Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: IsoK - 16.01.10 - klo:18:49

Otsikko: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: IsoK - 16.01.10 - klo:18:49
Elikkä kyseiset traktorit kiinnostaa ja mietityttää mitkä ovat niiden käytännön erot? Moottori on käsittääkseni sama mutta mitä eroa on vaihteistossa ja perässä? Tm:stä on otettu paljonkin tehoja ulos ja on näkynyt Ts:äkin mitä on kutiteltu turbolla ihan kivasti mutta kestääkö vaihteisto/voimansiirto? Viisaammat saavat vastata. Ja muutkin.
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: retku - 16.01.10 - klo:18:53
ei mitään samaa.

ts on ford, tm fiat.

ts kestää juuri ja juuri lievän turbotuksen. joku 140hv maks.

tm kestää 100hv enemmän.
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: JTJ - 16.01.10 - klo:19:28
Eikös kumminkin moottorit oo samoja. (7.5L ford powerstar

On nuita ts115 ollu n.200hv säädöissä liikenteessä vai ei oo sitten tarkempaa tietoa että miten kestäny.?
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: Teroman - 16.01.10 - klo:20:08

Ford Fiat vertaukset voi jo unohtaa

Uusia malleja ovat kaikki omiaan,,,,,,,,,,,

Samaa basildonia , Pommi mikä pommi
 ::)
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: JTJ - 16.01.10 - klo:20:27
Kateellisten puhetta.
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: realisti - 16.01.10 - klo:20:32
onhan tm huomattavasti järeempi. Ts:kin kestää kyllä reipastakin virittelyä mutta vaatii sen jälkeen osaavan kuskin, revittelyä ei varmaan yli 160hv tehoilla kestä? Ts:ää on vaivannut jotkin tyyppiviat joita ei käsittääkseni ole tm:ssä. mm. Nostolaitteen kynkät.
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: Snowman - 16.01.10 - klo:20:37
Varmaankin käsiteltiin TS malleja ei TSA, oli tuossa naapurissa TS115 hiukan ruuvattuna 170 hv... Eikä siinä mitään vikaa kai isommin, äkkinäiset palkkakuskit vaan särki vetolevyt kun lähti maakärryn kaa isoilla vaihteilla luistattamalla liikkeelle...
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: IsoK - 16.01.10 - klo:21:32
Kyllä nimenomaan TS mallia, uudemmat on niin kalliita. Ja tottakai repimällä saa rikki minkä tahansa koneen. Asiallisesta käytöstä kysymys, ei mistään vetokisoista.
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: Konemies - 17.01.10 - klo:09:28
Kyllä nimenomaan TS mallia, uudemmat on niin kalliita. Ja tottakai repimällä saa rikki minkä tahansa koneen. Asiallisesta käytöstä kysymys, ei mistään vetokisoista.

Päivä nevalla kossien käsissä vastaa koko kesän lavetinvetokisoja..
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: 115 - 17.01.10 - klo:13:42
Käsittääkseni 115ts on etuakselia vaille Ford? Taitaa olla perua 90- luvun Fordeista, en tiedä onko Fiat sitten ollut mukana vaihteistoa tekemässä, en usko? Etuakseli ilmeisesti Fiatin valmiste ollut jostain 94-95 vuodesta lähtien.

Tm:ssä etu,- taka-akselit Fiattia samoin peräreppu sekä voimanotto(winner), aikapitkälti. Lukot vaihtuneet monessa hammaslukoista hydr.levylukkoon.

Tm 175 ja 190 sitten jo erikoneita, ainakin osittain.

Ohjaamon runko ja moottorit sitten Fordin puolelta.

Shuttle Command ja Dual Command vaihteistot Fiattia, Dc:sä kuitenkin hydr.suunnanvaihto.

RC ja PC ilmeisesti ainakin osittain Fiatin tekemiä, vai jo puhtaasti New Hollandia.

Joku varmaan tietää onko ts115 ja tm- sarjojen moottoreilla muuta yhteistä kuin 7,5l iskutilavuus.
Korjatkaa jos/ kun olen väärässä!  ::)
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: realisti - 17.01.10 - klo:15:27
Käsittääkseni 115ts on etuakselia vaille Ford? Taitaa olla perua 90- luvun Fordeista, en tiedä onko Fiat sitten ollut mukana vaihteistoa tekemässä, en usko? Etuakseli ilmeisesti Fiatin valmiste ollut jostain 94-95 vuodesta lähtien.

