Agronet

Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: krest yanin - 18.06.10 - klo:17:00

Otsikko: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: krest yanin - 18.06.10 - klo:17:00
http://blogit.iltalehti.fi/timo-soini/2010/06/18/missa-eu-siella-ongelma-2/

Sieltä lainaus:

Itsenäisiin ammatinharjoittajiin ei tällä hetkellä kohdisteta millään alalla työaikarajoituksia. Mahdollisuus päättää vapaasti omista työajoistaan kansallisen lainsäädännön asettamissa rajoissa on yksi itsenäisten ammatinharjoittajien erioikeuksista. Kyseinen vapaus on säilytettävä kaikilla aloilla.

Mihin asia sitten ratkesi? Euroopan kokoomukseen eli suureen sekoomukseen. Euro-kokoomus on parlamentin suurin ryhmä, jolla ei ole mitään linjaa yrittäjyyden suhteen. Ryhmä hajosi äänestyksessä kuin Hujasen paska. EU:n nettosaajamaiden kokoomuslaiset ratkaisivat asian liittymällä punavihreään rintamaan.

Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: emo-heikki - 18.06.10 - klo:18:58
Tämä oli kyllä täysin käsittämätön päätös, tosin direktiiviä ei tarvitse noudattaa jos siitä ei säädetä kansallista lakia, itse direktiivin rikkomisesta ei voi joutua oikeuteen, täytyy rikkoa myös jotain suomen lakia ????
Mutta uskooko joku tosissaan, että Suomi jättäisi kyseisen lain säätämättä ja toimisi tavallaan direktiivin vastaisesti ????
Ranska varmaan tekisi niin, mikäli katsoisi sen tarpeelliseksi, mutta Suomi ei varmaan niskuroi EU:ta vastaan ....
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: Puppugeneraattori - 18.06.10 - klo:19:25
Tietenkään Suomi ei niskuroi vastaan, nyt   täytyy perustaa  satamäärin valvojien virkoja, jotta voidaan valvoa että direktiiviä noudatetaan pilkuntarkasti.

Ja lisäksi  voidaan aina  valjastaa  vaikka naapurit  vakoilemaan ja raportoimaan valvojille, jotta  yrittäjä ei salaa esim. sunnuntai- aamuisin tee yrityksen paperihommia kotitoimistossaan.
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: eikka - 18.06.10 - klo:19:49
Nyt kun kuljetusyrittäjille määrätty tiukka työaika, vedoten liikenneturvallisuuteen. Koskahan lääkäreille määrätään enimmäistyöaika, vedoten potilaiden turvllisuuteen.
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: JoHaRa - 18.06.10 - klo:19:54
-> Ja koska maatalouteen tulee sama raja... Saako traktorilla ajella tiellä kello 15 jälkeen jos on laatukäsikirjaan merkinnyt että herätys on kello 05:00  :o
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: Neke - 18.06.10 - klo:21:02
http://blogit.iltalehti.fi/timo-soini/2010/06/18/missa-eu-siella-ongelma-2/

Sieltä lainaus:

Itsenäisiin ammatinharjoittajiin ei tällä hetkellä kohdisteta millään alalla työaikarajoituksia. Mahdollisuus päättää vapaasti omista työajoistaan kansallisen lainsäädännön asettamissa rajoissa on yksi itsenäisten ammatinharjoittajien erioikeuksista. Kyseinen vapaus on säilytettävä kaikilla aloilla.

Mihin asia sitten ratkesi? Euroopan kokoomukseen eli suureen sekoomukseen. Euro-kokoomus on parlamentin suurin ryhmä, jolla ei ole mitään linjaa yrittäjyyden suhteen. Ryhmä hajosi äänestyksessä kuin Hujasen paska. EU:n nettosaajamaiden kokoomuslaiset ratkaisivat asian liittymällä punavihreään rintamaan.



Tämän päätöksen johdosta moni kuljetusyrittäjän lapsi näkee isänsä.
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: Oksa - 18.06.10 - klo:21:05
äitis saattaa nähdä!   ei nyt hurskaampaa lausewtta löytännä?    on se kumma kun kalustosta yrittää pitää huolta niin joku sakottaa!     kukahan muuten tonkin valvoo?      tuleeko meille tasiporukkaa työmaalle?
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: icefarmer - 18.06.10 - klo:22:08
http://blogit.iltalehti.fi/timo-soini/2010/06/18/missa-eu-siella-ongelma-2/

Sieltä lainaus:

Itsenäisiin ammatinharjoittajiin ei tällä hetkellä kohdisteta millään alalla työaikarajoituksia. Mahdollisuus päättää vapaasti omista työajoistaan kansallisen lainsäädännön asettamissa rajoissa on yksi itsenäisten ammatinharjoittajien erioikeuksista. Kyseinen vapaus on säilytettävä kaikilla aloilla.

Mihin asia sitten ratkesi? Euroopan kokoomukseen eli suureen sekoomukseen. Euro-kokoomus on parlamentin suurin ryhmä, jolla ei ole mitään linjaa yrittäjyyden suhteen. Ryhmä hajosi äänestyksessä kuin Hujasen paska. EU:n nettosaajamaiden kokoomuslaiset ratkaisivat asian liittymällä punavihreään rintamaan.



Tämän päätöksen johdosta moni kuljetusyrittäjän lapsi näkee isänsä.
en ymmärrä miks tästä on niin iso haloo noussut, eikös ajoaikalaki määrittele työajat kuitenkin tien päällä ja aika usein  jos autoja kolme tai enempi omistaja näyttäs olevan enempi varamies ja huoltomies kuin kuljettaja. toisekseen lain valvominen käytännössä lähes mahdotonta joten ses siitä
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: Naturalis - 18.06.10 - klo:23:05
en ymmärrä miks tästä on niin iso haloo noussut, eikös ajoaikalaki määrittele työajat kuitenkin tien päällä ja aika usein  jos autoja kolme tai enempi omistaja näyttäs olevan enempi varamies ja huoltomies kuin kuljettaja. toisekseen lain valvominen käytännössä lähes mahdotonta joten ses siitä
Et sä ymmärrä sitten mitään muutakaan! Tässä määritellään myös että yrittäjä ei saa tehdä ajoajan täytyttyä edes pestä kalustoaan vaikka sitten voi kotipihalla pestä yksityistalouden auton... Saatananmoista kyttäämistä kokoomuksen tyyliin... Johon jo kuuluu poliisihallitus , aahy, uusiaselakiesitys ja muut polvihousupojan puolueen saavutukset....  >:(
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: Terminator - 18.06.10 - klo:23:18
en ymmärrä miks tästä on niin iso haloo noussut, eikös ajoaikalaki määrittele työajat kuitenkin tien päällä ja aika usein  jos autoja kolme tai enempi omistaja näyttäs olevan enempi varamies ja huoltomies kuin kuljettaja. toisekseen lain valvominen käytännössä lähes mahdotonta joten ses siitä
Et sä ymmärrä sitten mitään muutakaan! Tässä määritellään myös että yrittäjä ei saa tehdä ajoajan täytyttyä edes pestä kalustoaan vaikka sitten voi kotipihalla pestä yksityistalouden auton... Saatananmoista kyttäämistä kokoomuksen tyyliin... Johon jo kuuluu poliisihallitus , aahy, uusiaselakiesitys ja muut polvihousupojan puolueen saavutukset....  >:(

Niin OMAA rekkaa ei saa ajaa ajoajan täytyttyä, mutta saako NAAPURIN autoa ajaa renkinä?
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: Mies Hevosena - 18.06.10 - klo:23:24
*yrittäjä ei saa tehdä ajoajan täytyttyä edes pestä kalustoaan

Millähän ajopiirturilla tuonkin valvonta hoidetaan...Jokin web-kamera sovellutus...?

