Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: caseman - 10.06.10 - klo:17:56
-
Olen tässä Caselle seuraajaa miettinyt, ja tarjoukset on tullut seuraavista: MF 6475, Valtra 142D, ja puma 125 MC. Case tietysti hyvittää vaihtokoneesta parhaiten, mutta on tekniikaltaan myös vanhinta. Valtra on kallein kaikkine lisävarusteineen, mutta myös uudenaikaisin. MF siinä välissä. Mitä mieltä raati näistä on? Onko käyttökokemuksia? Tunteja tulee vuodessa noin 1200, josta reilu puolet on lumitöitä, ja paalaimen vetoa, loput karjatilan pyörittelyä.
-
MF tai Vallu. Uudet Hollandeerit olleet aika kevätpoikivia täälläpäin,sukua lieneevät? Valmetin ulkomitat pienemmät,Verkun suuremmat.
Toivottavasti saat kokeelle molemmat.
Täytyy myöntää että se opastettu kolme varttia niillä Direct päivillä
teki vaikutuksen. Se kone toimi aika hienosti.
Mutta mielestäni opastusta vaatii,enemmän kuin hätäsen vartin.
-
Kuormain käytössä Ferkun 6 pikavaihdetta suunnanvaihtajassa käytännöllinen, mutta onhan Valtrassakin portaanton, oleellinen ero on myös että Ferku on kuus pyttynen ja Valtra neljä, viime syksynä vastaaviin tuli tutustuttua kun Loimaan maamieskouluun uutta traktoria etsittiin, vähiten pidin Casen tavasta sijoittaa kaikki toiminnot siihen ajoseipääseen eli komppaan jättämään Casen vaihtoehdoista pois.
-
Kuormain käytössä Ferkun 6 pikavaihdetta suunnanvaihtajassa käytännöllinen, mutta onhan Valtrassakin portaanton, oleellinen ero on myös että Ferku on kuus pyttynen ja Valtra neljä, viime syksynä vastaaviin tuli tutustuttua kun Loimaan maamieskouluun uutta traktoria etsittiin, vähiten pidin Casen tavasta sijoittaa kaikki toiminnot siihen ajoseipääseen eli komppaan jättämään Casen vaihtoehdoista pois.
Ja jos etukuormainkoneeksi tulee, niin ainakaan casen nokkapellin takaa ei kuormaimesta näy ala-asennossa yhtään mitään. Samat koneet itselläkin oli jo vuosi sitten katsastettavana, vieläkään ei ole päätöstä tehty/rahaa kertynyt, mutta joko vallu tai verku. Jos olis saatavilla verkua hiukan isompana lysynokkana, niin siinä olis, mukko nyt saa vain suurimpaan nelipyttyseen perkinssiin.... reutsi on vielä yx vaihtoehto, myyjät vaan lähti yx toisensa jälkeen muihin hommiin....
-
ens viikolla olis direct tulossa koekäyttöön. Fi siinä vartissa mennyt kuin pää sekaisin. Välirahaa valtraan on kuitenkin 30t enemmän kuin caseen. Lh-linkin etunostolaitteet tekevät toki jo yhden kympin ylimääräistä. Etukuormainkäyttö on tietenkin tärkein.
-
Jos et omista öljylähdettä, niin pysy erossa niistä valtran nelipyttysistä.
Silloinhan noista vaihtoehdoista ei muuta jääkään esille, kuin se MF.
-
Jos olis saatavilla verkua hiukan isompana lysynokkana, niin siinä olis, mukko nyt saa vain suurimpaan nelipyttyseen perkinssiin.... reutsi on vielä yx vaihtoehto, myyjät vaan lähti yx toisensa jälkeen muihin hommiin....
Nuo on minuakin viime aikoina kiinnostaneet, Deutsiakin on tullut viimisen parin kuukauden aikana jonkin verran työharjoittelussa käytettyä.
