Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: JTK - 12.11.09 - klo:18:41
-
Mistäköhän johtuu,outo resonanssi ääni tuntuu kuuluvan hytissä,oikeelta puoleelta,ei kuulosta miltään laakerilta,tms..,ääni on todella omituinen,kone vm -06,tunteja n 2500?,silminhavaittavia vikoja ei ole löytyny.
-
Mistäköhän johtuu,outo resonanssi ääni tuntuu kuuluvan hytissä,oikeelta puoleelta,ei kuulosta miltään laakerilta,tms..,ääni on todella omituinen,kone vm -06,tunteja n 2500?,silminhavaittavia vikoja ei ole löytyny.
Pilari pakoputken lämpösuojapelti.
-
Mistäköhän johtuu,outo resonanssi ääni tuntuu kuuluvan hytissä,oikeelta puoleelta,ei kuulosta miltään laakerilta,tms..,ääni on todella omituinen,kone vm -06,tunteja n 2500?,silminhavaittavia vikoja ei ole löytyny.
terve! onko takapyörän laakerit rempattu jos ei nin kuuntele takalasi auki
vapaalla rullatessa 20-30km/h vauhissa kun en meinannu ensin minäkään
sitä osata paikallistaa, ei kuulosta laakerilta vaan lähinnä pitää räminää
ja kolinaa ota tunkilla ylös ja kato vielä sekin, jos ei siellä ni sitte kopin lattia auki ja ajamaan esim kivi
voi olla rungon välissä mutta myös hydraulikka voi tuota aiheuttaa
pakoputki usein myös rämisee tietyillä kierroksilla
ps.kokeile tuo tunkkitesti ensin sillä alkuvaiheessa on halpa remppa
kun selvii laakereilla ja voitelu putkilla.
-
huomasin tänään auratessa tullessa,et nostolaite jää nostattamaan,jostaki syystä,ei tullu kyl sen jäläkeen tiel ajettua,mut jurrutus kyl kuuluu nimenomaa 20-30 km/h vauhis,ja noilla pyöränlaakereillahan ne mua pelotteli.,ei johu pakoputkesta....,heh sen verta jo nuo jonnut tuntee,nyt on joku muu kysees....
-
Hydrauliikan letkunippu vastaa kopin runkoon...
-
huomasin tänään auratessa tullessa,et nostolaite jää nostattamaan,jostaki syystä,ei tullu kyl sen jäläkeen tiel ajettua,mut jurrutus kyl kuuluu nimenomaa 20-30 km/h vauhis,ja noilla pyöränlaakereillahan ne mua pelotteli.,ei johu pakoputkesta....,heh sen verta jo nuo jonnut tuntee,nyt on joku muu kysees....
no ilmottele mitä löytyy ni pysyy ajan tasalla
ja nosto päällä ei kannata ajaa kauan ja samoin jos on paineet täysillä koko ajan=EEEEEE, mites paljon oli jäitä alustan rakenteissa?
-
laakeri se on :) sitten huonosti putsaatte perän ja laatikon. Muru alkaa kietää ja avot, on laatikkoremppa seuravaana
-
kyl se resonointi johtu siit nostolaitteen nostatuksesta,siel varmaanki joku kara jumittaa,tänään ei resonoinu yhtään,ei ollu ees vetovarret kiinni viimesimpään 1000h,ni eihän tuota ole huomannu,paskakärri oli peräs kts 5kk,eikä se sillo äänähelly,täytyy käyttee huollos muutenki ni kahtokoot siellä.
-
laakeri se on :) sitten huonosti putsaatte perän ja laatikon. Muru alkaa kietää ja avot, on laatikkoremppa seuravaana
kyl nää keppikoneet kestää......... ;)
-
Mistäköhän johtuu,outo resonanssi ääni tuntuu kuuluvan hytissä,oikeelta puoleelta,ei kuulosta miltään laakerilta,tms..,ääni on todella omituinen,kone vm -06,tunteja n 2500?,silminhavaittavia vikoja ei ole löytyny.