1984 on täällä tänään
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: icefarmer - 19.06.10 - klo:00:22
en ymmärrä miks tästä on niin iso haloo noussut, eikös ajoaikalaki määrittele työajat kuitenkin tien päällä ja aika usein  jos autoja kolme tai enempi omistaja näyttäs olevan enempi varamies ja huoltomies kuin kuljettaja. toisekseen lain valvominen käytännössä lähes mahdotonta joten ses siitä
Et sä ymmärrä sitten mitään muutakaan! Tässä määritellään myös että yrittäjä ei saa tehdä ajoajan täytyttyä edes pestä kalustoaan vaikka sitten voi kotipihalla pestä yksityistalouden auton... Saatananmoista kyttäämistä kokoomuksen tyyliin... Johon jo kuuluu poliisihallitus , aahy, uusiaselakiesitys ja muut polvihousupojan puolueen saavutukset....  >:(
no miten nyt valvotaan, ei tehdä kärpäsestä härkästä. jos saat ajaa jotain sellaista ajoa joka on pelkästään ajamista niin silloin ehkä tuntuu tuo ajoaika lyhyeltä. ajoaikalaki ei oo kait sama kuin työaikalaki joten uskon että ihan tarpeeks siellä saa kuitenkin touhuta. enempi kauhistelen näitä oman alan rehentelijöitä jotka kehuu työpäivän olevan 24/7. tämän kun joku virka-intoinen huomaa niin johan satelee taas työaikadirektiiviä. ja lopuksi käsi sydämmelle, toivokko sinä että sitä vastaantulevaa 60 tonnista autoa ajaa virkeä vaiko torkkuva kuski. niitä pesu ja remonttihommia kun voi tehdä myös ENNEN AJOON LÄHTÖÄ ;) ;) ;) ;)
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: juumassi - 19.06.10 - klo:01:37

Et sä ymmärrä sitten mitään muutakaan! Tässä määritellään myös että yrittäjä ei saa tehdä ajoajan täytyttyä edes pestä kalustoaan vaikka sitten voi kotipihalla pestä yksityistalouden auton... Saatananmoista kyttäämistä kokoomuksen tyyliin... Johon jo kuuluu poliisihallitus , aahy, uusiaselakiesitys ja muut polvihousupojan puolueen saavutukset....  >:(
[/quote]no miten nyt valvotaan, ei tehdä kärpäsestä härkästä. jos saat ajaa jotain sellaista ajoa joka on pelkästään ajamista niin silloin ehkä tuntuu tuo ajoaika lyhyeltä. ajoaikalaki ei oo kait sama kuin työaikalaki joten uskon että ihan tarpeeks siellä saa kuitenkin touhuta. enempi kauhistelen näitä oman alan rehentelijöitä jotka kehuu työpäivän olevan 24/7. tämän kun joku virka-intoinen huomaa niin johan satelee taas työaikadirektiiviä. ja lopuksi käsi sydämmelle, toivokko sinä että sitä vastaantulevaa 60 tonnista autoa ajaa virkeä vaiko torkkuva kuski. niitä pesu ja remonttihommia kun voi tehdä myös ENNEN AJOON LÄHTÖÄ ;) ;) ;) ;)
[/quote]

siis tässä nyt rajataan omistaja-kuljettajienkin viikkotyöaika 48 tuntiin.
siinä ajassa on tehtävä huollot, pesut, paperihommat ja itse ajo lastauksineen ja purkuineen.

näin ainakin olen tän käsittänyt. korjatkaa jos olen väärässä.
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: Eemeli - 19.06.10 - klo:02:42
Mistä lähtien kepulaisia on alkanut kiinnostaa, rikotaanko lakia vai ei.

Kannattaisi kuitenkin ensimmäiseksi sivistää itseään ja perehtyä Suomenkielen sanaan laki ja mitä se tarkoittaa, edes niin kuin periaatteessa.
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: Ukkovarvas - 19.06.10 - klo:03:27
Euroopalle on taloudessa käymässä samalla tavalla kuin jalkapallossa: muut jyräävät mennen tullen yli.

On selvää, että nämä työnteon vaikeuttamiset ja vihreitten terrorismit joudutaan lopettamaan. Lisäksi suuri joutilaitten "virkamiesten"  olemassaolo kyseenalaistetaan. Yhtenä esimerkkinä Suomen Ympäristöministeriö.

Nyt esim. Suomessa telakat ovat korealaisten hallussa, sieltä tullaan tänne opettamaan, kuinka töitä pitää tehdä.

Suomi joutuu lopettamaan kalliiksi käyneen aluepolitiikkansa, myös maatalouden osalta. On ihan järjetöntä, että etelän maataloutta ajetaan alas ja samalla pohjoisessa lisätään. Hulluuden huippu on MTK:n ajama "uudet pohjoisen raiviot tukien piiriin".

"On totuuden aika", väyrystelijöillekin.
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: Ukkovarvas - 19.06.10 - klo:09:18
-> Ja koska maatalouteen tulee sama raja... Saako traktorilla ajella tiellä kello 15 jälkeen jos on laatukäsikirjaan merkinnyt että herätys on kello 05:00  :o

Olihan semmoinen "tärinädirektiivi" tulossa, tratorikuskille olisi tullut tärinät kahdessa tunnissa täyteen.

Direktiivi lienee haudattu jo.

Epäilemättä Suomi palkkaa valtavan virkamieskoneiston syynäämään yksityisten autokuskien työmääriä.
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: Terminator - 19.06.10 - klo:09:42
Euroopalle on taloudessa käymässä samalla tavalla kuin jalkapallossa: muut jyräävät mennen tullen yli.

On selvää, että nämä työnteon vaikeuttamiset ja vihreitten terrorismit joudutaan lopettamaan. Lisäksi suuri joutilaitten "virkamiesten"  olemassaolo kyseenalaistetaan. Yhtenä esimerkkinä Suomen Ympäristöministeriö.

Nyt esim. Suomessa telakat ovat korealaisten hallussa, sieltä tullaan tänne opettamaan, kuinka töitä pitää tehdä.

Suomi joutuu lopettamaan kalliiksi käyneen aluepolitiikkansa, myös maatalouden osalta. On ihan järjetöntä, että etelän maataloutta ajetaan alas ja samalla pohjoisessa lisätään. Hulluuden huippu on MTK:n ajama "uudet pohjoisen raiviot tukien piiriin".

"On totuuden aika", väyrystelijöillekin.

Taitaa näitten "tärinä" direktiivien ja työaika sertivikaatien takia hävitä kohta kaikki mahdollinen työ suomesta.
Rekka-kuski kun käy Helsingistä Rovaniemelle lenkin niin viikon työtunnit taitaa tulla jo sillä keikalla täyteen, tämän johdosta pitäisi autoa kohti olla kohta 10 kuskia että pyörät pyörisi taukoamatta.
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: Ukkovarvas - 19.06.10 - klo:10:01
Euroopalle on taloudessa käymässä samalla tavalla kuin jalkapallossa: muut jyräävät mennen tullen yli.

On selvää, että nämä työnteon vaikeuttamiset ja vihreitten terrorismit joudutaan lopettamaan. Lisäksi suuri joutilaitten "virkamiesten"  olemassaolo kyseenalaistetaan. Yhtenä esimerkkinä Suomen Ympäristöministeriö.

Nyt esim. Suomessa telakat ovat korealaisten hallussa, sieltä tullaan tänne opettamaan, kuinka töitä pitää tehdä.

Suomi joutuu lopettamaan kalliiksi käyneen aluepolitiikkansa, myös maatalouden osalta. On ihan järjetöntä, että etelän maataloutta ajetaan alas ja samalla pohjoisessa lisätään. Hulluuden huippu on MTK:n ajama "uudet pohjoisen raiviot tukien piiriin".

"On totuuden aika", väyrystelijöillekin.

Taitaa näitten "tärinä" direktiivien ja työaika sertivikaatien takia hävitä kohta kaikki mahdollinen työ suomesta.
Rekka-kuski kun käy Helsingistä Rovaniemelle lenkin niin viikon työtunnit taitaa tulla jo sillä keikalla täyteen, tämän johdosta pitäisi autoa kohti olla kohta 10 kuskia että pyörät pyörisi taukoamatta.

Euroopan taloudelle käy kuten jalkapallolle: muut maat jyräävät yli mennentullen-
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: vms1 - 19.06.10 - klo:11:33
Aivan erinomainen direktiivi. Vai löytyykö porukasta väkee joka tulee toteamaan juuri yliajetun lapsen vanhemmille, että kyllä on hyvä että toi kuski sai korjata ja huoltaa autonsa viimeyönä ja nyt oli niin väsynyt että torkahti rattiin ja ajoi teidän lapsen yli mutta ei menny sen talous kuralle kun ei tarvinnu käyttää ulkopuolista auton huoltoon. Kun lehtiä lukee niin suomenmaassa on jatkuvasti erilaisia siltaan ajoja sun muita läheltäpititilanteita jossa osasyynä on varmastikkin kuljettajan huomion herpaantuminen väsymyksen takia. Sama direktiivi tarttis olla myös maataloudessa niin pysyis vehkeetkin paljon ehjempänä kun ei maajussit ja rengit rikkois niitä yliväsyneenä. Rehuntekoonkin 10 h töitä ja sen jälkeen kuskit vaihtoon ja hallilla oma remonttimies mikä huoltais vehkeitä sesongin aikana. Pinta-alaa vaan vaadittais paljon ja kannattavuus vähän paremmaksi.
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: Lehtimäki - 19.06.10 - klo:11:35
Mistä lähtien kepulaisia on alkanut kiinnostaa, rikotaanko lakia vai ei.