-
Kyllä noista ehdottomasti Puma tai Valtu...verkun jättäisin pois listalta ,kyllä sinuna myös Jontikasta ottaisin tarjouksen. tännepäin on tullu aika monta uutta Pumaa ja on kovasti tykänny...niin ja ilman muuta kuus mukinen.. ;)
-
Olen tässä Caselle seuraajaa miettinyt, ja tarjoukset on tullut seuraavista: MF 6475, Valtra 142D, ja puma 125 MC. Case tietysti hyvittää vaihtokoneesta parhaiten, mutta on tekniikaltaan myös vanhinta. Valtra on kallein kaikkine lisävarusteineen, mutta myös uudenaikaisin. MF siinä välissä. Mitä mieltä raati näistä on? Onko käyttökokemuksia? Tunteja tulee vuodessa noin 1200, josta reilu puolet on lumitöitä, ja paalaimen vetoa, loput karjatilan pyörittelyä.
Työtuntien koostumuksen perusteella Dyna-VT...
-
Jontikka tai deutsi.... ;D
-
Eikö kukaan mieti siltä kannalta että koetelluinta tekniikkkaa.Itse en directin koeajo/maksajan puikkoihin hyppäisi.Mut tämä on köyhän mielipide ;D
-
Jos et omista öljylähdettä, niin pysy erossa niistä valtran nelipyttysistä.
Silloinhan noista vaihtoehdoista ei muuta jääkään esille, kuin se MF.
Sanotaanko teilläkin että Valtra on lyhenne sanoista Valuttava Traktori ;D Meidän farmilla vierailee vain yksi Valtra. Kenttäsahuri käy sahaamassa joskus. Vaikka sahuri käy aina talvella niin siitä huolimatta peltoon ilmestyy kuollut kohta vallun seisotuspaikalle.
-
Jontikka tai deutsi.... ;D
Saatko jotain provikkaa kun noita työnantajien romuja jaksat kehua? ;)
Deutzi alkaa olla marginaalimerkki ja Jontikan ostaminen on ihan sama kun KIA autojen, mihinkään ei kelpaa vaihdossa..
-
Itse kääntyisin tuohon valtraan kestävyyden ja huollon toimivuuden takia
Ei oo tarvinnu koneita seisotella pajalla neljästä koneesta vain yhteen (6400) on tarvinnu remppaa tehä kun voimanoton pakat suli muuten on perus huollot riittäneet
ykköskoneeseen tunteja liki 1500 vuotees muihin 500 molemmin puolin
-
Itse kääntyisin tuohon valtraan kestävyyden ja huollon toimivuuden takia
Paljonko on tuon direktin kestävyydestä kokemusta kertynyt?
-
puman vaihteisto ainakin on testattu
-
Jontikka tai deutsi.... ;D
Saatko jotain provikkaa kun noita työnantajien romuja jaksat kehua? ;)
Deutzi alkaa olla marginaalimerkki ja Jontikan ostaminen on ihan sama kun KIA autojen, mihinkään ei kelpaa vaihdossa..
Tätä mä en ymmärrä, mitä sillä on väliä vaikka deutzi on marginaali merkki???, mä ainakin tykkään että se ei ole mikään jokamiehen merkki niinku joku valtra tai jontikka :P
Mun mielestä on hienoa ajaa sellasella koneella jollaista ei oo joka saamarin nurkalla kyyläämässä ;D Sama pätee MB-Tracilla ajaessa ja fendtillä ;)
-
Itse kääntyisin tuohon valtraan kestävyyden ja huollon toimivuuden takia
Paljonko on tuon direktin kestävyydestä kokemusta kertynyt?
puhuinkin yleisesti valtroista!
-
Jontikka tai deutsi.... ;D
Saatko jotain provikkaa kun noita työnantajien romuja jaksat kehua? ;)
Deutzi alkaa olla marginaalimerkki ja Jontikan ostaminen on ihan sama kun KIA autojen, mihinkään ei kelpaa vaihdossa..
