Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: minä-itte - 10.12.10 - klo:08:29
-
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010120912842926_uu.shtml
Finnair keskittyy Aasian lentoihin.
Suomalaiset lentopiiat joutavat kortistoon, yhden suomalaisen palkalla saa viisi kiinalaista.
-
Kun seuraavaksi lennetään aasiaan niin ehkä silloin onnistuu jo Air Balticilla.
Muuten ihme juttu että suomi on kauttakulkumaa monelle aasian lennolle.
-
.
Muuten ihme juttu että suomi on kauttakulkumaa monelle aasian lennolle.
Venäjän kyljessä. Lähin kunnon lentokenttä Euroopassa Aasian näkövinkkelistä katsottuna.
-
.
Muuten ihme juttu että suomi on kauttakulkumaa monelle aasian lennolle.
Venäjän kyljessä. Lähin kunnon lentokenttä Euroopassa Aasian näkövinkkelistä katsottuna.
"Kunnon"? Onhan lontoo tai amsterdam tietysti kauempana aasiasta mutta kai helsingin tasoisia kenttiä on tästä eteläänkin. Ainakin riga on kai muodostumassa sellaiseksi, vielä en ole käynyt tuolla vaan uutisia lähinnä olen seurannut. Uutisista voisi päätellä että finnair tulisi häviämään aasian lennoissa Airbalticille heti kättelyssä.
-
Kun seuraavaksi lennetään aasiaan niin ehkä silloin onnistuu jo Air Balticilla.
Muuten ihme juttu että suomi on kauttakulkumaa monelle aasian lennolle.
Kato karttaa... ja otsikossa lisää ;D ;D ;D
-
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010120912842926_uu.shtml
Finnair keskittyy Aasian lentoihin.
Suomalaiset lentopiiat joutavat kortistoon, yhden suomalaisen palkalla saa viisi kiinalaista.
Lentoemäntien vanhassa sopimuksessa oli, että 2,4 kiinalasta sai olla. Finnair vaati kolmea. Vaikeaa pilkkoa noita kiinalaisia emoja. ;D
-
Kun seuraavaksi lennetään aasiaan niin ehkä silloin onnistuu jo Air Balticilla.
Muuten ihme juttu että suomi on kauttakulkumaa monelle aasian lennolle.
Kato karttaa... ja otsikossa lisää ;D ;D ;D
No amerikasta katsoen tietysti osuu linjalle, en minä sillä. Mutta otappa helmitaulu esiin ja laske paljonko matka-aika lisääntyy tuhannen kilometrin tuntivauhdilla jos kahden toisistaan 16:sta tuhannen kilometrin päässä olevien pisteiden keskellä olevaa pistettä siirretään vaikka pari tuhatta kilometriä. Ja jos lisääntyy mielestäsi liikaa niin ota huomioon vielä tämän pallon kaarevuus.
Tiesitkös muuten että matka pitenee lentokoneilla ihan käsittämättömästi kun lentävät niin korkealla :P Jos lentää maapallon ympäri ja pudottaisi lentokorkeuden viiteen kilometriin niin matkassa säästyisi 15km :P :P :P :P
-
.
Muuten ihme juttu että suomi on kauttakulkumaa monelle aasian lennolle.
Venäjän kyljessä. Lähin kunnon lentokenttä Euroopassa Aasian näkövinkkelistä katsottuna.
"Kunnon"? Onhan lontoo tai amsterdam tietysti kauempana aasiasta mutta kai helsingin tasoisia kenttiä on tästä eteläänkin. Ainakin riga on kai muodostumassa sellaiseksi, vielä en ole käynyt tuolla vaan uutisia lähinnä olen seurannut. Uutisista voisi päätellä että finnair tulisi häviämään aasian lennoissa Airbalticille heti kättelyssä.
Juu, kyllä suomalaiset sössii hommat balteille.
-
Sen vielä sanon ennen kun tästä lähden "pankolle makaamaan" että suomalaisten suonikohjujen takia ei kyllä kovin moni kauttakulkupaikaksi valitse helsinkiä ja yhtiöksi finnairia. Ei lentoemännyys tarvitsisikaan olla eläkevirka, jos ei jaksa niin sitten menee vaikka siivoamaan vessoja.
-
Sen vielä sanon ennen kun tästä lähden "pankolle makaamaan" että suomalaisten suonikohjujen takia ei kyllä kovin moni kauttakulkupaikaksi valitse helsinkiä ja yhtiöksi finnairia. Ei lentoemännyys tarvitsisikaan olla eläkevirka, jos ei jaksa niin sitten menee vaikka siivoamaan vessoja.