Kannattaisi kuitenkin ensimmäiseksi sivistää itseään ja perehtyä Suomenkielen sanaan laki ja mitä se tarkoittaa, edes niin kuin periaatteessa.
jos laissa ei ole määritelty rangaistusta, ei sitä tarvitse noudattaa, sanoo edustaja kalli kepusta ;D
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: Terminator - 19.06.10 - klo:11:43
Aivan erinomainen direktiivi. Vai löytyykö porukasta väkee joka tulee toteamaan juuri yliajetun lapsen vanhemmille, että kyllä on hyvä että toi kuski sai korjata ja huoltaa autonsa viimeyönä ja nyt oli niin väsynyt että torkahti rattiin ja ajoi teidän lapsen yli mutta ei menny sen talous kuralle kun ei tarvinnu käyttää ulkopuolista auton huoltoon. Kun lehtiä lukee niin suomenmaassa on jatkuvasti erilaisia siltaan ajoja sun muita läheltäpititilanteita jossa osasyynä on varmastikkin kuljettajan huomion herpaantuminen väsymyksen takia. Sama direktiivi tarttis olla myös maataloudessa niin pysyis vehkeetkin paljon ehjempänä kun ei maajussit ja rengit rikkois niitä yliväsyneenä. Rehuntekoonkin 10 h töitä ja sen jälkeen kuskit vaihtoon ja hallilla oma remonttimies mikä huoltais vehkeitä sesongin aikana. Pinta-alaa vaan vaadittais paljon ja kannattavuus vähän paremmaksi.

Ei sillä kuskilla ole sen enempää rahaa käytössä autonsa huoltoon oli direktiivi tai ei.

Saattaa kuljetusyrittäjistä tulla kohta pula kun pitää 48 tunnin työviikkoon sovittaa ajot ja huollot.
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: vms1 - 19.06.10 - klo:12:12
Aivan erinomainen direktiivi. Vai löytyykö porukasta väkee joka tulee toteamaan juuri yliajetun lapsen vanhemmille, että kyllä on hyvä että toi kuski sai korjata ja huoltaa autonsa viimeyönä ja nyt oli niin väsynyt että torkahti rattiin ja ajoi teidän lapsen yli mutta ei menny sen talous kuralle kun ei tarvinnu käyttää ulkopuolista auton huoltoon. Kun lehtiä lukee niin suomenmaassa on jatkuvasti erilaisia siltaan ajoja sun muita läheltäpititilanteita jossa osasyynä on varmastikkin kuljettajan huomion herpaantuminen väsymyksen takia. Sama direktiivi tarttis olla myös maataloudessa niin pysyis vehkeetkin paljon ehjempänä kun ei maajussit ja rengit rikkois niitä yliväsyneenä. Rehuntekoonkin 10 h töitä ja sen jälkeen kuskit vaihtoon ja hallilla oma remonttimies mikä huoltais vehkeitä sesongin aikana. Pinta-alaa vaan vaadittais paljon ja kannattavuus vähän paremmaksi.

Ei sillä kuskilla ole sen enempää rahaa käytössä autonsa huoltoon oli direktiivi tai ei.
Saattaa kuljetusyrittäjistä tulla kohta pula kun pitää 48 tunnin työviikkoon sovittaa ajot ja huollot.

Nää on tietenkin tapauskohtaisia mutta mahtaako tän kuljetusyrittäjän talous olla paljon huonompi jos se pelkästään ajaa sen 48 tuntia viikossa eli 4 päivänä 10 h ja yhtenä 8 tuntia ja sitten vie auton kerran viikossa pestäväksi ja huollattaa tarvittaessa ja vuosihuollot merkkiliikkeessä. 2 kuskilla saa auton jo liikkuu melkein 100 tuntia viikossa. kun vaihtoehtona tosiaan on se väsynyt kuski joka kiukuspäissään ja väsyneenä rikkoo vehkeitä ja koittaa iltasin ja öisin sitten korjata ja pestä niitä.
Otsikko: Juu...
Kirjoitti: Aulis Anttila - 19.06.10 - klo:12:29
Aivan erinomainen direktiivi. Vai löytyykö porukasta väkee joka tulee toteamaan juuri yliajetun lapsen vanhemmille, että kyllä on hyvä että toi kuski sai korjata ja huoltaa autonsa viimeyönä ja nyt oli niin väsynyt että torkahti rattiin ja ajoi teidän lapsen yli mutta ei menny sen talous kuralle kun ei tarvinnu käyttää ulkopuolista auton huoltoon. Kun lehtiä lukee niin suomenmaassa on jatkuvasti erilaisia siltaan ajoja sun muita läheltäpititilanteita jossa osasyynä on varmastikkin kuljettajan huomion herpaantuminen väsymyksen takia. Sama direktiivi tarttis olla myös maataloudessa niin pysyis vehkeetkin paljon ehjempänä kun ei maajussit ja rengit rikkois niitä yliväsyneenä. Rehuntekoonkin 10 h töitä ja sen jälkeen kuskit vaihtoon ja hallilla oma remonttimies mikä huoltais vehkeitä sesongin aikana. Pinta-alaa vaan vaadittais paljon ja kannattavuus vähän paremmaksi.
Ei sillä kuskilla ole sen enempää rahaa käytössä autonsa huoltoon oli direktiivi tai ei. Saattaa kuljetusyrittäjistä tulla kohta pula kun pitää 48 tunnin työviikkoon sovittaa ajot ja huollot.

Juu... tulee tulee... ainakin 148 tunnin työviikko on sallittava  ::) ::) ::)
Otsikko: Vs: Juu...
Kirjoitti: Sepedeus - 19.06.10 - klo:12:36
Aivan erinomainen direktiivi. Vai löytyykö porukasta väkee joka tulee toteamaan juuri yliajetun lapsen vanhemmille, että kyllä on hyvä että toi kuski sai korjata ja huoltaa autonsa viimeyönä ja nyt oli niin väsynyt että torkahti rattiin ja ajoi teidän lapsen yli mutta ei menny sen talous kuralle kun ei tarvinnu käyttää ulkopuolista auton huoltoon. Kun lehtiä lukee niin suomenmaassa on jatkuvasti erilaisia siltaan ajoja sun muita läheltäpititilanteita jossa osasyynä on varmastikkin kuljettajan huomion herpaantuminen väsymyksen takia. Sama direktiivi tarttis olla myös maataloudessa niin pysyis vehkeetkin paljon ehjempänä kun ei maajussit ja rengit rikkois niitä yliväsyneenä. Rehuntekoonkin 10 h töitä ja sen jälkeen kuskit vaihtoon ja hallilla oma remonttimies mikä huoltais vehkeitä sesongin aikana. Pinta-alaa vaan vaadittais paljon ja kannattavuus vähän paremmaksi.
Ei sillä kuskilla ole sen enempää rahaa käytössä autonsa huoltoon oli direktiivi tai ei. Saattaa kuljetusyrittäjistä tulla kohta pula kun pitää 48 tunnin työviikkoon sovittaa ajot ja huollot.

Juu... tulee tulee... ainakin 148 tunnin työviikko on sallittava  ::) ::) ::)

  Ihmettelen mistä löytyy viranomaisia lisää valvomaan näitä direktiivejä. Eihän nykyisiäkään kukaan pysty valvomaan. Tutkimuksen mukaan harmaa talous suomessa on 7% bruttokansantuotteesta ja se on paljon. ;D
Otsikko: Vs: Juu...
Kirjoitti: Terminator - 19.06.10 - klo:13:40
Aivan erinomainen direktiivi. Vai löytyykö porukasta väkee joka tulee toteamaan juuri yliajetun lapsen vanhemmille, että kyllä on hyvä että toi kuski sai korjata ja huoltaa autonsa viimeyönä ja nyt oli niin väsynyt että torkahti rattiin ja ajoi teidän lapsen yli mutta ei menny sen talous kuralle kun ei tarvinnu käyttää ulkopuolista auton huoltoon. Kun lehtiä lukee niin suomenmaassa on jatkuvasti erilaisia siltaan ajoja sun muita läheltäpititilanteita jossa osasyynä on varmastikkin kuljettajan huomion herpaantuminen väsymyksen takia. Sama direktiivi tarttis olla myös maataloudessa niin pysyis vehkeetkin paljon ehjempänä kun ei maajussit ja rengit rikkois niitä yliväsyneenä. Rehuntekoonkin 10 h töitä ja sen jälkeen kuskit vaihtoon ja hallilla oma remonttimies mikä huoltais vehkeitä sesongin aikana. Pinta-alaa vaan vaadittais paljon ja kannattavuus vähän paremmaksi.
Ei sillä kuskilla ole sen enempää rahaa käytössä autonsa huoltoon oli direktiivi tai ei. Saattaa kuljetusyrittäjistä tulla kohta pula kun pitää 48 tunnin työviikkoon sovittaa ajot ja huollot.

