Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Teroman - 06.02.10 - klo:09:42
-
tunnit ja muistista kertoen tehdyt remontit tuona aikana ?
Saa olla Traktoreita, työkoneita, puimanajokoneita yms ,,,,,,
Laitetaan aluksi tähän Tonninen Fiat 1000 dts ,,,,, 8000 tuntia ja kYtkin sekä laturi mennynnä
:o
-
tunnit ja muistista kertoen tehdyt remontit tuona aikana ?
Saa olla Traktoreita, työkoneita, puimanajokoneita yms ,,,,,,
Laitetaan aluksi tähän Tonninen Fiat 1000 dts ,,,,, 8000 tuntia ja kYtkin sekä laturi mennynnä
:o
Ei murtolassa oikeen sytkänny vai ;D
-
JD 5820:1995tuntia,JD 6410:6150tuntia,DF610M:495tuntia.Yhdessäkään ei ole ollut kone/loota auki.Kaikissa on ollut pientä vikaa:Lamppuja,sulakkeita,katkaisijoita,polttoaineputkia kaikista,6410:ssä tulipalo(vakuutusyhtiö korjas),6410:ssä äänenvaimentimen laippa(sorvaus+hitsaus) ja vetovarren etupään tunnustelutanko,5820:ssä sivulasi(takuuseen),ym...ja DF:ssä STOLL-sähköinen esiohjaus toimi vieläkään(korjaus takuuseen päällänsä) ja suunnanvaihtimen vipu(takuuseen) loput viat ovatkin ominaisuuksia :)
-
Onhan siellä jo kuus , Mites Skn rempat ?
???
-
OffTopic....
Koitas Teroman tarkistaa webbisivujes turvallisuus. Norton löytää sivuiltas uhkia.
-
Onko hyvä/huono jos on traktorissa paljon/vähän tunteja?
Elikkä mikä tässä kyssärissä on oikea vastaus?
-
Kahdessa -95 valmetissa yhteensä 30000 tuntia. Remppaa aika paljon. Pikavaihteet poistettu kummastakin. Ihan mukavat käyttää, suorituskykyä sopivasti. Kolmas juuri purettu osiksi (8000:nen, osia myydäänkin, tuossa myös pikavaihteet, ok vaihdeloota. Moottori 611:nen turbolla.)
-
OffTopic....
Koitas Teroman tarkistaa webbisivujes turvallisuus. Norton löytää sivuiltas uhkia.
Joo se on tuo Wav tiedosto, on ihan vaaraton,,,,,,,,,
http://personal.inet.fi/koti/tero.hokka/ml.wav
Mites Timpan Mansikki mennyt ?
???
-
165, noin 8500, kytkin kerran 5000 tuntia sitten, vesipumppu , syyläri ja laturi kerran vaihdettu. MP-pakka vaihdettu.
690, 11500, kytkin kerran 10100 tuntia sitten, etuakseli kehtoineen viime syksynä, laturi kerran 4500 kohdalla, termostaatti.
5465, 2200, Suunnanvaihtimen vipuasennelma, hydr. tandempumppu takuuhin.
7480, 3100, Laturin hiilet ja hydr. paluuöljyn o-rengas.
Kahmalokaupalla öljynsuodattimia ja moottoriöljyä vaihdettu, lisäilty ei juuri ollenkaan.
Tässä nyt yhtäkkiä muisteltuna jotain listantynkää...
-
vanhimmasta alkaen:
( näiden vanhojen remppoja en tiedä/muista)..
MF-65 vm58.. tunnit oisko joku >12 000h.. pariin vuoteen ei ole ladosta liikkunut.... :-[
MF-135mp vm69.. mittariin jumittunut 813h joskus 90-luvulla :P eli reilusti yli 10000h.. Startti piti laittaa viime vuonna.. joskus on MP korjattu ja jokunen vuosi sitten kytkin rempattu.. Kesät pihatraktori, talvet navetassa "avanttina".
MF-575 vm80 tunnit mittarissa n. 9700h, mutta voi sanoa yli 10 kun silloin tällöin ollut vaijeri rikki.. Tuli meille 90-luvun alussa ja 4500h.. Moottori on kerran kiinni leikannut..nostolaite rempattu...enimmäkseen lietepumpussa eläkepäivinä.
JD 5510 vm03 5500h..(ek) Kytkinrempan teetätin varoiksi 4200h . Nostolaitteen pilkkiminen 4800h (roska sylkyssä).. muuten aika vähäistä laittoa.. ja se startin naksuttelu jatkuu silloin tällöin.. M-sarja kiinnostais mutta pitää kai se tääkin kymppitonniin pitää.
JD 6620 vm03 5200h (mulle tuli 07 ja 3200h) oevoe :( etuakseliremppa heti ekana kesänä, etunostimen(ek:n) sähkötikku uusiin, startti, öljyvuotoja..mitähän ensi kesänä hajoo :-[
Ja poistuneista pitänee mainita fiude 880dt 78-03 yli 15000h ;D
-
IH 684 TA n.3000h, tuli raatona noin tuhannen tuntia sitten, remontoitiin traktorin sen hetkisen arvon edestä, lisäksi pari vuotta sitten vaihdettiin kannentiiviste, muuten toiminut moitteettomasti.
Valmet 605 6500h on toiminut moitteettomasti ja sitkeä vetoinen peli.
Valmet 655 9250h tuli pari vuotta sitten oli tehty todennäköisimmin siihen koneremontti, heti alkuun siihen tehtiin nostolaite remontti ja asennettiin turbo, sen jälkeen ollaan selvitty pikkuvioilla.
MF 3070 E (oma silmäterä) 4000h pienillä sähkövioilla selvitty ja tullaan selviimään viellä seuraavatkin 4000h.
