Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SAS - 20.11.10 - klo:19:03
-
Uusi TM siinä oli loppu yhteenveto Tojon Ave 1,8 farmarin koeajosta joka kesti 60 th km.Muuten pelas ihan hyvin mutta ohjauksen puoltamiselle ei löytynyt korjaus konstia .
Ohjaus vetää ojan puolelle koko ajan joka on nykyautoissa tuiki harvinaista ja voi aiheuttaa katsastuksessa ongelmia jos katastaja koeajaa tiellä auton.Monta kertaa vikaa yritettiin korjata ,mutta tuloksetta ja niinpä TM toimittajat totesivat sen kuuluvan Tojon normaaleihin ominaisuuksiin. ;D
On uskomatonta että nykyaikana ei saada autoon tehtyä ohjausjärjestelmää joka toimisi.Tojolla tuntuu nyt olevan pallo pahasti hukassa.
-
No mulla on Hond Accord -06 vuosimallia niin siinä on tuota samaa vikaa. Kaksi kertaa on nelipyöräsuuntaus tehty, mutta korjautui vaan hieman. Talvirenkailla vetelee vähemmän kuin kesärenkailla.
-
Vaikuttaisko ilmastonmuutos?
-
Muuten tosiaan oli ihan kelpo auto. Variaattoriautomaattiloottaa kehuttiin markkinoiden parhaaksi käyttöominaisuuksiltaan(hakkaa mennen tullen nämä suorakytkentälootat) ja lämmityslaite erittäin hyvä, vaikka moottori vie ihan yhtä vähän menovettä kuin esim. volkkarin turbo-tsi-kone. Volkkari kun tunnetusti on taas helvetin kylmä talvella ja aina vetoavat siihen, että syy on ainoastaan taloudellisessa moottorissa.
Mutta tuo ohjaus kyllä on Tojolle jotenkin vaikea juttu, aina niissä ohjaus on ollut aika surkea. Itse ajelen Focuksella ja taatusti menee suoraan eikä vetele minnekään suuntaan.
-
Monesti auttaa se kun vaihtaa ilmat renkaisiin ,vanha ummehtunut ilma voi käyttäytyä oudosti. ;D
-
tojo yrittää ilmeisesti tappaa itteään.. ;D
-
tojo yrittää ilmeisesti tappaa itteään.. ;D
mersumiehet hiiren hiljaa piileskelee :D :D :D :D
-
tojo yrittää ilmeisesti tappaa itteään.. ;D
>>>Ei kun sen täytyy antaa tasoitusta muille, kun muuten oli melkein täydellinen ;) ;)
-
Puoltaa ojan puolelle ??? Eikö auto aina puolla ojan puolelle jos oja on molemmilla puolilla tietä ;D Mahtavatko nuo muuten Japanissa, Brittilässä yms. puoltaa vasemmalle ???
Tojolla on pallot olleet sekaisin ehkä 10 vuotta. Liikaa huonoja alihankkijoita toimittajina.
-
Olisin vaan tyytyväinen, jos auto on pikkuisen oikealle kallellaan. Oikeistolainen kosla siis, porvarin auto. Jos vasemmalle olis menossa, niin eipä se kovin mukavalta kuullostais, naamasta jo näkis et olis vasemmistolainen ratissa......
-
No mulla on Hond Accord -06 vuosimallia niin siinä on tuota samaa vikaa. Kaksi kertaa on nelipyöräsuuntaus tehty, mutta korjautui vaan hieman. Talvirenkailla vetelee vähemmän kuin kesärenkailla.
Mulla ihan sama juttu >:( Toissa keväänä ostin uudet alut ja renkaat, ei vedellyt mihinkään. Viime keväänä ruuvvasin takaisin ja veti niin .... , pakko oli vaihtaa vanteet edestä taa ja päin vastoin ;D. Ja puoltaminen lähes loppui ::)
-
Nykyajan hiivalla pullistettuihin autoihin liittyy myös se, että rengaskokoa on muutettu samaan alustaan isompaan ja leveämpään. Pyörän laakerilinja ei ole enää keskellä rengasta, josta aiheutuu suuntavakauden häiriöitä. Pienikin tienkallistus (aina ojaan päin) tai kulumisura ohjaa autoa ja puoltamiinen vaihtelee tien mukaisesti. En halua autoa, jota on ajettava pitkilläkin matkoilla joka hetki.
Asiaan onkin ylivoimainen ratkaisu; ajaa Varaderolla vai mitä Ojala.
