Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: realisti - 31.10.10 - klo:17:39

Otsikko: etukuormain.
Kirjoitti: realisti - 31.10.10 - klo:17:39
ajateltiin ennen tulevaa paalauskautta päivittää vanha 3050 turbo ilmastoinnilla ja uudella kuormaimella. Millaista kuormainta raati suosittelee? Nyt koneessa on käytettynä ostettu quicke 970 joka oli aika raisusti pukittu ostaessa, paljon on sepitty mutta ei oikein käy enää ykköskuormaimeksi 500h/v käyttöön. Massikassa käytössä oleva q75 on ihan jees, mutta hinta ja näkyvyys häirittee...
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: sirkussonni - 31.10.10 - klo:17:49
Sanovat Triman olevan käytännössä parempi, sehän on kuin vanha quicke mallia 900srj...
Eipä ole kauheasti tuota uudempaa quickea kuullut kehuttavan, joilla ollut ennen tuota vanhempaa sarjaa. Isme näyttäis olevan aika avaran näköinen, mutta mitenkä muuten?
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: realisti - 31.10.10 - klo:18:20
nuo kotimaiset kyllä kiinnostaisi, mutta ainakaan uusista mp-lifteistä ei täällä suunnassa kokemusta. Vaatimuksena kohtuullisen lyhyt aisasto, euro sovite, hydr.kauhanlukko, kolmas toiminto, (sähköohjaus?), jousitus.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: SAS - 31.10.10 - klo:18:36
Isme tai MP siinä mukavat veljekset ja kaikki kotiin päin.
Kun ostat hurrien tekeleen niin tuet hurrien maatalosklusteria.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: Maalaispoika - 31.10.10 - klo:18:57
nuo kotimaiset kyllä kiinnostaisi, mutta ainakaan uusista mp-lifteistä ei täällä suunnassa kokemusta. Vaatimuksena kohtuullisen lyhyt aisasto, euro sovite, hydr.kauhanlukko, kolmas toiminto, (sähköohjaus?), jousitus.

Mulla on ollut nyt 4000 h 6420 nokalla 255 MP-Lift ja ainoa remontti tähän asti on ollu hydraulisen kauhanlukituksen letkujen uusiminen. Letkut pääsi hinkkaamaan maahan ja meni siksi puhki. Tuo on periaatteessa kuutoskoneen kuormain, koska siinä on pitkät aisat, mutta halusin sen apevaunun lastauksen takia. Edellisessä 2850 jontikassa oli Triman kuormain ja siinä sai vuoden välein vaihtaa ohjauksen kaapeleita, nykyisestä ei ole vielä mennyt ainuttakaan. Jos nyt olisin hankkimassa etukuormaajaa, ei ainakaan olisi mitään estettä valita samaa merkkiä uudelleen.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: lavali - 31.10.10 - klo:19:05
nuo kotimaiset kyllä kiinnostaisi, mutta ainakaan uusista mp-lifteistä ei täällä suunnassa kokemusta. Vaatimuksena kohtuullisen lyhyt aisasto, euro sovite, hydr.kauhanlukko, kolmas toiminto, (sähköohjaus?), jousitus.

mp 250, löytyy nuo kaikki, lyhyet aisakki viel,
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: Snowman - 31.10.10 - klo:19:08
Täältäkin ääni mp-liftille....
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: Ojala - 31.10.10 - klo:19:11
Täältäkin ääni mp-liftille....

Siitä vaan tekemään kauppaa.

ps. Tee kauppa Agripekan kans nii saat HALAVEMMALLA, tinkiminen Ylistaroon pääkonttorin kans
on liian kovaa hommaa  :P
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: Ojala - 31.10.10 - klo:19:15
nuo kotimaiset kyllä kiinnostaisi, mutta ainakaan uusista mp-lifteistä ei täällä suunnassa kokemusta. Vaatimuksena kohtuullisen lyhyt aisasto, euro sovite, hydr.kauhanlukko, kolmas toiminto, (sähköohjaus?), jousitus.

Soitappa Nuujalle, sillä on jotain kokemusta Mp-liftiistä  ::)

http://www.aulisnuuja.fi/

http://www.mp-lift.fi/Kuvat/275%20ja%20lavat_L.JPG
http://www.mp-lift.fi/Kuvat/Valvoil%20hallintalaite_1_MM.JPG
http://www.mp-lift.fi/index_files/OHJAIMET.htm
http://www.mp-lift.fi/Kuvat/asennussarja%20kun%20kuormaaja%20asennetaan%20traktorin%20omalla%20joystikilla_MM.JPG
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: Ojala - 31.10.10 - klo:19:26
ajateltiin ennen tulevaa paalauskautta päivittää vanha 3050 turbo ilmastoinnilla ja uudella kuormaimella. Millaista kuormainta raati suosittelee? Nyt koneessa on käytettynä ostettu quicke 970 joka oli aika raisusti pukittu ostaessa, paljon on sepitty mutta ei oikein käy enää ykköskuormaimeksi 500h/v käyttöön. Massikassa käytössä oleva q75 on ihan jees, mutta hinta ja näkyvyys häirittee...

http://www.pykett-tractors.co.uk/index.php?p0=detail&id=275

Kysäseppä Karttuselta mihinkä nuo lähtis, punnan kurssi on ny halaventunu  ::)
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: sebring - 31.10.10 - klo:19:41
 LH osa myy "Palas" merkkistä kuormainta on asiallisen näköinen ja yllättävän edullinen.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: dmem - 31.10.10 - klo:20:24
Sanovat Triman olevan käytännössä parempi, sehän on kuin vanha quicke mallia 900srj...

Ei ole Trimalla mitään tekemistä 900-sarjan kanssa. Uudet Trimat ja Quicket on aisastoltaan täysin samoja. Ainoastaan vakaimet ja jousitus on erilaiset.

Itellä ollut parivuotta Trima +5.0, eli sama kuin Quicke Q65. Hyvin toimii ja on kunnollinen ulottuvuus verrattuna kotimaisiin nysiin. Tosi onhan MP-liftillä nykyään 275-malli jossa on hieman enemmän ulottuvuutta.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: koivumaki - 31.10.10 - klo:20:39
Mulla on kans tuo Trima +5.0.Ei pahaa sanottavaa,vielä.Enpä sillä mitään louheen kuormausta ole kyllä tehnyt.Voimaa ja ulottuvuutta tuossa on MXM120 caseen kyllä ihan riittävästi.Hyvä laite kärkikauhan kanssa hakkeen ja kanansemmoisen kuormauksessa
MP-Lift on kyllä halvempi ja ihan käypänen kans.Kai nää kovat mielipiteet puolesta ja vastaan syntyy 'ryskätöiden' seurauksena.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: landehande - 31.10.10 - klo:20:52
Mp-265 on pelannut hyvin 6180:n nokalla. Paalipihteinä molemmat koot. Pienempi bobcatissa. Pihdit toimivat miellyttävästi eivätkä ole rikkoutuneet vielä mistään.  Laitteen asennus tehdään kotona ja kestää n kolme tuntia. Asennus kuuluu kauppaan.  Varusteisiin nähden halvin. Tosin ilman koristepeltejä.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: realisti - 31.10.10 - klo:21:59
LH osa myy "Palas" merkkistä kuormainta on asiallisen näköinen ja yllättävän edullinen.
onkos tosta kuvia missään? Jos jaksaisi ruveta värkkäämään, niin valinta olisi EMILY se se kuuluisa ylivoimainen. Edes koko kuormaimen irroituksen aikana ei tartte hytistä nousta, On todella asiallinen. Taitaa valinta olla mp-lift 260 kunhan tuossa ensi vuoden puolella kauppaa tehdään, Taitaa tuolla entisellä quicella maksaa jo puolet uudesta liftistä.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: Maalaispoika - 01.11.10 - klo:08:54
Käykö kuutosjontikkaan lyhyillä aisoilla oleva kuormaaja? Vai taitaa 50-sarjaisissa se sovite tulla melkein puoleen väliin moottoria, että oven/tuulilasin saa auki. :)
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: realisti - 01.11.10 - klo:10:29
just tuon sovitteen kohdan takia pitää olla lyhyt aisainen, tuo nykyinen q970:n on jo liian pitkä. Täytyy vielä kysellä mitä maksaa uusi työvälinelevy ja esiohjaus, tekisi tuostakin vielä kuormaajan. Pitäisi vain uusia työvälinelevy, hiekkapuhaltaa ja maalata sekä laittaa esiohjaus. Tietääkö kukaan mistä kannattaisi kysellä quicken työvälinelevyä? Agrin hinnalla tulee halvemmaksi ostaa uusi kuormain.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: lahtivaja - 01.11.10 - klo:15:33
Lainaus
Tietääkö kukaan mistä kannattaisi kysellä quicken työvälinelevyä? Agrin hinnalla tulee halvemmaksi ostaa uusi kuormain.