Juu... tulee tulee... ainakin 148 tunnin työviikko on sallittava  ::) ::) ::)

  Ihmettelen mistä löytyy viranomaisia lisää valvomaan näitä direktiivejä. Eihän nykyisiäkään kukaan pysty valvomaan. Tutkimuksen mukaan harmaa talous suomessa on 7% bruttokansantuotteesta ja se on paljon. ;D

Kyllä AY-Räty kumpaneineen juoksee kuljetusyrittäjien perässä ja kyttää.
Valtiohan sen kyttäämisen AY-liitoille kuitenkin maksaa, niin kuin on nykyäänkin maksanut verorahoista kaiken kuusamon hirsihuviloista lähtien.
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: Kloppi - 19.06.10 - klo:16:12
Et sä ymmärrä sitten mitään muutakaan! Tässä määritellään myös että yrittäjä ei saa tehdä ajoajan täytyttyä edes pestä kalustoaan

Yrittäjän täytyy sitten käskeä puoliso hoitamaan kaluston pesu, onhan siinä kyseessä hänenkin terveytensä..  ;D
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: sorkkis - 19.06.10 - klo:17:07
Se tossa hommassa on et ajetaan pienyrittäjät ahtaalle .  :P
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: juumassi - 19.06.10 - klo:19:30
Aivan erinomainen direktiivi. Vai löytyykö porukasta väkee joka tulee toteamaan juuri yliajetun lapsen vanhemmille, että kyllä on hyvä että toi kuski sai korjata ja huoltaa autonsa viimeyönä ja nyt oli niin väsynyt että torkahti rattiin ja ajoi teidän lapsen yli mutta ei menny sen talous kuralle kun ei tarvinnu käyttää ulkopuolista auton huoltoon. Kun lehtiä lukee niin suomenmaassa on jatkuvasti erilaisia siltaan ajoja sun muita läheltäpititilanteita jossa osasyynä on varmastikkin kuljettajan huomion herpaantuminen väsymyksen takia. Sama direktiivi tarttis olla myös maataloudessa niin pysyis vehkeetkin paljon ehjempänä kun ei maajussit ja rengit rikkois niitä yliväsyneenä. Rehuntekoonkin 10 h töitä ja sen jälkeen kuskit vaihtoon ja hallilla oma remonttimies mikä huoltais vehkeitä sesongin aikana. Pinta-alaa vaan vaadittais paljon ja kannattavuus vähän paremmaksi.

miksi omistaja-kuljettaja ei saa rekkaansa pestä jos on 48 vikkotyötuntia täynnä, mutta saa oman henkilöauton pestä?

mikä ero siinä on?
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: sorkkis - 19.06.10 - klo:19:51
Ei mitään eroa . Pienyrittäjät ajetaan ahtaalle , sitä paskaa toi on . >:( >:(
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: JoHaRa - 19.06.10 - klo:19:55
Huoltamon pihalla nähtyä:

Rekka ajaa pihaan ja Mersu tulee perässä. Kuskit vaihtavat paikkoja ja rekkaan vaihdetaan kiekko. Sitten autot lähtevät liikeelle samaan suuntaan. Ajoivat varmaan niin kauan kunnes alkuperäisellä kuskilla tuli lepoaika täyteen ja sitten apumies lähti taas Mersulla noutamaan uutta rekkaa  :D
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: Oksa - 19.06.10 - klo:20:43
on se aikasuurella toden näköisyydellä niin että kotikin oli samassa suunnassa joten et sitten mennyt seuraten mitä nuo rahanhimoissaan tekivät?
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: vms1 - 19.06.10 - klo:21:01
Aivan erinomainen direktiivi. Vai löytyykö porukasta väkee joka tulee toteamaan juuri yliajetun lapsen vanhemmille, että kyllä on hyvä että toi kuski sai korjata ja huoltaa autonsa viimeyönä ja nyt oli niin väsynyt että torkahti rattiin ja ajoi teidän lapsen yli mutta ei menny sen talous kuralle kun ei tarvinnu käyttää ulkopuolista auton huoltoon. Kun lehtiä lukee niin suomenmaassa on jatkuvasti erilaisia siltaan ajoja sun muita läheltäpititilanteita jossa osasyynä on varmastikkin kuljettajan huomion herpaantuminen väsymyksen takia. Sama direktiivi tarttis olla myös maataloudessa niin pysyis vehkeetkin paljon ehjempänä kun ei maajussit ja rengit rikkois niitä yliväsyneenä. Rehuntekoonkin 10 h töitä ja sen jälkeen kuskit vaihtoon ja hallilla oma remonttimies mikä huoltais vehkeitä sesongin aikana. Pinta-alaa vaan vaadittais paljon ja kannattavuus vähän paremmaksi.
miksi omistaja-kuljettaja ei saa rekkaansa pestä jos on 48 vikkotyötuntia täynnä, mutta saa oman henkilöauton pestä?
mikä ero siinä on?

Siinä on se ero että henkilöauton pesu ja muut toiminnot kuten talonmaalaus, saunominen, ruohonleikkuu, kaljanjuonti jne. kuuluu vapaa-aikaan jota kuitenkin tekee, mutta rekan pesu johon muuten äkkiä kuluu 2-3 tuntia ja tankkaukset ym. ovat töitä. Tähän kun viellä lisää esim pari renkaanvaihtoa ja puuautolla vaikka pari letkunvaihtoa niin käytännössä saa kulutettu vaikka koko yön.
Kuten totesinkin niin monelle rekalle olisi hyvä jos kuskinvaihdot tapahtuis vaikka jonkun huoltoliikkeen pihalla niin, että olisi muutama tunti aikaa jollain huoltomiehellä tankata ja lisätä pissapojat ym niin että seuraavalla kuskilla olisi huolettomia työtunteja ehjällä autolla. Samalla ehdittäis tarvittaessa tehdä rasvaukset ja öljynvaihdot.
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: Terminator - 19.06.10 - klo:21:17
Aivan erinomainen direktiivi. Vai löytyykö porukasta väkee joka tulee toteamaan juuri yliajetun lapsen vanhemmille, että kyllä on hyvä että toi kuski sai korjata ja huoltaa autonsa viimeyönä ja nyt oli niin väsynyt että torkahti rattiin ja ajoi teidän lapsen yli mutta ei menny sen talous kuralle kun ei tarvinnu käyttää ulkopuolista auton huoltoon. Kun lehtiä lukee niin suomenmaassa on jatkuvasti erilaisia siltaan ajoja sun muita läheltäpititilanteita jossa osasyynä on varmastikkin kuljettajan huomion herpaantuminen väsymyksen takia. Sama direktiivi tarttis olla myös maataloudessa niin pysyis vehkeetkin paljon ehjempänä kun ei maajussit ja rengit rikkois niitä yliväsyneenä. Rehuntekoonkin 10 h töitä ja sen jälkeen kuskit vaihtoon ja hallilla oma remonttimies mikä huoltais vehkeitä sesongin aikana. Pinta-alaa vaan vaadittais paljon ja kannattavuus vähän paremmaksi.
miksi omistaja-kuljettaja ei saa rekkaansa pestä jos on 48 vikkotyötuntia täynnä, mutta saa oman henkilöauton pestä?
mikä ero siinä on?

Siinä on se ero että henkilöauton pesu ja muut toiminnot kuten talonmaalaus, saunominen, ruohonleikkuu, kaljanjuonti jne. kuuluu vapaa-aikaan jota kuitenkin tekee, mutta rekan pesu johon muuten äkkiä kuluu 2-3 tuntia ja tankkaukset ym. ovat töitä. Tähän kun viellä lisää esim pari renkaanvaihtoa ja puuautolla vaikka pari letkunvaihtoa niin käytännössä saa kulutettu vaikka koko yön.
Kuten totesinkin niin monelle rekalle olisi hyvä jos kuskinvaihdot tapahtuis vaikka jonkun huoltoliikkeen pihalla niin, että olisi muutama tunti aikaa jollain huoltomiehellä tankata ja lisätä pissapojat ym niin että seuraavalla kuskilla olisi huolettomia työtunteja ehjällä autolla. Samalla ehdittäis tarvittaessa tehdä rasvaukset ja öljynvaihdot.

Saat työntää hikipäässä sitä renkaat vinksallaan olevaa stiigaa 2-3 tuntia sen 48 ajotunnin lisäksi, muttet pestä ja huoltaa rekkaa seuraavaa 48 tuntia varten.