NH TS 90 n.3000h ei löydy moitteen sanaa.
JD 5510 1100h vikaa startissa, on yleisvika tuossa mallissa.
SR 2055 n.1200h pikku remontein selvitty.
Näin suoraan kopioituna Murtolasta, ja juu eihän sitä käytetä yhtä paljon kuin Agronettiä, kun se on asia pohjainen sivusto
-
Siel on niin täydellisiä ihmisiä ettei sinne mahdu tavallinen rahvas joukkoon.
-
2x ih 434 tuntimittari jumittunu molemmissa 10000 kohdalle ei liikkunu oman ikäni aikan... toisest mehut ja kiisselit sekasi toinen maannu hallis vuosia..
ih 955 ek 4000h kytkin vaihdettu
valmet 755 ek 6000h turbo vaihdettu takuuseen
valmet 6400 3500h kansipahvi, kerran katkastu (putki katkennu öljypohjasta) ja voimanoton pakat vaihettu jatkuva käynnistäminen paalisilppurin kanssa syö pitäisi vaan jaksaa odottaa et kerää paineet ettei luista ennenku lykkää lämän tiskiin ja pari laturii menny
valmet 8400 2400h (helmi tuli käytettynä taloon kaks vuotta sitte) mitää ei tehty
valmet t150 ek 3500h laturi vaihdettu
-
OffTopic....
Koitas Teroman tarkistaa webbisivujes turvallisuus. Norton löytää sivuiltas uhkia.
määkin poistuin takavasempaan sielt.
-
OffTopic....
Koitas Teroman tarkistaa webbisivujes turvallisuus. Norton löytää sivuiltas uhkia.
Joo se on tuo Wav tiedosto, on ihan vaaraton,,,,,,,,,
http://personal.inet.fi/koti/tero.hokka/ml.wav
Mites Timpan Mansikki mennyt ?
???
6480:stä laturinkorvakkeesta aukes viime vuonna pistehitsaus. Ite heftasin kiinni.
DynaVt:stä ajovalokatkaisja men rikki. Lähettivät uuren. Vaihroin ite.
-
Ihan hävettää luetella, mutta menkööt: Esimerkiksi vaikka NH:ta suunnitteleville!
5610 ford: 5000h, polttimoita, akut, ohj.tehostimen pumppu uusittu, startti vaihdettu.
6640 NH: 5500h, tehtaalta tullessa peräöljyjen linjastot väänneety liian jyrkiksi -> pumppu paskaks(takuu), käsijarrun anturi rikki, nostolaitteen nylon puslat kopin alta rikki -> nostolaite jumiin, nostolaitteen lukitusmekanismi "puhki" ja piti uusia, sitten normaalit polttimot yms.
TM140 NH: 5000h, pakat uusittu, vetolevy uusittu, venttilipöydästä karat jumissa -> hiottiin käypäisiksi(??menivät jumiin KÄYTTÄMÄTTÖMYYTTÄÄN??), etu banjo repesi halki keinun alta -> paikalle TSA135 banjo, molemmat potentiometrit rikki -> aikalailla nykimistä meno, kardaani akselin boorit ja booriholkit uusittu, ohjauksen pumppu uusi, perän pumppu uusittu. Muuten normaaleja öljyvuotoja ja polttimoita yms.
NYT varoituksen sana: ihan paska vehje!
T7030 NH: 700h lokarit, lokarien kaaret, lokarien stopparit(3krt), paineanturit vaihdettu kerran(vika ilmenee vieläkin aika ajoin), vaihteiston kaikki palikat vaihdettu, "keskiperän ja pakin" pakka poltti kiinni -> kumilenkki-ajoa, molemmat peilit vaihdettu (pinnat hilseilivät pois), lukuisia öljyvuotoja perässä, tehtaan suosittelemat öljyt todettu käymättömäksi ko.moottoriin (liian ohuet öljyt). Noitten öljyvuotojen takia käynyt 2 krt perä kuivana -> omasta pussista, koska takuu ei korvaa öljyjä. Keskilohko menee jumiin ja konetta saa käynnistää ja sammuttaa lähes aina soramontulle tullessa, jotta saa kuormaajan pelaamaan.
Eipä noissa nyykkäreissä sen enempää!
muuten myös harrastekäytössä 2 superdextaa ja 565 valmetti, joista nyt ei tietenkään ole voinut hajota mitään! (Paitsi valtusta leipo kone kiinni -> 502 kone paikalle)
-
Maxxum 5140 vm.1992 tunnit 16000 Moottorille ei ole tehty mitään.Lootaan ja perään meni muutama vuosi sitten n.8000€.
Uutta ja purkuosaa!
-
Mites Timpan Mansikki mennyt ?
???
[/quote]
6480:stä laturinkorvakkeesta aukes viime vuonna pistehitsaus. Ite heftasin kiinni.
DynaVt:stä ajovalokatkaisja men rikki. Lähettivät uuren. Vaihroin ite.
[/quote]
Mahtaa syärä miästä tollanen jatkuva remontointi :D
-
Mites Timpan Mansikki mennyt ?
???
6480:stä laturinkorvakkeesta aukes viime vuonna pistehitsaus. Ite heftasin kiinni.
DynaVt:stä ajovalokatkaisja men rikki. Lähettivät uuren. Vaihroin ite.
[/quote]
Mahtaa syärä miästä tollanen jatkuva remontointi :D
[/quote]
Kyl tuo viimesin vitutti. Ihmettelin miksei työvaloja saa päälle. Sulakkeet ehjät. Mutta täytyy olla ajovaloista
vähintään parkit päällä jotta työvalot saa päälle.
