Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Mäksä - 31.10.10 - klo:08:00
-
Onkohan tuo semmonen minkä tohtis ostaa. Pikavaihteethan tässä on kepakolla ja suunnanvaihtaja vähän jäykempi (vrt premium), kun ei ole sähköhyd. mutta kait nuo molemmat ilman kytkintä voi käyttää kuitenkin ??? Mites se hyd.pumppu... vähempituottonen, mutta onko muuten pelittävä, eli ei ole semmonen juuttuvatilavuuksinen?
Olis vaan sopivasti tarjolla... yks epäilyttävä juttu on, että kuulemma joskus lämpösenä vilkutellu kytkimen toimintapaineen valoa... mistä tuo sitten mahtaa kertoa, ellei ole anturivika, joka taitaa olla perusselitys kauppiaan toimesta??
Niin, kyseessä 6610.
-
Minulla on ainakin hyvin pelannut 7700h jo menty.
-
Kyllähän siinä naapurit saattaa vähän köyhäksi luulla jos SEkunda-mallilla ajelee. Kyl mä maksaisin sen muutaman tonnin enemmän että sais ne premium-ominaisuudet.
-
Joo kyllä täältäkin ääni premiumille tulee, oli joskus SE malli kokeiltavana,lähti kerralla Jonnu kuume.Yhden tapauksen tiedän jossa uuden SE mallin kanssa isäntä taisteli ongelmissa vuoden, vaihtoi vanhempaan PRE malliin ja ollu tyytyväinen.
-
ilmanmuuta premium. Ei kannata muutaman tonnin takia SE-mallia laittaa koska; mm.meluisampi hytti, vähemmän vaihteita (vm), kankea suunnanvaihto, hytissä selkeitä ergonomiapuutteeita, hydrauliikka hammaspyöräpumpulla ja paljon muitakin eroja löytyy. Satasarjalainen hyvin varustettuna paljon parempi vaihtoehto kuin 10-sarjan SE.
-
No itteasiassa saisin pienemmällä, tai ei ollenkaan välillä samanmoisen premiumin, mutta se tuntu vaan äkkiseltään enemmän, noh käytetyltä, vaikka tonni vähemmän tunteja, lähinnä joitain pikkujuttuja. Ja rimpulampi kuormain siinä on (Q660). Onko kaikissa premiumeissa vakiona tuo perästä kuuluva vonkasu, kun polkasee kierroksia? Tässä nykyisessä ainakin on. Ainakin takaikkunan ollessa auki se kuuluu hyvin.
-
Onkohan tuo semmonen minkä tohtis ostaa. Pikavaihteethan tässä on kepakolla ja suunnanvaihtaja vähän jäykempi (vrt premium), kun ei ole sähköhyd. mutta kait nuo molemmat ilman kytkintä voi käyttää kuitenkin ??? Mites se hyd.pumppu... vähempituottonen, mutta onko muuten pelittävä, eli ei ole semmonen juuttuvatilavuuksinen?
Niin, kyseessä 6610.
Minusta hydrauli puoli huonointa SE mallissa!
ei ole ollut mitään vikaa mäntäpumpussa! ja painetta löytyy erillailla!
Mikäs sinulla nyt on?
ääni? onko oljyä riittävästi?
-
Satasarjalainen hyvin varustettuna paljon parempi vaihtoehto kuin 10-sarjan SE.
Yks 6600:kin olisi tiedossa. Siinä on sähköhyd. suunnanvaihtaja ratin vieressä ja 24 vaihteisto sekä se mikälienee tietolaatikko siinä etupilarissa (field guide tjsp.)
-
Satasarjalainen hyvin varustettuna paljon parempi vaihtoehto kuin 10-sarjan SE.
Yks 6600:kin olisi tiedossa. Siinä on sähköhyd. suunnanvaihtaja ratin vieressä ja 24 vaihteisto sekä se mikälienee tietolaatikko siinä etupilarissa (field guide tjsp.)
sata sarjassa enempi kansi ongelmia!
-
Minusta hydrauli puoli huonointa SE mallissa!
ei ole ollut mitään vikaa mäntäpumpussa! ja painetta löytyy erillailla!
Mikäs sinulla nyt on?
ääni? onko oljyä riittävästi?
On öljyä ja nythän se hiljentykin, kun siinä jarrurempassa hydraulipuoli huuhdeltiin, mutta ei kokonaan hävinnyt ääni. Meinasin, että onko se edelleen jonkun roskan aiheuttamaa tukos/jumi tai jotain. mutta samaan tapaan äänti se liikkeessä ollut 6610:kin. Niin ja 6410 prem. on tämä nykyinen.
-
Ihmeen paljon vikoja kertyy tähän Jon Diereen, jota takavuosina pidettiin aivan lyömättömänä koneena. Eli halpaa jonnua tyyliin SE, ei voi siis harkittakaan. Ehkä siis pitää uskoa Sampparia.
Kunpa meillä kaikilla olisi Valtra.
-
Minusta hydrauli puoli huonointa SE mallissa!
ei ole ollut mitään vikaa mäntäpumpussa! ja painetta löytyy erillailla!
