Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Movado - 21.01.10 - klo:12:55
-
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/167801.shtml
Ilmavoimien Hornet on tippunut alas Juupajoella puolen päivän aikaan torstaina. Kone putosi tiettävästi pellolle, noin kilometrin päähän Juupajoen kirkonkylästä.
Aamulehden tietojen mukaan kyseessä on ollut koulutustilanne.
Onnettomuus tapahtui klo 11.45. Pelastuslaitoksen yksiköt olivat hetki sitten vasta menossa turmapaikalle. Turmapaikka on harvaanasuttua aluetta. Puolustusvoimat ilmoitti, että se tiedottaa asiasta hetken kuluttua.
Hornet oli lähtenyt liikkeelle Ilmavoimien koelentokeskuksesta Hallista.
Ei kai vaan poijat ajanu kesäkerosiinillä
Tassä takavuosina Hawk putosi kun ilmavoimat säästi ostamalla teho fi***r*n kopioimia poltto aine suodattimia alkuperäinen olis maksanut 10000 mk kotimainen vaan murto osan . Ainut ero oli alkuperäisessä oli tappi joka esti asentamasta suodatinta väärinpäin - kopiossa tappia ei ollu - huolto laitto suodatimen väärin päin > kone sammui - ilmassa - lentäjä hyppäs - kone tuli maahan ihan ite.
-
Ei kai vaan poijat ajanu kesäkerosiinillä
Tassä takavuosina Hawk putosi kun ilmavoimat säästi ostamalla teho fi***r*n kopioimia poltto aine suodattimia alkuperäinen olis maksanut 10000 mk kotimainen vaan murto osan . Ainut ero oli alkuperäisessä oli tappi joka esti asentamasta suodatinta väärinpäin - kopiossa tappia ei ollu - huolto laitto suodatimen väärin päin > kone sammui - ilmassa - lentäjä hyppäs - kone tuli maahan ihan ite.
"Suomen Ilmavoimilla oli alkuvuodesta 2010 kahdeksan käyttökelpoista F-18D- ja viisikymmentäviisi F-18C-torjuntahävittäjää.
Suomessa on palveluskäytössä menetetty yksi kone ja yksi vaurioitui pahoin yhteentörmäyksessä vuonna 2001 sekä vuonna 2006 kaksi konetta törmäsi toisiinsa saaden pieniä vaurioita.
Onnettomuuskone oli juuri 10. marraskuuta 2001 onnettomuuteen joutunut Hornet. Onnettomuuden jälkeen kyseistä konetta on korjattu 100 000 työtunnin verran, missä yhteydessä se muutettiin kaksipaikkaiseksi. Korjauksen jälkeen kone suoritti ensilentonsa viime vuoden lopulla. Koelento-ohjelma oli vielä kesken."
Eli kyseessä oli tämä alunperin yksipaikkainen C-malli, joka muutettiin käytetyn B-mallin (kaksipaikkainen) eturungon ja muun pikkutilpehöörin kanssa kaksipaikkaiseksi D-malliksi.
-
Eli kyseessä oli tämä alunperin yksipaikkainen C-malli, joka muutettiin käytetyn B-mallin (kaksipaikkainen) eturungon ja muun pikkutilpehöörin kanssa kaksipaikkaiseksi D-malliksi.
***Se oli varmaan koottu jonnikan pulteilla... varisivat kesken lennon... kone tantereeseen..
:D
-
ei kuiteskaa sinun päähän puonnu... oliko kuinka kaukana?
-
Eli kyseessä oli tämä alunperin yksipaikkainen C-malli, joka muutettiin käytetyn B-mallin (kaksipaikkainen) eturungon ja muun pikkutilpehöörin kanssa kaksipaikkaiseksi D-malliksi.
***Se oli varmaan koottu jonnikan pulteilla... varisivat kesken lennon... kone tantereeseen..
:D
Löpö höpö. Valmetin tehtaalle johtaa jäljet...
-
Paskan möivät ....
Heti hajosi.
-
onkko joku kuunnellu ratiosta tota 25 vuotta sitten? siinä on ollu nyt juttua siitä inarinjärveen putonneesta ohjuksesta! paikallinen poroisäntä oli ollu vähä aiemmin melkein samassa paikassa verkkoi koklaamassa ja siitä männä muutaman matkan päähän ja ei huomannu mitää ohjuksen putovamista! eukko sanonu että et huomais vaikka viereen tussahtaa! ei parane pelätä ei se päähän osu! aika sälli! kertookohan nuo politrukit nyt että kone tuli ales? silloin ei uskaltana!
