Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Kartsa - 20.04.10 - klo:20:30
-
Agrolux MRWT VM 2005 Tukipyörän iskunvaimennin entinen. Soitin Arkimarkettiin ja kysyin mitä uusi maksaa 543e NETTO! ei jukolise mistä ne näitä hintoja vetää!!!???
Mistä sais tohon halvemmalla samanlaisen neste iskunvaimentimen.
kiitos tiedoista etukäteen.
-
Hiippaile Turun vapaavarastoalueelta Ruissalon tien varrelta sopiva osa...
:D
-
Agrolux MRWT VM 2005 Tukipyörän iskunvaimennin entinen. Soitin Arkimarkettiin ja kysyin mitä uusi maksaa 543e NETTO! ei jukolise mistä ne näitä hintoja vetää!!!???
Mistä sais tohon halvemmalla samanlaisen neste iskunvaimentimen.
kiitos tiedoista etukäteen.
BILTEMA ::)
-
Minulla on 20 vuotta vanhat kvernelandit, joissa ei näytä olevan edes mitään erikoisempaa vaimeninta kuin kierrejousi. Lukematomia kertoja on aurat käännetty, mutta ei merkiäkään hajomisesta. Että onkohan noissa auroissa laatueroja. Ja tuskin tuo jousi sentään satoja euroja maksaa.
-
Agrolukseissa käyttääntyy paljon sivistyneemmin se pyörä kääntäessä,kverneissa paukahtaa nii saatanasti. Ennen oli agroluksit,tänä keväänä pitäs kverneillä kyntää.
-
Ei oo ees koko pyörää enää kun meni varsi poikki ja hyvin nuo on toimineet jo varmaan kuusi syksyä ilmankin :D
-
Ääni Biltemalle. Jonkun vanhan Volvon iskari kävi alkuperäisen paikalle.
-
Agrolukseissa käyttääntyy paljon sivistyneemmin se pyörä kääntäessä,kverneissa paukahtaa nii saatanasti. Ennen oli agroluksit,tänä keväänä pitäs kverneillä kyntää.
Just näin, ennen oli meilläkin Kwernerit, niissä rautapyörä jysähti vaan päin jotain ihme nyloninpalaa, joka oli ihan akselin juuressa. Muistaakseni kaksi kertaa katkes koko pska, toisella kerralla tottakai edellisen hitsauksen vierestä. Silloin katselin kateellisena kun naapuri kynteli Överumeilla, ja ajattelin, että " joku päivä viälä minäkin.." Nyt Agroluxi kääntää sivistyneesti, mutta jos Kartsa löytää edullisemman vaihtoehdon, niin pitää kirjoittaa se päivyrin laitaan..
Muuten, miten ihmeessä Zetorimies saa kyntöä aikaiseksi ilman tukipyörää? Vai tuleeko sulla pakkeri perässä? Siis vähän niinkuin alustamassa, harrastehitsarin paras ystävä..
-
heh.. joskus teki simmosen että tukipyörä ei kääntynyt auroja käännettäessä. Silloin kynnettiin tukipyörä ilmassa toinen suunta. Ku pääsi kotio niin vältit keveni tukipyörän verran. Kyseessä oli 3x16" aurat..
-
Periaatteessa pitäs onnistua kyntö ilman tukipyörää ku laittaa työntövarren "kiinteään" reikään. Vai eihän siinä oo mittää järkeä.
-
Periaatteessa pitäs onnistua kyntö ilman tukipyörää ku laittaa työntövarren "kiinteään" reikään. Vai eihän siinä oo mittää järkeä.
Just noin se onnistuu eikä ollenkaan niin vaikeata mitä kuvittelisi. Tosin en kenellekään suosittele.
-
Periaatteessa pitäs onnistua kyntö ilman tukipyörää ku laittaa työntövarren "kiinteään" reikään. Vai eihän siinä oo mittää järkeä.
Just noin se onnistuu eikä ollenkaan niin vaikeata mitä kuvittelisi. Tosin en kenellekään suosittele.
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pos=-31047 tuommosta jälkeä tulee ilman tukipyörää tosin nostolaitteella joutuu pelaamaan hiukan enemmänn kun vetovastussäätöä ei pysty käyttämään...
-
Periaatteessa pitäs onnistua kyntö ilman tukipyörää ku laittaa työntövarren "kiinteään" reikään. Vai eihän siinä oo mittää järkeä.
Just noin se onnistuu eikä ollenkaan niin vaikeata mitä kuvittelisi. Tosin en kenellekään suosittele.
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pos=-31047 tuommosta jälkeä tulee ilman tukipyörää tosin nostolaitteella joutuu pelaamaan hiukan enemmänn kun vetovastussäätöä ei pysty käyttämään...
