Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: hvinnamo - 19.01.10 - klo:17:34
-
Mulla on menossa 3.s Deutz-fahr traktori.Ja ekana oli 115 mk3.Sitten tuli 128 ja nyt 610m.Ja jos on uudistuksissa menty eteenkin päin niin on kyllä otettu takapakkiakin monessa asiassa.
Tässä nykyisessä 610m-mallissa on sellanen ominaisuus että se laskee pihanopeuksissa etujousituksen alas ihan oma-aloitteisesti.Ihmettelin kun lumiaura menee "kenalleen" pihoilla.No, insinööri oli keksinyt automatiikan koska hänen mielestään etujousitusta ei tarvita hitaissa nopeuksissa.No, tämän sai onneksi pois säätämällä nopeusraja 0:aan.Onhan siinä nappi josta jousituksen saa pois jos haluaa!
No, uuden mallinen nostolaitehallinta vipu onkin sitten luku sinänsä.Lukon pois kytkeminen on niin vaikea toimenpide että esim. puhelimessa sen selittäminen on käytännössä todella vaikea ellei mahdoton.Entinen oli paljon helpompi ja yksinkertaisempi.Kyllä tän kanssa pärjää mutta enskertalaiselle/vanhalle ihmiselle toivoton.Mikähän etu tostakin on?? Ja käsikaasukahva samassa yhteydessä niin herkkä/"huonossa" paikassa että joka kerta oikealle mennessä kaasu kääntyy takin helmasta pohjaan.
Ja tämä viimeisin "ominaisuus" jonka luulin olevan vika, on seuraavanlainen: Ihmettelin lumihommissa ja paalikuormaa tehdessä että kun vaihtaa suuntaa, kone pysähtyy ja vikakoodi rupeaa huutamaan(tai ei se vikakoodi huuda vaan vilkkuu,mutta se rääkkä huutaa) Meinasin että mitä *****a nyt.Seuraavana päivänä huoltomies paikalle ja kone toimi täysin normaalisti! Sitten taas satunnaisesti sama homma.Nyt 500 tunnin huollossa asia taas esille niin selvis että tämä vikakoodi johtuukin siitä että sinne on ohjelmoitu viiveen mittaus.Jos suunnanvaihtovivun kääntö asennosta a asentoon b kestää liian kauan niin kone halvaannutta itsensä.Korjaus:virta pois ja uudelleen käyntiin.Ja tämä on ihan uusi ”ominaisuus” ***** sanon minä!! Kuka ***** idiootti keksii tälläisiä innovaatioita??? Saa nähdä mitä ylläreitä vielä tulee vastaan, mutta ainoa juttu minkä sai korjattua oli toi etujousitus.Ja tän suunnanvaihtojutun estää tosiaan kääntämällä vipu tarpeeksi rivakasti.Ja tämä yhdistettynä Deutzin puuttuvaan alavääntöön ja äkäiseen suunnanvaihtoon aiheuttaa koneen välittömän sammumisen. Ja tämä ominaisuus on ollut kyllä joka Deutzissa jota minulla on ollut!
-
Ei
-
Arvatkaa harmittiko kun justiin sisäänajetun (2800h) DX 6.30 annoin vaihdossa? Siinä ois ollu ikupäivänen kone vailla nykyajan probleemia.
Totta, vaihteistovika ei ole nykypäivän ongelma.
-
Ei.
-
Arvatkaa harmittiko kun justiin sisäänajetun (2800h) DX 6.30 annoin vaihdossa? Siinä ois ollu ikupäivänen kone vailla nykyajan probleemia.
Totta, vaihteistovika ei ole nykypäivän ongelma.
Eipä se Agrotronin ZF 7200 aivan ongelmaton ollut. Pikavaihteiden toiminta aivan ...seestä. Kesäkuumalla, samoin kylmillä öljyillä viive vaihteen vaihtumishetkeen napin painalluksesta vaihtelevasti jopa 3 sekunnin viiveellä. Sitten kun miettimisen jälkeen viimein vaihtoi niin sen todella huomasi. 05-sarjalaisen Valmetin muulinpotku on pientä siihen verraten.
Vaihteen hämmenninkin oli niin pirun kaukana. Piti oikein kumartua etuviistoon että sai 5-vaihteen päälle.
Suunnanvaihto pelasi kyllä jouheasti, oikeastaan olisi voinut olla nasakampikin.
Ergonomia muutenkaan ei aivan kohdallaan ollut. Sai siinä oikea käsi huitoa tuulimyllyn lailla että kerkesi kaikki tarvittavat toimet tehtyä päisteessä.
Pitkästi olisi vika-/ominaisuuslistaa vielä jäljellä, mutta ei kaikkea hyvää kerralla.
