Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: juhapee - 06.05.10 - klo:02:00
-
täälä sitä useen haukutaan,mutta ittellä on 07/t170 koko ajan vaan nevalla kärryn veros,hyvin riittäny voima,ja kestävyydes ei ongemia,ei liioin sähköpuolella ongelimia,lastutettu 220hv,n tehoon,ei nouse lämmöt helteeelläkää jos verkot keulas puhtaana.täälä foorumis on näitä konemiehiä.haluan mielelläni pistää tuohon kärryn eteen jotain muutaki konetta,jos löytyy perusteluja kestävyydelle.samaa kärryä on vedetty viiatin 100-110-90 turbolla,muita merkkiä ei oo arvannu koittaa
-
Vertauskohde on hyvä, melkein puolta pienempi italiaano......
-
täälä sitä useen haukutaan,mutta ittellä on 07/t170 koko ajan vaan nevalla kärryn veros,hyvin riittäny voima,ja kestävyydes ei ongemia,ei liioin sähköpuolella ongelimia,lastutettu 220hv,n tehoon,ei nouse lämmöt helteeelläkää jos verkot keulas puhtaana.täälä foorumis on näitä konemiehiä.haluan mielelläni pistää tuohon kärryn eteen jotain muutaki konetta,jos löytyy perusteluja kestävyydelle.samaa kärryä on vedetty viiatin 100-110-90 turbolla,muita merkkiä ei oo arvannu koittaa
Onse hyvä kun talvetkin on nevalla kärryn vedossa :o
-
Sehän tuo ois kun noin peruskone ei toimis kärryn edes.
Paljonko on tunteja kertyny. 5000h murheet viimesitään alkaa
-
Tuo maaginen 5000 h rajapyykki jolloin kaikki hajoaa käsiin ! Näinhän meitä on opetettu konemyyjien toimesta ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
Kaverilla suolla oli viime kesän perus nh 6080 ilman mitään teknisiä murheita. Vertasi omaa ajo suoritusta vastaava ikäiseen 202,een molemmat vakioita ja keväällä kaupasta haettu. Samaa vauhtia meni kuulemma molemmat ja 202 vaan synnytti pikku valtraan osia kun laatikko paukkui kesken parhaan sesongin. Tosi on että ajo tyyli vaikuttaa ja toisilla se kestää ja toisilla ei millään oli merkki sitten mikä tahansa.
Jotkut vaan on sellaisia että niillä kestää vain metrinen ratakiskon pätkä. Lyhyemmän ne hävittää ja pitemmän saa vääräksi.
-
Kaverilla suolla oli viime kesän perus nh 6080 ilman mitään teknisiä murheita. Vertasi omaa ajo suoritusta vastaava ikäiseen 202,een molemmat vakioita ja keväällä kaupasta haettu. Samaa vauhtia meni kuulemma molemmat ja 202 vaan synnytti pikku valtraan osia kun laatikko paukkui kesken parhaan sesongin. Tosi on että ajo tyyli vaikuttaa ja toisilla se kestää ja toisilla ei millään oli merkki sitten mikä tahansa.
Jotkut vaan on sellaisia että niillä kestää vain metrinen ratakiskon pätkä. Lyhyemmän ne hävittää ja pitemmän saa vääräksi.
tuo pätee myös työkoneisiin traktorin perässä...
-
Tuo maaginen 5000 h rajapyykki jolloin kaikki hajoaa käsiin ! Näinhän meitä on opetettu konemyyjien toimesta ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Aikalailla itsellä pitänyt paikkaansa.
-
Täällä paikallinen urakoitsija sai askin levälleen 2500 tunnissa eikä ole ollut nevalla päiväkään kyseessä NH 150 .Samalla kaverilla NH 120 sama juttu alle 2500 tunnin aski auki ja hiluja sisään.
Valtra viestissä oli 8000 sarjalainen sillä oli ajettu huimat 33 tuhatta tuntia.Tais olla 14 tuhannen kohalla pakan vaito askiin .
-
Täällä paikallinen urakoitsija sai askin levälleen 2500 tunnissa eikä ole ollut nevalla päiväkään kyseessä NH 150 .Samalla kaverilla NH 120 sama juttu alle 2500 tunnin aski auki ja hiluja sisään.
Valtra viestissä oli 8000 sarjalainen sillä oli ajettu huimat 33 tuhatta tuntia.Tais olla 14 tuhannen kohalla pakan vaito askiin .
löytyy tollasia ääripäitä joka merkiltä. nyykkäreistä saa laatikon hajalle väärällä käytöllä ja virittämällä. eihän nyykkäreistäkään perinteiset keppilootat oo hajonnu vaan nappivaihteilla olevia..