Ja miksei pysty. Johtuuko se kääntöaurojen painosta. Mulla on kolme- ja neljäsiipiset sarka-aurat, eikä kummassakaan tukipyörää ollu koskaan. Kyllä mulla vaan vetovastussäätö on käytössä ja toimii niin kuin pitää. Työntövarsi on pyöreässä reiässä, eikä Fiskarsseissa muuta olekaan. Kverneissä on soikea reikä ja toimisi varmaan siinäkin. Ainakin sarka-aurat tulee perässä samalla mallilla, vaikka työntövartta ei olisi ensinkään. Tossa tietenkin täytyy varoa, ettei pakota työntövarrella fälttejä kumpaankaan suuntaan. Joskus muinoin oli liian pitkänä, niin maapuolet kuluivat kiiloiksi. Oppia ikä kaikki. :)
-
eiköhän jostain autotarvikeliikeestä löydy mitoilla samanlainen..
-
kyllä miekin uskon että varaosaliikkeestä löytyy tuollanen......vanha malliksi mukaan ....
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.mascus.com/image/product/small/04d6121e/Agrolux-MRWT-5875-AXP,82b698c0.jpg&imgrefurl=http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Paluuaurat/AGROLUX,1,createdate_desc,search.html&usg=__VW6IizYM72dbVttQ5qT2f0_NVUE=&h=38&w=50&sz=2&hl=fi&start=5&sig2=woaFJ2-Yl9KLVAVAA-Jluw&um=1&itbs=1&tbnid=NAqcVku40oswbM:&tbnh=38&tbnw=50&prev=/images%3Fq%3DAgrolux%2BMRWT%26um%3D1%26hl%3Dfi%26sa%3DG%26tbs%3Disch:1&ei=39HOS-_9GcTj-QbE_d0P
-
On joo kallis mokoma iskari. Viime syksynä menin ostamaan noihin vanhempiin agroluksiin ja kysyin hinnan, niin meinas vetää sanattomaks, vaikkei ihan noin kallis kuitenkaan ollut, mutta jotain 250€:n luokkaa se oli... tuntui sekin aika huimalle hinnalle yhestä pumpusta.
-
suomessa nautasektorin miljardituet nostavat kaikkien tarvikeiden hintaa.
-
On joo kallis mokoma iskari. Viime syksynä menin ostamaan noihin vanhempiin agroluksiin ja kysyin hinnan, niin meinas vetää sanattomaks, vaikkei ihan noin kallis kuitenkaan ollut, mutta jotain 250€:n luokkaa se oli... tuntui sekin aika huimalle hinnalle yhestä pumpusta.
Mä kans viime syksynä sitä kysyin oli kans toi hinta n250e, oli nyt vaan tullu näköjään uusi hinta kun vuosi vaihtui.
-
Meillä meni kuhn:eista iskari ja kun siinä on painava kumipyörä ,on iskarin oltava järeä.Ilman iskaria pyörä jää käännettäessä aina ylös.Kokeilin rekan iskaria jopa kahta mutta sen saaminen niin että toimii molempiin suuntiin saman lailla oli hankalaa.Halvin ja paras oli laittaa Avantin rehukourasta jäänyt mini hydesylinteri joka öljyä täyteen ja reikien välille säädettävä kuristin. Siinä on halpa säädettävä hidastin.
-
mini hydesylinteri joka öljyä täyteen ja reikien välille säädettävä kuristin. Siinä on halpa säädettävä hidastin.
***Hyvä idea!
-
Ainakin överumiin sopi muistaakseni B Asconan putki,ihan vakiokaasu,alkuperäinen olikin Bilteman
numerolla!
-
Ainakin överumiin sopi muistaakseni B Asconan putki,ihan vakiokaasu,alkuperäinen olikin Bilteman
numerolla!
Joskus Agritekillä ollessani nostelin hyllyyn tuollaisia... Biltema siinä kyljessä tais lukea.
-
Periaatteessa pitäs onnistua kyntö ilman tukipyörää ku laittaa työntövarren "kiinteään" reikään. Vai eihän siinä oo mittää järkeä.
Just noin se onnistuu eikä ollenkaan niin vaikeata mitä kuvittelisi. Tosin en kenellekään suosittele.
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pos=-31047 tuommosta jälkeä tulee ilman tukipyörää tosin nostolaitteella joutuu pelaamaan hiukan enemmänn kun vetovastussäätöä ei pysty käyttämään...
Ja miksei pysty. Johtuuko se kääntöaurojen painosta. Mulla on kolme- ja neljäsiipiset sarka-aurat, eikä kummassakaan tukipyörää ollu koskaan. Kyllä mulla vaan vetovastussäätö on käytössä ja toimii niin kuin pitää. Työntövarsi on pyöreässä reiässä, eikä Fiskarsseissa muuta olekaan. Kverneissä on soikea reikä ja toimisi varmaan siinäkin. Ainakin sarka-aurat tulee perässä samalla mallilla, vaikka työntövartta ei olisi ensinkään. Tossa tietenkin täytyy varoa, ettei pakota työntövarrella fälttejä kumpaankaan suuntaan. Joskus muinoin oli liian pitkänä, niin maapuolet kuluivat kiiloiksi. Oppia ikä kaikki. :)
Ainakin jonnikan vetovastussäätöä käytettäessä työsyvyys hyppää äkkiä 5-10cm syvempään ja eikä tosiaankaan oo jaksanut ees tutkia asiaa kun ei sitä juuri tarvitsekkaan...
