Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Movado - 10.10.09 - klo:09:54
-
Nyt kun on vähä lämmitelty, niin voitas ottaa vaikka verkoon lisäksi muitakin ?
Esim Ala-Pertti tässä taanoin toi esille tyytymättömyytään valtraan ?
Itse kerroin valtran kauppani menneen piloille kun kauppias ei sitä mulle myyny
Jälki käteen oon kuullu valtrassa olevan nykyään pikku vikoja - anturieta ja muuta - olisko uuden isännän vaikutus alkanut näkyä ? - synergiahyöty on otettu yhteis komponentti ostoina sieltä mistä halvalla saa ?
Niin että oliko isienmaalle onnekisi tuo kauppiaan jääräpäisyys ?
-
Aivan samat kommentit Valtran tarjouksista;
Pyysin laivakone valtusta tarjousta kerran ja sain saman listahinnan kuin on hinnastoissa ; Silloin ostin NH 125 tm ss
Toisen kerran pyysin tarjousta T ja N sarjasta ; sama lopputulos lista hinta tarjous ja Ostin ulkomailta käytetyn traktorin,,,,,,,, Fendt Xylon ja nyt Renault RZ Ares
Sopii toivoa että vienti valtulla vetää ettei paja lopu kokonaan,,,,,,,,
:o ??? ::)
niin otsikkoon viitaten ; vikoja varmaan on tasan kaikissa ???
-
Nyt kun on vähä lämmitelty, niin voitas ottaa vaikka verkoon lisäksi muitakin ?
Esim Ala-Pertti tässä taanoin toi esille tyytymättömyytään valtraan ?
Itse kerroin valtran kauppani menneen piloille kun kauppias ei sitä mulle myyny
Jälki käteen oon kuullu valtrassa olevan nykyään pikku vikoja - anturieta ja muuta - olisko uuden isännän vaikutus alkanut näkyä ? - synergiahyöty on otettu yhteis komponentti ostoina sieltä mistä halvalla saa ?
Niin että oliko isienmaalle onnekisi tuo kauppiaan jääräpäisyys ?
Ittellä sama kokemus,valtun myyjät ei haluu myydä :o Keskon myyjillä hintanäkemykset ei kohtaa ::) Hollannit,no :P Agrista saa boonukset kaupan päälle ;D ;D
-
Onko deutsista mitään pahaa kuulunut? Kiinnostais sellainen ainakin ottaa mukaan tarjouksiin?
Verkuilla on ajettu, kahteen viimeiseen yli 5th tuntia. Osat kestää tulla todella kauan, mutta en ole vielä muuta kyllä tarvinnutkaan kuin sen surullisen kuuluisan vetoakselin etupäähän. Nyt kyntäessä tippui laturi, jakopään koppaan valettu laturikorvake murtunut poikki. En alkanut keskoa vaivaamaan kun toimitukset tiedän, pajalle vaan ja levystä lohkoon sopiva pala ja korvakot siihen. Vanhempi 6270 on ollut huoleton peli, siihen ei ole muuta varaosaa tar***** kuin vetovarren päähän uusia pikalukkoja, ne jää aina johonkin aisaan. Moottoreihin eikä laatikoihin ole tarvinnut kurkkia kummassakaan.
Tiedän yhden masserin olevan pajalla, oliko se 400 tuntia mittarissa, venttiilin jousi poikki ja mäntään merkki. No takuuseen se menee, kunhan uusi kone joskus tulee...
Joka merkissä on murheensa, sitä on turha alkaa sen enempää ruotimaan enää.
Voitais ottaa taas mukaan tämä varaosahuolto. Toimiiko jollain huonommin kuin keskolla?
-
Voitais ottaa taas mukaan tämä varaosahuolto. Toimiiko jollain huonommin kuin keskolla?
Tai: voiko hommaa ylipäänsä nimittää varaosahuolloksi jos se toimii huonommin kuin keskolla?
-
Voitais ottaa taas mukaan tämä varaosahuolto. Toimiiko jollain huonommin kuin keskolla?
Tai: voiko hommaa ylipäänsä nimittää varaosahuolloksi jos se toimii huonommin kuin keskolla?