Jos vedät 3 päivänä maanantaista keskiviikoon 16 tuntia niin se on 48 työtuntia, eli et saa korjata rekkaa välillä torstai suununtai. Ei hyvä päivää.
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: JoHaRa - 19.06.10 - klo:21:22
on se aikasuurella toden näköisyydellä niin että kotikin oli samassa suunnassa joten et sitten mennyt seuraten mitä nuo rahanhimoissaan tekivät?

Oleellista lienee että rekkaa ei saanut ajaa mutta henkilöautoa sai  8)
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: vms1 - 19.06.10 - klo:21:28
Aivan erinomainen direktiivi. Vai löytyykö porukasta väkee joka tulee toteamaan juuri yliajetun lapsen vanhemmille, että kyllä on hyvä että toi kuski sai korjata ja huoltaa autonsa viimeyönä ja nyt oli niin väsynyt että torkahti rattiin ja ajoi teidän lapsen yli mutta ei menny sen talous kuralle kun ei tarvinnu käyttää ulkopuolista auton huoltoon. Kun lehtiä lukee niin suomenmaassa on jatkuvasti erilaisia siltaan ajoja sun muita läheltäpititilanteita jossa osasyynä on varmastikkin kuljettajan huomion herpaantuminen väsymyksen takia. Sama direktiivi tarttis olla myös maataloudessa niin pysyis vehkeetkin paljon ehjempänä kun ei maajussit ja rengit rikkois niitä yliväsyneenä. Rehuntekoonkin 10 h töitä ja sen jälkeen kuskit vaihtoon ja hallilla oma remonttimies mikä huoltais vehkeitä sesongin aikana. Pinta-alaa vaan vaadittais paljon ja kannattavuus vähän paremmaksi.
miksi omistaja-kuljettaja ei saa rekkaansa pestä jos on 48 vikkotyötuntia täynnä, mutta saa oman henkilöauton pestä?
mikä ero siinä on?

Siinä on se ero että henkilöauton pesu ja muut toiminnot kuten talonmaalaus, saunominen, ruohonleikkuu, kaljanjuonti jne. kuuluu vapaa-aikaan jota kuitenkin tekee, mutta rekan pesu johon muuten äkkiä kuluu 2-3 tuntia ja tankkaukset ym. ovat töitä. Tähän kun viellä lisää esim pari renkaanvaihtoa ja puuautolla vaikka pari letkunvaihtoa niin käytännössä saa kulutettu vaikka koko yön.
Kuten totesinkin niin monelle rekalle olisi hyvä jos kuskinvaihdot tapahtuis vaikka jonkun huoltoliikkeen pihalla niin, että olisi muutama tunti aikaa jollain huoltomiehellä tankata ja lisätä pissapojat ym niin että seuraavalla kuskilla olisi huolettomia työtunteja ehjällä autolla. Samalla ehdittäis tarvittaessa tehdä rasvaukset ja öljynvaihdot.

Saat työntää hikipäässä sitä renkaat vinksallaan olevaa stiigaa 2-3 tuntia sen 48 ajotunnin lisäksi, muttet pestä ja huoltaa rekkaa seuraavaa 48 tuntia varten.

Jos vedät 3 päivänä maanantaista keskiviikoon 16 tuntia niin se on 48 työtuntia, eli et saa korjata rekkaa välillä torstai suununtai. Ei hyvä päivää.

Et vaan taida saada ajaa kolmessa päivässä tunteja täyteen vaan nekin on jaettava useammalle päivälle ja en haluais kohdata liikenteessä kaveria joka on ajanut kolmessa päivässä 48 tuntia ja viellä kotimatkat henkilöautolla ja nukkunut parina yönä 4-5 tuntia. Valitettavasti niitä vaan taitaa olla huomattavan paljon.
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: Naturalis - 19.06.10 - klo:21:45
Et vaan taida saada ajaa kolmessa päivässä tunteja täyteen vaan nekin on jaettava useammalle päivälle ja en haluais kohdata liikenteessä kaveria joka on ajanut kolmessa päivässä 48 tuntia ja viellä kotimatkat henkilöautolla ja nukkunut parina yönä 4-5 tuntia. Valitettavasti niitä vaan taitaa olla huomattavan paljon.

Kakstoista tuntia ajoaikaa/vrk plus toimisto, huolto jne. hommia 4 tuntia/vrk siinä se, loppuviikko lorvitaan...
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: icefarmer - 19.06.10 - klo:22:25
Et vaan taida saada ajaa kolmessa päivässä tunteja täyteen vaan nekin on jaettava useammalle päivälle ja en haluais kohdata liikenteessä kaveria joka on ajanut kolmessa päivässä 48 tuntia ja viellä kotimatkat henkilöautolla ja nukkunut parina yönä 4-5 tuntia. Valitettavasti niitä vaan taitaa olla huomattavan paljon.

Kakstoista tuntia ajoaikaa/vrk plus toimisto, huolto jne. hommia 4 tuntia/vrk siinä se, loppuviikko lorvitaan...
kaivakaa joku nyt linkki tuonne ajoaika-lakiin kun menee puurot ja vellit sekaisin. käykää joskus katsomassa mitä on syksypimeällä kyhätä puukuorma päälle jostain tuntemattomalta seudulta monelta kasalta ja sitte lähteä yötä vasten sitä viemään pikkuteitä pitkin tehtaalle,,,, meinaan vaan että monelle riittää ne ihan laillisetkin tunnit ??? ??? ??? ???
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: Terminator - 19.06.10 - klo:22:32
Et vaan taida saada ajaa kolmessa päivässä tunteja täyteen vaan nekin on jaettava useammalle päivälle ja en haluais kohdata liikenteessä kaveria joka on ajanut kolmessa päivässä 48 tuntia ja viellä kotimatkat henkilöautolla ja nukkunut parina yönä 4-5 tuntia. Valitettavasti niitä vaan taitaa olla huomattavan paljon.

Kakstoista tuntia ajoaikaa/vrk plus toimisto, huolto jne. hommia 4 tuntia/vrk siinä se, loppuviikko lorvitaan...
kaivakaa joku nyt linkki tuonne ajoaika-lakiin kun menee puurot ja vellit sekaisin. käykää joskus katsomassa mitä on syksypimeällä kyhätä puukuorma päälle jostain tuntemattomalta seudulta monelta kasalta ja sitte lähteä yötä vasten sitä viemään pikkuteitä pitkin tehtaalle,,,, meinaan vaan että monelle riittää ne ihan laillisetkin tunnit ??? ??? ??? ???

Ajoaikalaki ja työaikalaki on kaksi eri asiaa. Jälkimmäinen ei VIELÄ koske yrittäjiä.
Rahtarit väitti omissa keskusteluissaan että helposti laillisesti ajoaikalain puitteessa tekee sen 15-16 tuntia. Sis 9 tuntia ajoa + muut homat lastaukset/purut ynnä muuta.
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: icefarmer - 19.06.10 - klo:23:10
Et vaan taida saada ajaa kolmessa päivässä tunteja täyteen vaan nekin on jaettava useammalle päivälle ja en haluais kohdata liikenteessä kaveria joka on ajanut kolmessa päivässä 48 tuntia ja viellä kotimatkat henkilöautolla ja nukkunut parina yönä 4-5 tuntia. Valitettavasti niitä vaan taitaa olla huomattavan paljon.

Kakstoista tuntia ajoaikaa/vrk plus toimisto, huolto jne. hommia 4 tuntia/vrk siinä se, loppuviikko lorvitaan...
kaivakaa joku nyt linkki tuonne ajoaika-lakiin kun menee puurot ja vellit sekaisin. käykää joskus katsomassa mitä on syksypimeällä kyhätä puukuorma päälle jostain tuntemattomalta seudulta monelta kasalta ja sitte lähteä yötä vasten sitä viemään pikkuteitä pitkin tehtaalle,,,, meinaan vaan että monelle riittää ne ihan laillisetkin tunnit ??? ??? ??? ???

