Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: jd-69 - 19.12.09 - klo:08:06
-
ostin käytetyn suomi koneen onko minkälaisia kokemuksia?
-
Kouvolan agristako ostit.Oli semmonen aikanaan,hyvä peltokone . 7530 pesee maantiellä sen mutta häviää kovassa paikassa pellolla.
-
jos kouvolan agrista ostit niin etuakseli on ollut kerran vuodessa palasina. olkalaakereita siitä on hajonnu paljon. tais olla jotain muutakin, huoltomiehet tietää.
vakiona se on voimaton kokoonsa nähen. 16000h ajettu valmet 8400 pesee tiellä 10-0.
-
jos kouvolan agrista ostit niin etuakseli on ollut kerran vuodessa palasina. olkalaakereita siitä on hajonnu paljon. tais olla jotain muutakin, huoltomiehet tietää.
vakiona se on voimaton kokoonsa nähen. 16000h ajettu valmet 8400 pesee tiellä 10-0.
peltokoneeksi tehty eli porin tehotuontiin soittoa niin rupiaa kulkemaan ;D
-
eiköös ne etupään ongelmat johdu käytöstä?? jos on kuomain ja pari pyörät ni avot ei varmaan kestä, no katsotaan saiko hatullisen paskaa vai minkälainen masiina sit on
-
Jaa...
Eipä tule deeree tähän taloon.
Taitaa olla melko vähä toitä tuommoselle koneelle.
Kaitse lietepumpun ja klapikoneen eteen kelpaa. ;D
-
Jaa...
Eipä tule deeree tähän taloon.
Taitaa olla melko vähä toitä tuommoselle koneelle.
Kaitse lietepumpun ja klapikoneen eteen kelpaa. ;D
ei se kestä siinäkään. ;D ;D
-
Jaa...
Eipä tule deeree tähän taloon.
Taitaa olla melko vähä toitä tuommoselle koneelle.
Kaitse lietepumpun ja klapikoneen eteen kelpaa. ;D
eihän niitä pers aukisille edes myydä 8)
-
Aika huonosti pitää hommat olla ettei pankista lainaa saa.
Tietenkin pankki saattaa evätä,etteivät sijoita "romujen jd" ostoon ;D
-
jos kouvolan agrista ostit niin etuakseli on ollut kerran vuodessa palasina. olkalaakereita siitä on hajonnu paljon. tais olla jotain muutakin, huoltomiehet tietää.
vakiona se on voimaton kokoonsa nähen. 16000h ajettu valmet 8400 pesee tiellä 10-0.
täällä suunnalla oli eräällä maansiirtourakoitsijalla 7720 deere.
murheita riitti ihan tarpeeksi. helpompi melkein luetella et mikä paikka siitä ei hajonnut. ;D
-
Hmm aika negatiivinen asenne JD :tä vastaan ,no minulla on ollut niitä jo monta vuotta ja eri mallisia aika vanhojakin (yli 40 v) hyvin on työt saatu tehtyy joten en tiä miksi muille on sattunut noin huonoja koneita.Toivottavasti tämä uusi (vanha) tulokas ei sitten tee poikkeusta.Hyvää joulua vaan kaikille.
-
Kateellisten panettelua, ei kannata välittää.
Näitä riittää; "kaverilla levisi koko paska", "naapurilla kokoajan remontissa" , " ei se ole kestänyt ollenkaan sen kaverin kaiman serkun pojan kone." >:(
Ei kannata luottaa nimimerkkien suojassa tapahtuvan nettikeskustelun vikatilastointiin.
Valtramiehille jd tuntuu olevan punainen vaate. Syystäkin ;D
Käy niin mahrottomasti kateeksi, kun jd miehet hyssyttelee hiljaisessa ja ergonomisessa ohjaamossa, kun itse korvat tilliä soiden rysketään karkealla sepelimyllyllä sivistymättömästi tolskaten :D
-
Kyllähän noi jenkit on tarkoitettu ajettavaksi 20000h preerialla pelkillä öljynvaihdoilla.