-
Ittellä sama kokemus,valtun myyjät ei haluu myydä :o Keskon myyjillä hintanäkemykset ei kohtaa ::)
Kyllä molempien kans on aina tarvittaes kauppoihin päästy. Tosin ei oo valtua valtun myyjältä ostettukaan...
Mitä mä oon vaihtokoneslistoja plarannu, oon huomannu, että vaihtovaltujen hinnat on järjestään pilvissä, kun niitä vertaa samanikäisiin vähemmän ajettuihin ja teknisesti edistyksellisempiin koneisiin. Tämä kertonee osittain syyn myös valtumiesten merkkiuskollisuuteen, kun saa vaihdossa uuteen valtraan valtrahinnan verran valtrahyvitystä, että pysyy samassa valtramerkissä. Ja tietenkin sitten sen vaihdossa tullutkin vaihtovaltra valtrahinnoitellaan valtrapilviin vaikka olis jo liki kymppitonni valtramittaris ja valtraikää kymmenenkin vuotta. Muiden merkkien hinnoittelu omissa merkkiliikeissään tuntuu olevan paljon järjellisemmällä tasolla ja kauppaa tehdään huomattavasti realistisemmalla hintatasolla, jolloin se vaihtovaltraa vaihdossa tarjoava saakin sitten sen parhaan valtrahyvityksen just vaihdossa uuteen valtraan valtraliikkeessa ja pysyy uskollisesti valtramerkissään, vaikka valtra ominaisuudet ja viat tietääkin... Tätä sitten perustellaan korkealla vaihtoarvolla, vaikka kyse onkin illuusiosta.
-
Minun mielestäni Valtra on paras traktorimerkki ja kaikki muut on ihan paskoja. Valtrassa on osat viimeistään Suolahdessa ja huoltoverkosto on varmasti maan kattavin. Kaiken lisäksi Valtrakuski tukee suomalaista työllisyyttä kaikkein eniten. Siinä mielessä Valtra on mennyt huonompaan suuntaan, että mukaan on otettu kaikenlaisia Directejä, nestekidenäyttöjä yms. ihan turhaa sälää. Kuka semmosia ihan oikeasti tarvitsee?
Mulla on 705:ssa 13000h mittarissa. Paljon on kengitetty, mutta paljon on ajettukin ja työtavat on aika rankkoja. Jollain ne hommat on kuitenkin tarvinnut tehdä. Omana aikanaan ehdottomasti käteensopivin traktori. Sitten hommattiin 6800 ja siinä on nyt 1515 tuntia. Helmikuussa täyttää yhdeksän vuotta. Muuta vikaa ei ole ollut kuin startti, joka meni aika lailla uutena. Ei ole mitään haitekkiä, eikä sen semmoista. Yksinkertainen ja perusvarma käyttökone. Jos nyt pitäisi uutta traktoria ostaa, niin tuskin tosissani ostan mitään muuta kuin uuden Valtran. Se on minua miellyttävä kone. Massikka ja nyykkäri pohjaiset viritykset näyttää olevan sellaisia pikkuvikaisia koneita, mitä meitin kokemuksen mukaan esim. masserit on olleet aina. Jontikka saattaisi tulla jollain tapaa kysymykseen, mutta jotenkin tuntuu siltä, että tämä 30-sarja on vienyt luotettavuutta taaksepäin. Pikkuvikaisuutta tullut lisään. Valtra on siis paras :P
-
Kohta on intos: meidän isän rattori on parempi ku teidän isän ja polkurattoreilla tupaa ympäri. :D
-
Mulla on 705:ssa 13000h mittarissa.
Taivaspaikka on siis tienattu....
-
Nyt kun on vähä lämmitelty, niin voitas ottaa vaikka verkoon lisäksi muitakin ?
Esim Ala-Pertti tässä taanoin toi esille tyytymättömyytään valtraan ?
Itse kerroin valtran kauppani menneen piloille kun kauppias ei sitä mulle myyny
Jälki käteen oon kuullu valtrassa olevan nykyään pikku vikoja - anturieta ja muuta - olisko uuden isännän vaikutus alkanut näkyä ? - synergiahyöty on otettu yhteis komponentti ostoina sieltä mistä halvalla saa ?