Molemmis traktoreis vituttaa radio. Aina kun käynnistää traktorin, niin radio täytyy erikseen laittaa päälle
ja valita oikea kanava ym. Olis semmonen radio mikä olis valmiiks päällä kun virrat laittaa traktorista päälle.
-
Onhan siellä jo kuus , Mites Skn rempat ?
???
V 905 -89, 9000h, loikkarin katkasija ja pyörän pultteja takaa. Kytkin varmaan kohtapian
JD 3650 -90 5500h, ollu vasta vuoden josta mulla tunteja 200. Ei mitään vikaa.
V 502 -74, mittari topannu 4000h, aina rikki. Perä, kansi, vaihteisto jnejne. Mahrottoman kätevä klpikoneeseen ja pottukoneeseen.
F 6610 -86, 4700h, kansipahvi, vesipumppu, takaklaseja paljon.
DB 850 -63, helvetisti tunteja. Seisoo suulissa. Ei oo ollu mun elinaikana rikki ;D
-
Mites Timpan Mansikki mennyt ?
???
6480:stä laturinkorvakkeesta aukes viime vuonna pistehitsaus. Ite heftasin kiinni.
DynaVt:stä ajovalokatkaisja men rikki. Lähettivät uuren. Vaihroin ite.
Mahtaa syärä miästä tollanen jatkuva remontointi :D
[/quote]
Kyl tuo viimesin vitutti. Ihmettelin miksei työvaloja saa päälle. Sulakkeet ehjät. Mutta täytyy olla ajovaloista
vähintään parkit päällä jotta työvalot saa päälle.
Molemmis traktoreis vituttaa radio. Aina kun käynnistää traktorin, niin radio täytyy erikseen laittaa päälle
ja valita oikea kanava ym. Olis semmonen radio mikä olis valmiiks päällä kun virrat laittaa traktorista päälle.
[/quote]
Olisko hullu idea laittaa herätejohto kiinni radioon????
-
Mites Timpan Mansikki mennyt ?
???
6480:stä laturinkorvakkeesta aukes viime vuonna pistehitsaus. Ite heftasin kiinni.
DynaVt:stä ajovalokatkaisja men rikki. Lähettivät uuren. Vaihroin ite.
Mahtaa syärä miästä tollanen jatkuva remontointi :D
Kyl tuo viimesin vitutti. Ihmettelin miksei työvaloja saa päälle. Sulakkeet ehjät. Mutta täytyy olla ajovaloista
vähintään parkit päällä jotta työvalot saa päälle.
Molemmis traktoreis vituttaa radio. Aina kun käynnistää traktorin, niin radio täytyy erikseen laittaa päälle
ja valita oikea kanava ym. Olis semmonen radio mikä olis valmiiks päällä kun virrat laittaa traktorista päälle.
[/quote]
Olisko hullu idea laittaa herätejohto kiinni radioon????
[/quote]
Joku lestien uus keksintö?
-
Ihan hävettää luetella, mutta menkööt: Esimerkiksi vaikka NH:ta suunnitteleville!
5610 ford: 5000h, polttimoita, akut, ohj.tehostimen pumppu uusittu, startti vaihdettu.
6640 NH: 5500h, tehtaalta tullessa peräöljyjen linjastot väänneety liian jyrkiksi -> pumppu paskaks(takuu), käsijarrun anturi rikki, nostolaitteen nylon puslat kopin alta rikki -> nostolaite jumiin, nostolaitteen lukitusmekanismi "puhki" ja piti uusia, sitten normaalit polttimot yms.
TM140 NH: 5000h, pakat uusittu, vetolevy uusittu, venttilipöydästä karat jumissa -> hiottiin käypäisiksi(??menivät jumiin KÄYTTÄMÄTTÖMYYTTÄÄN??), etu banjo repesi halki keinun alta -> paikalle TSA135 banjo, molemmat potentiometrit rikki -> aikalailla nykimistä meno, kardaani akselin boorit ja booriholkit uusittu, ohjauksen pumppu uusi, perän pumppu uusittu. Muuten normaaleja öljyvuotoja ja polttimoita yms.
NYT varoituksen sana: ihan paska vehje!
T7030 NH: 700h lokarit, lokarien kaaret, lokarien stopparit(3krt), paineanturit vaihdettu kerran(vika ilmenee vieläkin aika ajoin), vaihteiston kaikki palikat vaihdettu, "keskiperän ja pakin" pakka poltti kiinni -> kumilenkki-ajoa, molemmat peilit vaihdettu (pinnat hilseilivät pois), lukuisia öljyvuotoja perässä, tehtaan suosittelemat öljyt todettu käymättömäksi ko.moottoriin (liian ohuet öljyt). Noitten öljyvuotojen takia käynyt 2 krt perä kuivana -> omasta pussista, koska takuu ei korvaa öljyjä. Keskilohko menee jumiin ja konetta saa käynnistää ja sammuttaa lähes aina soramontulle tullessa, jotta saa kuormaajan pelaamaan.
Eipä noissa nyykkäreissä sen enempää!
muuten myös harrastekäytössä 2 superdextaa ja 565 valmetti, joista nyt ei tietenkään ole voinut hajota mitään! (Paitsi valtusta leipo kone kiinni -> 502 kone paikalle)
Jotenkin tuntuu taas, että muista on nopeampi luetella mitä on vaihdettu mutta nh:sta mitä ei ole vaihdettu. Toivottavasti olen väärässä.
-
Olisko hullu idea laittaa herätejohto kiinni radioon?
Radio tarttis varmaan olla jatkuvalla virralla, ohitte päävirtakatkaisijan?
-
Valtra N111eh -07 1400h, takuuseen vaihdettu suunnanvaihtaja, muuten normi huollot.