-
Ei kai vaan poijat ajanu kesäkerosiinillä
Tassä takavuosina Hawk putosi kun ilmavoimat säästi ostamalla teho fi***r*n kopioimia poltto aine suodattimia alkuperäinen olis maksanut 10000 mk kotimainen vaan murto osan . Ainut ero oli alkuperäisessä oli tappi joka esti asentamasta suodatinta väärinpäin - kopiossa tappia ei ollu - huolto laitto suodatimen väärin päin > kone sammui - ilmassa - lentäjä hyppäs - kone tuli maahan ihan ite.
"Suomen Ilmavoimilla oli alkuvuodesta 2010 kahdeksan käyttökelpoista F-18D- ja viisikymmentäviisi F-18C-torjuntahävittäjää.
Suomessa on palveluskäytössä menetetty yksi kone ja yksi vaurioitui pahoin yhteentörmäyksessä vuonna 2001 sekä vuonna 2006 kaksi konetta törmäsi toisiinsa saaden pieniä vaurioita.
Onnettomuuskone oli juuri 10. marraskuuta 2001 onnettomuuteen joutunut Hornet. Onnettomuuden jälkeen kyseistä konetta on korjattu 100 000 työtunnin verran, missä yhteydessä se muutettiin kaksipaikkaiseksi. Korjauksen jälkeen kone suoritti ensilentonsa viime vuoden lopulla. Koelento-ohjelma oli vielä kesken."
Eli kyseessä oli tämä alunperin yksipaikkainen C-malli, joka muutettiin käytetyn B-mallin (kaksipaikkainen) eturungon ja muun pikkutilpehöörin kanssa kaksipaikkaiseksi D-malliksi.
Aika paljon korjattu. 100 000 tuntia yhdeksässä vuodessa. Lasku kannattaa ehkä tarkistaa kun 9 vuoteen ei mahdu kuin 78840 tuntia ;D
-
Ei kai vaan poijat ajanu kesäkerosiinillä
Tassä takavuosina Hawk putosi kun ilmavoimat säästi ostamalla teho fi***r*n kopioimia poltto aine suodattimia alkuperäinen olis maksanut 10000 mk kotimainen vaan murto osan . Ainut ero oli alkuperäisessä oli tappi joka esti asentamasta suodatinta väärinpäin - kopiossa tappia ei ollu - huolto laitto suodatimen väärin päin > kone sammui - ilmassa - lentäjä hyppäs - kone tuli maahan ihan ite.
"Suomen Ilmavoimilla oli alkuvuodesta 2010 kahdeksan käyttökelpoista F-18D- ja viisikymmentäviisi F-18C-torjuntahävittäjää.
Suomessa on palveluskäytössä menetetty yksi kone ja yksi vaurioitui pahoin yhteentörmäyksessä vuonna 2001 sekä vuonna 2006 kaksi konetta törmäsi toisiinsa saaden pieniä vaurioita.
Onnettomuuskone oli juuri 10. marraskuuta 2001 onnettomuuteen joutunut Hornet. Onnettomuuden jälkeen kyseistä konetta on korjattu 100 000 työtunnin verran, missä yhteydessä se muutettiin kaksipaikkaiseksi. Korjauksen jälkeen kone suoritti ensilentonsa viime vuoden lopulla. Koelento-ohjelma oli vielä kesken."
Eli kyseessä oli tämä alunperin yksipaikkainen C-malli, joka muutettiin käytetyn B-mallin (kaksipaikkainen) eturungon ja muun pikkutilpehöörin kanssa kaksipaikkaiseksi D-malliksi.
Aika paljon korjattu. 100 000 tuntia yhdeksässä vuodessa. Lasku kannattaa ehkä tarkistaa kun 9 vuoteen ei mahdu kuin 78840 tuntia ;D
Se on varmaan ollu jollakin viljanviljelijällä huollossa, kun tunnit on noin kertautuneet ....
-
Ei kai vaan poijat ajanu kesäkerosiinillä
Tassä takavuosina Hawk putosi kun ilmavoimat säästi ostamalla teho fi***r*n kopioimia poltto aine suodattimia alkuperäinen olis maksanut 10000 mk kotimainen vaan murto osan . Ainut ero oli alkuperäisessä oli tappi joka esti asentamasta suodatinta väärinpäin - kopiossa tappia ei ollu - huolto laitto suodatimen väärin päin > kone sammui - ilmassa - lentäjä hyppäs - kone tuli maahan ihan ite.
