Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Marttila - 28.11.10 - klo:14:35
-
Miten hyvin teitin traktorit lämpenee vai lämpeneekö ollenkaan mukavaksi.Hiivateissa jotenkuten tarkenee vaan ei niitä mitenkään kuumiksi arvaa kehua.tuulilasi sulaa kun aikansa käyttää.
-
Natikan XL hytissä tarkenee vaikka munasillaan. ;D Harvoin tarvinnut täyttä lämpötehoa.
-
rehunottokoneena vanha jd 3050turbo joka lämpenee erittäin nopeasti niin että saa kohta lämpöä pienentää. jd 6900 ei voi kehua mitenkään kuumaksi, mutta kyllä sielläkin tarkenee sen verran että lasit pysyy auki ja ei tartte vaatetta lisätä. massikan lämmöstä ei osaa sanoa mitään kun on seissyt vajaan kuukauden hallissa ajamatta.
-
390 fergun ohjaamo oli tosi lämmin,siinä kun on kaksi lämmityskennoa ,toinen plaattialle ja toinen yläosassa.Ei palelleet varpaat ja lattiakin kuivi lumisohjoista ;D
-
rehunottokoneena vanha jd 3050turbo joka lämpenee erittäin nopeasti niin että saa kohta lämpöä pienentää. jd 6900 ei voi kehua mitenkään kuumaksi, mutta kyllä sielläkin tarkenee sen verran että lasit pysyy auki ja ei tartte vaatetta lisätä. massikan lämmöstä ei osaa sanoa mitään kun on seissyt vajaan kuukauden hallissa ajamatta.
Jonnikkamies pysyy lämpimänä, kun käy
välillä kiertelemässä auenneet takapyörän pultit momenttiin. :)
-
No kyllähän deutsit on lämpimiltä vaikuttaneet mutta eivät lämpene mitään kauhean äkkiä mutta tulee kyllä hiki vaikkei oo ees täysillä lämmöt :D Mutta takki on lumitöissäkin pakko pitää päällä kun täytyy portteja käydä availemassa ja sulkemassa... Ja zetorissakin tarkenee ihmeen hyvin vaan kun saa lämpimäksi mutta päivä paistaa lattiasta läpi niin kauheesti ei voi edes odottaa ;D Ja jonnikan 6000-6030 sarjalaiset on mun mielestäni myös hyvinkin lämpimiä.. 655 valmetin hytti on sauna kun lämmönsäädin ei toimi ja puhallinkin puhaltaa välillä täysiä vaikka on ykkösellä ;D
-
Aikansa kun odottaa niin kuuma tulee...
-
Valtrois tarkenee kyllä, mutta eri juttu oli NH L 95... Lämmityslaittees ei riittäny teho pitään takalasia sulana ja jäisen lasin läpi ei oikein nähny, eli sitä täyty pitää auki... :-\ Syyläri oli pahvilla peitetty niin, ettei ollu "vapaana" ku 10x10 cm alue... Onneksi sitä härveliä ei enää oo.
-
Valtrois tarkenee kyllä, mutta eri juttu oli NH L 95... Lämmityslaittees ei riittäny teho pitään takalasia sulana ja jäisen lasin läpi ei oikein nähny, eli sitä täyty pitää auki... :-\ Syyläri oli pahvilla peitetty niin, ettei ollu "vapaana" ku 10x10 cm alue... Onneksi sitä härveliä ei enää oo.
Eikös se tuo L ollut puhdas fiiatti, moottoria myöten?
-
Semmoset hytit missä lämppäri vain katossa,niin tahtoo jalkoja palella.
-
Semmoset hytit missä lämppäri vain katossa,niin tahtoo jalkoja palella.
Niin, tai niin kun valmeteissa pari reikää kojetaulussa "huulien välistä ilmaa viheltää ja pakaroiden välistä puhaltaa."
-
New holland ts 110 kopissa tarkenee ilman takkiakin
-
N-sarja tosi lämmin .
-
Valtrois tarkenee kyllä, mutta eri juttu oli NH L 95... Lämmityslaittees ei riittäny teho pitään takalasia sulana ja jäisen lasin läpi ei oikein nähny, eli sitä täyty pitää auki... :-\ Syyläri oli pahvilla peitetty niin, ettei ollu "vapaana" ku 10x10 cm alue... Onneksi sitä härveliä ei enää oo.
Eikös se tuo L ollut puhdas fiiatti, moottoria myöten?
Khyyllä...
-
Valtrois tarkenee kyllä, mutta eri juttu oli NH L 95... Lämmityslaittees ei riittäny teho pitään takalasia sulana ja jäisen lasin läpi ei oikein nähny, eli sitä täyty pitää auki... :-\ Syyläri oli pahvilla peitetty niin, ettei ollu "vapaana" ku 10x10 cm alue... Onneksi sitä härveliä ei enää oo.
Eikös se tuo L ollut puhdas fiiatti, moottoria myöten?
Khyyllä...
ei kait mikään kone ole enää kylmä nykyään kunhan termostaatit on kunnossa, suodattimet auki ja kenno puhdas ??? ???
