Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: malanko - 14.03.10 - klo:08:48
-
Yhdellä tutulla säädöistä huolimatta ei ole saatu molempia, sekä eteen, että pakkikytkentää samaanaikaan pehmeästi ottamaan, onko kyse huoltomiehen osaamattomuudesta, vai mistä?
-
En osaa sanoa :) Mutta toimiiko se aina erilailla, tasaisella alustalla ja samalla kuormallakin? Itse olen sen huomannut, kun lumilingolla olen pihoista vetänyt lunta ja lähtenyt sitten pakittaan sen mukana tulleen kasan ylitte, niin lähtee aika hitasti pakittaan >:( Tähän ainakin huoltomies sanoi että sama aika siellä kytkimessä aina kuluu "liiratessa" mutta kevyellä kuormalla traktori vaan lähtee helpommasti. Loogista toki mutta joskus tosiaan tuntuu että luistaa vähän liikaakin :o Muuten ittellä toimii mielestäni hyvin ja muissa töissä en edes ole ikinä huomannut tuota luistoa, mutta tossa pihojen putsauksessa kyllä ja silloinkin se toimii samoin jos ei suurta lumikasaa heti takapyörien takana ::)
-
Jontikas ei ole tollaista ongelmaa,aina vaihtaa hienosti suuntaa ::)
-
Yhdellä tutulla säädöistä huolimatta ei ole saatu molempia, sekä eteen, että pakkikytkentää samaanaikaan pehmeästi ottamaan, onko kyse huoltomiehen osaamattomuudesta, vai mistä?
se pitää kalibroida huollossa
-
Jontikas ei ole tollaista ongelmaa,aina vaihtaa hienosti suuntaa
Totta horiset (keppi mallis ku muistaa vielä pitää niskan jäykkänä,ei sitte koske niskaankaan)
-
Yhdellä tutulla säädöistä huolimatta ei ole saatu molempia, sekä eteen, että pakkikytkentää samaanaikaan pehmeästi ottamaan, onko kyse huoltomiehen osaamattomuudesta, vai mistä?
se pitää kalibroida huollossa
Tää oli just se aamupäivä siellä koulutusviikolla kun valo satutti poloisen huoltomiehen silmiä ja suussa maistui kissanpaska, silloin mentiin justiin tätä kalibrointihommaa läpi...... :D
Kyllä tuo 5470 vaihtaa suuntaa aikasen samalla lailla esim. raskasta paskaa kuormatessa, oli kauha tyhjä tai ei..
-
Jontikas ei ole tollaista ongelmaa,aina vaihtaa hienosti suuntaa ::)
Juu-u... pyörät hoitaa luiston ja traktori liikkuu vasta sitte ku luisto loppuu. ;D
-
Jontikas ei ole tollaista ongelmaa,aina vaihtaa hienosti suuntaa ::)
Juu-u... pyörät hoitaa luiston ja traktori liikkuu vasta sitte ku luisto loppuu. ;D
Tästähän päästään jouhevasti taas yhteen syyhyn miksi ne pultit tippuilee. ;D
-
Yhdellä tutulla säädöistä huolimatta ei ole saatu molempia, sekä eteen, että pakkikytkentää samaanaikaan pehmeästi ottamaan, onko kyse huoltomiehen osaamattomuudesta, vai mistä?
se pitää kalibroida huollossa
Suunnanvaihtimen rakenne on niin yksinkertainen että kalibroinnista puhuminen on hienostelua,
sitä pystyy säätämään mutta vaativa käyttäjä voi erilaisissa käyttötilanteissa löytää sanomista.
Huoltomies ei pysty tekemään ihmeitä koska rakenne on hieman liian "halpa".
-
Yhdellä tutulla säädöistä huolimatta ei ole saatu molempia, sekä eteen, että pakkikytkentää samaanaikaan pehmeästi ottamaan, onko kyse huoltomiehen osaamattomuudesta, vai mistä?
se pitää kalibroida huollossa
Suunnanvaihtimen rakenne on niin yksinkertainen että kalibroinnista puhuminen on hienostelua,
sitä pystyy säätämään mutta vaativa käyttäjä voi erilaisissa käyttötilanteissa löytää sanomista.
Huoltomies ei pysty tekemään ihmeitä koska rakenne on hieman liian "halpa".
Tarkenna.
-
5000 sarjan ongelma on nimen omaan suunnanvaihto , takuu korvasi kolme pakkaa sitten isäntä kyllästy kun traktori rynttäs navetan seinään kun käynnisti merkki vaihtui kun takuu loppu.
-
5000 sarjan ongelma on nimen omaan suunnanvaihto , takuu korvasi kolme pakkaa sitten isäntä kyllästy kun traktori rynttäs navetan seinään kun käynnisti merkki vaihtui kun takuu loppu.