Sun on se vaihdekeppis vääntyny. Ominaisuus sekin. Kun on innokas hämmentäjä ni se kuttaperkakeppi vääntyy eteenpäin ajan myötä. Lopulta saat nostaa persees penkistä et saat eteenpäin isompaa pykälää. Sitä joutuu nääs aika ajoin vääntää suoraan ;D
-
tuommosta suunanvaihtovikaa ei ole ollut koskaan vastaan kun tulee käytettyä se vapaa asennossa tai sitten vaihdettua reilusti suuntaa eikä pohdittua että vaihtaisko suuntaa suunnan ja vapaa asennon välissä.... etujousitus laskee alaspäin jos on neliveto päällä kun on on liian löysä jousitus ja geometria perseestä kun sen pitäisi roikkua pystysuoraan niinkuin esim jonnikassa mutta kuormaaja vie kyllä loput töyssyt pois ja neliveto on pois yleensä viimeistään yli 20km/h ajettaessa..... eikös nostolaitteen lukituksen saa kokonaankin pois just ainakin tuosta profilinesta viime huollossa nostettiin lukkiutumis nopeus 35km/h.... ja tehoa saa nykytraktoreihin 650€:sta ylöspäin siis jälkivarusteena ja niin tulee ainakin lähitulevaisuudessa tapahtumaan tuolle "mun ajokille" (M620 Profiline) :D ollaan oltu tyytyväisiä ja se on vaan omaa köyhyyttä jos ei ymmärrä ostaa profilinea jossa asiat on paremmin :o
-
meidän 150 at sunnanvaihto vivun virhe summeri huutaa vain silloin josko suuntaa vaihtaessa pitää ottaa vähä kytkimellä vastaan ku tiukka paikka tulee eli jos on tosi ahtaassa tai tarkassa paikassa... mutta silloin vasta se huutaa jos se on puoliksi poljettuna!!! jos vähemmän ni ei huuda tai jos enemmän ni ei myöskään huuda 8) ja sen saa poistettua sen vian päältä nostamalla kytkin ylös ja laita suunanvaihtovipu vapaalle ni vika kuittautuu!!! ja mun mielestä se on helppo ainakin näissä vanhemmissa se nostolaitteen kuittaus ja jos pikavaihteet ei pelaa hienosti ni kannattaa kalibroida sitä meillä ei koskaan ole tarvinnu tehä hyvin on pelannu ja sitä suunnanvaihtovipua ei saa vetää salaman nopeasti eteen tai taakse vaan vaihda se jouheasti ja pidä ihan pieni pysähdys siinä keskikohdalla ni se kerkiää tyhjätä sen paineen pois ennenku suuntaa vaihdetaan ;D ja saa sitä kalibroitua niin että se ei ota niin terävästi!!!
-
Onneksi jäi vaan katsomisasteelle sen deutsin kanssa mikä tuossa yhdessä liikkeessä on seissyt ja valitsin toisen merkin, jos kerta noin omituisia ovat :D Eihän se muistaakseni mahottoman hintanen ollut ja on luiska keula ja kutoskone (tosin pienitilavuuksinen) mutta arvelin, että on paras olla kajoamatta sellaiseen merkkiin, jota ei ole juuri kenelläkään, että voisi kysellä kokemuksia ja varmaan asiantuntevaa huoltoa/ varaosia ei saa mailta halmeilta.
-
Onneksi jäi vaan katsomisasteelle sen deutsin kanssa mikä tuossa yhdessä liikkeessä on seissyt ja valitsin toisen merkin, jos kerta noin omituisia ovat :D Eihän se muistaakseni mahottoman hintanen ollut ja on luiska keula ja kutoskone (tosin pienitilavuuksinen) mutta arvelin, että on paras olla kajoamatta sellaiseen merkkiin, jota ei ole juuri kenelläkään, että voisi kysellä kokemuksia ja varmaan asiantuntevaa huoltoa/ varaosia ei saa mailta halmeilta.
olipa huonot perusteet.... kokemusta deutseista rupee olemaan jo yli 5000h tuntia ja suurin/kallein vika on ollut nostolaitteen boksi n.1000€.... yksikään päivä ei ole deutsin hajoamisen takia keskeytynyt.... tästä uudesta en tiedä mutta nyt on yli 1060h ja mitään vikaa ei ole ollut eikä olisi saanutkaan olla... no teho puuttuu mutta se tuppaa puuttumaan joka merkiltä nykyään vakioissa :o jonnikasta olen aina pitänyt enemmän mutta deutsi tulee hyvänä kakkosena omissa kokemuksissa juurikin kestävyyden, pienen kulutuksen ja ajo-mukavuuden kautta.... ja onko viisaita insinöörejä? deutsissa on omat vikansa niinkuin kaikissa merkeissä mutta sellaista vikaa ei ole eteen tullut minkä takia ei kannattaisi deutsia harkita/ostaa ;)
-
Onneksi jäi vaan katsomisasteelle sen deutsin kanssa mikä tuossa yhdessä liikkeessä on seissyt ja valitsin toisen merkin, jos kerta noin omituisia ovat Hymyilee leveästi Eihän se muistaakseni mahottoman hintanen ollut ja on luiska keula ja kutoskone (tosin pienitilavuuksinen) mutta arvelin, että on paras olla kajoamatta sellaiseen merkkiin, jota ei ole juuri kenelläkään, että voisi kysellä kokemuksia ja varmaan asiantuntevaa huoltoa/ varaosia ei saa mailta halmeilta.