Saman käytännön sopisi - tietysti - koskevan sekulisakin pankopelle-elättejäkin... ja ensi keväänä se alkaakin koskea ;D ;D ;D
-
Kun seuraavaksi lennetään aasiaan niin ehkä silloin onnistuu jo Air Balticilla.
Muuten ihme juttu että suomi on kauttakulkumaa monelle aasian lennolle.
Kato karttaa... ja otsikossa lisää ;D ;D ;D
No amerikasta katsoen tietysti osuu linjalle, en minä sillä. Mutta otappa helmitaulu esiin ja laske paljonko matka-aika lisääntyy tuhannen kilometrin tuntivauhdilla jos kahden toisistaan 16:sta tuhannen kilometrin päässä olevien pisteiden keskellä olevaa pistettä siirretään vaikka pari tuhatta kilometriä. Ja jos lisääntyy mielestäsi liikaa niin ota huomioon vielä tämän pallon kaarevuus.
Tiesitkös muuten että matka pitenee lentokoneilla ihan käsittämättömästi kun lentävät niin korkealla :P Jos lentää maapallon ympäri ja pudottaisi lentokorkeuden viiteen kilometriin niin matkassa säästyisi 15km :P :P :P :P
Toisaalta mitä pohjoisempana lennät, sitä lyhyempi on matka Euroopasta Aasiaan, pallo kun kaartuu niin että päiväntasaajalla matka on pisin ja pohjoisnavan lähellä lyhin ...
Suomelle tulee pienoinen kilpailuetu matkassa, tosin taitaa ne eurooppalaisetkin yhtiöt koukata Suomen kautta kun sinne menevät.
-
Kun seuraavaksi lennetään aasiaan niin ehkä silloin onnistuu jo Air Balticilla.
Muuten ihme juttu että suomi on kauttakulkumaa monelle aasian lennolle.
Kato karttaa... ja otsikossa lisää ;D ;D ;D
No amerikasta katsoen tietysti osuu linjalle, en minä sillä. Mutta otappa helmitaulu esiin ja laske paljonko matka-aika lisääntyy tuhannen kilometrin tuntivauhdilla jos kahden toisistaan 16:sta tuhannen kilometrin päässä olevien pisteiden keskellä olevaa pistettä siirretään vaikka pari tuhatta kilometriä. Ja jos lisääntyy mielestäsi liikaa niin ota huomioon vielä tämän pallon kaarevuus.
Tiesitkös muuten että matka pitenee lentokoneilla ihan käsittämättömästi kun lentävät niin korkealla :P Jos lentää maapallon ympäri ja pudottaisi lentokorkeuden viiteen kilometriin niin matkassa säästyisi 15km :P :P :P :P
Auliksen helmitaulusta lienee tippunu helemet helevettihin ;D
Asia vaivasi minuakin joten laskin tuota itsekin, jos matka on 16 000 km ja suora linja vedetään 3000km mutkalle niin matka pitenee 16278:aan kilsaan ja lisäisi matka-aikaa vartin.
Käytännössä matka menee pallon pintaa pitkin ja pysynee niinkin samana että on välilasku sitten espanjassa tai kreikassa niin matka aika lisääntyy tuosta niinkin vaatimattomasti kun alle NELJÄ MINUUTTIA. :o :o :o
-
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010120912842926_uu.shtml
Finnair keskittyy Aasian lentoihin.
Suomalaiset lentopiiat joutavat kortistoon, yhden suomalaisen palkalla saa viisi kiinalaista.
Lentoemäntien vanhassa sopimuksessa oli, että 2,4 kiinalasta sai olla. Finnair vaati kolmea. Vaikeaa pilkkoa noita kiinalaisia emoja. ;D
Ei niitä voi muutenkaan päittäin vaihtaa. Kiinalaisilla on viiva poikittain. ;D
-
Kun seuraavaksi lennetään aasiaan niin ehkä silloin onnistuu jo Air Balticilla.
Muuten ihme juttu että suomi on kauttakulkumaa monelle aasian lennolle.
Kato karttaa... ja otsikossa lisää ;D ;D ;D
No amerikasta katsoen tietysti osuu linjalle, en minä sillä. Mutta otappa helmitaulu esiin ja laske paljonko matka-aika lisääntyy tuhannen kilometrin tuntivauhdilla jos kahden toisistaan 16:sta tuhannen kilometrin päässä olevien pisteiden keskellä olevaa pistettä siirretään vaikka pari tuhatta kilometriä. Ja jos lisääntyy mielestäsi liikaa niin ota huomioon vielä tämän pallon kaarevuus.
