Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: ravenlord - 29.09.10 - klo:14:32
-
Kumpi parempi maatalouskäytössä? Lavatavara tuodaan joko rattorin kärryyllä kirkolta, edempää tuodaan oikealla kuorma-autolla. nelivetoalusta, ja kohtuullinen maavara eivät olisi haitaksi.. hmh.. mielipide vaihtelee useamman kerran päivässä et kumpiko olis parempi...
-
jos autoa käytetään pelkästään pihalla tai lähipelloilla niin lava-auto. muuten hiase tai vastaava, on kallis mutta hyvä. siihen perään sitten järeä kärry mihin saa kapellin jos tuo jotain mikä pitää lastata ylhäältä ja peitto jos tarttee suojata sateelta. mutta nämähän on vaan hyviä. lompakko on sitten useiten erimieltä.
-
jos autoa käytetään pelkästään pihalla tai lähipelloilla niin lava-auto. muuten hiase tai vastaava, on kallis mutta hyvä. siihen perään sitten järeä kärry mihin saa kapellin jos tuo jotain mikä pitää lastata ylhäältä ja peitto jos tarttee suojata sateelta. mutta nämähän on vaan hyviä. lompakko on sitten useiten erimieltä.
Työkaluksi kulkine olisikin tulossa, neliveto hiluksi, tai vastaava, olisi lähinnä mielessä, mutta toisaalta umpipakussa olisi myös omat puolensa. Takaveto lava-auto ei oikke innosta.
Toisaalta 410 suzuki olisi myös mielenkiintoinen laite, pikkunippelit kulkee mukana takaboksissa, ja tarvittaessa rattaat perään. Ja auto menis vaik perse edellä puuhun..
-
Lava-auto = talvella lunta ja kesällä vettä. Paku!
-
Lava-auto = talvella lunta ja kesällä vettä. Paku!
Niimpä. Mikä olisi paku jossa olisi pareet maavara ja neliveto?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a1/UAZ-Bus.jpg/300px-UAZ-Bus.jpg tuollaanenko?
-
Ens viikollahan noita taitais olla myynnissä kalkussa.
-
Sitten jos haluaa paneskella niin umpipaku antaa vähän sellasta omaa rauhaa,-kukas sitä nyt paljaalla maalla? Sanoi Rahikainenkin Tuntemattomassa! ;D ;D Olishan se vähän rivoa jos *****a rupeis nuoleskelemaan pick-up:n lavalla,ja sateella kastuis.
-
Kumpi parempi maatalouskäytössä? Lavatavara tuodaan joko rattorin kärryyllä kirkolta, edempää tuodaan oikealla kuorma-autolla. nelivetoalusta, ja kohtuullinen maavara eivät olisi haitaksi.. hmh.. mielipide vaihtelee useamman kerran päivässä et kumpiko olis parempi...
Avolava, johon pikakiinnitteinen lavasuoja...
-
Molemmista on kokemusta, ja umpiauto on mielestäni parempi. Tavarat aina suojassa ja ovet saa lukkoon. Ainoa huono puoli, ettei saa nostettua mitään riippuvaa tavaraa kyytiin, mutta jos on tarve niin kärry perään.
-
Avolava, jos laitetta tarvitaan tilan sisäisiin roudauksiin. Meillä lampaita ja koko ajan 6-7 laidunryhmää eri puolella kylää, niin juomakanisterit, aitaelementit, tolpat, raivaussaha, rehua ym. helppo kuljetella. Kunnon lavapressu, niin onnistuu jotenkuten kuivaakin kuljettamaan pieniä määriä. Ja hyvä muovikaukalo, niin on helppo pestä teurasjätteistä ym. Neliveto olisi kova juttu, mutta takapotkussa nuo M+S -renkaat auttavat aika paljon - ei enää koskaan kesäsilestoneja tuollaiseen...
Petri
-
Paku, mielellään neliveto sellainen.
-
Lava-auto = talvella lunta ja kesällä vettä. Paku!
