Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: realisti - 12.12.09 - klo:11:04
-
650/65R42 ja 540/65R30 Michelin
900/60R38 ja 710/60R30 Continental
900/50R42 ja 750/55R26 Good Year
710/70R38 ja 600/65R28 Continental tai Firestone
minkä edellisistä sarjoista ottaisitte alle traktoriinne? Käyttönä niittomurskaus perhosella (etukone 3,2m), kylvöä 4m takapyöräkoneella, sänkimuokkaus, kuljetusajo ja jotain muuta normi maatilan ajoa. Tuon perhosen kanssa mietityttää että kuinka leveät kumit siihen oikein voi laittaa.
-
710-42/600-30 yhdistelmä ainakin toimii. Nythän Fenttiin saa pikakompuraa tehtaalla jolla paineensäätö onnistuu nopiasti erikseen pellolle ja tielle vauhdissa. Ei tarvi jälkivarustaa paineensäätösysteemeillä.
Perhonenhan painaa aika lailla, ainakin mattojen kanssa. 50-65 km/h siirtonopeus vaatii kaarteissa kaiken kantavuuden ettei ole kuin letkuilla ajelisi. Mutta kokemuksesta vielä niin parhaimmillaan olisi 30-40% jäljellä oleva kumi. Ei survo ripojen reikiin karhoa eloperäisillä (joskus on pakko ajella yli) mailla. 20-25 km/h päistenopeuksissa kaartaessa ei ripojen kulmat heittele maapaakkuja ilmaan (osa rehukarhoille).
Jos ei ole mattoja perässä, ei perhonen juuri paina ja siten en osaa sanoa onko näitä vaikutuksia.
Ilmeisesti uutta konetta tilaamassa, kun noin laaja valikoima.
-
ei olla uutta konetta tilaamassa. Nyt on käytössä (jo 30h ajetussa) pumassa nuo 650/65r42 ja 540/65r30 michelin multibib renkaat. Tuntuvat vain 8tn painavan koneen alla melko mitättömiltä, saati sitten kun turvemailla on tuo perhonen varsissa kiinni.
-
Naapurikyläs on sanonta:Renkaat pitää olla niin korkeat kun saa mahtuun,ja niin leveet kun lompakko antaa myöten 8)
Meirän kyläs on sanonta naapurikylääsistä:Taitaa olla rahat vähis tai peräti loppu ;D ;D
Ittellä 710-38/600-28,en käytä paripyöriä ollenkaa.Toki koneet on kaikki hinattavia.
-
Ittellä 710-38/600-28,en käytä paripyöriä ollenkaa.Toki koneet on kaikki hinattavia.
***Myös traktorit hinattavia. Korjaamolle.
;D ;D
Näin pikkujoulun kunniaksi sallittaneen pikku kevennys.
-
Ittellä 710-38/600-28,en käytä paripyöriä ollenkaa.Toki koneet on kaikki hinattavia.
***Myös traktorit hinattavia. Korjaamolle.
;D ;D
Näin pikkujoulun kunniaksi sallittaneen pikku kevennys.
Se sallitaan aina 8) Koska se tulee :P ::)
-
Ittellä 710-38/600-28,en käytä paripyöriä ollenkaa.Toki koneet on kaikki hinattavia.
***Myös traktorit hinattavia. Korjaamolle.
;D ;D
Näin pikkujoulun kunniaksi sallittaneen pikku kevennys.
Se sallitaan aina 8) Koska se tulee :P ::)
***Meni jo. Sää et huomannu. Se oli hiljainen kuin DynaVt.
;D
-
Ittellä 710-38/600-28,en käytä paripyöriä ollenkaa.Toki koneet on kaikki hinattavia.
***Myös traktorit hinattavia. Korjaamolle.
;D ;D
Näin pikkujoulun kunniaksi sallittaneen pikku kevennys.
