Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: NupoLimu - 18.04.10 - klo:12:41
-
Kertokaas viisaammat mitä valmistajia tuolla idän suunnalla, kuten viro, latvia, liettua, puola jne. joilta saisi isohkon n. 40m3 kippikärryn viljan yms. ajoon.
Koneviestin Pronar on yksi, mutta niillä ei ole kuin 36m3 kärryä tarjolla...
-
strongan bulkloadaa saa lisälaidoilla 46 mottisena
(http://www.agricultural-trailers.com/images/BulkLoada-Agricultural-Trailer-4.jpg)
-
Tuommonen kärry ny ei kovin pienellä traktorilla enää kulje, voi liittymätkin jo ahdistaa.
-
http://www.lmr.lv/en/semitrailers/lmr-24/ Tässä olis myös yksi vaihtoehto ja y.tenkanenhan tuo pienempää 18 tonnin maansiirtovaunua( http://www.lmr.lv/en/semitrailers/lmr-20/ ) suomeen ja semmosta olen tuossa syksystä saakka vedellyt ja voin kertoa että on laadukas kun hitsisaumat ja kaikki on osuneet kohdalleen ja navat/akselistot on laadukkaat ADR:t ja ovat täysjousitettuja.... kotimaa latvia... eivät oo hinnalla pilattu ainakaan maansiirtovaunut... Vielä isommatkin löytyy mallistosta http://www.lmr.lv/en/semitrailers/lmr-32/
-
Kertokaas viisaammat mitä valmistajia tuolla idän suunnalla, kuten viro, latvia, liettua, puola jne. joilta saisi isohkon n. 40m3 kippikärryn viljan yms. ajoon.
Koneviestin Pronar on yksi, mutta niillä ei ole kuin 36m3 kärryä tarjolla...
eikös tuolla kjellmannilla ole isoa tarjolla ;)
http://www.tomaskjellman.fi/pdf/metsjo_vaunut.pdf nääki jää harmittavasti vähä alle 40 kuution...
ja eikös tuo fliegl oo just tullut arkimarketin myyntiin.
http://www.digipaper.fi/agrimarket/42431/ tästä löytyy sulle fliegl:in kärrit jopa 60 kuutioon saakka löytyy vaunuja ;D
Ja nyt täytyy kysyä et onko sulla millainen veturi vetämään tämmösiä kärriä...?
-
Ja nyt täytyy kysyä et onko sulla millainen veturi vetämään tämmösiä kärriä...?
Tarkennetaan vielä, että täyttä kuormaa vehnää. 33t kuormaa...
-
Ja nyt täytyy kysyä et onko sulla millainen veturi vetämään tämmösiä kärriä...?
Tarkennetaan vielä, että täyttä kuormaa vehnää. 33t kuormaa...
180-250kw toivottavasti ;D Niinkuin LMR Azenen sivuilla kerrotaan tehon tarpeeksi suurimmilla kärryillään...
-
Ja nyt täytyy kysyä et onko sulla millainen veturi vetämään tämmösiä kärriä...?
Tarkennetaan vielä, että täyttä kuormaa vehnää. 33t kuormaa...
180-250kw toivottavasti ;D Niinkuin LMR Azenen sivuilla kerrotaan tehon tarpeeksi suurimmilla kärryillään...
veturi löytyy (n.230kw), ei huolta. Nämä jeantilit ja flieglit vaan on vähän arvokkaita ja siksi katse suunnattu tuonne itään josko siellä olisi vielä vähän realistisemmat hintapyynnöt...
-
http://www.lmr.lv/en/semitrailers/lmr-24/ Tässä olis myös yksi vaihtoehto ja y.tenkanenhan tuo pienempää 18 tonnin maansiirtovaunua( http://www.lmr.lv/en/semitrailers/lmr-20/ ) suomeen ja semmosta olen tuossa syksystä saakka vedellyt ja voin kertoa että on laadukas kun hitsisaumat ja kaikki on osuneet kohdalleen ja navat/akselistot on laadukkaat ADR:t ja ovat täysjousitettuja.... kotimaa latvia... eivät oo hinnalla pilattu ainakaan maansiirtovaunut... Vielä isommatkin löytyy mallistosta http://www.lmr.lv/en/semitrailers/lmr-32/
Tulenekko jo yhdelle lentokentälle tommonen 4 akselinen pyörimään?? 8) 8)
(http://www.lmr.lv/en/semitrailers/lmr-32/)
-
Ja nyt täytyy kysyä et onko sulla millainen veturi vetämään tämmösiä kärriä...?