Ford 6700 -77, 5200h. Ei oo isompia vikoja ollut. Sähkövikaa, kun on vähällä käytöllä mm. polttaa puhaltimen moottorit kerran kesässä. Lakattiin vaihtamas niitä muutama vuosi sitten. Mustialas tehtiin koneremppa ajan kuluksi.
Deutz -68, tunneista ei varmaa tietoa. Alunperin ollut 72hv ja ilmeisen suuri osa tallella edelleen. Jaksaa ainakin kiskoa viljakuormia vieläkin Mahtava peli, lähti taas käymään puolen vuoden tauon jälkeen 15 asteen pakkasessa ilman esi lämmitystä.
-
vms:lle voin sanoa, että siltä se kyllä itestäkii tuntuu. Sikspä seuraava ostokki ei ookkaan enää NH :)
-
NH7740 SLE 5300h Yks anturi,ek.n vaijeri,vaihteisto kepin vaijeri,starttiin pikku remppa ja laturin hihna.
NH 8360 RC 7300h Vetolevy,muutamia antureita,suunnanvaihdon viiksi,etunapaan stefa.
NH TS 100 ESPS 3000h Jarrujen nesteputkeen tuli ylimääräinen reikä,vaihteisto kepin vaijeri.
NH TM 155 PC 1400h Ilmastointilaitteen termostaatti takuuseen.
+ kaikkiin edellämainittuihin polttimoita ja sulakkeita.
Saatto jotakin unohtua mutta ei ainakaan vielä mitään isompaa ole ollut. Fordeja ollu talossa ennen niistä ei itellä tarkempia muistikuvia.
-
Olisko hullu idea laittaa herätejohto kiinni radioon?
Radio tarttis varmaan olla jatkuvalla virralla, ohitte päävirtakatkaisijan?
Laitettiin puimuriin syksyllä semmonen blaukkarin radio jossa on ns,polttavamuisti,ei tarvi heräte virtaa.
-
Olisko hullu idea laittaa herätejohto kiinni radioon?
Radio tarttis varmaan olla jatkuvalla virralla, ohitte päävirtakatkaisijan?
Laitettiin puimuriin syksyllä semmonen blaukkarin radio jossa on ns,polttavamuisti,ei tarvi heräte virtaa.
Ai että oikein SINIPISTEBLAUPUNKTI?
-
Valtra N111eh -07 1400h, takuuseen vaihdettu suunnanvaihtaja, muuten normi huollot.
Ford 6700 -77, 5200h. Ei oo isompia vikoja ollut. Sähkövikaa, kun on vähällä käytöllä mm. polttaa puhaltimen moottorit kerran kesässä. Lakattiin vaihtamas niitä muutama vuosi sitten. Mustialas tehtiin koneremppa ajan kuluksi.
Deutz -68, tunneista ei varmaa tietoa. Alunperin ollut 72hv ja ilmeisen suuri osa tallella edelleen. Jaksaa ainakin kiskoa viljakuormia vieläkin Mahtava peli, lähti taas käymään puolen vuoden tauon jälkeen 15 asteen pakkasessa ilman esi lämmitystä.
Paljonko oli hinta ero aikanaan n121h tuossa n111? Itellä tonnin kalliimpi, eipä noissa juuri eroa taida olla kuin moottorin puolesta, polttoaineen kulutuksessa?
-
ford 2000 -68. Ollut viimeiset 30 vuotta pihakoneena, aina jotain rikki. mm.sähköt, nostolaite, öljyvuodot, jarrut yms.
john deere 3050 -90, tullut taloon 2000 jolloin tunteja noin 5500. Kunto tuolloin huono! Ei maksanutkaan paljoa, mm. startti, laturi, pikavaihde, öljyvuotoja, etustefat ja nivelet, puhaltimen moottori yms. Kun laitettiin oston jälkeen kuntoon on pelannut sittemmin nykyiseen 10 000h:n asti erinomaisesti.
john deere 6900 -97, tullut taloon 2004 ja 1900h, vikoja ollut vetokoukun lukko, ilmastoinnin kompura, itse rikottu ohjaus-sylinteri, vesiletku. Nyt tunteja 5500
john deere 7430 -07 hankittu 09 loppuvuodesta ja 2600h. Nyt tunteja 2900 ei ongelmia.
erityismaininnan ansaitsee case-mallit 4240, cs94 ja mx120 niissä oli aina jotain ongelmaa.
-
Valtra N111eh -07 1400h, takuuseen vaihdettu suunnanvaihtaja, muuten normi huollot.
Ford 6700 -77, 5200h. Ei oo isompia vikoja ollut. Sähkövikaa, kun on vähällä käytöllä mm. polttaa puhaltimen moottorit kerran kesässä. Lakattiin vaihtamas niitä muutama vuosi sitten. Mustialas tehtiin koneremppa ajan kuluksi.
Deutz -68, tunneista ei varmaa tietoa. Alunperin ollut 72hv ja ilmeisen suuri osa tallella edelleen. Jaksaa ainakin kiskoa viljakuormia vieläkin Mahtava peli, lähti taas käymään puolen vuoden tauon jälkeen 15 asteen pakkasessa ilman esi lämmitystä.
Paljonko oli hinta ero aikanaan n121h tuossa n111? Itellä tonnin kalliimpi, eipä noissa juuri eroa taida olla kuin moottorin puolesta, polttoaineen kulutuksessa?
