Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Saaren paroni - 15.06.10 - klo:00:36

Otsikko: nyt ne sitte...
Kirjoitti: Saaren paroni - 15.06.10 - klo:00:36
tullee vissiin viimestenki perkinssien tilalle sisukiisselit ainaki 6400 ja 7400 sarjan verkuihin.. :o >:( 5400 sarjasta en tiijä. näi sano rattori myyjä ylivieskassa... mut sama kohtalo se on ventilläki ;D
Otsikko: Vs: nyt ne sitte...
Kirjoitti: Strimari - 15.06.10 - klo:07:57
Niinpä, nykyään ei mikään ole enää pyhää, ei mikään.
http://yle.fi/alueet/pohjanmaa/2010/06/sambialaisyhtye_afrikkalaistaa_myos_surumielisen_suomalaismusiikin_1752730.html
Ihan kuulee kun Isotalo ja Rannanjärvi pyörivät kirstuissaan...
Otsikko: Vs: nyt ne sitte...
Kirjoitti: sirkussonni - 15.06.10 - klo:08:57
Täytyy alkaa ostaa varastoon sitten niitä perkinssillä varustettuja verkuja, niiden hinta tulee nousemaan ;)
Otsikko: Vs: nyt ne sitte...
Kirjoitti: Pappa - 15.06.10 - klo:10:47
Täytyy alkaa ostaa varastoon sitten niitä perkinssillä varustettuja verkuja, niiden hinta tulee nousemaan ;)
Veikkaan niiden hintojen laskevan
Otsikko: Vs: nyt ne sitte...
Kirjoitti: Tracman - 15.06.10 - klo:17:31
tullee vissiin viimestenki perkinssien tilalle sisukiisselit ainaki 6400 ja 7400 sarjan verkuihin.. :o >:( 5400 sarjasta en tiijä. näi sano rattori myyjä ylivieskassa... mut sama kohtalo se on ventilläki ;D


Noh myynti lisääntyy ventillä varmasti ku sinne laitetaan kunnon moottori ;D Vähä sama asia jos mersuun laitetaan Ladan moottori ;D Ei ventilläkään sit enää voi kestävyydellä henkseliä paukutella ja laadulla, toki se tietää myynnin kasvua deutzille ja jontikalle joissa on edes kunnon myllyt  ;D

Jos ja kun näin käy ni saavat poijaat varmasti kattella laskevia myyntilukuja ja ihmetellä et miks koneet ei enää myi ja pahimmat kilpailijat menee myynnissä heittämällä ohitse... tapaamma sanoa et sitä saa mitä tilaa eli tässä tapauksessa Länsi-Venäläinen yhtiö AGCO  ;)
Otsikko: Vs: nyt ne sitte...
Kirjoitti: Solifer1 - 15.06.10 - klo:23:11
Itellä kokemusta sisu/valmet, perkinsin ja jd koneista. Sisu ja perkins on aika tasapäisiä mutta jd.n kone ei pärjää missään osa-alueella näille.
Otsikko: Vs: nyt ne sitte...
Kirjoitti: icefarmer - 15.06.10 - klo:23:19
Itellä kokemusta sisu/valmet, perkinsin ja jd koneista. Sisu ja perkins on aika tasapäisiä mutta jd.n kone ei pärjää missään osa-alueella näille.
joku väitti että kun accolla tuumasivat moottoritoimittajaa niin huomasivat että sisussa vähiten takuuremppaa ja ominaisuudekki kärkipäässä joka sektorilla. näin tyhmänä maalaisena aatellen voi pitää paikkansakin kun kahtoo millaisia tuntimääriä ajavat nevahommissa,,,, tiedä häntä sitten. kyllä pohjolassa on moottoreita osattu tehdä, volvolla ja scanialla melkonen siivu, wärtsilä on kova sana maailmalla.....
Otsikko: Vs: nyt ne sitte...
Kirjoitti: juumassi - 15.06.10 - klo:23:38
tullee vissiin viimestenki perkinssien tilalle sisukiisselit ainaki 6400 ja 7400 sarjan verkuihin.. :o >:( 5400 sarjasta en tiijä. näi sano rattori myyjä ylivieskassa... mut sama kohtalo se on ventilläki ;D


