Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: makro - 31.08.10 - klo:20:32

Otsikko: valtra
Kirjoitti: makro - 31.08.10 - klo:20:32
valtra 6550 pumppu käytetty dieselpajalla isommat suuttimet+ruiskuputket=120hv sen jälkeen laitettu cooleri keulalle, nyt ei tehoista tietoa, mutta millä sitä vielä sais lisää? olisko hyviä ideoita?
Otsikko: Vs: valtra
Kirjoitti: JoHaRa - 31.08.10 - klo:20:33
Vie se vaihtokonejonoon ja osta traktori tilalle  ???
Otsikko: Vs: valtra
Kirjoitti: Oksa - 31.08.10 - klo:20:38
toi on kyllä niin taivaan tosi!   miksi ei osteta vaikka sitten käytettyä isompaa konetta vaan yritetään noista rimpuloista kiskoa tehoja sata lisää ja sitten ihmotellaan hetken päästä noita ihme vikoja!       

 tulee väkisinkii mieleen että miksei sitten noi tekijät tee järkiään niin isoja koneita ettei tarttee leikkiä!                     mallia 12 tonnia painava 12500 valtra jossa tehoa 65 heppaa ja siitä saadaan puristettua noin 600 heppaa syöttöä säätäen!
Otsikko: Vs: valtra
Kirjoitti: Shrek - 31.08.10 - klo:20:41
valtra 6550 pumppu käytetty dieselpajalla isommat suuttimet+ruiskuputket=120hv sen jälkeen laitettu cooleri keulalle, nyt ei tehoista tietoa, mutta millä sitä vielä sais lisää? olisko hyviä ideoita?

Taitaa olla 120hp maksimi mitä tuosta kannattaa edes yrittää edes ulos. Aikuisten oikeasti. Jos tarvitset enemmän tehoa vaihda traktoria.
Otsikko: Vs: valtra
Kirjoitti: pötsjölööm - 31.08.10 - klo:20:45
Tuttua hommaa. Sitä se teettää, kun on tylsää, ja traktorit toimii. Pitää kehitellä tekemistä, ja jännitystä elämään. Vielä tiristäisin +30 lisää.
Otsikko: Vs: valtra
Kirjoitti: Ketku - 31.08.10 - klo:20:53
Heh kaveri ruuvas 110 heppasta vallua aikansa niin siitä penkitettiin 220 heppaa, oli muuten pirtee peli, tosin 150 tuntia myöhemmin siitä suli kansi  :o yllättävää ja vielä takuuaikana...
Otsikko: Vs: valtra
Kirjoitti: Ala-Pertti - 31.08.10 - klo:21:03
Siitä Valtran nelosesta saa noin sata käyttökelpoista hevosta piste.
Sen yli menevät on sitten kikkailua etsien vääntöä tai kierroksia tai muutoin sirkustelua. 

Jos oikeasti tarvitset yli sata heposta käytökelpoista voimaa, vaihda kutonen, sen hinnan erotuksen säästät polttoaineessa ja hermoissa.
Kyllä järki menisi, jos sataviiskymppisellä nelosella joutuisi tekemään sataviiskymppisen kutosen työt.
Otsikko: Vs: valtra
Kirjoitti: pötsjölööm - 31.08.10 - klo:21:05
Lisätankkia rakentamaan. vettä/metanolia suhteessa 50/50 ja ruiskutus 20 % polttoaineen määrästä.
Otsikko: Vs: valtra
Kirjoitti: samppaj76 - 31.08.10 - klo:21:23
vaihda isompi traktori. itellä on tuollainen myös kuulerilla. 130 hv siitä on otettu enempää ei ole järkeä ottaa, vakio pumpulla ja suuttimilla, ketterä kone pienempiin töihin. raskaisiin töihin on kuutoskone 185 hv on paljon mukavampaa tehdä raskaimpia toitä kuutosella ei vielä paljon ääni muutu kun neloskoneella pitää vaihtaa pienempää vaihdetta, kuutonen vie vähemmän polttoainetta samoissa töissä.
Otsikko: Vs: valtra
Kirjoitti: Paalinpyörittäjä - 31.08.10 - klo:21:29
Siitä Valtran nelosesta saa noin sata käyttökelpoista hevosta piste.
Sen yli menevät on sitten kikkailua etsien vääntöä tai kierroksia tai muutoin sirkustelua. 

Jos oikeasti tarvitset yli sata heposta käytökelpoista voimaa, vaihda kutonen, sen hinnan erotuksen säästät polttoaineessa ja hermoissa.
Kyllä järki menisi, jos sataviiskymppisellä nelosella joutuisi tekemään sataviiskymppisen kutosen työt.
Noo ittellä sataviiskymppiseen neloseen lastusetä laitto 20 prossaa lisää tehoa ja ennenkaikkea vääntöä, jota nyt reilusti enempi mitä tossa kuutosessa sillä erotuksella, että toi nelonen on tosi ketterä ;D
Aika näyttää kestävyyden, voimansiirto on kyllä sama kuin kutosissa, polttoaineen kulutus kestää kyllä vertailun kutosiin ja lisäpollet makso vähä toista tonnia..
Otsikko: Vs: valtra
Kirjoitti: piki1 - 31.08.10 - klo:21:52
Siitä Valtran nelosesta saa noin sata käyttökelpoista hevosta piste.
Sen yli menevät on sitten kikkailua etsien vääntöä tai kierroksia tai muutoin sirkustelua. 

