Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: mullijussi - 01.05.10 - klo:15:33

Otsikko: Traktorin vaihto
Kirjoitti: mullijussi - 01.05.10 - klo:15:33
Moi!
Omistan tällä hetkellä T-140 valtran jossa ei ole etukuormaajaa.Nyt olisi kumminkin tarpeen etukuormaaja kone ja ajattelin vaihtaa edellä mainitun koneen N141 A....Onkohan nuiden tehoissa käytännössä paljon eroa? Toinen nelonen ja toinen kutonen.
Raskain homma olisi yhdistelmäpaalaimen vetäminen.Sujuukos se N 141A onkos kokemuksia vai pitääkös hankkia veturi kokeeksi?

Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: SomeBody77 - 01.05.10 - klo:15:39
Moi!
Omistan tällä hetkellä T-140 valtran jossa ei ole etukuormaajaa.Nyt olisi kumminkin tarpeen etukuormaaja kone ja ajattelin vaihtaa edellä mainitun koneen N141 A....Onkohan nuiden tehoissa käytännössä paljon eroa? Toinen nelonen ja toinen kutonen.
Raskain homma olisi yhdistelmäpaalaimen vetäminen.Sujuukos se N 141A onkos kokemuksia vai pitääkös hankkia veturi kokeeksi?
Tehoa tuos 141:sessä on enempi, mutta painoa vähempi. Ei kait paalaimen veto painoa tartte.
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: landehande - 01.05.10 - klo:15:47
Unohda nuo valmetit osta verku!
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: realisti - 01.05.10 - klo:15:58
varmasti pätevä peli tuo ännä. kuormaimen kanssa ihan eri luokkaa kuin t-läinen. Muutamia kertoja ännällä ajaneena voi sanoa että sopii käteen tosi nopeaa.
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: sirkussonni - 01.05.10 - klo:17:37
Juu, kyllä siinä on sun kone. Kyllä tasan vie yhdistelmäpaalainta, jossei nyt ihan pystysuoraa nousua ole tiedossa. Tuo 141/142 ännä on juuri sellanen kone, jonka tällainen verkutsioonimies voisi seuraavaksi hankkia.
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: masahiiri - 01.05.10 - klo:18:16
jos raskainhomma on tuo combipaalajanveto, nii pienempiki riittää vallan mainiosti. jos pitää vallu olla nii ännäläinen ehottomasti.
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: Hervast - 01.05.10 - klo:18:27
Mut jos uutta konetta olet hankkimassa, niin kokeile piruuttaan jotain muuta etukuormainta kuin sitä Q-kuikkaa jota ekana ollaan kuitenkin tyrkyttämässä.

Vääntäväksi koneeksi sanovat tuota 4.9 litraista sisudieseliä, ite en ole oikeissa töissä ännää kokeillut.
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: roadman - 01.05.10 - klo:19:05
Ei noista suolahen koneista kokemusta, mutta naapuri kokeili 142 N ja T151 yhdistelmä paalaimen edessä ennekuin teki päätöksen.
Ännästä sanoi loppuvan puhdin kun paali alkoi täyttyä ja toinen kyydissä loivassa ylämäessä varsinkin. Elikkäs T 151 pihassa näkyy olevan nykyään.
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: Waltteri - 01.05.10 - klo:21:05
Itsellä oli vastaava vaihtotilanne joku aika sitten, ja n 141A tuli taloon. Eikä ole kaduttanut, koneet liikkuvat paremmin n:llä, kuin kyseisellä teekkarilla ja kuormainhommat ennen kaikkea paljon näppärämmin. Myös polttoainetta säästyy. Tottakai myönnettävä on että nelonen ei väännä yhtä hyvin tyhjäkäynnin pinnassa, kuin kutonen, mutta eipä tuo ole haitannut käytössä. Mutta jos valtralta on kuormain hankinnassa, niin kannattaa laittaa 65:n. Itsellä 55:n ja on liian tehoton. N:ssä kuitenkin on aika painava perä. Valtran myyjä ei vaan suostunut myymään 65:sta ja nyt vituttaa!!
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: realisti - 01.05.10 - klo:21:09
jos raskainhomma on tuo combipaalajanveto, nii pienempiki riittää vallan mainiosti. jos pitää vallu olla nii ännäläinen ehottomasti.