Noh myynti lisääntyy ventillä varmasti ku sinne laitetaan kunnon moottori ;D Vähä sama asia jos mersuun laitetaan Ladan moottori ;D Ei ventilläkään sit enää voi kestävyydellä henkseliä paukutella ja laadulla, toki se tietää myynnin kasvua deutzille ja jontikalle joissa on edes kunnon myllyt  ;D

Jos ja kun näin käy ni saavat poijaat varmasti kattella laskevia myyntilukuja ja ihmetellä et miks koneet ei enää myi ja pahimmat kilpailijat menee myynnissä heittämällä ohitse... tapaamma sanoa et sitä saa mitä tilaa eli tässä tapauksessa Länsi-Venäläinen yhtiö AGCO  ;)

sisu on vaan kaikista vahvin kone.  ;D
Otsikko: Vs: nyt ne sitte...
Kirjoitti: Suorakylvaja - 16.06.10 - klo:23:38
Kertokaapa nyt sitte mikä siitä perkinsistä niin hyvän tekee? Että sen perrään kannattaa itkemään ruveta.
Otsikko: Vs: nyt ne sitte...
Kirjoitti: zetor8045 - 17.06.10 - klo:00:18
Kertokaapa nyt sitte mikä siitä perkinsistä niin hyvän tekee? Että sen perrään kannattaa itkemään ruveta.
Sitä minäkin ihmettelen mutta kyllähän tuo 135 Multi Power on tehokas vehje mutta kovin syöläs jos töihin joutuu reilusti yli 10ltr/h ja 165MP haukkaa jo 20ltr/h kun töihin joutuu ja 165 syö vielä öljyäkin  ;D  Mutta pelaavat kuin sveitsiläinen kello  ;)  Ainoo kunnollinen massikka onkin juuri tuo 135MP mutta ei sillä muuta juuri enää malteta tehdä kuin perunamaan jyrsintää ja perunoiden istutusta....
Otsikko: Vs: nyt ne sitte...
Kirjoitti: Dynashift - 17.06.10 - klo:01:01
No johan nyt.. täytyypäs sitten vaihtaa vielä kun saa viimeisiä Perkinsillä olevia.. :o:o
Otsikko: Vs: nyt ne sitte...
Kirjoitti: rene-rane - 17.06.10 - klo:01:47
tai ostaa natikan :D
Otsikko: Vs: nyt ne sitte...
Kirjoitti: MFV8 - 17.06.10 - klo:22:16
kyllähän tuo 135 Multi Power on tehokas vehje mutta kovin syöläs jos töihin joutuu reilusti yli 10ltr/h ja 165MP haukkaa jo 20ltr/h kun töihin joutuu ja 165 syö vielä öljyäkin  ;D  Mutta pelaavat kuin sveitsiläinen kello  ;)  Ainoo kunnollinen massikka onkin juuri tuo 135MP mutta ei sillä muuta juuri enää malteta tehdä kuin perunamaan jyrsintää ja perunoiden istutusta....

Ainut konsti millä Perkinsin on saanut janoiseksi on huudattaa n. 2500 kierroksilla jossain vetohommassa, mikä on aivan turhaa koska pitkäiskuinen Perkinssi vetää parhaiten siinä 1500-2000 välillä. Konedatasta lunttasin että 135:n koneessa yhtä pitkä isku kuin 250 hv Jontikassa (7930)  ;D
ps. tuollasilla kulutuslukemilla kannattaa harkita tankin paikkaamista  :D 6-litrainen 120hv Quadram vie tuon 10 ltr/h 4-siipisten tai 13 t kärryjen kanssa.
Otsikko: Vs: nyt ne sitte...
Kirjoitti: Saaren paroni - 17.06.10 - klo:22:35
joo ei perkinssi iso ruokanen oo... sehän tässä vähä hirvittää tuo sisun kulutus. ja eikös ne vielä kaiken lisäks oo aina kylet öljyssä, kampiakselin tehvat vuotaa ja venttiilikopan tiivistettä ei saa pitämään erkkikään :o ::) ??? >:( :( :o :'( :-\ näi ainaki meijän kylän uuvet valumöntit
Otsikko: Vs: nyt ne sitte...
Kirjoitti: Ala-Pertti - 17.06.10 - klo:22:54
joo ei perkinssi iso ruokanen oo... sehän tässä vähä hirvittää tuo sisun kulutus. ja eikös ne vielä kaiken lisäks oo aina kylet öljyssä, kampiakselin tehvat vuotaa ja venttiilikopan tiivistettä ei saa pitämään erkkikään :o ::) ??? >:( :( :o :'( :-\ näi ainaki meijän kylän uuvet valumöntit

Katteelliste puhetta.

