Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: JOKIAHO - 10.11.10 - klo:22:55
-
Nyt kai voi jo kommentoida kokemuksista kun on takana kolme vuotta ja 4000h tuntia fendt 818:lla.Ostimme kolme vuotta sitten kaverin kanssa käytetyt 818:it Karttusen kautta Englannista,-06 1000h ja -05 3000h ajetut.
Olen edelleenkin sitä mieltä että Fendt on monien yli sanojen vertainen,käyttömukavuus,ajettavuus,ketteryys kokoisekseen,vetokyky,polttoainetalous,jne..listaa vois jatkaa loputtomiin.
Jottei homma menis Ojalan latuja,niin on niitä miinus puoliakin.
-vetokoukku,on aivan luokaton vehje.Miten on mahdollista että tälläisen tekeleen voi myydä tai miksi asiaa ei korjata tehtaan puolesta.Jos kysymyksesä olis yhtä luokaton ominaisuus jossain autossa,ne kutsuttais takaisin korjattavaksi kaikki..näin pitäis tehdä jokaiselle Fentille jossa on hydraalinen koukku.
-hydraaliikka,110l vois olla enemmäkin,lohkot hieman vikaherkkä kohta(yksi vaihdettu ja toinen jumii joskus).
-kovassa työssä jäähdyttimien oltava todella puhtaat,lämmöt nousee(ei vastaavia ongelmia nyykkärissä)
-Jarrujen tehot eivät ole parhaasta päästä.
-lyhyestä akselivälistä johtunee takapyörien äkkinäinen luistoon lähtö liukkaala kelillä
-"tormaaminen"(lähtee välillä liikkeelle ylättävänkin äkkiä,tiedän kiihtyvyyttä voi säätää kahvasta)
-näistä kolmesta edellä mainituista syistä jollain lailla tapaturma altis vehe
Entäpä korjaus kulut:
Kardaanijarrun jumittamienen toden näköisesti särki vaihdelaatikon
hydraali lohko jumittui,vaihdettiin
turbosta lähti siivet irti sokka petti(turbo korjaajan mielestä on erittäin laadukas kampe ja vika harvinainen)
Korjaus kulut menee yli 10000 euroon,mikäli osat olis ostettu Suomesta hintaan olis voinut lisätä 5-10000 euroa.Huolto ja korjaus kulut aika lähellä 4e/h.
Paras Fentin ominaisuus , se on suunniteltu
kuin kuormaauto ja myös toteutettu pitkään käyttöön.Hyvä esimerkki on kun menee 10000h ajetun Fentin koppii ei se eroa paljoa uudesta äänestä,ei rämise,vingu ja vongu,niin kuin kaiklla muilla tahtoo olla.
Kesällä kokeilimme joitain portaattomia.Kaikki viisi kokeilijaa piti 7000h ajettua ja 5-vuotta vanhaa Fendiä mukavimpana. ;D
-
Mitkäs oli kilpakumppanit tuossa portaattomien sarjassa? Ja niiden keskinäinen pisteytys. Mutta tuota korjuu kulunkia voi pitää kyllä ihan luokattomana. Tuossa tiedän yhdenkin portaattoman koneen yli 7000 tuntia mittaris ja ei mitään häikkää. Kone jatkuvassa urakointityössä ja kaadettukkin kertaalleen. Mutta tuo on ihan ylivoimainen kustannus tuntiin nähden. Siihen vain ylivoimainen Fendt pystyy:)
-
Mitkäs oli kilpakumppanit tuossa portaattomien sarjassa?
----------------------------------------
näit uusia pikavaihde portaattomia NH JA Valtteria
Ja niiden keskinäinen pisteytys.
--------------------------------------
Ei alettu mitään isoa testiä tekemään.Pers tuntumalla vaan
Mutta tuota korjuu kulunkia voi pitää kyllä ihan luokattomana. Tuossa tiedän yhdenkin portaattoman koneen yli 7000 tuntia mittaris ja ei mitään häikkää. Kone jatkuvassa urakointityössä ja kaadettukkin kertaalleen. Mutta tuo on ihan ylivoimainen kustannus tuntiin nähden. Siihen vain ylivoimainen Fendt pystyy:)
-----------------------------------------------
Loota remppa nosti kuluja rajusti.Joo oon mäkin kuulu Fentistä jolla on ajettu 17500h ilman häikkää.Kaikki on mahdollista kun on koneista ja konemiehistä kysymys.