No siinä kävi itseasiassa niin, että tilasin 6850ht:n 27.12.2006, mutta moottorit loppui kesken (päästönormit vaihtui 1.1), joten minä ja kaksi muuta onnellista sai valita n111 vastaavalla varustuksella kuin 6850 tilaamansa tai joku vanhempi malli, mutta pienemällä koneella. Tykkäsin, että kun siinä on matalakierroskone, niin se on varmasti hiljainen ja minun käyttöön sopiva. Väliraha pysyi siis samana, mutta vaihtokoneen arvoa nostettiin reilu kymppitonni. Onneksi oli tullut ruksittua paperiin kaikki muut lisävarusteet, paitsi etunostolaite ja etuvoimanotto.
-
Fiat80-90 13000. normaalit kuluvat osat ja lisäksi.
-kytkin 2kertaa
-kardaanin laakerit
-etu-akselin puslaus
-lokilämmittimen vastus
-hydraulipumppu.
Valmet 702,ajettu luoja tietää.normaalit huollot ja kuluvat osat ja
-Kytkin
-kytkin akselit riukuakseli ja voa akseli.ovat vähän hakusalla.
-moottori vaihettu.vanhasta katkesi kampiakseli ja oli halvempi vaihtaa koko kone.
taka ronkka.
ja kaikkea muuta´...
sen verran että vallu oli täysi romu kun se tuli ja tulematta olisi saanut jäädä vaan nyt se kiiltää kuin uusi pelaa täydellisesti.
-
Valtra 6750 4500h startti, jarrusylinteri(t) monta lie, kansipahvi, termostaatti, lämpömittarin anturi
Case 856 7400h kytkin pari kertaa, vaihteiston öljypumppu, etuvanteet, nuppikuorma olkatapinlaakereita, etuakseli, kardaanin laakereita useita, siinä aluksi
Valmet 705 9900h ulosoton vaijeri pari kertaa, lämppärin moottorit, oven kaasujousi, mitä lie aiemmin tehty ??
-
Entinen Valmet 665, 5300h
-kytkinlevy
-venttiilikopan tiiviste
-lämmityslaitteen moottori
-hydrauliikan imuputkia
-hydrauliikan paineputki
-jarruvivun haitarikumi
-takalasi
-akku
-pakoputken pultit
-pakoputken läppä
MF 265, 6300h
-muutama olka-akseli
-raijetangon päitä
-sähköjohtoja
-renkaat
-muutamia vetovarsia
-laturi
-ohjauksen puslia
-muutama akku
-termostaatti
-ehkä jottain pientä muuta..
Valtra A92, 300h
-lämmityslaitteen nupin "vaijeri" poikki
-
Jd 6410:ssä tunteja n.5500, mutta itse ajanut vasta n.60 tuntia.
Ford 6610, tunteja myös n.5000 joista meillä puolisentoistatuhatta. Siihen on vaihdettu vesipumppu, laturi, akku, mittarin vaijeri, hitsattu typerät vetovarsien teleskooppipäät kiinni ja kaltevuuden säädintä joutui kerran sepittämään, kun siitä katkesi sokka ja vääntyi osat hieman mutkalleen nostolaitteen ansiosta.
Dextan tunteja eikä kaikkia remontteja voi muistaakaan.. ainakin pari kertaa se on ollut poikki. Kytkinakselin laakeri oli joskus pettänyt ja viimeksi kytkinremontin takia.
Traktorikaivuri NH LB110: tunteja myös n.5000. Joitain osia kiristämättä tehtaan jäljiltä, kun se uutena tuli 2002. Esim. Lokasuojat alkoi heilua samantien ja tassujen suojapellit lähti melko pian liikenteeseen. Polttoaineletkua jouduttu vaihtamaan, kun alkoi vuotaa. Aisojen jouston paineakku kertaalleen. Vääntyneitä rappusia ja tassun suojia on tarvinut hitsailla, sekä normaaleja kaivurin letkurikkoja joskus.
Pahin oli, kun päähydraulipumppu pasahti.. vaihdettiin uusi ja jonkun ajan päästä pasahti uudestaan.. olikohan a´3000€. Syynä oli ajan myötä jostain syystä itsekseen päälle mennyt vasarahydrauliikka joka kuormitti pumppua koko ajan. Sitä ei ole koskaan oikeasti käytetty ja napista se oli pois päältä kaiken aikaa. Sulakkeen poisto korjasi tuon ongelman.
Ainiin ja jarrut siitä loppui tuossa muutama sata tuntia sitten.... se oli aika yllätyksellinen juttu. Tuossa ei nimittäin mikään varoita, että jarrut on kuluneet, vaan se on kerrasta polkimet pohjaan ja jarruja ei enää ole... paitsi käsijarru.
-
Kuinka huomattavasti pienempi kulutus tuolla n 111 on? Ku ei tuo 121 kulutuskaan isolta tunnu, edeltävään caseen verrattuna. Käyntiääni varmaan sievempi?
-
JD 6410 -99, 7680h, tuli taloon -04 3880 tuntia ajettuna. Sen jälkeen korjattu etuakselin jousitusta, ulosoton katkaisijaa, polttoaineen siirtopumppua ja polttoainemittaria, menivät "good will"-takuuseen kun oltiin ostettu kunnossa oleva kone. Omaan piikkiin on vaihdettu moottorin ohjausyksikkö noin 5000 tunnin paikkeilla. Vakuutusyhtiö maksoi vaihdelaatikko remontin noin 6000 tunnin kohdalla. Omaan piikkiin meni vaihteiston voiteluöljypumppu ja välikardaani 7600 tunnin kohdalla. Alkuperäisen akun joutuu uusimaan ehkä vielä näille lumille ja pakkasille.
JD 6430 -07 2940h, tuli uutena. Oikean etunavan stefat menivät vaihtoon 2500 tunnin paikkeilla, huoltosopimuksen mukaan maksettavaa tuli noin puolet.