-
tojo yrittää ilmeisesti tappaa itteään.. ;D
mersumiehet hiiren hiljaa piileskelee :D :D :D :D
Tenavatähdessä oli kans oikeaa vikaa, etutukivartta vaan vaihtoon, Hartikais netto 261€/kpl, muovipussissa sama hilu 120...
-
Uusi TM siinä oli loppu yhteenveto Tojon Ave 1,8 farmarin koeajosta joka kesti 60 th km.Muuten pelas ihan hyvin mutta ohjauksen puoltamiselle ei löytynyt korjaus konstia .
Ohjaus vetää ojan puolelle koko ajan joka on nykyautoissa tuiki harvinaista ja voi aiheuttaa katsastuksessa ongelmia jos katastaja koeajaa tiellä auton.Monta kertaa vikaa yritettiin korjata ,mutta tuloksetta ja niinpä TM toimittajat totesivat sen kuuluvan Tojon normaaleihin ominaisuuksiin. ;D
On uskomatonta että nykyaikana ei saada autoon tehtyä ohjausjärjestelmää joka toimisi.Tojolla tuntuu nyt olevan pallo pahasti hukassa.
Mulla oli vuokra-autona 09 mallin 1,6 farkku ave ja se kyllä meni suoraan ainaki kesärenkailla,mutta parhaimmillaan mutkasella tiellä. Yleensä toyotaan ei kannata varsinkaan talvella asentaa ko nokian talvirenkaita,oma verso kyllä on ihan siedettävä bridgestone nastarenkailla. Pisimmät sivut on ollu 700 km ja ihan kiva on ollut aja,ei tarvi kokoajan ns.suunnata autoa.
-
tojo yrittää ilmeisesti tappaa itteään.. ;D
mersumiehet hiiren hiljaa piileskelee :D :D :D :D
Ei ku ne odottaa koska on hyvä iskeä ;) Mulla on merssussa 245 40 R18 renkaat kesällä edessä ja takana ni hianosti menee ei puolla tai vetele vaikka olis kuinka uraista tietä... menee niinku juna ;D
-
mersu ei mee koskaan kuin juna.
-
mersu ei mee koskaan kuin juna.
Varmasti menee:
http://www.draisine.ch/Fahrzeuge/Mercedes.htm
-
Puoltaa ojan puolelle ??? Eikö auto aina puolla ojan puolelle jos oja on molemmilla puolilla tietä ;D Mahtavatko nuo muuten Japanissa, Brittilässä yms. puoltaa vasemmalle ???
Tojolla on pallot olleet sekaisin ehkä 10 vuotta. Liikaa huonoja alihankkijoita toimittajina.
Liikaa euroopalaisia alihankkijoita. HMTT kertoo notta liittovaltion alueella on senverran kovat suojatullit, että lopputuotteen arvosta pitää olla riittävän suuri osa päätyä sisämarkkinoille. Eli jos toyota kasataan japanissa, se pitää koota eu-osista, jotta säästyy korotetuilta tulleilta. Notta kait siitä laatuongelmia seuraakin kun denson sähköt vaihtuu boshiin ja laakereissa on kirjaimet FAG kirjainten NTN tilalla...
Vanhemmissa japskeissa ajomukavuus paranee ko on päästy yli neljännesmiljoonan. Eurooppalaisten kadehtimista tuo japanilaisten ajo-ominaisuuksien morkkaaminen muutenki va on.
Oli mitä oli, jos meinaa järkeä käyttää autokaupoissa niin ei kannata missää nimessä ostaa yli 1000€ autoa... Vanhan tappikone dieselin ko ostaa niin siitä piisaa kaaraa vuosikymmeniksi, ja kilometrihinta on kohdillaan.
-
Puoltaa ojan puolelle ??? Eikö auto aina puolla ojan puolelle jos oja on molemmilla puolilla tietä ;D Mahtavatko nuo muuten Japanissa, Brittilässä yms. puoltaa vasemmalle ???
Tojolla on pallot olleet sekaisin ehkä 10 vuotta. Liikaa huonoja alihankkijoita toimittajina.
Liikaa euroopalaisia alihankkijoita. HMTT kertoo notta liittovaltion alueella on senverran kovat suojatullit, että lopputuotteen arvosta pitää olla riittävän suuri osa päätyä sisämarkkinoille. Eli jos toyota kasataan japanissa, se pitää koota eu-osista, jotta säästyy korotetuilta tulleilta. Notta kait siitä laatuongelmia seuraakin kun denson sähköt vaihtuu boshiin ja laakereissa on kirjaimet FAG kirjainten NTN tilalla...