Tarkennetaan vielä, että täyttä kuormaa vehnää. 33t kuormaa...
180-250kw toivottavasti ;D Niinkuin LMR Azenen sivuilla kerrotaan tehon tarpeeksi suurimmilla kärryillään...
veturi löytyy (n.230kw), ei huolta. Nämä jeantilit ja flieglit vaan on vähän arvokkaita ja siksi katse suunnattu tuonne itään josko siellä olisi vielä vähän realistisemmat hintapyynnöt...
Kannattaa kysyä tuolta tenkaselta tuoko se isompia kärryjä tuolta latviasta.... Tekon lavetitkin näyttää olevan LMR:n tuotteita eli tilauksesta tuo mielellään varmasti muitakin malleja... 18T Tekot maksoi paremmilla BKT renkailla vielä alla 20 000€ kun Starkin ja multivan vastaavat olisivat maksaneet yli 32 000€ ja rautaa ei ole LMR:n kärryissä säästelty eikä ole mitään venäläistä patarautaa... Kysyminen kyllä kannattaa lähes aina ;D
-
löyty pari uutta baltialaista http://www.laumetris.lt/specpriekabos.html (http://www.laumetris.lt/specpriekabos.html)
http://www.laumetris.lt/puspriekabes.html (http://www.laumetris.lt/puspriekabes.html)
-
Ja nyt täytyy kysyä et onko sulla millainen veturi vetämään tämmösiä kärriä...?
Tarkennetaan vielä, että täyttä kuormaa vehnää. 33t kuormaa...
180-250kw toivottavasti ;D Niinkuin LMR Azenen sivuilla kerrotaan tehon tarpeeksi suurimmilla kärryillään...
veturi löytyy (n.230kw), ei huolta. Nämä jeantilit ja flieglit vaan on vähän arvokkaita ja siksi katse suunnattu tuonne itään josko siellä olisi vielä vähän realistisemmat hintapyynnöt...
juu no tuo piisaa jo sit hyvin tuollasten kärrien vetoon, jos koneessa on noin paljon voimaa ja painoa n.10t. Toivottavasti sulla ei ole mikään ylipiristetty 7000-sarjan dynä-veetee mistä pojat kehuu ottavansa 300hv ;D jää vain nopeesti köykääseksi ja saahan noita painotettua, mutta ajo ominaisuudet kärsii aika helposti, ku oikeen aletaan painottaan ni sehän on parasta et kone on jo valmiiksi painoltaan vähintään 10tonnia.
-
Suosittelen MULTIVAA
On vahva ja kotimainen
???
-
Pronarilta tuli paras tarjous kyllä, ainakin eestin puolel... tietty Kaupoltakin kannattaa kysästä konkerran suomee puhuu...http://www.ert.ee
-
Älä osta eestin tuotetta, osta kotimainen Laadukas
:'(
-
http://www.ert.ee
Toi haagis E24 on LMR:n tekemä kärry tai ainakin alusta kun tuo lava on varmaan virolaisten tekemä....
-
http://www.ert.ee
Toi haagis E24 on LMR:n tekemä kärry tai ainakin alusta kun tuo lava on varmaan virolaisten tekemä....
itse asiassa ei pidä paikkansa. oli tuo alusta hitsauksessa kún kävin pajalla kattomassa. Ovat toki "hieman" ottaneet mallia lmr:stä.
-
http://www.ert.ee
Toi haagis E24 on LMR:n tekemä kärry tai ainakin alusta kun tuo lava on varmaan virolaisten tekemä....
itse asiassa ei pidä paikkansa. oli tuo alusta hitsauksessa kún kävin pajalla kattomassa. Ovat toki "hieman" ottaneet mallia lmr:stä.
ei tuo rakenne enää paljon poikkea euroopassa rekkaveturin perässä olevista sorakärryistä, muutako aisan hitsailis ja leveämmät renkaat.... aisapainoa ainakin tulis enempi kuin 3 tonnia
-
Kertokaas viisaammat mitä valmistajia tuolla idän suunnalla, kuten viro, latvia, liettua, puola jne. joilta saisi isohkon n. 40m3 kippikärryn viljan yms. ajoon.