Tiesitkös muuten että matka pitenee lentokoneilla ihan käsittämättömästi kun lentävät niin korkealla :P Jos lentää maapallon ympäri ja pudottaisi lentokorkeuden viiteen kilometriin niin matkassa säästyisi 15km :P :P :P :P
Toisaalta mitä pohjoisempana lennät, sitä lyhyempi on matka Euroopasta Aasiaan, pallo kun kaartuu niin että päiväntasaajalla matka on pisin ja pohjoisnavan lähellä lyhin ...
Suomelle tulee pienoinen kilpailuetu matkassa, tosin taitaa ne eurooppalaisetkin yhtiöt koukata Suomen kautta kun sinne menevät.
Tuo ei nyt minulle oikein aukene. Mitähän kohtaa sillä aasialla nyt sitten tarkoitetaan, itse olen mieltänyt että kiina on niin aasiaa kun voi olla. Siperiaan nyt tietenkin kannattaisi pohjoisnavan yli lentää ja amerikasta tietysti kannattaa pohjoiseen lähteä aasiaan mennessä.
-
Kun seuraavaksi lennetään aasiaan niin ehkä silloin onnistuu jo Air Balticilla.
Muuten ihme juttu että suomi on kauttakulkumaa monelle aasian lennolle.
Kato karttaa... ja otsikossa lisää ;D ;D ;D
No amerikasta katsoen tietysti osuu linjalle, en minä sillä. Mutta otappa helmitaulu esiin ja laske paljonko matka-aika lisääntyy tuhannen kilometrin tuntivauhdilla jos kahden toisistaan 16:sta tuhannen kilometrin päässä olevien pisteiden keskellä olevaa pistettä siirretään vaikka pari tuhatta kilometriä. Ja jos lisääntyy mielestäsi liikaa niin ota huomioon vielä tämän pallon kaarevuus.
Tiesitkös muuten että matka pitenee lentokoneilla ihan käsittämättömästi kun lentävät niin korkealla :P Jos lentää maapallon ympäri ja pudottaisi lentokorkeuden viiteen kilometriin niin matkassa säästyisi 15km :P :P :P :P
Auliksen helmitaulusta lienee tippunu helemet helevettihin ;D
Asia vaivasi minuakin joten laskin tuota itsekin, jos matka on 16 000 km ja suora linja vedetään 3000km mutkalle niin matka pitenee 16278:aan kilsaan ja lisäisi matka-aikaa vartin.
Käytännössä matka menee pallon pintaa pitkin ja pysynee niinkin samana että on välilasku sitten espanjassa tai kreikassa niin matka aika lisääntyy tuosta niinkin vaatimattomasti kun alle NELJÄ MINUUTTIA. :o :o :o
Jotain kummaa on, finnair pärjää hinnoissa ihmeesti. En tiedä onko mahdollista tulkita noin väärin mutta näytti että esim tampereelta riikaan kannattaisi lentää ennemmin finnairilla kun air balticilla ??? ??? Tuon matkan sai ennen ryanairilta halvimmillaan 7€ hintaan. Nyt ryanair lentää seuraavaan maahan kaunasiin halvimmillaan tuolla naurettavalla seittemällä eurolla. Paitti että päälle tulee vielä lentokenttämaksuja pari kymppiä.
-
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010120912842926_uu.shtml
Finnair keskittyy Aasian lentoihin.
Suomalaiset lentopiiat joutavat kortistoon, yhden suomalaisen palkalla saa viisi kiinalaista.
Lentoemäntien vanhassa sopimuksessa oli, että 2,4 kiinalasta sai olla. Finnair vaati kolmea. Vaikeaa pilkkoa noita kiinalaisia emoja. ;D
Ei niitä voi muutenkaan päittäin vaihtaa. Kiinalaisilla on viiva poikittain. ;D
Sulla taitaa olla sisäpiirin tietoo. ;D
-
Kun seuraavaksi lennetään aasiaan niin ehkä silloin onnistuu jo Air Balticilla.
Muuten ihme juttu että suomi on kauttakulkumaa monelle aasian lennolle.