Tm:ssä etu,- taka-akselit Fiattia samoin peräreppu sekä voimanotto(winner), aikapitkälti. Lukot vaihtuneet monessa hammaslukoista hydr.levylukkoon.

Tm 175 ja 190 sitten jo erikoneita, ainakin osittain.

Ohjaamon runko ja moottorit sitten Fordin puolelta.

Shuttle Command ja Dual Command vaihteistot Fiattia, Dc:sä kuitenkin hydr.suunnanvaihto.

RC ja PC ilmeisesti ainakin osittain Fiatin tekemiä, vai jo puhtaasti New Hollandia.

Joku varmaan tietää onko ts115 ja tm- sarjojen moottoreilla muuta yhteistä kuin 7,5l iskutilavuus.
Korjatkaa jos/ kun olen väärässä!  ::)


dual commandissa ei ainakaan ts:nä ole hydraulista suunnanvaihtoa, vaan vasta electro shiftissä. m/tm varmaan myös dc:ssä?
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: retku - 17.01.10 - klo:16:09
ts:n ds on ihan eri laatikko kun tm:n dc.

tm:n dc on aika pitkälti winneriä.

kaikki tm:n laatikot tehtiin italian jesissä fiatin vaihteistotehtaalla. näin ainakin aluksi. en muista miten oli esim. viimisissä tm155:ssa?
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: ravenlord - 17.01.10 - klo:16:15
joojoo...  Se on aina riskaapelia ostaa ulkolaasia rattoreita...
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: JTJ - 17.01.10 - klo:17:25
Nykyään cnh.lla voimansiirto tehdas belgiassa,millonkohan on siirtynyt sinne? Tuossa ts115 moottorissa on ainakin kesympi syöttöpumppu.
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: Turkka - 17.01.10 - klo:17:26
eikös ts:n es ps oo paranneltu versio 40-sarjan sle-laatikosta ja sitä lukua olis foorttista??
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: Teroman - 17.01.10 - klo:18:34

Kannattaako noista kovin vääntää ?  samoja paskoja ovat
 8)
paitsi tietty itävallan portaattomat pumat eri lajia,,,,,,,,,,,

 :o
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: jps - 17.01.10 - klo:19:44


Kannattaako noista kovin vääntää ?  samoja paskoja ovat
 8)
paitsi tietty itävallan portaattomat pumat eri lajia,,,,,,,,,,,

 :o


***Tottakai kannattaa vääntää, sinäkin olet jo kahdesti vastannut ketjuun... siis kiinnostaa.
TS 115 = Ford 8240 mutta muotoilijoilta viety viivottimet piiloon.
TM = NH (Ford Fiat sekasikiö).
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: Teroman - 17.01.10 - klo:20:13

Ei tainnut TM ssä enää olla Fiat konetta ??????
 :o
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: 115 - 17.01.10 - klo:20:19
 TM:ssä on Fordin powerstar tai vastaava. Olisivat voineet laittaa pellin alle Ivecon 8,1l padan, 180-90 jyrää!
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: agricult - 17.01.10 - klo:20:25

TS 115 = Ford 8240 mutta muotoilijoilta viety viivottimet piiloon.


Käsittääkseni lähinnä TS 115 = Ford 7840, jo nimellistehojenkin puolesta. Mielestäni 8240/8340 järeämpiä joiltakin rakentailtaan kuin pikkukutoset: laatikko/takasilta. Uudemmissakin isoissa kutosissa (TS-A, T6000) on noita järeämpiä palikoita.

Ford-perustaisesta DC:stä, joku britti taisi joskus tokaista, että se on tehty purukumista ja piikkilangasta -> ES-mallit vahvempia.
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: 6350 - 17.01.10 - klo:20:33

TS 115 = Ford 8240 mutta muotoilijoilta viety viivottimet piiloon.


Käsittääkseni lähinnä TS 115 = Ford 7840, jo nimellistehojenkin puolesta. Mielestäni 8240/8340 järeämpiä joiltakin rakentailtaan kuin pikkukutoset: laatikko/takasilta. Uudemmissakin isoissa kutosissa (TS-A, T6000) on noita järeämpiä palikoita.

