Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Konemies - 29.03.10 - klo:21:00
-
Yli 30000h ilman moottori ja voimansiirtoremontteja? Aika uskomatonta..onkai se tietysti mahdollista.
http://www.valtra.fi/news/2239.asp
-
tuossa näkee hyvän huollon merkityksen. Käynyt merkkihuollossa 250h välein.
-
Kyllä Valtra Kestää ! ;D
-
Hieno on saavutus!
Keskitytty oleelliseen eli ajamiseen ja varmastikin kaikki pikkuviatkin otettu heti kiinni.
-
Hieno on saavutus!
Keskitytty oleelliseen eli ajamiseen ja varmastikin kaikki pikkuviatkin otettu heti kiinni.
jokuhan hetken aikaa sitte uhos täällä että 6000h ajetuista vehkeistä pitää pysyä kaukana :D :D :D :D, en kyllä muista kuka oli
-
tuossa näkee hyvän huollon merkityksen. Käynyt merkkihuollossa 250h välein.
Sillä huoltopaikallakin on varmaan väliä ;D Joskus pitää ihan "pyytää" että vaihda ne moottoriöljytkin älä pelkkää suodatinta 8) . Joskus tuntuu että huoltomies vaan uskoo että se riittää jos leiman huoltokirjaan paukauttaa. Turha sitä konetta on muuten silmäillä , jos ei kerran vikoja ole ilmennyt ::)
-
Hieno on saavutus!
Keskitytty oleelliseen eli ajamiseen ja varmastikin kaikki pikkuviatkin otettu heti kiinni.
jokuhan hetken aikaa sitte uhos täällä että 6000h ajetuista vehkeistä pitää pysyä kaukana :D :D :D :D, en kyllä muista kuka oli
No joo mutta en mä niin ahdasmielinen onneksi oo (tuskin sinäkään) ettenkö osaisi tämmöistä arvostaa :D
Peltotunnit ja tietunnit omia juttujaan, enkä mä nyt erossa pysymisestä tiedä mutta välttäminen........ ;)
-
Yli 30000h ilman moottori ja voimansiirtoremontteja? Aika uskomatonta..onkai se tietysti mahdollista.
http://www.valtra.fi/news/2239.asp
Kyllä tuossa korostuu jo käyttäjänkin merkitys. Todennäköisesti rauhallinen kuljettaja eli turhat repimiset jääneet pois.
Ovat kyllä arvonsa pitäviä koneita!
Valtralla vm-91 15500 ajettu 8100 pyynniltään kevyet 27900.. :)
-
Oli kuinka oli,hattua on nostettava miehelle joka tuossa kajuutassa on viitsinyt viettää 30000 tuntia.
-
Mää ottaisin vävyksi heti tuollaisen traktorimiehen.
:D
-
Oli kuinka oli,hattua on nostettava miehelle joka tuossa kajuutassa on viitsinyt viettää 30000 tuntia.
sairaseläkkeellähän ne tuppaa olemaan jotka verkulla on tuota yrittäneet ;) ;) ;) ;)
-
Oli kuinka oli,hattua on nostettava miehelle joka tuossa kajuutassa on viitsinyt viettää 30000 tuntia.
Puoltoääni työnsankarin arvonimeen hälle myös täältä, eilen ajelin sisuvaltulla, tuntee itsensä poikkeuksellisen touhukkaaksi kun tuolla tieltä lunta poistaa. ;D
Mutta siinä hirttää prioriteettiventtiili, eikä ratti käänny kyllä sitten yhtään, ulkohydr. vivun poikkeutus auttaa, pitääkö vaihtaa uus vai saako sen korjattua?
-
Se on muuten kiva vika kun yhtäkkiä ei ratti enää tottele :o
Itte hain Konehallilta käytetyn, ulkomuistista 100-200 euron välillä oli hinta, ihan sillä perusteella että huoltomies sano ettei tuo mikään joka vehkeestä leviävä osa oo. Ja näyttää hiukan semmoselta mötikältä ettei taida ihan parilla sataa irrota jos Agcolta ostaa
-
Oli kuinka oli,hattua on nostettava miehelle joka tuossa kajuutassa on viitsinyt viettää 30000 tuntia.
Puoltoääni työnsankarin arvonimeen hälle myös täältä, eilen ajelin sisuvaltulla, tuntee itsensä poikkeuksellisen touhukkaaksi kun tuolla tieltä lunta poistaa. ;D
Mutta siinä hirttää prioriteettiventtiili, eikä ratti käänny kyllä sitten yhtään, ulkohydr. vivun poikkeutus auttaa, pitääkö vaihtaa uus vai saako sen korjattua?
oiskohan kannattanut huolto ulkoistaa edellämainitun esimerkin mukaan ;D ;D ;D ;D. työnsankarihan hän ois vasta sitte jos ois jollain muulla merkillä yrittäny puita ajaa vetävän kärryn kans, kannettavan ne ois ollu puut metästä tien varteen >:( >:( >:( >:(
-
Valmettien ja Valtrojen mittareissa on järkiään ajotunteja enempi kuin muissa merkeissä ,niillä tehdään töitä eikä seisoteta pihakoristeena. ;)
-
Oli kuinka oli,hattua on nostettava miehelle joka tuossa kajuutassa on viitsinyt viettää 30000 tuntia.