"Suomen Ilmavoimilla oli alkuvuodesta 2010 kahdeksan käyttökelpoista F-18D- ja viisikymmentäviisi F-18C-torjuntahävittäjää.
Suomessa on palveluskäytössä menetetty yksi kone ja yksi vaurioitui pahoin yhteentörmäyksessä vuonna 2001 sekä vuonna 2006 kaksi konetta törmäsi toisiinsa saaden pieniä vaurioita.
Onnettomuuskone oli juuri 10. marraskuuta 2001 onnettomuuteen joutunut Hornet. Onnettomuuden jälkeen kyseistä konetta on korjattu 100 000 työtunnin verran, missä yhteydessä se muutettiin kaksipaikkaiseksi. Korjauksen jälkeen kone suoritti ensilentonsa viime vuoden lopulla. Koelento-ohjelma oli vielä kesken."
Eli kyseessä oli tämä alunperin yksipaikkainen C-malli, joka muutettiin käytetyn B-mallin (kaksipaikkainen) eturungon ja muun pikkutilpehöörin kanssa kaksipaikkaiseksi D-malliksi.
Aika paljon korjattu. 100 000 tuntia yhdeksässä vuodessa. Lasku kannattaa ehkä tarkistaa kun 9 vuoteen ei mahdu kuin 78840 tuntia ;D
Se on varmaan ollu jollakin viljanviljelijällä huollossa, kun tunnit on noin kertautuneet ....
Mutta jos sen olisi joku viljamies korjannut niin se olisi myös pysynyt taivaalla. Viljahommissa on nääs totuttu ajamaan vanhalla kalustolla ja korjaamaan koneet itse. Valtio tai kaupalliset toimijat eivät nääs kauheasti viljahommaa taloudellisesti tue. Toista on tämä emohomma, josta minulla on enemmän kokemusta. Rahaa tulee ihan tyhjästä ;D
-
Ei kai vaan poijat ajanu kesäkerosiinillä
Tassä takavuosina Hawk putosi kun ilmavoimat säästi ostamalla teho fi***r*n kopioimia poltto aine suodattimia alkuperäinen olis maksanut 10000 mk kotimainen vaan murto osan . Ainut ero oli alkuperäisessä oli tappi joka esti asentamasta suodatinta väärinpäin - kopiossa tappia ei ollu - huolto laitto suodatimen väärin päin > kone sammui - ilmassa - lentäjä hyppäs - kone tuli maahan ihan ite.
"Suomen Ilmavoimilla oli alkuvuodesta 2010 kahdeksan käyttökelpoista F-18D- ja viisikymmentäviisi F-18C-torjuntahävittäjää.
Suomessa on palveluskäytössä menetetty yksi kone ja yksi vaurioitui pahoin yhteentörmäyksessä vuonna 2001 sekä vuonna 2006 kaksi konetta törmäsi toisiinsa saaden pieniä vaurioita.
Onnettomuuskone oli juuri 10. marraskuuta 2001 onnettomuuteen joutunut Hornet. Onnettomuuden jälkeen kyseistä konetta on korjattu 100 000 työtunnin verran, missä yhteydessä se muutettiin kaksipaikkaiseksi. Korjauksen jälkeen kone suoritti ensilentonsa viime vuoden lopulla. Koelento-ohjelma oli vielä kesken."
Eli kyseessä oli tämä alunperin yksipaikkainen C-malli, joka muutettiin käytetyn B-mallin (kaksipaikkainen) eturungon ja muun pikkutilpehöörin kanssa kaksipaikkaiseksi D-malliksi.
Aika paljon korjattu. 100 000 tuntia yhdeksässä vuodessa. Lasku kannattaa ehkä tarkistaa kun 9 vuoteen ei mahdu kuin 78840 tuntia ;D
Olisko noita tekiöitä useempi kuin yksi ?
Esim Kahden loistoristeilijän rakentaminen STX:n Turun telakalla työllistää 12 000 henkilötyövuoden verran.
Köyhällä ei oo varaa korjata halvalla.
-
Tossahan se tuhoutunut yksilö on:
(http://www.aviationnews.eu/blog/wp-content/uploads/2010/01/Finnish-FA-18-IPT.jpg)
-
Tossahan se tuhoutunut yksilö on:
(http://www.aviationnews.eu/blog/wp-content/uploads/2010/01/Finnish-FA-18-IPT.jpg)
Alaston nainen tohon nokalle vielä niin . ::) ::) ::) ::)
-
TÄMÄ ON SITÄ AULIKSEN MAINOSTAMAA SUOMALAISTA LAATU TYÖTÄ. ;D
-
[/quote]Jospa ne on pelästyny Väärinmaja tienviittaa . ;)
Muuten mikä se Väärinmaja on . Tienviitan oon useasti nähny mutta majaa en .