Jos oikeasti tarvitset yli sata heposta käytökelpoista voimaa, vaihda kutonen, sen hinnan erotuksen säästät polttoaineessa ja hermoissa.
Kyllä järki menisi, jos sataviiskymppisellä nelosella joutuisi tekemään sataviiskymppisen kutosen työt.
Noo ittellä sataviiskymppiseen neloseen lastusetä laitto 20 prossaa lisää tehoa ja ennenkaikkea vääntöä, jota nyt reilusti enempi mitä tossa kuutosessa sillä erotuksella, että toi nelonen on tosi ketterä ;D
Aika näyttää kestävyyden, voimansiirto on kyllä sama kuin kutosissa, polttoaineen kulutus kestää kyllä vertailun kutosiin ja lisäpollet makso vähä toista tonnia..
kaikki työt tehdään 141:llä eikä aikomustakaan siirtyä kutosiin.naapureissa kolmekin kutos massikkaa pienemmillä tiloilla vähemmissä töissä.
Otsikko: Vs: valtra
Kirjoitti: Valtramies - 31.08.10 - klo:22:30
valtra 6550 pumppu käytetty dieselpajalla isommat suuttimet+ruiskuputket=120hv sen jälkeen laitettu cooleri keulalle, nyt ei tehoista tietoa, mutta millä sitä vielä sais lisää? olisko hyviä ideoita?

Meidän 6550:s on vaan pumppu käyny dieselpajalla ja sillä jo tulee 114 hv tumpille, että eiköhän tuos oo jo enemmänki ku 120 hv? Paljokos muuten on moottoris, ku tulee tuo 114 tumppiin?
Otsikko: Vs: valtra
Kirjoitti: Paalinpyörittäjä - 01.09.10 - klo:00:03
Valtun deltapowershitissä hävixi noin 15 pinnaa, eli nopean päissäni tehdyn toimituksen mukaan vajaa 135..
Otsikko: Vs: valtra
Kirjoitti: Herra Heinamaki - 01.09.10 - klo:00:23
kaikki työt tehdään 141:llä eikä aikomustakaan siirtyä kutosiin.naapureissa kolmekin kutos massikkaa pienemmillä tiloilla vähemmissä töissä.

sinulla on sitten äänimaisema kuin venäläiseltä panssarivarikolta, kun naapurit lähtevät joukolla pelloilleen.
Otsikko: Vs: valtra
Kirjoitti: Shrek - 01.09.10 - klo:00:59
Siitä Valtran nelosesta saa noin sata käyttökelpoista hevosta piste.
Sen yli menevät on sitten kikkailua etsien vääntöä tai kierroksia tai muutoin sirkustelua. 

Jos oikeasti tarvitset yli sata heposta käytökelpoista voimaa, vaihda kutonen, sen hinnan erotuksen säästät polttoaineessa ja hermoissa.
Kyllä järki menisi, jos sataviiskymppisellä nelosella joutuisi tekemään sataviiskymppisen kutosen työt.
Noo ittellä sataviiskymppiseen neloseen lastusetä laitto 20 prossaa lisää tehoa ja ennenkaikkea vääntöä, jota nyt reilusti enempi mitä tossa kuutosessa sillä erotuksella, että toi nelonen on tosi ketterä ;D
Aika näyttää kestävyyden, voimansiirto on kyllä sama kuin kutosissa, polttoaineen kulutus kestää kyllä vertailun kutosiin ja lisäpollet makso vähä toista tonnia..

Nämä uudet neloset onkin eri sarjaa kuin 6550. Urakoitsijallakin nelosesta otettu se 180 eikä mitään onkelmaa.
Otsikko: Vs: valtra
Kirjoitti: pötsjölööm - 01.09.10 - klo:11:40
Vie se vaihtokonejonoon ja osta traktori tilalle  ???

Agrimarketin pihalle, sitä ei siinä tapauksessa voi viedä ainakaan.  ;D
Otsikko: Vs: valtra
Kirjoitti: lypsyukko - 01.09.10 - klo:12:54
Itte laitoin aikoinaan Valtra 6400:seen lastun +30%, niin Valtran paikallinen huoltomies sanoi, että melko maltillisesti lastutit  ::). Siinä pitäis nyt sitten olla n.135 näitä iso heppoja. Mf 5470 mekaaninen Sisu vakiona maks. 133 hv .
Otsikko: Vs: valtra
Kirjoitti: jms - 01.09.10 - klo:14:33
valtra 6550 pumppu käytetty dieselpajalla isommat suuttimet+ruiskuputket=120hv sen jälkeen laitettu cooleri keulalle, nyt ei tehoista tietoa, mutta millä sitä vielä sais lisää? olisko hyviä ideoita?

Meidän 6550:s on vaan pumppu käyny dieselpajalla ja sillä jo tulee 114 hv tumpille, että eiköhän tuos oo jo enemmänki ku 120 hv? Paljokos muuten on moottoris, ku tulee tuo 114 tumppiin?

6350 ruuvattiin huollossa, 117 heppaa tapille. Ihan mukavasti puhisee nyt, vakiona olikin pirun laiska. Ahtopaineet nousee maksimissaan 1,7bar.
Otsikko: Vs: valtra
Kirjoitti: Solifer1 - 01.09.10 - klo:21:12
Mun 6200 jontussa on ollut tehtaalta lähtiessä 85 hv. Maahantuonnin jälkeen saanut isommat elementit pumppuun,tehot noussut johonki 90-100 hv välille. Sitten pumppuhuollossa säädetty n 120 ja mä oon kyllä jontun voimiin ja vääntöön erittäin tyytyväinen.Naapurin isolohko ts 100 jää toiseksi ja tasaväkinen toisen naapurin valtra 6850 kans. Voimansiirtokin kestänyt erittäin hyvin.