Ford-perustaisesta DC:stä, joku britti taisi joskus tokaista, että se on tehty purukumista ja piikkilangasta -> ES-mallit vahvempia.

Vahvuuksista en mene sanomaan, mutta käytettävyydeltään DC parempi. ES helvatan hidas ja tehoa vievä..

Varmasti eniten remontoitu 2000.luvun kone, minkä tiedän on eräs TS 115. Oikeasti "läpikäyty" 6000 tunnissa ja ilman ahdinta..
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: jps - 17.01.10 - klo:22:18

TS 115 = Ford 8240 mutta muotoilijoilta viety viivottimet piiloon.


Käsittääkseni lähinnä TS 115 = Ford 7840, jo nimellistehojenkin puolesta. Mielestäni 8240/8340 järeämpiä joiltakin rakentailtaan kuin pikkukutoset: laatikko/takasilta.

*** Tarkkaan ottaen: TS 115 = Sama moottori kuin 8240, perä/takasilta sama kuin 7840, laatikko kaikissa sama.

TS:n tehot ilmoitettiin jo tuolloin ISO normin mukaan ja maahantuojan käyttämä DIN teho oli arvio.
Esim. Koneviestin testissä TS 110 väänsi tapista yli 100 hv, vaikka maahantuoja ilmoitti nimellistehoksi 100hv.

Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: Turkka - 17.01.10 - klo:22:27

TS 115 = Ford 8240 mutta muotoilijoilta viety viivottimet piiloon.


Käsittääkseni lähinnä TS 115 = Ford 7840, jo nimellistehojenkin puolesta. Mielestäni 8240/8340 järeämpiä joiltakin rakentailtaan kuin pikkukutoset: laatikko/takasilta. Uudemmissakin isoissa kutosissa (TS-A, T6000) on noita järeämpiä palikoita.

Ford-perustaisesta DC:stä, joku britti taisi joskus tokaista, että se on tehty purukumista ja piikkilangasta -> ES-mallit vahvempia.

Vahvuuksista en mene sanomaan, mutta käytettävyydeltään DC parempi. ES helvatan hidas ja tehoa vievä..

Varmasti eniten remontoitu 2000.luvun kone, minkä tiedän on eräs TS 115. Oikeasti "läpikäyty" 6000 tunnissa ja ilman ahdinta..
  jos se on eniten rempattu 2000.luvun kone minkä sä tierät,niin mitä se kertoo.... ??? ;)
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: IsoK - 17.01.10 - klo:23:48
Hienoa että on aihe kiinnostanut ja asiallisiakin vastauksia tullut vaikka tuntuu ettei sitä ihan varmaa tietoa ole oikein kellään. Lähinnä toi es malli kiinnostaa ja vaihdelootan kestävyys. Tiedän että se syö jonkin verran tehoa mutta kuulemma mukava käyttää ja vaihtaa pehmeästi jos säädöissä.
 
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: 6350 - 18.01.10 - klo:07:38

TS 115 = Ford 8240 mutta muotoilijoilta viety viivottimet piiloon.


Käsittääkseni lähinnä TS 115 = Ford 7840, jo nimellistehojenkin puolesta. Mielestäni 8240/8340 järeämpiä joiltakin rakentailtaan kuin pikkukutoset: laatikko/takasilta. Uudemmissakin isoissa kutosissa (TS-A, T6000) on noita järeämpiä palikoita.

Ford-perustaisesta DC:stä, joku britti taisi joskus tokaista, että se on tehty purukumista ja piikkilangasta -> ES-mallit vahvempia.

Vahvuuksista en mene sanomaan, mutta käytettävyydeltään DC parempi. ES helvatan hidas ja tehoa vievä..