Se sallitaan aina 8) Koska se tulee :P ::)
***Meni jo. Sää et huomannu. Se oli hiljainen kuin DynaVt.
;D
No mä kommentoin kuin Timpan emäntäki Timpalle:Ai se tuli jo ;D ;D
-
ei olla uutta konetta tilaamassa. Nyt on käytössä (jo 30h ajetussa) pumassa nuo 650/65r42 ja 540/65r30 michelin multibib renkaat. Tuntuvat vain 8tn painavan koneen alla melko mitättömiltä, saati sitten kun turvemailla on tuo perhonen varsissa kiinni.
Vähemmän pienessä JDssä 710/600 XeoBib on riittävät olosuhteisiin joissa peltohommia tarvii tehä, Valtralla oli pari sarjaa Trelleporin kumeja myynnissä, (eilisen MT)
-
itse suosittelisin continentalia tai trelleborg ja pirelli ;D ja kooksi 710/70/38 ja 600/65/28 ;D esim.650/65/38 ja 540/65/28 hyppään kyllä suoraan ylitse koska se on paljon matalampi... ku koko 580/70/38 ja 480/70/28 huomasin vain ku kaverin hollanterissa on nuo 650 jne... koko alla ja meitin deutzissa tuo jälkeisempi koko 8) huomattavan nopeus eron kyllä tekee tiellä ajettaessa :D ja esim continental ottaa osaa jos renkaat pompottaa eli on selkäheittoa nii ku esim meidän koneessa oli!!! ni seinäjoen vianorissa on renkaitten sorvaus laite ;D ja continental otti osaa siihen sorvaus maksuun puolet mitä koko lysti maksoi ;D kehuu se kaveri joka niitä sorvas että mikään muu merkki ei tahdo ottaa siihen osaa helposti!!! nyt kone menee hienosti ei pompota yhtään... tiellä ajaessa 57km/h ja joka viikko on siä kuulemma 2-3 traktoria sorvauttamassa renkaitaan... nämä nyky koneet menee sen verran lujaa että pienikin heitto saa jo koneen pomppimaan... suosittelen lämpimästi että kyllä kannattaa mennä renkaat oikaseen jos pompottaa :D valmetin miehet ei varmaan huomaa mitään ku ne on tottuneet että kone pompottaa aina 8) ku etu aksila on melkein taaempana ku taka aksila :P ainakin vanhemmissa malleissa!!!
-
valihte sen mukaan että ei ylitä 2,6m niin saat ajaa kärryn kanssa tielläki.
-
Ittellä 710-38/600-28,en käytä paripyöriä ollenkaa.Toki koneet on kaikki hinattavia.
***Myös traktorit hinattavia. Korjaamolle.
;D ;D
Näin pikkujoulun kunniaksi sallittaneen pikku kevennys.
menee aiheen ohi mutta tietääkö timppa et mitä eroa on ympärileikkauksella ja avioerolla? ;D
-
Entäs 650/85-38 ja 600/70-30 korkeus sama kun 710/70-42.. tuollaaset ainakin sopiis keissin alle, suuremman halkaasian uskoosin tuovan saman kantavuuren kun 710-38.
-
esim continental ottaa osaa jos renkaat pompottaa eli on selkäheittoa nii ku esim meidän koneessa oli!!! ni seinäjoen vianorissa on renkaitten sorvaus laite ;D ja continental otti osaa siihen sorvaus maksuun puolet mitä koko lysti maksoi ;D kehuu se kaveri joka niitä sorvas että mikään muu merkki ei tahdo ottaa siihen osaa helposti!!! nyt kone menee hienosti ei pompota yhtään... tiellä ajaessa 57km/h ja joka viikko on siä kuulemma 2-3 traktoria sorvauttamassa renkaitaan... nämä nyky koneet menee sen verran lujaa että pienikin heitto saa jo koneen pomppimaan... suosittelen lämpimästi että kyllä kannattaa mennä renkaat oikaseen jos pompottaa
En näe mitään järkeä sorvata uusista renkaista hokkia pois että pyöristyy. Jos heittoa yli 5mm niin alkaa tuntua..jos paha niin voi olla jopa 10mm. Hokkia uudessa renkaassa 60mm ja 10mm sorvataan pois että saa pyöreät, ei kiitos. Kunnon alennus renkaiden hinnasta ja ilmainen sorvaus nyt vähintään.