-
Valtrois tarkenee kyllä, mutta eri juttu oli NH L 95... Lämmityslaittees ei riittäny teho pitään takalasia sulana ja jäisen lasin läpi ei oikein nähny, eli sitä täyty pitää auki... :-\ Syyläri oli pahvilla peitetty niin, ettei ollu "vapaana" ku 10x10 cm alue... Onneksi sitä härveliä ei enää oo.
Eikös se tuo L ollut puhdas fiiatti, moottoria myöten?
Khyyllä...
ei kait mikään kone ole enää kylmä nykyään kunhan termostaatit on kunnossa, suodattimet auki ja kenno puhdas ??? ???
Visko pitää olla nokalla muuten ei lämpöä tule.
-
Valtrois tarkenee kyllä, mutta eri juttu oli NH L 95... Lämmityslaittees ei riittäny teho pitään takalasia sulana ja jäisen lasin läpi ei oikein nähny, eli sitä täyty pitää auki... :-\ Syyläri oli pahvilla peitetty niin, ettei ollu "vapaana" ku 10x10 cm alue... Onneksi sitä härveliä ei enää oo.
Eikös se tuo L ollut puhdas fiiatti, moottoria myöten?
Khyyllä...
ei kait mikään kone ole enää kylmä nykyään kunhan termostaatit on kunnossa, suodattimet auki ja kenno puhdas ??? ???
Visko pitää olla nokalla muuten ei lämpöä tule.
ja senkin pitää toimia...
-
Valtrois tarkenee kyllä, mutta eri juttu oli NH L 95... Lämmityslaittees ei riittäny teho pitään takalasia sulana ja jäisen lasin läpi ei oikein nähny, eli sitä täyty pitää auki... :-\ Syyläri oli pahvilla peitetty niin, ettei ollu "vapaana" ku 10x10 cm alue... Onneksi sitä härveliä ei enää oo.
Eikös se tuo L ollut puhdas fiiatti, moottoria myöten?
Khyyllä...
ei kait mikään kone ole enää kylmä nykyään kunhan termostaatit on kunnossa, suodattimet auki ja kenno puhdas ??? ???
Visko pitää olla nokalla muuten ei lämpöä tule.
ja senkin pitää toimia...
No kyllä se oli ainaki semmonen pakastin, että... Oli se vähä eri tuntusta ajella sen jälkeen Valtralla, jossa pärjäs ilman takkia...
-
Valtrois tarkenee kyllä, mutta eri juttu oli NH L 95... Lämmityslaittees ei riittäny teho pitään takalasia sulana ja jäisen lasin läpi ei oikein nähny, eli sitä täyty pitää auki... :-\ Syyläri oli pahvilla peitetty niin, ettei ollu "vapaana" ku 10x10 cm alue... Onneksi sitä härveliä ei enää oo.
Eikös se tuo L ollut puhdas fiiatti, moottoria myöten?
Khyyllä...
ei kait mikään kone ole enää kylmä nykyään kunhan termostaatit on kunnossa, suodattimet auki ja kenno puhdas ??? ???
Visko pitää olla nokalla muuten ei lämpöä tule.
ja senkin pitää toimia...
No kyllä se oli ainaki semmonen pakastin, että... Oli se vähä eri tuntusta ajella sen jälkeen Valtralla, jossa pärjäs ilman takkia...
Parempi minusta jos rattori on talvella kylmä ja kesällä sopivan lämpöinen kuin talvella lämmin ja kesällä tosi kuuma... pikkusen ahtaita ahtimia ennenvanhaan valtuissa. Paffi keulaan ja viskon kohdalle reilu kämmenen kokoinen reikä.
-
Valtrois tarkenee kyllä, mutta eri juttu oli NH L 95... Lämmityslaittees ei riittäny teho pitään takalasia sulana ja jäisen lasin läpi ei oikein nähny, eli sitä täyty pitää auki... :-\ Syyläri oli pahvilla peitetty niin, ettei ollu "vapaana" ku 10x10 cm alue... Onneksi sitä härveliä ei enää oo.
Eikös se tuo L ollut puhdas fiiatti, moottoria myöten?
Khyyllä...
ei kait mikään kone ole enää kylmä nykyään kunhan termostaatit on kunnossa, suodattimet auki ja kenno puhdas ??? ???
Visko pitää olla nokalla muuten ei lämpöä tule.
ja senkin pitää toimia...
No kyllä se oli ainaki semmonen pakastin, että... Oli se vähä eri tuntusta ajella sen jälkeen Valtralla, jossa pärjäs ilman takkia...
Parempi minusta jos rattori on talvella kylmä ja kesällä sopivan lämpöinen kuin talvella lämmin ja kesällä tosi kuuma... pikkusen ahtaita ahtimia ennenvanhaan valtuissa. Paffi keulaan ja viskon kohdalle reilu kämmenen kokoinen reikä.