***Köyhyys siellä kolistelee...
;D
-
Mistäköhän johtuu,outo resonanssi ääni tuntuu kuuluvan hytissä,oikeelta puoleelta,ei kuulosta miltään laakerilta,tms..,ääni on todella omituinen,kone vm -06,tunteja n 2500?,silminhavaittavia vikoja ei ole löytyny.
Teepä uusi koeajo lenkki, mikäli meteli kuuluu nyt paluumatkalla vasemmalta puolen on siellä vain joku naapurisi Massikkansa kanssa tekemässä pellollansa myöhäisiä muokkaustöitä. :D
Naapuri siellä kateudesta kihisee, ku ei pääse deerellä ajeleen. ;D
-
meilpäin eivät juuri massikoilla ajele,on lähinnä muinaisjäänne kekkosen ajoilta......,ehkä 165:et,on uusimpia.... :)
-
meilpäin eivät juuri massikoilla ajele,on lähinnä muinaisjäänne kekkosen ajoilta......,ehkä 165:et,on uusimpia.... :)
Sama täälläpäin ;D Johtuisko siitä kun hankkija sai valita mitä myy ;D ;D
-
No joo ehkä totta,vm-80,oli viimenen fergu(565),sen jäläkeen valluja vuodesta -82--(604-4,602-2,605-4,604-2,805-4,6300-4,6850-4,m 150,t 170,nykysellään on deerejä 6930,6820,6530,sekä vallu tuo em. 604-2 :)
-
Mistäköhän johtuu,outo resonanssi ääni tuntuu kuuluvan hytissä,oikeelta puoleelta,ei kuulosta miltään laakerilta,tms..,ääni on todella omituinen,kone vm -06,tunteja n 2500?,silminhavaittavia vikoja ei ole löytyny.
Teepä uusi koeajo lenkki, mikäli meteli kuuluu nyt paluumatkalla vasemmalta puolen on siellä vain joku naapurisi Massikkansa kanssa tekemässä pellollansa myöhäisiä muokkaustöitä. :D
¨voi se olla sitäkin..... ::)
-
meilpäin eivät juuri massikoilla ajele,on lähinnä muinaisjäänne kekkosen ajoilta......,ehkä 165:et,on uusimpia.... :)
Sama täälläpäin ;D Johtuisko siitä kun hankkija sai valita mitä myy ;D ;D
offtopic ihan kokonaan...
Niin Möykys joo... ossuuskauppauskovaisia
Ei taitais moni ajella Jontikalla, jos olis viä Laborin myynnis, niinku aikoinaan - saman katon alla pelastuksen kans.
Meidän kylällä on viis Massikkaa, yks Case-IH, ja yks Fordson Super Dexta.
Nuorimmat löytyy noista Massikoista vuosilta -06 ja -07, että se on vähä paikoottaasta tuokin.
(Ja sit yks Ford 4600 ja joku Fiat 450 tjsp joilla ei ajella kuin jokunen tunti vuodes)
-
meilpäin eivät juuri massikoilla ajele,on lähinnä muinaisjäänne kekkosen ajoilta......,ehkä 165:et,on uusimpia.... :)
Sama täälläpäin ;D Johtuisko siitä kun hankkija sai valita mitä myy ;D ;D
Jontikan huonoin ominaisuus on myyjä: Nyt niillä ajaa myös kaiken maailman aloittelijat, joilla ei ole ollut edes pyttykopillista Jontikkaa :P :P ;D ;D
-
meilpäin eivät juuri massikoilla ajele,on lähinnä muinaisjäänne kekkosen ajoilta......,ehkä 165:et,on uusimpia.... :)
Sama täälläpäin ;D Johtuisko siitä kun hankkija sai valita mitä myy ;D ;D
Jontikan huonoin ominaisuus on myyjä: Nyt niillä ajaa myös kaiken maailman aloittelijat, joilla ei ole ollut edes pyttykopillista Jontikkaa :P :P ;D ;D
Ekas oli sekura-hytti,tokas oli sg2,jne. Mikä oli pyttykopillinen?
