Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Tracman - 10.02.10 - klo:20:48
-
ihan samaa näköä pukkaa ku isoveljissä ;D
on se vaan hieno!!!
http://www.profi.com/news/Prototype_Fendt_700_goes_ploughing/838
ja kuva takaapäin
http://www.landtechnikmagazin.de/Traktoren-Bild-Der-Fendt-700-Vario-Prototyp-hat-eine-neue-Fahrerkabine-in-Anlehnung-an-die-bekannte-x5-Kabine-11646-1536.php
-
On se hieno.Väri vain on väärä.
-
Ei tuo muotoilu ainakaan parempaan oo menny.
-
http://microsite.fendt.com/agritechnica2009/en/800video.html
-
onkahan tässä viä deutzin moottori... en ainakaan löytänyt mitään missä olis lukenu mikä mylly siä on.
toivottavasti ei ainakaan oo suomalaasta betoonimyllyä keulalla >:(
-
toivottavasti ei ainakaan oo suomalaasta betoonimyllyä keulalla >:(
Niinpä. Viime profissa taisivatten sen naulata sen suomalaisen petonimyllyn masserin keulalla. Ihan paska ;D
-
Deussi on ja urea sydeemit, KAT pönttö on se laajentuma pakoputken alus :o
-
Ymmärtäs vaan Acgo pitää ne halpiskomponentit pois edes tästä yhdestä konsernin merkistä, niin saattas olla hankinnan väärtti.
-
Ymmärtäs vaan Acgo pitää ne halpiskomponentit pois edes tästä yhdestä konsernin merkistä, niin saattas olla hankinnan väärtti.
tästähän se deutsi on moottoria menny kopioimaan ;)
http://www.profi.com/magazine/pdf_mag/sample_article_0210.pdf
-
Ymmärtäs vaan Acgo pitää ne halpiskomponentit pois edes tästä yhdestä konsernin merkistä, niin saattas olla hankinnan väärtti.
Puhuu niinkuin olis oikeasti varaa fränttiin... ;D
-
Deussi on ja urea sydeemit, KAT pönttö on se laajentuma pakoputken alus :o
Ymmärtäs vaan Acgo pitää ne halpiskomponentit pois edes tästä yhdestä konsernin merkistä, niin saattas olla hankinnan väärtti.
tästähän se deutsi on moottoria menny kopioimaan ;)
http://www.profi.com/magazine/pdf_mag/sample_article_0210.pdf
onneksi on teussin motti nokalla ;D
kyllähän se niin on et muutamia vuosia deutzin moottoreissa on jo käytetty tota scr-teknologiaa esim. kuorma-auton moottoreissa et se on hyvinkin tuttua deutzille tämä ala ;)
vastaavasti suomen betonimyllytehtaalla on viä ihmetelty et mikä tämä urea juttu oikeen on ;D
-
Deussi on ja urea sydeemit, KAT pönttö on se laajentuma pakoputken alus :o
Ymmärtäs vaan Acgo pitää ne halpiskomponentit pois edes tästä yhdestä konsernin merkistä, niin saattas olla hankinnan väärtti.
tästähän se deutsi on moottoria menny kopioimaan ;)
http://www.profi.com/magazine/pdf_mag/sample_article_0210.pdf
onneksi on teussin motti nokalla ;D
kyllähän se niin on et muutamia vuosia deutzin moottoreissa on jo käytetty tota scr-teknologiaa esim. kuorma-auton moottoreissa et se on hyvinkin tuttua deutzille tämä ala ;)
vastaavasti suomen betonimyllytehtaalla on viä ihmetelty et mikä tämä urea juttu oikeen on ;D
eipä tullu traktoreihin deutsilta ensin ,hyvähän se autoista on puhua :)
-
Ymmärtäs vaan Acgo pitää ne halpiskomponentit pois edes tästä yhdestä konsernin merkistä, niin saattas olla hankinnan väärtti.
Puhuu niinkuin olis oikeasti varaa fränttiin... ;D
Jos ylipäätään laittaa uuden traktorin (ei siis mitään niitä mökkiraktoreita, vaan ihan asiallisen isomman koneen) niin siihen menee joka tapauksessa aimo pino euroja... Ja tuossa jo yhdelle valveutuneelle sanoin, että tuollaisen ventin jos laitan niin tuotan muistamaista. Kotimaassa on turhan rapiat katteet noissa...
