Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: puu - 25.10.10 - klo:21:32

Otsikko: 100 heppainen VarioFendt
Kirjoitti: puu - 25.10.10 - klo:21:32
Tulipas käytä Koneagriassa viikonloppuna,ja mielenkiinnolla bongasin uuden sen 200-sarjan Varion jossa about 100 heppaa ja Sisun Kone,hintalapussa muistaakseni 79 000 e.Ajattelin että nyt on pakko päästä ohjaamoon ,ihailemaan sitä paljon puhuttua YLIVOIMAA,odotukseni olivat kovat,mutta kun pääsin hyttiin oli pettymys suuri.En voi käsittää miten paljon kehutussa merkissä on näin onneton ohjaamo? Polkimet eivät ainakaan sopineet minulle ollenkaan,ratti valtava ruori ja ne kaikki valokatkaisijat oli mitä oli..Tämän jälkeen huomasin että kotimaisessa kilpailijassa onkin huomattavasti nykyaikaisempi konttori.Lisäksi kone tehty niin tiiviiksi että moottoritila oli todella ahdas ja täynnä,ei käy kateeksi huoltomiestä...Valtra N92 tuntui meikäläisen hommiin paljon houkuttelevammalta.Missä se ylivoima oli? :-\mitäs muut ovat mieltä?
Otsikko: Vs: 100 heppainen VarioFendt
Kirjoitti: SAS - 25.10.10 - klo:21:36
Fentin hytti on 70-80 luvun tasoa ,valitettavasti.
Ei ole kääntyvää penkkiä,suuri puute nykypäivänä kun energia hommat on lähes joka tilalla ajankohtasia.
Otsikko: Vs: 100 heppainen VarioFendt
Kirjoitti: mansiki - 26.10.10 - klo:17:26
Olen asiata aivan eri mieltä! itse ajoin kyseistä raktoria fendt peltopäivillä ja täytyy sanoa että se YLIVOIMA on esim. portaaton vaihteisto, kopin ja etuakselin jousitukset ja paras yhteensopivuus etukuormaimen kanssa verrattuna muihin merkkeihin. fendt cargo on ylivoimainen, sekä kunnon hydrauliikka!!
Otsikko: Vs: 100 heppainen VarioFendt
Kirjoitti: zetor8045 - 26.10.10 - klo:17:44
Olen asiata aivan eri mieltä! itse ajoin kyseistä raktoria fendt peltopäivillä ja täytyy sanoa että se YLIVOIMA on esim. portaaton vaihteisto, kopin ja etuakselin jousitukset ja paras yhteensopivuus etukuormaimen kanssa verrattuna muihin merkkeihin. fendt cargo on ylivoimainen, sekä kunnon hydrauliikka!!
Se kuormaajahan on ihan vanhentunut eihän siinä saa kauhaa edes kunnolla täyteen niinkuin stollin kanssa  ;D 415 fendt oli ainakin minulle pettymys kun nostolaitteita sai oikeen odottaa että koska ne lähtee nousemaan tai laskemaan eikä hytistäkään nä mitään  :P YLIHINTAISTA se YLIVOIMA ainakin on....
Otsikko: Vs: 100 heppainen VarioFendt
Kirjoitti: nautafarmari - 26.10.10 - klo:17:49
Olen asiata aivan eri mieltä! itse ajoin kyseistä raktoria fendt peltopäivillä ja täytyy sanoa että se YLIVOIMA on esim. portaaton vaihteisto, kopin ja etuakselin jousitukset ja paras yhteensopivuus etukuormaimen kanssa verrattuna muihin merkkeihin. fendt cargo on ylivoimainen, sekä kunnon hydrauliikka!!


Luksukseltahan se tuntuu, ku dyna vt:llä tähän asti ajanu.  :D
Otsikko: Vs: 100 heppainen VarioFendt
Kirjoitti: ravenlord - 26.10.10 - klo:19:18
Fentin hytti on 70-80 luvun tasoa ,valitettavasti.
Ei ole kääntyvää penkkiä,suuri puute nykypäivänä kun energia hommat on lähes joka tilalla ajankohtasia.

Tohtiiko ventillä mennä mettätöihin?
Otsikko: Vs: 100 heppainen VarioFendt
Kirjoitti: sirkussonni - 26.10.10 - klo:19:21

Tohtiiko ventillä mennä mettätöihin?