Vanhemmissa japskeissa ajomukavuus paranee ko on päästy yli neljännesmiljoonan. Eurooppalaisten kadehtimista tuo japanilaisten ajo-ominaisuuksien morkkaaminen muutenki va on.
Oli mitä oli, jos meinaa järkeä käyttää autokaupoissa niin ei kannata missää nimessä ostaa yli 1000€ autoa... Vanhan tappikone dieselin ko ostaa niin siitä piisaa kaaraa vuosikymmeniksi, ja kilometrihinta on kohdillaan.
Aivan samaa mieltä :o Jos bulvaanilta saa tonnilla auton jossa on leimaa vuodeksi niin miksi ei ostaisi :D
-
Aika kallista. ;D Fiiattia saa 500€ , ja ladoja tuon allekin. Jos leima, tai konstit loppuu, niin ajaa vaan kuusakosken keräykseen.
-
Alkuperäseen asiaan...
Nykyisiä autoja kun ei tarvitse vanhanaikaisesti korjata ja
huoltovälitkin on pitkiä jää jarrujen tarkastelukin tekemättä.
Omassa Mazda pakussa, joka aina ollut karmea ajettavuudeltaan,
huomasin renkaita vaihtaessa oik.etupyörän kanittavan.
Jarrupala oli niin kuiva ettei liikkunut hahlossaan kuin aikas
isolla vasaralla. Kuparitahnaa peliin ja nyt parempi kuin ikinä. :D
-
eikös huoltovälit ole nykyisin korjausvälejä? tuntuu hullulta kun auton öölinvaihtovälikin on meikän monen vuoden ajo ja tiedän tasan että niin pitkään ei mikään ööli kestä hyvänä kuin korkkaamatta purkissa!
-
eikös huoltovälit ole nykyisin korjausvälejä? tuntuu hullulta kun auton öölinvaihtovälikin on meikän monen vuoden ajo ja tiedän tasan että niin pitkään ei mikään ööli kestä hyvänä kuin korkkaamatta purkissa!
Niinpä. Huoltotaulukko ilmoittaa aikas usein rajaksi km/tunnit tai "vuosittain".
Pienessä käytössä kuten Montöörillä, on edullisempi käyttää tavallista ööliä
(jos mahdollista) ja vaihtaa öljy vuosittain.
-
TM lehdessä ihmeteltiin mitä varten tojo tihentää huoltovälejä päinvastoin kuin muut valmistajat ,siinä ehkä selitys tojon hyvään sijotukseen katsatustilastoissa.
-
Kait tuo pitkä huoltoväli on markkinointikikka kuten 12 vuoden rustumattomuustakuukin. Kyllä Suomen oloissa autoon kuin autoon kannattaa esim. moottoriöljyt vaihtaa kerran vuodessa. Jos vähän ajaa, niin nykyautoissa saa samoilla öljyillä vanhemmat papparaiset ajella 3-4 vuotta, kyllä siinä öljy taitaa olla vaihdettaessa aika mönjää.
-
TM lehdessä ihmeteltiin mitä varten tojo tihentää huoltovälejä päinvastoin kuin muut valmistajat ,siinä ehkä selitys tojon hyvään sijotukseen katsatustilastoissa.
Parhaillaan ajossa olevalla corolla versollani oli ajettu 13 kk sitten 60000km,nyt 110000 ja autoon on vaihdettu 2 sulaketta tänä aikana jotka viallinen peräkärry on polttanut. Auton vain kolmesti vaihdettu öljyt pärnäisen korjaamolla. Tää on laatua jota vain japski merkki tarjoaa :)
-
Liikaa euroopalaisia alihankkijoita. HMTT kertoo notta liittovaltion alueella on sen verran kovat suojatullit, että lopputuotteen arvosta pitää olla riittävän suuri osa päätyä sisämarkkinoille. Eli jos toyota kasataan japanissa, se pitää koota eu-osista, jotta säästyy korotetuilta tulleilta.
Ei oo muuten tuotu vuosikausiin japanista tojotaa eurooppaan että terkut HMTT:lle vermoon. Englanti ja Turkki on tunnetusti laatumerkkien kotimaita eikös.....
Suomeen tuotavista autoista Lexus ja Subaru on ainoat japsit.
Saa ojentaa jos tieto on väärää, koitin kyllä oikein tarkistaakin että näin on.
-
Liikaa euroopalaisia alihankkijoita. HMTT kertoo notta liittovaltion alueella on sen verran kovat suojatullit, että lopputuotteen arvosta pitää olla riittävän suuri osa päätyä sisämarkkinoille. Eli jos toyota kasataan japanissa, se pitää koota eu-osista, jotta säästyy korotetuilta tulleilta.