-
Jontikan huonoin ominaisuus on myyjä: Nyt niillä ajaa myös kaiken maailman aloittelijat, joilla ei ole ollut edes pyttykopillista Jontikkaa :P :P ;D ;D
Ekas oli sekura-hytti,tokas oli sg2,jne. Mikä oli pyttykopillinen?
Eikös se kantikaskoppi ollu mc1, sitte tuli se sg2? Ei riemulla rajaa, kun jontikalla ajaa! ;D Vuodesta 1981...
-
äsgee eli sound guard,olen kuullut nimityksen "tynnyrihytti" ?
Aiheesta poiketen erään vaarin suusta Ursuksen kupeella, "Kasvihuone tuossa raktorissa"
-
Jontikan huonoin ominaisuus on myyjä: Nyt niillä ajaa myös kaiken maailman aloittelijat, joilla ei ole ollut edes pyttykopillista Jontikkaa :P :P ;D ;D
Ekas oli sekura-hytti,tokas oli sg2,jne. Mikä oli pyttykopillinen?
Eikös se kantikaskoppi ollu mc1, sitte tuli se sg2? Ei riemulla rajaa, kun jontikalla ajaa! ;D Vuodesta 1981...
Niin siis vuodesta -81 ajanu jontikalla? Siis jo pikkupoikana joutunu uhriksi, kun laaborilta tuotihin jonttu pihaan? Laaborilta jonne joutu Agritekille vaiheessa, jossa merkin myynti oli lähinnä marginaalista. Edelleen Agritekiltä jonne lähti -92 syksyllä Hankkija-Maataloudelle ja tuolloinkin merkin myynti oli hyvinkin marginaalista, vaikkakin tuolloin oli jo mallisto uudistumaan päin. Jos totta puhutaan, Suomessa JD:n myynti lähti kunnolla käyntiin vasta 6x00-sarjan myötä, vaikkakin ohjaamo on aikalaisiinsa esim. MF3000 sarjaan verrattuna melkoisen askeettinen ja muovinen (paskanruskea). 10-, 20- ja 30-sarjoissa jo vähän parannusta ja pääsy yksinmyyntimerkiksi bonuskauppaan ovat tietenkin tuoneet menestystä. Edelleenkään paskanruskeasta ei oo ymmärretty vaihtaa miellyttävämpään väriin, joskaan väri ei 30-sarjassa enää niin pahasti tökkää.
-
Niin siis vuodesta -81 ajanu jontikalla? Siis jo pikkupoikana joutunu uhriksi, kun laaborilta tuotihin jonttu pihaan?
Joo silloin vaihtui massikka 2040S -malliin, nokalle tosin tuli vielä edeltäjän pikavik. Taisi olla paikkakunnan ensimmäinen merkin edustaja. Sillä ajettiinkin 10 vuotta ja vaihtui 50-sarjaiseen.
Eipä se KJL:nkään massikkauskollisuus taida ihan tuoretta olla... ;D
-
Niin siis vuodesta -81 ajanu jontikalla? Siis jo pikkupoikana joutunu uhriksi, kun laaborilta tuotihin jonttu pihaan?
Joo silloin vaihtui massikka 2040S -malliin, nokalle tosin tuli vielä edeltäjän pikavik. Taisi olla paikkakunnan ensimmäinen merkin edustaja. Sillä ajettiinkin 10 vuotta ja vaihtui 50-sarjaiseen.
Eipä se KJL:nkään massikkauskollisuus taida ihan tuoretta olla... ;D
Juu ei oo... Ensin satunnaista heinäkuorman siirtoa seipäältä toiselle -59 mallin 65:lla joskus -76 tai -77, mutta aktiiviura alko vasta -78 satakuusvitosella.
Vieraita on kokeiltu, muttei ostettu...
Ja taas vauhdilla ulos aiheesta, kuten aina.
-
Jontikan huonoin ominaisuus on myyjä: Nyt niillä ajaa myös kaiken maailman aloittelijat, joilla ei ole ollut edes pyttykopillista Jontikkaa :P :P ;D ;D
Ekas oli sekura-hytti,tokas oli sg2,jne. Mikä oli pyttykopillinen?