Ajoaikalaki ja työaikalaki on kaksi eri asiaa. Jälkimmäinen ei VIELÄ koske yrittäjiä.
Rahtarit väitti omissa keskusteluissaan että helposti laillisesti ajoaikalain puitteessa tekee sen 15-16 tuntia. Sis 9 tuntia ajoa + muut homat lastaukset/purut ynnä muuta.
minulla on sellainen käsitys että 15 tuntia työtä vuorokaudessa on maksimi,siis maksimi ajot+lastaukset ynnä muut työt, vuorokausilepoa jää tällöin riittävästi.
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: juumassi - 20.06.10 - klo:01:45


Siinä on se ero että henkilöauton pesu ja muut toiminnot kuten talonmaalaus, saunominen, ruohonleikkuu, kaljanjuonti jne. kuuluu vapaa-aikaan jota kuitenkin tekee, mutta rekan pesu johon muuten äkkiä kuluu 2-3 tuntia ja tankkaukset ym. ovat töitä. Tähän kun viellä lisää esim pari renkaanvaihtoa ja puuautolla vaikka pari letkunvaihtoa niin käytännössä saa kulutettu vaikka koko yön.
Kuten totesinkin niin monelle rekalle olisi hyvä jos kuskinvaihdot tapahtuis vaikka jonkun huoltoliikkeen pihalla niin, että olisi muutama tunti aikaa jollain huoltomiehellä tankata ja lisätä pissapojat ym niin että seuraavalla kuskilla olisi huolettomia työtunteja ehjällä autolla. Samalla ehdittäis tarvittaessa tehdä rasvaukset ja öljynvaihdot.
[/quote]

Saat työntää hikipäässä sitä renkaat vinksallaan olevaa stiigaa 2-3 tuntia sen 48 ajotunnin lisäksi, muttet pestä ja huoltaa rekkaa seuraavaa 48 tuntia varten.

Jos vedät 3 päivänä maanantaista keskiviikoon 16 tuntia niin se on 48 työtuntia, eli et saa korjata rekkaa välillä torstai suununtai. Ei hyvä päivää.
[/quote]

Et vaan taida saada ajaa kolmessa päivässä tunteja täyteen vaan nekin on jaettava useammalle päivälle ja en haluais kohdata liikenteessä kaveria joka on ajanut kolmessa päivässä 48 tuntia ja viellä kotimatkat henkilöautolla ja nukkunut parina yönä 4-5 tuntia. Valitettavasti niitä vaan taitaa olla huomattavan paljon.
[/quote]

tuota määrää ajavat nukkuvat autossa. eivät ne välillä kotona käy.

entä haluatko kohdata sellaisen kaverin joka ajaa lain salliman määrän isoa autoa viikossa mutta ajaa yöt taksia?
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: vms1 - 20.06.10 - klo:10:25
"tuota määrää ajavat nukkuvat autossa. eivät ne välillä kotona käy.

entä haluatko kohdata sellaisen kaverin joka ajaa lain salliman määrän isoa autoa viikossa mutta ajaa yöt taksia?"


Homman pääasiahan ei ole tunnit vaan nimenomaan, että saatais väsyneet kuskit pois liikenteestä. Mielestäni ei ainakaan kuski joka on ajanut lain salliman rajan ja lisäksi tehnyt huoltoa muutaman tunnin niin että työaika on vaikka 6 aamulla ilta 9 eli ollut töissä 15 h ei ole täysin liikennekelpoinen muutaman päivän päästä samoiten kun kuskit joka on sitten ajanut vaikka taksia mitä en ainakaan ymmärrä koska ainakin taksi on palveluala missä ei kaivata viikkoa putkeen tehneitä kuskeja. Valitettavasti poliisit ei vaan pysty valvomaan väsymystasoa niin ainoa vaihtoehto on tehdä tällainen laki jota jotenkin pystyttäis valvomaan.
En tarkasti tunne ajoaikalakeja mutta sen ymmärrän jos vaikka joku rahtarirane joka on reissussa haluaa selvitä lyhyin unin. Silloin ei kyllä tehdä kun ihan pakolliset huollot ja pidän järkevänä jos vaikka 8 nukutun tunnin ja aamu p***** jälkeen huoltsikalla sais ajaa vaikka seuraavat 16 tuntia vaikka yhdellä tunnin tauolla + kahvitauoilla. En näe ainakaan mitään järkeä että autoja seisotetaan kaukana kotoa turhanpäiten mutta enhän ole säännöksiä laatimassa. Rajoittais sitten viikottainen työaika niin että ei pystyis ajaa kun 3-4 päivää tällai.
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: Puppugeneraattori - 20.06.10 - klo:10:38
Aivan erinomainen direktiivi. Vai löytyykö porukasta väkee joka tulee toteamaan juuri yliajetun lapsen vanhemmille, että kyllä on hyvä että toi kuski sai korjata ja huoltaa autonsa viimeyönä ja nyt oli niin väsynyt että torkahti rattiin ja ajoi teidän lapsen yli mutta ei menny sen talous kuralle kun ei tarvinnu käyttää ulkopuolista auton huoltoon. Kun lehtiä lukee niin suomenmaassa on jatkuvasti erilaisia siltaan ajoja sun muita läheltäpititilanteita jossa osasyynä on varmastikkin kuljettajan huomion herpaantuminen väsymyksen takia. Sama direktiivi tarttis olla myös maataloudessa niin pysyis vehkeetkin paljon ehjempänä kun ei maajussit ja rengit rikkois niitä yliväsyneenä. Rehuntekoonkin 10 h töitä ja sen jälkeen kuskit vaihtoon ja hallilla oma remonttimies mikä huoltais vehkeitä sesongin aikana. Pinta-alaa vaan vaadittais paljon ja kannattavuus vähän paremmaksi.

Laitas jotain todistetta esiin, jossa on näytetty toteen että pienten kuljetusyritysten kuljettaja-omistajat aiheuttavat keskimääräistä enemmän liikenneonnettomuuksia.  Pelkkä "musta-tuntuu" ei nyt riitä, kun tuollaisia väitteitä esität.

Jos ei ole esittää mitään todistetta, niin ole sitten hiljaa.
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: vms1 - 20.06.10 - klo:10:59
Aivan erinomainen direktiivi. Vai löytyykö porukasta väkee joka tulee toteamaan juuri yliajetun lapsen vanhemmille, että kyllä on hyvä että toi kuski sai korjata ja huoltaa autonsa viimeyönä ja nyt oli niin väsynyt että torkahti rattiin ja ajoi teidän lapsen yli mutta ei menny sen talous kuralle kun ei tarvinnu käyttää ulkopuolista auton huoltoon. Kun lehtiä lukee niin suomenmaassa on jatkuvasti erilaisia siltaan ajoja sun muita läheltäpititilanteita jossa osasyynä on varmastikkin kuljettajan huomion herpaantuminen väsymyksen takia. Sama direktiivi tarttis olla myös maataloudessa niin pysyis vehkeetkin paljon ehjempänä kun ei maajussit ja rengit rikkois niitä yliväsyneenä. Rehuntekoonkin 10 h töitä ja sen jälkeen kuskit vaihtoon ja hallilla oma remonttimies mikä huoltais vehkeitä sesongin aikana. Pinta-alaa vaan vaadittais paljon ja kannattavuus vähän paremmaksi.
Laitas jotain todistetta esiin, jossa on näytetty toteen että pienten kuljetusyritysten kuljettaja-omistajat aiheuttavat keskimääräistä enemmän liikenneonnettomuuksia.  Pelkkä "musta-tuntuu" ei nyt riitä, kun tuollaisia väitteitä esität.
Jos ei ole esittää mitään todistetta, niin ole sitten hiljaa.

En minä mitään todisteita rupee etsimään eikä tarkoitus ole mustamaalata kuljettajaomistajia mutta se on kylmä fakta että väsyneenä huomiokyky heikkenee ja kun ala on sellainen että virheisiin ei ole varaa niin pidän järkevänä, että työaikaa rajataan niin että kuskit olisi virkeitä tienpäällä. Samaa ongelmaa on havaittavissa kaivurihommissa ja maanviljelyksessä mutta näihin ei olla viellä valitettavasti puututtu koska niissä ei ole niin suurta vaaraa ulkopuolisille.
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: emo-heikki - 20.06.10 - klo:11:17
Aivan erinomainen direktiivi. Vai löytyykö porukasta väkee joka tulee toteamaan juuri yliajetun lapsen vanhemmille, että kyllä on hyvä että toi kuski sai korjata ja huoltaa autonsa viimeyönä ja nyt oli niin väsynyt että torkahti rattiin ja ajoi teidän lapsen yli mutta ei menny sen talous kuralle kun ei tarvinnu käyttää ulkopuolista auton huoltoon. Kun lehtiä lukee niin suomenmaassa on jatkuvasti erilaisia siltaan ajoja sun muita läheltäpititilanteita jossa osasyynä on varmastikkin kuljettajan huomion herpaantuminen väsymyksen takia. Sama direktiivi tarttis olla myös maataloudessa niin pysyis vehkeetkin paljon ehjempänä kun ei maajussit ja rengit rikkois niitä yliväsyneenä. Rehuntekoonkin 10 h töitä ja sen jälkeen kuskit vaihtoon ja hallilla oma remonttimies mikä huoltais vehkeitä sesongin aikana. Pinta-alaa vaan vaadittais paljon ja kannattavuus vähän paremmaksi.
Laitas jotain todistetta esiin, jossa on näytetty toteen että pienten kuljetusyritysten kuljettaja-omistajat aiheuttavat keskimääräistä enemmän liikenneonnettomuuksia.  Pelkkä "musta-tuntuu" ei nyt riitä, kun tuollaisia väitteitä esität.
Jos ei ole esittää mitään todistetta, niin ole sitten hiljaa.