Outoa... ei meiltä oo pakkoja menny eikä seiniäkään oo kaadeltu. Ei edes lähde liikkeelle käynnistyksen jälkeen, ellei kuittaa vaihteistoa aktiiviseksi.
Tietenkin tuo säätöjuttu on vähän sellanen, että pehmeellä säädöllä pakat joutuu luistamaan enemmän jne. Pehmeys on aina valinta pakkojen käyttöiän ja mukavuuden välillä - merkistä riippumatta.
-
Yhdellä tutulla säädöistä huolimatta ei ole saatu molempia, sekä eteen, että pakkikytkentää samaanaikaan pehmeästi ottamaan, onko kyse huoltomiehen osaamattomuudesta, vai mistä?
Voipi olla vaikkapa heikko kontakti kytkin pakan sähköpropon liittimissä, kopin maadoitus tahi virroitus epäkelpoa .. kalibrointi suoritettu suoraan letkukuumennuksen jälkeen eikä koeajon.. anturi vikaa .. siinäpä muutama villi veikkaus
..
-
Jontikas ei ole tollaista ongelmaa,aina vaihtaa hienosti suuntaa ::)
Juu-u... pyörät hoitaa luiston ja traktori liikkuu vasta sitte ku luisto loppuu. ;D
Niin sä kuitenki tarkoitit maasikaa tos :P Pieni korjaus kuitenki,ei se välttämättä liiku kun koplinki luistaa pumppujen välis ;D ;D
-
Jontikas ei ole tollaista ongelmaa,aina vaihtaa hienosti suuntaa ::)
Juu-u... pyörät hoitaa luiston ja traktori liikkuu vasta sitte ku luisto loppuu. ;D
Niin sä kuitenki tarkoitit maasikaa tos :P Pieni korjaus kuitenki,ei se välttämättä liiku kun koplinki luistaa pumppujen välis ;D ;D
Muista AINA ennen liikkeelle lähtöä tarkistaa ne pyöränpultit. :D
-
Yhdellä tutulla säädöistä huolimatta ei ole saatu molempia, sekä eteen, että pakkikytkentää samaanaikaan pehmeästi ottamaan, onko kyse huoltomiehen osaamattomuudesta, vai mistä?
se pitää kalibroida huollossa
Suunnanvaihtimen rakenne on niin yksinkertainen että kalibroinnista puhuminen on hienostelua,
sitä pystyy säätämään mutta vaativa käyttäjä voi erilaisissa käyttötilanteissa löytää sanomista.
Huoltomies ei pysty tekemään ihmeitä koska rakenne on hieman liian "halpa".
Tarkenna.
5000-sarjan suunnanvaihdossa ei ole sen suurempaa "älyä" kun kytkinpakkojen luistatus tietyllä (säädettävällä) aikavakiolla. Esim. 6000-sarjassa taas kytkintä kiinni vedettäessä elektroniikka vetää kytkimen hallitusti "tuntumaan" ja tunnustelee kierrosluvun laskua ja tehon tarvetta niin kuin kuskikin perstuntumalla tekee. Siinäkin eri hommissa kyllä kaipaisi joskus säätömahdollisuutta, koska esim. kuormainhommassa suunnanvaihto tuntuu tosi hyvältä ja niitossa lähtö on hieman liian ärhäkkä (pyörät voi sutaista päisteissä). 6000-sarjalaisissa itse asiassa on suunnanvaihdon säätömahdollisuus, säätötilaan pääsee tietyllä näppäinyhdistelmällä, mutta typerää on että säätöä ei saa tehdä kuin 5 kertaa jonka jälkeen kytkin pitää kalibroida kokonaan.
Mika
-
Yhdellä tutulla säädöistä huolimatta ei ole saatu molempia, sekä eteen, että pakkikytkentää samaanaikaan pehmeästi ottamaan, onko kyse huoltomiehen osaamattomuudesta, vai mistä?
se pitää kalibroida huollossa
Suunnanvaihtimen rakenne on niin yksinkertainen että kalibroinnista puhuminen on hienostelua,
sitä pystyy säätämään mutta vaativa käyttäjä voi erilaisissa käyttötilanteissa löytää sanomista.
Huoltomies ei pysty tekemään ihmeitä koska rakenne on hieman liian "halpa".
Tarkenna.
5000-sarjan suunnanvaihdossa ei ole sen suurempaa "älyä" kun kytkinpakkojen luistatus tietyllä (säädettävällä) aikavakiolla. Esim. 6000-sarjassa taas kytkintä kiinni vedettäessä elektroniikka vetää kytkimen hallitusti "tuntumaan" ja tunnustelee kierrosluvun laskua ja tehon tarvetta niin kuin kuskikin perstuntumalla tekee. Siinäkin eri hommissa kyllä kaipaisi joskus säätömahdollisuutta, koska esim. kuormainhommassa suunnanvaihto tuntuu tosi hyvältä ja niitossa lähtö on hieman liian ärhäkkä (pyörät voi sutaista päisteissä). 6000-sarjalaisissa itse asiassa on suunnanvaihdon säätömahdollisuus, säätötilaan pääsee tietyllä näppäinyhdistelmällä, mutta typerää on että säätöä ei saa tehdä kuin 5 kertaa jonka jälkeen kytkin pitää kalibroida kokonaan.