Eikös se kantikaskoppi ollu mc1, sitte tuli se sg2? Ei riemulla rajaa, kun jontikalla ajaa! ;D Vuodesta 1981...
Niin siis vuodesta -81 ajanu jontikalla? Siis jo pikkupoikana joutunu uhriksi, kun laaborilta tuotihin jonttu pihaan? Laaborilta jonne joutu Agritekille vaiheessa, jossa merkin myynti oli lähinnä marginaalista. Edelleen Agritekiltä jonne lähti -92 syksyllä Hankkija-Maataloudelle ja tuolloinkin merkin myynti oli hyvinkin marginaalista, vaikkakin tuolloin oli jo mallisto uudistumaan päin. Jos totta puhutaan, Suomessa JD:n myynti lähti kunnolla käyntiin vasta 6x00-sarjan myötä, vaikkakin ohjaamo on aikalaisiinsa esim. MF3000 sarjaan verrattuna melkoisen askeettinen ja muovinen (paskanruskea). 10-, 20- ja 30-sarjoissa jo vähän parannusta ja pääsy yksinmyyntimerkiksi bonuskauppaan ovat tietenkin tuoneet menestystä. Edelleenkään paskanruskeasta ei oo ymmärretty vaihtaa miellyttävämpään väriin, joskaan väri ei 30-sarjassa enää niin pahasti tökkää.
niin se hytin väri häiritsee kun katselee ulkoa sisälle päin ja kun ei anneta lupaa ajaa toista se on kun pääsee sinne kuskin penkille ajamaan siinä ei hytin sisävärit häiritse ;D ja 6000-sarjan jonnikat oli jo tuolloin edelläkävijöitä ;) ja 6000-sarjassa oli muuten musta punanen sisustus....
-
Jontikan huonoin ominaisuus on myyjä: Nyt niillä ajaa myös kaiken maailman aloittelijat, joilla ei ole ollut edes pyttykopillista Jontikkaa :P :P ;D ;D
Ekas oli sekura-hytti,tokas oli sg2,jne. Mikä oli pyttykopillinen?
Eikös se kantikaskoppi ollu mc1, sitte tuli se sg2? Ei riemulla rajaa, kun jontikalla ajaa! ;D Vuodesta 1981...
Niin siis vuodesta -81 ajanu jontikalla? Siis jo pikkupoikana joutunu uhriksi, kun laaborilta tuotihin jonttu pihaan? Laaborilta jonne joutu Agritekille vaiheessa, jossa merkin myynti oli lähinnä marginaalista. Edelleen Agritekiltä jonne lähti -92 syksyllä Hankkija-Maataloudelle ja tuolloinkin merkin myynti oli hyvinkin marginaalista, vaikkakin tuolloin oli jo mallisto uudistumaan päin. Jos totta puhutaan, Suomessa JD:n myynti lähti kunnolla käyntiin vasta 6x00-sarjan myötä, vaikkakin ohjaamo on aikalaisiinsa esim. MF3000 sarjaan verrattuna melkoisen askeettinen ja muovinen (paskanruskea). 10-, 20- ja 30-sarjoissa jo vähän parannusta ja pääsy yksinmyyntimerkiksi bonuskauppaan ovat tietenkin tuoneet menestystä. Edelleenkään paskanruskeasta ei oo ymmärretty vaihtaa miellyttävämpään väriin, joskaan väri ei 30-sarjassa enää niin pahasti tökkää.
niin se hytin väri häiritsee kun katselee ulkoa sisälle päin ja kun ei anneta lupaa ajaa toista se on kun pääsee sinne kuskin penkille ajamaan siinä ei hytin sisävärit häiritse ;D ja 6000-sarjan jonnikat oli jo tuolloin edelläkävijöitä vaikkakin vuosia MF3000-sarjaa jäljes ;) ja 6000-sarjassa oli muuten musta punanen sisustus....
Onneks mä oon vaan kerran joutunu kattomaan JD:n hytin sisään, ajaa mun ei oo tarvinnu ollenkan. Fergun hytis oon istunu kerran, viitisen minuuttia, kun se oli paikallaan ja kymmenen minuuttia sain ajaakin sillä. Se oli -89 mallin 3080 ja siinä olikin hyvä kyntötraktori.