-
Naapurikylässä isännällä ännää ja isoa teetä.
Nyt vaan taitaa tulla....
(http://i236.photobucket.com/albums/ff165/agrifoto/December%2009/IMG_0651Custom.jpg)
-
Deussi on ja urea sydeemit, KAT pönttö on se laajentuma pakoputken alus :o
Ymmärtäs vaan Acgo pitää ne halpiskomponentit pois edes tästä yhdestä konsernin merkistä, niin saattas olla hankinnan väärtti.
tästähän se deutsi on moottoria menny kopioimaan ;)
http://www.profi.com/magazine/pdf_mag/sample_article_0210.pdf
onneksi on teussin motti nokalla ;D
kyllähän se niin on et muutamia vuosia deutzin moottoreissa on jo käytetty tota scr-teknologiaa esim. kuorma-auton moottoreissa et se on hyvinkin tuttua deutzille tämä ala ;)
vastaavasti suomen betonimyllytehtaalla on viä ihmetelty et mikä tämä urea juttu oikeen on ;D
scaniassa ei käytetä scr-teknologiaa ja eniten vääntöä hevosvoimaa kohden luokassa 300-480hv...
-
Scania 480r kone on täys susi ei vääntöä ja kovempi syömään kun esim 500r. Sammuu kuin saunalyhty jos vähänkään pehmeämmältä yrität lähteä kuorman kans.
-
http://microsite.fendt.com/agritechnica2009/en/800video.html
Tekisivät edes karvahattumalleja, jättäsivät turhan elekronikka paskan pois ja sen verran saisi olla, hydraulikka ja ajovoimansiirtoon jotain saisi jäädä hienouksia. Kaikki ei tarte pirun vimputtimia ja vaan armotonta tehoa ja varmuutta koneseen, pientä polttoainekulutusta. >:(
-
Jos ylipäätään laittaa uuden traktorin (ei siis mitään niitä mökkiraktoreita, vaan ihan asiallisen isomman koneen) niin siihen menee joka tapauksessa aimo pino euroja... Ja tuossa jo yhdelle valveutuneelle sanoin, että tuollaisen ventin jos laitan niin tuotan muistamaista. Kotimaassa on turhan rapiat katteet noissa...
Tuo on järkipuhetta. Fräntin uskaltais varmaan ostaa tarpeeseen käytettynäkin, seisokit lyhyitä kun kone on suunniteltu senverran pitkälle että korjauksetkin sujuvat näppärämmin kuin monella muulla länsimerkillä. Ja käytetyn koneen kun tuo, niin jää touhutonni poikineen vielä laittoon ja korjauksiinkin.
-
Deussi on ja urea sydeemit, KAT pönttö on se laajentuma pakoputken alus :o
Ymmärtäs vaan Acgo pitää ne halpiskomponentit pois edes tästä yhdestä konsernin merkistä, niin saattas olla hankinnan väärtti.
tästähän se deutsi on moottoria menny kopioimaan ;)
http://www.profi.com/magazine/pdf_mag/sample_article_0210.pdf
onneksi on teussin motti nokalla ;D
kyllähän se niin on et muutamia vuosia deutzin moottoreissa on jo käytetty tota scr-teknologiaa esim. kuorma-auton moottoreissa et se on hyvinkin tuttua deutzille tämä ala ;)
vastaavasti suomen betonimyllytehtaalla on viä ihmetelty et mikä tämä urea juttu oikeen on ;D
Eipä kannata huudella tälläisiä jos ei parempaa tietoa asiasta ole. Kerroppa milloin Sisu Diesel testasi ensimmäistä SCR protoa...? Sillä ei ole mitään merkitystä mitä kuorma-autopuolella on jos ei sitten käytetä sitä kokemusta muualla hyödyksi. Niin, toisaalta, sivistäisitkö meitä muita ja kertoisitko koska Deutz alkoi valmistamaan SCR moottoreita kuorma-autopuolelle ja listaa mallit.