Mika
Tuo kertoo myös käyttötavan, jolla saadaan pakkoja paskaksi alta aikayksikön. Säätö jatkuvasti pehmeimmällä, jolloin suunnanvaihto on miellyttävän pehmeän mukavaa ja samaan aikaan kierrokset koko ajan korkealla. Siis edelleenkin järjen käyttö on sallittua kaikilla vehkeillä, joissa pakkoja kytketään. Pysyn edelleen kannassani, että normaalikäytön (myös järjenkäytön) kestää, muttei jatkuvaa luistattelua kuten ei muutkaan kytkinpakat.
-
Jontikas ei ole tollaista ongelmaa,aina vaihtaa hienosti suuntaa ::)
Juu-u... pyörät hoitaa luiston ja traktori liikkuu vasta sitte ku luisto loppuu. ;D
Niin sä kuitenki tarkoitit maasikaa tos :P Pieni korjaus kuitenki,ei se välttämättä liiku kun koplinki luistaa pumppujen välis ;D ;D
Kaksplussa nyt taas sekottaa hydrauliikan ja ajovoimansiirron, mikä ei sinänsä ole uutinen...
Jos nyt verrataan esim. Avtopowerin ja Dyna-VT:n käyttäytymistä vaikkapa polanteisella pihamaalla... JD:n voimansiirto vaihtaa kyllä suuntaa heti, mutta pyörät pyörii tyhjää ja kone pysyy paikallaan. Tunne on sama kuin pyöränpultit puuttuis... Kun taas Dyna-VT:llä vaihtaa suuntaa, kone hidastaa, pysähtyy ja vaihtaa suuntaa ilman turhia sutimisia. Mut tää meniki jo sit pahasti offtopic...
-
Ei kait dynassakin Pultti vikaa
HUH
Sontareen kamaa ?
:'(
-
Mulle Dyna-6:n kauppias esitteli kumpaankin suuntaan säädettävää 5 asentoista suunnanvaihdon herkkyyttä. Olikohan 6480 tai joku sellanen? Ei siin mitään 5:n kerran aikarajoitusta ole.
-
Mulle Dyna-6:n kauppias esitteli kumpaankin suuntaan säädettävää 5 asentoista suunnanvaihdon herkkyyttä. Olikohan 6480 tai joku sellanen? Ei siin mitään 5:n kerran aikarajoitusta ole.
6480 dynasiftissä on vissiin tommonen et jos säätelee manuaalisesti suunnanvaihdon herkkyyttä
niin välil täytyy uusiks kalibroida.
Sama kuin mokkerilla asennon teko, kun on riittävästi korjattu niin täytyy välillä tehdä ihan uusi. Siis asento.
-
laittakaa vario niin ei tarvi tollasii murehtia 8)
-
Mulle Dyna-6:n kauppias esitteli kumpaankin suuntaan säädettävää 5 asentoista suunnanvaihdon herkkyyttä. Olikohan 6480 tai joku sellanen? Ei siin mitään 5:n kerran aikarajoitusta ole.
Joo sori, tarkoitin 6200-sarjaa
Mika
-
Ainakin ajamissani New Hollandeissa on kalibrointitarvetta ollut.
-
Jontikas ei ole tollaista ongelmaa,aina vaihtaa hienosti suuntaa ::)
Ja yhäedelleen ;D
-
Jontikas ei ole tollaista ongelmaa,aina vaihtaa hienosti suuntaa ::)
Ja yhäedelleen ;D
Hyvä, että jontikassa joku pelaa. ;D Entä ne pyörän pultit? ;)
-
Näppärä kuitti.....
......loppuunkalutulla luulla, heti kahdeksan kuukautta edelllisen viestin jälkeen........ ;D
:D :D :D
-
Jontikas ei ole tollaista ongelmaa,aina vaihtaa hienosti suuntaa ::)
Ja yhäedelleen ;D
Hyvä, että jontikassa joku pelaa. ;D Entä ne pyörän pultit? ;)
Edelleen on pultit paikallaan eikä ole tarvinnut kiristää ;D
-
Ei se Jontikan suunnanvaihto niin kovin varmaa ollut niillä Kymppisarjan kartiopäisillä vivuilla. Kurottajaan aikoinaan vaihdettiin takuuna ja sen vaihto puratti koko ohjauspylvään. Useasta traktorista kuului sama vipu vaihdetun.