Yllättävän hyvin mulla on kestäny saksalaisetki.On varmaan käyttö niin kevyttä ;D ;D
-
mulla ei ollu tarkoitus mollata jd:tä.
painavahan se on tehoonsa nähen sehän on ihan selvä.
jos se on se kouvolan kone niin niitä olkalaakereita on mennyt paljon. voi johtua tietysti käytöstäkin. tarkoituksenani oli vaan hieman valottaa koneen historiaa.
kyseinen kone oli soranajo talkoissa kokeilla,oli muutettu vakioksi. omistajalla oli viritetty.
on muutes sitte hyvin huollettu kone.
-
Ei tarkoitus mollata jd omistajia eikä merkkiä.
Mutta kuin vaan tuntuu ettei ikinä jd mitään vikaa.Ja itse kuullut kyliltä aivan jotain muuta.
Itsekkin olin kääntymässä jd puoleen seuraavassa koneessa,mutta ei uskalla jos ei vikoja saada pois.
Niin paljon häikkää perus asioissa kuten vaihdelaatikossa,moottorissa ja etuperässä.
Aika pieneltä tuntuu noi oman merkin anturi sulkeiset. Pistää rahan äänellä kun etuperää/laatikkoa laitetaan.Ja tietenkin noi moottori viat+lämpenemis,ilmaus sulkeiset.
Kaikissa merkeissä omat ongelmat
-
No joo meillä on aina ollu jd tai natikka eikä helpolla muuksi muutu,saa pienellä rahalla 5 vuoden välein uuden enkä juuri rupea urakoimaan kun en
punasenristin töistä välitä , hyvin on noi mun ajot menneet molemmat merkit.Ja en tiedä yhtään jd:tä mihin olis tullu ongelmia jos on asiallisesti huollettu. monesti on käyttö virheitä ainakin mitä olen täällä meidän kylällä isäntiä kuunnellut.
-
Nyt löytyi jontikankin heikko kohta. Oli kuulemma eräältä isännältä kilahtanut moottori, kun ei ollut tarkistanut, onko siellä öljyä... ;D
-
No tiiä siitä kuka on taas herkkänahkainen, ihmisten tekemiä ne Jontikatkin ovat. Samanlaisia syntyvikoja ja lapsuksia niissä on ollut uuttuuttaan kuin vaikkapa Valtran malleissakin, siinä mielessä niitä on ihan turha korottaa millekään jalustalle. Tuskin kukaan kieltää että ergonomiassa olis jontikassa suurta sanomista.
Nämä autopower ongelmat on kyl yllättäneet laajuudellaan, en olisi odottanut moista noin suurelta ja perinteikkäältä valmistajalta.
-
Paska mikä paska.
;D
-
Paska mikä paska.
;D
Yllätyin aiva sun kommentista,et sä yleensä :o
-
Paska mikä paska.
;D
Yllätyin aiva sun kommentista,et sä yleensä :o
Mää yritin suhtautua myönteisesti, mutta ei auta. Pakko todeta koska jonnen "tehdaskuskitkin" haukkuu tuota jd mallia.
-
Paska mikä paska.
;D
Yllätyin aiva sun kommentista,et sä yleensä :o
Mää yritin suhtautua myönteisesti, mutta ei auta. Pakko todeta koska jonnen "tehdaskuskitkin" haukkuu tuota jd mallia.
Juup,voi olla.Ne on täällä yhtä harvinaisia kuin massikatkin,ei osaa sanoo ;D ;D
-
Paska mikä paska.
;D
mutta ei sentään hinata valmetilla niinkuin massikoita ;D
-
No tiiä siitä kuka on taas herkkänahkainen, ihmisten tekemiä ne Jontikatkin ovat. Samanlaisia syntyvikoja ja lapsuksia niissä on ollut uuttuuttaan kuin vaikkapa Valtran malleissakin, siinä mielessä niitä on ihan turha korottaa millekään jalustalle. Tuskin kukaan kieltää että ergonomiassa olis jontikassa suurta sanomista.