-
Onko väärinmajassa irtoperiä ::)
-
Onko väärinmajassa irtoperiä ::)
Kysy Poliisilta ::) ::) ::) ::) ::)
-
Jospa ne on pelästyny Väärinmaja tienviittaa . ;)
Muuten mikä se Väärinmaja on . Tienviitan oon useasti nähny mutta majaa en .
[/quote]
Väärinmajahan on yksi erikioiskoe tuollapahan Nykäskylän ympäristössä ajettavassa MM-rallissa.
Kerran meinasi yksi ulkomaankilpinen ryhmäläinen halvaantua pätkälle, mutta saatiin se jatkoon ilman at-pinnoja.
-
Nooh kyllä sitä silppua on tossa pellolla ja mettässä melkoisen laajalla alueella.
On meinaan melkoinen nopostelu kun kaikki jonnikan pultitkin sieltä löytäävät,on tainnut osua maahantullessaan kallioon kun on noita kivenlohkareitakin melkoisesti lentänyt ympäriinsä.Lentäjät sentäs tulivat omia aikojaan alas eikä kovin pahoinsattunut,keskelle metsää kuitenkin.
Jospa ne on pelästyny Väärinmaja tienviittaa . ;)
Muuten mikä se Väärinmaja on . Tienviitan oon useasti nähny mutta majaa en .
Väärinmajahan on yksi erikioiskoe tuollapahan Nykäskylän ympäristössä ajettavassa MM-rallissa.
Kerran meinasi yksi ulkomaankilpinen ryhmäläinen halvaantua pätkälle, mutta saatiin se jatkoon ilman at-pinnoja.
Längelmäellä on todelliset rallipätkät , huh oikeen kun ajattelee niitä mäkiä . Paikallinen maamiesseura sai hyvät tulot makkaran ym myynnistä . Joku kateellinen kesämökkiläinen laittoi hanttiin ja sai rallin siirretyä muualle .
-
tohon horneettiin viälä, kuulin että olikii niiteistä pettänny! helkutin pultei siinä ollu! tais poijat hakia hankkijan varastosta niitä wärtsilän avosormikonen niitei! ite muistelen että just kun oli saanu terän kuntoon ja läks vähänki vahvempaan apilikkoon niittään niin naps, ja lappu irtti kun niitti katki just ruoton pinnasta! ei olis luullu että tohon hintaan olis niitä kehanneet hakia! nooo, voittohan ei ole kirosana, ilman sitä loppuis työt, perkele! yks herhiläinen vähemmän ilman*****usta! ;D ;D
-
Huh! Olisin voinut lahjoittaa meidän vanhan niittikokoelman valtiolle jos olisin tiennyt. On lyhyitä niittejä ja pitkiä niittejä. Tästäkö se oli kiinni. Olisivat korjanneet 100001 tuntia, tuon sadantuhannen sijasta.
Mutta: Sotakoneet on tehty rikottaviksi. Nyt Ruåtsin superarmeijan taktiikka menee uusiksi, Itäraja pettää kun koneet tippuvat itsekseen. Olikohan JAS niitattu samoilla niiteillä? Suomesta pitää lähettää vakoojia tutustumaan vieraiden sotilasmahtien salattuun niittiteknologiaan. Väilttömästi. Tämä oli viimeinen niitti!
-
Sotakoneet on tehty rikottaviksi. Nyt Ruåtsin superarmeijan taktiikka menee uusiksi, Itäraja pettää kun koneet tippuvat itsekseen. Olikohan JAS niitattu samoilla niiteillä? Suomesta pitää lähettää vakoojia tutustumaan vieraiden sotilasmahtien salattuun niittiteknologiaan. Väilttömästi. Tämä oli viimeinen niitti!
Riittää, ja tulee halvemmaks meille, ku lukee "Dagens Nyheter"iä ;D ;D ;D ;D
-
mitähä häkäpönttö taas teheny ???
entäs patrijan pomo
onko se holokkerin harrin poeka ???
savuavia konneen raunijoita katellessa ei voi muuta aatella
taas kako hämmentäny
jäläki on hirvijjää :o
joko pittää taas muista puoluvveista katella vastuunkantajia
nuistahan ei siihen oo
-
Parempi kun antaisivat ameriikan poikien rakennella ne hornetit, eikä Suomalaiset rupeisi itse säveltämään. Siinä ei tule kuin sutta ja sekundaa sano Aulis.