Puoltoääni työnsankarin arvonimeen hälle myös täältä, eilen ajelin sisuvaltulla, tuntee itsensä poikkeuksellisen touhukkaaksi kun tuolla tieltä lunta poistaa. ;D
Mutta siinä hirttää prioriteettiventtiili, eikä ratti käänny kyllä sitten yhtään, ulkohydr. vivun poikkeutus auttaa, pitääkö vaihtaa uus vai saako sen korjattua?
oiskohan kannattanut huolto ulkoistaa edellämainitun esimerkin mukaan ;D ;D ;D ;D. työnsankarihan hän ois vasta sitte jos ois jollain muulla merkillä yrittäny puita ajaa vetävän kärryn kans, kannettavan ne ois ollu puut metästä tien varteen >:( >:( >:( >:(
Tuo laite on kyllä ulkoistettu alkuvuodesta Kuopion valtralta, kai sitä joku valtuhenkilö olis voinu vähä kätellä, mutta käytetty on käytetty, vaikkei siinä oo kun reilu kymppi mittarissa...
-
Poijupainoksi käy enempi tai vähempi ajettu Valtu,,,,,,
Merenkulkulaitokseen vaan yhteys
:'(
-
Valmettien ja Valtrojen mittareissa on järkiään ajotunteja enempi kuin muissa merkeissä ,niillä tehdään töitä eikä seisoteta pihakoristeena. ;)
Katoppa Saksalaisten traktoridiilerien nettisivuille ja ihmettele paljonko ne siellä FENDTillä ajaa...
:o :o :o :o
-
Valmettien ja Valtrojen mittareissa on järkiään ajotunteja enempi kuin muissa merkeissä ,niillä tehdään töitä eikä seisoteta pihakoristeena. ;)
Katoppa Saksalaisten traktoridiilerien nettisivuille ja ihmettele paljonko ne siellä FENDTillä ajaa...
:o :o :o :o
Mikä se tuo ventti on ei niitä kyllä paljoo suomessa nää aika harvinainen merkki ;)
-
Oli kuinka oli,hattua on nostettava miehelle joka tuossa kajuutassa on viitsinyt viettää 30000 tuntia.
sairaseläkkeellähän ne tuppaa olemaan jotka verkulla on tuota yrittäneet ;) ;) ;) ;)
Totta toinen puoli tuossa icen väitteessä.
Muistan nimittäin mossina setäni maatilalla, kun ajettiin samanlaisia päiviä massikalla ja valteemilla.
Valteemi nimittäin keräsi mittariinsa tunteja samassa ajassa noin kolme kertaa enemmän, kuin masseri.
-
siinä tuli taas kootut selitykset...
tohon 8100:een tulee tunti tunnissa. eli hieno saavutus. etenkin kun kone ja laatikko avamatta.
massikkaan saa tulemaan alle tai yli tunnin jos mekaaninen mittari, pätee myös muihin mekaanisiin, myös valmetin.
-
Oli kuinka oli,hattua on nostettava miehelle joka tuossa kajuutassa on viitsinyt viettää 30000 tuntia.
sairaseläkkeellähän ne tuppaa olemaan jotka verkulla on tuota yrittäneet ;) ;) ;) ;)
Totta toinen puoli tuossa icen väitteessä.
Muistan nimittäin mossina setäni maatilalla, kun ajettiin samanlaisia päiviä massikalla ja valteemilla.
Valteemi nimittäin keräsi mittariinsa tunteja samassa ajassa noin kolme kertaa enemmän, kuin masseri.
Eikös tuo oo paha, jos samasta ajassa tulee kolme kertaa enemmän mittarituntia. :D Laskee pikku-valmetin jälleenmyyntihinta ratikaalisti. ;)
MF 135 ('67) ehti 30 vuodessa kerätä sen 9000h, näistä valtaosa tuli 80-luvun alkupuoleen mennessä jolloin se käytännössä jäi perunanistutus- ja nostokoneen veturin virkaan (~20h vuoteen huviajoineen).
-
siinä tuli taas kootut selitykset...
tohon 8100:een tulee tunti tunnissa. eli hieno saavutus. etenkin kun kone ja laatikko avamatta.
massikkaan saa tulemaan alle tai yli tunnin jos mekaaninen mittari, pätee myös muihin mekaanisiin, myös valmetin.