Mitataan renkaan ja vanteen heitot, käännetään vanteella parhaimpaan asentoon ja jos se ei riitä niin uusi kumi. Näin Toimi Somero ja hyvä tuli ilman sorvauksia..
-
esim continental ottaa osaa jos renkaat pompottaa eli on selkäheittoa nii ku esim meidän koneessa oli!!! ni seinäjoen vianorissa on renkaitten sorvaus laite ;D ja continental otti osaa siihen sorvaus maksuun puolet mitä koko lysti maksoi ;D kehuu se kaveri joka niitä sorvas että mikään muu merkki ei tahdo ottaa siihen osaa helposti!!! nyt kone menee hienosti ei pompota yhtään... tiellä ajaessa 57km/h ja joka viikko on siä kuulemma 2-3 traktoria sorvauttamassa renkaitaan... nämä nyky koneet menee sen verran lujaa että pienikin heitto saa jo koneen pomppimaan... suosittelen lämpimästi että kyllä kannattaa mennä renkaat oikaseen jos pompottaa
En näe mitään järkeä sorvata uusista renkaista hokkia pois että pyöristyy. Jos heittoa yli 5mm niin alkaa tuntua..jos paha niin voi olla jopa 10mm. Hokkia uudessa renkaassa 60mm ja 10mm sorvataan pois että saa pyöreät, ei kiitos. Kunnon alennus renkaiden hinnasta ja ilmainen sorvaus nyt vähintään.
Mitataan renkaan ja vanteen heitot, käännetään vanteella parhaimpaan asentoon ja jos se ei riitä niin uusi kumi. Näin Toimi Somero ja hyvä tuli ilman sorvauksia..
meidän renkaissa oli n.4.5mm heittoa et ei sorvattu ku n.6mm ja sit jos menee sen yli ni uusi rengas tulee tilaan!!! ja saksalaisten tekemissä traktoreissa ei ole yhtään vanne heittoa ollu yli 10 vuoteen deutz ja fendt ;D kiitos lemmerzille joka tod.näk tekee vanteet noihin koneisiin 8) ei oo mikään levypyörä vai mikä se oli jotka halkee ku oikeen tehään kunnon hommia esim. puun ajossa ja suurin logliftin puutavara nosturi päällä mitä saa ni johan suomi rauta on nuortunut :P
-
Renkaan kokohan on monen summan kompromissi, joten sen joutuu ihan ite pähkäileen, mutta merkkinä Pirelli/Trelleborkki mielestäni joka paikan paarumina paras.
Niin miksei mikkeliini, sehän pelto pyöränä ehdoton mutta kuitenkin suhteessa järkyttävän hintainen etenkin 42 koossa.
Tällähän ei tietenkään niin suurta merkitystä jos rengasta kuluttavaa tieajoa vähän.
Juuri pirrelit hankkineena koossa 710/42 + 650/34
Näissä sarjan verollinen hintaero mikkeliiniin luokkaa 5000 ekua.
PS. JA nyt oikein näin sen paperilla että itsellä pelkkä rengaskulu per tunti yli 3ekua
-
Renkaan kokohan on monen summan kompromissi, joten sen joutuu ihan ite pähkäileen, mutta merkkinä Pirelli/Trelleborkki mielestäni joka paikan paarumina paras.
Niin miksei mikkeliini, sehän pelto pyöränä ehdoton mutta kuitenkin suhteessa järkyttävän hintainen etenkin 42 koossa.
Tällähän ei tietenkään niin suurta merkitystä jos rengasta kuluttavaa tieajoa vähän.
Juuri pirrelit hankkineena koossa 710/42 + 650/34
Näissä sarjan verollinen hintaero mikkeliiniin luokkaa 5000 ekua.
PS. JA nyt oikein näin sen paperilla että itsellä pelkkä rengaskulu per tunti yli 3ekua
misukat talvella todella liukkaat.
ainakin ennen olleet en tiedä nykytilannetta.