-
Parempi kun antaisivat ameriikan poikien rakennella ne hornetit, eikä Suomalaiset rupeisi itse säveltämään. Siinä ei tule kuin sutta ja sekundaa sano Aulis.
Tästä hyvä esimerkki Ruotsalaisten Jassit. Ei ole helppoa suunnitella uuden sukupolven hävittäjää toimintavarmaksi. Nehän on suunniteltu lento-ominaisuuksiltaan epävakaiksi, joten tietokone tekee korjaavia ohjausliikkeitä koko ajan. Muutamahan niitä putosi kun ne korjaavat ohjausliikkkeet ei mennyt ihan nappiin. Lopputulos on kai se että niitä koneita on saatu muutama vuokrattua jonnekin itä-Euroopopaan.
-
Ei petä Hornetissa niitit eikä Migissä jälkipolttimet.
-
Väärinmajahan on yksi erikioiskoe tuollapahan Nykäskylän ympäristössä ajettavassa MM-rallissa.
Kerran meinasi yksi ulkomaankilpinen ryhmäläinen halvaantua pätkälle, mutta saatiin se jatkoon ilman at-pinnoja.
[/quote]Längelmäellä on todelliset rallipätkät , huh oikeen kun ajattelee niitä mäkiä . Paikallinen maamiesseura sai hyvät tulot makkaran ym myynnistä . Joku kateellinen kesämökkiläinen laittoi hanttiin ja sai rallin siirretyä muualle .
[/quote][/quote]
Löyty muuten hyvä linkki , noin minuutin kohdalla alkaa semmonen kyyti että vois olla veetieemelillä löysät housussa ku alkais maitukriisiään julistaa
http://www.youtube.com/watch?v=PwvIRuCLbyg
-
Väärinmajahan on yksi erikioiskoe tuollapahan Nykäskylän ympäristössä ajettavassa MM-rallissa.
Kerran meinasi yksi ulkomaankilpinen ryhmäläinen halvaantua pätkälle, mutta saatiin se jatkoon ilman at-pinnoja.
Längelmäellä on todelliset rallipätkät , huh oikeen kun ajattelee niitä mäkiä . Paikallinen maamiesseura sai hyvät tulot makkaran ym myynnistä . Joku kateellinen kesämökkiläinen laittoi hanttiin ja sai rallin siirretyä muualle .
[/quote][/quote]
Löyty muuten hyvä linkki , noin minuutin kohdalla alkaa semmonen kyyti että vois olla veetieemelillä löysät housussa ku alkais maitukriisiään julistaa
http://www.youtube.com/watch?v=PwvIRuCLbyg
[/quote]
Klikkasin tuota kun luulin että sieltä löytyy jotain aikuisviihdettä. Mutta siellä onkin jotain rallia. Joku ajaa autolla jossain tiellä.
-
Ei kai vaan poijat ajanu kesäkerosiinillä
Tassä takavuosina Hawk putosi kun ilmavoimat säästi ostamalla teho fi***r*n kopioimia poltto aine suodattimia alkuperäinen olis maksanut 10000 mk kotimainen vaan murto osan . Ainut ero oli alkuperäisessä oli tappi joka esti asentamasta suodatinta väärinpäin - kopiossa tappia ei ollu - huolto laitto suodatimen väärin päin > kone sammui - ilmassa - lentäjä hyppäs - kone tuli maahan ihan ite.
"Suomen Ilmavoimilla oli alkuvuodesta 2010 kahdeksan käyttökelpoista F-18D- ja viisikymmentäviisi F-18C-torjuntahävittäjää.
Suomessa on palveluskäytössä menetetty yksi kone ja yksi vaurioitui pahoin yhteentörmäyksessä vuonna 2001 sekä vuonna 2006 kaksi konetta törmäsi toisiinsa saaden pieniä vaurioita.
Onnettomuuskone oli juuri 10. marraskuuta 2001 onnettomuuteen joutunut Hornet. Onnettomuuden jälkeen kyseistä konetta on korjattu 100 000 työtunnin verran, missä yhteydessä se muutettiin kaksipaikkaiseksi. Korjauksen jälkeen kone suoritti ensilentonsa viime vuoden lopulla. Koelento-ohjelma oli vielä kesken."