olipa huonot perusteet.... kokemusta deutseista rupee olemaan jo yli 5000h tuntia ja suurin/kallein vika on ollut nostolaitteen boksi n.1000€.... yksikään päivä ei ole deutsin hajoamisen takia keskeytynyt.... tästä uudesta en tiedä mutta nyt on yli 1060h ja mitään vikaa ei ole ollut eikä olisi saanutkaan olla... no teho puuttuu mutta se tuppaa puuttumaan joka merkiltä nykyään vakioissa Järkyttynyt jonnikasta olen aina pitänyt enemmän mutta deutsi tulee hyvänä kakkosena omissa kokemuksissa juurikin kestävyyden, pienen kulutuksen ja ajo-mukavuuden kautta.... ja onko viisaita insinöörejä? deutsissa on omat vikansa niinkuin kaikissa merkeissä mutta sellaista vikaa ei ole eteen tullut minkä takia ei kannattaisi deutsia harkita/ostaa Iskee silmää
No siinä nyt oli vähän vitsin poikastakin mukana, mutta täytyy myöntää, että itse en vaan helposti kiinnostu sellaista laitteesta jota ei juurikaan näe kenelläkään käytössä/ ole kuullut kokemuksia, vaikkei se siitä välttämättä huonoa teekkään.
-
Muistellaas deutsin vikalistaa ::)
Oviin piti lukot laittaa kerran vuoteen, kun lukkopesä tippu syystä tai toisesta pois.
Kerran tippu suunnanvaihtovipu pois, fiksaus ilmastointiteipillä ;D
Jarrunestesäiliö vuoti, uusi tilalle.
Polttoaineletku rikki, vaihto uuteen.
Valot toimi vähän miten sattu, jotain kosketusvikaa, korjausta nippusiteellä ;D
Ilmastointi ei toiminu, koppiin ei itseasissa tulllut yhtään ilmaa.
Neliveto jäi joskus päälle, ku piti ottaa pois päältä mutta vika korjaantu kun jarruvalot herkes palamasta ;D :D
Olihan sitä vaikka mitä, kaikkee ei nyt muista. Mitenkään hyvä kuva ei koneesta jäänyt.
Toinen merkki onkin toiminu ihan erilailla :D
-
Onneksi jäi vaan katsomisasteelle sen deutsin kanssa mikä tuossa yhdessä liikkeessä on seissyt ja valitsin toisen merkin, jos kerta noin omituisia ovat Hymyilee leveästi Eihän se muistaakseni mahottoman hintanen ollut ja on luiska keula ja kutoskone (tosin pienitilavuuksinen) mutta arvelin, että on paras olla kajoamatta sellaiseen merkkiin, jota ei ole juuri kenelläkään, että voisi kysellä kokemuksia ja varmaan asiantuntevaa huoltoa/ varaosia ei saa mailta halmeilta.
olipa huonot perusteet.... kokemusta deutseista rupee olemaan jo yli 5000h tuntia ja suurin/kallein vika on ollut nostolaitteen boksi n.1000€.... yksikään päivä ei ole deutsin hajoamisen takia keskeytynyt.... tästä uudesta en tiedä mutta nyt on yli 1060h ja mitään vikaa ei ole ollut eikä olisi saanutkaan olla... no teho puuttuu mutta se tuppaa puuttumaan joka merkiltä nykyään vakioissa Järkyttynyt jonnikasta olen aina pitänyt enemmän mutta deutsi tulee hyvänä kakkosena omissa kokemuksissa juurikin kestävyyden, pienen kulutuksen ja ajo-mukavuuden kautta.... ja onko viisaita insinöörejä? deutsissa on omat vikansa niinkuin kaikissa merkeissä mutta sellaista vikaa ei ole eteen tullut minkä takia ei kannattaisi deutsia harkita/ostaa Iskee silmää
No siinä nyt oli vähän vitsin poikastakin mukana, mutta täytyy myöntää, että itse en vaan helposti kiinnostu sellaista laitteesta jota ei juurikaan näe kenelläkään käytössä/ ole kuullut kokemuksia, vaikkei se siitä välttämättä huonoa teekkään.
täälläpäin ei mitenkään harvinainen merkki... mutta mitäpä sitä muille puolustamaan kun omat kokemukset on olleet hyviä deutsista niin se riittää..... toista ne on valtroista ja viimeisestä casesta (MXU) mikä tuolla työnantajallani oli :D
-
Arvatkaa harmittiko kun justiin sisäänajetun (2800h) DX 6.30 annoin vaihdossa? Siinä ois ollu ikupäivänen kone vailla nykyajan probleemia.
Totta, vaihteistovika ei ole nykypäivän ongelma.
Eipä se Agrotronin ZF 7200 aivan ongelmaton ollut. Pikavaihteiden toiminta aivan ...seestä. Kesäkuumalla, samoin kylmillä öljyillä viive vaihteen vaihtumishetkeen napin painalluksesta vaihtelevasti jopa 3 sekunnin viiveellä. Sitten kun miettimisen jälkeen viimein vaihtoi niin sen todella huomasi. 05-sarjalaisen Valmetin muulinpotku on pientä siihen verraten.