-
nii tuo rengas kunhan se on musta ::) ja pyöreä :P niin aina parempi ku soikee :D joka pompottaa oli sitten fendti :-[ tai vaikka deutsi ;) joka ei muuten enää saksaa oo nähny :( ku jälleenmyyjän ;D ja varaosa 8)myyjän toimesta enää. Mullon ollunnan pari sarjaa, siis milli :-*sarjaalaista uutena hankittuna ja molemmissa, sanon suoraan että continentaaleja :o ovat, niin niissä molemmissa, ajatella, on rungot minun mielestä luvattoman heikot ???. Toisesta sarjasta eturenkaat meni vaihtoo jo 1500h :) jälkeen vaikka jokku on sitämieltä ettei nää suolahen :Dbetoni ;)myllyt niin kauaa kestä niin tosi usko pois pitempään kesti >:( tosin vieläkään ei ole tarvinnu avata mikä monia harmittaa 8) eihän se tähän kuulu vaan vähän on matkaa enää 10000h sitä ennen ??? pitänee kans miunkin joku uus rengassarja ostaa :'( ja olenkin jo tiedustellu tuos jos kokeilis pirelliä kun eikös sillä merkillä schumi :o monta mestaruutta niin luulisin että pitää ja on pyöreet varmasti :D mutta usein niitä kyllä vaihtovat että taitaavat olla liian kuluvaa sorttia ??? eikö? Noo sitten ku tää paikallinen rengasmestari on aina tarjoomassa tuota firestonea niin siinä vois olla hyvä kumi ;D joka kestäis vaikka timpalla joka toivottavasti käyttää kumeja :o nottei näppis sotkeennu, vaan mitäs minä toisten näppiksistä tiedän en mitään :P
Niin eikös se ole suomeks tulikivi tuo firestone niin 8) siitä vaan tuli mieleen ku tuos melkein naapuripitäjässä on tuo tulikiventehas, vaikka meille tuli nunnan takka :o, niin laaddukkaana pidän tuota tulikiveä kans! ;D
Että firestone saattaa olla meikän seuraava valinta.
-
650/65R42 ja 540/65R30 Michelin
900/60R38 ja 710/60R30 Continental
900/50R42 ja 750/55R26 Good Year
710/70R38 ja 600/65R28 Continental tai Firestone
minkä edellisistä sarjoista ottaisitte alle traktoriinne? Käyttönä niittomurskaus perhosella (etukone 3,2m), kylvöä 4m takapyöräkoneella, sänkimuokkaus, kuljetusajo ja jotain muuta normi maatilan ajoa. Tuon perhosen kanssa mietityttää että kuinka leveät kumit siihen oikein voi laittaa.
mulla on toisessa 710/70*38 , ees 600 28 good year ja toisessa 710/60*42 sarja xeo bib kummatli tuntuu tosi hyviltä ei pompi tiellä millaan lailla mutta se ero että tuo 38 raskaalla kuorkalla pienillä ilmanpaineilla lenuaa sivuttain lievästi.xeo bib ei tee sitä vaikka ilmat vähissä
-
yksi vaihtoehto olisi lienee myös 710/70r42 ja 600/70r30. Näitä löytyisi ihan kotikunnasta alliance merkkisenä. Mitä mieltä raati olisi alliancesta? ja eikö edellämainittu koko pitäisi mahtua pyörimään 165 pumassa?
-
yksi vaihtoehto olisi lienee myös 710/70r42 ja 600/70r30. Näitä löytyisi ihan kotikunnasta alliance merkkisenä. Mitä mieltä raati olisi alliancesta? ja eikö edellämainittu koko pitäisi mahtua pyörimään 165 pumassa?
mulla oli aikanaan nh,s 710/38 alliance ja ne oli tosi surkiat ajaa mutta kait neki on parantunu.