Niin että oliko isienmaalle onnekisi tuo kauppiaan jääräpäisyys ?
Ittellä sama kokemus,valtun myyjät ei haluu myydä :o Keskon myyjillä hintanäkemykset ei kohtaa ::) Hollannit,no :P Agrista saa boonukset kaupan päälle ;D ;D
valtu ei haluu markkinaosuutta yli 50 siks valdee ei myyd ku valituille.
-
Onko deutsista mitään pahaa kuulunut?
Ei mitään muuta kuin maahantuojien saamattomuus menekinedistämisen suhteen.
Oli tosin tilastossa ainut merkki joka oli kasvattanut myyntiä.
Pikkuriikkisillä kappalemäärillä kylläkin, mutta plussalla ainoana kuitenkin .
Niin ja se automaattilaatikko. Miten se Deutzeissa kestää kun toisessa merkissä hajoaa jatkuvasti? Vaikka saman valmistajan tuote.
-
Ittellä sama kokemus,valtun myyjät ei haluu myydä :o Keskon myyjillä hintanäkemykset ei kohtaa ::)
Kyllä molempien kans on aina tarvittaes kauppoihin päästy. Tosin ei oo valtua valtun myyjältä ostettukaan...
Mitä mä oon vaihtokoneslistoja plarannu, oon huomannu, että vaihtovaltujen hinnat on järjestään pilvissä, kun niitä vertaa samanikäisiin vähemmän ajettuihin ja teknisesti edistyksellisempiin koneisiin. Tämä kertonee osittain syyn myös valtumiesten merkkiuskollisuuteen, kun saa vaihdossa uuteen valtraan valtrahinnan verran valtrahyvitystä, että pysyy samassa valtramerkissä. Ja tietenkin sitten sen vaihdossa tullutkin vaihtovaltra valtrahinnoitellaan valtrapilviin vaikka olis jo liki kymppitonni valtramittaris ja valtraikää kymmenenkin vuotta. Muiden merkkien hinnoittelu omissa merkkiliikeissään tuntuu olevan paljon järjellisemmällä tasolla ja kauppaa tehdään huomattavasti realistisemmalla hintatasolla, jolloin se vaihtovaltraa vaihdossa tarjoava saakin sitten sen parhaan valtrahyvityksen just vaihdossa uuteen valtraan valtraliikkeessa ja pysyy uskollisesti valtramerkissään, vaikka valtra ominaisuudet ja viat tietääkin... Tätä sitten perustellaan korkealla vaihtoarvolla, vaikka kyse onkin illuusiosta.
kyllä kansa tietää :D :D :D :D
-
Kohta on intos: meidän isän rattori on parempi ku teidän isän ja polkurattoreilla tupaa ympäri. :D
Niinpä, nehän inttääkin täällä jostain poljinajosta, siis ilmiselvästi polkutraktoreilla ajavat ;)
-
Ittellä sama kokemus,valtun myyjät ei haluu myydä :o Keskon myyjillä hintanäkemykset ei kohtaa ::)
Kyllä molempien kans on aina tarvittaes kauppoihin päästy. Tosin ei oo valtua valtun myyjältä ostettukaan...
Mitä mä oon vaihtokoneslistoja plarannu, oon huomannu, että vaihtovaltujen hinnat on järjestään pilvissä, kun niitä vertaa samanikäisiin vähemmän ajettuihin ja teknisesti edistyksellisempiin koneisiin. Tämä kertonee osittain syyn myös valtumiesten merkkiuskollisuuteen, kun saa vaihdossa uuteen valtraan valtrahinnan verran valtrahyvitystä, että pysyy samassa valtramerkissä. Ja tietenkin sitten sen vaihdossa tullutkin vaihtovaltra valtrahinnoitellaan valtrapilviin vaikka olis jo liki kymppitonni valtramittaris ja valtraikää kymmenenkin vuotta. Muiden merkkien hinnoittelu omissa merkkiliikeissään tuntuu olevan paljon järjellisemmällä tasolla ja kauppaa tehdään huomattavasti realistisemmalla hintatasolla, jolloin se vaihtovaltraa vaihdossa tarjoava saakin sitten sen parhaan valtrahyvityksen just vaihdossa uuteen valtraan valtraliikkeessa ja pysyy uskollisesti valtramerkissään, vaikka valtra ominaisuudet ja viat tietääkin... Tätä sitten perustellaan korkealla vaihtoarvolla, vaikka kyse onkin illuusiosta.