Ei oo muuten tuotu vuosikausiin japanista tojotaa eurooppaan että terkut HMTT:lle vermoon. Englanti ja Turkki on tunnetusti laatumerkkien kotimaita eikös.....
Suomeen tuotavista autoista Lexus ja Subaru on ainoat japsit.
Saa ojentaa jos tieto on väärää, koitin kyllä oikein tarkistaakin että näin on.
Niin no Tojo omistaa ison osan Fuji Heavy industriestä että tavallaan tojolla on japanin tuontia suomeenkin. ;D
-
Ei oo muuten tuotu vuosikausiin japanista tojotaa eurooppaan että terkut HMTT:lle vermoon. Englanti ja Turkki on tunnetusti laatumerkkien kotimaita eikös.....
Anjovis ei ole jaappania nähnytkään, eikä jaappanilaiset anjovista.
Toyotan jaappani-mallisto: http://toyota.jp/carlineup/index.html
-
Liikaa euroopalaisia alihankkijoita. HMTT kertoo notta liittovaltion alueella on sen verran kovat suojatullit, että lopputuotteen arvosta pitää olla riittävän suuri osa päätyä sisämarkkinoille. Eli jos toyota kasataan japanissa, se pitää koota eu-osista, jotta säästyy korotetuilta tulleilta.
Ei oo muuten tuotu vuosikausiin japanista tojotaa eurooppaan että terkut HMTT:lle vermoon. Englanti ja Turkki on tunnetusti laatumerkkien kotimaita eikös.....
Suomeen tuotavista autoista Lexus ja Subaru on ainoat japsit.
Saa ojentaa jos tieto on väärää, koitin kyllä oikein tarkistaakin että näin on.
Ja ojennusta seuraa: Suomessa myytävistä Iq, UrbanCruiser, Rav4, Hiace, molemmat LandCruiserit ja tammikuussa myyntiin tuleva Verso S tehdään Japanissa.
Lähde: Toyota Info 0800-13663.
-
Liikaa euroopalaisia alihankkijoita. HMTT kertoo notta liittovaltion alueella on sen verran kovat suojatullit, että lopputuotteen arvosta pitää olla riittävän suuri osa päätyä sisämarkkinoille. Eli jos toyota kasataan japanissa, se pitää koota eu-osista, jotta säästyy korotetuilta tulleilta.
Ei oo muuten tuotu vuosikausiin japanista tojotaa eurooppaan että terkut HMTT:lle vermoon. Englanti ja Turkki on tunnetusti laatumerkkien kotimaita eikös.....
Suomeen tuotavista autoista Lexus ja Subaru on ainoat japsit.
Saa ojentaa jos tieto on väärää, koitin kyllä oikein tarkistaakin että näin on.
Ja ojennusta seuraa: Suomessa myytävistä Iq, UrbanCruiser, Rav4, Hiace, molemmat LandCruiserit ja tammikuussa myyntiin tuleva Verso S tehdään Japanissa.
Lähde: Toyota Info 0800-13663.
Ja Hondalla ainakin edellinen Accord oli Japanilainen. Nykyisestä mallista ei tietoa missä tehdään.
-
Liikaa euroopalaisia alihankkijoita. HMTT kertoo notta liittovaltion alueella on sen verran kovat suojatullit, että lopputuotteen arvosta pitää olla riittävän suuri osa päätyä sisämarkkinoille. Eli jos toyota kasataan japanissa, se pitää koota eu-osista, jotta säästyy korotetuilta tulleilta.
Ei oo muuten tuotu vuosikausiin japanista tojotaa eurooppaan että terkut HMTT:lle vermoon. Englanti ja Turkki on tunnetusti laatumerkkien kotimaita eikös.....
Suomeen tuotavista autoista Lexus ja Subaru on ainoat japsit.
Saa ojentaa jos tieto on väärää, koitin kyllä oikein tarkistaakin että näin on.
Ja ojennusta seuraa: Suomessa myytävistä Iq, UrbanCruiser, Rav4, Hiace, molemmat LandCruiserit ja tammikuussa myyntiin tuleva Verso S tehdään Japanissa.
Lähde: Toyota Info 0800-13663.
Kiitos tiedosta. Sispä "massa" tulee englanti/turkki akselilta. Hyvä tietää että Land Cruiseri on oikea japsi, arvostan tätä paljon kun ostan seuraavaa uutta lantikkaa.... :D