Ei venttimiehillä oo enää mettää.... ;D


Tai ainakaan niitten ei itte tartte mettään mennä, sen kun vaan soittaa oikeille urakoitsijoille!
Otsikko: Vs: 100 heppainen VarioFendt
Kirjoitti: 3070 E - 26.10.10 - klo:19:23

Tohtiiko ventillä mennä mettätöihin?


Ei venttimiehillä oo enää mettää.... ;D


Tai ainakaan niitten ei itte tartte mettään mennä, sen kun vaan soittaa oikeille urakoitsijoille!

Aukkoa niillä vaan, jostain ne rahat on siihen Fenttiin tarvinnu tehä.  :D
Otsikko: Vs: 100 heppainen VarioFendt
Kirjoitti: Ojala - 26.10.10 - klo:20:06
Fentin hytti on 70-80 luvun tasoa ,valitettavasti.
Ei ole kääntyvää penkkiä,suuri puute nykypäivänä kun energia hommat on lähes joka tilalla ajankohtasia.

Tohtiiko ventillä mennä mettätöihin?

Variolla tohtii mennä ja on nautinto mennä, ilmastointi pelaa, ohjaamojousitus pelaa,
etujousitus pelaa, stereot pelaa, ja kulkee yli 50  ;D

Palstalla ryöhimistä varte on sitte muut vermeet  ;)
Otsikko: Vs: 100 heppainen VarioFendt
Kirjoitti: Cornfarmer - 26.10.10 - klo:20:44
Fentin hytti on 70-80 luvun tasoa ,valitettavasti.
Ei ole kääntyvää penkkiä,suuri puute nykypäivänä kun energia hommat on lähes joka tilalla ajankohtasia.

Tohtiiko ventillä mennä mettätöihin?


Mettätöitä varten on joka täppärillä 4-sylinterinen mb-trac ni piisaa maavaraa ;) Ja tie ajoon joku esim.1500:nen kiituri :o
Otsikko: Vs: 100 heppainen VarioFendt
Kirjoitti: Teroman - 26.10.10 - klo:22:17
Fentin hytti on 70-80 luvun tasoa ,valitettavasti.
Ei ole kääntyvää penkkiä,suuri puute nykypäivänä kun energia hommat on lähes joka tilalla ajankohtasia.

Mulla Fendtin hytti jopa tilavampi kuin Renoon  ( Claas ),,,,,,,

Ja hiljainenkin on: Ei moitteita
 8)


Otsikko: Vs: 100 heppainen VarioFendt
Kirjoitti: bobbari - 27.10.10 - klo:08:35
Olen asiata aivan eri mieltä! itse ajoin kyseistä raktoria fendt peltopäivillä ja täytyy sanoa että se YLIVOIMA on esim. portaaton vaihteisto, kopin ja etuakselin jousitukset ja paras yhteensopivuus etukuormaimen kanssa verrattuna muihin merkkeihin. fendt cargo on ylivoimainen, sekä kunnon hydrauliikka!!
Tosiaan se portaaton toimii kuin ajatus.   Ja se kuormaaja sopii siihen kuin nenä päähän.
Ja se hytti on tosi hiljainen.    Ketä omistaa hiljaisemman 70- tai 80 lukulaisen... ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: 100 heppainen VarioFendt
Kirjoitti: ravenlord - 28.10.10 - klo:08:12
Fentin hytti on 70-80 luvun tasoa ,valitettavasti.
Ei ole kääntyvää penkkiä,suuri puute nykypäivänä kun energia hommat on lähes joka tilalla ajankohtasia.

Tohtiiko ventillä mennä mettätöihin?

Variolla tohtii mennä ja on nautinto mennä, ilmastointi pelaa, ohjaamojousitus pelaa,
etujousitus pelaa, stereot pelaa, ja kulkee yli 50  ;D

Palstalla ryöhimistä varte on sitte muut vermeet  ;)

Niinnotta ventti on niinko nyyhollanti, notta pikitiellä tyhjänä komiana päivänä kelepaa ajella. Mutta milläs ne työt teherähän jos tosisnansa tarvitahan? Onko Ojalalla TÖITÄ varten joku likemmäs 20.000 tuntia ajettu -05 sarjalaanen valametti liiverissä hyökkäysvalmiina? Peloteena, kuin Tirpitz aikoinaan Kaivuonossa, pohjoisnorjassa....
Otsikko: Vs: 100 heppainen VarioFendt
Kirjoitti: Teroman - 28.10.10 - klo:08:45
05 srj valtut lähinnä hirveää melua,savua tuottaa ja harmeja käyttäjälleen,,,,,