Vaihteen hämmenninkin oli niin pirun kaukana. Piti oikein kumartua etuviistoon että sai 5-vaihteen päälle.
Suunnanvaihto pelasi kyllä jouheasti, oikeastaan olisi voinut olla nasakampikin.
Ergonomia muutenkaan ei aivan kohdallaan ollut. Sai siinä oikea käsi huitoa tuulimyllyn lailla että kerkesi kaikki tarvittavat toimet tehtyä päisteessä.
Pitkästi olisi vika-/ominaisuuslistaa vielä jäljellä, mutta ei kaikkea hyvää kerralla.
Sun on se vaihdekeppis vääntyny. Ominaisuus sekin. Kun on innokas hämmentäjä ni se kuttaperkakeppi vääntyy eteenpäin ajan myötä. Lopulta saat nostaa persees penkistä et saat eteenpäin isompaa pykälää. Sitä joutuu nääs aika ajoin vääntää suoraan ;D
Miten ihmeessä te olette saaneet vaihdekepin vääntymään...? kuinka lujaa te ootta sitä hämmentäneet ... ei kait sitä tarvi lujaa hämmentää vaihteet menee mun mielestä hienosti päälle ja ku lastutettu on ni mukavan jouhevat vaihdot on helppo tehdä ;D
-
Nyt vähän jarrua...tarkoitukseni ei ollut Deutzia merkkinä haukkua vaan ihmetellä sitä jos tehdään uudistuksia niin miksi niitä pitää tehdä tekemisen vuoksi?? Kyllä se etujousitus toimii ja pysyy ylhäällä kun säädettiin se raja-arvo nollaan eli "automaattijärjestelmä" ei ole olleenkaan käytössä.Mutta kyllä siitä 128:sta ja 115:sta on juuri nämä asiat ottaneet takapakkia.Ei ne inssit o varmaan ite ajaneet näilllä käytännön töissä päivääkään.Ihan yksinkertaisia asiota jotka olisi voinut tehdä toisinkin; eli käsikaasuvipu eri paikkaan,vanhan mallinen nostolaite joka oli helppo kytkeä pois lukosta ja olisi jättäneet täysin turhan "viivehaistelun" suunnanvaihdosta pois! No, kyllähän ton suunnanvaihdon kanssa pärjää kun nyt tietää miksi se rupeaa herjaamaan.Kaverilla on samanlainen ja se ei ole herjannut eli hän ei pidä suunnanvaihtajaa ikäänkuin "välivapaalla." Senhän se tekee jos yrittää liian kovassa vauhdissa vaihtaa suuntaa niin se ikäänkuin suojelee lootaa ja heittää vapaalle mutta se korjaantuu tosiaan kuittaamalla suunnanvaihdin vapaa-asennossa.
Entisestä parannusta on se että tämä menee 50km/h, kun vanha ei mennyt kuin mittarin mukaan(navi näytti 46km/h) ja kierroksia ei tarvi kuin 2000.Ja avoimesta takaikkunasta kastuva piirilevy on siirretty suojaisempaan paikkaan tässä uudessa.Eli on tässä jotain oikeesti parempaakin. Kokonaisuutena olen ollut tyytyväinen kuitenkin ja hommat on kaikesta huolimatta tullut tehtyä.Ja tehoa saa esim. Porin tehotuonnista ;)
-
Erästä DynaVT:n haltijaa lainatakseni sanoisin ainakin omasta entisestä 118 Deutzista: "Paska mikä paska". Ja hel...n kallis ylläpitää.
***Nii´i.
"Kaverilla on samanlainen ja se ei ole herjannut eli hän ei pidä suunnanvaihtajaa ikäänkuin "välivapaalla." "
***Miks tollai täytyy tehdä? Sama kun joskus naapurin vanhaisäntä käynnisti traktorinsa ja sit kun moottori kävi
niin vielä "varmisti" startin kanssa että moottori todella on käynnissä. Kraaaaaaaps!
-
sepäs se onkin kun jotain pitää "uudistaa" ihan vaan sen takia että tulee uus malli merkintä niin joku kesä harjoittelija saa tämän uudistuksen tehdä ja hyvän toimivan jutun vaihtaa johonkin todella turvalliseen (nostolaitelukko) mitä on sitten jo *****mainen käyttää >:(
-
Vastaus alkuperäiseen kysymykseen:
On. Deutzin insinööri on hyvin viisas.
Hän onnistuu taikomaan Italialaisesta kökkötuotteesta hyväksi todetun brändin mukaisen tuotteen, jonka Turkkilainen ja Afrikkalainen halpasiirtotyövoima kasaa huippuedullisin kustannuksin myytäväksi "laatu"tietoisille asiakkaille huimilla katteilla.
itseasiassa kylläkin same on italiasta ja samet on nykyään lähes täysin deutseja paitsi jotkut pienet ja suomessa tuntematon agrotron L malli.... eli deutsi on saksalainen toimiva laatu tuote jolla tehdään töitä hyvillä katteilla :D
-
Erästä DynaVT:n haltijaa lainatakseni sanoisin ainakin omasta entisestä 118 Deutzista: "Paska mikä paska". Ja hel...n kallis ylläpitää.