kyllä kansa tietää :D :D :D :D
kyllä näemmä ahistaa kun omaa merkkiä ei arvosteta ::)
-
Ittellä sama kokemus,valtun myyjät ei haluu myydä :o Keskon myyjillä hintanäkemykset ei kohtaa ::)
Kyllä molempien kans on aina tarvittaes kauppoihin päästy. Tosin ei oo valtua valtun myyjältä ostettukaan...
Mitä mä oon vaihtokoneslistoja plarannu, oon huomannu, että vaihtovaltujen hinnat on järjestään pilvissä, kun niitä vertaa samanikäisiin vähemmän ajettuihin ja teknisesti edistyksellisempiin koneisiin. Tämä kertonee osittain syyn myös valtumiesten merkkiuskollisuuteen, kun saa vaihdossa uuteen valtraan valtrahinnan verran valtrahyvitystä, että pysyy samassa valtramerkissä. Ja tietenkin sitten sen vaihdossa tullutkin vaihtovaltra valtrahinnoitellaan valtrapilviin vaikka olis jo liki kymppitonni valtramittaris ja valtraikää kymmenenkin vuotta. Muiden merkkien hinnoittelu omissa merkkiliikeissään tuntuu olevan paljon järjellisemmällä tasolla ja kauppaa tehdään huomattavasti realistisemmalla hintatasolla, jolloin se vaihtovaltraa vaihdossa tarjoava saakin sitten sen parhaan valtrahyvityksen just vaihdossa uuteen valtraan valtraliikkeessa ja pysyy uskollisesti valtramerkissään, vaikka valtra ominaisuudet ja viat tietääkin... Tätä sitten perustellaan korkealla vaihtoarvolla, vaikka kyse onkin illuusiosta.
kyllä kansa tietää :D :D :D :D
kyllä näemmä ahistaa kun omaa merkkiä ei arvosteta ::)
Ai ketä? Mua vai? Ei ahista... Näkyy noilla valtran vaihtokonesivuilla tuo vaihtokone hinnoittelu olevan muillakin merkeillä pilvissä. Onpahan ainakin tinkimisvaraa kunnolla... Pääsääntöisesti, mä en valitte traktoria arvostuksen takia, vaan töitä tehdäkseni. Ne on sitte jotkut muut, jotka sitä arvostusta tuntuu kaipaavan enemmän... Nostinpa vaan hinnoittelukissan pöydälle.
Kohta on intos: meidän isän rattori on parempi ku teidän isän ja polkurattoreilla tupaa ympäri. :D
Niinpä, nehän inttääkin täällä jostain poljinajosta, siis ilmiselvästi polkutraktoreilla ajavat ;)
Ei siihen mitään inttämistä tarvita. Selvä faktahan se on, että joka ei poljinajosta tiedä, ei sitä osaa kaivata eikä sitä ymmärrä. Directissäkin kuulemani mukaan on poljinajo, mutta vähän piilossa. Ainakaan viimeksi directiä kokeillessani en sitä (vielä) löytänyt, mutta siitä onkin jo reilu puoli vuotta aikaa. Voi nyt jo olla paremmin löydettävissä.
-
Ja löytyyhän JD:ltäki poljinajo, ruohonleikkureista... ;D
-
Aivan samat kommentit Valtran tarjouksista;
Pyysin laivakone valtusta tarjousta kerran ja sain saman listahinnan kuin on hinnastoissa ; Silloin ostin NH 125 tm ss
Toisen kerran pyysin tarjousta T ja N sarjasta ; sama lopputulos lista hinta tarjous ja Ostin ulkomailta käytetyn traktorin,,,,,,,, Fendt Xylon ja nyt Renault RZ Ares
Sopii toivoa että vienti valtulla vetää ettei paja lopu kokonaan,,,,,,,,
:o ??? ::)
niin otsikkoon viitaten ; vikoja varmaan on tasan kaikissa ???
;D Joopa joo....
-
Nehän on vain työkaluja ???
-
Nehän on vain työkaluja ???