ei ainakaan pienenpi kuin 141! iteselläni on ollut viconin 23-teräisen koneen edessä jd 6630 jossa max.157hv, ei vaan potku riitä lopussa kun paali täyttyy ja maa antaa hieman periksi. Ensi kesäksi tarkoitus ruudittaa vanha 6900 coolerilla ja ruuvat n.180hv, luulen että tuo alkaa riittämään.
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: icefarmer - 01.05.10 - klo:22:37
Ei noista suolahen koneista kokemusta, mutta naapuri kokeili 142 N ja T151 yhdistelmä paalaimen edessä ennekuin teki päätöksen.
Ännästä sanoi loppuvan puhdin kun paali alkoi täyttyä ja toinen kyydissä loivassa ylämäessä varsinkin. Elikkäs T 151 pihassa näkyy olevan nykyään.
ajattele muutama hetki eteenpäinkin, onko tilan tarpeet vakiintuneet suurin piirtein vai onko kasvukipuja odotettavissa. tuo nelonenhan on jo aika kireä mutta tuossa kutoskoneessa on vielä mahdollisuuksia piristää jos tarve vaatii.... ettei ole taas hetipian koneen vaihto edessä
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: Peltipailakka - 01.05.10 - klo:23:47
Itsellä oli vastaava vaihtotilanne joku aika sitten, ja n 141A tuli taloon. Eikä ole kaduttanut, koneet liikkuvat paremmin n:llä, kuin kyseisellä teekkarilla ja kuormainhommat ennen kaikkea paljon näppärämmin. Myös polttoainetta säästyy. Tottakai myönnettävä on että nelonen ei väännä yhtä hyvin tyhjäkäynnin pinnassa, kuin kutonen, mutta eipä tuo ole haitannut käytössä. Mutta jos valtralta on kuormain hankinnassa, niin kannattaa laittaa 65:n. Itsellä 55:n ja on liian tehoton. N:ssä kuitenkin on aika painava perä. Valtran myyjä ei vaan suostunut myymään 65:sta ja nyt vituttaa!!


Tuo on kyllä ihan totta, että kannattaa laittaa 65:n kuormain ännään, 55 on mopo kuormain. Omassa 142 ännässä on 65:n. Jännä miten myyjät tyrkyttää 55:sta ja jopa 45:sta kuormainta ännään. Aikanaan 6850 hitekkiin otin 970:sen vaikka myyjä kovasti tyrkytti vain 960:sta.
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: Ala-Pertti - 02.05.10 - klo:00:02
Ei noista suolahen koneista kokemusta, mutta naapuri kokeili 142 N ja T151 yhdistelmä paalaimen edessä ennekuin teki päätöksen.
Ännästä sanoi loppuvan puhdin kun paali alkoi täyttyä ja toinen kyydissä loivassa ylämäessä varsinkin. Elikkäs T 151 pihassa näkyy olevan nykyään.
ajattele muutama hetki eteenpäinkin, onko tilan tarpeet vakiintuneet suurin piirtein vai onko kasvukipuja odotettavissa. tuo nelonenhan on jo aika kireä mutta tuossa kutoskoneessa on vielä mahdollisuuksia piristää jos tarve vaatii.... ettei ole taas hetipian koneen vaihto edessä


Ice kirjoittaa asiaa.

Olen nimittäin ajanut rinnakkain useamman vuoden ajan noin 150 heppaista nelosta ja kuutosta ja se nelonen on aina niinkuin *****un uupunut matkamies, jos tehdään töitä siellä lähellä maksimitehoja.
Vääntö on surkeaa, ei sitä voi verrata kuutosen vääntöihin ja polttoaineen kulutus karkaa käsistä heti kun mennään yli sadan hevosen.

