Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Jompero - 26.12.09 - klo:21:25

Otsikko: Valmetin diagnoosivalon koodit?
Kirjoitti: Jompero - 26.12.09 - klo:21:25
Taitaa olla sisäpiiritietoo? Vika on semmonen, että nostolaitetta ei saa liikkuun säätöpyörästä eikä sen vieressä olevasta keinukytkimestä. Vetovastussäätö ym. nuppien takana olevasta kortista oli diagnoosivalo palanu, lainasin toisesta kyseistä korttia ja se morsetti semmosta vikakoodia kun 3x2 vilkkua, 2x3 vilkkua ja lopuksi 1 vilkahdus.

Sen enempää tuosta ylemmästä kortista kun siitä alempana pellilaatikos olevasta kortista ei löytyny silmin nähtävää vikaa pl. tuo palanu diagonaalivalaisin. Pellilootaan tulee kyllä sulakkeelta virta  ???

Minkä arvosta korttipeliä tuo on, selviääkö omalla rahalla vai meneekö lainatutkin?
Otsikko: Vs: Valmetin diagnoosivalon koodit?
Kirjoitti: Ojala - 26.12.09 - klo:21:31
Aja etäämmälle rakennuksista HETI !
Lehahataa palamaan oikosesta kohta  :P
Otsikko: Vs: Valmetin diagnoosivalon koodit?
Kirjoitti: Jompero - 26.12.09 - klo:21:50
Ei se nyt enää pala mutta lähillä se on edellisellä omistajalla ollu. Oli vetässy lisävaloille suoraan sulaketaululta johdot, siis siitä kohtaa mistä se virta menee sinne sulaketauluun :o. Oli parista paikasta johdot jo sulanu niille lisävaloille.

Varasulakkeita oli taulussa muutama kymmenen, mutta silti palaneita sulakkeita oli pitäny korjata rautalangalla  ::)

Puolalaista putkimiestä voin kokemuksieni mukaan suositella mutta älkää koskaan ottako hommiin Latvialaista autosähköasentajaa!
Otsikko: Vs: Valmetin diagnoosivalon koodit?
Kirjoitti: SAS - 27.12.09 - klo:11:43
Kokeileppa vaihtaa autocontorol katkaisija uuteen jospa auttas. ;)
Otsikko: Vs: Valmetin diagnoosivalon koodit?
Kirjoitti: farmex - 27.12.09 - klo:19:21
Eikö sinne jää joka tapauksessa kuusakosken numero muistiin vilkkumaan? ;D
Otsikko: Vs: Valmetin diagnoosivalon koodit?
Kirjoitti: Jompero - 27.12.09 - klo:19:24
Juuei, katkasijan koitin vaihtaa ensimmäiseksi. Tänään oli toisesta koneesta kumpiki kortti vaihdettuna mutta vika edelleen sama -> nuo kortit taitaa olla ehjiä.

Tuo on sen verran vanhempi, että sielä on vain yks lamppu joka vilkkuu, ei jää numero näyttöön. Tai sitte Kuusakoskelle pääsee numerolla 222331, aika lyhyt nykynumeroksi  :D

Mahtaisko tuo olla niin kierä, että haistaa kun vetovarret ei oo kiinni?
Otsikko: Vs: Valmetin diagnoosivalon koodit?
Kirjoitti: SAS - 27.12.09 - klo:20:08
Juuei, katkasijan koitin vaihtaa ensimmäiseksi. Tänään oli toisesta koneesta kumpiki kortti vaihdettuna mutta vika edelleen sama -> nuo kortit taitaa olla ehjiä.