-
Mitkäs oli kilpakumppanit tuossa portaattomien sarjassa?
----------------------------------------
näit uusia pikavaihde portaattomia NH JA Valtteria
Ja niiden keskinäinen pisteytys.
--------------------------------------
Ei alettu mitään isoa testiä tekemään.Pers tuntumalla vaan
Mutta tuota korjuu kulunkia voi pitää kyllä ihan luokattomana. Tuossa tiedän yhdenkin portaattoman koneen yli 7000 tuntia mittaris ja ei mitään häikkää. Kone jatkuvassa urakointityössä ja kaadettukkin kertaalleen. Mutta tuo on ihan ylivoimainen kustannus tuntiin nähden. Siihen vain ylivoimainen Fendt pystyy:)
-----------------------------------------------
Loota remppa nosti kuluja rajusti.Joo oon mäkin kuulu Fentistä jolla on ajettu 17500h ilman häikkää.Kaikki on mahdollista kun on koneista ja konemiehistä kysymys.
Eli kun Valtralla on ajettu 6000h, niin huoltoihin ja remontteihin olis tuolla kaavalla menny 24000 €... Normaalien huoltojen lisäksi riittää alle 500€ remontteihin, ylivoimaista ;)
-
Tuo Jokiahon kohtaama vaihdelaatikkoremppa ei ole kyllä ominaisuus.
Ainoa 'typpivika' jonka 818:sta tiedän on turbon ja moottorin välisen putken lemmarin pettäminen.Tuokaan ei taida mennä kaikista.
-
niin, tuo vaikuttaa sellaselta maanantai yksilöltä mitä löytyy monelta muultakin merkiltä; jopa valtralta, erään tutun koneessa on entistä koppi ja pyörät ja takasilta, kaikki muu rempattu ja vaihdettu oston jälkeen kun edes lavetilta ei lähtenyt liikkeelle kotia tuotaessa, no, takuu on vähän eri suomessa valteemillakin. eikös enklannissa ole jotenkin vallalla sellainen käytä ja hävitä systeemi? jostain kuullut että vähänkin vanhemmat työkoneet on jo valmiiksi ruosteessa jopa sisältä ja siitä paljon käytetyn ongelmia. muualta, esim. saksasta saa hyviä koneita! ehkä, en tiedä kun en ole kokeillut.
-
Tuo Jokiahon kohtaama vaihdelaatikkoremppa ei ole kyllä ominaisuus.
Ainoa 'typpivika' jonka 818:sta tiedän on turbon ja moottorin välisen putken lemmarin pettäminen.Tuokaan ei taida mennä kaikista.
niin, hankala on puhua vielä tyyppiviosta ventin kohralla kun aika vähän niitä kuitenkin tällä nurkkaa eurooppaa pyörii. toinen ääripää on sitten tuo kotimainen. määrä ja ajotunnit isot ja aikas kovalla käytöllä vanhimmat ja sitten kun jotain hajuaa niin kommentit on yleensä paska mikä paska. kaikki on suhteellista.
-
Mitkäs oli kilpakumppanit tuossa portaattomien sarjassa? Ja niiden keskinäinen pisteytys. Mutta tuota korjuu kulunkia voi pitää kyllä ihan luokattomana. Tuossa tiedän yhdenkin portaattoman koneen yli 7000 tuntia mittaris ja ei mitään häikkää. Kone jatkuvassa urakointityössä ja kaadettukkin kertaalleen. Mutta tuo on ihan ylivoimainen kustannus tuntiin nähden. Siihen vain ylivoimainen Fendt pystyy:)
Eihän tuo tietäväsi kone vain ole keltavalteinen?
-
Esim. ameriikan seiskalla olis ollu puol. metriä pienempi kääntöympyrä... milloin äärimmäisen ylivoimaiseen tuli saataville aktiivipenkki...mannhaimin seiskat sitten lähempänä ventti tasoa...