Piirrä kuva ja vie paikalliseen metallipajaan,siellä osaava metallimies tekee parissa tunnissa sulle semmosen, eikä maksa paljoo...
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: koivumaki - 01.11.10 - klo:17:18
Sanokaas mitä nykymallia vastaa 10-80 Quicke?Ite veikkaisin 55 tai 65 mutta en äkkiä löytänyt vastaavuutta...
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: kyntaja - 01.11.10 - klo:17:22
Sanokaas mitä nykymallia vastaa 10-80 Quicke?Ite veikkaisin 55 tai 65 mutta en äkkiä löytänyt vastaavuutta...

75
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: sirkussonni - 01.11.10 - klo:17:26
Lainaus
Tietääkö kukaan mistä kannattaisi kysellä quicken työvälinelevyä? Agrin hinnalla tulee halvemmaksi ostaa uusi kuormain.

Piirrä kuva ja vie paikalliseen metallipajaan,siellä osaava metallimies tekee parissa tunnissa sulle semmosen, eikä maksa paljoo...


Heetkineen. Minkälaista työvälinelevyä kaipaat? Taannoin kun ostin kuormaajatraktorin sisäänajettuna, siinä oli se turpalevy mallia quikce/ isme? ja tietty mää tarttin quikce/vila, niin sitten semmonen hankittiin. Ja puun alle jäi se vanha odottamaan päiviä parempia, malliin 960 eli isommilla tapeilla...... ;)
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: varaventtiili - 01.11.10 - klo:17:40
Yleensä Quicken osat on Valtra-merkkisinä n. 40% edullisempia kuin Agrissa. Vinkiksi vaan, kantapään kautta oppineelta! :-[
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: koivumaki - 01.11.10 - klo:17:41
Sanokaas mitä nykymallia vastaa 10-80 Quicke?Ite veikkaisin 55 tai 65 mutta en äkkiä löytänyt vastaavuutta...

75

--jahas,onkin siis isompi kuin oletin,thanks.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: realisti - 01.11.10 - klo:18:45
Lainaus
Tietääkö kukaan mistä kannattaisi kysellä quicken työvälinelevyä? Agrin hinnalla tulee halvemmaksi ostaa uusi kuormain.

Piirrä kuva ja vie paikalliseen metallipajaan,siellä osaava metallimies tekee parissa tunnissa sulle semmosen, eikä maksa paljoo...


Heetkineen. Minkälaista työvälinelevyä kaipaat? Taannoin kun ostin kuormaajatraktorin sisäänajettuna, siinä oli se turpalevy mallia quikce/ isme? ja tietty mää tarttin quikce/vila, niin sitten semmonen hankittiin. Ja puun alle jäi se vanha odottamaan päiviä parempia, malliin 960 eli isommilla tapeilla...... ;)
eli tuo mun kuormain on mallia 970 US. minä en tartte kuin pelkän euron. On vaan entinen omistaja rusikoinut levyn aivan mutkille, ei auttanut vaikka miten oikoi ja vahvisteli ei mahdu juuri mikään väline paikalleen ilman väkivaltaa.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: Ojala - 01.11.10 - klo:19:14
Liikkeiden nurkissa pyörii noita, fanaattisimmat Valtramiehet vaihattaa heti
vila sovitteeseen. Valtralta, Liinamaalta, Kokolta jne kyselet. Varmaan löytyy.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: Cornfarmer - 01.11.10 - klo:21:48
Eikös tää ole se ainut ja oikea kuormain :D

http://www.stoll-jf.de/  tuos etusivulla on ihan ok videokin stollin toimivuudesta!!
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: zetor8045 - 02.11.10 - klo:00:39
Eikös tää ole se ainut ja oikea kuormain :D

http://www.stoll-jf.de/  tuos etusivulla on ihan ok videokin stollin toimivuudesta!!
Kyllä tämä se on tai ainakaan quickea ei enää tule  ;D Toi kauhantäyttökulma on monessa hommassa tärkeä ja varsinkin näkyvyys kuormaimen takaa on ensiluokkainen  :o
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: kaivaja - 02.11.10 - klo:07:10
Aihetta sivuten...Tietääkö kukaan mistä löytys Triman 1695 kuormaajaan sellainen koiranluun näköinen välinivel sinne kääntösylinterin jatkeeksi?Meni nimittäin poikki.En ole koittanut vielä korjata,kipinöitä kyllä tulee kun rälläkällä kokeilin,mutta näyttää ihan valulta.Eräästä Agritekin myymälästä kysäisin hintaa 339e.. >:( >:( :'(
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: Hervast - 02.11.10 - klo:09:42
Minulta katkesi kesällä nuo molemmat välitangot 960 kuikasta. Tuttu sorvas sitten veldox levystä n. 80 mm halkaisijaltaan kiekot sylinterinpäähän ja leveämmän holkin varustelevyn päähän. Nämä sitten yhteen pätkällä em. rautalevyä. Hieman epäilin että kestääkö kun hitsaan levyn noihin kiekkoihin kiinni kun kiinnityskohta ei ole kovin suuri, mut huoli on osoittautunut aiheettomaksi. hyvin on kestänyt. Hintaa tuli muutamia kymppejä ja jos sattuisi hajoamaan niin saa itse korjattua.
Valtralla tais olla vajaat parisataa tuo linkku ?

Varustelevy meni vaihtoon aiemmin, se eurosovite vaikutti niin hempulalta ja noissa 900 sarjan kuikissa on täyttökulmat aivan perseestä. Nyt on varustelevyn runko 10mm putkipalkkia ja lukitussylinteri on palkin sisällä. Voi huoletta työnnellä kiviä ym. vaikka kauhaa ei oliskaan mukana  ;D
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: Paalaaja - 02.11.10 - klo:10:14
Liikkeiden nurkissa pyörii noita, fanaattisimmat Valtramiehet vaihattaa heti
vila sovitteeseen.