Valmetilla (parilla eri kokoosella) oon ajanu peräti tunnin (yhteensä) ja Zetorillaki oon kerran joutunu ajamaan, mutta onneksi vain hallista pihalle, jotta saatihin 980 Viiatti pihalle sen setorin takaa.
Kyl tos kuvas näyttäs olevan mustasta lattiamatosta huolimatta ruskeeta sisustukses... Se verran mitä mä oon JD:llä ajanu, voin sanoa, ettei ajotuntuma oo tuota värivirhettä mitenkään saanu häipymään.
(http://www.konedata.net/Traktorit/Kuvat/94JD6400ohjaamo.jpg)
-
Jontikan huonoin ominaisuus on myyjä: Nyt niillä ajaa myös kaiken maailman aloittelijat, joilla ei ole ollut edes pyttykopillista Jontikkaa :P :P ;D ;D
Ekas oli sekura-hytti,tokas oli sg2,jne. Mikä oli pyttykopillinen?
Eikös se kantikaskoppi ollu mc1, sitte tuli se sg2? Ei riemulla rajaa, kun jontikalla ajaa! ;D Vuodesta 1981...
Niin siis vuodesta -81 ajanu jontikalla? Siis jo pikkupoikana joutunu uhriksi, kun laaborilta tuotihin jonttu pihaan? Laaborilta jonne joutu Agritekille vaiheessa, jossa merkin myynti oli lähinnä marginaalista. Edelleen Agritekiltä jonne lähti -92 syksyllä Hankkija-Maataloudelle ja tuolloinkin merkin myynti oli hyvinkin marginaalista, vaikkakin tuolloin oli jo mallisto uudistumaan päin. Jos totta puhutaan, Suomessa JD:n myynti lähti kunnolla käyntiin vasta 6x00-sarjan myötä, vaikkakin ohjaamo on aikalaisiinsa esim. MF3000 sarjaan verrattuna melkoisen askeettinen ja muovinen (paskanruskea). 10-, 20- ja 30-sarjoissa jo vähän parannusta ja pääsy yksinmyyntimerkiksi bonuskauppaan ovat tietenkin tuoneet menestystä. Edelleenkään paskanruskeasta ei oo ymmärretty vaihtaa miellyttävämpään väriin, joskaan väri ei 30-sarjassa enää niin pahasti tökkää.
niin se hytin väri häiritsee kun katselee ulkoa sisälle päin ja kun ei anneta lupaa ajaa toista se on kun pääsee sinne kuskin penkille ajamaan siinä ei hytin sisävärit häiritse ;D ja 6000-sarjan jonnikat oli jo tuolloin edelläkävijöitä vaikkakin vuosia MF3000-sarjaa jäljes ;) ja 6000-sarjassa oli muuten musta punanen sisustus....
Onneks mä oon vaan kerran joutunu kattomaan JD:n hytin sisään, ajaa mun ei oo tarvinnu ollenkan. Fergun hytis oon istunu kerran, viitisen minuuttia, kun se oli paikallaan ja kymmenen minuuttia sain ajaakin sillä. Se oli -89 mallin 3080 ja siinä olikin hyvä kyntötraktori.
Valmetilla (parilla eri kokoosella) oon ajanu peräti tunnin (yhteensä) ja Zetorillaki oon kerran joutunu ajamaan, mutta onneksi vain hallista pihalle, jotta saatihin 980 Viiatti pihalle sen setorin takaa.
Kyl tos kuvas näyttäs olevan mustasta lattiamatosta huolimatta ruskeeta sisustukses... Se verran mitä mä oon JD:llä ajanu, voin sanoa, ettei ajotuntuma oo tuota värivirhettä mitenkään saanu häipymään.