En minä mitään todisteita rupee etsimään eikä tarkoitus ole mustamaalata kuljettajaomistajia mutta se on kylmä fakta että väsyneenä huomiokyky heikkenee ja kun ala on sellainen että virheisiin ei ole varaa niin pidän järkevänä, että työaikaa rajataan niin että kuskit olisi virkeitä tienpäällä. Samaa ongelmaa on havaittavissa kaivurihommissa ja maanviljelyksessä mutta näihin ei olla viellä valitettavasti puututtu koska niissä ei ole niin suurta vaaraa ulkopuolisille.

Kylmä fakta on se, että tämmöisiä yhden miehen rekkafirmoja on EU:ssa hyvin vähän, tämä on nimenomaan Suomalainen tapa organisoida kuljetussektoria ja Suomessa rekoista yli 90 %:tia on näillä yhden rekan/mies firmoilla, jossa omistaja itse ajaa rekkaansa.
Saksa, Hollanti, Ranska jne... kuljetusala on hyvin keskittynyt ja firmoissa on satoja rekkoja, mikäli omistajalle ( jos osakeyhtiössä omistajaa edes on ) tälläinen työntekokatto asetetaan, niin ei se vaikuta firman toimintaan mitenkään, koska kuskit on aina palkollisia, joten direkitiivi on hyvin selvä tilaustyö, jotta saadaan murrettua nimenomaan pohjoismainen ja Suomalainen rekkakulttuuri, suuret firmat tulevat tänne Euroopasta rekkoineen ja kuskit tuodaan Balttiasta.

Ainoa tapa voittaa yhden miehen firman kilpailukyky tälläisessa taistelussa on se, että kielletään siltä yhdenmiehen firman omistajalta työnteko ????
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: Puppugeneraattori - 20.06.10 - klo:11:57
Aivan erinomainen direktiivi. Vai löytyykö porukasta väkee joka tulee toteamaan juuri yliajetun lapsen vanhemmille, että kyllä on hyvä että toi kuski sai korjata ja huoltaa autonsa viimeyönä ja nyt oli niin väsynyt että torkahti rattiin ja ajoi teidän lapsen yli mutta ei menny sen talous kuralle kun ei tarvinnu käyttää ulkopuolista auton huoltoon. Kun lehtiä lukee niin suomenmaassa on jatkuvasti erilaisia siltaan ajoja sun muita läheltäpititilanteita jossa osasyynä on varmastikkin kuljettajan huomion herpaantuminen väsymyksen takia. Sama direktiivi tarttis olla myös maataloudessa niin pysyis vehkeetkin paljon ehjempänä kun ei maajussit ja rengit rikkois niitä yliväsyneenä. Rehuntekoonkin 10 h töitä ja sen jälkeen kuskit vaihtoon ja hallilla oma remonttimies mikä huoltais vehkeitä sesongin aikana. Pinta-alaa vaan vaadittais paljon ja kannattavuus vähän paremmaksi.
Laitas jotain todistetta esiin, jossa on näytetty toteen että pienten kuljetusyritysten kuljettaja-omistajat aiheuttavat keskimääräistä enemmän liikenneonnettomuuksia.  Pelkkä "musta-tuntuu" ei nyt riitä, kun tuollaisia väitteitä esität.
Jos ei ole esittää mitään todistetta, niin ole sitten hiljaa.

En minä mitään todisteita rupee etsimään eikä tarkoitus ole mustamaalata kuljettajaomistajia mutta se on kylmä fakta että väsyneenä huomiokyky heikkenee ja kun ala on sellainen että virheisiin ei ole varaa niin pidän järkevänä, että työaikaa rajataan niin että kuskit olisi virkeitä tienpäällä. Samaa ongelmaa on havaittavissa kaivurihommissa ja maanviljelyksessä mutta näihin ei olla viellä valitettavasti puututtu koska niissä ei ole niin suurta vaaraa ulkopuolisille.

Kylmä fakta on se, että tämmöisiä yhden miehen rekkafirmoja on EU:ssa hyvin vähän, tämä on nimenomaan Suomalainen tapa organisoida kuljetussektoria ja Suomessa rekoista yli 90 %:tia on näillä yhden rekan/mies firmoilla, jossa omistaja itse ajaa rekkaansa.
Saksa, Hollanti, Ranska jne... kuljetusala on hyvin keskittynyt ja firmoissa on satoja rekkoja, mikäli omistajalle ( jos osakeyhtiössä omistajaa edes on ) tälläinen työntekokatto asetetaan, niin ei se vaikuta firman toimintaan mitenkään, koska kuskit on aina palkollisia, joten direkitiivi on hyvin selvä tilaustyö, jotta saadaan murrettua nimenomaan pohjoismainen ja Suomalainen rekkakulttuuri, suuret firmat tulevat tänne Euroopasta rekkoineen ja kuskit tuodaan Balttiasta.

Ainoa tapa voittaa yhden miehen firman kilpailukyky tälläisessa taistelussa on se, että kielletään siltä yhdenmiehen firman omistajalta työnteko ????

Sittenhän UCD:n kannattaisi lobata eu-parlamenttia ja komissiota, jotta saataisiin aikaan työaikarajoitteita perheviljelmille, se olisi hyvä tapa tappaa UCD:n vihaamat perheviljelmät. ;D ;D
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 20.06.10 - klo:12:13
Mielestäni ei ainakaan kuski joka on ajanut lain salliman rajan ja lisäksi tehnyt huoltoa muutaman tunnin niin että työaika on vaikka 6 aamulla ilta 9 eli ollut töissä 15 h ei ole täysin liikennekelpoinen muutaman päivän päästä

Tuohan on kuitenkin sallittu jos palkkakuski ajaa lain salliman ajan, ja sitten loppuajan käyttää vaikka oman museokuormurinsa entisöintiin. 

Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: icefarmer - 20.06.10 - klo:21:19
Aivan erinomainen direktiivi. Vai löytyykö porukasta väkee joka tulee toteamaan juuri yliajetun lapsen vanhemmille, että kyllä on hyvä että toi kuski sai korjata ja huoltaa autonsa viimeyönä ja nyt oli niin väsynyt että torkahti rattiin ja ajoi teidän lapsen yli mutta ei menny sen talous kuralle kun ei tarvinnu käyttää ulkopuolista auton huoltoon. Kun lehtiä lukee niin suomenmaassa on jatkuvasti erilaisia siltaan ajoja sun muita läheltäpititilanteita jossa osasyynä on varmastikkin kuljettajan huomion herpaantuminen väsymyksen takia. Sama direktiivi tarttis olla myös maataloudessa niin pysyis vehkeetkin paljon ehjempänä kun ei maajussit ja rengit rikkois niitä yliväsyneenä. Rehuntekoonkin 10 h töitä ja sen jälkeen kuskit vaihtoon ja hallilla oma remonttimies mikä huoltais vehkeitä sesongin aikana. Pinta-alaa vaan vaadittais paljon ja kannattavuus vähän paremmaksi.
Laitas jotain todistetta esiin, jossa on näytetty toteen että pienten kuljetusyritysten kuljettaja-omistajat aiheuttavat keskimääräistä enemmän liikenneonnettomuuksia.  Pelkkä "musta-tuntuu" ei nyt riitä, kun tuollaisia väitteitä esität.
Jos ei ole esittää mitään todistetta, niin ole sitten hiljaa.

En minä mitään todisteita rupee etsimään eikä tarkoitus ole mustamaalata kuljettajaomistajia mutta se on kylmä fakta että väsyneenä huomiokyky heikkenee ja kun ala on sellainen että virheisiin ei ole varaa niin pidän järkevänä, että työaikaa rajataan niin että kuskit olisi virkeitä tienpäällä. Samaa ongelmaa on havaittavissa kaivurihommissa ja maanviljelyksessä mutta näihin ei olla viellä valitettavasti puututtu koska niissä ei ole niin suurta vaaraa ulkopuolisille.