***Nii´i.
"Kaverilla on samanlainen ja se ei ole herjannut eli hän ei pidä suunnanvaihtajaa ikäänkuin "välivapaalla." "
***Miks tollai täytyy tehdä?
Ei silleen tarvi tehdä, ihmettelin vaan että mikä ***** täs on? Nyt kun tietää niin ei enää tarvii tehdä niin :P Kun ei nääs aiemmin ole ollut tollasta ominaisuutta.Joskus tossa edestakas ajellessa vaan tekee jonkun liikkeen jota ei ole tietoisesti tehnyt. No, hyvä että selvis tääkin.
-
Vastaus alkuperäiseen kysymykseen:
On. Deutzin insinööri on hyvin viisas.
Hän onnistuu taikomaan Italialaisesta kökkötuotteesta hyväksi todetun brändin mukaisen tuotteen, jonka Turkkilainen ja Afrikkalainen halpasiirtotyövoima kasaa huippuedullisin kustannuksin myytäväksi "laatu"tietoisille asiakkaille huimilla katteilla.
itseasiassa kylläkin same on italiasta ja samet on nykyään lähes täysin deutseja paitsi jotkut pienet ja suomessa tuntematon agrotron L malli joka on alkujaan samen malli.... eli deutsi on saksalainen toimiva laatu tuote jolla tehdään töitä hyvillä katteilla :D
Kaupan setäkö se näin tietää valistaa?
Mahtaa olla toisinpäin kehitys.
ei kun olen itse ottanut selvää :D ja ompa noilla deutseilla tullut ajettua jonkin verran....
-
Vastaus alkuperäiseen kysymykseen:
On. Deutzin insinööri on hyvin viisas.
Hän onnistuu taikomaan Italialaisesta kökkötuotteesta hyväksi todetun brändin mukaisen tuotteen, jonka Turkkilainen ja Afrikkalainen halpasiirtotyövoima kasaa huippuedullisin kustannuksin myytäväksi "laatu"tietoisille asiakkaille huimilla katteilla.
itseasiassa kylläkin same on italiasta ja samet on nykyään lähes täysin deutseja paitsi jotkut pienet ja suomessa tuntematon agrotron L malli.... eli deutsi on saksalainen toimiva laatu tuote jolla tehdään töitä hyvillä katteilla :D
Joo, Samethan ne on kovasti Deutzistunut ja suurin osa kamasta tulee Lauingenista, eli siis kaikki Agrotron-pohjaiset mallit. Sinänsä sääli, että esim. Samen 9-port. powershift on haudattu tuota L-mallia lukuunottamatta. Se on hyvä laatikko lukuunottamatta aluevaihteen huonoa porrastusta.
-
Vastaus alkuperäiseen kysymykseen:
On. Deutzin insinööri on hyvin viisas.
Hän onnistuu taikomaan Italialaisesta kökkötuotteesta hyväksi todetun brändin mukaisen tuotteen, jonka Turkkilainen ja Afrikkalainen halpasiirtotyövoima kasaa huippuedullisin kustannuksin myytäväksi "laatu"tietoisille asiakkaille huimilla katteilla.
itseasiassa kylläkin same on italiasta ja samet on nykyään lähes täysin deutseja paitsi jotkut pienet ja suomessa tuntematon agrotron L malli.... eli deutsi on saksalainen toimiva laatu tuote jolla tehdään töitä hyvillä katteilla :D
Joo, Samethan ne on kovasti Deutzistunut ja suurin osa kamasta tulee Lauingenista, eli siis kaikki Agrotron-pohjaiset mallit. Sinänsä sääli, että esim. Samen 9-port. powershift on haudattu tuota L-mallia lukuunottamatta. Se on hyvä laatikko lukuunottamatta aluevaihteen huonoa porrastusta.
eikä siihen saa edes 50km/h laatikkoa tähän powershiftiin....
-
Joo, Samethan ne on kovasti Deutzistunut ja suurin osa kamasta tulee Lauingenista, eli siis kaikki Agrotron-pohjaiset mallit. Sinänsä sääli, että esim. Samen 9-port. powershift on haudattu tuota L-mallia lukuunottamatta. Se on hyvä laatikko lukuunottamatta aluevaihteen huonoa porrastusta.
Muutenkin kuin laittamalla Deutzin konepelti Samen nokalle?
Lauingen=Turkkilaisten siirtolaisten tyyssija.
Isommissa malleissa maalaamalla Deutzin (K,M,TTV,X) konepelti punaiseksi, ja pienemmissä Samen pohjalta.
No siirtotyöläiset - etupäässä turkkilaiset - ne on jo pitkään saksalaisten autotuotantoakin pyörittäneet, joten sikäli en ymmärrä, mitä tekemistä sillä on tämän asian kanssa?
-
Vastaus alkuperäiseen kysymykseen:
On. Deutzin insinööri on hyvin viisas.