Lukuunottamatta työvälineen helppoa poimitavuutta, Euro sovite onkin ihan susi. Pikkurillin paksuiset lukitustapit ei kestä kuin suoraa työntöä eteen. Vähänkin jos erehdyt kauhan takakulmalla vetämmän peruuttaessa, on tapit mutkalla.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: erik - 02.11.10 - klo:13:02
miten ihmeessä tei oikeen saatte ne tapit mutkal??
ite on 75 quicke saanu sen verran kovaa kättä ja o vedetty kauhan takakulmallaki eupyörät ilmas ja ehjät o edelleenki...

ja ne kauhan kulmat on ainaski tossa quickessa erittäin hyvät... se riippuu myös paljon millanen kauha on
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: zetor8045 - 02.11.10 - klo:22:15
miten ihmeessä tei oikeen saatte ne tapit mutkal??
ite on 75 quicke saanu sen verran kovaa kättä ja o vedetty kauhan takakulmallaki eupyörät ilmas ja ehjät o edelleenki...

ja ne kauhan kulmat on ainaski tossa quickessa erittäin hyvät... se riippuu myös paljon millanen kauha on
Tappeja on lähinnä mennyt 55 quickesta ja tais tuosta vanhasta 640:stäkin mutta aikas paskarautaa noi tapit.... Ja 960 quickesta meni ne kauhan sylintereiden koiranluut kummatkin ja tapit myös poikki... Ja uusien kuikkien kauhan kääntökulmat on ihan surkeat verrattuna esim. 970 malliin tai samankokoisiin stolleihin  :P Ja stollissa on sitten melkein jo ihan sama minkälainen kauha on niin aina sen saa täyteen  ;D
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: Paalaaja - 02.11.10 - klo:22:20
miten ihmeessä tei oikeen saatte ne tapit mutkal??
ite on 75 quicke saanu sen verran kovaa kättä ja o vedetty kauhan takakulmallaki eupyörät ilmas ja ehjät o edelleenki...

ja ne kauhan kulmat on ainaski tossa quickessa erittäin hyvät... se riippuu myös paljon millanen kauha on

Kauha on Jameksen traktorikaivurin peruja. Takaseinän ja pohjalevyn välinen kulma 90 astetta, takareunassakin kulutusterä. Viimeksi talvella meni tapit lumitöissä, kuormain Q + 3P.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: Hervast - 02.11.10 - klo:22:30
640:stä meni tappeja aisanpäästä ja nostosylkyn päästä. Vedetystä tangosta pätkästyt tapit katkes rasvareiän kohdalta.

Kauhat on vanhaa perua tuon 640 kuikan ajalta ja takaseinä on pysty, kun laittoi korvakkeet 960:lle niin soraa sai kauhaan puolet tilavuudesta. Nyt Vila sovitteella jossa on lukituskin taas 30 mm tapilla, ja saa kauhan pohjan käännettyä ala-asennossakin 45 asteen kulmaan joten tavara myös pysyy kauhassa.

Aika monessa käytetyssä Q sarjan kuormaimessa ne vila sovitepalikat näyttää hitsatun kiinteästi eurosovitteeseen kiinni.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: Teroman - 02.11.10 - klo:22:40

Stoll

paras design  ja parhaat RAAKAaineet

,,,,,,,,,,,,,,
 8)

Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: zetor8045 - 02.11.10 - klo:22:46
http://www.youtube.com/watch?v=jaWZzVo1sUg&translated=1  ;D
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: koivumaki - 02.11.10 - klo:22:47
Tuo kauhan kääntökulma-asia on tuttu mullekin.
Vanhassa 660:ssä kauha kääntyi hiukan enemmän kuin +5.0P:ssä.
Ilmeisesti välillä kääntökulmat on olleet joissain malleissa paljon huonommat,tai ainakin ääriasento eri...

Mun hommisaani ja kauhoillani ei kulmat ongelma
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: Ana - 02.11.10 - klo:22:57
900-sarjas combi varustelevy koukistaa huomattavasti enempi kun pelkkä euro.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: zetor8045 - 02.11.10 - klo:23:03
900-sarjas combi varustelevy koukistaa huomattavasti enempi kun pelkkä euro.
No siittä se varmaan johtui kun 970 oli tuo vila/euro ja koukisti kyllä pirun hyvin kun vertas tuohon 960 jossa oli pelkkä euro  :D Mutta stollilla saa kipattua vaikka hyttiin  :D Mutta jokainen valitsee kukkaronsa ja tarpeensa mukaan kuormaimen mutta quicken laatu eikä voimatkaan ole enää vanhojen 600 sarjalaisten tasolla kun vertaa 55 ja 640 mallia  :P
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: - 03.11.10 - klo:18:06

Tappeja on lähinnä mennyt 55 quickesta ja tais tuosta vanhasta 640:stäkin mutta aikas paskarautaa noi tapit.... Ja 960 quickesta meni ne kauhan sylintereiden koiranluut kummatkin ja tapit myös poikki... Ja uusien kuikkien kauhan kääntökulmat on ihan surkeat verrattuna esim. 970 malliin tai samankokoisiin stolleihin  :P Ja stollissa on sitten melkein jo ihan sama minkälainen kauha on niin aina sen saa täyteen  ;D
[/quote]





900-sarjas combi varustelevy koukistaa huomattavasti enempi kun pelkkä euro.
No siittä se varmaan johtui kun 970 oli tuo vila/euro ja koukisti kyllä pirun hyvin kun vertas tuohon 960 jossa oli pelkkä euro  :D Mutta stollilla saa kipattua vaikka hyttiin  :D Mutta jokainen valitsee kukkaronsa ja tarpeensa mukaan kuormaimen mutta quicken laatu eikä voimatkaan ole enää vanhojen 600 sarjalaisten tasolla kun vertaa 55 ja 640 mallia  :P

Zetor tuo armoitettu mutta ja mies  ;D
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: realisti - 03.11.10 - klo:19:12
laitettiin tuohon 970:aan vanhojen rusikoitujen sylinterien tilalle haapajärven konetuotteen tekemät hieman eri mitoilla tehdyt sylinterit, kyllä kauha kääntyy. Tuntuu 75:n kääntökulmat ihan onnettomilta.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: zetor8045 - 04.11.10 - klo:00:53

Tappeja on lähinnä mennyt 55 quickesta ja tais tuosta vanhasta 640:stäkin mutta aikas paskarautaa noi tapit.... Ja 960 quickesta meni ne kauhan sylintereiden koiranluut kummatkin ja tapit myös poikki... Ja uusien kuikkien kauhan kääntökulmat on ihan surkeat verrattuna esim. 970 malliin tai samankokoisiin stolleihin  :P Ja stollissa on sitten melkein jo ihan sama minkälainen kauha on niin aina sen saa täyteen  ;D





900-sarjas combi varustelevy koukistaa huomattavasti enempi kun pelkkä euro.
No siittä se varmaan johtui kun 970 oli tuo vila/euro ja koukisti kyllä pirun hyvin kun vertas tuohon 960 jossa oli pelkkä euro  :D Mutta stollilla saa kipattua vaikka hyttiin  :D Mutta jokainen valitsee kukkaronsa ja tarpeensa mukaan kuormaimen mutta quicken laatu eikä voimatkaan ole enää vanhojen 600 sarjalaisten tasolla kun vertaa 55 ja 640 mallia  :P

Zetor tuo armoitettu mutta ja mies  ;D
[/quote] Joo *****ile vaan kyllä mä sen kestän  ;D  Mitäs itse täällä teet kuin vain naureskelet ja lainailet toisten kommenteja  ::)
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: - 04.11.10 - klo:07:49