Tätä mä en ymmärrä, mitä sillä on väliä vaikka deutzi on marginaali merkki???, mä ainakin tykkään että se ei ole mikään jokamiehen merkki niinku joku valtra tai jontikka :P
Mun mielestä on hienoa ajaa sellasella koneella jollaista ei oo joka saamarin nurkalla kyyläämässä ;D Sama pätee MB-Tracilla ajaessa ja fendtillä ;)
hienoohan se on tuommosella AJAA mutta kun se varaosan/tietotaidon tarve yllättää niin sitte onkin yleensä vähän vähemmän hienoo :) :) :) :)
-
Jontikka tai deutsi.... ;D
Saatko jotain provikkaa kun noita työnantajien romuja jaksat kehua? ;)
Deutzi alkaa olla marginaalimerkki ja Jontikan ostaminen on ihan sama kun KIA autojen, mihinkään ei kelpaa vaihdossa..
Tätä mä en ymmärrä, mitä sillä on väliä vaikka deutzi on marginaali merkki???, mä ainakin tykkään että se ei ole mikään jokamiehen merkki niinku joku valtra tai jontikka :P
Mun mielestä on hienoa ajaa sellasella koneella jollaista ei oo joka saamarin nurkalla kyyläämässä ;D Sama pätee MB-Tracilla ajaessa ja fendtillä ;)
Tuo on kyllä totta, tännekkin päin on tullut viimisen kolmen vuoden aikana ainakin 20 uutta Valtraa ja yksi Ferku ja muita en sitten tiedäkkään, tähänkin taloon todennäköisesti viiden vuoden sisään tulee uusi tai käytetty traktori, mutta se ei ole Valtra.
-
tähänkin taloon todennäköisesti viiden vuoden sisään tulee uusi tai käytetty traktori, mutta se ei ole Valtra.
Löytyisikö tuolta mitään sopivaa?
http://www.tpomaatalous.fi/VAIHTOKONETORI.htm
Hyvä sivusto, vähän vähäinen tarjonta, tuollainen etsinnässä: Elikkä 100-140hv traktori, etukuormain käyttöön ja paalainkäärimen veto, tää on nyt tälläistä tulevaisuuden suunnittelua, ku viel ei oo niin paljoo heinäpinta-alaakaan että paalainkäärimen tarvitsisi. Vaihtoehtoja:
MF 4260 tai 4270 lähes kaikilla varusteilla, sähkönostolaite, hydr.suunnanvaihto, apumiehen istuimet ja ilmastoinnit aina plussaa.
- vähän ajettuja löytyy mutta vähävarusteisina.
NH TS 110 tai 115
-vähän ajetut harvinaisia
- ES vaihteisto tehosyöppö
Valtra 6850
- lyhyt akseliväli ja köykänen perä haittaa kuormaamista
Zetor proxima power 115
+ Kiinnostavin vaihtoehto, mutta hintakin on toki eri
MF 6260, 6270, 6280 tai 6290
Deutz-fahr 110 -130
-
Hyvä sivusto, vähän vähäinen tarjonta, tuollainen etsinnässä: Elikkä 100-140hv traktori, etukuormain käyttöön ja paalainkäärimen veto, tää on nyt tälläistä tulevaisuuden suunnittelua, ku viel ei oo niin paljoo heinäpinta-alaakaan että paalainkäärimen tarvitsisi. Vaihtoehtoja:
MF 4260 tai 4270 lähes kaikilla varusteilla, sähkönostolaite, hydr.suunnanvaihto, apumiehen istuimet ja ilmastoinnit aina plussaa.
- vähän ajettuja löytyy mutta vähävarusteisina.
NH TS 110 tai 115
-vähän ajetut harvinaisia
- ES vaihteisto tehosyöppö
Valtra 6850
- lyhyt akseliväli ja köykänen perä haittaa kuormaamista
Zetor proxima power 115
+ Kiinnostavin vaihtoehto, mutta hintakin on toki eri
MF 6260, 6270, 6280 tai 6290
Deutz-fahr 110 -130
Aivan ensin unohdat 4000-sarjan Massikat ja alat sen jälkeen miettiä lisää. Mezzo/Mega/HiTech Valtrat jättäisin peräpainoisina kans pois ek-käytöstä.