Nämä autopower ongelmat on kyl yllättäneet laajuudellaan, en olisi odottanut moista noin suurelta ja perinteikkäältä valmistajalta.
Johtuisko myynti määrästä ?
Portaatomien myynti suomessa 97 - 2007
jd - 907 kpl
mf - 158 kpl
frent - 153 kpl
Muita merkkejä onkin sitte paljon vähemmän rekisterissä.
-
En niele tuota selitystä. Ja nuo luvut on suomeen myytyjä, kuka tietää paljon varioita on tuotu ulkomailta käytettynä ?
Ja miksi sitten on suomessakin myytävänä läjäpäin noita autopower jontikoita paljon halvemmalla kuin powerquad ja autoquad malleja ? Joku niistä on pääsyillään ja kipeästi...
Kyllä se vahvasti vaikuttaa että ne oli syntyjään susia ja lykätty liian kiireesti markkinoille kun Fentti painoi päälle. Ehkä kyse oli vain huonolaatuisista antureista tms. mutta kukapa sen osaisi sanoa kun laatikoita ei ole saanut avata.
-
En niele tuota selitystä. Ja nuo luvut on suomeen myytyjä, kuka tietää paljon varioita on tuotu ulkomailta käytettynä ?
Ja miksi sitten on suomessakin myytävänä läjäpäin noita autopower jontikoita paljon halvemmalla kuin powerquad ja autoquad malleja ? Joku niistä on pääsyillään ja kipeästi...
Kyllä se vahvasti vaikuttaa että ne oli syntyjään susia ja lykätty liian kiireesti markkinoille kun Fentti painoi päälle. Ehkä kyse oli vain huonolaatuisista antureista tms. mutta kukapa sen osaisi sanoa kun laatikoita ei ole saanut avata.
Listas on suomeen rekistöröidyt koneet oli ne sitte uitettuja tai virallisia, ja myynti on enempi kuin muilla yhteensä ?
Vioista ja laadusta en tiä , voi olla suhteelisesti muita huonompia tai sitte ei .
-
En niele tuota selitystä. Ja nuo luvut on suomeen myytyjä, kuka tietää paljon varioita on tuotu ulkomailta käytettynä ?
Ja miksi sitten on suomessakin myytävänä läjäpäin noita autopower jontikoita paljon halvemmalla kuin powerquad ja autoquad malleja ? Joku niistä on pääsyillään ja kipeästi...
Kyllä se vahvasti vaikuttaa että ne oli syntyjään susia ja lykätty liian kiireesti markkinoille kun Fentti painoi päälle. Ehkä kyse oli vain huonolaatuisista antureista tms. mutta kukapa sen osaisi sanoa kun laatikoita ei ole saanut avata.
Listas on suomeen rekistöröidyt koneet oli ne sitte uitettuja tai virallisia, ja myynti on enempi kuin muilla yhteensä ?
Vioista ja laadusta en tiä , voi olla suhteelisesti muita huonompia tai sitte ei .
eikös suomeen vasta tänä vuonna tullut täyteen 1000kpl fenttejä...
-
Autopower laatikollisia jontikointa suomessa jo yli tuhat ,muita merkkejä ei yhteensäkkää.Kannattas ny ootella 5 vuotta ja kattoo montako valtsua sit on poikinu.
-
[
Autopower laatikollisia jontikointa suomessa jo yli tuhat ,muita merkkejä ei yhteensäkkää.