Juuri näin... en viä koskaan oo nähny, että ois työ jääny tekemättä traktorin merkin takia. Tai ainakaan multa ei oo jääny, vaikka kerran oli lähellä. Taisi sekin kyllä johtua ennemmin siitä, että oli paljon kaikenlaisia käyttäjiä nähnyt yksilö. Eräskin käyttäjä oli väkisin polkenut jalalla vaihdetta päälle...
-
En oikein ole samaa mieltä KJL:n kanssa tuosta vaihtokoneiden hinnoittelusta, siis noin ylipäänsä. Valtralla näyttäis olevan hajontaa hinnoissa eri myyntipisteiden välillä. Luulen että kyse lienee siitä että myyjillä on vähä eri strategiat saada eurot pois ostajilta.
Sikäli kun omat tutkailuni ovat vertailukelpoisia (siis olen hintavertailuissani myyjän tietojen ja kuvien varassa) niin mm. suolahden ja seinäjoen valtran myyntipisteissä on hieman tyyriinpuoleisia koneita, joissain muissa taas hinnoitellaan koneet realistisen myyntihinnan lähelle ja sitämyöten hyvitykset on niukempia vaihdokista.
K-maatalouden ja Agrin koneet ovat vaan yksiselitteisen kalliita, väkisin tulee mieleen että tinkavaraa on jätetty. Joka muuta väittää on varmaan niin tollo että ei ymmärrä heidän hintojensa olevan alv 0 verolla. Myös nyykkärien vaihtokoneiden hintapyynnit pääsääntöisesti "pilvissä"
Ymmärrän helposti sen että yksinkertaiset koneet kuten a-sarja ja mezzovalmetit pitävät hintansa suhteessa paremmin kuin uutena kalliimmat ja teknisemmät koneet. Yleensä käytetty ostetaan kakkoskoneeksi tai metsäajoon tms. ja silloin ei ole väliä onko koneessa viimeiset hienoudet vaan tärkeämpää on että kone toimii luotettavasti ja vähemmällä värkkäämisellä.
-
En oikein ole samaa mieltä KJL:n kanssa tuosta vaihtokoneiden hinnoittelusta, siis noin ylipäänsä. Valtralla näyttäis olevan hajontaa hinnoissa eri myyntipisteiden välillä. Luulen että kyse lienee siitä että myyjillä on vähä eri strategiat saada eurot pois ostajilta.
Sikäli kun omat tutkailuni ovat vertailukelpoisia (siis olen hintavertailuissani myyjän tietojen ja kuvien varassa) niin mm. suolahden ja seinäjoen valtran myyntipisteissä on hieman tyyriinpuoleisia koneita, joissain muissa taas hinnoitellaan koneet realistisen myyntihinnan lähelle ja sitämyöten hyvitykset on niukempia vaihdokista.
K-maatalouden ja Agrin koneet ovat vaan yksiselitteisen kalliita, väkisin tulee mieleen että tinkavaraa on jätetty. Joka muuta väittää on varmaan niin tollo että ei ymmärrä heidän hintojensa olevan alv 0 verolla. Myös nyykkärien vaihtokoneiden hintapyynnit pääsääntöisesti "pilvissä"
Ymmärrän helposti sen että yksinkertaiset koneet kuten a-sarja ja mezzovalmetit pitävät hintansa suhteessa paremmin kuin uutena kalliimmat ja teknisemmät koneet. Yleensä käytetty ostetaan kakkoskoneeksi tai metsäajoon tms. ja silloin ei ole väliä onko koneessa viimeiset hienoudet vaan tärkeämpää on että kone toimii luotettavasti ja vähemmällä värkkäämisellä.
No ainakin suolainen maaseutu-lehdessä V:n ilmoituksis näytti olevan melkoisia ilmamassoja. A on jo pitkään ilmoitellu 0-alvilla, mutta ainakin K:n hinnoissa alv mukana...
Sitten mielenkiintoinen poiminta... K:n sivuilla V T140 -04 5200h 46000€
Valtran omilla sivuilla vastaava kapistus V T140 -03 2300h 59000€
Molemmat sis.alv. Valtrassahan tunnit ei tunnetusti meinaa mitään tai ainakaan ero ei maalaisjärjellä ole kovin merkittävää luokkaa...
