Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Kartsa - 20.04.10 - klo:20:30

Otsikko: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: Kartsa - 20.04.10 - klo:20:30
Agrolux MRWT VM 2005 Tukipyörän iskunvaimennin entinen. Soitin Arkimarkettiin ja kysyin mitä uusi maksaa 543e NETTO! ei jukolise mistä ne näitä hintoja vetää!!!???

Mistä sais tohon halvemmalla samanlaisen neste iskunvaimentimen.
kiitos tiedoista etukäteen.
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: Timppa - 20.04.10 - klo:20:32
Hiippaile Turun vapaavarastoalueelta Ruissalon tien varrelta sopiva osa...

 :D
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: Ojala - 20.04.10 - klo:21:06
Agrolux MRWT VM 2005 Tukipyörän iskunvaimennin entinen. Soitin Arkimarkettiin ja kysyin mitä uusi maksaa 543e NETTO! ei jukolise mistä ne näitä hintoja vetää!!!???

Mistä sais tohon halvemmalla samanlaisen neste iskunvaimentimen.
kiitos tiedoista etukäteen.

BILTEMA  ::)
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: nestori2 - 20.04.10 - klo:21:32
Minulla on 20 vuotta vanhat kvernelandit, joissa ei näytä olevan edes mitään erikoisempaa vaimeninta kuin kierrejousi. Lukematomia kertoja on aurat käännetty, mutta ei merkiäkään hajomisesta. Että onkohan noissa auroissa laatueroja. Ja tuskin tuo jousi sentään satoja euroja maksaa.
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: JTJ - 20.04.10 - klo:21:42
Agrolukseissa käyttääntyy paljon sivistyneemmin se pyörä kääntäessä,kverneissa paukahtaa nii saatanasti. Ennen oli agroluksit,tänä keväänä pitäs kverneillä kyntää.
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: zetor8045 - 21.04.10 - klo:00:29
Ei oo ees koko pyörää enää kun meni varsi poikki ja hyvin nuo on toimineet jo varmaan kuusi syksyä ilmankin  :D
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: {o|o} - 21.04.10 - klo:06:50
Ääni Biltemalle.  Jonkun vanhan Volvon iskari kävi alkuperäisen paikalle.
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: Strimari - 21.04.10 - klo:07:32
Agrolukseissa käyttääntyy paljon sivistyneemmin se pyörä kääntäessä,kverneissa paukahtaa nii saatanasti. Ennen oli agroluksit,tänä keväänä pitäs kverneillä kyntää.

Just näin, ennen oli meilläkin Kwernerit, niissä rautapyörä jysähti vaan päin jotain ihme nyloninpalaa, joka oli ihan akselin juuressa. Muistaakseni kaksi kertaa katkes koko pska, toisella kerralla tottakai edellisen hitsauksen vierestä. Silloin katselin kateellisena kun naapuri kynteli Överumeilla, ja ajattelin, että " joku päivä viälä minäkin.." Nyt  Agroluxi kääntää sivistyneesti, mutta jos  Kartsa löytää edullisemman vaihtoehdon, niin pitää kirjoittaa se päivyrin laitaan..
Muuten, miten ihmeessä Zetorimies saa kyntöä aikaiseksi ilman tukipyörää? Vai tuleeko sulla pakkeri perässä? Siis vähän niinkuin alustamassa, harrastehitsarin paras ystävä..
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: ravenlord - 21.04.10 - klo:07:39
heh..   joskus teki simmosen että tukipyörä ei kääntynyt auroja käännettäessä. Silloin kynnettiin tukipyörä ilmassa toinen suunta. Ku pääsi kotio niin vältit keveni tukipyörän verran. Kyseessä oli 3x16" aurat..
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: JTJ - 21.04.10 - klo:07:43
Periaatteessa pitäs onnistua kyntö ilman tukipyörää ku laittaa työntövarren "kiinteään" reikään. Vai eihän siinä oo mittää järkeä.
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: bouli - 21.04.10 - klo:08:04
Periaatteessa pitäs onnistua kyntö ilman tukipyörää ku laittaa työntövarren "kiinteään" reikään. Vai eihän siinä oo mittää järkeä.