-
Vaihdelaatikko remppa, hyi hyi.
Tuohon räminättömyyteen ja laadun vaikutelmaan hytissä siellä 10000h pinnassa ei yllä
omien kokemuksien mukaan näistä kotimaassa pyörivistä merkeistä kuin jd.
Ventistä ei kokemuksia, aikamoinen nappulaviidakko?
Mm. Valtra rämisee jo uutena.
-
Mitkäs oli kilpakumppanit tuossa portaattomien sarjassa? Ja niiden keskinäinen pisteytys. Mutta tuota korjuu kulunkia voi pitää kyllä ihan luokattomana. Tuossa tiedän yhdenkin portaattoman koneen yli 7000 tuntia mittaris ja ei mitään häikkää. Kone jatkuvassa urakointityössä ja kaadettukkin kertaalleen. Mutta tuo on ihan ylivoimainen kustannus tuntiin nähden. Siihen vain ylivoimainen Fendt pystyy:)
Eihän tuo tietäväsi kone vain ole keltavalteinen?
Eipä ei, se ei tulis koskaan tuossa käytös kestää nuon kauan. Vanteet o hopiat ja pääväri ei oo vihree. Alateräki tossa ollu heti uuvaesta lähtiin ja nokalla aurapuskuri.
-
Mitkäs oli kilpakumppanit tuossa portaattomien sarjassa? Ja niiden keskinäinen pisteytys. Mutta tuota korjuu kulunkia voi pitää kyllä ihan luokattomana. Tuossa tiedän yhdenkin portaattoman koneen yli 7000 tuntia mittaris ja ei mitään häikkää. Kone jatkuvassa urakointityössä ja kaadettukkin kertaalleen. Mutta tuo on ihan ylivoimainen kustannus tuntiin nähden. Siihen vain ylivoimainen Fendt pystyy:)
Eihän tuo tietäväsi kone vain ole keltavalteinen?
Eipä ei, se ei tulis koskaan tuossa käytös kestää nuon kauan. Vanteet o hopiat ja pääväri ei oo vihree. Alateräki tossa ollu heti uuvaesta lähtiin ja nokalla aurapuskuri.
Fergu?
Eikös se ole juuri tuolla fendtin askilla?
-
Alussa ollut tarina kuulostaa ihan ok jutulta
Tuohon koukkuun on perusajatuskena se ettei koukkuun oteta yli 3 tn kuormaa;
homma lähtee ihan sakujen ja EU -lakipykälistä
Mulla Xyloni jossa tunteja + 8000 , entinen karjatilan laite mennyt todella hyvin
Ei vikoja (pikavaihde lakkoili mutta korjaantui itsekseen Asentajasta huolimatta siis )
:)
-
Mitkäs oli kilpakumppanit tuossa portaattomien sarjassa? Ja niiden keskinäinen pisteytys. Mutta tuota korjuu kulunkia voi pitää kyllä ihan luokattomana. Tuossa tiedän yhdenkin portaattoman koneen yli 7000 tuntia mittaris ja ei mitään häikkää. Kone jatkuvassa urakointityössä ja kaadettukkin kertaalleen. Mutta tuo on ihan ylivoimainen kustannus tuntiin nähden. Siihen vain ylivoimainen Fendt pystyy:)
Eihän tuo tietäväsi kone vain ole keltavalteinen?
Eipä ei, se ei tulis koskaan tuossa käytös kestää nuon kauan. Vanteet o hopiat ja pääväri ei oo vihree. Alateräki tossa ollu heti uuvaesta lähtiin ja nokalla aurapuskuri.
Fergu?
Eikös se ole juuri tuolla fendtin askilla?
No niimpä tuo jäi viel eliminoimatta pois, verku ois varmaan kytkinkopan kohalt kahes osas jo. Cone o Itävallan perui oleva CVX.
-
Tuo Jokiahon kohtaama vaihdelaatikkoremppa ei ole kyllä ominaisuus.
Ainoa 'typpivika' jonka 818:sta tiedän on turbon ja moottorin välisen putken lemmarin pettäminen.Tuokaan ei taida mennä kaikista.