Kuvassa Fendt tila hytti joka markkinoiden edistyksellisin ; tilavin meluttomin yms mukavaa kerrottavaa
 8)


Otsikko: Vs: 100 heppainen VarioFendt
Kirjoitti: ravenlord - 28.10.10 - klo:09:01
05 srj valtut lähinnä hirveää melua,savua tuottaa ja harmeja käyttäjälleen,,,,,

Kuvassa Fendt tila hytti joka markkinoiden edistyksellisin ; tilavin meluttomin yms mukavaa kerrottavaa
 8)




-05 sarjalaaset on luotettavia, notkeita, voimakkaita maataloustyökoneita, meteliä lähtee ny jonkuverran, mutta mikä ongelma se on? Kuulosuojaimet on keksitty.
Otsikko: Vs: 100 heppainen VarioFendt
Kirjoitti: zetor8045 - 28.10.10 - klo:18:13
05 srj valtut lähinnä hirveää melua,savua tuottaa ja harmeja käyttäjälleen,,,,,

Kuvassa Fendt tila hytti joka markkinoiden edistyksellisin ; tilavin meluttomin yms mukavaa kerrottavaa
 8)




-05 sarjalaaset on luotettavia, notkeita, voimakkaita maataloustyökoneita, meteliä lähtee ny jonkuverran, mutta mikä ongelma se on? Kuulosuojaimet on keksitty.
Joo mutta valmetti jää kyllä talliin jos on joku jonnikoista vapaana  ;D Tai deustseista  ;)
Otsikko: Vs: 100 heppainen VarioFendt
Kirjoitti: pötsjölööm - 28.10.10 - klo:18:29
Tulipas käytä Koneagriassa viikonloppuna,ja mielenkiinnolla bongasin uuden sen 200-sarjan Varion jossa about 100 heppaa ja Sisun Kone,hintalapussa muistaakseni 79 000 e.


Tuollahan saa 2kpl a-sarjan valtraa. Mikä tietysti välttämätöntä , että yksi joutaa olemaan huollossa, mutta silti... ;D
Otsikko: Vs: 100 heppainen VarioFendt
Kirjoitti: rene-rane - 29.10.10 - klo:02:25
Tulipas käytä Koneagriassa viikonloppuna,ja mielenkiinnolla bongasin uuden sen 200-sarjan Varion jossa about 100 heppaa ja Sisun Kone,hintalapussa muistaakseni 79 000 e.Ajattelin että nyt on pakko päästä ohjaamoon ,ihailemaan sitä paljon puhuttua YLIVOIMAA,odotukseni olivat kovat,mutta kun pääsin hyttiin oli pettymys suuri.En voi käsittää miten paljon kehutussa merkissä on näin onneton ohjaamo? Polkimet eivät ainakaan sopineet minulle ollenkaan,ratti valtava ruori ja ne kaikki valokatkaisijat oli mitä oli..Tämän jälkeen huomasin että kotimaisessa kilpailijassa onkin huomattavasti nykyaikaisempi konttori.Lisäksi kone tehty niin tiiviiksi että moottoritila oli todella ahdas ja täynnä,ei käy kateeksi huoltomiestä...Valtra N92 tuntui meikäläisen hommiin paljon houkuttelevammalta.Missä se ylivoima oli? :-\mitäs muut ovat mieltä?

itse pidit tuosta Case Puma 180 , ohjaamosta eniten...  kun okrassa kiertelin... jos vaan olisi tarvetta tuon kokoiselle koneelle niin se olisi hankinta..  todella mukava ja kaikki oli käden ulottuvilla mitä mieltä te olette ?
Otsikko: Vs: 100 heppainen VarioFendt
Kirjoitti: 3070 E - 29.10.10 - klo:13:24
Tulipas käytä Koneagriassa viikonloppuna,ja mielenkiinnolla bongasin uuden sen 200-sarjan Varion jossa about 100 heppaa ja Sisun Kone,hintalapussa muistaakseni 79 000 e.Ajattelin että nyt on pakko päästä ohjaamoon ,ihailemaan sitä paljon puhuttua YLIVOIMAA,odotukseni olivat kovat,mutta kun pääsin hyttiin oli pettymys suuri.En voi käsittää miten paljon kehutussa merkissä on näin onneton ohjaamo? Polkimet eivät ainakaan sopineet minulle ollenkaan,ratti valtava ruori ja ne kaikki valokatkaisijat oli mitä oli..Tämän jälkeen huomasin että kotimaisessa kilpailijassa onkin huomattavasti nykyaikaisempi konttori.Lisäksi kone tehty niin tiiviiksi että moottoritila oli todella ahdas ja täynnä,ei käy kateeksi huoltomiestä...Valtra N92 tuntui meikäläisen hommiin paljon houkuttelevammalta.Missä se ylivoima oli? :-\mitäs muut ovat mieltä?