Mikäs sinulla nyt on?
ääni? onko oljyä riittävästi?
On öljyä ja nythän se hiljentykin, kun siinä jarrurempassa hydraulipuoli huuhdeltiin, mutta ei kokonaan hävinnyt ääni. Meinasin, että onko se edelleen jonkun roskan aiheuttamaa tukos/jumi tai jotain. mutta samaan tapaan äänti se liikkeessä ollut 6610:kin. Niin ja 6410 prem. on tämä nykyinen.
itse asiassa 6610se taitaa olla mäntäpumpulla? onko jollain varmempaa tietoa?
-
Ihmeen paljon vikoja kertyy tähän Jon Diereen, jota takavuosina pidettiin aivan lyömättömänä koneena. Eli halpaa jonnua tyyliin SE, ei voi siis harkittakaan. Ehkä siis pitää uskoa Sampparia.
Kunpa meillä kaikilla olisi Valtra.
Mulle kelpaa kyllä muukin merkki, mutta ei oikein löydy noilla ominaisuuksilla (4 pikavaihdetta ja s.hyd. suunnanvaihtaja, kuormaaja + nykyisessä etuakselijousitus) muilta merkeiltä samaan hintaluokkaan mitään.
-
Ihmeen paljon vikoja kertyy tähän Jon Diereen, jota takavuosina pidettiin aivan lyömättömänä koneena. Eli halpaa jonnua tyyliin SE, ei voi siis harkittakaan. Ehkä siis pitää uskoa Sampparia.
Kunpa meillä kaikilla olisi Valtra.
Mulle kelpaa kyllä muukin merkki, mutta ei oikein löydy noilla ominaisuuksilla (4 pikavaihdetta ja s.hyd. suunnanvaihtaja, kuormaaja + nykyisessä etuakselijousitus) muilta merkeiltä samaan hintaluokkaan mitään.
Vähän samat ajatukset täälläkin oli... muutama aika sitten.
Sattuipa sitten sen verta asiallinen tarjous 10-sarjan SE:stä, ja vaikka olinkin ajatellut ettei koskaan "ässeetä" edes harkita, niin varsin käteen käypä laitos siitä kaiken kaikkiaan tulikin. (Öh, ihan näin nurkkakoneeksi kuitenkin. Eikä tartte niin sääliä, maalimaa nähnyt kun tuo on, mutta kaikki pelaa, jopa paremmin kuin joskus olleessa satasarjan koneessa.)
Pois turhat ennakkoluulot... koneissakin.
Mutten välttämättä "päivittäiseen" käyttöön tuota kyllä harkitsisi... Kyllä sillä työt tekee, mieluummin kuin monella muulla.
Mutta hinnan mukaan, hinnan mukaan... Ja ehkäpä vähän tarpeenkin. ;)
-
Minusta hydrauli puoli huonointa SE mallissa!
ei ole ollut mitään vikaa mäntäpumpussa! ja painetta löytyy erillailla!
Mikäs sinulla nyt on?
ääni? onko oljyä riittävästi?
On öljyä ja nythän se hiljentykin, kun siinä jarrurempassa hydraulipuoli huuhdeltiin, mutta ei kokonaan hävinnyt ääni. Meinasin, että onko se edelleen jonkun roskan aiheuttamaa tukos/jumi tai jotain. mutta samaan tapaan äänti se liikkeessä ollut 6610:kin. Niin ja 6410 prem. on tämä nykyinen.
itse asiassa 6610se taitaa olla mäntäpumpulla? onko jollain varmempaa tietoa?
ei se kyllä ole. karvalakkimalleihin ei ole saanut mäntäpumppua lukuunottamatta uusinta 6030 std-sarjaa.
-
SE-mallia laittaa koska; mm.meluisampi hytti,
6610 SE konedatan mukaan 73 resipeliä = ei kovin korkeana vois pitää
-
SE-mallia laittaa koska; mm.meluisampi hytti,
6610 SE konedatan mukaan 73 resipeliä = ei kovin korkeana vois pitää
oikeasti korkeampi tuossa käsillä olevassa vanhassa esitteessä näkyy 75-77 dba olevan.
-
eikös tuo olisi ihan äikkis peli, saa kulkemaan jotain 54km/h ku sanoo huoltomiehelle et ota rajoitin poies ;D
http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Traktorit-120-139-hv/Deutz-Fahr-AGROTRON-110/c7ca75cd-5601-4783-9b49-70ea347ff31e.html
-
eikös tuo olisi ihan äikkis peli, saa kulkemaan jotain 54km/h ku sanoo huoltomiehelle et ota rajoitin poies ;D
http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Traktorit-120-139-hv/Deutz-Fahr-AGROTRON-110/c7ca75cd-5601-4783-9b49-70ea347ff31e.html
Eihän tääl mutkasilla teillä uskalla niin kovaa ajaakaan :D Nykynen jonnikka ottaa sen 45km/h mittariin ja kauhian kovaa menee.