Varmasti eniten remontoitu 2000.luvun kone, minkä tiedän on eräs TS 115. Oikeasti "läpikäyty" 6000 tunnissa ja ilman ahdinta..
  jos se on eniten rempattu 2000.luvun kone minkä sä tierät,niin mitä se kertoo.... ??? ;)

Sen että kaikki siellä isolohkon takapuolella on liian heikkoa. ;) Mutta ei kai minkään muun merkkinenkään "pikkukutonen" ole sen vahvempi kovassa käytössä Mf 4270, V6900/8000 JD 6506 jne.
Ruovimpaan urakointikäyttöön valitsisin ehdottomasti TM nyyskyn!
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: ravenlord - 18.01.10 - klo:07:47

Kannattaako noista kovin vääntää ?  samoja paskoja ovat
 8)
paitsi tietty itävallan portaattomat pumat eri lajia,,,,,,,,,,,

 :o

Eikös ne oo steyrejä?
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: montöör - 18.01.10 - klo:16:37

Vahvuuksista en mene sanomaan, mutta käytettävyydeltään DC parempi. ES helvatan hidas ja tehoa vievä..

Käsittääkseni lähinnä TS 115 = Ford 7840, jo nimellistehojenkin puolesta.

TS 115=7.5 l Ja 7840 6.6 l moottori.Vaihteistossa dp=pikavaihde+
mekaaninen suunnanvaihdin,dc=pikavaihde+sähköhydr.suunnanvaihd.
Molemmat vanhaa foordia.Voimansiirtoja ei käsittäkseni saa rikki,
vaikka vähän yrittäsikin.
Teromanille hyvää illanjatkoa pikkukakkosen seurassa,se voi olla
aika jänskä.
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: Suorakylvaja - 18.01.10 - klo:17:38

Elikkä kyseiset traktorit kiinnostaa ja mietityttää mitkä ovat niiden käytännön erot? Moottori on käsittääkseni sama mutta mitä eroa on vaihteistossa ja perässä? Tm:stä on otettu paljonkin tehoja ulos ja on näkynyt Ts:äkin mitä on kutiteltu turbolla ihan kivasti mutta kestääkö vaihteisto/voimansiirto? Viisaammat saavat vastata. Ja muutkin.

Ootko hommaamassa kys. konetta? Mulla olis yks ylimääränen tm.
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: IsoK - 18.01.10 - klo:18:36

Elikkä kyseiset traktorit kiinnostaa ja mietityttää mitkä ovat niiden käytännön erot? Moottori on käsittääkseni sama mutta mitä eroa on vaihteistossa ja perässä? Tm:stä on otettu paljonkin tehoja ulos ja on näkynyt Ts:äkin mitä on kutiteltu turbolla ihan kivasti mutta kestääkö vaihteisto/voimansiirto? Viisaammat saavat vastata. Ja muutkin.

Ootko hommaamassa kys. konetta? Mulla olis yks ylimääränen tm.

Asiallisen oloinen Ts115 olis tiedossa kohtuu hintaan. Onko TM kuormaimella?
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: Rähmis - 18.01.10 - klo:20:46
http://www.konedata.net/Traktorit/nh_ts.htm
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: jps - 18.01.10 - klo:22:47
Palaten vielä ihan alkuperäiseen kysymykseen, niin olisi ihan kiva tietää millaiseen käyttöön kone olisi tulossa. Molemmat on olleet (vielä yhtä aikaa) joten jonkinlaista vertailupohjaa koneista on muodostunut. Kumpikin kone oli ruuvattu, ei ongelmia (TS n.7400h ja TM n.4800h ) mutta vaihdettu jo uudempiin sinisiin.
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: IsoK - 18.01.10 - klo:23:46
Palaten vielä ihan alkuperäiseen kysymykseen, niin olisi ihan kiva tietää millaiseen käyttöön kone olisi tulossa. Molemmat on olleet (vielä yhtä aikaa) joten jonkinlaista vertailupohjaa koneista on muodostunut. Kumpikin kone oli ruuvattu, ei ongelmia (TS n.7400h ja TM n.4800h ) mutta vaihdettu jo uudempiin sinisiin.

Täysin maatalouskäyttöön viljatilalle. Lähinnä äestykseen, kärryn vetoon, kyntöön ja etukuormain käyttöön. Eli ei mitään kauhean raskaita urakointi juttuja ole tiedossa.
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: Kuutamoviljelijä - 19.01.10 - klo:00:10
Hienoa että on aihe kiinnostanut ja asiallisiakin vastauksia tullut vaikka tuntuu ettei sitä ihan varmaa tietoa ole oikein kellään. Lähinnä toi es malli kiinnostaa ja vaihdelootan kestävyys. Tiedän että se syö jonkin verran tehoa mutta kuulemma mukava käyttää ja vaihtaa pehmeästi jos säädöissä.
 