Tappeja on lähinnä mennyt 55 quickesta ja tais tuosta vanhasta 640:stäkin mutta aikas paskarautaa noi tapit.... Ja 960 quickesta meni ne kauhan sylintereiden koiranluut kummatkin ja tapit myös poikki... Ja uusien kuikkien kauhan kääntökulmat on ihan surkeat verrattuna esim. 970 malliin tai samankokoisiin stolleihin  :P Ja stollissa on sitten melkein jo ihan sama minkälainen kauha on niin aina sen saa täyteen  ;D





900-sarjas combi varustelevy koukistaa huomattavasti enempi kun pelkkä euro.
No siittä se varmaan johtui kun 970 oli tuo vila/euro ja koukisti kyllä pirun hyvin kun vertas tuohon 960 jossa oli pelkkä euro  :D Mutta stollilla saa kipattua vaikka hyttiin  :D Mutta jokainen valitsee kukkaronsa ja tarpeensa mukaan kuormaimen mutta quicken laatu eikä voimatkaan ole enää vanhojen 600 sarjalaisten tasolla kun vertaa 55 ja 640 mallia  :P

Zetor tuo armoitettu mutta ja mies  ;D
Joo *****ile vaan kyllä mä sen kestän  ;D  Mitäs itse täällä teet kuin vain naureskelet ja lainailet toisten kommenteja  ::)
[/quote]

Sähän vastasit jo itse siihen kysymykseen. Mä lähinnä pyrin *****ilemaan ja naureskelemaan  ;D ;D ;D ;D :D :D :D :D
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: teuturi - 04.11.10 - klo:10:47
Tähän väliin kysyisin että mitä käytänön eroa näillä paljon haukutuilla quicken UM ja US sarjoilla?
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: Ojala - 04.11.10 - klo:10:58
Tähän väliin kysyisin että mitä käytänön eroa näillä paljon haukutuilla quicken UM ja US sarjoilla?


UM= ultra magnum, ainakin se on leveenpi aisoiltaan  ::)
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: teuturi - 04.11.10 - klo:11:17

UM= ultra magnum, ainakin se on leveenpi aisoiltaan  ::)
[/quote]
Paljonko leviämpi?
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: sirkussonni - 04.11.10 - klo:13:25
Eipä siinä mitään muuta kuin se aisojen leveysero, isompiin traktoreihin leveemmät ja pikkuisiin kapeammat....Leveämmäksi on suuntaus, koska se on vakaampi.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: Make - 04.11.10 - klo:21:56
Eikös ne oo US niinku Small, UM Medim UL Large
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: keskomies - 04.11.10 - klo:22:12
Nyt taijettii taas ventinmiestä tylyttää 8)
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: vms1 - 04.11.10 - klo:23:44
mihin tuotesuunnitteluun pitäis ottaa yhteyttä jotta saisi jatkettavat aisat. Avantista vois ottaa mallia. Samalla tekis hydraulisen vakaajan niin pääsis kahdesta putkesta ja kauhan liikkeet olis laajemmat. Taitaa olla seuraava innovaatio jos joku viittii tehdä toimivan systeemin.

Olis aika kätevä kun aisoihin tulis napista vaikka metri lisää.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: zetor8045 - 05.11.10 - klo:00:31
mihin tuotesuunnitteluun pitäis ottaa yhteyttä jotta saisi jatkettavat aisat. Avantista vois ottaa mallia. Samalla tekis hydraulisen vakaajan niin pääsis kahdesta putkesta ja kauhan liikkeet olis laajemmat. Taitaa olla seuraava innovaatio jos joku viittii tehdä toimivan systeemin.

Olis aika kätevä kun aisoihin tulis napista vaikka metri lisää.
No kun ostat tarpeeksi ison kuormaimen hydraulisilla vakaimilla siihen lyhyt nokkaiseen traktoriin niin jatkot on aikas turhat...  ;D
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: vms1 - 05.11.10 - klo:07:45
mihin tuotesuunnitteluun pitäis ottaa yhteyttä jotta saisi jatkettavat aisat. Avantista vois ottaa mallia. Samalla tekis hydraulisen vakaajan niin pääsis kahdesta putkesta ja kauhan liikkeet olis laajemmat. Taitaa olla seuraava innovaatio jos joku viittii tehdä toimivan systeemin.

Olis aika kätevä kun aisoihin tulis napista vaikka metri lisää.
No kun ostat tarpeeksi ison kuormaimen hydraulisilla vakaimilla siihen lyhyt nokkaiseen traktoriin niin jatkot on aikas turhat...  ;D

ei näin. Mulla on ollu yksi tällä periaatteella eli varustelevy oli 2,5 metriä etuakselista ja teki raktorista melko kolhon. Oli ihan mahdoton saada sitä taipumaan johonkin ahtaaseen paikkaan. Paras olisi kun varustelevy tai sen takana olevat putket viistäis ihan raktorin keulan kun puomit olis sisällä mutta napista tulis vaikka 1,5 metriä lisää. Samalla yhdistelmän painopiste ei olisi niin edessä tyhjänä ajettaessa.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: keskomies - 05.11.10 - klo:09:42
Nii ja jos laittas vaikka traktorin siihen alustakoneeks, niin tilanne korjaantus jo huimasti...
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: vms1 - 05.11.10 - klo:10:16
Nii ja jos laittas vaikka traktorin siihen alustakoneeks, niin tilanne korjaantus jo huimasti...

mikäköhän vehje sitten olisi oikea sinne kuormaajan alle missä ei haittais vaikka aisat olisi 2 metriä pidemmät kuin traktorin nokka. Ittellä n sarjan valtteri eikä se nyt niin kovin hassu veturi ole. Toki jossain luiskakeulaisessa olisi parempi näkyvyys mutta ei kovin paljon parempaaa painojakaumaa.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: keskomies - 05.11.10 - klo:10:18
No sitten, ei pahimmasta päästä koneita enää ookkaan, luulin et T, M tai joku vanha tonnisarjanen.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: 3070 E - 05.11.10 - klo:11:40
mihin tuotesuunnitteluun pitäis ottaa yhteyttä jotta saisi jatkettavat aisat. Avantista vois ottaa mallia. Samalla tekis hydraulisen vakaajan niin pääsis kahdesta putkesta ja kauhan liikkeet olis laajemmat. Taitaa olla seuraava innovaatio jos joku viittii tehdä toimivan systeemin.

Olis aika kätevä kun aisoihin tulis napista vaikka metri lisää.
No kun ostat tarpeeksi ison kuormaimen hydraulisilla vakaimilla siihen lyhyt nokkaiseen traktoriin niin jatkot on aikas turhat...  ;D

ei näin. Mulla on ollu yksi tällä periaatteella eli varustelevy oli 2,5 metriä etuakselista ja teki raktorista melko kolhon. Oli ihan mahdoton saada sitä taipumaan johonkin ahtaaseen paikkaan. Paras olisi kun varustelevy tai sen takana olevat putket viistäis ihan raktorin keulan kun puomit olis sisällä mutta napista tulis vaikka 1,5 metriä lisää. Samalla yhdistelmän painopiste ei olisi niin edessä tyhjänä ajettaessa.

Kurottaja.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: vms1 - 05.11.10 - klo:13:18
mihin tuotesuunnitteluun pitäis ottaa yhteyttä jotta saisi jatkettavat aisat. Avantista vois ottaa mallia. Samalla tekis hydraulisen vakaajan niin pääsis kahdesta putkesta ja kauhan liikkeet olis laajemmat. Taitaa olla seuraava innovaatio jos joku viittii tehdä toimivan systeemin.

