sylinterin välinen kolmio pala,tuppaa repeen ja sylinterit vuoti tehtaasta riippumattomasta syystä. Tänä päivänä aivan ok kuormain yhden 170L kokemuksella.
-
Ismen heikko kohta on kauan ollut vakaajatangon ja sylinterin välinen kolmio pala,tuppaa repeen ja sylinterit vuoti tehtaasta riippumattomasta syystä. Tänä päivänä aivan ok kuormain yhden 170L kokemuksella.
no eiköhän tuon kanssa pärjätä kun pääasia töistä on "pallosirkusta". Vähemmän tulee puskuhommia, ja kaivuuta varten meillä on hankittu kaivuri jo vuosia sitten. tärkein kriteeri oli että kuormain on tehokas, mutta suhteellisen lähellä keulaa.
-
Juu aiva hyvä kuormain toi isme on.Kävin täs kattomas tollasta STOLL merkkistä kuormainta.Oli muuten aivan asiallinen värkki,mutta makas aiva täysin etuakselin päälä(pitää se tuulilasi päästä aukeen)!
-
Minkälainen Ismen sähköohjain on?
-
Quicke on todellinen esimerkki "desing-tuotteesta", ulkonäkö ajaa käytännöllisyyden ohi. Näkyvyys on mahtava, kun ajaisi tunnelissa 24/7.
[/quote]
ei mulla ainakaan oo mitään ongelmia näkyvyyden kanssa. koneena case mxm 120 ja keulassa q65.
-
joka kehuu näkyvyyttä quickesta hyväksi on kyllä hyvin kyllästetty ålö-uskonnolla, kyllä tuon vanhan 970:n takaa näkee ihan erilailla kuin mitä uuden 75:n. Jos haluaa ålö:n niin ota ennemmin triman väreissä, näkyvyys parempi ja helpompi huollettava kuin ei ole mitää turhia muovilipareita nippojen edessä.
-
Pitänyt jo muutama päivä kirjoittaa tänne, jos uudesta Q:sta tulee moitteita näkyvyydestä muttei juurikaan
muusta asiasta, niin ostakaa TRIMA. Siinä on näkyvyys parempi johtuen sirommista vakaajatangoista.
Mutta uusi STOLL on vieläkin sirompi ja laadukkaampi. 8)
-
joka kehuu näkyvyyttä quickesta hyväksi on kyllä hyvin kyllästetty ålö-uskonnolla, kyllä tuon vanhan 970:n takaa näkee ihan erilailla kuin mitä uuden 75:n. Jos haluaa ålö:n niin ota ennemmin triman väreissä, näkyvyys parempi ja helpompi huollettava kuin ei ole mitää turhia muovilipareita nippojen edessä.
onhan nuita ollu monenlaisia kuormaajia ja rattoreita. mf 390+pehtoori140,mf 3065+james 210,mf 6150+q960,mf 6255+q960 ja nykynen case mxm120+q65. paras ollu ehottomasti 6255 ku oli luiskanokalla,mutta nämä muut näkyvyydeltään tasoissa. en sitte tiiä onko kuskin pituudella merkitystä. ite oon 195.
-
http://www.ismesales.fi/ENG/fendt820.htm
Kuinkas tuos avataan tuulilasi :P
Vois luonnehtia Fendtin raiskaamiseksi tuon kuormaajan asennusta :P :P ::)
***tuon koneen omistaja vaihtoi q75 kuikan nimenomaan ismeen sen takia kun fendtin ja kuikan kuormain on asennettu etuakselinpäälle.
tyytyväinen ollu kuormaimeen.
-
Ismen heikko kohta on kauan ollut vakaajatangon ja sylinterin välinen kolmio pala,tuppaa repeen ja sylinterit vuoti tehtaasta riippumattomasta syystä. Tänä päivänä aivan ok kuormain yhden 170L kokemuksella.
Tuosta syystä meille ostettu ensimmäinen Isme oli myös viimeinen. Kuormaaja oli 160 2850 jontikassa ja olihan se mukava ruveta kesken rehunteon hitsaamaan uuden karhiaa kuormaajaa. Voivat toki nyt olla parempia, kuin 2004.
-
minun mielestä kyllä quicken kuormaimet on parhaita joka hommassa.
-
Ismen heikko kohta on kauan ollut vakaajatangon ja sylinterin välinen kolmio pala,tuppaa repeen ja sylinterit vuoti tehtaasta riippumattomasta syystä. Tänä päivänä aivan ok kuormain yhden 170L kokemuksella.
Millä te saatte ismestä sen kolmiopalan rikki??? Ei mää vaan saanu, kuus(6) vuotta paalin kantoa ja paskan mättöä eikä moittimista. Raskaisiin nostotöihin hiiappi, kaivuuhommiin kaivuri. Tulipalossa tuhoutuneen koneen tilalle tuli maxxum jossa Q kuormain ja heti kun kirstunvartija antaa luvan vaihtuu kuormain takasi ismeen. Kuikke on painava rautamöykky nostotehoon nähden, näkyvyys surkea ja sovitteet korkealla.
-
Ismen heikko kohta on kauan ollut vakaajatangon ja sylinterin välinen kolmio pala,tuppaa repeen ja sylinterit vuoti tehtaasta riippumattomasta syystä. Tänä päivänä aivan ok kuormain yhden 170L kokemuksella.
Millä te saatte ismestä sen kolmiopalan rikki??? Ei mää vaan saanu, kuus(6) vuotta paalin kantoa ja paskan mättöä eikä moittimista. Raskaisiin nostotöihin hiiappi, kaivuuhommiin kaivuri. Tulipalossa tuhoutuneen koneen tilalle tuli maxxum jossa Q kuormain ja heti kun kirstunvartija antaa luvan vaihtuu kuormain takasi ismeen. Kuikke on painava rautamöykky nostotehoon nähden, näkyvyys surkea ja sovitteet korkealla.
mulla ainaki maxxumissa sovitteet matalalla. aisat on noin 10cm konepellin yläpuolella kun ovat vaakassa. jos katto jotain t tai n valtraa nii niissä todella korkeella.
-
03 vuotisesta 230b mallista meni ne kolmiot,n.2-3v íkäsenä. soitto tehtaalle ja seuraavana päivänä oli uudet osat kädessä hinta 0e.
uudet kolmiot on tehty täysin eritavalla. ei hajoa...tai ei oo hajonnu nyt 5v aikana
----
nostosylinterit vuosi, sisäänpäin ei ulos. kuormain laski yön aikana. nekin tuli uudet 0e ja kuormain silloin varmaan 2v vanha. alihankkija oli sorvannut putket liian karkeasti tai liian väljiksi, en muista tarkkaa syytä.
muuten siinä ei oo ollu mitään. ja vuoden vanha 180b on toiminut täysin moitteetta.
-
Löytyiskö täältä apua!?
Tarvis saada vakaajan mitta ismen malliin 1600l!
Se on sitä vanhempaa mallia missä on kolmiopala tasasivuinen!!