Hän onnistuu taikomaan Italialaisesta kökkötuotteesta hyväksi todetun brändin mukaisen tuotteen, jonka Turkkilainen ja Afrikkalainen halpasiirtotyövoima kasaa huippuedullisin kustannuksin myytäväksi "laatu"tietoisille asiakkaille huimilla katteilla.
itseasiassa kylläkin same on italiasta ja samet on nykyään lähes täysin deutseja paitsi jotkut pienet ja suomessa tuntematon agrotron L malli.... eli deutsi on saksalainen toimiva laatu tuote jolla tehdään töitä hyvillä katteilla :D
Joo, Samethan ne on kovasti Deutzistunut ja suurin osa kamasta tulee Lauingenista, eli siis kaikki Agrotron-pohjaiset mallit. Sinänsä sääli, että esim. Samen 9-port. powershift on haudattu tuota L-mallia lukuunottamatta. Se on hyvä laatikko lukuunottamatta aluevaihteen huonoa porrastusta.
eikä siihen saa edes 50km/h laatikkoa tähän powershiftiin....
Jep, elikkä kolmella aluevaihteella saavutettaisiin sekä se 50 km/h kohtuullisilla kierroksilla, että paljon parempi pikavaihdejakauma peltoalueelle, sen sijaan, että nyt on 2 aluetta ja ryömä... Eli ihan vaan hammaspyörien vaihdosta olis kyse.
-
Joo, Samethan ne on kovasti Deutzistunut ja suurin osa kamasta tulee Lauingenista, eli siis kaikki Agrotron-pohjaiset mallit.
Lauingen=Turkkilaisten siirtolaisten tyyssija.
No siirtotyöläiset - etupäässä turkkilaiset - ne on jo pitkään saksalaisten autotuotantoakin pyörittäneet, joten sikäli en ymmärrä, mitä tekemistä sillä on tämän asian kanssa?
Vrt. esim. Mersun laatukehitys. Halvalla ei hyvää saa aikaiseksi. Aikansa ratsastaa merkin aiemmalla brändillä, kunnes asiakas huomaa mihin on menty.
Ei se niistä kokoajista ole kiinni se mersun nykyinen huono laatu vaan yksinkertaisesti paskoista komponenteista....
-
Joo, Samethan ne on kovasti Deutzistunut ja suurin osa kamasta tulee Lauingenista, eli siis kaikki Agrotron-pohjaiset mallit.
Lauingen=Turkkilaisten siirtolaisten tyyssija.
No siirtotyöläiset - etupäässä turkkilaiset - ne on jo pitkään saksalaisten autotuotantoakin pyörittäneet, joten sikäli en ymmärrä, mitä tekemistä sillä on tämän asian kanssa?
Vrt. esim. Mersun laatukehitys. Halvalla ei hyvää saa aikaiseksi. Aikansa ratsastaa merkin aiemmalla brändillä, kunnes asiakas huomaa mihin on menty.
Ei se niistä kokoajista ole kiinni se mersun nykyinen huono laatu vaan yksinkertaisesti paskoista komponenteista....
Samoin by Same-DeutzFahr. Sen lisäksi että selviä kasaamisvirheitä.
Minkäslaisia kokoamisvirheitä sun deutseissa sitten on ollut???
-
Vastaus alkuperäiseen kysymykseen:
On. Deutzin insinööri on hyvin viisas.
Hän onnistuu taikomaan Italialaisesta kökkötuotteesta hyväksi todetun brändin mukaisen tuotteen, jonka Turkkilainen ja Afrikkalainen halpasiirtotyövoima kasaa huippuedullisin kustannuksin myytäväksi "laatu"tietoisille asiakkaille huimilla katteilla.
itseasiassa kylläkin same on italiasta ja samet on nykyään lähes täysin deutseja paitsi jotkut pienet ja suomessa tuntematon agrotron L malli.... eli deutsi on saksalainen toimiva laatu tuote jolla tehdään töitä hyvillä katteilla :D
Vuodesta 2008 on Agrotron K mallit koottu italiassa: .....the production of the tractors in the ‘Agrotron K’ range from 90-120 HP has been transferred to the plant in Treviglio.
http://www.samedeutz-fahr.com/123.pdf (http://www.samedeutz-fahr.com/123.pdf)
-
Vastaus alkuperäiseen kysymykseen:
On. Deutzin insinööri on hyvin viisas.