-
"löytyy tollasia ääripäitä joka merkiltä. nyykkäreistä saa laatikon hajalle väärällä käytöllä ja virittämällä. eihän nyykkäreistäkään perinteiset keppilootat oo hajonnu vaan nappivaihteilla olevia.."
Väärä käyttö, vaihteilla jarruttaminen, vai minkälaista tarkoitat, tietysti monia vaihtoehtoja!
Keppilaatikotkin varmaan katkaisuhoitoa jossainpäin saaneet mutta ilmeisesti kohtalaisen kestäviä kuitenkin. Winnerin peruja kun ovat, karvalakki malleissa mekaanisen suunnanvaihtajan käyttö koneen ollessa hieman liikkeessä nopeasti kuluttaa synkrot.
Toisaalta parempi hyötysuhde voi alentaa virittelyn tarvetta, ainakin tuntuu ärhäkämmältä.
-
Niin ja kaikki ei tajua että ku sitä tehoa lisätään riittävästi niin vaihteiston pakkoihin pitää lisätä painetta,muuten raskaassa vedossa levyt luistaa vaihtaessa.
-
Niin ja kaikki ei tajua että ku sitä tehoa lisätään riittävästi niin vaihteiston pakkoihin pitää lisätä painetta,muuten raskaassa vedossa levyt luistaa vaihtaessa.
Ja lopulta ihan vaihtamattakin. Paineen lisäystä parempi konsti tietty lisää kontaktipinta-alaa = lisää levyjä, mikäli vaan mahdollista, ei huuda sitten tiivisteet hoosiannaa.
NH:ssa kyllä taitaa RC ja PC olla vahvempia kuin DC, shuttle command, classic ja mitä niitä nyt lieneekään. Mekaanisesti siis, sähköongelmiahan noihin keppilootiin tuskin tulee...
-
Millä tavalla valtra voi karehtia? Esim. hymy voi karehtia huulilla,mutta kuinka valtra? :D
-
Jos kyseessä onkin karhehtiminen > kaarheelle ja paaliin vaan!! ;D
-
Totta, kateellinen olen Valmet miehille.
Kuuluu olevan pirun hyviä kamppeita uusilla vaihteistolla varustetut Valmetit, on ainakin työllistävä vaikutus huoltomiehille. Jos itselle olisi tulossa portaaton tai robottipowershift niin olisi kylmähiki otsalla. Ainakin jos töitä pitäisi tehdä. Paree pysyä mallissa kolme kankea ja tärisevät hydrauliikkavivut.
-
Millä tavalla valtra voi karehtia? Esim. hymy voi karehtia huulilla,mutta kuinka valtra? :D
>>>No eikös sillä mateenpäällä vähän sellanen omituinen virnistys olekkin;
http://cartinafinland.fi/kuvapankki/fi/picture/29991/kivikarhu.html
-
Totta, kateellinen olen Valmet miehille.
Kuuluu olevan pirun hyviä kamppeita uusilla vaihteistolla varustetut Valmetit, on ainakin työllistävä vaikutus huoltomiehille.
Minun käy taas sääliksi Valmetin remppamiehiä, eihän niillä ole aikaa edes lomalle, tarvishan sitä itsekkin hermolomaa jos kaikki tilan traktorit olisi Valmetteja, täytyy kai myydä Valmetit pois niin monen elämä helpottuisi.
-
Jännä juttu, tääpäin valmeteilla tehdään työt, harrasterattoriina ja pihavahteina on sitte mitä sattuu. -05 sarjalaaset 15.000 mittarissa ja työt tulee ajallaan valmiiksi.
-
Jännä juttu, tääpäin valmeteilla tehdään työt, harrasterattoriina ja pihavahteina on sitte mitä sattuu. -05 sarjalaaset 15.000 mittarissa ja työt tulee ajallaan valmiiksi.
Eipä viitti kauheen kauaa tuommosella -05 sarjan valmetilla ajella kun on traktoreitakin olemassa mutta mettässä sillä on hyvä käydä mutta töitä kun ruvetaan tekemään niin valmetti saa viettää eläkepäiviä....
-
Taas tänpäiväkin ajelin 05 Vallulla ja ihastelin kun insinöörit on joskus osanneet tehdä semmosen traktorin, jossa vipstaakit on paikallaan.
-
Nollaviitoset nyt vaan ovatten parasta, mitä valteemilla on koskaan valmistettu.
-
Taas tänpäiväkin ajelin 05 Vallulla ja ihastelin kun insinöörit on joskus osanneet tehdä semmosen traktorin, jossa vipstaakit on paikallaan.