-
Deussi on ja urea sydeemit, KAT pönttö on se laajentuma pakoputken alus :o
Ymmärtäs vaan Acgo pitää ne halpiskomponentit pois edes tästä yhdestä konsernin merkistä, niin saattas olla hankinnan väärtti.
tästähän se deutsi on moottoria menny kopioimaan ;)
http://www.profi.com/magazine/pdf_mag/sample_article_0210.pdf
onneksi on teussin motti nokalla ;D
kyllähän se niin on et muutamia vuosia deutzin moottoreissa on jo käytetty tota scr-teknologiaa esim. kuorma-auton moottoreissa et se on hyvinkin tuttua deutzille tämä ala ;)
vastaavasti suomen betonimyllytehtaalla on viä ihmetelty et mikä tämä urea juttu oikeen on ;D
Eipä kannata huudella tälläisiä jos ei parempaa tietoa asiasta ole. Kerroppa milloin Sisu Diesel testasi ensimmäistä SCR protoa...? Sillä ei ole mitään merkitystä mitä kuorma-autopuolella on jos ei sitten käytetä sitä kokemusta muualla hyödyksi. Niin, toisaalta, sivistäisitkö meitä muita ja kertoisitko koska Deutz alkoi valmistamaan SCR moottoreita kuorma-autopuolelle ja listaa mallit.
No nyt en millää jaksa ruveta kaivamaan sulle listaa että koska, missä ja minne on deutz laittanut scr-teknologiaa koneeseensa, mutta sen tiän et suomalaiset ei ainakaan oo kehittänyt itte mitään urea juttua ensimmäisenä ;D Ja ei s-valtterissa lue urea ruiskussa et made in finland tai masserissa ;D
Ja jos tuohon ventti asiaan palaan viä sen verran et olishan se nyt niinku mersuun laitettaas ladan moottori keulalle jos venttiin pantaas sisudiesel keulalle 8)
ja aikas palio on valteemin sisuskaluissa saksalaisia komponentteja tar***** käyttää et saadaan kone liikkeelle ;) Se siitä suomalaisuudesta 8)
ookko muuten ikää havaannu sellaasta asiaa et ku joku asia on keksitty niin vanhat ku uudemmatkin että todella paljon on saksalaisia sukunimejä listoissa, mitä on keksitty ;D
-
Ihme saksalais ihannointia ei saksalaiset mitään sen kummemmin osaa tehä kun muutkaan.
-
Jos ylipäätään laittaa uuden traktorin (ei siis mitään niitä mökkiraktoreita, vaan ihan asiallisen isomman koneen) niin siihen menee joka tapauksessa aimo pino euroja... Ja tuossa jo yhdelle valveutuneelle sanoin, että tuollaisen ventin jos laitan niin tuotan muistamaista. Kotimaassa on turhan rapiat katteet noissa...
Tuo on järkipuhetta. Fräntin uskaltais varmaan ostaa tarpeeseen käytettynäkin, seisokit lyhyitä kun kone on suunniteltu senverran pitkälle että korjauksetkin sujuvat näppärämmin kuin monella muulla länsimerkillä. Ja käytetyn koneen kun tuo, niin jää touhutonni poikineen vielä laittoon ja korjauksiinkin.
Tietämissäni tapauksissa tuo ei kyllä ole realisoitunut millään lailla ::)
-
kun kone on suunniteltu senverran pitkälle että korjauksetkin sujuvat näppärämmin kuin monella muulla länsimerkillä.
Ei sen ahtaammin/hankalammin voi voi huoltoa suunnitella kun punavanteinen. Tykkään niistä käytössä, mutta huollot ja korjaukset on syvältä...
Menee taas vähän yli tuo Deutzin moottorin ihannointi, ominaisuudet on hyvät, mutta laatu heittoja yllättävän paljon...
-
Frentti oli koeajussa ja mukavahan sillä olikii posotella, mutta nuista huoltohommista sen verran, että...
Eiköhän tuo oo merkki kun merkki jos oikeesti jotain isompaa (kone, vaihteisto perät) menee, niin eihän niitä yhessä yössä survasta kuntoon.
Sitten nuista moottoreista sen verran, että enpä oo minä ainakaan kuullu vielä yhestäkään merkistä semmosta juttua, etteikö niitä JOSKUS olis edes hajonnu? ???