-
Keskilohko menee jumiin ja konetta saa käynnistää ja sammuttaa lähes aina soramontulle tullessa, jotta saa kuormaajan pelaamaan.
*** Ei liity mitenkään alkuperäiseen aiheeseen, mutta pisti tuo lause silmään. Ei kait tuon takia tarvi konetta sammuttaa, sehän "herää" muutaman sekunnin kuluttua uudestaan henkiin. Jeesuksen aikainen RC/PC lootan ominaisuus. Lohko kylmänä ja kun äkkiä nykäisee vivusta niin kuumat öljyt jumittaa karan. Vaivaa nimenomaan keskiventtiilejä ja kuormaajan lohkoja, ei koskaan takalohkoja, ne on sen verran kuumemmassa paikassa.
Sitä pitää ensiksi sievästi lämmitellä niinkuin tyttöä sängyn reunalla ja muutaman hetken päästä voi jo päästellä täydellä höyryllä niin paljon kuin vehkeistä irtoaa.
-
OffTopic....
Koitas Teroman tarkistaa webbisivujes turvallisuus. Norton löytää sivuiltas uhkia.
määkin poistuin takavasempaan sielt.
Onkohan sen myymät koneetkin samanlaisia pommeja? Varokaa!!!
-
Kuinka huomattavasti pienempi kulutus tuolla n 111 on? Ku ei tuo 121 kulutuskaan isolta tunnu, edeltävään caseen verrattuna. Käyntiääni varmaan sievempi?
En osaa sanoa. Jos kone jaksaa vetää kohtuu helposti, niin tankillisella saa ajaa monta päivää, mutta lautasmuokkaimella kun pistää laahavannas kylvökonetta varten maata kuntoon, niin 10h jälkeen tankki on melko kuiva.
-
Case jxu 1090 tunteja 500,laturista meni säädin..hintaa 60e ??? bosch-laatua? ;D
-
Keskilohko menee jumiin ja konetta saa käynnistää ja sammuttaa lähes aina soramontulle tullessa, jotta saa kuormaajan pelaamaan.
*** Ei liity mitenkään alkuperäiseen aiheeseen, mutta pisti tuo lause silmään. Ei kait tuon takia tarvi konetta sammuttaa, sehän "herää" muutaman sekunnin kuluttua uudestaan henkiin. Jeesuksen aikainen RC/PC lootan ominaisuus. Lohko kylmänä ja kun äkkiä nykäisee vivusta niin kuumat öljyt jumittaa karan. Vaivaa nimenomaan keskiventtiilejä ja kuormaajan lohkoja, ei koskaan takalohkoja, ne on sen verran kuumemmassa paikassa.
Sitä pitää ensiksi sievästi lämmitellä niinkuin tyttöä sängyn reunalla ja muutaman hetken päästä voi jo päästellä täydellä höyryllä niin paljon kuin vehkeistä irtoaa.
Ls piiriin vähä lisää virtausta niin pitää lohkon lämpimänä kun ei ole käytössä...... ;)
-
Kait noihin isoimpiin tuntimääriin on muutamat renkaatkin menneet?
-
John Deere 6200 5800h. Ei mitään isompaa mutta kiusallisia sähkövikoja joden vuoksi ei aina ilman poppakonsteja käynnisty.
SIsu Valmet 455 9700h. Kuluvia osia sillointällöin uusitaan hydraulipumppu muistaakseni kallein osa.
-
Oha nuita, Ih 276 mittari ympäri ja pysähyksissä jonniin aikaa, nykynen lukema joku 3200.
Ih 685 -83 mittarissa 9700, 1/2 osa IH 844 -83 7000, 4230 -96 28, 5120 -90 11000 ja 5140- 92 7000. Siinähä nuita. Remppaa tehty neliveon pakkojen merkeis kahteen koneeseen (maxumit). Toisessa johtu kuormaajasta ja toisessa vetosuhteista. Kans tehtiin 5140 alko valuttaa ulospäin nesteitä. Ja jarrut 685 ja muutamat kytkimet nuihi ih malleihin.
-
JD 6610 -01 jotain 3500 h jotain pientä, vesipumppu, polttoaineen siirtopumppu ja yks nippa vuoti peräöljyä. Pari revennyttä hydrauliletkua, toisella kertaa peräöljyt kankaalle ja toisella vain osa öljyistä hyttiin :)
JD 6420 -03 n. 5000 h. Tässä ollukki ihan omiks tarpeiks ja viat on ollu aika mystisiä. Hydraulipumppu jumitti paineet päälle->kuulemma ei saa korjattua joten tilalle uus. Viime kesänä laturilta akseli poikki ja uutta laturia kehiin. Samalla selvis nippu mystisiä vikakoodeja:) Näiden lisäks nippu antureita ja useita jäähdytysnesteen vuotoja letkujen nipoista. Tähänkin on vaihtettu polttoaineen siirtopumppu.
Niin ja molempiin on taidettu vaihtaa kangaspäällysteiset polttoaineletkut kumisiin.
Nuoremman vikoja lukuunottamatta ollaan oltu tyytyväisiä, molemmilla jo tunteja kuitenkin takana ja kulumisen merkkejä käyttölaitteissa tms ei ole. On edelleen kuin uudella ajelis...
-
Valtra 6350 -04 uutena hankittu n.2500h
Yksi hydraulinippa ohjaukselta öljyvuodon takia.Pelannut niin kun koneen pitääkin! Alkup. työvalot menee tosin kohta uusiksi. >:( ->tummuneet.