Samalla maalaisjärjellä tuon -03, vähemmän ajetun yksilön, ei tuntimääräkään huomioiden pitäisi olla noin paljon kalliimpi?
No yksilöitähän nuo tietenki on... Tuolla vanhemmalla on kuitenki ajettu vain pyhisin, vaikka pyhätyö onkin kuulemma syntiä. Tuo vuoden nuorempi on sitte ollu sillä kylän huolettomimmalla poikamiehellä, joka vaihtaa öljyt silloon, ku muistaa, jos sittenkään eikä niin tarkka muutenkaan... (Nämä oli vain spekulointia, ei faktaa)
Toki noi molemmat yksilöt näytti kuvis hyvinkin samankuntoisilta, mutta lähempi tarkastelu voisi tuottaa erilaisen arvion. Voisi ehkä jopa perusteellisen koeajon jälkeen väittää hintojen olevan kohdallaan, mutta joku asiasta oikeasti kiinnostunut saa mun puolestani hoitaa sen asian... ;D
-
Nehän on vain työkaluja ???
Juuri näin... en viä koskaan oo nähny, että ois työ jääny tekemättä traktorin merkin takia. Tai ainakaan multa ei oo jääny, vaikka kerran oli lähellä. Taisi sekin kyllä johtua ennemmin siitä, että oli paljon kaikenlaisia käyttäjiä nähnyt yksilö. Eräskin käyttäjä oli väkisin polkenut jalalla vaihdetta päälle...
Kyllä näinkin saattaa käydä - siis työ tekemättä - " jos pyörä ei vedä se jarruttaa "
-
Ala-Perttiä oon tässä kaivannu - vähä selvennystä valtteri vaivoihin ?
Ala-Pertti huhuu
-
Nehän on vain työkaluja ???
Juuri näin... en viä koskaan oo nähny, että ois työ jääny tekemättä traktorin merkin takia. Tai ainakaan multa ei oo jääny, vaikka kerran oli lähellä. Taisi sekin kyllä johtua ennemmin siitä, että oli paljon kaikenlaisia käyttäjiä nähnyt yksilö. Eräskin käyttäjä oli väkisin polkenut jalalla vaihdetta päälle...
Kyllä näinkin saattaa käydä - siis työ tekemättä - " jos pyörä ei vedä se jarruttaa "
Tuos kyseises yksilös oli muuten kitkalukko etuakselilla.
-
Minun mielestäni Valtra on paras traktorimerkki ja kaikki muut on ihan paskoja. Valtrassa on osat viimeistään Suolahdessa ja huoltoverkosto on varmasti maan kattavin. Kaiken lisäksi Valtrakuski tukee suomalaista työllisyyttä kaikkein eniten. Siinä mielessä Valtra on mennyt huonompaan suuntaan, että mukaan on otettu kaikenlaisia Directejä, nestekidenäyttöjä yms. ihan turhaa sälää. Kuka semmosia ihan oikeasti tarvitsee?
Mulla on 705:ssa 13000h mittarissa. Paljon on kengitetty, mutta paljon on ajettukin ja työtavat on aika rankkoja. Jollain ne hommat on kuitenkin tarvinnut tehdä. Omana aikanaan ehdottomasti käteensopivin traktori. Sitten hommattiin 6800 ja siinä on nyt 1515 tuntia. Helmikuussa täyttää yhdeksän vuotta. Muuta vikaa ei ole ollut kuin startti, joka meni aika lailla uutena. Ei ole mitään haitekkiä, eikä sen semmoista. Yksinkertainen ja perusvarma käyttökone. Jos nyt pitäisi uutta traktoria ostaa, niin tuskin tosissani ostan mitään muuta kuin uuden Valtran. Se on minua miellyttävä kone. Massikka ja nyykkäri pohjaiset viritykset näyttää olevan sellaisia pikkuvikaisia koneita, mitä meitin kokemuksen mukaan esim. masserit on olleet aina. Jontikka saattaisi tulla jollain tapaa kysymykseen, mutta jotenkin tuntuu siltä, että tämä 30-sarja on vienyt luotettavuutta taaksepäin. Pikkuvikaisuutta tullut lisään. Valtra on siis paras :P
Mullakin on tuollainen 6800, mutta älä kerro kenellekään, ainakaan Ala-Pertille.