(http://www.konedata.net/Traktorit/Kuvat/94JD6400ohjaamo.jpg)
aikas vähän on kyllä ruskeeta ettei häiritse itse kun katselen ikkunasta ulos enkä ulkoa sisälle ;D olikos MF3000-sarjassa kunnollinen hydraulinen suunnanvaihdin niinkuin jonnikassa? EI... :D
-
Massikan 3000 sarjan aikoihin jonnikkaat oli vielä maamoottoreita:
(http://www.stationaryengine.org/Rallies%202005/Woolpit/waterloo_woolpit_2005.jpg)
;D
-
sillonkun 3000-sarja tuli niin massikat vaihtui jonnikoihin ;D tai jäihän sitä viimeiset kunnon massikat vielä 135mp ja 165mp ;D
-
Onneks mä oon vaan kerran joutunu kattomaan JD:n hytin sisään, ajaa mun ei oo tarvinnu ollenkan. Fergun hytis oon istunu kerran, viitisen minuuttia, kun se oli paikallaan ja kymmenen minuuttia sain ajaakin sillä. Se oli -89 mallin 3080 ja siinä olikin hyvä kyntötraktori.
Valmetilla (parilla eri kokoosella) oon ajanu peräti tunnin (yhteensä) ja Zetorillaki oon kerran joutunu ajamaan, mutta onneksi vain hallista pihalle, jotta saatihin 980 Viiatti pihalle sen setorin takaa.
Kyl tos kuvas näyttäs olevan mustasta lattiamatosta huolimatta ruskeeta sisustukses... Se verran mitä mä oon JD:llä ajanu, voin sanoa, ettei ajotuntuma oo tuota värivirhettä mitenkään saanu häipymään.
(http://www.konedata.net/Traktorit/Kuvat/94JD6400ohjaamo.jpg)
aikas vähän on kyllä ruskeeta ettei häiritse itse kun katselen ikkunasta ulos enkä ulkoa sisälle ;D olikos MF3000-sarjassa kunnollinen hydraulinen suunnanvaihdin niinkuin jonnikassa? EI... :D
Siis nyt sä vertaat vuonna -86 esiteltyä 3000-sarjaa JD:n 6000 sarjaan vuosilta -92 alkaen, osa malleista -93 - 95? Nelipyttyisis hydr suunnanvaihdin vain powrquad vaihteiston yhteydessä eli ei vakiona, kuutosis kaikis vakiona... vuodet 93-95. Jontikassa (vain) kolmilevyinen spermaclutch-kytkin... jne
Mua ei sinänsä haittaa, jos sä tarkoitushakuisesti vertaat eri vuosikymmenellä suunniteltuja koneita toisiinsa :D :D :D Toihan on vähän sama kuin vertais 70-luvun Corvettea 90-luvun Ferrariin, kumpaakaan en ole ajanu, enkä omista... ei aiheuta intohimoja kuten ei jontikkakaan. 8)
sillonkun 3000-sarja tuli niin massikat vaihtui jonnikoihin ;D tai jäihän sitä viimeiset kunnon massikat vielä 135mp ja 165mp ;D
No se on ihan sun isäs valinta...
-
ikävää että se massikka jäi sinne vuoden 1986 tasolle ;D
-
ikävää että se massikka jäi sinne vuoden 1986 tasolle ;D
Jaa? No se on sun mielipitees... Mun on paha sanoa mihin JD on jääny, kun en oo riittävän vanhoja jontikoita ajanu. Niitä ei ennen 2000 lukua oikeen tahtonu olla juuri mihinää. Yhdes 6910:s (vuosimalli ei tiedossa) oli ainakin kovin paljon kankeampi kytkinpoljin kuin meidän vanhas satakuusvitoses. Tiedä sitte mistä johtuu? Mitää järjellistä selitystä siihen ei voi olla, ku siinä ois pitäny olla se spermaclutch kytkin...
-
kyl se resonointi johtu siit nostolaitteen nostatuksesta,siel varmaanki joku kara jumittaa,tänään ei resonoinu yhtään,ei ollu ees vetovarret kiinni viimesimpään 1000h,ni eihän tuota ole huomannu,paskakärri oli peräs kts 5kk,eikä se sillo äänähelly,täytyy käyttee huollos muutenki ni kahtokoot siellä.