No ei todellakaan!! Kyllä pressu pitää kaiken ulkona ja sellaisella se tulee ollakkin, venyy tarpeen tulleen ylöspäin vaikkei sitten sinne takalaitaan asti sitten ihan yltäisikään, tosin silloin tulee sitten ne vedet lavalle. :D
-
Paku, mielellään neliveto sellainen.
VW Transporter 128kw 4-motionilla mennään.Kulkee ja kiihtyy ihan ravitsevasti.
-
Paku, mielellään neliveto sellainen.
VW Transporter 128kw 4-motionilla mennään.Kulkee ja kiihtyy ihan ravitsevasti.
Moottoria ravitsevasti?? :)
-
Neliveto lava-auto. On niin paljon paremman näkönen. Paku näyttää työkalulta. Muttei missään nimessä lepattavaa, paskasta pressua, vaan pikakiinnitteinen kuomu.
-
Paku, mielellään neliveto sellainen.
VW Transporter 128kw 4-motionilla mennään.Kulkee ja kiihtyy ihan ravitsevasti.
Moottoria ravitsevasti?? :)
Eikun kiihtyvyyden vaikutus ravitsee aivojen hypotalamuksen tyvitumakkeita tuottaen dopamiinia, jonka lisääntyminen aiheuttaa mielialan kohenemista eli euforiaa! :)
-
Paku, mielellään neliveto sellainen.
VW Transporter 128kw 4-motionilla mennään.Kulkee ja kiihtyy ihan ravitsevasti.
Moottoria ravitsevasti?? :)
Eikun kiihtyvyyden vaikutus ravitsee aivojen hypotalamuksen tyvitumakkeita tuottaen dopamiinia, jonka lisääntyminen aiheuttaa mielialan kohenemista eli euforiaa! :)
Onneksi Suomensit juntille sentään edes viimeisen sanan... :-\
-
Neliveto lava-auto. On niin paljon paremman näkönen. Paku näyttää työkalulta. Muttei missään nimessä lepattavaa, paskasta pressua, vaan pikakiinnitteinen kuomu.
tärkein syy autonvalinnalle ulkonäkö? :) kaverihan tais just sitä työautoa ettiä..tuskin siis haittaa että näyttää työkalulle?
-
Paku, mielellään neliveto sellainen.
VW Transporter 128kw 4-motionilla mennään.Kulkee ja kiihtyy ihan ravitsevasti.
Moottoria ravitsevasti?? :)
Eikun kiihtyvyyden vaikutus ravitsee aivojen hypotalamuksen tyvitumakkeita tuottaen dopamiinia, jonka lisääntyminen aiheuttaa mielialan kohenemista eli euforiaa! :)
Onneksi Suomensit juntille sentään edes viimeisen sanan... :-\
google.fi selittä mielellään tuommottii snobailu sanoja. Myös fi.wikipedia.org auttaa mielellään.
Njuu, ja sitten sekin pitää tässä autokaupassa huomioida, että allekirjoittaneen maine romunkerääjänä ei kärsisi ;D
nyt olis joku cruiseri/patrooli/pajero tyyppinen kapistus mielessä, kun kuitenkaan sitä isomman kappaletavaran kuljetustarvetta ei ole, ja harrastuksiin kuuluu kaikenmaailman sivuteiden kiertely... Mahtuukohan tuommottii normaali 200 litran tynnyri tuommosen pajeron perään?
-
Paku, mielellään neliveto sellainen.
VW Transporter 128kw 4-motionilla mennään.Kulkee ja kiihtyy ihan ravitsevasti.
Moottoria ravitsevasti?? :)
Eikun kiihtyvyyden vaikutus ravitsee aivojen hypotalamuksen tyvitumakkeita tuottaen dopamiinia, jonka lisääntyminen aiheuttaa mielialan kohenemista eli euforiaa! :)
Onneksi Suomensit juntille sentään edes viimeisen sanan... :-\
google.fi selittä mielellään tuommottii snobailu sanoja. Myös fi.wikipedia.org auttaa mielellään.