Olis aika kätevä kun aisoihin tulis napista vaikka metri lisää.
No kun ostat tarpeeksi ison kuormaimen hydraulisilla vakaimilla siihen lyhyt nokkaiseen traktoriin niin jatkot on aikas turhat...  ;D

ei näin. Mulla on ollu yksi tällä periaatteella eli varustelevy oli 2,5 metriä etuakselista ja teki raktorista melko kolhon. Oli ihan mahdoton saada sitä taipumaan johonkin ahtaaseen paikkaan. Paras olisi kun varustelevy tai sen takana olevat putket viistäis ihan raktorin keulan kun puomit olis sisällä mutta napista tulis vaikka 1,5 metriä lisää. Samalla yhdistelmän painopiste ei olisi niin edessä tyhjänä ajettaessa.

Kurottaja.

våhån paha tuoda paalikuormaa vaikka 15 kilometriä 50 niin kuin raktori tuo.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: lavali - 05.11.10 - klo:14:55
eikö nua kurottajatki liikahda välttävästi tiellä??
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: SomeBody77 - 05.11.10 - klo:15:02
eikö nua kurottajatki liikahda välttävästi tiellä??
Uudet menee 40km/h, mutta ei ne mitään hirmu kuormia vedä.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: 3070 E - 05.11.10 - klo:16:19
eikö nua kurottajatki liikahda välttävästi tiellä??
Uudet menee 40km/h, mutta ei ne mitään hirmu kuormia vedä.

No jos tolle linjalle lähetään nii tarvii ottaa joku kuorma-auto ajamaan, puolta kovempaa ja puolta enemmän...  :D
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: erik - 05.11.10 - klo:17:03
no 40 km/h on kyllä nii saatanan hidas vauhti jos enemmän ajetaan kauempaalta
ite ajan 4500 paalia vuotees kotio ni vauhdilla ja kuorman koolla on aikas paljon jo merkitystä
tosin valmutti kulkee 60 ja kärryillä mittää 13 metriä  ;D
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: Kloppi - 05.11.10 - klo:17:35
Uudet menee 40km/h, mutta ei ne mitään hirmu kuormia vedä.
No jos tolle linjalle lähetään nii tarvii ottaa joku kuorma-auto ajamaan, puolta kovempaa ja puolta enemmän...  :D

Luulisin että tuplasti kovempaa ja yli tuplasti enemmän lienee lähempänä oikeaa..
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: sirkussonni - 05.11.10 - klo:17:51
Ja taas tullaan siihen monesti todettuun, että moottorityökoneella peräkärryssä (vankkurissa) saa kuljettaa vain kyseisen koneen työssä tarvittavia laitteita ja tarvikkeita. Ei siis siirrettävää materiaalia, kuten paalit.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: 3070 E - 05.11.10 - klo:17:52
Uudet menee 40km/h, mutta ei ne mitään hirmu kuormia vedä.
No jos tolle linjalle lähetään nii tarvii ottaa joku kuorma-auto ajamaan, puolta kovempaa ja puolta enemmän...  :D

Luulisin että tuplasti kovempaa ja yli tuplasti enemmän lienee lähempänä oikeaa..

Oho!! Ilmaisin asian hieman väärin, noin tarkoitinkin...
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: Rimuli - 07.11.10 - klo:11:42
mihin tuotesuunnitteluun pitäis ottaa yhteyttä jotta saisi jatkettavat aisat. Avantista vois ottaa mallia. Samalla tekis hydraulisen vakaajan niin pääsis kahdesta putkesta ja kauhan liikkeet olis laajemmat. Taitaa olla seuraava innovaatio jos joku viittii tehdä toimivan systeemin.

Olis aika kätevä kun aisoihin tulis napista vaikka metri lisää.

Niin kehittäis jonkun tämän tapaisen? http://www.emplex.pl/oferta-emplex/ladowacze-czolowe-teleskopowe (http://www.emplex.pl/oferta-emplex/ladowacze-czolowe-teleskopowe)

Kannattaa myös tutustua ranskalaiseen MX kuormaimeen, kytkee esim. työvälineen hydrauliikat hytistä poistumatta.
 
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: Fuller - 07.11.10 - klo:12:07
Kyllä etukuormooja lapiomiehen voettoo ::) :P
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: vms1 - 07.11.10 - klo:21:23
mihin tuotesuunnitteluun pitäis ottaa yhteyttä jotta saisi jatkettavat aisat. Avantista vois ottaa mallia. Samalla tekis hydraulisen vakaajan niin pääsis kahdesta putkesta ja kauhan liikkeet olis laajemmat. Taitaa olla seuraava innovaatio jos joku viittii tehdä toimivan systeemin.

Olis aika kätevä kun aisoihin tulis napista vaikka metri lisää.

Niin kehittäis jonkun tämän tapaisen? http://www.emplex.pl/oferta-emplex/ladowacze-czolowe-teleskopowe (http://www.emplex.pl/oferta-emplex/ladowacze-czolowe-teleskopowe)

Kannattaa myös tutustua ranskalaiseen MX kuormaimeen, kytkee esim. työvälineen hydrauliikat hytistä poistumatta.
 

Tossa näytti olevan jo vähän yritystä itte aattelin että jatkot olis vasta siinä etummaisessa putkessa mutta käyt se noinkin. Olis hieno nähdä tollanen käytössä jossain videossa jossa veturista lähtis reippaasti öljyä ja kuski osais asiansa. Toi massikalla kikkailu näytti enemmänkin naurettavalta.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: bertsi - 07.11.10 - klo:22:20
mihin tuotesuunnitteluun pitäis ottaa yhteyttä jotta saisi jatkettavat aisat. Avantista vois ottaa mallia. Samalla tekis hydraulisen vakaajan niin pääsis kahdesta putkesta ja kauhan liikkeet olis laajemmat. Taitaa olla seuraava innovaatio jos joku viittii tehdä toimivan systeemin.

Olis aika kätevä kun aisoihin tulis napista vaikka metri lisää.
öö.. tuota.. tietääkseni kurottajat on jo keksitty  ::)
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: FARMARI 15 - 08.11.10 - klo:16:44

öö.. tuota.. tietääkseni kurottajat on jo keksitty 


Oon samaa mieltä
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: vms1 - 08.11.10 - klo:17:13

öö.. tuota.. tietääkseni kurottajat on jo keksitty 


Oon samaa mieltä

niin tossa aijemmin jo todettiin että kurottaja ei ole oikein mistään kotoisin kun ruvetaan hinaa sitä kuormaa minkä on tehnyt. Nurkkakuormaajana kurottaja toki hyvä
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: piki1 - 21.11.10 - klo:17:14
pitäis ens viikolla päättää kumpi tulee stoll vai guicke,hinnassa ei eroa.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: 3070 E - 21.11.10 - klo:18:18
pitäis ens viikolla päättää kumpi tulee stoll vai guicke,hinnassa ei eroa.

Helkkari mittään kuikeloita eres harkita, jos kuormaimen saa samaan hintaan.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: landehande - 21.11.10 - klo:19:53
pitäis ens viikolla päättää kumpi tulee stoll vai guicke,hinnassa ei eroa.

Helkkari mittään kuikeloita eres harkita, jos kuormaimen saa samaan hintaan.

Onks sul kova kokemus ku on noin jyrkkä näkemys?
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: zetor8045 - 21.11.10 - klo:23:22
pitäis ens viikolla päättää kumpi tulee stoll vai guicke,hinnassa ei eroa.
Stoll ilman muuta... Tuohon quicken paskaan ollaan jo niin kyllästyneitä  :P
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: Proline - 22.11.10 - klo:01:26
ota stoll ja mailma rupee avartumaa ku ei oo vakaajat eessä ;) ja muutenki laadukkaampi.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: 3070 E - 23.11.10 - klo:14:54
pitäis ens viikolla päättää kumpi tulee stoll vai guicke,hinnassa ei eroa.