Voi olla, että haen sen priimium 6610 tarkempaan kokeiluun, mutta saattaapi olla myös, että kumpikin vaihtoehto jää valitsematta noista. Ei se SE mitenkään kovin meluisa ollut, tosin se nyt oli vaan siinä paikallaan käynnissä... eikä siitä kyllä kuulunut mitään ylimääräistäkään ääntä.
-
Mulla on kaksi SE-mallista konetta ollu ja molempien kanssa on saanut takuta, vaikka pitäisi olla kestävää perustekniikkaa. Ensimmäinen oli juuri 6610 ja siinä oli jatkuvasti ongelmia hydrauliikan paineiden kanssa. Kaikenmoista sille tehtiin, mutta sitten vasta parani, kun se lähti talosta. Nykyinen kuormaajakone on 6420 -05 ja siinä on ollut vikoja enemmän kuin tarpeeksi. Suunnanvaihdon vaijeri katkee kerran vuodessa, suuttimet alkaa vuotaa säännöllisesti polttoainetta, siirtopumppu on vaihdettu, ajokytkimen rungossa oli halkeama ja lakkasi liikkumasta, prioriteettiventtiili vaihdettiin viimeksi, kun hydrauliikka alkoi takuta, ilmastoinnin kenno pitäisi vaihtaa... Tunteja on vasta 4000.
Runsaasti "kehuttu" autopower on sen sijaan mennyt täysin ilman vikoja, vaikka luulisi olevan toisin päin. Seuraava kuormaajakone on ilman muuta premium, jos merkki säilyy.
-
Onkohan tuo semmonen minkä tohtis ostaa. Pikavaihteethan tässä on kepakolla ja suunnanvaihtaja vähän jäykempi (vrt premium), kun ei ole sähköhyd. mutta kait nuo molemmat ilman kytkintä voi käyttää kuitenkin ??? Mites se hyd.pumppu... vähempituottonen, mutta onko muuten pelittävä, eli ei ole semmonen juuttuvatilavuuksinen?
Olis vaan sopivasti tarjolla... yks epäilyttävä juttu on, että kuulemma joskus lämpösenä vilkutellu kytkimen toimintapaineen valoa... mistä tuo sitten mahtaa kertoa, ellei ole anturivika, joka taitaa olla perusselitys kauppiaan toimesta??
Niin, kyseessä 6610.
Kyllä tuo hydr.suunnanvaihdin on minusta kätevä ja sujuva käyttää,suorastaan kiva. Ilman kytkintä voi toki käyttää. Kytkimen toimintapaineen antureita vaihdettiin 2 kpl takuuna mun traktoriin(made in USA) seuraava jonka itse ostin oli meksikolainen ja ei valot enää vilkkaa :)
-
Mulla on kaksi SE-mallista konetta ollu ja molempien kanssa on saanut takuta, vaikka pitäisi olla kestävää perustekniikkaa. Ensimmäinen oli juuri 6610 ja siinä oli jatkuvasti ongelmia hydrauliikan paineiden kanssa. Kaikenmoista sille tehtiin, mutta sitten vasta parani, kun se lähti talosta. Nykyinen kuormaajakone on 6420 -05 ja siinä on ollut vikoja enemmän kuin tarpeeksi. Suunnanvaihdon vaijeri katkee kerran vuodessa, suuttimet alkaa vuotaa säännöllisesti polttoainetta, siirtopumppu on vaihdettu, ajokytkimen rungossa oli halkeama ja lakkasi liikkumasta, prioriteettiventtiili vaihdettiin viimeksi, kun hydrauliikka alkoi takuta, ilmastoinnin kenno pitäisi vaihtaa... Tunteja on vasta 4000.
Runsaasti "kehuttu" autopower on sen sijaan mennyt täysin ilman vikoja, vaikka luulisi olevan toisin päin. Seuraava kuormaajakone on ilman muuta premium, jos merkki säilyy.
Täh? Onko sulla alkanu usko horjua? ;D Tuota (uskomattomankin) rehellistä vikalistaa lukiessani en ehkä ihmettele...
-
Remonttia niin perkeleesti jonnussa.
Paska mikä paska.
:D
-
On niissä verkussakin vikoja. Oli tuossa pajalla 4 verkua kaksi niistä kulki vain eteenpäin ja toiset kaksi taaksepäin. Joka merkissä riittää välillä harmeja.
-
Täh? Onko sulla alkanu usko horjua? ;D Tuota (uskomattomankin) rehellistä vikalistaa lukiessani en ehkä ihmettele...
Kyllä, usko on alkanut horjua SE-malliin. :D
Vaikka merkkiuskollinen olenkin, niin en näe silti syytä salata vikalistaa, jos sellaista ilmenee.
-
Onhan se kyllä niin, että suomalainen ei usko ennenkuin näkee, eli varmaan koitettava sen SE:n toiminta ja miten se liikuttelee niitä kuormaajan aisoja. Ja nyt kun täällä on massikisteja paikalla niin minkälainen on 5455 malli?? Ilmeisesti kahdella pikavaihteella (vm.04) ja eihän toi tietysti kutosella ole, mutta...