Frentti-täppäreille: Frenteistä sanotaan että niillä pääsetelee 15000h ilman remppoja. 15000 ajettuja "nykykoneita" ei hirveämmin kuitenkaan oo, joten onko nämä 15000 ajetut Frentit niitä vanhan ajan kunnon koneita - elikkäs onko niissä laatu laskenu tähän päivään?
-
Ihme saksalais ihannointia ei saksalaiset mitään sen kummemmin osaa tehä kun muutkaan.
Niinpä, saahan kaupoistakin halpaa ja hyvää saksalaista juustoo, jugurttia ja viljatuotteita kassitolkulla. Eihän se venttimies nyt voi huonolaatuista kotimaista evästä suuhunsa pistää kun ei allekkaan kelpaa.. eli sama homma naisissa ;D
-
Ihme saksalais ihannointia ei saksalaiset mitään sen kummemmin osaa tehä kun muutkaan.
Osaa ja osaa - ainakin ne ovat ylpeitä oman maan saavutuksistaan ja "maatalousinsinöörikoulutus" siellä on ihan eri luokkaa kuin verrokkimaissa - Suomea ei kannata edes verrata sakemanneihin. Samoin kansallisesti puhaltavat samaan hiileen ja koittavat pitää yllä alan tutkimusta ja innovaatiotoimintaa.
Acgo Sisun moottorit kyllä näyttävät saksalaisillekin kelpaavan - "punavanteisen" pikkupäähän 200-sarjaan on istutettu pikku-Sisut ja Fendtin puimureissa oli kas kummaa Sisun 7-sylinteriset. Ei kait ne nyt ihan heikkoja esityksiä voi olla?
Täällä palstallakin tuntuu olevan lähes kisa menossa, että kuka pystyy kotimaista haukkumaan eniten.
Koittakaas nyt olla edes hippusen ylpeitä, että täällä edes ON kotimaista teollisuutta maatalouskonepuolellakin.
-
Deussi on ja urea sydeemit, KAT pönttö on se laajentuma pakoputken alus :o
Ymmärtäs vaan Acgo pitää ne halpiskomponentit pois edes tästä yhdestä konsernin merkistä, niin saattas olla hankinnan väärtti.
tästähän se deutsi on moottoria menny kopioimaan ;)
http://www.profi.com/magazine/pdf_mag/sample_article_0210.pdf
onneksi on teussin motti nokalla ;D
kyllähän se niin on et muutamia vuosia deutzin moottoreissa on jo käytetty tota scr-teknologiaa esim. kuorma-auton moottoreissa et se on hyvinkin tuttua deutzille tämä ala ;)
vastaavasti suomen betonimyllytehtaalla on viä ihmetelty et mikä tämä urea juttu oikeen on ;D
Eipä kannata huudella tälläisiä jos ei parempaa tietoa asiasta ole. Kerroppa milloin Sisu Diesel testasi ensimmäistä SCR protoa...? Sillä ei ole mitään merkitystä mitä kuorma-autopuolella on jos ei sitten käytetä sitä kokemusta muualla hyödyksi. Niin, toisaalta, sivistäisitkö meitä muita ja kertoisitko koska Deutz alkoi valmistamaan SCR moottoreita kuorma-autopuolelle ja listaa mallit.
No nyt en millää jaksa ruveta kaivamaan sulle listaa että koska, missä ja minne on deutz laittanut scr-teknologiaa koneeseensa, mutta sen tiän et suomalaiset ei ainakaan oo kehittänyt itte mitään urea juttua ensimmäisenä ;D Ja ei s-valtterissa lue urea ruiskussa et made in finland tai masserissa ;D
Ja jos tuohon ventti asiaan palaan viä sen verran et olishan se nyt niinku mersuun laitettaas ladan moottori keulalle jos venttiin pantaas sisudiesel keulalle 8)
ja aikas palio on valteemin sisuskaluissa saksalaisia komponentteja tar***** käyttää et saadaan kone liikkeelle ;) Se siitä suomalaisuudesta 8)
ookko muuten ikää havaannu sellaasta asiaa et ku joku asia on keksitty niin vanhat ku uudemmatkin että todella paljon on saksalaisia sukunimejä listoissa, mitä on keksitty ;D
Ja jos tuohon ventti asiaan palaan viä sen verran et olishan se nyt niinku mersuun laitettaas ladan moottori keulalle jos venttiin pantaas sisudiesel keulalle
onhan niissä mersun moottoreissa kaikenlaista harmia ollu, tuskin siinä hinta/laatusuhde ainakaan heikkenis ??? ??? ??? ???