Hän onnistuu taikomaan Italialaisesta kökkötuotteesta hyväksi todetun brändin mukaisen tuotteen, jonka Turkkilainen ja Afrikkalainen halpasiirtotyövoima kasaa huippuedullisin kustannuksin myytäväksi "laatu"tietoisille asiakkaille huimilla katteilla.
itseasiassa kylläkin same on italiasta ja samet on nykyään lähes täysin deutseja paitsi jotkut pienet ja suomessa tuntematon agrotron L malli.... eli deutsi on saksalainen toimiva laatu tuote jolla tehdään töitä hyvillä katteilla :D
Vuodesta 2008 on Agrotron K mallit koottu italiassa: .....the production of the tractors in the ‘Agrotron K’ range from 90-120 HP has been transferred to the plant in Treviglio.
http://www.samedeutz-fahr.com/123.pdf (http://www.samedeutz-fahr.com/123.pdf)
Tuon myönnän että K-sarja on aika italialainen eikä mitenkään sukua MK3/M sarjalle mutta on tuo naapurin karjatilallinen ainakin K420 (140hv tehtaalta tullessaan jo) deutsillaan päästellyt jo monta vuotta päivittäin ja jos siinä talossa koneet kestää niin ne kestää muuallakin :D
-
Täytyy sanoa että vaihdettuani suunnanvaihdon vivun niin nyt toimii 100%:sti,ei ole mitään väliasentoja eikä muitakaan pätkimisiä.Deutzin ja Yrmyn puolelta homma pelaa kyllä,mutta Kjälllmannin kuormaajan(Stoll) sähkötikkua ei ole saatu vieläkään toimivaksi.Eli jos homma ei rupea edistymään niin on sitten eka ja vika Stollin sähkövipu mulla!!
-
Täytyy sanoa että vaihdettuani suunnanvaihdon vivun niin nyt toimii 100%:sti,ei ole mitään väliasentoja eikä muitakaan pätkimisiä.Deutzin ja Yrmyn puolelta homma pelaa kyllä,mutta Kjälllmannin kuormaajan(Stoll) sähkötikkua ei ole saatu vieläkään toimivaksi.Eli jos homma ei rupea edistymään niin on sitten eka ja vika Stollin sähkövipu mulla!!
eikös sun deutzissa ole sitä omaa sähkötikkua siinä käsinojasssa...? ku et ole laittanut sitä sen kautta pelaamaan...
-
Täytyy sanoa että vaihdettuani suunnanvaihdon vivun niin nyt toimii 100%:sti,ei ole mitään väliasentoja eikä muitakaan pätkimisiä.Deutzin ja Yrmyn puolelta homma pelaa kyllä,mutta Kjälllmannin kuormaajan(Stoll) sähkötikkua ei ole saatu vieläkään toimivaksi.Eli jos homma ei rupea edistymään niin on sitten eka ja vika Stollin sähkövipu mulla!!
Pitäis varmaan uutta konetta tilatessa tilata kuormain ilman hallintaa ja asennuttaa siihen Danfossin tai Parkerin sähkövipu ja lohko jotta saa toimivan systeemin. Tai vielä paree jos laittaa hydraulisesti esiohjatun kuormaimen keulalle.
-
Täytyy sanoa että vaihdettuani suunnanvaihdon vivun niin nyt toimii 100%:sti,ei ole mitään väliasentoja eikä muitakaan pätkimisiä.Deutzin ja Yrmyn puolelta homma pelaa kyllä,mutta Kjälllmannin kuormaajan(Stoll) sähkötikkua ei ole saatu vieläkään toimivaksi.Eli jos homma ei rupea edistymään niin on sitten eka ja vika Stollin sähkövipu mulla!!
eikös sun deutzissa ole sitä omaa sähkötikkua siinä käsinojasssa...? ku et ole laittanut sitä sen kautta pelaamaan...
Ei ole kun on neekermalli. :)
-
Täytyy sanoa että vaihdettuani suunnanvaihdon vivun niin nyt toimii 100%:sti,ei ole mitään väliasentoja eikä muitakaan pätkimisiä.Deutzin ja Yrmyn puolelta homma pelaa kyllä,mutta Kjälllmannin kuormaajan(Stoll) sähkötikkua ei ole saatu vieläkään toimivaksi.Eli jos homma ei rupea edistymään niin on sitten eka ja vika Stollin sähkövipu mulla!!
Pitäis varmaan uutta konetta tilatessa tilata kuormain ilman hallintaa ja asennuttaa siihen Danfossin tai Parkerin sähkövipu ja lohko jotta saa toimivan systeemin. Tai vielä paree jos laittaa hydraulisesti esiohjatun kuormaimen keulalle.
Sori et kysyn tyhmää,mutta onko hydraulinen esiohjaus sellanen että siinä ohjataan varsinaisia lohkon karoja pienellä hydraulipaineella.Milläs sitä esiohjauspainetta ohjataan?? Vai olenko taas ihan hakoteillä?
-
Täytyy sanoa että vaihdettuani suunnanvaihdon vivun niin nyt toimii 100%:sti,ei ole mitään väliasentoja eikä muitakaan pätkimisiä.Deutzin ja Yrmyn puolelta homma pelaa kyllä,mutta Kjälllmannin kuormaajan(Stoll) sähkötikkua ei ole saatu vieläkään toimivaksi.Eli jos homma ei rupea edistymään niin on sitten eka ja vika Stollin sähkövipu mulla!!
Pitäis varmaan uutta konetta tilatessa tilata kuormain ilman hallintaa ja asennuttaa siihen Danfossin tai Parkerin sähkövipu ja lohko jotta saa toimivan systeemin. Tai vielä paree jos laittaa hydraulisesti esiohjatun kuormaimen keulalle.