Mulla oli tuota nostatusongelmaa jd.ssä. Huollossa vaihtoivat jonkin muovisen hammasrattaan joka säätä nostokorkeutta. Kynkistä kuulemma pääsee vesi sisään,meni ilmeisesti pesussa. Sitten vesi jäätyy pakkasella ja kun nostat nostolaitetta tämä hammasratas vaurioituu. Osat ja työ maksoi muutaman satasen,porasivat samalla reijän sinne pohjelle että vesi pääsee pois. Nyt viimeiset 4 vuotta pelannut nostolaitteet ongelmitta :)
-
Mistäköhän johtuu,outo resonanssi ääni tuntuu kuuluvan hytissä,oikeelta puoleelta,ei kuulosta miltään laakerilta,tms..,ääni on todella omituinen,kone vm -06,tunteja n 2500?,silminhavaittavia vikoja ei ole löytyny.
Pakoputken alasuojapelti, se olematon läpyskä. Resonoi tietyillä kierroksilla, hirveä jurina. Taivuttele vähän, auttaa ??
-
ikävää että se massikka jäi sinne vuoden 1986 tasolle ;D
Jaa? No se on sun mielipitees... Mun on paha sanoa mihin JD on jääny, kun en oo riittävän vanhoja jontikoita ajanu. Niitä ei ennen 2000 lukua oikeen tahtonu olla juuri mihinää. Yhdes 6910:s (vuosimalli ei tiedossa) oli ainakin kovin paljon kankeampi kytkinpoljin kuin meidän vanhas satakuusvitoses. Tiedä sitte mistä johtuu? Mitää järjellistä selitystä siihen ei voi olla, ku siinä ois pitäny olla se spermaclutch kytkin...
mutta kytkintä ei juuri tarvita niinkuin sen ikäisessä massikassa suunnanvaihdon yhteydessä ;D
-
ikävää että se massikka jäi sinne vuoden 1986 tasolle ;D
Jaa? No se on sun mielipitees... Mun on paha sanoa mihin JD on jääny, kun en oo riittävän vanhoja jontikoita ajanu. Niitä ei ennen 2000 lukua oikeen tahtonu olla juuri mihinää. Yhdes 6910:s (vuosimalli ei tiedossa) oli ainakin kovin paljon kankeampi kytkinpoljin kuin meidän vanhas satakuusvitoses. Tiedä sitte mistä johtuu? Mitää järjellistä selitystä siihen ei voi olla, ku siinä ois pitäny olla se spermaclutch kytkin...
mutta kytkintä ei juuri tarvita niinkuin sen ikäisessä massikassa suunnanvaihdon yhteydessä ;D
Ihan se ja sama. Mä käytän kytkintä mieluiten vain käynnistyksen yhteydes. Muuhun se on nykyään täysin tarpeeton.
-
ikävää että se massikka jäi sinne vuoden 1986 tasolle ;D
Jaa? No se on sun mielipitees... Mun on paha sanoa mihin JD on jääny, kun en oo riittävän vanhoja jontikoita ajanu. Niitä ei ennen 2000 lukua oikeen tahtonu olla juuri mihinää. Yhdes 6910:s (vuosimalli ei tiedossa) oli ainakin kovin paljon kankeampi kytkinpoljin kuin meidän vanhas satakuusvitoses. Tiedä sitte mistä johtuu? Mitää järjellistä selitystä siihen ei voi olla, ku siinä ois pitäny olla se spermaclutch kytkin...
mutta kytkintä ei juuri tarvita niinkuin sen ikäisessä massikassa suunnanvaihdon yhteydessä ;D
Ihan se ja sama. Mä käytän kytkintä mieluiten vain käynnistyksen yhteydes. Muuhun se on nykyään täysin tarpeeton.
http://www.youtube.com/watch?v=g-IzLU6iWO8 ensimmäisen puoliminuuttiia KJL piti kytkimen pohjas ;D ;D
-
ikävää että se massikka jäi sinne vuoden 1986 tasolle ;D
Jaa? No se on sun mielipitees... Mun on paha sanoa mihin JD on jääny, kun en oo riittävän vanhoja jontikoita ajanu. Niitä ei ennen 2000 lukua oikeen tahtonu olla juuri mihinää. Yhdes 6910:s (vuosimalli ei tiedossa) oli ainakin kovin paljon kankeampi kytkinpoljin kuin meidän vanhas satakuusvitoses. Tiedä sitte mistä johtuu? Mitää järjellistä selitystä siihen ei voi olla, ku siinä ois pitäny olla se spermaclutch kytkin...