-
Ihme saksalais ihannointia ei saksalaiset mitään sen kummemmin osaa tehä kun muutkaan.
Osaa ja osaa - ainakin ne ovat ylpeitä oman maan saavutuksistaan ja "maatalousinsinöörikoulutus" siellä on ihan eri luokkaa kuin verrokkimaissa - Suomea ei kannata edes verrata sakemanneihin. Samoin kansallisesti puhaltavat samaan hiileen ja koittavat pitää yllä alan tutkimusta ja innovaatiotoimintaa.
Acgo Sisun moottorit kyllä näyttävät saksalaisillekin kelpaavan - "punavanteisen" pikkupäähän 200-sarjaan on istutettu pikku-Sisut ja Fendtin puimureissa oli kas kummaa Sisun 7-sylinteriset. Ei kait ne nyt ihan heikkoja esityksiä voi olla?
Täällä palstallakin tuntuu olevan lähes kisa menossa, että kuka pystyy kotimaista haukkumaan eniten.
Koittakaas nyt olla edes hippusen ylpeitä, että täällä edes ON kotimaista teollisuutta maatalouskonepuolellakin.
Allekirjoitan kommenttisi täysin. Siksi olikin pakko hieman provosoida eräitä tuossa edellä. On tietysti päivänselvää että kotimaisissa tuotteissa käytetään esim. paljon hyviä saksalaisia komponentteja - ja hyvä niin. Näkisin kotimaisen vahvuutemme olevan asioiden soveltamisessa, emme myöskään haaskaa aikaa diskuteeraamiseen ja jäykkään byrokratiaan - vaan toimimme. Yksi insinöörimme vastaa kymmentä ......sta insinööriä. Eivät muiden tekemät tuotteetkaan nimittäin sen kummoisempia ole - resurssit sen sijaan ovat hieman erilaiset . Olkaamme siis ylpeitä omistamme !
-
Ihme saksalais ihannointia ei saksalaiset mitään sen kummemmin osaa tehä kun muutkaan.
Vain svastika enää puuttui...
-
Ihme saksalais ihannointia ei saksalaiset mitään sen kummemmin osaa tehä kun muutkaan.
Osaa ja osaa - ainakin ne ovat ylpeitä oman maan saavutuksistaan ja "maatalousinsinöörikoulutus" siellä on ihan eri luokkaa kuin verrokkimaissa - Suomea ei kannata edes verrata sakemanneihin. Samoin kansallisesti puhaltavat samaan hiileen ja koittavat pitää yllä alan tutkimusta ja innovaatiotoimintaa.
Acgo Sisun moottorit kyllä näyttävät saksalaisillekin kelpaavan - "punavanteisen" pikkupäähän 200-sarjaan on istutettu pikku-Sisut ja Fendtin puimureissa oli kas kummaa Sisun 7-sylinteriset. Ei kait ne nyt ihan heikkoja esityksiä voi olla?
Täällä palstallakin tuntuu olevan lähes kisa menossa, että kuka pystyy kotimaista haukkumaan eniten.
Koittakaas nyt olla edes hippusen ylpeitä, että täällä edes ON kotimaista teollisuutta maatalouskonepuolellakin.
Allekirjoitan kommenttisi täysin. Siksi olikin pakko hieman provosoida eräitä tuossa edellä. On tietysti päivänselvää että kotimaisissa tuotteissa käytetään esim. paljon hyviä saksalaisia komponentteja - ja hyvä niin. Näkisin kotimaisen vahvuutemme olevan asioiden soveltamisessa, emme myöskään haaskaa aikaa diskuteeraamiseen ja jäykkään byrokratiaan - vaan toimimme. Yksi insinöörimme vastaa kymmentä ......sta insinööriä. Eivät muiden tekemät tuotteetkaan nimittäin sen kummoisempia ole - resurssit sen sijaan ovat hieman erilaiset . Olkaamme siis ylpeitä omistamme !
suomessa on vähintään neljä isoa firmaa mistä voi olla missä tahansa ylpeä
sisi diesel,nokia,kone ja tietysti valio