Koneviestin Pronar on yksi, mutta niillä ei ole kuin 36m3 kärryä tarjolla...
viro, latvia, ja liettuahan on etelässä ja puola suomeen nähden lännempänä ;D http://www.tiehallinto.fi/pls/wwwedit/docs/4934.PDF tosta linkistä kannattaa laskea oikea koko peräkärryllesi
-
http://www.ert.ee
Toi haagis E24 on LMR:n tekemä kärry tai ainakin alusta kun tuo lava on varmaan virolaisten tekemä....
itse asiassa ei pidä paikkansa. oli tuo alusta hitsauksessa kún kävin pajalla kattomassa. Ovat toki "hieman" ottaneet mallia lmr:stä.
Toi alustahan on suora kopio jopa runkopalkkien etupäässä on samanlaiset reiät kuin LMR:n kärryissä ;D
-
Kertokaas viisaammat mitä valmistajia tuolla idän suunnalla, kuten viro, latvia, liettua, puola jne. joilta saisi isohkon n. 40m3 kippikärryn viljan yms. ajoon.
Koneviestin Pronar on yksi, mutta niillä ei ole kuin 36m3 kärryä tarjolla...
viro, latvia, ja liettuahan on etelässä ja puola suomeen nähden lännempänä ;D http://www.tiehallinto.fi/pls/wwwedit/docs/4934.PDF tosta linkistä kannattaa laskea oikea koko peräkärryllesi
--tuostahan selviää että 24tn komiakseliselle telille maantieliikenteessä on maksimi.Että siitä vaan 33tn kuormaa+vaunu...pellolla saa tietenkin vetää mitä vaan...
-
Kertokaas viisaammat mitä valmistajia tuolla idän suunnalla, kuten viro, latvia, liettua, puola jne. joilta saisi isohkon n. 40m3 kippikärryn viljan yms. ajoon.
Koneviestin Pronar on yksi, mutta niillä ei ole kuin 36m3 kärryä tarjolla...
viro, latvia, ja liettuahan on etelässä ja puola suomeen nähden lännempänä ;D http://www.tiehallinto.fi/pls/wwwedit/docs/4934.PDF tosta linkistä kannattaa laskea oikea koko peräkärryllesi
--tuostahan selviää että 24tn komiakseliselle telille maantieliikenteessä on maksimi.Että siitä vaan 33tn kuormaa+vaunu...pellolla saa tietenkin vetää mitä vaan...
Son yks laki jokon kirijootettu,mutta täälon toiset lait jokka on käytöös ;D
-
MULTIVA ON LAADUKKAIN
8)
-
Kertokaas viisaammat mitä valmistajia tuolla idän suunnalla, kuten viro, latvia, liettua, puola jne. joilta saisi isohkon n. 40m3 kippikärryn viljan yms. ajoon.
Koneviestin Pronar on yksi, mutta niillä ei ole kuin 36m3 kärryä tarjolla...
viro, latvia, ja liettuahan on etelässä ja puola suomeen nähden lännempänä ;D http://www.tiehallinto.fi/pls/wwwedit/docs/4934.PDF tosta linkistä kannattaa laskea oikea koko peräkärryllesi
--tuostahan selviää että 24tn komiakseliselle telille maantieliikenteessä on maksimi.Että siitä vaan 33tn kuormaa+vaunu...pellolla saa tietenkin vetää mitä vaan...
Son yks laki jokon kirijootettu,mutta täälon toiset lait jokka on käytöös ;D
Moomma aina nourattaaanu omija lakejaamme. Joka toisin sanooo, se mitään mistääää tierä.
-
http://www.ert.ee
Toi haagis E24 on LMR:n tekemä kärry tai ainakin alusta kun tuo lava on varmaan virolaisten tekemä....
itse asiassa ei pidä paikkansa. oli tuo alusta hitsauksessa kún kävin pajalla kattomassa. Ovat toki "hieman" ottaneet mallia lmr:stä.
oliko realisti tänään sjoella kuuntelemas vt:n ylivoimmaa....