Kylmä fakta on se, että tämmöisiä yhden miehen rekkafirmoja on EU:ssa hyvin vähän, tämä on nimenomaan Suomalainen tapa organisoida kuljetussektoria ja Suomessa rekoista yli 90 %:tia on näillä yhden rekan/mies firmoilla, jossa omistaja itse ajaa rekkaansa.
Saksa, Hollanti, Ranska jne... kuljetusala on hyvin keskittynyt ja firmoissa on satoja rekkoja, mikäli omistajalle ( jos osakeyhtiössä omistajaa edes on ) tälläinen työntekokatto asetetaan, niin ei se vaikuta firman toimintaan mitenkään, koska kuskit on aina palkollisia, joten direkitiivi on hyvin selvä tilaustyö, jotta saadaan murrettua nimenomaan pohjoismainen ja Suomalainen rekkakulttuuri, suuret firmat tulevat tänne Euroopasta rekkoineen ja kuskit tuodaan Balttiasta.

Ainoa tapa voittaa yhden miehen firman kilpailukyky tälläisessa taistelussa on se, että kielletään siltä yhdenmiehen firman omistajalta työnteko ????
onko tosiaan noin että 1auton yrityksiä yli 90 %. mitä meidän kunnassa kahtoo niin autoja on kyllä useampi kuin yksi lähes järkeään, onko tilastoissa kenties kaikki rakennusliikkeiden pakettiautokuormurit, metsäkonemiesten lavetit ym....ja harvon sitä autoa ajaa yrittäjä yksin, yleensä kait vähintään yksi kuski
Otsikko: Ajankäyttö...
Kirjoitti: Aulis Anttila - 20.06.10 - klo:23:57
Mielestäni ei ainakaan kuski joka on ajanut lain salliman rajan ja lisäksi tehnyt huoltoa muutaman tunnin niin että työaika on vaikka 6 aamulla ilta 9 eli ollut töissä 15 h ei ole täysin liikennekelpoinen muutaman päivän päästä
Tuohan on kuitenkin sallittu jos palkkakuski ajaa lain salliman ajan, ja sitten loppuajan käyttää vaikka oman museokuormurinsa entisöintiin. 

Saahan sitä vapaa-ajallaan naida vaikka naapurin akkaa  ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Kirjoitti: emo-heikki - 21.06.10 - klo:09:45
Aivan erinomainen direktiivi. Vai löytyykö porukasta väkee joka tulee toteamaan juuri yliajetun lapsen vanhemmille, että kyllä on hyvä että toi kuski sai korjata ja huoltaa autonsa viimeyönä ja nyt oli niin väsynyt että torkahti rattiin ja ajoi teidän lapsen yli mutta ei menny sen talous kuralle kun ei tarvinnu käyttää ulkopuolista auton huoltoon. Kun lehtiä lukee niin suomenmaassa on jatkuvasti erilaisia siltaan ajoja sun muita läheltäpititilanteita jossa osasyynä on varmastikkin kuljettajan huomion herpaantuminen väsymyksen takia. Sama direktiivi tarttis olla myös maataloudessa niin pysyis vehkeetkin paljon ehjempänä kun ei maajussit ja rengit rikkois niitä yliväsyneenä. Rehuntekoonkin 10 h töitä ja sen jälkeen kuskit vaihtoon ja hallilla oma remonttimies mikä huoltais vehkeitä sesongin aikana. Pinta-alaa vaan vaadittais paljon ja kannattavuus vähän paremmaksi.
Laitas jotain todistetta esiin, jossa on näytetty toteen että pienten kuljetusyritysten kuljettaja-omistajat aiheuttavat keskimääräistä enemmän liikenneonnettomuuksia.  Pelkkä "musta-tuntuu" ei nyt riitä, kun tuollaisia väitteitä esität.
Jos ei ole esittää mitään todistetta, niin ole sitten hiljaa.

En minä mitään todisteita rupee etsimään eikä tarkoitus ole mustamaalata kuljettajaomistajia mutta se on kylmä fakta että väsyneenä huomiokyky heikkenee ja kun ala on sellainen että virheisiin ei ole varaa niin pidän järkevänä, että työaikaa rajataan niin että kuskit olisi virkeitä tienpäällä. Samaa ongelmaa on havaittavissa kaivurihommissa ja maanviljelyksessä mutta näihin ei olla viellä valitettavasti puututtu koska niissä ei ole niin suurta vaaraa ulkopuolisille.

Kylmä fakta on se, että tämmöisiä yhden miehen rekkafirmoja on EU:ssa hyvin vähän, tämä on nimenomaan Suomalainen tapa organisoida kuljetussektoria ja Suomessa rekoista yli 90 %:tia on näillä yhden rekan/mies firmoilla, jossa omistaja itse ajaa rekkaansa.
Saksa, Hollanti, Ranska jne... kuljetusala on hyvin keskittynyt ja firmoissa on satoja rekkoja, mikäli omistajalle ( jos osakeyhtiössä omistajaa edes on ) tälläinen työntekokatto asetetaan, niin ei se vaikuta firman toimintaan mitenkään, koska kuskit on aina palkollisia, joten direkitiivi on hyvin selvä tilaustyö, jotta saadaan murrettua nimenomaan pohjoismainen ja Suomalainen rekkakulttuuri, suuret firmat tulevat tänne Euroopasta rekkoineen ja kuskit tuodaan Balttiasta.

Ainoa tapa voittaa yhden miehen firman kilpailukyky tälläisessa taistelussa on se, että kielletään siltä yhdenmiehen firman omistajalta työnteko ????
onko tosiaan noin että 1auton yrityksiä yli 90 %. mitä meidän kunnassa kahtoo niin autoja on kyllä useampi kuin yksi lähes järkeään, onko tilastoissa kenties kaikki rakennusliikkeiden pakettiautokuormurit, metsäkonemiesten lavetit ym....ja harvon sitä autoa ajaa yrittäjä yksin, yleensä kait vähintään yksi kuski

Ei ole, vaan tilastoissa on ne kuljetusyritykset, joilla on kuljeutuslupa ja jotka siis harjoittavat kuljetustoimintaa elinkeinotoimintana, esim. rakennusliike voi kuljettaa käytännössä vain omaa tavaraa tai asiakkaalle myymäänsä tavaraa, se ei voi ajaa rahtia, eli ei ole kuljetusyrittäjä.
Otsikko: Vs: Ajankäyttö...
Kirjoitti: emo-heikki - 21.06.10 - klo:09:46
Mielestäni ei ainakaan kuski joka on ajanut lain salliman rajan ja lisäksi tehnyt huoltoa muutaman tunnin niin että työaika on vaikka 6 aamulla ilta 9 eli ollut töissä 15 h ei ole täysin liikennekelpoinen muutaman päivän päästä
Tuohan on kuitenkin sallittu jos palkkakuski ajaa lain salliman ajan, ja sitten loppuajan käyttää vaikka oman museokuormurinsa entisöintiin. 

Saahan sitä vapaa-ajallaan naida vaikka naapurin akkaa  ;D ;D ;D

Ei saa, naapurin akalta pitää olla kyseiseen toimintaan lupa ...
Otsikko: Vs: Ajankäyttö...
Kirjoitti: Lehtimäki - 21.06.10 - klo:10:02
Mielestäni ei ainakaan kuski joka on ajanut lain salliman rajan ja lisäksi tehnyt huoltoa muutaman tunnin niin että työaika on vaikka 6 aamulla ilta 9 eli ollut töissä 15 h ei ole täysin liikennekelpoinen muutaman päivän päästä
Tuohan on kuitenkin sallittu jos palkkakuski ajaa lain salliman ajan, ja sitten loppuajan käyttää vaikka oman museokuormurinsa entisöintiin. 

Saahan sitä vapaa-ajallaan naida vaikka naapurin akkaa  ;D ;D ;D

Ei saa, naapurin akalta pitää olla kyseiseen toimintaan lupa ...

jos se vaatii tekoihin,  pitääkö aineista velottaa vaikka työn tekisi ilman ???
Otsikko: Vs: Ajankäyttö...
Kirjoitti: emo-heikki - 21.06.10 - klo:11:22
Mielestäni ei ainakaan kuski joka on ajanut lain salliman rajan ja lisäksi tehnyt huoltoa muutaman tunnin niin että työaika on vaikka 6 aamulla ilta 9 eli ollut töissä 15 h ei ole täysin liikennekelpoinen muutaman päivän päästä
Tuohan on kuitenkin sallittu jos palkkakuski ajaa lain salliman ajan, ja sitten loppuajan käyttää vaikka oman museokuormurinsa entisöintiin. 

Saahan sitä vapaa-ajallaan naida vaikka naapurin akkaa  ;D ;D ;D

Ei saa, naapurin akalta pitää olla kyseiseen toimintaan lupa ...

jos se vaatii tekoihin,  pitääkö aineista velottaa vaikka työn tekisi ilman ???

Eiköhän se poisheitetty ole aina löytäjän omaisuutta ...