Tästähän jo aikanaan melkein nyrkein väännettiin ylä-asteella kun valmetin mies ei uskonut että meirän 600-sarjan massikka kehrää tunnin tunnissa, kunhan ne kierrokset on tasan sen 1500rpm, muistaakseni. :D
-
Pitää sanoa tosihyvin on kestänyt.oma 80-90 ajettuna 13000h eikä ole aikomustakaan vaihtaa.yleisöljyt joka paikassa ja kytkin vaihdettu 2kertaa.
-
Ei ollut tarkoitus halveerata sitä 8100:n saavutusta.Se on kunnioitettava määrä tunteja.
Mutta nuo vanhanliiton aikaiset massikat vaan keräsivät niitä tunteja melko verkkaiseen mittariinsa.
-
joo, mutta kun kaasu on pohjassa niin tunteja tulee lähes tuplat. aikoinan fiiattiin tuli auratessa yli tunti tunnissa...hiukka selittelemistä jos tuntihommissa oli auraamassa ja tunnit katottu koneen mittarista ,-)
-
joo, mutta kun kaasu on pohjassa niin tunteja tulee lähes tuplat. aikoinan fiiattiin tuli auratessa yli tunti tunnissa...hiukka selittelemistä jos tuntihommissa oli auraamassa ja tunnit katottu koneen mittarista ,-)
semmostahan se tapas olla...ihmetyttää monen henkilön asenne, kun joku ajaa vanhalla kalustolla hänen älynsä kyseenalaistetaan ja taloudellinen osaaminen myös. kyllä tuon ikäinen valmetti on vielä aika monen päivittäinen työkalu, samanikäistä pyöräkuormaajaa ja kuorma-autoa löytyy käytöstä vaikka millä mitalla ja ei kuskit huomaa valittaa kurjia olosuhteitaan. tokihan uudet on mukavempia mutta onko tuo mukavuus sitte niin suurta että siitä kannattaa järetön hinta maksaa ??? ??? ??? ???
-
massikkaan saa tulemaan alle tai yli tunnin jos mekaaninen mittari, pätee myös muihin mekaanisiin, myös valmetin.
Ainakin mulla tulee 300-massikkaan etukuormaajakäytössä puoli tuntia tunnissa. Siinä sähköinen 1800 rpm mittari. Muutaman kerran kellottanut tuon. Aika sama navetannurkka-ajoissa muutenkin.
-
joo, mutta kun kaasu on pohjassa niin tunteja tulee lähes tuplat. aikoinan fiiattiin tuli auratessa yli tunti tunnissa...hiukka selittelemistä jos tuntihommissa oli auraamassa ja tunnit katottu koneen mittarista ,-)
semmostahan se tapas olla...ihmetyttää monen henkilön asenne, kun joku ajaa vanhalla kalustolla hänen älynsä kyseenalaistetaan ja taloudellinen osaaminen myös. kyllä tuon ikäinen valmetti on vielä aika monen päivittäinen työkalu, samanikäistä pyöräkuormaajaa ja kuorma-autoa löytyy käytöstä vaikka millä mitalla ja ei kuskit huomaa valittaa kurjia olosuhteitaan. tokihan uudet on mukavempia mutta onko tuo mukavuus sitte niin suurta että siitä kannattaa järetön hinta maksaa ??? ??? ??? ???
kyllä niillä vähän vanhemmillakin koneilla saa tehtyä samat työt kuin uusilla,
ja paljon rauhallisemmin nukkuu yöt kun ei ole vekseli-vetoista konetta. ;D
-
Vanhojen pelastuksien tunnit ei ainakaan ollu verkkasia normi päivänä saatto tulla kolme mittarituntia jos kello tunteja 10.Nykyään moniin sopimuksiin vaaditaan melko tuoretta kalustoa,niin siinä yksi syy kaluston pitämiseessä tuoreena eikä pelkkä mukavuuden halu
-
Liikennetraktorilla on aika paljon tieajoa. Luulempa, että aika moni mekaaninen mittari olisi tuolla samalla ajolla ehtinyt pyöriä vieläkin suurempaan lukemaan. Saavutuksena tuollainen lukema kertoo melko paljon omistajasta, huollosta ja koneesta.
Jos mekaaniseen mittariin tuleekin nurkka-ajossa hitaasti tunteja, niin tiellä niitä tulee sitten senkin edestä. Belaruksen mittari taitaa tosin olla käyntinopeudessaan ihan omassa tahdissaan. Jos keskiverto vaijeritunti tulee noin 1800r/min, niin 2200:lla se mittari pyörii jo aika paljon reippaammin - laskukone antoi tulokseksi 49 minuutin tunnin.