Itse pitäisin parhaina vaihtoehtoina 6200-sarjan MF:ää ja DF Agrotronia. MF:s parempi suunnanvaihtaja ja DF:s parempi näkyvyys. Ja se kannattaa kattoa, jos Verkuun päätyy, että konees on 110l/min. pumppu. Vakio hydr.pumppu kun on vain 56l/min.
-
mezzo ja hitech valtrat ei oo kovin peräpainoisia. Megan perästä painoo löytyy kylläkin
-
mezzo ja hitech valtrat ei oo kovin peräpainoisia. Megan perästä painoo löytyy kylläkin
Sanat sekaisin. Tarkoitin, että ovat nimenomaan nokkapainoisia, eli kevytperäisiä. :) Huono juttu ek:n kans...
-
Jontikka tai deutsi.... ;D
Saatko jotain provikkaa kun noita työnantajien romuja jaksat kehua? ;)
Deutzi alkaa olla marginaalimerkki ja Jontikan ostaminen on ihan sama kun KIA autojen, mihinkään ei kelpaa vaihdossa..
Ne vaan on omaan käteen sopivimmat ja olisivat meikäläiset vaihtoehdot enkä kehu näitä merkkejä sen takia että ketä ne omistaa kun onhan noilla massikoita ja valmettejakin mutta ne on silti yhtä kamalia vehkeitä :D Ja KIA:ta ei tartte vaihtaa seitsämään vuoteen kun takuu on niin pitkä ja yhtäkään remonttia ei ole tar***** yli 56000km ajolla tähän mennessä ;) Ja jos se vaihtuu niin uuteen samanmerkkiseen viiden vuoden päästä....
-
Jontikka tai deutsi.... ;D
Saatko jotain provikkaa kun noita työnantajien romuja jaksat kehua? ;)
Deutzi alkaa olla marginaalimerkki ja Jontikan ostaminen on ihan sama kun KIA autojen, mihinkään ei kelpaa vaihdossa..
Ne vaan on omaan käteen sopivimmat ja olisivat meikäläiset vaihtoehdot enkä kehu näitä merkkejä sen takia että ketä ne omistaa kun onhan noilla massikoita ja valmettejakin mutta ne on silti yhtä kamalia vehkeitä :D Ja KIA:ta ei tartte vaihtaa seitsämään vuoteen kun takuu on niin pitkä ja yhtäkään remonttia ei ole tar***** yli 56000km ajolla tähän mennessä ;) Ja jos se vaihtuu niin uuteen samanmerkkiseen viiden vuoden päästä....
Käsissä vikaa?? ;D ;D
-
Jontikka tai deutsi.... ;D
Saatko jotain provikkaa kun noita työnantajien romuja jaksat kehua? ;)
Deutzi alkaa olla marginaalimerkki ja Jontikan ostaminen on ihan sama kun KIA autojen, mihinkään ei kelpaa vaihdossa..
Ne vaan on omaan käteen sopivimmat ja olisivat meikäläiset vaihtoehdot enkä kehu näitä merkkejä sen takia että ketä ne omistaa kun onhan noilla massikoita ja valmettejakin mutta ne on silti yhtä kamalia vehkeitä :D Ja KIA:ta ei tartte vaihtaa seitsämään vuoteen kun takuu on niin pitkä ja yhtäkään remonttia ei ole tar***** yli 56000km ajolla tähän mennessä ;) Ja jos se vaihtuu niin uuteen samanmerkkiseen viiden vuoden päästä....
Käsissä vikaa?? ;D ;D
Ilmeisesti mutta en taida olla kuitenkaan yksin kun onhan noita muutama muukin myyty...
-
Jontikka tai deutsi.... ;D
Saatko jotain provikkaa kun noita työnantajien romuja jaksat kehua? ;)
Deutzi alkaa olla marginaalimerkki ja Jontikan ostaminen on ihan sama kun KIA autojen, mihinkään ei kelpaa vaihdossa..