Sori et kysyn tyhmää,mutta onko hydraulinen esiohjaus sellanen että siinä ohjataan varsinaisia lohkon karoja pienellä hydraulipaineella.Milläs sitä esiohjauspainetta ohjataan?? Vai olenko taas ihan hakoteillä?
kyllä oot ihan oikeassa kuinka hydrauliikan esiohjaus toimii... ja esiohjauspainetta ohjataan vintasta se on mekaaninen luulisin ainakin ja taitaa sen saada sähkölläkin, mut mekaaninen varmasti parempi sen takia et se on tarkempi
ja eihän se oo edes raskas käyttää ku vertaa jotain vaijeri vinttaa... se on ihan niinku kaivinkoneen puikoista kääntelis ;D
ja muistaakseni joku mainitti oliko se nyt isme vai mp-liftin kuormaajasta kyse että on esiohjattu vintta ;D
-
Täytyy sanoa että vaihdettuani suunnanvaihdon vivun niin nyt toimii 100%:sti,ei ole mitään väliasentoja eikä muitakaan pätkimisiä.Deutzin ja Yrmyn puolelta homma pelaa kyllä,mutta Kjälllmannin kuormaajan(Stoll) sähkötikkua ei ole saatu vieläkään toimivaksi.Eli jos homma ei rupea edistymään niin on sitten eka ja vika Stollin sähkövipu mulla!!
Pitäis varmaan uutta konetta tilatessa tilata kuormain ilman hallintaa ja asennuttaa siihen Danfossin tai Parkerin sähkövipu ja lohko jotta saa toimivan systeemin. Tai vielä paree jos laittaa hydraulisesti esiohjatun kuormaimen keulalle.
Sori et kysyn tyhmää,mutta onko hydraulinen esiohjaus sellanen että siinä ohjataan varsinaisia lohkon karoja pienellä hydraulipaineella.Milläs sitä esiohjauspainetta ohjataan?? Vai olenko taas ihan hakoteillä?
kyllä oot ihan oikeassa kuinka hydrauliikan esiohjaus toimii... ja esiohjauspainetta ohjataan vintasta se on mekaaninen luulisin ainakin ja taitaa sen saada sähkölläkin, mut mekaaninen varmasti parempi sen takia et se on tarkempi
ja eihän se oo edes raskas käyttää ku vertaa jotain vaijeri vinttaa... se on ihan niinku kaivinkoneen puikoista kääntelis ;D
ja muistaakseni joku mainitti oliko se nyt isme vai mp-liftin kuormaajasta kyse että on esiohjattu vintta ;D
Lusikkahaarukassa hydraulinen esiohjaus kaivuupuomissa. Siinä on erillinen matalapainehydrauliikka joka ohjaa karoja. Ohjauspumppu tekee painetta. Öljy kulkee sellaisia mehupillejä ja jarruletkuja pitkin tikun juureen. Tai itse asiassa niitä on ympäri konetta. Pienet kaivuutikut on hyvin kevytkäyttöiset, mutta samalla tarkat. Ja ravistukset ym. toimii. Niin onhan siinä sähköisllä vaihtoventtiileillä kulmakaivuulaite ja luiskahydrauliikka. Olettaisin, että nuo etukuormaimet toimii samalla periaatteella. Tuossa tuo etukuormain on vaijeriohjattu, mutta hyvä ja tarkka sekin on.
-
***Nii´i.
"Kaverilla on samanlainen ja se ei ole herjannut eli hän ei pidä suunnanvaihtajaa ikäänkuin "välivapaalla." "
***Miks tollai täytyy tehdä? Sama kun joskus naapurin vanhaisäntä käynnisti traktorinsa ja sit kun moottori kävi
niin vielä "varmisti" startin kanssa että moottori todella on käynnissä. Kraaaaaaaps!
Eihän tuolleen saa tehdä ?
Vaihdekepit vääntyy jos liikaa voimaa ja luullaan että voimat välittyy keppiä pitkin tiehen ?
Humppilassa oli vanha Vammas Kersantti joss kantojen irroituksessa oli hanikat meneet ihan solmuun ku pumppu niin väljä ja kuskilla kuitenkin vielä voimia tallella,,,,,,,,,,,
:o
-
***Nii´i.
"Kaverilla on samanlainen ja se ei ole herjannut eli hän ei pidä suunnanvaihtajaa ikäänkuin "välivapaalla." "
***Miks tollai täytyy tehdä? Sama kun joskus naapurin vanhaisäntä käynnisti traktorinsa ja sit kun moottori kävi
niin vielä "varmisti" startin kanssa että moottori todella on käynnissä. Kraaaaaaaps!
Eihän tuolleen saa tehdä ?
Vaihdekepit vääntyy jos liikaa voimaa ja luullaan että voimat välittyy keppiä pitkin tiehen ?
Joo, näin luullaan yleisesti.
Humppilassa oli vanha Vammas Kersantti joss kantojen irroituksessa oli hanikat meneet ihan solmuun ku pumppu niin väljä ja kuskilla kuitenkin vielä voimia tallella,,,,,,,,,,,
:o O