MF 4255 -99 hankittu vajaa vuosi sitten 2900h ajettuna, nyt 3050h
Toukokojen jälkeen alkoi vuotamaan öljyä rankasti, syynä edellisen omistajan aikana tehdyssä pakkojen vaihto remontissa honosti puhdistetut/tiivistetyt pinnat. Suunnanvaihto ollu nyt talvella melko mystinen, välillä herjaa ja pysäyttää menon välillä ei mitää. Pikkusta öljyn tiputtelua(ominaisuus)
Ja paisuntasäiliön letkut menossa vaihtoon, tiputtaa myös nesteitä.
Eli on ihan omiksi tarpeiksi ollu näin pieneen käyttöön murheita.
Aisankannattimia ei tällä hetkellä yhtää.
-
JD 6420 SE -05 3430 h, on päässyt aika pienillä vioilla tähän asti. Siirtopumppu vaihdettiin uudemman malliseen 3000 h huollossa. Nyt sitten eilen lakkasi liikkumasta eteenpäin, ilmeisesti suunnanvaihdon pakassa on vuoto ja siksi pakalle ei tule painetta. Pitäisikin lähteä sitä viemään lavetilla korjaamolle.
JD 6620 -07 1150 h, tähän asti on päästy pelkillä huolloilla. Laatikkoakaan ei ole vielä vaihdettu, vaikka autopower onkin.
MF 390 -91 5450 h, tässä on sitten ollut vikoja muidenkin edestä, mutta viime vuodet on päässyt vähemmällä. Kytkin on laitettu 3 kertaa, ulosoton pakka, startti, jäähdytin, hehkutulppa, lohkolämmitin mm. on vaihdettu. Viitisen vuotta sitten oli isompi remontti, kun vaihdeloodasta katkesi ulosoton akseli ja sinne piti vaihtaa rattaita yms. Eikä maksanut kuin 5 tonnia. Viime vuodet on mennyt paremmin, kun fergua ei ole käytetty kuin apevaunun edessä.
-
Jd6420 -07 3800h Pari viikkoo sitten meni huohotin jäähän ja välijäähdytin paskas. Tuulilasi kerran kiven iskusta alas ja kardaanin etupäänstefa vaihdettu.
Valtra900 5800h Akku ja siirtopumppu vaihdettu, nyt tuntus kytkin olevan finiitto ku joutuu apettajakaessa luistattaa
Fordson super major -64. Polttoaine loppuu kerran kesässä.
-
Valtra 6350 -04 uutena hankittu n.2500h
Yksi hydraulinippa ohjaukselta öljyvuodon takia.Pelannut niin kun koneen pitääkin! Alkup. työvalot menee tosin kohta uusiksi. >:( ->tummuneet.
MF 4255 -99 hankittu vajaa vuosi sitten 2900h ajettuna, nyt 3050h
Toukokojen jälkeen alkoi vuotamaan öljyä rankasti, syynä edellisen omistajan aikana tehdyssä pakkojen vaihto remontissa honosti puhdistetut/tiivistetyt pinnat. Suunnanvaihto ollu nyt talvella melko mystinen, välillä herjaa ja pysäyttää menon välillä ei mitää. Pikkusta öljyn tiputtelua(ominaisuus)
Ja paisuntasäiliön letkut menossa vaihtoon, tiputtaa myös nesteitä.
Eli on ihan omiksi tarpeiksi ollu näin pieneen käyttöön murheita.
Aisankannattimia ei tällä hetkellä yhtää.
Etuakseliko vuotaa?
-
Etuakseli on kuiva, siis ulkoa päin. Ohjaamon alta jostain vähän tulee. Lämpimien tilojen puutteessa, joutuu lykkäämään tarkempaa syyniä kevväämmälle. Jos ei nyt ihan solkenaan ala vuotamaan..
-
6850 htt -01 7900 tuntia mittarissa, ostaessa 6700 ja rapiat tuntia.
Pientä fiksausta on ollut kautta linjan, mut ei mitään isompia. Jarrujen tiivisteet vaihdoin työsylintereille kun suojakumit oli rikki.(2x30) Suunnavaihdon vivun(50) vaihdoin kun käsijarru ei aina ottanut päälle, laturin ja siirtopumpun (240+50) vaihdoin tässä hiljattain. Kaikki työvalot uudistin uutuuttaan ja 7000 huollossa vaihdettiin ilmastoinnin kenno(n. 400) kun oli mennyt putki lyttyyn. 960 kuikkaan vaihdoin kauhankiinnikkeen uusinnan yhteydessä aisanpään ja linkun puslat uusiin ja pari tappia. Jotain sähkökytkimiä ja ilmastoinnin termostaattikytkin on vaihdettu. Etuakselin olka-akselin laakeriholkit vaihdoin kun oli pientä alkavaa välystä carrarossa ja toisenpuolen öljytiivisteet vakionopeusnivelen molemmin puolin.
Eli edullisen hankintahinnan olen kuitannut omalla kunnostustyöllä, mut silti ei tunnu että olisin alkuunkaan tappiolla kun kone on varustelultaan mieleinen ja aikomus on pitää konetta pidempään.
Kunnostuslistalla olis uudet takarenkaat ja venttililohkon öljyvuotoa vois jossain vaiheessa tutkia.
-
02 6850ht 5700t
-turbo pamahti 1000t meni takuuseen
-siirtopumppu
vähillä päästy kop kop
02 8350ht 9700t josta tosin vasta 700t omaa ajoo
-öljynlauhduttimen öljyvuoto korjattu
-jarrusylinterit
-kartaanin laakeripukki ja laakeri
-penkin alta englanninsähkärin viritykset setvitty
1000€ remontit 700tunnin aikana tuontikoneeseen joka tuli ostettua pelkästään kuvien perusteella ja myyjän puheisiin luottaen. Mielestäni ei paha olleskaan.