--------------------------------------------------------------
Tämä loota ongelma siis toden näköisesti johtuu siitä kun kardaanijarru,joka sijaitsee vaihdelaatikon päässä kuumentaa vaihdelaatikon ja näin rikkoo askin.Eli näillä fendeillä ja ferkuilla joissa on tämä jarrulaatikko yhdistelmä ei kannata kovin paljoa jaruttomilla kärryillä ajella,ei ainakaan raskasta tavaraa.Sen tiedän että ainakin MF 7000-sarjan dyna VT:ssä samoja ongelmia.
-
Tuon voisi yleistää ; Kaikki massan kuljetukset kärryillä,,,,,
Kärryjen omille jarruille.
Basildonissakin jarrut heikko paikka kuten vähän kaikissa traktoreissa ( Poislukien vanhat Fendtit KA kaluston kuivilla jarruilla )
8)
-
Unohtui vielä MAN koneisten erinomainen Pakokaasujarru mainita,,,,,,
Sitä todella kannattaa käyttää
8)
-
Tuo Jokiahon kohtaama vaihdelaatikkoremppa ei ole kyllä ominaisuus.
Ainoa 'typpivika' jonka 818:sta tiedän on turbon ja moottorin välisen putken lemmarin pettäminen.Tuokaan ei taida mennä kaikista.
--------------------------------------------------------------
Tämä loota ongelma siis toden näköisesti johtuu siitä kun kardaanijarru,joka sijaitsee vaihdelaatikon päässä kuumentaa vaihdelaatikon ja näin rikkoo askin.Eli näillä fendeillä ja ferkuilla joissa on tämä jarrulaatikko yhdistelmä ei kannata kovin paljoa jaruttomilla kärryillä ajella,ei ainakaan raskasta tavaraa.Sen tiedän että ainakin MF 7000-sarjan dyna VT:ssä samoja ongelmia.
Kyllähän se taitaa olla niin kuten eräs huoltoyrittäjä taannoin totesi, että minkään traktorin jarruja ei ole varsinaisesti suunniteltu muun kuin traktorin oman massan pysäyttämiseen.
-
Korjaus kulut menee yli 10000 euroon,mikäli osat olis ostettu Suomesta hintaan olis voinut lisätä 5-10000 euroa.Huolto ja korjaus kulut aika lähellä 4e/h.
Se minkä muuttuvissa kustannuksissa voitetaan, niin hävitään 100-0 kiinteissä? Meinaan vaan että omalle taskulleni vaikuttaisi ehkä piiiikkasen liian kalleilta tunneilta, vaikka muilta ominaisuuksiltaan huipputraktori olisikin ::)
-
Korjaus kulut menee yli 10000 euroon,mikäli osat olis ostettu Suomesta hintaan olis voinut lisätä 5-10000 euroa.Huolto ja korjaus kulut aika lähellä 4e/h.
Se minkä muuttuvissa kustannuksissa voitetaan, niin hävitään 100-0 kiinteissä? Meinaan vaan että omalle taskulleni vaikuttaisi ehkä piiiikkasen liian kalleilta tunneilta, vaikka muilta ominaisuuksiltaan huipputraktori olisikin ::)
Ittellä pelkät verottomat rengaskustannukset 3€/h (sis vain rakkori)
-
Korjaus kulut menee yli 10000 euroon,mikäli osat olis ostettu Suomesta hintaan olis voinut lisätä 5-10000 euroa.Huolto ja korjaus kulut aika lähellä 4e/h.
Se minkä muuttuvissa kustannuksissa voitetaan, niin hävitään 100-0 kiinteissä? Meinaan vaan että omalle taskulleni vaikuttaisi ehkä piiiikkasen liian kalleilta tunneilta, vaikka muilta ominaisuuksiltaan huipputraktori olisikin ::)
No joo.
Eiköhän noinkin kapealla otannalla saada kaikista merkeistä ja malleista kovat kiinteät kustannukset?'