Pari vuotta sitten Konefoorumis eräs Agrin isompi herra avautui näistä ap ongelmista, kun sitä tarkemmin tivasin. Myityjä oli silloin yli tuhat ja lukumääräisesti 49;än (vikaprosentti n:5%) koneeseen oli laatikko vaihdettu ja muutamiin monta kertaa :o (kertoisko käyttäjästä jotain :P) Vika ei todellakaan ole monimutkainen ja kallis, mutta tietysti isoltahan se tuntuu, kun että oikein sinetöityyn puulaatikkoon potilas laitetaan ja lentorahtina Itävaltaan. Joku lukkorengas antaa periksi tai o-rengas sulanut ja öljy pakenee väärään kanavaan johtuen jäähdytysnesteen vajauksesta tai toimimattomasta jäähdytysvesipumpusta (näitä on vaihdettu takuuseen ja on myös ollut pimeänä koska sulake palanut :o (kertoisko taas käyttäjästä jotain, jos perä niin kuumaks ajetaan ettei persettä kestä :o, eikä edes epäillä jotain olevan vialla ::) Erään laatikon vaihdon hinnaksi tuli 5 tonnia töineen ja vaurio tapahtui n, 5000 tunnin kohdalla. Kulut jaettiin kolmeen osaan; Tehdas/AM ja omistaja. Minusta ei kovin kallista sit kuitenkaan, kun perinteisen lootan poikiessa puhutaan aina luokkaa kymppitonnin "huollosta" :P ja sitä ei pidä kukaan minään :D
-
Hyvä tietää, että autopower-vaihteiston remontti tulee aina halvaksi.
-
Hyvä tietää, että autopower-vaihteiston remontti tulee aina halvaksi.
http://www.youtube.com/watch?v=_PbWsF-8aJU
Mulle tuli tää tunne, kun variaattorimansikki oli yhen viikon koeajolla :P :P
-
Hyvä tietää, että autopower-vaihteiston remontti tulee aina halvaksi.
http://www.youtube.com/watch?v=_PbWsF-8aJU
Mulle tuli tää tunne, kun variaattorimansikki oli yhen viikon koeajolla :P :P
-hommaa vaan reippaasti se mansikki,jos vitutus häipyis...
-
Tuollainen jäähdytysjärjestelmän vika selittäis ehkä osaltaan sitä miksi se laatikko porsii jontikassa mut kestää muissa zf eccomia käyttävissä koneissa paremmin. Hauska varmaan kuskin urakoidessaan ajatella että laatikon kestäminen kasassa on jostain 20 sentin sulakkeesta kiinni... :)
-
Tuollainen jäähdytysjärjestelmän vika selittäis ehkä osaltaan sitä miksi se laatikko porsii jontikassa mut kestää muissa zf eccomia käyttävissä koneissa paremmin. Hauska varmaan kuskin urakoidessaan ajatella että laatikon kestäminen kasassa on jostain 20 sentin sulakkeesta kiinni... :)
Tää on ulkomuisti tietoo.05 vuodesta alkaen jäähdytysjärjestelmä on muuttunut erilaiseksi.
-
Tuollainen jäähdytysjärjestelmän vika selittäis ehkä osaltaan sitä miksi se laatikko porsii jontikassa mut kestää muissa zf eccomia käyttävissä koneissa paremmin. Hauska varmaan kuskin urakoidessaan ajatella että laatikon kestäminen kasassa on jostain 20 sentin sulakkeesta kiinni... :)
Tää on ulkomuisti tietoo.05 vuodesta alkaen jäähdytysjärjestelmä on muuttunut erilaiseksi.
Niin että todennäköisesti tuo meikäläisen -07 onkin jo ikuinen. ;)
-
[
Autopower laatikollisia jontikointa suomessa jo yli tuhat ,muita merkkejä ei yhteensäkkää.