87 100-90 nafti 11000t
-kytkin
-peräremppaa omiks tarpeiks
-sähköt uusiks
plussat moottorille joka soi edelleen kuin sweitsiläinen kello.
-
Mulla 110 viiu.13000h.Siihen on korjattu joka paikka ainaki kerran,paitti nokkapunttiteline.Siinäki on varmasti hiusmurtuma :D
Mericrusheri hiukan pehmittäny konetta.
-
5011 setori -83 aina oli tuhat tuntia mittarissa,mut ei kummempia vikoja kun kytkinremppa
80-90 fiat -87 ostettaessa 7820h ajettu,vaihtaessa 8250h.
-kytkin
-jarrut aukaistu
-peräreppuun voimanoton akseli uusittu ja 2 kertaa kytkentäholkki
-sähköt
-startti
-siirtäjät vaihdelaatikosta korjattu
Valtra A-95 -04 hankkiessa 1485h nyt 1525h
-akku uusittu
-oven kaasujousi
Toivottavasti valttu kestäs,mutta koputetaan puuta kuten edellä sanottiin :o
-
Meillä 6850 07 viimesiä .2000 tuntia ja 2parkkipolttimoa sekä yksi nippa kuikan hytrauliletkusta. Olispa vielä rivi pumppu sähkösen tilalla. lisäks MF 590 7000t kytkin ja kakkosen ratas laturi ja muuta pientä. 175 ja Majorin mittari ei ole pyöriny ku viime vuossadalla.
-
10 viimeisen vuorokauden aikana 25m3 lumikärryn veto traktoriin 170h ;D
-
10 viimeisen vuorokauden aikana 25m3 lumikärryn veto traktoriin 170h ;D
30e/h??? ;) (+alv)
-
JD 6506 -97, uudesta asti ollut talossa, nyt 7200h. Jos nyt ei kuluvia osia (polttimot, sulakkeet jne.) oteta huomioon niin vaihtoon on mennyt ainoastaan puhaltimen vastus ja polttoaineen siirtopumppu letkuineen. Ton jälkeen huollatettiin se 25 vuotta vanha farmarisäiliö :P. Kolmas akku juuri ostettu, tässä keväämmällä huollatetaan varmaan startti ja laturi sekä vaihdetaan suutinkärjet.
Huolettomia tunteja JD:llä :).
Sit kakkosraktorina Ford 6610 takapotku -85. Nyt 6800h, tullut taloon myös -97 jolloin jotain <4000 h mittarissa. Peruskone- ja kytkinremppa tehty joskus 6000h nurkilla kun pari männänrengasta oli halunnut mennä poikki.
-
JD 2040S 13600 tuntia täyteen tänään. Hytin somisteet ovat räjähtäneet ja nostolaite ei nosta ellei rattia heilauta ensin. Etuvedon vetonivelet vaihtokunnossa.
Nuo ovat hyviä koneita.
-
-04/05 Tm 155PCTG 6000h (2800h kun tuli -07)
-vetolevy,ålö sähkö ohajys->hydr esiohjaus,renkaat,syöttöpumpun huolto(ennakoiva),moniurahinhna(ei poikki),suuttimet(ennakoiva),suunanvaihtimen pakasta teflon rengas,joku anturi,solenoidi vaihteistosta,
laturi(ennakoiva,entinen varalla),turbo isompi(entinen hyllyssä ok),akku,paineakku
+200hp
-03 tm 190 pctg 4000h(1800 kun tuli,toissa kesänä)
-renkaat,solenoidia vaihteistoon,anturi(2kpl),syöttöpumpun huolto,suutimein vaihto(isommat),porin tehotuonnin lastu,akku,paineakku
+250hp
Ja uudet tarrat/maalit molempiin
-
Xylon 8000 tuntia ja matka jatkuu,,,,,,,,,, kop kop kop
8)
-
Xylon 8000 tuntia ja matka jatkuu,,,,,,,,,, kop kop kop
8)
Paljonkos kertyy vuodessa tunteja? Rahtiajot mukaan lukien?
-
No ei niin hirveesti, enempi kilometrejä kuin tunteja,,,,,,,,,,
8)
-
Valtra 6800 HT -99 ~4700h Valtra 660 etukuormaimella, uutena hankittu
- takuuseen kolme kertaa uusittu etunapojen stefa(t?), kolmas kerta toden sanoi
- jarrujen työsylintereihin uudet tiivisteet -08
- akku uusittu -09
- renkaat alkaa olla aika loppusuoralla (Taurus)
- työvalot tummuneet aika himmeiksi
- monitoimiviiksi rikki, pitkät palaa jatkuvasti, pitänee vaihtaa
John Deere 6900 -95 ~3500h, käytettynä hankittu ~2400h ajettuna
- kannentiiviste katkesi ja uusittiin -05
- nostolaitteen ulkohallintanappi uusittiin toisellepuolelle -06
- akku uusittu -08
- voimanoton katkaisin kiukuttelee, pitänee vaihtaa
-
JD 6420 SE -05 3430 h, on päässyt aika pienillä vioilla tähän asti. Siirtopumppu vaihdettiin uudemman malliseen 3000 h huollossa. Nyt sitten eilen lakkasi liikkumasta eteenpäin, ilmeisesti suunnanvaihdon pakassa on vuoto ja siksi pakalle ei tule painetta. Pitäisikin lähteä sitä viemään lavetilla korjaamolle.
Reilun viikon korjaamokäynnin jälkeen on kone taas rivissä. Mainoksissa traktorin eliniän kestävä kytkin hajosi alle 3500 tunnin, ilmeisesti elinikä tuli täyteen. Ajokytkimen rungossa halkeama, mistä öljynpaine karkasi. Laskua odotellessa...