Itellä tullu tavaksi hipaista kytkintä napin painalluksen jälkeen, niin vaihtaa jouheesti. Kestänyt on kyllä, mutta ei mitään kovaa kyytiä ole saanutkaan..
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: Suorakylvaja - 19.01.10 - klo:08:49

Elikkä kyseiset traktorit kiinnostaa ja mietityttää mitkä ovat niiden käytännön erot? Moottori on käsittääkseni sama mutta mitä eroa on vaihteistossa ja perässä? Tm:stä on otettu paljonkin tehoja ulos ja on näkynyt Ts:äkin mitä on kutiteltu turbolla ihan kivasti mutta kestääkö vaihteisto/voimansiirto? Viisaammat saavat vastata. Ja muutkin.

Ootko hommaamassa kys. konetta? Mulla olis yks ylimääränen tm.

Asiallisen oloinen Ts115 olis tiedossa kohtuu hintaan. Onko TM kuormaimella?


Kyllä on kuormain.
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: Teroman - 19.01.10 - klo:14:40





Nyykkäriä ei kannata kuormainkoneeksi ottaa,,,,
 :o
Ihan hirvee se suunnanvaihto; vaatii turvavyön ja kypärän käyttäjälle sekä polvi- ja kyynärsuojat.

Oikean puoleiset ovet ei toimi, kaikissa sama vika ; Onko jo tonni -sarjassa korjattu ?

Tuskin edes kestääkään kuormaus käyttöä  ?????

Aluetta kun vaihtaa niin taas kuski putoo penkiltä ja kauhee paukahdus kuuluu lattian alta

 :o
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: lavali - 19.01.10 - klo:15:02





Nyykkäriä ei kannata kuormainkoneeksi ottaa,,,,
 :o
Ihan hirvee se suunnanvaihto; vaatii turvavyön ja kypärän käyttäjälle sekä polvi- ja kyynärsuojat.

Oikean puoleiset ovet ei toimi, kaikissa sama vika ; Onko jo tonni -sarjassa korjattu ?

Tuskin edes kestääkään kuormaus käyttöä  ?????

Aluetta kun vaihtaa niin taas kuski putoo penkiltä ja kauhee paukahdus kuuluu lattian alta

 :o


suunnanvaihtimesha on pehmeys säätö ... sulla on väärää tiatoa=(






Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: jps - 19.01.10 - klo:15:19


Nyykkäriä ei kannata kuormainkoneeksi ottaa,,,,
 :o
Ihan hirvee se suunnanvaihto; vaatii turvavyön ja kypärän käyttäjälle sekä polvi- ja kyynärsuojat.

Oikean puoleiset ovet ei toimi, kaikissa sama vika ; Onko jo tonni -sarjassa korjattu ?

Tuskin edes kestääkään kuormaus käyttöä  ?????

Aluetta kun vaihtaa niin taas kuski putoo penkiltä ja kauhee paukahdus kuuluu lattian alta

 :o

*** Olipa hyvä kun kerroit, TM ja TS molemmat oli kuormainkoneita. Pöljyyksissäni otin kuormaajat myös noihin uudempiinkin, mutta tietääpähän jatkossa varoa... ;D
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: roadman - 19.01.10 - klo:15:40
ts,stä ei isompaa kokemusta. TM ,stä ja uudesta tonnisarjasta siellä rc ja pc lootat vähän enemmän.
Totta että TM,n vaihteisto ja suunnanvaihto ei ihan parasta luokkaa, mutta uudet mitä remppasin pellolla edes takaisin isoillakin kierroksilla ja vauhdeilla, ei häpeä yhtään Valtran suhteen.
Vaiheet meni ilman mitään nykimisiä ja viiveitä päälle. Ohjaamon suhteen mielestäni TM himpan parempi takanäkyvyyden suhteen kuin tonnisarja. Istuu taaempana tm,ssä. tosin Valtrasta ei voi samana päivänä puhuakkaan. Vertailkaa kuinka istuin sijoittuu korkeudeltaan sivu ikkunoiden alalaidan suhteen. Vieläkin valtrassa tulee tunne että istuu pers, reiässä.  sivut on korkealla suhteessa istuimen korkeuteen nähden. Näkyvyyttä työmiehen viivaa pitkin kyllä on eteen ja taakse. Pientä parannusta on 15 vuodessa tapahtunut muttei mitään merkittävää. Tälläinen jonka perse viistää lähellä asfalttia, ei sieltä paljon näe kuin taivaan rannan. Valtra on ihan kelpo tr, kunhan ohjaamon tekevät samalle tasolle kuin muissakin, se on jäänne tuota 90 lukua vielä.
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: JTJ - 19.01.10 - klo:18:17
Tm155 pc loistava ek kone mielestäni. painojaukauma tosi hyvä,hydraulikassa tuottoa ja vaihteisto hyvä. Tuossa -96 vuosimallin 8360 suunnanvaihdon ja vaihteiston toiminta ei ole yhtä mallikasta ku näissä uudemmissa mutta hyvin käy ja kukkuu osaavissa käsissä..