itse pidit tuosta Case Puma 180 , ohjaamosta eniten...  kun okrassa kiertelin... jos vaan olisi tarvetta tuon kokoiselle koneelle niin se olisi hankinta..  todella mukava ja kaikki oli käden ulottuvilla mitä mieltä te olette ?

Niin siinähän on sillainen ajoseiväs jonka nokkaan on lykätty 15 nappulaa?? Itse pidän että kaikki on sijoiteltu omana kokonaisuutenaan havaittavasti eri paikoille.
Otsikko: Vs: 100 heppainen VarioFendt
Kirjoitti: rene-rane - 29.10.10 - klo:19:56
pidin Korjaan.... pidät sinä mistä pidät niin minun mielestäni ihan hieno järjestelmä.. ja nappeja on eikä siinä taida olla kun 9 nappia   ;D
Otsikko: Vs: 100 heppainen VarioFendt
Kirjoitti: ravenlord - 31.10.10 - klo:13:54
Tulipas käytä Koneagriassa viikonloppuna,ja mielenkiinnolla bongasin uuden sen 200-sarjan Varion jossa about 100 heppaa ja Sisun Kone,hintalapussa muistaakseni 79 000 e.


Tuollahan saa 2kpl a-sarjan valtraa. Mikä tietysti välttämätöntä , että yksi joutaa olemaan huollossa, mutta silti... ;D

Kumma juttu.. Valmetteja vissii sitte huolletaan yötllä, kunne on jatkuvasti ajossa.... 
Otsikko: Vs: 100 heppainen VarioFendt
Kirjoitti: zetor8045 - 02.11.10 - klo:00:56
Tulipas käytä Koneagriassa viikonloppuna,ja mielenkiinnolla bongasin uuden sen 200-sarjan Varion jossa about 100 heppaa ja Sisun Kone,hintalapussa muistaakseni 79 000 e.Ajattelin että nyt on pakko päästä ohjaamoon ,ihailemaan sitä paljon puhuttua YLIVOIMAA,odotukseni olivat kovat,mutta kun pääsin hyttiin oli pettymys suuri.En voi käsittää miten paljon kehutussa merkissä on näin onneton ohjaamo? Polkimet eivät ainakaan sopineet minulle ollenkaan,ratti valtava ruori ja ne kaikki valokatkaisijat oli mitä oli..Tämän jälkeen huomasin että kotimaisessa kilpailijassa onkin huomattavasti nykyaikaisempi konttori.Lisäksi kone tehty niin tiiviiksi että moottoritila oli todella ahdas ja täynnä,ei käy kateeksi huoltomiestä...Valtra N92 tuntui meikäläisen hommiin paljon houkuttelevammalta.Missä se ylivoima oli? :-\mitäs muut ovat mieltä?

itse pidit tuosta Case Puma 180 , ohjaamosta eniten...  kun okrassa kiertelin... jos vaan olisi tarvetta tuon kokoiselle koneelle niin se olisi hankinta..  todella mukava ja kaikki oli käden ulottuvilla mitä mieltä te olette ?

Niin siinähän on sillainen ajoseiväs jonka nokkaan on lykätty 15 nappulaa?? Itse pidän että kaikki on sijoiteltu omana kokonaisuutenaan havaittavasti eri paikoille.
No massikalla kun ajelee niin joutuu siihen tyytymään että kaikki vivut on kaukana toisistaan  ;D Itse tykkään että nappulat on niin ettei juuri tartte kättä liikuttaa vivulta toiselle eri työvaiheissa... Vituttais jos kaivurissakin rototilttiä käytettäis eri vivuista  :D
Otsikko: Vs: 100 heppainen VarioFendt
Kirjoitti: 3070 E - 02.11.10 - klo:10:09
Tulipas käytä Koneagriassa viikonloppuna,ja mielenkiinnolla bongasin uuden sen 200-sarjan Varion jossa about 100 heppaa ja Sisun Kone,hintalapussa muistaakseni 79 000 e.Ajattelin että nyt on pakko päästä ohjaamoon ,ihailemaan sitä paljon puhuttua YLIVOIMAA,odotukseni olivat kovat,mutta kun pääsin hyttiin oli pettymys suuri.En voi käsittää miten paljon kehutussa merkissä on näin onneton ohjaamo? Polkimet eivät ainakaan sopineet minulle ollenkaan,ratti valtava ruori ja ne kaikki valokatkaisijat oli mitä oli..Tämän jälkeen huomasin että kotimaisessa kilpailijassa onkin huomattavasti nykyaikaisempi konttori.Lisäksi kone tehty niin tiiviiksi että moottoritila oli todella ahdas ja täynnä,ei käy kateeksi huoltomiestä...Valtra N92 tuntui meikäläisen hommiin paljon houkuttelevammalta.Missä se ylivoima oli? :-\mitäs muut ovat mieltä?