-
Koni lukee alkuperäisessä ainakin mulla. Hevosmiesten kaupasta sitten kai niitä saa...
-
suomessa nautasektorin miljardituet nostavat kaikkien tarvikeiden hintaa.
joo kaikki on tukien syytä. jo -80-luvulla varaosat makso saksassa viidesosan suomen hinnoista..
-
suomessa nautasektorin miljardituet nostavat kaikkien tarvikeiden hintaa.
joo kaikki on tukien syytä. jo -80-luvulla varaosat makso saksassa viidesosan suomen hinnoista..
Ja keskon talviehdolla kannattaa ostaa laasin paalaimeen ohjainkapula suomesta, eikä suinkaan dhoizhlandiasta...
-
JOO-O! Se iskunvaimennin on Konin tekemä, ja niitä ei saa mistään hollanista sais tilaamalla, mutta niitä tehään puolen vuoden välein ja hyllys niillä ei ollu yhtään, olis maksanu n180e mutta nyt ei auta kun tilata tualta Arkisesta marketista ja laittaa silmät kiinni ja antaa kortin vinkua.
Jos sanotaan rehellisesti niin pikkuusen kyllä vituttaa niiltä sitä tilata, ei tarvi ihmetellä millä S ryhmä kauppakeskus linnojansa rakentaa... :'( :'( :'(
-
JOO-O! Se iskunvaimennin on Konin tekemä, ja niitä ei saa mistään hollanista sais tilaamalla, mutta niitä tehään puolen vuoden välein ja hyllys niillä ei ollu yhtään, olis maksanu n180e mutta nyt ei auta kun tilata tualta Arkisesta marketista ja laittaa silmät kiinni ja antaa kortin vinkua.
Jos sanotaan rehellisesti niin pikkuusen kyllä vituttaa niiltä sitä tilata, ei tarvi ihmetellä millä S ryhmä kauppakeskus linnojansa rakentaa... :'( :'( :'(
Kai sen tarvittavan jäykkyyden nyt jostain saa selvitettyä mittojen tms. mukaan ja Biltemasta tai Motonetistä hommaat uuden iskarin. Joku sanoi, että B-Asconan iskari olis? Käsittääkseni takaiskari tuo sitten olis? Motonetis oli B-Asconan takakaasuvärkit kolmen kympin hujakoilla kipale, ihan varastotavarana... Kai noita yhden agrimarket-Konin hinnalla muutaman sopii pienistää?
-
No kyseessä on ns. teollisuus iskari, ja nesteiskari. ei oo mikää askonan iskari konin tekemä kylläkin. hollannis tehään, ei ollu siellä yhtään varastossa, ja seuraavat tehää 6kk päästä. toi iskari oli huomattavsti vahvempi kun askoonan iskari
:'(
-
No kyseessä on ns. teollisuus iskari, ja nesteiskari. ei oo mikää askonan iskari konin tekemä kylläkin. hollannis tehään, ei ollu siellä yhtään varastossa, ja seuraavat tehää 6kk päästä. toi iskari oli huomattavsti vahvempi kun askoonan iskari
:'(
Niin ja sitten kun agrista oli sulle se osa heti myydä, kun olivat sitä sulle pari vuotta ensin hyllyssä pitäneet niin onhan se agri ihan paska paikka, vai mitä häh..... ???
Onhan noilla hitaasti kiertävillä osilla hintaa mutta jos sen saa heti käteen niin onko se esim. rehunteon aikana ollenkaan kallista verrattuna siihen mitä maksaa jonkun ison korjuuketjun seisottaminen hyvällä ilmalla.....
Enkä meinaa että 500 olisi pikkuraha iskarista mutta kaikki on suhteellista. Mutta jos hinta on tuon 500 ja toimitus "sitten joskus" niin se on IHAN perseestä!
-
No kyseessä on ns. teollisuus iskari, ja nesteiskari. ei oo mikää askonan iskari konin tekemä kylläkin. hollannis tehään, ei ollu siellä yhtään varastossa, ja seuraavat tehää 6kk päästä. toi iskari oli huomattavsti vahvempi kun askoonan iskari
:'(
Aijaa... no ei sitte mitää. Toi teollisuusiskari kuulostaa vähän samalta kuin suomiauto...
-
No kyseessä on ns. teollisuus iskari, ja nesteiskari. ei oo mikää askonan iskari konin tekemä kylläkin. hollannis tehään, ei ollu siellä yhtään varastossa, ja seuraavat tehää 6kk päästä. toi iskari oli huomattavsti vahvempi kun askoonan iskari
:'(
Aijaa... no ei sitte mitää. Toi teollisuusiskari kuulostaa vähän samalta kuin suomiauto...
miksi siinä ei menis joku mitoiltaan sama autoniskari? auto kuitenkin painaa n.1500 kg, se jaettuna neljällä tekee lähes 400 kg/iskari..