Njuu, ja sitten sekin pitää tässä autokaupassa huomioida, että allekirjoittaneen maine romunkerääjänä ei kärsisi ;D
nyt olis joku cruiseri/patrooli/pajero tyyppinen kapistus mielessä, kun kuitenkaan sitä isomman kappaletavaran kuljetustarvetta ei ole, ja harrastuksiin kuuluu kaikenmaailman sivuteiden kiertely... Mahtuukohan tuommottii normaali 200 litran tynnyri tuommosen pajeron perään?
Mahtuu, todella tilava jos ottaa taka penkit pois, pahero on muuten Espanjaa ja tarkoittaa runkkari. ;D
-
Sillä perusteella itte valitsisin, että onko auton kuormaamisesta etukuormaajalla saavutettavissa hyötyä. Vaikka nyt esimerkiksi konehommissa jossa kuskais jatkuvasti pö säiliöitä. Pienempi tavara on kivempi kuskata kopissa suojassa. Jättäiskös sitä muutaman tonnin työkaluja pressun alle kylän raitille .... mieluummin pellin sisälle... ::) Lava autolla saa sit tietysti myös kuskattua pitempää tavaraa hytin päälle sijoittaen, niinku rööriroopet tuppaa joskus tekeen.
-
Aiemmin oli nelivetoinen avolava ja keväällä vaihdoin nelivetoiseen umpipakuun. Ja kyllä umpinainen on mielestäni paljon parempi tilaa on enemmän ja tavarat säältä ja varkailta suojassa. Maasto-ominaisuuksissa joutuu tinkimään kun ei ole maavaraa niinkuin pick-upissa.
-
Tuommonen hj-60.nen cruiseri olis kyllä aikas sopevan oloonen laitos, paljonkohan tuommoses on diisselivero?
Oli mitä oli, kilometrejä ei kyllä tule vuodessa montaa tuhatta...
-
nyt meillä päättyi suuri jaakobinpaini lava- ja pakettiauton välillä. Kävin tänään hakemassa kokkolasta reilut 200tkm ajetun 2005 vuosimallia olevan mercedes vito 109cdi:n. Eihän tuo mikään tehopakkaus ole mutta hyvin pysyy liikenteen rytmissä ja todella asiallinen on ajaa, puolipitkässä mallissa tilaakin on ihan hyvin.
Meillä ostopäätöksen ratkaisi loppujenlopuksi hyvä ajettavuus, hinta ja se erinomainen tila jonka saa lukkoon ja jossa kaikki pysyy kuivana.
-
nyt meillä päättyi suuri jaakobinpaini lava- ja pakettiauton välillä. Kävin tänään hakemassa kokkolasta reilut 200tkm ajetun 2005 vuosimallia olevan mercedes vito 109cdi:n. Eihän tuo mikään tehopakkaus ole mutta hyvin pysyy liikenteen rytmissä ja todella asiallinen on ajaa, puolipitkässä mallissa tilaakin on ihan hyvin.
Voimanpuutteeseen on lääkkeet. ;)
-
nyt meillä päättyi suuri jaakobinpaini lava- ja pakettiauton välillä. Kävin tänään hakemassa kokkolasta reilut 200tkm ajetun 2005 vuosimallia olevan mercedes vito 109cdi:n. Eihän tuo mikään tehopakkaus ole mutta hyvin pysyy liikenteen rytmissä ja todella asiallinen on ajaa, puolipitkässä mallissa tilaakin on ihan hyvin.
Voimanpuutteeseen on lääkkeet. ;)
Nitrot?? ;D
-
nyt meillä päättyi suuri jaakobinpaini lava- ja pakettiauton välillä. Kävin tänään hakemassa kokkolasta reilut 200tkm ajetun 2005 vuosimallia olevan mercedes vito 109cdi:n. Eihän tuo mikään tehopakkaus ole mutta hyvin pysyy liikenteen rytmissä ja todella asiallinen on ajaa, puolipitkässä mallissa tilaakin on ihan hyvin.
Meillä ostopäätöksen ratkaisi loppujenlopuksi hyvä ajettavuus, hinta ja se erinomainen tila jonka saa lukkoon ja jossa kaikki pysyy kuivana.