itse pidit tuosta Case Puma 180 , ohjaamosta eniten...  kun okrassa kiertelin... jos vaan olisi tarvetta tuon kokoiselle koneelle niin se olisi hankinta..  todella mukava ja kaikki oli käden ulottuvilla mitä mieltä te olette ?

Niin siinähän on sillainen ajoseiväs jonka nokkaan on lykätty 15 nappulaa?? Itse pidän että kaikki on sijoiteltu omana kokonaisuutenaan havaittavasti eri paikoille.
No massikalla kun ajelee niin joutuu siihen tyytymään että kaikki vivut on kaukana toisistaan  ;D Itse tykkään että nappulat on niin ettei juuri tartte kättä liikuttaa vivulta toiselle eri työvaiheissa... Vituttais jos kaivurissakin rototilttiä käytettäis eri vivuista  :D

Eiks lattiavaihteisto olis ihan vaihteen vuoks mukava?? ;D Vivut millä on vähiten käyttöä voidaan sijoittaa kauemmmas, Jontikka on tarpeeton niin se voi siirtää pois näköpiiristä.  ;D
Otsikko: Vs: 100 heppainen VarioFendt
Kirjoitti: zetor8045 - 02.11.10 - klo:22:20
Tulipas käytä Koneagriassa viikonloppuna,ja mielenkiinnolla bongasin uuden sen 200-sarjan Varion jossa about 100 heppaa ja Sisun Kone,hintalapussa muistaakseni 79 000 e.Ajattelin että nyt on pakko päästä ohjaamoon ,ihailemaan sitä paljon puhuttua YLIVOIMAA,odotukseni olivat kovat,mutta kun pääsin hyttiin oli pettymys suuri.En voi käsittää miten paljon kehutussa merkissä on näin onneton ohjaamo? Polkimet eivät ainakaan sopineet minulle ollenkaan,ratti valtava ruori ja ne kaikki valokatkaisijat oli mitä oli..Tämän jälkeen huomasin että kotimaisessa kilpailijassa onkin huomattavasti nykyaikaisempi konttori.Lisäksi kone tehty niin tiiviiksi että moottoritila oli todella ahdas ja täynnä,ei käy kateeksi huoltomiestä...Valtra N92 tuntui meikäläisen hommiin paljon houkuttelevammalta.Missä se ylivoima oli? :-\mitäs muut ovat mieltä?

itse pidit tuosta Case Puma 180 , ohjaamosta eniten...  kun okrassa kiertelin... jos vaan olisi tarvetta tuon kokoiselle koneelle niin se olisi hankinta..  todella mukava ja kaikki oli käden ulottuvilla mitä mieltä te olette ?

Niin siinähän on sillainen ajoseiväs jonka nokkaan on lykätty 15 nappulaa?? Itse pidän että kaikki on sijoiteltu omana kokonaisuutenaan havaittavasti eri paikoille.
No massikalla kun ajelee niin joutuu siihen tyytymään että kaikki vivut on kaukana toisistaan  ;D Itse tykkään että nappulat on niin ettei juuri tartte kättä liikuttaa vivulta toiselle eri työvaiheissa... Vituttais jos kaivurissakin rototilttiä käytettäis eri vivuista  :D

Eiks lattiavaihteisto olis ihan vaihteen vuoks mukava?? ;D Vivut millä on vähiten käyttöä voidaan sijoittaa kauemmmas, Jontikka on tarpeeton niin se voi siirtää pois näköpiiristä.  ;D
No kyllä me ollaan ainakin tar***** tuota jonnikkaa moneen hommaan kun pikku massikat ei nykyisiä koneita jaksa vetää ja valmetti saa tyytyä metsähommiin tai ruiskun eteen  :D