Helkkari mittään kuikeloita eres harkita, jos kuormaimen saa samaan hintaan.

Onks sul kova kokemus ku on noin jyrkkä näkemys?

On 20 vuotta vanhasta kuormaimesta ja pakkohan se on uskoa kun Zetori on Stollin jo niin monet kerrat taivaisiin asti ylistänyt.  ;D
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: landehande - 23.11.10 - klo:16:20
pitäis ens viikolla päättää kumpi tulee stoll vai guicke,hinnassa ei eroa.

Helkkari mittään kuikeloita eres harkita, jos kuormaimen saa samaan hintaan.

Onks sul kova kokemus ku on noin jyrkkä näkemys?

On 20 vuotta vanhasta kuormaimesta ja pakkohan se on uskoa kun Zetori on Stollin jo niin monet kerrat taivaisiin asti ylistänyt.  ;D

No tuo vakuuttaa. Uskon.
Issäis kokemusta ensin neljä ja puoli vuotta ja sitten kaikki sun 15,5v.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: 3070 E - 25.11.10 - klo:22:35
pitäis ens viikolla päättää kumpi tulee stoll vai guicke,hinnassa ei eroa.

Helkkari mittään kuikeloita eres harkita, jos kuormaimen saa samaan hintaan.

Onks sul kova kokemus ku on noin jyrkkä näkemys?

On 20 vuotta vanhasta kuormaimesta ja pakkohan se on uskoa kun Zetori on Stollin jo niin monet kerrat taivaisiin asti ylistänyt.  ;D

No tuo vakuuttaa. Uskon.
Issäis kokemusta ensin neljä ja puoli vuotta ja sitten kaikki sun 15,5v.

Eii!! Kyseisellä kuormaimella varustettu traktori on ollut meillä vasta 2,5 vuotta.  ;D
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: TDK - 26.11.10 - klo:19:47
Jos tarvis ajaa paaleja kauempaa isoja määriä, laittasin paalilavetin perään vanhan tukkikuormaajan. Jonsseja ja fiskarsseja saa tonnilla. Mättää jotuin kuorman ja raktoria siirtämättä.
Etukuormaaja on muutenkin nii typerä keksintö. Painava nostotehoon nähden ja vie kolkosti näkyväisyyttä hytistä.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: Paalaaja - 26.11.10 - klo:19:56
Jos tarvis ajaa paaleja kauempaa isoja määriä, laittasin paalilavetin perään vanhan tukkikuormaajan. Jonsseja ja fiskarsseja saa tonnilla. Mättää jotuin kuorman ja raktoria siirtämättä.
Etukuormaaja on muutenkin nii typerä keksintö. Painava nostotehoon nähden ja vie kolkosti näkyväisyyttä hytistä.

Tuollainen nosturi oli varmaan kätevä, eikä tarvitsisi laanilla sotkea savilillissä eikä hangessa.
MUTTA, taitaa painaa 1-2 tn väliltä? Tulee äkkiä perävaunun maksimipaino vastaan.  :-\
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: pötsjölööm - 26.11.10 - klo:20:05
Jos tarvis ajaa paaleja kauempaa isoja määriä, laittasin paalilavetin perään vanhan tukkikuormaajan. Jonsseja ja fiskarsseja saa tonnilla. Mättää jotuin kuorman ja raktoria siirtämättä.
Etukuormaaja on muutenkin nii typerä keksintö. Painava nostotehoon nähden ja vie kolkosti näkyväisyyttä hytistä.

Ei taida ihan tonnilla kuitenkaan  :o Ellei sitten remonteeraa viidellä.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: Make - 26.11.10 - klo:21:15
Salon Maatalouspalvelusta on hävinnyt paikallisen jurttiautolijan vanha 1455. Siinä oli iso  Loglifti takasillassa. Siinä olis ollu räyheä paalinajokone. Kauan se oli myynnissä eikä hintakaan kauhea ollut.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: 3070 E - 26.11.10 - klo:23:49
Salon Maatalouspalvelusta on hävinnyt paikallisen jurttiautolijan vanha 1455. Siinä oli iso  Loglifti takasillassa. Siinä olis ollu räyheä paalinajokone. Kauan se oli myynnissä eikä hintakaan kauhea ollut.

Se oli kyllä melko järeän näköinen...  :D
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: pötsjölööm - 27.11.10 - klo:07:46
Salon Maatalouspalvelusta on hävinnyt paikallisen jurttiautolijan vanha 1455. Siinä oli iso  Loglifti takasillassa. Siinä olis ollu räyheä paalinajokone. Kauan se oli myynnissä eikä hintakaan kauhea ollut.

Itsekin sitä hämmästelin, että jopas on kunnon hiaappi laitettu. Saa aika munakkaat sovitteet olla ettei mene runko katki, ja tipu perseestä tielle.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: TDK - 27.11.10 - klo:11:56
Jos tarvis ajaa paaleja kauempaa isoja määriä, laittasin paalilavetin perään vanhan tukkikuormaajan. Jonsseja ja fiskarsseja saa tonnilla. Mättää jotuin kuorman ja raktoria siirtämättä.
Etukuormaaja on muutenkin nii typerä keksintö. Painava nostotehoon nähden ja vie kolkosti näkyväisyyttä hytistä.

Tuollainen nosturi oli varmaan kätevä, eikä tarvitsisi laanilla sotkea savilillissä eikä hangessa.
MUTTA, taitaa painaa 1-2 tn väliltä? Tulee äkkiä perävaunun maksimipaino vastaan.  :-\

Taitaa nykyaikainen pölliauton kuormaaja hytillä painaa jotain 3-4tonnia..? Pitää tehä lavetti autosta esim vanhasta puuautosta. Eikai tuommosta kuormaajaa uskalla mihinkään tekon vaunuun laittaa. Lankkupohja ja irto pankat. Nätti myös polttopuun siirtoajoon. Emmä tiiä onko tuossa järkeä mutta tuommosen oon aatellu itelle jossain vaiheessa rakennella.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: Make - 27.11.10 - klo:17:58
Salon Maatalouspalvelusta on hävinnyt paikallisen jurttiautolijan vanha 1455. Siinä oli iso  Loglifti takasillassa. Siinä olis ollu räyheä paalinajokone. Kauan se oli myynnissä eikä hintakaan kauhea ollut.

Itsekin sitä hämmästelin, että jopas on kunnon hiaappi laitettu. Saa aika munakkaat sovitteet olla ettei mene runko katki, ja tipu perseestä tielle.
Tossa se ihan naapurissa on paikalleen asennettu. Asentaja on nykyään eläkkeellä.
Oli kuulemma klapikauppias ostanut.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: MFV8 - 27.11.10 - klo:19:36
Salon Maatalouspalvelusta on hävinnyt paikallisen jurttiautolijan vanha 1455. Siinä oli iso  Loglifti takasillassa. Siinä olis ollu räyheä paalinajokone. Kauan se oli myynnissä eikä hintakaan kauhea ollut.

Itsekin sitä hämmästelin, että jopas on kunnon hiaappi laitettu. Saa aika munakkaat sovitteet olla ettei mene runko katki, ja tipu perseestä tielle.
Tossa se ihan naapurissa on paikalleen asennettu. Asentaja on nykyään eläkkeellä.
Oli kuulemma klapikauppias ostanut.