Eli kyseessä oli tämä alunperin yksipaikkainen C-malli, joka muutettiin käytetyn B-mallin (kaksipaikkainen) eturungon ja muun pikkutilpehöörin kanssa kaksipaikkaiseksi D-malliksi.
Aika paljon korjattu. 100 000 tuntia yhdeksässä vuodessa. Lasku kannattaa ehkä tarkistaa kun 9 vuoteen ei mahdu kuin 78840 tuntia ;D
Se on varmaan ollu jollakin viljanviljelijällä huollossa, kun tunnit on noin kertautuneet ....
Mutta jos sen olisi joku viljamies korjannut niin se olisi myös pysynyt taivaalla. Viljahommissa on nääs totuttu ajamaan vanhalla kalustolla ja korjaamaan koneet itse. Valtio tai kaupalliset toimijat eivät nääs kauheasti viljahommaa taloudellisesti tue. Toista on tämä emohomma, josta minulla on enemmän kokemusta. Rahaa tulee ihan tyhjästä ;D
En minä väitäkkään, että viljamies sen huoltanut olisi, mutta ilmeisesti laskutus on kiertänyt viljamiehen kautta ....
Ihan selvästi STTK kaverit on itse työn tehneet.
-
Aika paljon korjattu. 100 000 tuntia yhdeksässä vuodessa. Lasku kannattaa ehkä tarkistaa kun 9 vuoteen ei mahdu kuin 78840 tuntia
--korjausta onkin tehnyt 1,268391679 miestä 9 vuotta 24h vuorokaudessa 8)
-
Ei putoaminen mitään mut äkkipyssäys
-
Aika paljon korjattu. 100 000 tuntia yhdeksässä vuodessa. Lasku kannattaa ehkä tarkistaa kun 9 vuoteen ei mahdu kuin 78840 tuntia
--korjausta onkin tehnyt 1,268391679 miestä 9 vuotta 24h vuorokaudessa 8)
Tuohon Hornettiin olisi voinut kiinnittää vaikka Joutsenlipun. Onkohan Horneteissa paljonkin Opelin tekniikkaa kun korjaamiseen täytyy varata aikaa noin paljon.
-
Mitä helv etin järkeä on suomessa testata hornetin lento-ominaisuuksia erikoistilanteessa??
On ne ominaisuudet ihan varmasti tullut testattua jenkkien puolesta.
Ja eihän noit koneit enää edes valmisteta.
-
Parempi kun antaisivat ameriikan poikien rakennella ne hornetit, eikä Suomalaiset rupeisi itse säveltämään. Siinä ei tule kuin sutta ja sekundaa sano Aulis.
Tästä hyvä esimerkki Ruotsalaisten Jassit. Ei ole helppoa suunnitella uuden sukupolven hävittäjää toimintavarmaksi. Nehän on suunniteltu lento-ominaisuuksiltaan epävakaiksi, joten tietokone tekee korjaavia ohjausliikkeitä koko ajan. Muutamahan niitä putosi kun ne korjaavat ohjausliikkkeet ei mennyt ihan nappiin. Lopputulos on kai se että niitä koneita on saatu muutama vuokrattua jonnekin itä-Euroopopaan.
nuo nykyset koneet niin tietokoneen turvaamia ett jos kuski saa koneen vemputettua perä eellä sivuluisussa sakkaamaan, ni pitää vaan heittää tassut irti ohjaimista, kone normalisoi tilanteen jos se on mahdollista jos ei onnistu ni poistuttava koneesta pikimmiten
-
Parempi kun antaisivat ameriikan poikien rakennella ne hornetit, eikä Suomalaiset rupeisi itse säveltämään. Siinä ei tule kuin sutta ja sekundaa sano Aulis.
Tästä hyvä esimerkki Ruotsalaisten Jassit. Ei ole helppoa suunnitella uuden sukupolven hävittäjää toimintavarmaksi. Nehän on suunniteltu lento-ominaisuuksiltaan epävakaiksi, joten tietokone tekee korjaavia ohjausliikkeitä koko ajan. Muutamahan niitä putosi kun ne korjaavat ohjausliikkkeet ei mennyt ihan nappiin. Lopputulos on kai se että niitä koneita on saatu muutama vuokrattua jonnekin itä-Euroopopaan.
nuo nykyset koneet niin tietokoneen turvaamia ett jos kuski saa koneen vemputettua perä eellä sivuluisussa sakkaamaan, ni pitää vaan heittää tassut irti ohjaimista, kone normalisoi tilanteen jos se on mahdollista jos ei onnistu ni poistuttava koneesta pikimmiten
Tuli mieleen kuplavolkkari nuoruusvuosilta .