Ne vaan on omaan käteen sopivimmat ja olisivat meikäläiset vaihtoehdot enkä kehu näitä merkkejä sen takia että ketä ne omistaa kun onhan noilla massikoita ja valmettejakin mutta ne on silti yhtä kamalia vehkeitä :D Ja KIA:ta ei tartte vaihtaa seitsämään vuoteen kun takuu on niin pitkä ja yhtäkään remonttia ei ole tar***** yli 56000km ajolla tähän mennessä ;) Ja jos se vaihtuu niin uuteen samanmerkkiseen viiden vuoden päästä....
Keskiviikkona näin kun yhtä Kiaa revittiin tieltä lavetille. Sellaista maasturia ;) Mutta ovat kuulemma yleensä olleet hyviä.
-
Jontikka tai deutsi.... ;D
Saatko jotain provikkaa kun noita työnantajien romuja jaksat kehua? ;)
Deutzi alkaa olla marginaalimerkki ja Jontikan ostaminen on ihan sama kun KIA autojen, mihinkään ei kelpaa vaihdossa..
Ne vaan on omaan käteen sopivimmat ja olisivat meikäläiset vaihtoehdot enkä kehu näitä merkkejä sen takia että ketä ne omistaa kun onhan noilla massikoita ja valmettejakin mutta ne on silti yhtä kamalia vehkeitä :D Ja KIA:ta ei tartte vaihtaa seitsämään vuoteen kun takuu on niin pitkä ja yhtäkään remonttia ei ole tar***** yli 56000km ajolla tähän mennessä ;) Ja jos se vaihtuu niin uuteen samanmerkkiseen viiden vuoden päästä....
Keskiviikkona näin kun yhtä Kiaa revittiin tieltä lavetille. Sellaista maasturia ;) Mutta ovat kuulemma yleensä olleet hyviä.
No ihmisen tekemiähän KIA:tkin on ja tuossa meitin ceedissä on nykimistä 1800-1900rpm kohdalla sillointällöin mutta kuudenkympin kohdalla taas merkkiliikkeeseen öljynvaihtoon niin täytyy muistaa valittaa tästä vaivasta....
-
Jontikka tai deutsi.... ;D
Saatko jotain provikkaa kun noita työnantajien romuja jaksat kehua? ;)
Deutzi alkaa olla marginaalimerkki ja Jontikan ostaminen on ihan sama kun KIA autojen, mihinkään ei kelpaa vaihdossa..
Ne vaan on omaan käteen sopivimmat ja olisivat meikäläiset vaihtoehdot enkä kehu näitä merkkejä sen takia että ketä ne omistaa kun onhan noilla massikoita ja valmettejakin mutta ne on silti yhtä kamalia vehkeitä :D Ja KIA:ta ei tartte vaihtaa seitsämään vuoteen kun takuu on niin pitkä ja yhtäkään remonttia ei ole tar***** yli 56000km ajolla tähän mennessä ;) Ja jos se vaihtuu niin uuteen samanmerkkiseen viiden vuoden päästä....
Keskiviikkona näin kun yhtä Kiaa revittiin tieltä lavetille. Sellaista maasturia ;) Mutta ovat kuulemma yleensä olleet hyviä.
No ihmisen tekemiähän KIA:tkin on ja tuossa meitin ceedissä on nykimistä 1800-1900rpm kohdalla sillointällöin mutta kuudenkympin kohdalla taas merkkiliikkeeseen öljynvaihtoon niin täytyy muistaa valittaa tästä vaivasta....
Siis... :o Ottaako tuo Ceed todella 1900 rmp ja kulkeeko yli 60 km/h :o ;D
-
Jontikka tai deutsi.... ;D
Saatko jotain provikkaa kun noita työnantajien romuja jaksat kehua? ;)
Deutzi alkaa olla marginaalimerkki ja Jontikan ostaminen on ihan sama kun KIA autojen, mihinkään ei kelpaa vaihdossa..