Pari vuotta sitten Konefoorumis eräs Agrin isompi herra avautui näistä ap ongelmista, kun sitä tarkemmin tivasin. Myityjä oli silloin yli tuhat ja lukumääräisesti 49;än (vikaprosentti n:5%) koneeseen oli laatikko vaihdettu ja muutamiin monta kertaa :o (kertoisko käyttäjästä jotain :P) Vika ei todellakaan ole monimutkainen ja kallis, mutta tietysti isoltahan se tuntuu, kun että oikein sinetöityyn puulaatikkoon potilas laitetaan ja lentorahtina Itävaltaan. Joku lukkorengas antaa periksi tai o-rengas sulanut ja öljy pakenee väärään kanavaan johtuen jäähdytysnesteen vajauksesta tai toimimattomasta jäähdytysvesipumpusta (näitä on vaihdettu takuuseen ja on myös ollut pimeänä koska sulake palanut :o (kertoisko taas käyttäjästä jotain, jos perä niin kuumaks ajetaan ettei persettä kestä :o, eikä edes epäillä jotain olevan vialla ::) Erään laatikon vaihdon hinnaksi tuli 5 tonnia töineen ja vaurio tapahtui n, 5000 tunnin kohdalla. Kulut jaettiin kolmeen osaan; Tehdas/AM ja omistaja. Minusta ei kovin kallista sit kuitenkaan, kun perinteisen lootan poikiessa puhutaan aina luokkaa kymppitonnin "huollosta" :P ja sitä ei pidä kukaan minään :D
ei kovin kummonen summa, vaan kauanko kone pois töistä ehkä kovinkin kiireisenä aikana ??? ??? ??? ??? ainahan ne on highteknology miehet kylillä elvistelemässä uutuuksillaan mutta vanha moneenkertaan koeteltu tekniikka on monesti arvossa arvaamattomassa ;) ;) ;) ;)
-
Tuollainen jäähdytysjärjestelmän vika selittäis ehkä osaltaan sitä miksi se laatikko porsii jontikassa mut kestää muissa zf eccomia käyttävissä koneissa paremmin. Hauska varmaan kuskin urakoidessaan ajatella että laatikon kestäminen kasassa on jostain 20 sentin sulakkeesta kiinni... :)
Tää on ulkomuisti tietoo.05 vuodesta alkaen jäähdytysjärjestelmä on muuttunut erilaiseksi.
Niin että todennäköisesti tuo meikäläisen -07 onkin jo ikuinen. ;)
-07 vm. osassa menossa menossa toinen laatikko.
-
onko
ei kovin kummonen summa, vaan kauanko kone pois töistä ehkä kovinkin kiireisenä aikana ??? ??? ??? ???
>>>No kuinkas äkkiä sen "legendavalumöltin" laatikko pemistetään yksinkimmin, kun pää-akselin laakerit tai synkrot hirttää kiinni :P ::).Onhan siitä jotain tuntiurakkaakin olemassa, kauanko siinä saa mennä, mutta äkkiä arvioisin että vähintään 10 tuntia purkua ja analysointia ja vähän enempi kokoonpanoa ja osan aikaa tarvitaan kahta miestä hommis ja kolmas painaa selekäsuorana ::) Suolahteen varaosatiskiin nojailemaan, joka sekin ottaa yhden puolipäivää :P. Näistä rungollisista vehkeistä se laatikko on paljon helpompi ottaa ja laittaa pakettiin, verrattuna vanhanaikaisiin. NIIN siihen peruskysymykseen; Paljonko se lisävuorokausi/det sitten maksaa:Persaukiselle se on pankrotti 8) ;) ja kone rahoitusyhtiölle ;D Vakavaraiselle tulo vain siirtyy, sen ajan eteenpäin, mitä kone pelistä pois, mutta eipä tule kulujakaan ajosta. EI kai kenenkään traktorinajo ja kone ole korvaamaton. Vain hautausmaat on täynnä korvaamattomia miehiä :'(
ainahan ne on highteknology miehet kylillä elvistelemässä uutuuksillaan mutta vanha moneenkertaan koeteltu tekniikka on monesti arvossa arvaamattomassa ;) ;) ;) ;)
[/quote]
[/quote]onko sillä nyt niin väliä minkämerkkinen kone seisoo remontin takia, aina se on hankalaa ja mitä pitempään sen kalliimpi. semmosen kuvan oon antanu aivoihini syntyä että jonnikan keppiloota huomattavasti kestävämpi ku raputon, korjaa toki jos oon väärässä ;) ;) ;) ;) ;D ;D ;D ;D