-
Joutuuko lohkokorteille kirjoittamaan "Hornetin siivousta". Toivottavasti se pelto ei ollut luomussa, ilkeä myydä kerosiininmakuisia luomuporkkanoita.
-
Saakohan tohon hakea jotain sadonmenetyskorvausta ....
-
Saakohan tohon hakea jotain sadonmenetyskorvausta ....
Kai laissa on joku "Force major"-pykälä joka estää korvaukset. Voi olla että isäntä saa tästä vielä sakot! Hänen peltonsa se osui Hornetin tielle ja aiheutti 99,9% tuhoista. Konehan oli melkein ehjä ennen kuin se koski peltoon.
-
Saakohan tohon hakea jotain sadonmenetyskorvausta ....
Kai laissa on joku "Force major"-pykälä joka estää korvaukset. Voi olla että isäntä saa tästä vielä sakot! Hänen peltonsa se osui Hornetin tielle ja aiheutti 99,9% tuhoista. Konehan oli melkein ehjä ennen kuin se koski peltoon.
Joo, korvaukset maksetaan maatilan vakuutuksesta ....
Konehan törmäsi "maatilaan" ....
-
Saakohan tohon hakea jotain sadonmenetyskorvausta ....
Kai laissa on joku "Force major"-pykälä joka estää korvaukset. Voi olla että isäntä saa tästä vielä sakot! Hänen peltonsa se osui Hornetin tielle ja aiheutti 99,9% tuhoista. Konehan oli melkein ehjä ennen kuin se koski peltoon.
Joo, korvaukset maksetaan maatilan vakuutuksesta ....
Konehan törmäsi "maatilaan" ....
Isäntä pakkotöihin 100 000 tunniksi ;D
-
Isäntä pakkotöihin 100 000 tunniksi ;D
[/quote]
sontakolan kanssa tahkoomaan kallioita puhtaaksi.
:D
-
Jos pellolla olisi ollut tyrnipensaita,ois tyrnilikööriin tullut pikantti sivumaku ;D
-
Jos pellolla olisi ollut tyrnipensaita,ois tyrnilikööriin tullut pikantti sivumaku ;D
Ja "palonarkaa" teksti etikettiin ;D
-
Voi teittiiiiiii !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ???
-
mahtaa kyllä isäntää korpia kun just viime kesänä sai kivet pois pellolta ja nyt niitä on levitetty oikein konevoimin! ja sitten se saakelin tollot tallo koko pellon piloille!
-
Koneen osia levisi usean sadan metrin päähän ja uskon että talvella kaikkia osia ei löydetä, joten trafiikki alueella jatkuu kevääseen ja varmaan senkin jälkeen paikalla pyörii matkamuistojen etsijöitä. Ei niitä Hornetteja kovin useasti putoa.
-
voishann ne pittää siellä semmoset
toevo talakoot
niillä on varmaan niitä runkkasijaki vielä jemmassa
ainii
muttaku ei oo vaaleja iha likellä
nii ei hyövytä nuoleskella
-
ja onko alue edes kokomusaluetta? jos mäniskii kepuin piikkiin niin jylki sais laakin sinne!
-
sehän tuo horonetti pelas niiku pitiki
"Koneen ohjausjärjestelmä kytkeytyi tuntemattomasta syystä mekaaniselle varajärjestelmälle, kertoi turmasta pelastunut lentäjäkaksikko.
Sama asia ilmeni niin kutsutun mustan laatikon eli lentotietojen tallennuslaitteen tiedoista. "
nii mikseivät sitte ohojannu sillä
eli eivätkö osanneet lentää koko konetta
olivat niinku matkustajina vaan
-
O
Aika paljon korjattu. 100 000 tuntia yhdeksässä vuodessa. Lasku kannattaa ehkä tarkistaa kun 9 vuoteen ei mahdu kuin 78840 tuntia ;D
[/quote]
Se on varmaan ollu jollakin viljanviljelijällä huollossa, kun tunnit on noin kertautuneet ....