Just noin se onnistuu eikä ollenkaan niin vaikeata mitä kuvittelisi. Tosin en kenellekään suosittele.
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: zetor8045 - 21.04.10 - klo:09:14
Periaatteessa pitäs onnistua kyntö ilman tukipyörää ku laittaa työntövarren "kiinteään" reikään. Vai eihän siinä oo mittää järkeä.


Just noin se onnistuu eikä ollenkaan niin vaikeata mitä kuvittelisi. Tosin en kenellekään suosittele.
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pos=-31047  tuommosta jälkeä tulee ilman tukipyörää tosin nostolaitteella joutuu pelaamaan hiukan enemmänn kun  vetovastussäätöä ei pysty käyttämään...
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: PR - 21.04.10 - klo:12:43
Periaatteessa pitäs onnistua kyntö ilman tukipyörää ku laittaa työntövarren "kiinteään" reikään. Vai eihän siinä oo mittää järkeä.


Just noin se onnistuu eikä ollenkaan niin vaikeata mitä kuvittelisi. Tosin en kenellekään suosittele.
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pos=-31047  tuommosta jälkeä tulee ilman tukipyörää tosin nostolaitteella joutuu pelaamaan hiukan enemmänn kun  vetovastussäätöä ei pysty käyttämään...

Ja miksei pysty. Johtuuko se kääntöaurojen painosta. Mulla on kolme- ja neljäsiipiset sarka-aurat, eikä kummassakaan tukipyörää ollu koskaan. Kyllä mulla vaan vetovastussäätö on käytössä ja toimii niin kuin pitää. Työntövarsi on pyöreässä reiässä, eikä Fiskarsseissa muuta olekaan. Kverneissä on soikea reikä ja toimisi varmaan siinäkin. Ainakin sarka-aurat tulee perässä samalla mallilla, vaikka työntövartta ei olisi ensinkään. Tossa tietenkin täytyy varoa, ettei pakota työntövarrella fälttejä kumpaankaan suuntaan. Joskus muinoin oli liian pitkänä, niin maapuolet kuluivat kiiloiksi. Oppia ikä kaikki.  :)
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: mlahti - 21.04.10 - klo:12:46
eiköhän jostain autotarvikeliikeestä löydy mitoilla samanlainen..
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: JiiPee42 - 21.04.10 - klo:13:25
kyllä miekin uskon että varaosaliikkeestä löytyy tuollanen......vanha malliksi mukaan ....


http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.mascus.com/image/product/small/04d6121e/Agrolux-MRWT-5875-AXP,82b698c0.jpg&imgrefurl=http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Paluuaurat/AGROLUX,1,createdate_desc,search.html&usg=__VW6IizYM72dbVttQ5qT2f0_NVUE=&h=38&w=50&sz=2&hl=fi&start=5&sig2=woaFJ2-Yl9KLVAVAA-Jluw&um=1&itbs=1&tbnid=NAqcVku40oswbM:&tbnh=38&tbnw=50&prev=/images%3Fq%3DAgrolux%2BMRWT%26um%3D1%26hl%3Dfi%26sa%3DG%26tbs%3Disch:1&ei=39HOS-_9GcTj-QbE_d0P
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: Mäksä - 21.04.10 - klo:16:49
On joo kallis mokoma iskari. Viime syksynä menin ostamaan noihin vanhempiin agroluksiin ja kysyin hinnan, niin meinas vetää sanattomaks, vaikkei ihan noin kallis kuitenkaan ollut, mutta jotain 250€:n luokkaa se oli... tuntui sekin aika huimalle hinnalle yhestä pumpusta.
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: korven ukko - 21.04.10 - klo:16:57
suomessa nautasektorin miljardituet nostavat kaikkien tarvikeiden hintaa.
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: Kartsa - 21.04.10 - klo:20:05
On joo kallis mokoma iskari. Viime syksynä menin ostamaan noihin vanhempiin agroluksiin ja kysyin hinnan, niin meinas vetää sanattomaks, vaikkei ihan noin kallis kuitenkaan ollut, mutta jotain 250€:n luokkaa se oli... tuntui sekin aika huimalle hinnalle yhestä pumpusta.