Tuo on sen verran vanhempi, että sielä on vain yks lamppu joka vilkkuu, ei jää numero näyttöön. Tai sitte Kuusakoskelle pääsee numerolla 222331, aika lyhyt nykynumeroksi  :D

Mahtaisko tuo olla niin kierä, että haistaa kun vetovarret ei oo kiinni?
Miksi vetovarret ei ole paikallaan ,siellä on anturit jotka on kytköksissä nostolaitteeseen jos esim johto ei yhdistä tai on poikki alhaalta niin ei toimi nostolaite.
Otsikko: Vs: Valmetin diagnoosivalon koodit?
Kirjoitti: mikasep - 27.12.09 - klo:20:48
Juuei, katkasijan koitin vaihtaa ensimmäiseksi. Tänään oli toisesta koneesta kumpiki kortti vaihdettuna mutta vika edelleen sama -> nuo kortit taitaa olla ehjiä.

Tuo on sen verran vanhempi, että sielä on vain yks lamppu joka vilkkuu, ei jää numero näyttöön. Tai sitte Kuusakoskelle pääsee numerolla 222331, aika lyhyt nykynumeroksi  :D

Mahtaisko tuo olla niin kierä, että haistaa kun vetovarret ei oo kiinni?


Juu vetovarret tai ainakin niiden tapit (joiden sisällä on vetovastusanturit) ja niiden johdot pitää olla paikallaan. Vika lienee joko siis siinä tai sitten nostolaitteen asentoanturissa tai sen johdoissa. Asentoanturi haistelee sen yläpuolisen "keinuvivun" asentoa ja sinne menee kolminapainen piuha. Jos boksi ei haista asentoa niin toimii vain painonapeista.

Mika
Otsikko: Vs: Valmetin diagnoosivalon koodit?
Kirjoitti: Jompero - 27.12.09 - klo:21:57
Ne järkyttävän kalliit (kuulemma) tapit on kyllä paikallansa ja johdot niihin menee, en tutkinu viä onko johdot ehjät. Millä se voi sen arvata ettei vetovarsia ole, mun järjellä niistä ei ainakaa maa voi kiertää? Vai onko tuo sitten niin herkkä että huomaa jos ei oo yhtään painoo siinä tapilla?

Asentoanturia/johtoja en tosiaan hoksannu tarkistaa kun sitkiästi pelailin korteilla että niistä täytyy vika löytyä

Siinä mieles tietysti hyvä jos nuo tapit antaa hälytyksen että äes on pudonnu risteykseen, kun eihän tuonne vallun koppiin mitään rytinää kuule  ;D, huomaa sitten silmänurkasta sen valon vilkutuksen  ;D

Eikä ne vetovarret oo paikallansa kun Heimoveli myi ne rahapulassa vielä viimme hetkellä ennenkö rahoitusyhtiö tuli hakeen koneen pois  :-*
Otsikko: Vs: Valmetin diagnoosivalon koodit?
Kirjoitti: SAS - 27.12.09 - klo:22:10
Hae kaupasta vetovarret ja asenna paikalleen ja kokeile.
Mitäs sillä tekee jos ei vetovarsia ole siinäkin mielessä välttämätön hankinta.
Otsikko: Vs: Valmetin diagnoosivalon koodit?
Kirjoitti: Jompero - 27.12.09 - klo:22:16
Mettätöitä sillä tekee  :D

Mutta kyllä ne keväällä tarpeeseen tulee, hankintalistalla on muttei tosiaan tullu näin pyhien aikana mieleen että säätöpyörä tarttee niitä ennenkö suostuu toimiin. Nappia painamallahan tuo kyllä toimii
Otsikko: Vs: Valmetin diagnoosivalon koodit?
Kirjoitti: mikasep - 28.12.09 - klo:11:02
Ne järkyttävän kalliit (kuulemma) tapit on kyllä paikallansa ja johdot niihin menee, en tutkinu viä onko johdot ehjät. Millä se voi sen arvata ettei vetovarsia ole, mun järjellä niistä ei ainakaa maa voi kiertää? Vai onko tuo sitten niin herkkä että huomaa jos ei oo yhtään painoo siinä tapilla?