Kyllähän tuolla varmaan klapinlastaus sujuu
 http://picasaweb.google.com/Eskoppi/InternationalistaCaseIHN#5476661300600584978
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: Make - 27.11.10 - klo:21:59
Ennen tarvitsi klapikoneen vierestä kuljettaa kärryllä pois. Nyt saa siirrettyä pelkällä puomilla riittävän kauas.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: retku - 28.11.10 - klo:09:29
metsäkuormain on paalin ajosa kyllä ehdoton. karjatilalla sille löytää kyllä käyttöä paljon muutenkin. esim. kuivapaskat. viljat kärrystä kylvökoneeseen,suuräkit. tuubikäärijän syöttö,apevaunun täyttö,käyetyt paalimuovit,ymym.

Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: Lese - 06.12.10 - klo:18:54
metsäkuormain on paalin ajosa kyllä ehdoton. karjatilalla sille löytää kyllä käyttöä paljon muutenkin. esim. kuivapaskat. viljat kärrystä kylvökoneeseen,suuräkit. tuubikäärijän syöttö,apevaunun täyttö,käyetyt paalimuovit,ymym.

Minkälaista kuormainta suosittelet tuollaiseen karjatila + metsäkäyttöön? Johonkin 8000-sarjan valumöttiin ollu ajatuksena laittaa. Uutta ei perse kestä. Nykyinen 6000 valmetissa oleva 750 patu alkaa olla aika loppu. Ja voima ei piisaa märkien rehupaalien nostoon. Kuvan natikassa on aika asiallinen kuormain...  :o
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: retku - 06.12.10 - klo:21:51
aika sama mikä merkki kuhan on kunnossa.

kesla ja cranab on ittelle tuttuja.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: juumassi - 06.12.10 - klo:22:48
Salon Maatalouspalvelusta on hävinnyt paikallisen jurttiautolijan vanha 1455. Siinä oli iso  Loglifti takasillassa. Siinä olis ollu räyheä paalinajokone. Kauan se oli myynnissä eikä hintakaan kauhea ollut.

hintaa kyllä pudotettiin aika reilusti ennenkuin meni kaupaksi.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: piki1 - 13.12.10 - klo:22:14
pitäis ens viikolla päättää kumpi tulee stoll vai guicke,hinnassa ei eroa.

Helkkari mittään kuikeloita eres harkita, jos kuormaimen saa samaan hintaan.
stoll tuli tänään ostettua.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: zetor8045 - 13.12.10 - klo:23:04
pitäis ens viikolla päättää kumpi tulee stoll vai guicke,hinnassa ei eroa.

Helkkari mittään kuikeloita eres harkita, jos kuormaimen saa samaan hintaan.
stoll tuli tänään ostettua.
Jaahas mikäs malli?
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: piki1 - 14.12.10 - klo:07:27
50.1fz
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: zetor8045 - 14.12.10 - klo:18:00
50.1fz
Jep jep  ;D
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: TDK - 23.01.11 - klo:15:28
Salon Maatalouspalvelusta on hävinnyt paikallisen jurttiautolijan vanha 1455. Siinä oli iso  Loglifti takasillassa. Siinä olis ollu räyheä paalinajokone. Kauan se oli myynnissä eikä hintakaan kauhea ollut.
www.nettikone.com/908836
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: Paalaaja - 24.01.11 - klo:00:06
pitäis ens viikolla päättää kumpi tulee stoll vai guicke,hinnassa ei eroa.

Helkkari mittään kuikeloita eres harkita, jos kuormaimen saa samaan hintaan.

Kele..
..Rupean kohta olemaan samaa mieltä! Q45/T+3.0 kuormain ollut 2500 tuntia ja kolme vuotta keulalla. Kuormaintyötä tuntimäärästä max 1/3. Nyt meni jo toinen letku! Ensimmäinen levisi jo vuoden vanhana, lisähydrauliikasta. Nyt kajahtanut oli traktorilta tulevan virtauksen puolelta kuormaimen lohkoa. Siellä reilumpien tulo- ja paluuletkujen seurana on kolmas pienempi, jonka funktio lienee olla tihku tms. letku.

Ruottalainen on materiaaleissa säästänyt varmaan kolme kruunua metri, kun on ottanut materiaaliksi muovin näihin "vähempiin" letkutuksiin. Pakkasissa sitten antavat periksi. Tämänkin jäi edellisenä päivänä kuntoon, mutta aamulla paukahti heti kolmannella kauhallisella!
Ilo oli pohjolan hallissa purkaa koneen alta rompetta, että pääsi edes lohkoon käsiksi. Uusi letku 23 €, mutta työtä 5 h! Säästöä kaikki, kele!  >:(
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: kuustaa - 24.01.11 - klo:08:35
oliko letku jääny asennusvaihees laittamata kunnolla kiinni ja hinkas rautoohin
tua vaan pakkaa olla se tavallisin syy letkurikkoohin pari tuhatta tuntia kestää ja sitten pirraa
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: Paalaaja - 24.01.11 - klo:09:10
oliko letku jääny asennusvaihees laittamata kunnolla kiinni ja hinkas rautoohin
tua vaan pakkaa olla se tavallisin syy letkurikkoohin pari tuhatta tuntia kestää ja sitten pirraa

Tässä jälkimmäisessä, letku petti lohkon puoleisen prässäyksen juuresta. Letkuun ei kohdistu sen paremmin hankausta kuin liikkeen aiheuttamia voimiakaan.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: kyntaja - 24.01.11 - klo:10:03
Kutta perkaa ålö nyky letkutukset.1 kudos letkut,ei pysy holkissaan.Poikkeuksetta kusee holkistaa/lentää letku irti.Omat kuormaimet 80% letkutettu uudelleen 2 kudos letkuilla.Eilenkin aurareissulla hajosi yksi ja alku viikosta toisesta koneesta nostosylinterin letku.Pääletkut vaihtui jo eka talvena.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: erik - 24.01.11 - klo:12:27
Q75 4300 tuntia josta yli 2/3 kuormaushommaa eikä mulla oo mitään hajonnu
letkutkin kaikki alkuperäsiä
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: zetor8045 - 24.01.11 - klo:13:25
Q75 4300 tuntia josta yli 2/3 kuormaushommaa eikä mulla oo mitään hajonnu
letkutkin kaikki alkuperäsiä
Ei oo 55:kaan letkuja mennyt.... Muuten kyllä täysi susi... 
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: Tbs - 24.01.11 - klo:14:28
Q75 4300 tuntia josta yli 2/3 kuormaushommaa eikä mulla oo mitään hajonnu
letkutkin kaikki alkuperäsiä
Ei oo 55:kaan letkuja mennyt.... Muuten kyllä täysi susi... 

Justiisa lähti auratessa (Q55) traktorin lohkolta pikaliittimeen menevä noston letku holkistaan irti. Kuormain tippu alas ja kunnon öljysuihkut suoraan yhden henkilöauton päälle. Helppohan se oli vaihtaa, mutta kyrsiihän se silti.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: hvinnamo - 24.01.11 - klo:14:59
Q75 4300 tuntia josta yli 2/3 kuormaushommaa eikä mulla oo mitään hajonnu
letkutkin kaikki alkuperäsiä
Ei oo 55:kaan letkuja mennyt.... Muuten kyllä täysi susi... 