-
Nehän on vain työkaluja ???
Juuri näin... en viä koskaan oo nähny, että ois työ jääny tekemättä traktorin merkin takia. Tai ainakaan multa ei oo jääny, vaikka kerran oli lähellä. Taisi sekin kyllä johtua ennemmin siitä, että oli paljon kaikenlaisia käyttäjiä nähnyt yksilö. Eräskin käyttäjä oli väkisin polkenut jalalla vaihdetta päälle...
Kyllä näinkin saattaa käydä - siis työ tekemättä - " jos pyörä ei vedä se jarruttaa "
Tuos kyseises yksilös oli muuten kitkalukko etuakselilla.
Pitää korjata ettei tuu väärä käsitys
> jos PYÖRÄTei vedä NE jarruttaa " > etupyörät
-
Sitten mielenkiintoinen poiminta... K:n sivuilla V T140 -04 5200h 46000€
Valtran omilla sivuilla vastaava kapistus V T140 -03 2300h 59000€
Molemmat sis.alv. Valtrassahan tunnit ei tunnetusti meinaa mitään tai ainakaan ero ei maalaisjärjellä ole kovin merkittävää luokkaa...
Samalla maalaisjärjellä tuon -03, vähemmän ajetun yksilön, ei tuntimääräkään huomioiden pitäisi olla noin paljon kalliimpi?
No tokihan saa aina pyytää. En ole varsinaisesti syventynyt asiaan, mutta eri valtranliikkeden välillä voi tuossa 70 k€ hintaluokassa olla jopa liki 10 k€ eroja hinnassa, suht vertailukelpoisissa koneissa. Välillä K:lla on noita muunmerkkisiä aika kovissa tarjouksissa, mietin silloin yleensä että on varmaan saanut konemyyjä myytyä uuden paremmalla katteella.
Monesti tuollaiset alle 5000 ja varsinkin 3000 tuntia ajetut koneet ovat selvästi kalliimpia kuin enemmän ajetut koneet. Noilla tuntimäärillä myös koneen lisävarustus vaikuttaa suhteessa enemmän hintaan. Valtrassa lasikatto ja liikenneperä nostavat hintaa, myös taakseajolaitteet hinnoitellaan aika korkealle uudehkoissa koneissa. Sikäli on aika hauskaa että käytännössä etukuormainta ei juurikaan arvosteta käytetyssä koneessa, tai ainakin siltä minusta monesti tuntuu.
Itse olen monesti miettinyt noita käytettyjen hintoja tutkaillessa että mikä niissä on tavoiteltava katteen osuus. Luulisi että koneiden kanssa olisi sama periaate kuin muussakin tavarankaupassa että tavaran pitää liikkua, vaikka sitten katteesta tinkimällä. Ei koneetkaan parane seisottamalla niitä lanssilla vuodesta toiseen.
-
Uudet menee paremmin kaupaksi, jos vaihtokoneiden hinnat pidetään keinotekoisen korkealla. Itsekin ostin uuden, kun samalla rahalla olisi suomesta saanut kymmenen vuotta vanhan käytetyn.
-
Nehän on vain työkaluja ???
Juuri näin... en viä koskaan oo nähny, että ois työ jääny tekemättä traktorin merkin takia. Tai ainakaan multa ei oo jääny, vaikka kerran oli lähellä. Taisi sekin kyllä johtua ennemmin siitä, että oli paljon kaikenlaisia käyttäjiä nähnyt yksilö. Eräskin käyttäjä oli väkisin polkenut jalalla vaihdetta päälle...
Kyllä näinkin saattaa käydä - siis työ tekemättä - " jos pyörä ei vedä se jarruttaa "
Tuos kyseises yksilös oli muuten kitkalukko etuakselilla.
Pitää korjata ettei tuu väärä käsitys
> jos PYÖRÄTei vedä NE jarruttaa " > etupyörät
Joo... niin siinä tais käydäkin. Kolme pyörää raapi tyhjää, mutta se yks pyörä jarrutti niin lujaa, että se kumos toisten pyörien vetovoiman.