Itse vedän paalainta useimmiten yli 200 heppaisella ja sitä voi sanoa, jotta on helppoa, eikä mene kohtuuttomasti polttoainetta.
Käytössä nopea ulosotto ja pintakaasu.
Nelonen saman koneen edessä hihkuu viimeisillään ja ottaa liki tuplaeväät.
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: icefarmer - 02.05.10 - klo:00:24
Ei noista suolahen koneista kokemusta, mutta naapuri kokeili 142 N ja T151 yhdistelmä paalaimen edessä ennekuin teki päätöksen.
Ännästä sanoi loppuvan puhdin kun paali alkoi täyttyä ja toinen kyydissä loivassa ylämäessä varsinkin. Elikkäs T 151 pihassa näkyy olevan nykyään.
ajattele muutama hetki eteenpäinkin, onko tilan tarpeet vakiintuneet suurin piirtein vai onko kasvukipuja odotettavissa. tuo nelonenhan on jo aika kireä mutta tuossa kutoskoneessa on vielä mahdollisuuksia piristää jos tarve vaatii.... ettei ole taas hetipian koneen vaihto edessä


Ice kirjoittaa asiaa.

Olen nimittäin ajanut rinnakkain useamman vuoden ajan noin 150 heppaista nelosta ja kuutosta ja se nelonen on aina niinkuin *****un uupunut matkamies, jos tehdään töitä siellä lähellä maksimitehoja.
Vääntö on surkeaa, ei sitä voi verrata kuutosen vääntöihin ja polttoaineen kulutus karkaa käsistä heti kun mennään yli sadan hevosen.

Itse vedän paalainta useimmiten yli 200 heppaisella ja sitä voi sanoa, jotta on helppoa, eikä mene kohtuuttomasti polttoainetta.
Käytössä nopea ulosotto ja pintakaasu.
Nelonen saman koneen edessä hihkuu viimeisillään ja ottaa liki tuplaeväät.

näinhän se on etenkin jos urakoit enemmänkin mutta privat käytössä tuota täystehon hyödäntämistä muutama päivä loppu sitte hyvinkin kevyttä nurkka-ajoa pintakaasulla, siinä taas korostuu neloskoneen edut... järki sanoo 4 tunteet 6
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: roadman - 02.05.10 - klo:10:58
Lainaus ice, lta
näinhän se on etenkin jos urakoit enemmänkin mutta privat käytössä tuota täystehon hyödäntämistä muutama päivä loppu sitte hyvinkin kevyttä nurkka-ajoa pintakaasulla, siinä taas korostuu neloskoneen edut... järki sanoo 4 tunteet 6

miksi sitten laittaa uusi?  Tässä tapauksessa  ostaa jonkun  4 pyttyisen etukuormaaja koneen piha ajoon miksei kauhakuormaaja /kurottaja? ja jättää vanhan kotio paalaimen eteen. Suoralla kaupalla saa varsin edukkaasti. Ai niin pitäähän se olla komeampi ja uudempi kuin naapurilla  ;D

Oli sinä toinenkin pointti miksi privat ajoon 6,nen. paalaimen valmistaja oli kanssa suositellut isompaa konetta. Liian pienellä vedettäessä kierrokset tuppaa alenemaan kovimmassa vaiheessa ja jolloin kierrokset tippuu eli ketjut ja akselit ovat kovemmilla kuin jos kierrokset voimansiirrossa pysyvät vakiona.
 