Justiisa lähti auratessa (Q55) traktorin lohkolta pikaliittimeen menevä noston letku holkistaan irti. Kuormain tippu alas ja kunnon öljysuihkut suoraan yhden henkilöauton päälle. Helppohan se oli vaihtaa, mutta kyrsiihän se silti.
  Onneks ei tippunu aura auton päälle!  :)
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: hvinnamo - 24.01.11 - klo:15:04
 Onko muuten kellään kokemusta Fendt:n uusista Cargo-kuormaajista? Meinaan yhtenä vaihtoehtona olis ko. traktori edelleen ja siinä tulis oma kuormain, tai saahan siihenkin varmaan minkä vaan. Ainakin sovitteet ovat järeän näköiset valurautaiset. Onkohan muuten kestäviä ja minkälainen on ergonomia?
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: pötsjölööm - 24.01.11 - klo:15:07
Tuollainenko? Aika persoonallisia, vai pitäisikö sanoa ylivoimaisia ratkaisuja sisältää  ;D
(http://fendt.fi/images/Cargo_panorama_rdax_80.jpg)
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: bouli - 24.01.11 - klo:15:09
Q75 4300 tuntia josta yli 2/3 kuormaushommaa eikä mulla oo mitään hajonnu
letkutkin kaikki alkuperäsiä
Ei oo 55:kaan letkuja mennyt.... Muuten kyllä täysi susi... 

Justiisa lähti auratessa (Q55) traktorin lohkolta pikaliittimeen menevä noston letku holkistaan irti. Kuormain tippu alas ja kunnon öljysuihkut suoraan yhden henkilöauton päälle. Helppohan se oli vaihtaa, mutta kyrsiihän se silti.

Mä laitoin kumpaankin kuormaajaan, Mp-Liftiin ja vanhaan Vilske 1000:niin letkurikkoventtiilit.

Sitä kun miettii että mitä voi tapahtua kun letku kajahtaa vaikka kylvökonetta täyttäessä...  
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: kyntaja - 24.01.11 - klo:17:56
Q75 4300 tuntia josta yli 2/3 kuormaushommaa eikä mulla oo mitään hajonnu
letkutkin kaikki alkuperäsiä

Sulla ilmeisesti valmetti ;D

Ei riitä paineet hajottamaan...
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: keskomies - 24.01.11 - klo:18:00
Tuollainenko? Aika persoonallisia, vai pitäisikö sanoa ylivoimaisia ratkaisuja sisältää  ;D
(http://fendt.fi/images/Cargo_panorama_rdax_80.jpg)
Ylivoimasia, siinä määrin että tuota turha kuttua ku etunostimeks. Ei saa hyvälläkään rasvauksella pysymään noita klonkkaniveliä tiukkoina. Liian monimutkanen härpäke!
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: hvinnamo - 24.01.11 - klo:18:16
Tuollainenko? Aika persoonallisia, vai pitäisikö sanoa ylivoimaisia ratkaisuja sisältää  ;D
(http://fendt.fi/images/Cargo_panorama_rdax_80.jpg)
Ylivoimasia, siinä määrin että tuota turha kuttua ku etunostimeks. Ei saa hyvälläkään rasvauksella pysymään noita klonkkaniveliä tiukkoina. Liian monimutkanen härpäke!
  Kuis monta niveltä siinä on enemmän kuin muissa ja kuinka monen tunnin käytön jälkeen se on sulla mennyt väljäksi?
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: haba - 24.01.11 - klo:18:31
fendtin 5x85 ollu hetken käytös kestävyydestä ei viälä pysty sanomahan suurempia mutta ylettyy sillä ainaki hyvin ja näköö hyvin edellises oli q75 siitä meni kans kakskertaa letku 4500 tuntiin
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: kyntaja - 24.01.11 - klo:18:45
Tuollainenko? Aika persoonallisia, vai pitäisikö sanoa ylivoimaisia ratkaisuja sisältää  ;D
(http://fendt.fi/images/Cargo_panorama_rdax_80.jpg)
Ylivoimasia, siinä määrin että tuota turha kuttua ku etunostimeks. Ei saa hyvälläkään rasvauksella pysymään noita klonkkaniveliä tiukkoina. Liian monimutkanen härpäke!
  Kuis monta niveltä siinä on enemmän kuin muissa ja kuinka monen tunnin käytön jälkeen se on sulla mennyt väljäksi?

Tuskin paljon voi olla väljempi kuin ålöt suoraan tehtaalta.Teflon pinta häviää parissa sadassa tunissa ja on väljä.Tapit menee uusiin heloihin käsin.... :-[
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: zetor8045 - 24.01.11 - klo:19:52
Q75 4300 tuntia josta yli 2/3 kuormaushommaa eikä mulla oo mitään hajonnu
letkutkin kaikki alkuperäsiä

Sulla ilmeisesti valmetti ;D

Ei riitä paineet hajottamaan...
Meinasin just sanoo mutta en kehannu  ;D
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: zetor8045 - 24.01.11 - klo:19:55
Onko muuten kellään kokemusta Fendt:n uusista Cargo-kuormaajista? Meinaan yhtenä vaihtoehtona olis ko. traktori edelleen ja siinä tulis oma kuormain, tai saahan siihenkin varmaan minkä vaan. Ainakin sovitteet ovat järeän näköiset valurautaiset. Onkohan muuten kestäviä ja minkälainen on ergonomia?
http://www.stollfrontloader.com/Default.aspx?ID=7641&_PID=23337&_M=MediaDB&Search=True&MediaDBSearchCategory=%40130%40  Tuolta voit katsoa stollin ja fendtin yhditelmiä niin saa kauhankin täyteen asti mikä ei muuten tuolla cargolla onnistu kun on aikas huonot kauhankulmat...  ;D
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: erik - 24.01.11 - klo:20:07
taitaa olla enemmän kuskista kiinni se kauhan täyteen saaminen
aina o quickellaki saanu kauhat täyteen... mitään ongelmaa koskaan ollu sen kans
riittääkö metrin kukku kauhassa paskaa vai täytyykö saada täydemmäks?  ;D
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: keskomies - 24.01.11 - klo:20:22
Siis yhen 2800 tuntii ajetun tossa näin nii oli niin väljä horo ku olla voi. Kone rasvattu päivittäin kun on käytetty. Siin ku kattelin niin huomio kiinnitty kapeisiin laakeripintoihin ja muutenkin klenkkuun kauhankäännön olemukseen.
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: zetor8045 - 24.01.11 - klo:20:35
taitaa olla enemmän kuskista kiinni se kauhan täyteen saaminen
aina o quickellaki saanu kauhat täyteen... mitään ongelmaa koskaan ollu sen kans
riittääkö metrin kukku kauhassa paskaa vai täytyykö saada täydemmäks?  ;D
Kaikki tavaraa ei oo samanlaista kuin paska.... Esimerkiksi kauhaharjassa tavara jää kaikki etureunaan kun kauhaa ei saa pystyyn mutta stollilla saa kauhaharjan kokonaan pystyyn niin tavara valuu taakse asti niin tavaraa mahtuu oleellisesti enemmän ja painokin siirtyy lähemmäs traktoria  :P
Otsikko: Vs: etukuormain.
Kirjoitti: MacGyver - 24.01.11 - klo:21:14
Onko muuten kellään kokemusta Fendt:n uusista Cargo-kuormaajista? Meinaan yhtenä vaihtoehtona olis ko. traktori edelleen ja siinä tulis oma kuormain, tai saahan siihenkin varmaan minkä vaan. Ainakin sovitteet ovat järeän näköiset valurautaiset. Onkohan muuten kestäviä ja minkälainen on ergonomia?

Kyl mää jättäisin tuon Cargon kauppaan ja laittaisin keulalle vaikka Stollin. Tai Triman (ei kuikka). Varsinkin jos meinaat lumitöitä kuormaimella touhuta.