Asentoanturia/johtoja en tosiaan hoksannu tarkistaa kun sitkiästi pelailin korteilla että niistä täytyy vika löytyä

Siinä mieles tietysti hyvä jos nuo tapit antaa hälytyksen että äes on pudonnu risteykseen, kun eihän tuonne vallun koppiin mitään rytinää kuule  ;D, huomaa sitten silmänurkasta sen valon vilkutuksen  ;D

Eikä ne vetovarret oo paikallansa kun Heimoveli myi ne rahapulassa vielä viimme hetkellä ennenkö rahoitusyhtiö tuli hakeen koneen pois  :-*

Joo ei se itse niitä varsia tarvi vaan ne tapit... siis veikkaisin vikaa siinä asentoanturissa tai sen johdoissa.

Mika
Otsikko: Vs: Valmetin diagnoosivalon koodit?
Kirjoitti: ht - 28.12.09 - klo:11:36
Sitte ne nostolaitteen potikat tuppaa hapettumaan aikojen kuluessa. Mulla on oma kone joskus nikotellu vähä, kun pyörittelee kaikki nappulat muutamaan kertaan laidasta toiseen ja herättelee taas henkiin ni on toiminu -toistaiseksi.
Otsikko: Vs: Valmetin diagnoosivalon koodit?
Kirjoitti: apumies - 28.12.09 - klo:13:30
Kyseisessä Valtun kansantauvissa on kyse siitä että, virta ei kule penkinjalan seutuvilla olevan johtosarjan littimistä. Eiku penkki vinoon ja liittimet auki ja elektroniikka spreitä littimiin (haihtuvaa) ja dadaa tuas pelittää. Varaosista suapi pyöreen uuvemman version joka parempi. Huoltomiehen vihkosta löytyy se morsetuskielen tulukinta.
Otsikko: Vs: Valmetin diagnoosivalon koodit?
Kirjoitti: montöör - 28.12.09 - klo:17:25
Sitte ne nostolaitteen potikat tuppaa hapettumaan aikojen kuluessa. Mulla on oma kone joskus nikotellu vähä, kun pyörittelee kaikki nappulat muutamaan kertaan laidasta toiseen ja herättelee taas henkiin ni on toiminu -toistaiseksi.

Sama lääke auttanut myös 40 sajan NH:n elvytykseen :)
Otsikko: Vs: Valmetin diagnoosivalon koodit?
Kirjoitti: Wejjo - 28.12.09 - klo:18:16
Huoltomiehen vihkosta löytyy se morsetuskielen tulukinta.

Juu, kannattaa soittaa asiantuntevaan huoltoon ja kysyä mitä koodi merkkaa, tai jos ei ole asiantuntevaa huoltoa niin sitten suoraan valtralle. Asia selviää varmaan alle 5  minuutin - siis se mitä se koodi tarkoittaa, sitä sitten tiedä kauanko menee saada kuntoon....
Otsikko: Vs: Valmetin diagnoosivalon koodit?
Kirjoitti: Hervast - 28.12.09 - klo:18:35
Minulla vilkuttelee 3-1 kun laittaa jousituksen päälle nostolaitteesta. Muistaakseni se koodi viittaa vasempaan vetovarren anturiin. Ei ole tullut perehdyttyä tarkemmin kun jousitus ja nostolaite kuitenkin toimii normaalisti.
Otsikko: Vs: Valmetin diagnoosivalon koodit?
Kirjoitti: 7530 - 28.12.09 - klo:21:01
Ne järkyttävän kalliit (kuulemma) tapit on kyllä paikallansa ja johdot niihin menee, en tutkinu viä onko johdot ehjät. Millä se voi sen arvata ettei vetovarsia ole, mun järjellä niistä ei ainakaa maa voi kiertää? Vai onko tuo sitten niin herkkä että huomaa jos ei oo yhtään painoo siinä tapilla?