Kato karttaa... ja otsikossa lisää ;D ;D ;D
No amerikasta katsoen tietysti osuu linjalle, en minä sillä. Mutta otappa helmitaulu esiin ja laske paljonko matka-aika lisääntyy tuhannen kilometrin tuntivauhdilla jos kahden toisistaan 16:sta tuhannen kilometrin päässä olevien pisteiden keskellä olevaa pistettä siirretään vaikka pari tuhatta kilometriä. Ja jos lisääntyy mielestäsi liikaa niin ota huomioon vielä tämän pallon kaarevuus.
Tiesitkös muuten että matka pitenee lentokoneilla ihan käsittämättömästi kun lentävät niin korkealla :P Jos lentää maapallon ympäri ja pudottaisi lentokorkeuden viiteen kilometriin niin matkassa säästyisi 15km :P :P :P :P
Toisaalta mitä pohjoisempana lennät, sitä lyhyempi on matka Euroopasta Aasiaan, pallo kun kaartuu niin että päiväntasaajalla matka on pisin ja pohjoisnavan lähellä lyhin ...
Suomelle tulee pienoinen kilpailuetu matkassa, tosin taitaa ne eurooppalaisetkin yhtiöt koukata Suomen kautta kun sinne menevät.
Tuo ei nyt minulle oikein aukene. Mitähän kohtaa sillä aasialla nyt sitten tarkoitetaan, itse olen mieltänyt että kiina on niin aasiaa kun voi olla. Siperiaan nyt tietenkin kannattaisi pohjoisnavan yli lentää ja amerikasta tietysti kannattaa pohjoiseen lähteä aasiaan mennessä.
Mitä pohjoisempana on reitti lännestä itään, niin sitä lyhyempi on lentomatka kilometreinä, pallon muoto muuttaa matkaa, jos lennät kilometrin päässä pohjoisnavasta niin ei tarvi lentää kuin pari kilometriä, niin olet toisella puolen maapalloa ...
Suomen pääkaupunki on kaikista pohjoisin Euroopassa, joten lentomatka Aasian on lyhin Suomesta.
-
Kun seuraavaksi lennetään aasiaan niin ehkä silloin onnistuu jo Air Balticilla.
Muuten ihme juttu että suomi on kauttakulkumaa monelle aasian lennolle.
Kato karttaa... ja otsikossa lisää ;D ;D ;D
No amerikasta katsoen tietysti osuu linjalle, en minä sillä. Mutta otappa helmitaulu esiin ja laske paljonko matka-aika lisääntyy tuhannen kilometrin tuntivauhdilla jos kahden toisistaan 16:sta tuhannen kilometrin päässä olevien pisteiden keskellä olevaa pistettä siirretään vaikka pari tuhatta kilometriä. Ja jos lisääntyy mielestäsi liikaa niin ota huomioon vielä tämän pallon kaarevuus.
Tiesitkös muuten että matka pitenee lentokoneilla ihan käsittämättömästi kun lentävät niin korkealla :P Jos lentää maapallon ympäri ja pudottaisi lentokorkeuden viiteen kilometriin niin matkassa säästyisi 15km :P :P :P :P
Toisaalta mitä pohjoisempana lennät, sitä lyhyempi on matka Euroopasta Aasiaan, pallo kun kaartuu niin että päiväntasaajalla matka on pisin ja pohjoisnavan lähellä lyhin ...
Suomelle tulee pienoinen kilpailuetu matkassa, tosin taitaa ne eurooppalaisetkin yhtiöt koukata Suomen kautta kun sinne menevät.
Tuo ei nyt minulle oikein aukene. Mitähän kohtaa sillä aasialla nyt sitten tarkoitetaan, itse olen mieltänyt että kiina on niin aasiaa kun voi olla. Siperiaan nyt tietenkin kannattaisi pohjoisnavan yli lentää ja amerikasta tietysti kannattaa pohjoiseen lähteä aasiaan mennessä.
Mitä pohjoisempana on reitti lännestä itään, niin sitä lyhyempi on lentomatka kilometreinä, pallon muoto muuttaa matkaa, jos lennät kilometrin päässä pohjoisnavasta niin ei tarvi lentää kuin pari kilometriä, niin olet toisella puolen maapalloa ...
Suomen pääkaupunki on kaikista pohjoisin Euroopassa, joten lentomatka Aasian on lyhin Suomesta.
esimerkiksi nyyjorkkiin kierretään myös hyvin pohjoisesta, matkan takia mutta erittäin merkittävä seikka on myös sääolot ja tuuli, ero polttoaineen kulutuksessa on kuulemma merkittävä