No ilmastointihan on keksitty ;)
-
Valtrois tarkenee kyllä, mutta eri juttu oli NH L 95... Lämmityslaittees ei riittäny teho pitään takalasia sulana ja jäisen lasin läpi ei oikein nähny, eli sitä täyty pitää auki... :-\ Syyläri oli pahvilla peitetty niin, ettei ollu "vapaana" ku 10x10 cm alue... Onneksi sitä härveliä ei enää oo.
Eikös se tuo L ollut puhdas fiiatti, moottoria myöten?
Khyyllä...
ei kait mikään kone ole enää kylmä nykyään kunhan termostaatit on kunnossa, suodattimet auki ja kenno puhdas ??? ???
Visko pitää olla nokalla muuten ei lämpöä tule.
ja senkin pitää toimia...
No kyllä se oli ainaki semmonen pakastin, että... Oli se vähä eri tuntusta ajella sen jälkeen Valtralla, jossa pärjäs ilman takkia...
Oiskohan tuossa ollut jotain hämminkiä lämmityksessä, ilmaa järjestelmässä,venttiili avaudu kunnolla tms. Vanhemmissa fiiuissa ainakin tarkenee, ei niin kylmää keliä ollutkaan etteikö ilman takkia tarkenisi kun töitä tehdään. Tosin talvella oli aina peitto konehuoneen päällä, pysy mehtässäkin ja pikkutöissä lämmöt kohdillaan ::) Ei tarvinut pahveja eikä muita virityksiä.
-
Valtrois tarkenee kyllä, mutta eri juttu oli NH L 95... Lämmityslaittees ei riittäny teho pitään takalasia sulana ja jäisen lasin läpi ei oikein nähny, eli sitä täyty pitää auki... :-\ Syyläri oli pahvilla peitetty niin, ettei ollu "vapaana" ku 10x10 cm alue... Onneksi sitä härveliä ei enää oo.
Eikös se tuo L ollut puhdas fiiatti, moottoria myöten?
Khyyllä...
ei kait mikään kone ole enää kylmä nykyään kunhan termostaatit on kunnossa, suodattimet auki ja kenno puhdas ??? ???
Visko pitää olla nokalla muuten ei lämpöä tule.
ja senkin pitää toimia...
No kyllä se oli ainaki semmonen pakastin, että... Oli se vähä eri tuntusta ajella sen jälkeen Valtralla, jossa pärjäs ilman takkia...
Parempi minusta jos rattori on talvella kylmä ja kesällä sopivan lämpöinen kuin talvella lämmin ja kesällä tosi kuuma... pikkusen ahtaita ahtimia ennenvanhaan valtuissa. Paffi keulaan ja viskon kohdalle reilu kämmenen kokoinen reikä.
No ilmastointihan on keksitty ;)
...moottorin sisäisistä lämpökuormista lähinnä...
-
Valtrois tarkenee kyllä, mutta eri juttu oli NH L 95... Lämmityslaittees ei riittäny teho pitään takalasia sulana ja jäisen lasin läpi ei oikein nähny, eli sitä täyty pitää auki... :-\ Syyläri oli pahvilla peitetty niin, ettei ollu "vapaana" ku 10x10 cm alue... Onneksi sitä härveliä ei enää oo.
Eikös se tuo L ollut puhdas fiiatti, moottoria myöten?
Khyyllä...
ei kait mikään kone ole enää kylmä nykyään kunhan termostaatit on kunnossa, suodattimet auki ja kenno puhdas ??? ???
Visko pitää olla nokalla muuten ei lämpöä tule.
ja senkin pitää toimia...
No kyllä se oli ainaki semmonen pakastin, että... Oli se vähä eri tuntusta ajella sen jälkeen Valtralla, jossa pärjäs ilman takkia...
Oiskohan tuossa ollut jotain hämminkiä lämmityksessä, ilmaa järjestelmässä,venttiili avaudu kunnolla tms. Vanhemmissa fiiuissa ainakin tarkenee, ei niin kylmää keliä ollutkaan etteikö ilman takkia tarkenisi kun töitä tehdään. Tosin talvella oli aina peitto konehuoneen päällä, pysy mehtässäkin ja pikkutöissä lämmöt kohdillaan ::) Ei tarvinut pahveja eikä muita virityksiä.
No tuon allekirjotan kans...
-
Meillä käytössä peitot traktoreiden nokalla. Ei sovi tietenkään urakkakäyttöön, mutta kun on tämmöistä harrastelua niin toimii tosi hyvin. Pitää lämpöä nokan konetilassa, kun ei ajeta.
-
Kovin ongelmallisia nämä uudet härpäkkeet näemmä. Vanha 2000´ verku on kun harjotushelvetti, ei ole vielä semmosta pakkasta tullu ettei olis voinu pippoo pois päästä ottaa. Paperisäkki on perinteisesti syylärin edessä, niin ei jäähdy liikaa.
Kerran kyllä ihmettelin äestäessä, että kuinkas sen nyt noin lämpenee, ennenkun muistin, että se saatanan säkki on siälä viälä talven jäljiltä. Ja vaihdelaatikon 90 litraa hohkaa senverran, ettei juur varpaatkaan palele.