-
mee nukkumaan jo sinäki, selevinpäin ei kannata enää valvoa ::)
-
mee nukkumaan jo sinäki, selevinpäin ei kannata enää valvoa ::)
Sattu löytyyn Virolaista Rock-olutta,fat boy tölkeis.Litrasia tölkkejä ei tartte montaa illas ottaa,kun alkaa jo huippaan.Voip sanoo otin vain neljä-viis kaljaa ;D ;D
-
http://www.youtube.com/watch?v=acsNugn46PA
Sopivaa ruokajuomaksi ;D
-
no nyt on renkaiden osalta vaihtoehot melko kartoitettu. 710/70r38 tai 710/70r42 ja eteen 600 vastaavasti 28" tai 30". Merkkinä firestone halvin, sitten continental tai alliance seuraavina. Onko korkeuden nostosta niin paljon hyötyä että kannattaa maksaa 2000€ lisää? Ja minkä merkin noista ottaisitte?
-
no nyt on renkaiden osalta vaihtoehot melko kartoitettu. 710/70r38 tai 710/70r42 ja eteen 600 vastaavasti 28" tai 30". Merkkinä firestone halvin, sitten continental tai alliance seuraavina. Onko korkeuden nostosta niin paljon hyötyä että kannattaa maksaa 2000€ lisää? Ja minkä merkin noista ottaisitte?
Mulla on trelleborg/pirelli 710/70r38,ei valittamista.
Ei renkaat ole ainakaan huonoin sijoituskohde,itse ottaisin 42
-
650/65R42 ja 540/65R30 Michelin
900/60R38 ja 710/60R30 Continental
900/50R42 ja 750/55R26 Good Year
710/70R38 ja 600/65R28 Continental tai Firestone
minkä edellisistä sarjoista ottaisitte alle traktoriinne? Käyttönä niittomurskaus perhosella (etukone 3,2m), kylvöä 4m takapyöräkoneella, sänkimuokkaus, kuljetusajo ja jotain muuta normi maatilan ajoa. Tuon perhosen kanssa mietityttää että kuinka leveät kumit siihen oikein voi laittaa.
Mun mielestä Firestone hyvä yhyristelmä sopivaa hintaa ja ominaisuuksia. Pirelliähän kehuvat oikeen hyväksi, mutta sitä ei oo ollu ittellä. Liikenneperällisistä on yritetty karsia Continentalit pois sen valtavan metelin takia.
Näiren kotimaisten vanteista ei oo löytyny heittoa, mutta sorvausta nuo vaatii melekeen kaikki pyörät.
-
Jos ei toi 2000 enää paljolta tunnu niin laita ihmeessä 42/30 sarja.
Vaan kuvittelisin et hinta pyörii jo tuolla 10000 kantturoissa muutenkin 38/28 sarjassa
Itsellä molemmissa koneissa 710/600 38/28 varustus.
Suosittelen
-
Liikenneperällisistä on yritetty karsia Continentalit pois sen valtavan metelin takia.
Tuo on kyllä jämerä juttu, kun pitävät niin kovaa meteliä. Kaverikin on sanonut rehunteossa, että ensin kuuluu renkaiden jyrinä, sitten rupiaa kuulumaan moottorin ääni ja lopulta näkyy traktorikin. ;D
-
Liikenneperällisistä on yritetty karsia Continentalit pois sen valtavan metelin takia.
Tuo on kyllä jämerä juttu, kun pitävät niin kovaa meteliä. Kaverikin on sanonut rehunteossa, että ensin kuuluu renkaiden jyrinä, sitten rupiaa kuulumaan moottorin ääni ja lopulta näkyy traktorikin. ;D
Ei se continentaalin melu hyttiin kuulu 8) Maailmaan mahtuu ääntä ;D
Hiukan sivusta:Aikoinaan setori oli vähä ahdettu.Menin sillä vuokramaille hommiin,vanha mummu jolta maat oli vuokrattu tuli sanoon:Hän kuunteli että onko se poliisiauto vai paloauto,mutta se oliki sun traktori ;D ;D
-
Viimeisistäkin Continentaleista ollaan pikkuhiljaa pääsemässä eroon. Monta sarjaa särkyny sisäpinnastaan, ilmakalvot halki vaikka pintaa oliskin jäljellä reilusti. Meteli kasvaa mitä vähemmäksi pinta menee. Suuntana ollu Alliance tai Trelleborg..