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: mullijussi - 02.05.10 - klo:11:07
Kävin tuossa ajelee N sarjankoneella ja ihan hyvän tuntoinenhan tuo oli.Ainakin hiljainen.Ei tätä konetta sen takia olla vaihtamassa et ois isompi kuin naapurilla :) Sillä lähin naapuri on 5 km päässä ja sillä on sen verran isot koneet et turha alkaa kilpailee ja ei tarvistakaan :) Ei tästä N sarjalaisesta pihakone olis tulossa...tunteja tulis vuodessa 1000-1300 h tosin  ei kaikki läheskään paalauksesta vaan muutakin urakointia tehdään.Tosin ne työt ovat koneelle aika kevyviä ja niissä kohteissa olis kyl neloskone omiaan...ei ole nimittäin aina sitä tilaa joka paikassa.
Mut pitää nyt katsella ja kokeilla eri koneita...
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: Ketku - 02.05.10 - klo:15:21
Mulla oli ännä 141 advance ja voin kertoa etten isommin pitänyt siitä eikä kuskitkaan ajaneet sillä, pö:n kulutus kovemmilla kierroksilla kova tankki ei riittänyt päivän ajoihin joutui viemään ainetta kesken päivän työmaalle pikavaihteet repiviä kierroksilla ja raskaammassa vedossa ei saanut säädettyä sanoi huoltomies. olis tarvinnut keulapainoja kun ei ollut sitä etukuormaajaa ajo oli nyökyttävää rasittavaa suorastaan, moottori oli kiitettävän vääntävä neloseksi kierroksilla, hydrauliikka nopea jos toimi.  Saattoihan se olla joku maanantain kappalekkin mutta en tykännyt ajan mieluummin kutosella vääntää alhaalta eikä tarvitse huudattaa ja polttoainetta kuluu samassa työssä huomattavasti vähemmän
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: CARINA2 - 02.05.10 - klo:15:36
Kyllähän se ännä on valtroista paras etukuormainkonneeksi. Ja jos max. tehoa ei tarvii kovin ussein, niin nelonen riittää. Toki nuita lyhytkeulasia saisi olla saatavana myös kuutoskonneela.
Tuosta kuormaimen koosta voi olla montaa mieltä. Ratkasevaa on nopeus. Jos rattorin hydrauliikka tuottaa esim. 70l/min. alakaa 1600kg nostava kuormain olla liian hijas. Siksi myyjät ei mielellään myy "liian" isoa kuormainta, koska asiakas alakasi valittaa kuormaimen hittauvvesta ::) Noppeutta tarvii jatkuvasti. Max. nostotehoa pari kertaa vuojesa...
Advancen hydrauliikalla kyllä noppeus riittänee hieman isommallai kuormaajala.
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: viljami - 02.05.10 - klo:16:14
polttoainetta kuluu samassa työssä huomattavasti vähemmän

Eri lehtien testien mukaan saman teholuokan traktorien kulutuksissa on vain marginaalisia eroja. Täällä taas yleisö pitää suurta ääntä eroista eri traktorien välillä. Olisi kiva tietää perustuuko tämä "tieto" kuinka suurella osalla keskustelijoista johonkin tarkempaan mittariin kuin traktorin polttoainemittarin näyttämään ja mutuun ajetuista tunneista.
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: SAS - 02.05.10 - klo:16:43
Ajotyylistä paljon kiinni ,esim usein isännät kyntää nappi laudassa eli hirveillä kierroksilla vaikka ainakin nämä ecopower mallit jaksaa mennä hyvin pienillä kierroksilla.Samoin maantiellä ei ihan sitä huippukierroksia vaan 200-300 alle niin naftan meno putoo huomattavasti.
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: maito paroni - 02.05.10 - klo:21:52
Tekisi mieli sanoa että n-valtran hevoset ovat poneja.hyvä esimerkki oli kun paalin ajossa oli kokeilla n142advance ja hevosia piti olla niin perkeelesti.niin ja 50 laatikolla.tyhjällä lavetilla ei jaksanu kulkea kuin 48 ja kun kyytiin laittoi 18 paalia nopeus jäi 36 hujakoille.toinen traktori oli fiat 110-90 ja se veti 18 paalinkuormaa täysillä.että eipä se mikään voimakone ole.
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: icefarmer - 02.05.10 - klo:22:45
Tekisi mieli sanoa että n-valtran hevoset ovat poneja.hyvä esimerkki oli kun paalin ajossa oli kokeilla n142advance ja hevosia piti olla niin perkeelesti.niin ja 50 laatikolla.tyhjällä lavetilla ei jaksanu kulkea kuin 48 ja kun kyytiin laittoi 18 paalia nopeus jäi 36 hujakoille.toinen traktori oli fiat 110-90 ja se veti 18 paalinkuormaa täysillä.että eipä se mikään voimakone ole.
lujaakos nuo 110-90 fiiut menee täysiä ::) ::) ::) ::)
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: CARINA2 - 02.05.10 - klo:22:51
Tekisi mieli sanoa että n-valtran hevoset ovat poneja.hyvä esimerkki oli kun paalin ajossa oli kokeilla n142advance ja hevosia piti olla niin perkeelesti.niin ja 50 laatikolla.tyhjällä lavetilla ei jaksanu kulkea kuin 48 ja kun kyytiin laittoi 18 paalia nopeus jäi 36 hujakoille.toinen traktori oli fiat 110-90 ja se veti 18 paalinkuormaa täysillä.että eipä se mikään voimakone ole.
lujaakos nuo 110-90 fiiut menee täysiä ::) ::) ::) ::)
Ohan ne nelijänkympin lootala muistaakseni 88vuojesta alakain... Ja jos on turbotettu, ei ihimekkää, jos 142 jää toiseksi. Tehohäviöt voimansiirrosa lienee aika minimaaliset ku keppikone.  :D
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: KJL - 03.05.10 - klo:23:16
polttoainetta kuluu samassa työssä huomattavasti vähemmän