Juu mutta vaihteet ei sovi semmoseen hommaan jossa pitää mennä edestakaisin kokoajan :-\ Ja hydrauliikka vivutkin liian lähekkäin ja suurin moite tulee siitä jumalattomasta metelistä tie-ajossa mutta nurkka koneena oikein pätevä vehje ja voimaa on 8) Siis 655 turbo valmetissa... Ja peltotyöt tehdään nykyään melkeimpä vallan traktoreilla joissa on vähintään etu-akselissa jouset ja ilmastointi...
-
Taas tänpäiväkin ajelin 05 Vallulla ja ihastelin kun insinöörit on joskus osanneet tehdä semmosen traktorin, jossa vipstaakit on paikallaan.
Juu mutta vaihteet ei sovi semmoseen hommaan jossa pitää mennä edestakaisin kokoajan :-\ Ja hydrauliikka vivutkin liian lähekkäin ja suurin moite tulee siitä jumalattomasta metelistä tie-ajossa mutta nurkka koneena oikein pätevä vehje ja voimaa on 8) Siis 655 turbo valmetissa... Ja peltotyöt tehdään nykyään melkeimpä vallan traktoreilla joissa on vähintään etu-akselissa jouset ja ilmastointi...
onko tämä nyt sitä markkinataloutta ??? ??? ??? ???
-
Taas tänpäiväkin ajelin 05 Vallulla ja ihastelin kun insinöörit on joskus osanneet tehdä semmosen traktorin, jossa vipstaakit on paikallaan.
Juu mutta vaihteet ei sovi semmoseen hommaan jossa pitää mennä edestakaisin kokoajan :-\ Ja hydrauliikka vivutkin liian lähekkäin ja suurin moite tulee siitä jumalattomasta metelistä tie-ajossa mutta nurkka koneena oikein pätevä vehje ja voimaa on 8) Siis 655 turbo valmetissa... Ja peltotyöt tehdään nykyään melkeimpä vallan traktoreilla joissa on vähintään etu-akselissa jouset ja ilmastointi...
onko tämä nyt sitä markkinataloutta ??? ??? ??? ???
No tiedä sitten kun raha tulee kyllä muualta kuin maataloudesta nyky-päivänä eli urakointi puolelta... Peltotyöt on pieni osa koneiden tunneista.. Ja harrastukset maksaa aina kun eihän golfiakaan halvimmilla mailoilla lätkitä ;D
-
Kyllä se vaan on niin, jotta jos jumala minulle vielä elinvuosia suo ja vähän sitä rahanpaskaakin, niin meidänkin mäellä nähtäisiin 936 Fendt.
Se on traktori.
http://www.youtractor.com/index.php?page=videos§ion=view&vid_id=102290
-
Juu mutta vaihteet ei sovi semmoseen hommaan jossa pitää mennä edestakaisin kokoajan :-\ Ja hydrauliikka vivutkin liian lähekkäin ja suurin moite tulee siitä jumalattomasta metelistä tie-ajossa mutta nurkka koneena oikein pätevä vehje ja voimaa on 8) Siis 655 turbo valmetissa... Ja peltotyöt tehdään nykyään melkeimpä vallan traktoreilla joissa on vähintään etu-akselissa jouset ja ilmastointi...
[/quote]
onko tuo etu-akselin ilmastointi joku uusi varuste? ;D ;D ;D
-
Juu mutta vaihteet ei sovi semmoseen hommaan jossa pitää mennä edestakaisin kokoajan :-\ Ja hydrauliikka vivutkin liian lähekkäin ja suurin moite tulee siitä jumalattomasta metelistä tie-ajossa mutta nurkka koneena oikein pätevä vehje ja voimaa on 8) Siis 655 turbo valmetissa... Ja peltotyöt tehdään nykyään melkeimpä vallan traktoreilla joissa on vähintään etu-akselissa jouset ja ilmastointi...
onko tuo etu-akselin ilmastointi joku uusi varuste? ;D ;D ;D
[/quote]
Kai reutsivaaris kuumenee etuaksilan öölit niin paljo, että vaatii ilmastoinnin ;D
-
Juu mutta vaihteet ei sovi semmoseen hommaan jossa pitää mennä edestakaisin kokoajan :-\ Ja hydrauliikka vivutkin liian lähekkäin ja suurin moite tulee siitä jumalattomasta metelistä tie-ajossa mutta nurkka koneena oikein pätevä vehje ja voimaa on 8) Siis 655 turbo valmetissa... Ja peltotyöt tehdään nykyään melkeimpä vallan traktoreilla joissa on vähintään etu-akselissa jouset ja ilmastointi...