Se mitään vuuva, se vaan merkkaa reviiriään.
Monta niitä perhkeleitä on meilläkin ollut, mutta yksikään lohko ei ole päässyt päältäpäin ruostumaan. ;D
Otsikko: Vs: nyt ne sitte...
Kirjoitti: Peltipailakka - 17.06.10 - klo:23:25
joo ei perkinssi iso ruokanen oo... sehän tässä vähä hirvittää tuo sisun kulutus. ja eikös ne vielä kaiken lisäks oo aina kylet öljyssä, kampiakselin tehvat vuotaa ja venttiilikopan tiivistettä ei saa pitämään erkkikään :o ::) ??? >:( :( :o :'( :-\ näi ainaki meijän kylän uuvet valumöntit

Katteelliste puhetta.

Se mitään vuuva, se vaan merkkaa reviiriään.
Monta niitä perhkeleitä on meilläkin ollut, mutta yksikään lohko ei ole päässyt päältäpäin ruostumaan. ;D

Niissä on hyvä maali pinnassa!
Otsikko: Vs: nyt ne sitte...
Kirjoitti: zetor8045 - 18.06.10 - klo:22:13
kyllähän tuo 135 Multi Power on tehokas vehje mutta kovin syöläs jos töihin joutuu reilusti yli 10ltr/h ja 165MP haukkaa jo 20ltr/h kun töihin joutuu ja 165 syö vielä öljyäkin  ;D  Mutta pelaavat kuin sveitsiläinen kello  ;)  Ainoo kunnollinen massikka onkin juuri tuo 135MP mutta ei sillä muuta juuri enää malteta tehdä kuin perunamaan jyrsintää ja perunoiden istutusta....

Ainut konsti millä Perkinsin on saanut janoiseksi on huudattaa n. 2500 kierroksilla jossain vetohommassa, mikä on aivan turhaa koska pitkäiskuinen Perkinssi vetää parhaiten siinä 1500-2000 välillä. Konedatasta lunttasin että 135:n koneessa yhtä pitkä isku kuin 250 hv Jontikassa (7930)  ;D
ps. tuollasilla kulutuslukemilla kannattaa harkita tankin paikkaamista  :D 6-litrainen 120hv Quadram vie tuon 10 ltr/h 4-siipisten tai 13 t kärryjen kanssa.
Paskansekoittimen edessä tuo tuo 165 vähän haukkaa ja 135 on jyrsimen edes että sillai  :D 
Otsikko: Vs: nyt ne sitte...
Kirjoitti: jamako - 20.09.10 - klo:06:42
The farmer aiheesta:

"In the future all 100+ horsepower engines in Massey Ferguson tractors will be Agco Sisu Power engines, marking a move away from the popular Perkins powerplant used over the past 30 years.

Rene Boivin, product marketing manager for utility, specialty and mid-range tractors says, the transition to Agco Sisu engines allows the company to benefit from using its own proven, highly-efficient and reliable engines.

Eight MF models are being affected by the swap to the 66 CTA Agco Sisu Power diesel engine. They include: MF5465, MF5475, MF6465, MF6475, MF6480, MF7465, MF7475, and MF7480. The new-to-the-models Sisu engine is Tier III emissions compliant and comes standard with four-valves per cylinder, electronic high-pressure common rail fuel injection, and a pivoting cooling package."

Eli alta sataheppaisiin (luiskanokkiin?) jää kuitenkin Perkins toistaiseksi?
Otsikko: Vs: nyt ne sitte...
Kirjoitti: KAri - 20.09.10 - klo:08:43
näin tyhmänä maalaisena aatellen voi pitää paikkansakin kun kahtoo millaisia tuntimääriä ajavat nevahommissa,,,, tiedä häntä sitten....

Mielenkiintoista, että aina viitataan nevahommiin, kun koneiden kestävyydestä puhutaan. Itse kyllä olen kuullut monenkin koneen nevalle poikineen (siis rikkoutuneen) - enempää sitten ottamatta kantaa mikä merkki on keulalla keikkunut. Jäähdytyksen riiittämättömyydestä on ainakin kuullut huhuja näissä uusissa isolohkoisissa kotimaisissa.