-
MULTIVA ON LAADUKKAIN
8)
MULTIVA ON LAADUKKAIN
Kuten muutkin kotimaa tuotteet Hinta ja laatu kohdillaan,,,,,,,,,,
:'(
-
strongan bulkloadaa saa lisälaidoilla 46 mottisena
(http://www.agricultural-trailers.com/images/BulkLoada-Agricultural-Trailer-4.jpg)
ton omapaino näyttää olevan 8,5t elikkä suomessa 3akselisen maksimi telipaino saa olla 24t +3t aisalle max =27t kokonaispainoa -8,5t. kuormalle jää 18,5t elikkä tohon voi lastata 60kg/hl painavaa viljaa noin 31mottia elikkä tyhjää tilaa jää viel 15mottia :D jos ton ottaa täyteen nii tosta voi laskea paljon sen kuljetus maksaa yleisellä tiellä 5 § (9.11.2001/970)
Maksun suuruus
Ylikuormamaksu on jokaiselta 4 §:n mukaisesti lasketun ylityksen täydeltä sadalta kilolta 10 euroa. Jokaiselta 2 000 kiloa ylittävältä sadalta kilolta on maksu kuitenkin 30 euroa ja jokaiselta 4 000 kiloa ylittävältä sadalta kilolta 40 euroa.
-
strongan bulkloadaa saa lisälaidoilla 46 mottisena
(http://www.agricultural-trailers.com/images/BulkLoada-Agricultural-Trailer-4.jpg)
ton omapaino näyttää olevan 8,5t elikkä suomessa 3akselisen maksimi telipaino saa olla 24t +3t aisalle max =27t kokonaispainoa -8,5t. kuormalle jää 18,5t elikkä tohon voi lastata 60kg/hl painavaa viljaa noin 31mottia elikkä tyhjää tilaa jää viel 15mottia :D jos ton ottaa täyteen nii tosta voi laskea paljon sen kuljetus maksaa yleisellä tiellä 5 § (9.11.2001/970)
Maksun suuruus
Ylikuormamaksu on jokaiselta 4 §:n mukaisesti lasketun ylityksen täydeltä sadalta kilolta 10 euroa. Jokaiselta 2 000 kiloa ylittävältä sadalta kilolta on maksu kuitenkin 30 euroa ja jokaiselta 4 000 kiloa ylittävältä sadalta kilolta 40 euroa.
Ei parane pysähtyä ennenkuin on kipannut kuorman ;D
-
strongan bulkloadaa saa lisälaidoilla 46 mottisena
(http://www.agricultural-trailers.com/images/BulkLoada-Agricultural-Trailer-4.jpg)
ton omapaino näyttää olevan 8,5t elikkä suomessa 3akselisen maksimi telipaino saa olla 24t +3t aisalle max =27t kokonaispainoa -8,5t. kuormalle jää 18,5t elikkä tohon voi lastata 60kg/hl painavaa viljaa noin 31mottia elikkä tyhjää tilaa jää viel 15mottia :D jos ton ottaa täyteen nii tosta voi laskea paljon sen kuljetus maksaa yleisellä tiellä 5 § (9.11.2001/970)
Maksun suuruus
Ylikuormamaksu on jokaiselta 4 §:n mukaisesti lasketun ylityksen täydeltä sadalta kilolta 10 euroa. Jokaiselta 2 000 kiloa ylittävältä sadalta kilolta on maksu kuitenkin 30 euroa ja jokaiselta 4 000 kiloa ylittävältä sadalta kilolta 40 euroa.
Maatalousyrittäjältä ei mene ylikuormamaksua. Sakon saa, mutta siihen se sitten jääkin.
-
strongan bulkloadaa saa lisälaidoilla 46 mottisena
(http://www.agricultural-trailers.com/images/BulkLoada-Agricultural-Trailer-4.jpg)
ton omapaino näyttää olevan 8,5t elikkä suomessa 3akselisen maksimi telipaino saa olla 24t +3t aisalle max =27t kokonaispainoa -8,5t. kuormalle jää 18,5t elikkä tohon voi lastata 60kg/hl painavaa viljaa noin 31mottia elikkä tyhjää tilaa jää viel 15mottia :D jos ton ottaa täyteen nii tosta voi laskea paljon sen kuljetus maksaa yleisellä tiellä 5 § (9.11.2001/970)
Maksun suuruus
Ylikuormamaksu on jokaiselta 4 §:n mukaisesti lasketun ylityksen täydeltä sadalta kilolta 10 euroa. Jokaiselta 2 000 kiloa ylittävältä sadalta kilolta on maksu kuitenkin 30 euroa ja jokaiselta 4 000 kiloa ylittävältä sadalta kilolta 40 euroa.
Maatalousyrittäjältä ei mene ylikuormamaksua. Sakon saa, mutta siihen se sitten jääkin.
näinhän se pitäisi olla lun omia ajelee.