onko tuo etu-akselin ilmastointi joku uusi varuste? ;D ;D ;D
Kai reutsivaaris kuumenee etuaksilan öölit niin paljo, että vaatii ilmastoinnin ;D
[/quote] Juu täytyy olla kun ettei peurat siinä yläpuolella rupee hikoilemaan liikaa :D
-
Juu mutta vaihteet ei sovi semmoseen hommaan jossa pitää mennä edestakaisin kokoajan :-\ Ja hydrauliikka vivutkin liian lähekkäin ja suurin moite tulee siitä jumalattomasta metelistä tie-ajossa mutta nurkka koneena oikein pätevä vehje ja voimaa on 8) Siis 655 turbo valmetissa... Ja peltotyöt tehdään nykyään melkeimpä vallan traktoreilla joissa on vähintään etu-akselissa jouset ja ilmastointi...
[/quote]
655 turbo mullakin oli tälläkertaa käytössä. Jurttia sillä kylvin. Pääosan elämästään tuo 655 on mennyt edestakaisin, sillä kun tehtiin kuormaustyöt toistakymmentävuotta, aikaan ennen kurottajaa.
Monenmerkkisiä koneita on tullut ajettua mutta noiden 05 Vallujen ergonomia miellyttää eniten. Kaikenlisäksi molemmilla on ajettu yli 10000 tuntia todella pienillä remonteilla.
Missä kunnossa sulla on hytin kumityynyt jos hytissä on tieajossa meteliä?
-
"löytyy tollasia ääripäitä joka merkiltä. nyykkäreistä saa laatikon hajalle väärällä käytöllä ja virittämällä. eihän nyykkäreistäkään perinteiset keppilootat oo hajonnu vaan nappivaihteilla olevia.."
Väärä käyttö, vaihteilla jarruttaminen, vai minkälaista tarkoitat, tietysti monia vaihtoehtoja!
Keppilaatikotkin varmaan katkaisuhoitoa jossainpäin saaneet mutta ilmeisesti kohtalaisen kestäviä kuitenkin. Winnerin peruja kun ovat, karvalakki malleissa mekaanisen suunnanvaihtajan käyttö koneen ollessa hieman liikkeessä nopeasti kuluttaa synkrot.
Toisaalta parempi hyötysuhde voi alentaa virittelyn tarvetta, ainakin tuntuu ärhäkämmältä.
kaasu pohjassa jos aluetta vaihtaa napilla alaspäin raskaassa vedossa niin varmasti hajoaa. tai ainaki meillä hajos.
-
Juu mutta vaihteet ei sovi semmoseen hommaan jossa pitää mennä edestakaisin kokoajan :-\ Ja hydrauliikka vivutkin liian lähekkäin ja suurin moite tulee siitä jumalattomasta metelistä tie-ajossa mutta nurkka koneena oikein pätevä vehje ja voimaa on 8) Siis 655 turbo valmetissa... Ja peltotyöt tehdään nykyään melkeimpä vallan traktoreilla joissa on vähintään etu-akselissa jouset ja ilmastointi...
655 turbo mullakin oli tälläkertaa käytössä. Jurttia sillä kylvin. Pääosan elämästään tuo 655 on mennyt edestakaisin, sillä kun tehtiin kuormaustyöt toistakymmentävuotta, aikaan ennen kurottajaa.
Monenmerkkisiä koneita on tullut ajettua mutta noiden 05 Vallujen ergonomia miellyttää eniten. Kaikenlisäksi molemmilla on ajettu yli 10000 tuntia todella pienillä remonteilla.
Missä kunnossa sulla on hytin kumityynyt jos hytissä on tieajossa meteliä?
[/quote] No meteli on lähinnä verrattu 6000 -20 -30 sarjaan ja deutseihin aikamoinen... Mutta meteliähän on tuon aikaisissa koneissa paljon tietenkin....
-
täälä sitä useen haukutaan,mutta ittellä on 07/t170 koko ajan vaan nevalla kärryn veros,hyvin riittäny voima,ja kestävyydes ei ongemia,ei liioin sähköpuolella ongelimia,lastutettu 220hv,n tehoon,ei nouse lämmöt helteeelläkää jos verkot keulas puhtaana.täälä foorumis on näitä konemiehiä.haluan mielelläni pistää tuohon kärryn eteen jotain muutaki konetta,jos löytyy perusteluja kestävyydelle.samaa kärryä on vedetty viiatin 100-110-90 turbolla,muita merkkiä ei oo arvannu koittaa
Amerikassa ei näkyny yhtäkään ei edes turveurakoottijoillakaan.Dyna-VT:llä ja JD:llä ajelivat.
Kello kaksi yölläkö tuon ajatuksen löysit.Minä tapaan tuohon aikaan nähdä unta ylösalaisin olevista hämähäkeistä.