Teromanilla jääny rellu tien varteen niin taitaa ottaa vähän koville  ;D
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: lavali - 19.01.10 - klo:19:49
omat kokemukset perustuu noihin 5000 sarjaan vaan
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 19.01.10 - klo:20:45
omat kokemukset perustuu noihin 5000 sarjaan vaan

viistonniseen voorttiin?
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: IsoK - 19.01.10 - klo:20:51
Sen verran olen TS:n kanssa ajellut että huomasin ettei se paukkunu suunnanvaihtajaa käytettäessä eikä myöskään tarvetta ollut turvavyölle eikä kypärälle.... Ja suunnanvaihtaja on mukavampi käyttää kuin esim. T-sarjan Valtrassa....
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: kyntaja - 20.01.10 - klo:07:48
Mistä kuormaus työstä se teroman puhuu.Eihän sulla fendttikää oo kun perfektin näyttely alustana,kaiken lisäksi saatanan ruma sellainen. ;D Etukuormaaja taivasta kohden.
Osannetko edes kuormaajaa käyttää ???
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: 6350 - 20.01.10 - klo:08:53
Sen verran olen TS:n kanssa ajellut että huomasin ettei se paukkunu suunnanvaihtajaa käytettäessä eikä myöskään tarvetta ollut turvavyölle eikä kypärälle.... Ja suunnanvaihtaja on mukavampi käyttää kuin esim. T-sarjan Valtrassa....

Uskotko itsekään tuohon viimeiseen?
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: lavali - 20.01.10 - klo:09:43
omat kokemukset perustuu noihin 5000 sarjaan vaan

viistonniseen voorttiin?

eiku tämänpäivän new holland sarjaan
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: Teroman - 20.01.10 - klo:10:05
Mistä kuormaus työstä se teroman puhuu.Eihän sulla fendttikää oo kun perfektin näyttely alustana,kaiken lisäksi saatanan ruma sellainen. ;D Etukuormaaja taivasta kohden.
Osannetko edes kuormaajaa käyttää ???



Raati nyt ottaa kovin henk. kohtaisesti taas mielipiteet,,,,

Kerroin vain että minusta NH on huono kuormain kone ja Fendt muuntimella parempi

Renaultissa ei ole kuormainta  8)
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: IsoK - 20.01.10 - klo:12:23
Sen verran olen TS:n kanssa ajellut että huomasin ettei se paukkunu suunnanvaihtajaa käytettäessä eikä myöskään tarvetta ollut turvavyölle eikä kypärälle.... Ja suunnanvaihtaja on mukavampi käyttää kuin esim. T-sarjan Valtrassa....

Uskotko itsekään tuohon viimeiseen?

Ainakin mun näpeille sopii paremmin TS sarjalaisen suunnavaihtaja....
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: montöör - 20.01.10 - klo:16:08
Teromanille hyvää illanjatkoa pikkukakkosen seurassa,se voi olla
aika jänskä.