Ne vaan on omaan käteen sopivimmat ja olisivat meikäläiset vaihtoehdot enkä kehu näitä merkkejä sen takia että ketä ne omistaa kun onhan noilla massikoita ja valmettejakin mutta ne on silti yhtä kamalia vehkeitä :D Ja KIA:ta ei tartte vaihtaa seitsämään vuoteen kun takuu on niin pitkä ja yhtäkään remonttia ei ole tar***** yli 56000km ajolla tähän mennessä ;) Ja jos se vaihtuu niin uuteen samanmerkkiseen viiden vuoden päästä....
Keskiviikkona näin kun yhtä Kiaa revittiin tieltä lavetille. Sellaista maasturia ;) Mutta ovat kuulemma yleensä olleet hyviä.
No ihmisen tekemiähän KIA:tkin on ja tuossa meitin ceedissä on nykimistä 1800-1900rpm kohdalla sillointällöin mutta kuudenkympin kohdalla taas merkkiliikkeeseen öljynvaihtoon niin täytyy muistaa valittaa tästä vaivasta....
Siis... :o Ottaako tuo Ceed todella 1900 rmp ja kulkeeko yli 60 km/h :o ;D
No se on siinä ja siinä mutta toivottavasti ottaa tuon 60000km mittariin ;D
-
Jontikka tai deutsi.... ;D
Saatko jotain provikkaa kun noita työnantajien romuja jaksat kehua? ;)
Deutzi alkaa olla marginaalimerkki ja Jontikan ostaminen on ihan sama kun KIA autojen, mihinkään ei kelpaa vaihdossa..
Ne vaan on omaan käteen sopivimmat ja olisivat meikäläiset vaihtoehdot enkä kehu näitä merkkejä sen takia että ketä ne omistaa kun onhan noilla massikoita ja valmettejakin mutta ne on silti yhtä kamalia vehkeitä :D Ja KIA:ta ei tartte vaihtaa seitsämään vuoteen kun takuu on niin pitkä ja yhtäkään remonttia ei ole tar***** yli 56000km ajolla tähän mennessä ;) Ja jos se vaihtuu niin uuteen samanmerkkiseen viiden vuoden päästä....
Keskiviikkona näin kun yhtä Kiaa revittiin tieltä lavetille. Sellaista maasturia ;) Mutta ovat kuulemma yleensä olleet hyviä.
No ihmisen tekemiähän KIA:tkin on ja tuossa meitin ceedissä on nykimistä 1800-1900rpm kohdalla sillointällöin mutta kuudenkympin kohdalla taas merkkiliikkeeseen öljynvaihtoon niin täytyy muistaa valittaa tästä vaivasta....
Siis... :o Ottaako tuo Ceed todella 1900 rmp ja kulkeeko yli 60 km/h :o ;D
No se on siinä ja siinä mutta toivottavasti ottaa tuon 60000km mittariin ;D
Menee se lavetilla vaikka miljoonan. Myös Nasalta saa kantoraketteja tähän käyttöön :D
-
Ja hkl linjan 23 bussissa on directin loota. Samalla tavalla "pikavaihdepuolittaja" vinkuu kiihdytyksen vaihdoissa... ;D
-
mezzo ja hitech valtrat ei oo kovin peräpainoisia. Megan perästä painoo löytyy kylläkin
Sanat sekaisin. Tarkoitin, että ovat nimenomaan nokkapainoisia, eli kevytperäisiä. :) Huono juttu ek:n kans...
vannepainot taakse niin muuttaa asiaa kummasti.
-
Huoltohinnoissa kuullemma yllättää uudet Valtut, rirekti ja versus ihan oikeesti :o
-
Huoltohinnoissa kuullemma yllättää uudet Valtut, rirekti ja versus ihan oikeesti :o
Yllättääkö positiivisesti vai negatiivisesti?
-
Huoltohinnoissa kuullemma yllättää uudet Valtut, rirekti ja versus ihan oikeesti :o
Yllättääkö positiivisesti vai negatiivisesti?
Ai kenen kannalta ?
Isännän kannalta positiivisesti, saa kunnon kuitin verotukseen ::)