Asentoanturia/johtoja en tosiaan hoksannu tarkistaa kun sitkiästi pelailin korteilla että niistä täytyy vika löytyä

Siinä mieles tietysti hyvä jos nuo tapit antaa hälytyksen että äes on pudonnu risteykseen, kun eihän tuonne vallun koppiin mitään rytinää kuule  ;D, huomaa sitten silmänurkasta sen valon vilkutuksen  ;D

Eikä ne vetovarret oo paikallansa kun Heimoveli myi ne rahapulassa vielä viimme hetkellä ennenkö rahoitusyhtiö tuli hakeen koneen pois  :-*

Joo ei se itse niitä varsia tarvi vaan ne tapit... siis veikkaisin vikaa siinä asentoanturissa tai sen johdoissa.

Mika
nostolaite on traktorissa sitä varten että vetokoukkuun saadaan kärry tai työkone kiinni, nostvarsi koneet on harrastuskäyttöön.
Otsikko: Vs: Valmetin diagnoosivalon koodit?
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 28.12.09 - klo:22:26
nostolaite on traktorissa sitä varten että vetokoukkuun saadaan kärry tai työkone kiinni, nostvarsi koneet on harrastuskäyttöön.

Kuten puolihinattavat kyntöaurat?

Otsikko: Vs: Valmetin diagnoosivalon koodit?
Kirjoitti: Make - 28.12.09 - klo:22:32
nostolaite on traktorissa sitä varten että vetokoukkuun saadaan kärry tai työkone kiinni, nostvarsi koneet on harrastuskäyttöön.
[/quote]
Kuula ja haarukka pidetään vakiokorkeudessa. Aisankannatussylkyllä nostetaan kuppi kuulalle.
Otsikko: Vs: Valmetin diagnoosivalon koodit?
Kirjoitti: Jompero - 30.12.09 - klo:12:07
Juu, kannattaa soittaa asiantuntevaan huoltoon ja kysyä mitä koodi merkkaa, tai jos ei ole asiantuntevaa huoltoa niin sitten suoraan valtralle. Asia selviää varmaan alle 5  minuutin - siis se mitä se koodi tarkoittaa, sitä sitten tiedä kauanko menee saada kuntoon....

Mutta Weijo hyvä, huoltomieskin on lomansa ansainnu. Ja vaikkei olisikkaan ansainnu niin eipä tulisi mieleen alkaa joulun pyhinä kyseleen asiaa jonka hoitamiseen on sata päivää aikaa. Mieluummin vaikka kyselee joutavuuksia bittiavaruudessa, jossa se lomaileva huoltomieskin saattaa viettää aikaa  :D

Mutta asiaan:

23- Asennonsäätöpotenttiometri signaali virheellinen.
31-Oikean puolen vetovastusanturi
32-Vasemman puolen vetovastusanturi

Anturit ei haista vetovarsien puuttumista, kuten mikasep jo meitä valistikin

Otsikko: Vs: Valmetin diagnoosivalon koodit?
Kirjoitti: Wejjo - 30.12.09 - klo:14:34

Mutta Weijo hyvä, huoltomieskin on lomansa ansainnu. Ja vaikkei olisikkaan ansainnu niin eipä tulisi mieleen alkaa joulun pyhinä kyseleen asiaa jonka hoitamiseen on sata päivää aikaa. Mieluummin vaikka kyselee joutavuuksia bittiavaruudessa, jossa se lomaileva huoltomieskin saattaa viettää aikaa  :D


Sori ei ollu tarkoitettu v-ksi, tarkoitin vain että kyllä sen selville saa, itse juuri syksyllä yhtä koodia kysyin ja selvis samantien.
Otsikko: Vs: Valmetin diagnoosivalon koodit?
Kirjoitti: hogi - 30.12.09 - klo:22:30
Boschin nostolaitteen vikakoodi (Zetorissa) 3x2 viittaa vasemmanpuoleiseen vetovastusanturiin, vikapaikkoja ohjekirjan mukaan:

-Tappianturi viallinen
-kosketushäiriö tai johto poikki
-tappianturi ylikuormittunut
-tappianturi oikosulussa