Eri lehtien testien mukaan saman teholuokan traktorien kulutuksissa on vain marginaalisia eroja. Täällä taas yleisö pitää suurta ääntä eroista eri traktorien välillä. Olisi kiva tietää perustuuko tämä "tieto" kuinka suurella osalla keskustelijoista johonkin tarkempaan mittariin kuin traktorin polttoainemittarin näyttämään ja mutuun ajetuista tunneista.

Lasketko ajotietokoneen ilmoittaman lukeman tuohon mutu-kategoriaan? Ainakin GTA kertoi tänään keskikulutukseksi 8,8 litraa tunnissa lietteenajossa. Tosin vain 10 kuution pytyllä, muttei isompaakaan oo eikä hankita, kun urakoitsija kuitenkin ajaa suurimman osan... Ajotapamuutoksella vois saada tuosta vielä kulutusta putoamaan alemmaksikin, jos jaksais.
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: Timppa - 04.05.10 - klo:20:50
Jonnemiehen tervehdys!

(http://www.amiright.com/album-cover-themes/images/album-The-Soundtrack-of-Our-Lives-Gimme-Five-EP.jpg)

Neljä vaihteistoa mennyt ja viides vilkuttaa jo keltaista valoa...

 :D
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: kyntaja - 04.05.10 - klo:21:15
Jonnemiehen tervehdys!

(http://www.amiright.com/album-cover-themes/images/album-The-Soundtrack-of-Our-Lives-Gimme-Five-EP.jpg)

Neljä vaihteistoa mennyt ja viides vilkuttaa jo keltaista valoa...

 :D

Minusta 5 sormee on jo pystyssä ja 6 vilkuttaa.....

Se siitä laskupäästä ;D
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: Timppa - 04.05.10 - klo:21:17
Jonnemiehen tervehdys!

(http://www.amiright.com/album-cover-themes/images/album-The-Soundtrack-of-Our-Lives-Gimme-Five-EP.jpg)

Neljä vaihteistoa mennyt ja viides vilkuttaa jo keltaista valoa...

 :D

Kyntäjä huomasi jujun.  ;D

Minusta 5 sormee on jo pystyssä ja 6 vilkuttaa.....

Se siitä laskupäästä ;D
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 04.05.10 - klo:21:59
Eri lehtien testien mukaan saman teholuokan traktorien kulutuksissa on vain marginaalisia eroja. Täällä taas yleisö pitää suurta ääntä eroista eri traktorien välillä.

Koneviestin testissäkin koelenkin kulutukset oli aika lähellä, mutta massikka rykäisi lenkin selvästi nopeimmin.