mutta kytkintä ei juuri tarvita niinkuin sen ikäisessä massikassa suunnanvaihdon yhteydessä ;D
Ihan se ja sama. Mä käytän kytkintä mieluiten vain käynnistyksen yhteydes. Muuhun se on nykyään täysin tarpeeton.
jonnikassa ei tarvitse kytkintä käynnistyksen yhteydessä ;) ja portaattomassa ei tarvita edes kaasupoljinta ;D
-
jonnikassa ei tarvitse kytkintä käynnistyksen yhteydessä ;) ja portaattomassa ei tarvita edes kaasupoljinta ;D
Ei tartte kuin muistaa istua penkillä ja kääntää avaimesta. :D
-
ikävää että se massikka jäi sinne vuoden 1986 tasolle ;D
Jaa? No se on sun mielipitees... Mun on paha sanoa mihin JD on jääny, kun en oo riittävän vanhoja jontikoita ajanu. Niitä ei ennen 2000 lukua oikeen tahtonu olla juuri mihinää. Yhdes 6910:s (vuosimalli ei tiedossa) oli ainakin kovin paljon kankeampi kytkinpoljin kuin meidän vanhas satakuusvitoses. Tiedä sitte mistä johtuu? Mitää järjellistä selitystä siihen ei voi olla, ku siinä ois pitäny olla se spermaclutch kytkin...
mutta kytkintä ei juuri tarvita niinkuin sen ikäisessä massikassa suunnanvaihdon yhteydessä ;D
Ihan se ja sama. Mä käytän kytkintä mieluiten vain käynnistyksen yhteydes. Muuhun se on nykyään täysin tarpeeton.
jonnikassa ei tarvitse kytkintä käynnistyksen yhteydessä ;) ja portaattomassa ei tarvita edes kaasupoljinta ;D ja saa siten pysäköidä invapaikallekin
Aijaa? Mikä tossa on pointtina? Ainiin, tarkoitit automaattivaihteista autopoweria... Eihän Dyna-VT-kuskinkaan oo pakko kaasupolkimeen koskea... Täytyyhän sen käynnistysturvakytkimen jossain olla ja ziidees se ilmeisesti on siinä naksuloksutikus... Aina se jossain on.
Ei tartte kuin muistaa istua penkillä ja kääntää avaimesta. :D
Ai se turvakytkin on siinä penkis.
-
Ai se turvakytkin on siinä penkis.
Pitää se suunnanvaihdinkin olla P-asennos käynnistettäes, mutta myös penkillä pitää olla painoa. Ei lähde junioriltakaan liikkeelle, vaikka suunnanvaihdinta käyttäisikin.
-
Ai se turvakytkin on siinä penkis.
Pitää se suunnanvaihdinkin olla P-asennos käynnistettäes, mutta myös penkillä pitää olla painoa. Ei lähde junioriltakaan liikkeelle, vaikka suunnanvaihdinta käyttäisikin.
***Jonnikoissa on kaikki perseestä. ;D
-
Pitää se suunnanvaihdinkin olla P-asennos käynnistettäes, mutta myös penkillä pitää olla painoa. Ei lähde junioriltakaan liikkeelle, vaikka suunnanvaihdinta käyttäisikin.
-
Pitää se suunnanvaihdinkin olla P-asennos käynnistettäes, mutta myös penkillä pitää olla painoa. Ei lähde junioriltakaan liikkeelle, vaikka suunnanvaihdinta käyttäisikin.
;D
-
Pitää se suunnanvaihdinkin olla 69-asennos käynnistettäes, mutta myös penkillä pitää olla painoa. Ei lähde junioriltakaan liikkeelle, vaikka suunnanvaihdinta käyttäisikin.
;D