Mä kans viime syksynä sitä kysyin oli kans toi hinta n250e, oli nyt vaan tullu näköjään uusi hinta kun vuosi vaihtui.
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: Äyrämöinen - 21.04.10 - klo:20:55
Meillä meni kuhn:eista iskari ja kun siinä on painava kumipyörä ,on iskarin oltava järeä.Ilman iskaria pyörä jää käännettäessä aina ylös.Kokeilin rekan iskaria jopa kahta mutta sen saaminen niin että toimii molempiin suuntiin saman lailla oli hankalaa.Halvin ja paras oli laittaa Avantin rehukourasta jäänyt mini hydesylinteri joka öljyä täyteen ja reikien välille säädettävä kuristin. Siinä on halpa säädettävä hidastin.
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: Timppa - 21.04.10 - klo:21:28
mini hydesylinteri joka öljyä täyteen ja reikien välille säädettävä kuristin. Siinä on halpa säädettävä hidastin.

***Hyvä idea!
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: PelleH - 21.04.10 - klo:21:54
Ainakin överumiin sopi muistaakseni B Asconan putki,ihan vakiokaasu,alkuperäinen olikin Bilteman
numerolla!
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: KJL - 21.04.10 - klo:22:11
Ainakin överumiin sopi muistaakseni B Asconan putki,ihan vakiokaasu,alkuperäinen olikin Bilteman
numerolla!

Joskus Agritekillä ollessani nostelin hyllyyn tuollaisia... Biltema siinä kyljessä tais lukea.
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: zetor8045 - 22.04.10 - klo:00:34
Periaatteessa pitäs onnistua kyntö ilman tukipyörää ku laittaa työntövarren "kiinteään" reikään. Vai eihän siinä oo mittää järkeä.


Just noin se onnistuu eikä ollenkaan niin vaikeata mitä kuvittelisi. Tosin en kenellekään suosittele.
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pos=-31047  tuommosta jälkeä tulee ilman tukipyörää tosin nostolaitteella joutuu pelaamaan hiukan enemmänn kun  vetovastussäätöä ei pysty käyttämään...

Ja miksei pysty. Johtuuko se kääntöaurojen painosta. Mulla on kolme- ja neljäsiipiset sarka-aurat, eikä kummassakaan tukipyörää ollu koskaan. Kyllä mulla vaan vetovastussäätö on käytössä ja toimii niin kuin pitää. Työntövarsi on pyöreässä reiässä, eikä Fiskarsseissa muuta olekaan. Kverneissä on soikea reikä ja toimisi varmaan siinäkin. Ainakin sarka-aurat tulee perässä samalla mallilla, vaikka työntövartta ei olisi ensinkään. Tossa tietenkin täytyy varoa, ettei pakota työntövarrella fälttejä kumpaankaan suuntaan. Joskus muinoin oli liian pitkänä, niin maapuolet kuluivat kiiloiksi. Oppia ikä kaikki.  :)
Ainakin jonnikan vetovastussäätöä käytettäessä työsyvyys hyppää äkkiä 5-10cm syvempään ja eikä tosiaankaan oo jaksanut ees tutkia asiaa kun ei sitä juuri tarvitsekkaan...   
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: turbox - 22.04.10 - klo:08:08
Koni lukee alkuperäisessä ainakin mulla. Hevosmiesten kaupasta sitten kai niitä saa...
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: mlahti - 22.04.10 - klo:10:52
suomessa nautasektorin miljardituet nostavat kaikkien tarvikeiden hintaa.


joo kaikki on tukien syytä. jo -80-luvulla varaosat makso saksassa viidesosan suomen hinnoista..
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: Greenpwr - 22.04.10 - klo:13:56
suomessa nautasektorin miljardituet nostavat kaikkien tarvikeiden hintaa.


joo kaikki on tukien syytä. jo -80-luvulla varaosat makso saksassa viidesosan suomen hinnoista..

 Ja keskon talviehdolla kannattaa ostaa laasin paalaimeen ohjainkapula suomesta, eikä suinkaan dhoizhlandiasta...
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: Kartsa - 22.04.10 - klo:17:34
JOO-O! Se iskunvaimennin on Konin tekemä, ja niitä ei saa mistään hollanista sais tilaamalla, mutta niitä tehään puolen vuoden välein ja hyllys niillä ei ollu yhtään, olis maksanu n180e mutta nyt ei auta kun tilata tualta Arkisesta marketista ja laittaa silmät kiinni ja antaa kortin vinkua.