Kulutuksia oli sitten laskettu/tunti, eli mitä hitaammin homma sujui, sitä parempi lukema vaikka polttoainetta olisi kulunut enemmän.

Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: mullijussi - 04.05.10 - klo:22:21
Taitais sittenkin olla halvin vaihoehto laittaa etukuormain tuohon teekkariin...on vaan carraron etuakselilla et kestääkös? Ja mitä kuormainta suosittelette?
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: Hervast - 05.05.10 - klo:11:55
Kestäähän ne heikossakin maineessa olevat carrarot kun niiden kuntoa vaan tarkkailee ja jos välyksiä tai vuotoja ilmenee niin hoitaa ne heti kuntoon. Zf:ää ja Sigejäkin on ajettu romuksi kun "ne on niin kestäviä ettei tarvia huoltaa" Valtran carraroissa on heikkopaikka olka-akselin laakerointien rakenne, mut yleensä kestää kunhan ei aja niin väljäksi että laakeripesät lähtevät irti.

Raati on moitiskellut quikkaa viimeaikoina kalliiksi tehoihinsa ja ominaisuuksiinsa nähden. Hieman sellainen kuva on itsellekin jäänyt että nykysin kuikan kuormaimilla tehdään bisnestä, siis valmistava tehdas tekee.

Isme, MP-lift, Stoll, luulishan noita muitakin vaihtoehtoja olevan.
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: +200 - 05.05.10 - klo:12:08
Jonnemiehen tervehdys!

(http://www.amiright.com/album-cover-themes/images/album-The-Soundtrack-of-Our-Lives-Gimme-Five-EP.jpg)

Neljä vaihteistoa mennyt ja viides vilkuttaa jo keltaista valoa...

 :D

Kyntäjä huomasi jujun.  ;D

Minusta 5 sormee on jo pystyssä ja 6 vilkuttaa.....

Se siitä laskupäästä ;D
Toi on samalla huhtikuus rekisteröityjen ferkkujen määrä. ;D
Meneekö Case puolesvuodes maasian ohi,taitaa lähtö keskolta häämöttää ::) ::)
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: Hempo23 - 05.05.10 - klo:14:17
Halvin vaihtoehto varmasti tuo kuormaimen laittaminen koneeseen, toinen asia sitten on miten sitä tykkäät käyttää sillä pitkänokkasella kohtuu jäykällä koneella.

Kuormaimista itse lähtisin ismeltä ensinnä tuota tarjousta hakemaan, tällä hetkellä sen verran positiivinen olo jäänyt ko. merkistä. Massikassa kiinni muistaakseni malli 180B, hydraulisella esiohjauksella. Ohjauksen valinta oli ainakin itselle se tarkoin paikka, kaivurikuormaajan hydrauliseen esiohjaukseen tottuneelle mekaaninen kaapiliohjaus oli se viimeinen vaihtoehto. Myyjä sanoi tuolloin että sähköistä älä ota ei ole luotettava, foorumilta on voinut samansuuntaista kommenttia lukea. Ongelma koskee ilmeisesti näitä jälkiasennuksia tai kuormainvalmistajan omia sähkötikkuja.


Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: mullijussi - 25.05.10 - klo:12:04
Onkos kellään tietoa saisko T-sarjalaisen sähköisiä hydrauliikkia lohkoja muualta kuin valtralta?On nimittäin aika hintavia jos lisäisi pari lohkoa...
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: 10-80 - 25.05.10 - klo:12:12
Onkos kellään tietoa saisko T-sarjalaisen sähköisiä hydrauliikkia lohkoja muualta kuin valtralta?On nimittäin aika hintavia jos lisäisi pari lohkoa...

http://www.purkupojat.com/ (http://www.purkupojat.com/)

tuolla vois olla,näky olevan muutama t-vallu purettuna
Otsikko: Vs: Traktorin vaihto
Kirjoitti: pavo heskanen - 25.05.10 - klo:15:37
http://www.kvd.se/?gclid=CIer-5Gm7aECFYuB3godu3JKJQ

muutama trattorikii olis huutokaupassa....