Siis ihan kaikki? Ikävää... :D
-
Kumpi parempi maatalouskäytössä? Lavatavara tuodaan joko rattorin kärryyllä kirkolta, edempää tuodaan oikealla kuorma-autolla. nelivetoalusta, ja kohtuullinen maavara eivät olisi haitaksi.. hmh.. mielipide vaihtelee useamman kerran päivässä et kumpiko olis parempi...
vw Transporter saa nelikkona huonontien paketilla ja takaovilla niin saa nostettua vaikka trukilla suoraan sisään.
-
Meikäläisellä on Mitsu L200 4WD lava-auto SM-tuotteen lavakatteella ja olen ollut tosi tyytyväinen. Tosin sitä lavakatteen aukeamista on parannettu siten että kun toiselta reunaa nostaa niin ketjun varassa aukeaa niin paljon että suursäkin saa helposti lavalle. Talvella kun lämmitys tapahtuu pelletillä jota haetaan tarpeen mukaan suursäkeissä niin kuljetus on todella helppoa. Tuolle lukistustarpeelle ei ole vielä tullut tarvetta kun autoa ei muutenkaan ole ollut koskaan tarvis lukkoon laittaa. On meinaan iso etu kun asuu syrjäkylillä ;D. Useamman umpipakun omistaneena tämä on ollut omiin tarpeisiin huomattavasti parempi vaihtoehto. Siispä sopivuus OMIIN tarpeisiin ratkaisee kuitenkin eniten eikä muiden mielipiteet.
-
nyt meillä päättyi suuri jaakobinpaini lava- ja pakettiauton välillä. Kävin tänään hakemassa kokkolasta reilut 200tkm ajetun 2005 vuosimallia olevan mercedes vito 109cdi:n. Eihän tuo mikään tehopakkaus ole mutta hyvin pysyy liikenteen rytmissä ja todella asiallinen on ajaa, puolipitkässä mallissa tilaakin on ihan hyvin.
Meillä ostopäätöksen ratkaisi loppujenlopuksi hyvä ajettavuus, hinta ja se erinomainen tila jonka saa lukkoon ja jossa kaikki pysyy kuivana.
Siis ihan kaikki? Ikävää... :D
arvasinkin tämän kommentin tulevan jossain vaiheessa... Ei meillä kosteaa tavaraa pakussa säilötä ;)
-
nyt meillä päättyi suuri jaakobinpaini lava- ja pakettiauton välillä. Kävin tänään hakemassa kokkolasta reilut 200tkm ajetun 2005 vuosimallia olevan mercedes vito 109cdi:n.
Jos noin paljon ajettua katselit niin Hiace olisi ollut kestävämpi. Pystytkö peruuttaan kaupan vielä?
-
nyt meillä päättyi suuri jaakobinpaini lava- ja pakettiauton välillä. Kävin tänään hakemassa kokkolasta reilut 200tkm ajetun 2005 vuosimallia olevan mercedes vito 109cdi:n.
Jos noin paljon ajettua katselit niin Hiace olisi ollut kestävämpi. Pystytkö peruuttaan kaupan vielä?
hiace vain on aikalailla levottomampi ajettava ja meluisa, on totta että vitoissa on ollut kaikenlaisia murheita mutta eiköhän tuon kanssa toimeen tulla. Isoin ongelma noissa on kuitenkin kori ja se tuossa on terve, moottorimurheita on ollut vanhemmissa ei cdi koneisissa.
-
todesta.. sama pätee vitoon ko actrossiin.. notta ei kaikki oo kultaa vaikka kimaltaakin.. eli ei se tähti nokalla autuaaksi tee...
-
todesta.. sama pätee vitoon ko actrossiin.. notta ei kaikki oo kultaa vaikka kimaltaakin.. eli ei se tähti nokalla autuaaksi tee...
Vaan kyllä se kummasti rauhoittaa. :D
-
Sen verran pitäis umpipakus olla kokoa että pystyy kuormalavan nostamaan kyljestä tai perästä kyytiin.