-
Korjaus kulut menee yli 10000 euroon,mikäli osat olis ostettu Suomesta hintaan olis voinut lisätä 5-10000 euroa.Huolto ja korjaus kulut aika lähellä 4e/h.
Se minkä muuttuvissa kustannuksissa voitetaan, niin hävitään 100-0 kiinteissä? Meinaan vaan että omalle taskulleni vaikuttaisi ehkä piiiikkasen liian kalleilta tunneilta, vaikka muilta ominaisuuksiltaan huipputraktori olisikin ::)
No joo.
Eiköhän noinkin kapealla otannalla saada kaikista merkeistä ja malleista kovat kiinteät kustannukset?'
toiset ajaa mersulla ja toiset tojotalla..
-
Meillä tehtiin toissa vuonna kahteen traktoriin jarrurempat.V6800 about 6500h ja TSA 1700h.TSAn jarrukustannus noin 1 euru tunnille.Vallun luokkaa 20 sentimoa.Tuon jälkeen paneuduin kärryjarruihin,eli niiden säätöihin toden teolla.
-
Nyt kai voi jo kommentoida kokemuksista kun on takana kolme vuotta ja 4000h tuntia fendt 818:lla.Ostimme kolme vuotta sitten kaverin kanssa käytetyt 818:it Karttusen kautta Englannista,-06 1000h ja -05 3000h ajetut.
Olen edelleenkin sitä mieltä että Fendt on monien yli sanojen vertainen,käyttömukavuus,ajettavuus,ketteryys kokoisekseen,vetokyky,polttoainetalous,jne..listaa vois jatkaa loputtomiin.
Jottei homma menis Ojalan latuja,niin on niitä miinus puoliakin.
-vetokoukku,on aivan luokaton vehje.Miten on mahdollista että tälläisen tekeleen voi myydä tai miksi asiaa ei korjata tehtaan puolesta.Jos kysymyksesä olis yhtä luokaton ominaisuus jossain autossa,ne kutsuttais takaisin korjattavaksi kaikki..näin pitäis tehdä jokaiselle Fentille jossa on hydraalinen koukku.
-hydraaliikka,110l vois olla enemmäkin,lohkot hieman vikaherkkä kohta(yksi vaihdettu ja toinen jumii joskus).
-kovassa työssä jäähdyttimien oltava todella puhtaat,lämmöt nousee(ei vastaavia ongelmia nyykkärissä)
-Jarrujen tehot eivät ole parhaasta päästä.
-lyhyestä akselivälistä johtunee takapyörien äkkinäinen luistoon lähtö liukkaala kelillä
-"tormaaminen"(lähtee välillä liikkeelle ylättävänkin äkkiä,tiedän kiihtyvyyttä voi säätää kahvasta)
-näistä kolmesta edellä mainituista syistä jollain lailla tapaturma altis vehe
Entäpä korjaus kulut:
Kardaanijarrun jumittamienen toden näköisesti särki vaihdelaatikon
hydraali lohko jumittui,vaihdettiin
turbosta lähti siivet irti sokka petti(turbo korjaajan mielestä on erittäin laadukas kampe ja vika harvinainen)
Korjaus kulut menee yli 10000 euroon,mikäli osat olis ostettu Suomesta hintaan olis voinut lisätä 5-10000 euroa.Huolto ja korjaus kulut aika lähellä 4e/h.
Paras Fentin ominaisuus , se on suunniteltu
kuin kuormaauto ja myös toteutettu pitkään käyttöön.Hyvä esimerkki on kun menee 10000h ajetun Fentin koppii ei se eroa paljoa uudesta äänestä,ei rämise,vingu ja vongu,niin kuin kaiklla muilla tahtoo olla.
Kesällä kokeilimme joitain portaattomia.Kaikki viisi kokeilijaa piti 7000h ajettua ja 5-vuotta vanhaa Fendiä mukavimpana. ;D
Hyvä kirjoitus. Aikalailla sun miinuslistalta löytyi yleisesti tunnetut "ei niin hyvät ominaisuudet". Mukava lukea oikean käyttäjän kokemuksia eikä pelkästään "ylivoimaa, ylivoimaa". Valitettavaa tuo vaihteiston hajoaminen.