Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: redbull - 04.04.10 - klo:11:22
-
Hallusinaatioina hankkia otsikon mukainen 4wd jenkki. Mitähän raati suosittelee hintaluokassa alle 25 tonnia ;). Dodge Ramissa ainakin möllevä keula 8). Mitenkäs ne moottorit Cummins 5,9 vai Duramax 6,5 dieselinä? Onkos kukaan tuonut? Kannattais sitten varmaan etsiä yli 3,5 tonnia painavana. Kuinkas se verotus kokonaisuudessaan silloin käyttäytyy? Kiitos vastauksista jo etukäteen ;)
-
kannattaisi unohtaa koko juttu.
-
kannattaisi unohtaa koko juttu.
Syystä että?? ???
-
Jos on palava halu jenkillä ajaa ei niitä haluja kannata noilla rohjoilla kuitata.Aika harvalla oikeasti tarve noille.Ostaa sitten oikean pelin mielummin hupiajoon.
nimimerkillä 5 v ilman V8sia ja vieroitusoireet pahenemaan päin...
-
Jos on palava halu jenkillä ajaa ei niitä haluja kannata noilla rohjoilla kuitata.Aika harvalla oikeasti tarve noille.Ostaa sitten oikean pelin mielummin hupiajoon.
nimimerkillä 5 v ilman V8sia ja vieroitusoireet pahenemaan päin...
No mielummin kyllä cumminsi siittä kun saa potkua aikas helpolla PALJON :D Bensa v8:in voi unohtaa samantien....
-
Kannattais sitten varmaan etsiä yli 3,5 tonnia painavana. Kuinkas se verotus kokonaisuudessaan silloin käyttäytyy?
Nokilekaa ei ainakaan Dodgeen saa 1500-sarjaan ollenkaan, joten tuo maaginen 3,5 tonnin kokonaispaino ylittyy automaattisesti 2500- ja 3500-sarjoissa.
Kuorma-auton tulli on eurooppalaisen autoteollisuden suojaamiseksi 22%, mutta ilmeisesti jatko-ohjaamollisen voi tullata henkilökuljetukseen tarkoitettuna autona 10% tullilla.
Varmaa tietoa tämän vaihtoehdon nykytilasta ei ole, enkä ole etsinyt tullitariffeistakaan.....
Alv tietysti normaaliin tapaan, eli EU-alueelta ei kannattane ostaa yksityiskäytössä ollutta yrityskäyttöön.
Terv. nimim. "Tälle tontille ei taatusti tule aasialaista autoa" 8)
-
Tää olis varmaan se paras versio: http://www.thedieselpageforums.com/tdpforum/showthread.php?t=27823
http://c350.kmscustoms.com/conversion.html
+joku kunnollinen (ei Mopar, ei Ford) automaattiloota väliin. Tai sitten manuaali.
Vaikkei tuota 7.3 Powerstrokeakaan voi moittia.
-
http://fin.auto24.ee/used/696676
-
Dodge Ram Cumminsilla.
-
onks tää liian vanha?
http://fin.auto24.ee/used/604179
-
Tälle tontille ei taatusti tule aasialaista autoa
Miksi ei tule aasialaista, säälistäkö ostat noita huonoja amerikkalaisia.
-
Tälle tontille ei taatusti tule aasialaista autoa
Miksi ei tule aasialaista, säälistäkö ostat noita huonoja amerikkalaisia.
Et sitten ymmärrä Autojen päälle ollenkaan?
Sen verran olen päässyt kokeilemaan noita aasian ihmeitä, että taatusti joka metri jonka niillä ajaa v*tuttaa ja rankasti ;D
-
Tossa samasta asiasta "asiantuntevaa" kommenttia kokemuksen syvällä rintaäänellä........
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=16108.0
ja sitte linkki jossa edes joku tietää mistä puhuu
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=37436
-
Sen verran olen päässyt kokeilemaan noita aasian ihmeitä, että taatusti joka metri jonka niillä ajaa v*tuttaa ja rankasti ;D
Kyllä on tekeminen ja murheet vähissä, jos elämä on allaolevan auton mallista kiinni... Erikseen tietysti ammattiautolijat, joka ratin ja selkänojan välissä istumalla repii elantonsa. Mutta siellä suhtautuminen touhuun on yleensä vähemmän tunneperäistä, toisinaan jopa järkiperäistä.
Petri
-
Rinta-Jouppi kuulemma tuonut ajamattomia Rameja jenkkilästä. Ilmeisesti Cumminsilla.
-
http://www.auto1.fi/dodge/ram/234908
-
Sen verran olen päässyt kokeilemaan noita aasian ihmeitä, että taatusti joka metri jonka niillä ajaa v*tuttaa ja rankasti ;D
Kyllä on tekeminen ja murheet vähissä, jos elämä on allaolevan auton mallista kiinni... Erikseen tietysti ammattiautolijat, joka ratin ja selkänojan välissä istumalla repii elantonsa. Mutta siellä suhtautuminen touhuun on yleensä vähemmän tunneperäistä, toisinaan jopa järkiperäistä.
Petri
Ei kai auton, tarkoitan tietyn mallisen tai merkkisen, ostoa voi järjellä selittää. :)
Siksi jenkki. Jo yli kolme vuosikymmentä. 8)
-
Yli 3,5 tonnia kokonaispainoltaan niin rekisteröidään kuorma-autoksi.
Silloin ei tarvi maksaa autoveroa ollenkaan, koska kuorma-autoissa ei sellaista ole.
Jos ostaa eu-alueelta niin hintaan ei lisätä käsittääkseni mitään, jos esim jenkeistä niin ostohinnan ja rahdin päälle tulee tulli (10%) joka jää valtiolle, ja alv jonka saa tietysti maataloudes vähentää.