Jos sanotaan rehellisesti niin pikkuusen kyllä vituttaa niiltä sitä tilata, ei tarvi ihmetellä millä S ryhmä kauppakeskus linnojansa rakentaa... :'( :'( :'(
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: KJL - 22.04.10 - klo:20:55
JOO-O! Se iskunvaimennin on Konin tekemä, ja niitä ei saa mistään hollanista sais tilaamalla, mutta niitä tehään puolen vuoden välein ja hyllys niillä ei ollu yhtään, olis maksanu n180e mutta nyt ei auta kun tilata tualta Arkisesta marketista ja laittaa silmät kiinni ja antaa kortin vinkua.

Jos sanotaan rehellisesti niin pikkuusen kyllä vituttaa niiltä sitä tilata, ei tarvi ihmetellä millä S ryhmä kauppakeskus linnojansa rakentaa... :'( :'( :'(

Kai sen tarvittavan jäykkyyden nyt jostain saa selvitettyä mittojen tms. mukaan ja Biltemasta tai Motonetistä hommaat uuden iskarin. Joku sanoi, että B-Asconan iskari olis? Käsittääkseni takaiskari tuo sitten olis? Motonetis oli B-Asconan takakaasuvärkit kolmen kympin hujakoilla kipale, ihan varastotavarana... Kai noita yhden agrimarket-Konin hinnalla muutaman sopii pienistää?
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: Kartsa - 22.04.10 - klo:22:27
No kyseessä on ns. teollisuus iskari, ja nesteiskari. ei oo mikää askonan iskari konin tekemä kylläkin. hollannis tehään, ei ollu siellä yhtään varastossa, ja seuraavat tehää 6kk päästä. toi iskari oli huomattavsti vahvempi kun askoonan iskari
 :'(
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: Verku - 22.04.10 - klo:22:37
No kyseessä on ns. teollisuus iskari, ja nesteiskari. ei oo mikää askonan iskari konin tekemä kylläkin. hollannis tehään, ei ollu siellä yhtään varastossa, ja seuraavat tehää 6kk päästä. toi iskari oli huomattavsti vahvempi kun askoonan iskari
 :'(

Niin ja sitten kun agrista oli sulle se osa heti myydä, kun olivat sitä sulle pari vuotta ensin hyllyssä pitäneet niin onhan se agri ihan paska paikka, vai mitä häh..... ???

Onhan noilla hitaasti kiertävillä osilla hintaa mutta jos sen saa heti käteen niin onko se esim. rehunteon aikana ollenkaan kallista verrattuna siihen mitä maksaa jonkun ison korjuuketjun seisottaminen hyvällä ilmalla.....

Enkä meinaa että 500 olisi pikkuraha iskarista mutta kaikki on suhteellista. Mutta jos hinta on tuon 500 ja toimitus "sitten joskus" niin se on IHAN perseestä!
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: KJL - 23.04.10 - klo:12:15
No kyseessä on ns. teollisuus iskari, ja nesteiskari. ei oo mikää askonan iskari konin tekemä kylläkin. hollannis tehään, ei ollu siellä yhtään varastossa, ja seuraavat tehää 6kk päästä. toi iskari oli huomattavsti vahvempi kun askoonan iskari
 :'(

Aijaa... no ei sitte mitää. Toi teollisuusiskari kuulostaa vähän samalta kuin suomiauto...
Otsikko: Vs: Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin
Kirjoitti: mlahti - 24.04.10 - klo:11:30
No kyseessä on ns. teollisuus iskari, ja nesteiskari. ei oo mikää askonan iskari konin tekemä kylläkin. hollannis tehään, ei ollu siellä yhtään varastossa, ja seuraavat tehää 6kk päästä. toi iskari oli huomattavsti vahvempi kun askoonan iskari
 :'(

Aijaa... no ei sitte mitää. Toi teollisuusiskari kuulostaa vähän samalta kuin suomiauto...

miksi siinä ei menis joku mitoiltaan sama autoniskari? auto kuitenkin painaa n.1500 kg, se jaettuna neljällä tekee lähes 400 kg/iskari..