Ps hyttijouset on parasta vuosikymmeniin,merkistä riippumatta.
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: koivumaki - 20.01.10 - klo:16:54
115 TS:stä ei oo kokemusta..
Itellä MXM120 Case(TM120) ja TS135A.
Kyllä TSAn suunnanvaihto on parempi.
 MXM kuitenkin kuormaajakoneena.Kyllä sillä pärjää,olen koettanut opetella vaihtamaan suunnan sillä hetkellä kun kuormajaan kauha täyttyy.Tai hiukan jarruilla 'keventämällä' pehmennän suunnanvaihtoa muunlaisessa etuk.käytössä.Meillä peräöljyt vaihdettiin MXM:ään sekä kalibroitiin vaihteisto,sekin auttoi jonkin verran.
Aluetta en vaihda juurikaan muuten kuin kevyessä vedossa,mäessä pehmennys kytkinpolkimella.
Eli summasummarum,traktorin ehdoilla puutteet hyväksyen mennään.

Muuten MXM(TM) on hyvä kuormainkone,tuotto riittää ja vakaa myös.
Ruutia tuohon houkuteltiin sen verran että aika hyvin jaksaa mennä..
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: jps - 21.01.10 - klo:00:17

Palaten vielä ihan alkuperäiseen kysymykseen, niin olisi ihan kiva tietää millaiseen käyttöön kone olisi tulossa. Molemmat on olleet (vielä yhtä aikaa) joten jonkinlaista vertailupohjaa koneista on muodostunut. Kumpikin kone oli ruuvattu, ei ongelmia (TS n.7400h ja TM n.4800h ) mutta vaihdettu jo uudempiin sinisiin.


Täysin maatalouskäyttöön viljatilalle. Lähinnä äestykseen, kärryn vetoon, kyntöön ja etukuormain käyttöön. Eli ei mitään kauhean raskaita urakointi juttuja ole tiedossa.

*** Molemmat varmasti ihan käypäsiä tuohon käyttöön, käy testaamassa molempia, niin eiköhän se mieluisampi löydy.

Vielä kerran tuohon tuohon RC lootan suunnanvaihtoon palaten. Paljon haukuttu, mutta aivan erinomainen keksintö (v.96). Suunnanvaihto toimii niin hyvin kuin se teknisesti on mahdollista, ottaen huomioon, että kyseessä on synkronoitu (mekaaninen) suunnanvaihto. Ongelma vain on siinä, että myyjät ei ole osanneet selittää sen toimintaa oikein. Kaveri kun hyppää puikkoihin ja huomaa sen oranssin viiksen ratin alla alkaa armoton hämmentäminen. Kun mitään ei tunnu tapahtuvan, niin päätelmä on että paska mikä paska. Täytyisi kuitenkin muistaa, että ei sitä Mega Valtrankaan suunnanvaihtoseivästä vatkata kuin sormea *****ssa. Mekaaninen suunnanvaihto vaatii tietyn toiminta-ajan, käytettiin sitä sitten suoralla kepillä tai sähköisellä viiksellä.
PC lootassa ja TS:n ES PS lootassa "oikea" pakkasuunnanvaihto, eikä sen toiminnassa ole isommin huomauttamista.
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: kyntaja - 21.01.10 - klo:06:38
Aha täällä puhutaan sekaisin Pc ja rc laatikoista.
Rc ei kokemuksia mulla.
Ihmettelin tuota hatun päässä pysymistä tuon suunnanvaihdon suhteen.
Itse kun kuormaan luntakin pelkällä suunnanvaihtimella kärriin,niin kohtuu tarkka se on/lumityöt onnistuvat
pelkällä suunnanvaihtimella ja jarrulla,tietenkin penkkaa vasten joutuuu kytkimellä/vedonvapautin liiramaan jos iso penkka.
Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: Teroman - 21.01.10 - klo:09:38

Niin mulla oli vain nappivaihteinen TM 125 ss

Siitä en ole jäänyt kaipaamaan oikein mitään ominaisuutta,,,,,,,, Kauhea Oli Pommi hän

Muuntimella on kiva painaa penkkaa vasten ja  Bitti aivotkin toimii järkevämmin tässä Marktoberdorffilaisessa,,,,,,,,,

Sekä suunnanvaihto tilanteessa että vaihdettaessa nopeuksia.
 :o


Otsikko: Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kirjoitti: IsoK - 29.01.10 - klo:13:44
Kiitoksia kaikille vastauksista mielipiteistä. TS 115 es tuli sitten hommattua ja asialliselta peliltä vaikuttaa. Yllättävän ketterä kuuspyttyseksi, päihittää siltä osin monia nelipyttysiäkin.