[/quote]
Mutta jos sen olisi joku viljamies korjannut niin se olisi myös pysynyt taivaalla. Viljahommissa on nääs totuttu ajamaan vanhalla kalustolla ja korjaamaan koneet itse. Valtio tai kaupalliset toimijat eivät nääs kauheasti viljahommaa taloudellisesti tue. Toista on tämä emohomma, josta minulla on enemmän kokemusta. Rahaa tulee ihan tyhjästä ;D
[/quote]
ei liity aiheeseen mut miksi viljamiehet ajelee sit uudemmilla koneilla kun karjamiehet?
-
sehän tuo horonetti pelas niiku pitiki
"Koneen ohjausjärjestelmä kytkeytyi tuntemattomasta syystä mekaaniselle varajärjestelmälle, kertoi turmasta pelastunut lentäjäkaksikko.
Sama asia ilmeni niin kutsutun mustan laatikon eli lentotietojen tallennuslaitteen tiedoista. "
nii mikseivät sitte ohojannu sillä
eli eivätkö osanneet lentää koko konetta
olivat niinku matkustajina vaan
Hornettihan on Fly-By-Wire, eli suomeksi itse käännät ohjainta ja tietokone päättelee mitä ohjainpintaa kääntää. Eli komennot menee sähköisinä ja hydrauliikka kääntää pintoja.
Jos sähkösysteemi tippuu pelistä, pitäs sillä pystyä vielä pysymään ilmassa, jos hydraulijärjestelmä on suurimmaksi osaksi pelissä. Sitten ku se menee, niin alkaa olemaan ässät lopussa hihasta. Ja toisekseen, jos ohjausjärjestelmä menee rammaksi, pitäisi koneella voida lentää tavanomaisissa lentotiloissa. Tuon turmaharjoituksen viimeinen lentotila oli hippasen kaukana normaalista...
-
niin, eikös ne muutama vuosi sitten siellä hesassa lumituiskussa kolareita ajaneetkin väittänny että heitän autoissa eri toiminnu nää abc...d se .... ja mitä kirjainyhdistelmiä nyt olikaan! vaikka ihan tasasesti ajo 140 lasissa niin jo piti komauttaa toisen kylkeen/perään eikä saakelin auto yhtään jarruttannu! ja kallis pelikin vielä! ei taila tekniikka ihan kaikkea tehdä! -etelässäkään!
-
O
Aika paljon korjattu. 100 000 tuntia yhdeksässä vuodessa. Lasku kannattaa ehkä tarkistaa kun 9 vuoteen ei mahdu kuin 78840 tuntia ;D
Se on varmaan ollu jollakin viljanviljelijällä huollossa, kun tunnit on noin kertautuneet ....
[/quote]
Mutta jos sen olisi joku viljamies korjannut niin se olisi myös pysynyt taivaalla. Viljahommissa on nääs totuttu ajamaan vanhalla kalustolla ja korjaamaan koneet itse. Valtio tai kaupalliset toimijat eivät nääs kauheasti viljahommaa taloudellisesti tue. Toista on tämä emohomma, josta minulla on enemmän kokemusta. Rahaa tulee ihan tyhjästä ;D
[/quote]
ei liity aiheeseen mut miksi viljamiehet ajelee sit uudemmilla koneilla kun karjamiehet?
[/quote]
Missä? Jaa uudemmilla partakoneilla vai.
Minä en ole vielä keksinyt miten viljatuloilla voisi ostaa mitään uusia koneita. Ha-kohtaiset katteet ovat itselläni tod. näk keskimääräistä paremmta, mutta vaikka kertoisin näitä tuloksia 100 hehtaarilla tai 200 hehtaarilla en en silti keksi miten uusi koneistus olisi rahoitettavissa. Ehkä lasken liian tarkkaan tätäkin asiaa?
-
Armejan tyypeillä on maskit naamalla kun kulkevat turma alueella - kun näkyvät osat on kerätty ja tutkimukset alueella suoritettu alue taitaa muuttua turvalliseksi.
Paino (F-18C)
Tyhjäpaino 10 680 kg
Lastattuna 16 850 kg
Suurin lentoonlähtöpaino 23 541 kg
Mutta kun alueella tehdään vaikka metsä maatöitäniin taitaa mennä pöly poikineen keuhkoon ???
mahtaneeko tuolta löytyä edes 1/2 koneesta.
http://yle.fi/alueet/keski-suomi/2010/01/hornet-turman_ymparistovaikutusten_arviointi_alkanut_1396148.html
http://yle.fi/alueet/teksti/tampere/2010/01/hornet-poly_ongelmana_viela_pitkaan_kopsamolla_1396548.html
(http://yle.fi/ecepic/archive/00272/hornet_h_vittj__HN-_272798b.jpg)